Про визначення роботодавцями розміру єдиного внеску працюючим особам з інвалідністю

30.09.2025 12:38 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області звертає увагу на таке.
Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (із змінами та доповненнями) (далі – Закон № 2464) платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці – підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Згідно з абзацом сьомим частини першої ст. 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, які використовують найману працю та виплачують допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу у зв’язку з вагітністю та пологами.
Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» (із змінами і доповненнями), та сума винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (абзац перший п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
Також, базою нарахування єдиного внеску для зазначених платників є сума допомоги по тимчасовій непрацездатності та сума допомоги у зв’язку з вагітністю і пологами (абзац другий п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464).
Єдиний внесок для платників, зазначених у ст. 4 Закону № 2464, встановлюється у розмірі 22 відс. до визначеної ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску (частина п’ята ст. 8 Закону № 2464).
При цьому, єдиний внесок для підприємств, установ і організацій, фізичних осіб – підприємців, у тому числі тих, які обрали спрощену систему оподаткування, в яких працюють особи з інвалідністю, встановлюється у розмірі 8,41 відс. визначеної п. 1 частини першої ст. 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску для працюючих осіб з інвалідністю (частина тринадцята ст. 8 Закону № 2464).
Відповідно до абзацу сьомого п.п. 5 п. 2 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 (із змінами та доповненнями) (далі – Інструкція № 449), підтвердженням встановлення працівнику інвалідності є належним чином засвідчений витяг із рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи (далі – Витяг) щодо встановлення інвалідності, отриманий відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 15 листопада 2024 року № 1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи» (далі – Постанова № 1388), або копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією про встановлення групи інвалідності (далі – МСЕК), яка видана до 1 січня 2025 року.
Нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених в абзацах третьому – п’ятому п.п. 5 п. 2 розд. ІІІ Інструкції № 449, здійснюється роботодавцем із дати отримання від працівника документів щодо встановлення інвалідності та проводиться протягом строку, встановленого Постановою № 1338 (абзац восьмий п.п. 5 п. 2 розд. ІІІ Інструкції № 449).
Обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до Закону № 2464 нараховується єдиний внесок (частина друга ст. 9 Закону № 2464).
Враховуючи зазначене, роботодавці – підприємства, установи і організації нараховують єдиний внесок працюючим особам з інвалідністю на суми заробітної плати (доходу), допомоги по тимчасовій непрацездатності та допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами у розмірі 8,41 відс.:
починаючи з дати встановлення групи інвалідності, але не раніше одержання роботодавцем належним чином засвідченого Витягу щодо встановлення інвалідності або копії довідки до акта огляду МСЕК про встановлення групи інвалідності (виданої до 1 січня 2025 року), та закінчуючи датою скасування інвалідності (датою повторного оцінювання) відповідно до Витягу щодо встановлення інвалідності або датою скасування інвалідності на підставі рішення МСЕК.
При цьому, до дати одержання документів щодо встановлення інвалідності та після дати скасування інвалідності (дати повторного оцінювання), роботодавець нараховує єдиний внесок у розмірі 22 відс. визначеної бази нарахування.

Додати коментар

Користувач:
email:





Серце б’ється швидко,
Подивись на свій портфель,
Збагатній просто так.

- Fin.Org.UA

Новини

18:00 - Нацбанк продав 1,7 мільярда доларів валюти
16:58 - У Києві можуть зробити проїзд безоплатним: уряд готує програму
16:27 - Рух Північним мостом частково відновлять – Кличко
15:31 - Anthropic купить газових електростанцій у дата-центри на 3,4 мільярда доларів
14:38 - США планують обмежити іранську торгівлю суходолом розширивши блокаду
13:52 - Фонд підтримки енергетики у жовтні уклав контракти на суму майже 200 млн євро, - Денис Шмигаль
13:26 - Фінансовий директор Binance йде у відставку
12:25 - У поліції показали схему об’їзду Північного мосту
11:39 - Оперативна ситуація в енергосистемі України станом на ранок 8 листопада
11:20 - Сергій Корецький привітав воїнів Десантно-штурмових військ ЗСУ з професійним святом
11:18 - У Дніпрі, Києві та області запровадили екстрені відключення світла
10:36 - На ЗАЕС черговий блекаут
10:00 - Блекаут на Дніпропетровщині: світло зникло у понад 600 тисяч споживачів
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 08.11.2026
21:19 - Новини від Міністерства енергетики України
18:00 - Контроль над активами JTI у рф отримав колишній працівник ФСБ
17:51 - Уряд розподілив понад 15 млн грн міжнародної допомоги на закупівлю обладнання для шкільних їдалень у прифронтових закладах освіти
17:15 - На київській Оболоні горить великий склад
16:19 - У США вважають, що очільник Nvidia мав романтичні стосунки з агенткою Китаю
15:27 - У низці областей країни запровадили аварійні відключення світла
14:26 - Ворог атакував підприємство у Кременчуці
13:33 - Аварійні відключення запровадили у Київській області
12:40 - Вночі ворог завдав масованого удару по низці об’єктів енергетики України
12:38 - Денис Шмигаль обговорив з Федеральною міністеркою економіки та енергетики Німеччини Катеріною Райхе додаткову підтримку українського енергосектору
12:23 - московіяни тричі атакували об’єкти "Нафтогазу"
11:46 - Чернігів та Славутич у частковому блекауті після аварії
10:50 - Уночі ворог бив по підстанціях, що з’єднують Київ з АЕС, та інфраструктурі – Зеленський
10:10 - ReBuild Ukraine 2026: Construction & Energy – у Варшаві відбудеться шоста міжнародна виставка, – Мінекономіки
10:00 - У Києві через нічну атаку рф пошкоджений Північний міст: рух перекрили в обох напрямках
09:18 - Оперативна інформація ДСНС щодо ліквідації наслідків ведення бойових дій російською федерацією


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.33283
Австралійський долар31.1525
Така0.36447
Канадський долар32.2138
Юань Женьміньбі6.7937
Чеська крона2.0808
Данська крона6.7754
Гонконгівський долар5.7818
Форинт0.139109
Індійська рупія0.48245
Рупія0.0025043
Новий ізраїльський шекель14.1765
Єна0.28641
Теньге0.101275
Вона0.033424
Ліванський фунт0.000506
Малайзійський ринггіт11.1671
Мексиканське песо2.4227
Молдовський лей2.5361
Новозеландський долар25.131
Норвезька крона4.8216
Саудівський ріял12.0739
Сінгапурський долар35.3734
Донг0.0017701
Ренд2.7438
Шведська крона4.5906
Швейцарський франк55.3882
Бат1.35094
Дирхам ОАЕ12.3389
Туніський динар15.0381
Єгипетський фунт0.8415
Фунт стерлінгів60.6996
Долар США45.3206
Сербський динар0.43071
Азербайджанський манат26.6631
Румунський лей9.4829
Турецька ліра0.9036
СПЗ (спеціальні права запозичення)61.3618
Євро50.6455
Ларі17.4764
Злотий11.5252
Золото184416.37
Срібло2359.09
Платина69302.48
Паладій46554.48

Курси валют, встановлені НБУ на 09.11.2026