Європейські порти забиті вщент: мита Трампа спричинили логістичний колапс

30.06 11:45 | Економічна правда

Нестабільна митна політика Дональда Трампа у поєднанні з низьким рівнем води у річках спричинили найгірший логістичний збій у Європі з часів пандемії COVID-19, попереджають судноплавні та логістичні компанії. Про це повідомляє газета Financial Times. Баржі змушені днями чекати на завантаження товарів, а контейнеровози простоюють у чергах.
Найбільше постраждали порти Роттердама, Антверпена і Гамбурга.
Очікується, що ситуація триватиме щонайменше кілька місяців. "Усі великі хаби переповнені", — каже Цезар Лейкенаар, керівник нідерландської судноплавної компанії WEC Lines.
За його словами, чимало європейських портів працюють на межі потужностей. Альберт ван Оммен, директор логістичної компанії Euro-Rijn Group (Нідерланди), вважає, що це — найсерйозніший збій із часів пандемії, коли порти були перевантажені, а персоналу бракувало. Ці проблеми стали ще одним ударом по глобальній логістиці, яка до того дозволяла компаніям зберігати мінімальні запаси, покладаючись на стабільні поставки. Компанія Contargo (Німеччина) повідомляє, що баржі чекають у середньому по 66 годин на завантаження в Антверпені та 77 годин у Роттердамі.
Раніше завантаження проводилося за чітким графіком. Каспер Еллербек із DHL Німеччина зазначив, що поки затримки не призвели до зупинок виробництва через брак компонентів, але така «драма» цілком можлива. "Морські судна прибувають із запізненням на 3–5 днів, і баржі не можуть завантажитися вчасно.
У підсумку споживач отримує товари із затримкою", — додає ван Оммен. Компанії вказують на головні причини: різкі зміни тарифної політики США під керівництвом Трампа, що змусили судноплавні лінії змінювати маршрути; низький рівень води на Рейні після сухої весни, що обмежує завантаження барж; зміна альянсів між судноплавними компаніями, зокрема припинення співпраці між Maersk (Данія) та MSC (Швейцарія), що спричинило тимчасовий хаос. Також потоки імпорту з Азії до Європи різко зросли, адже через високі американські мита азійські компанії переорієнтувалися на європейський ринок.
За оцінками DHL, імпорт контейнерів з Азії до Європи зріс на 7% у річному вимірі. "Частина обсягів, які раніше йшли до США, тепер перенаправляються до Європи", — пояснив Еллербек. Оператори терміналів у портах — здебільшого приватні компанії — терміново набирають персонал і закуповують обладнання для полегшення ситуації. У порту Роттердама компанія ECT визнала, що працює з великим навантаженням, як і більшість портів Північної Європи. Компанія DP World, яка володіє терміналами в Антверпені та Роттердамі, заявила, що вживає всіх заходів для зменшення збоїв і продовжує інвестувати в потужності. Портова адміністрація Антверпена-Брюгге визнала «тривале підвищення рівня завантаженості», але зазначила, що система працює в межах запланованих резервів. Втім, деякі експерти вважають, що вирішення проблеми буде тривалим. Нагадаємо: A.P.
Moller Maersk A/S та Hapag-Lloyd AG, які починають співпрацю з обміну суднами, планували розпочати партнерські перевезення на південь від Африки, припускаючи, що Червоне море залишатиметься небезпечним аж до 2025 року.

Додати коментар

Користувач:
email:





The market is fierce
Fickle as the wind it blows
Fortune comes and goes

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 30 червня: нафта дешевшає, "Сбербанк" очікує тяжкі часи для економіки московія
20:50 - Частка непрацюючих кредитів в банках України продовжує скорочуватись
20:26 - Китай зміцнює позиції на Кубі, залишаючи Росію позаду
20:15 - Суд відхилив вимогу "Ковальської" скасувати рішення АМКУ щодо купівлі заводів CRH
19:53 - Продажі алюмінію з московія до Китаю підскочили на понад 50%
19:20 - На замміністра енергетики НАБУ склало протокол за ненадання інформації про міжнародну допомогу
18:56 - Долар переживає найгірший старт року з 1973 року на тлі політики Трампа
18:32 - До двох кредитних спілок застосовано заходи впливу
18:30 - Танкер із мільйоном барелів нафти вибухнув після візиту до московії
18:15 - Відтепер в "Дії" можна замінити техпаспорт
17:59 - Схвалено Білу книгу з управління ESG-ризиками у фінансовому секторі
17:47 - "Сбербанк" закликав готуватися до складних часів в економіці московія
17:40 - Україна отримала другий транш від Канади близько 1,7 мільярд доларів в межах ERA
17:35 - Мінекономіки та DFC провели зустріч з міжнародними фінансовими організаціями та партнерами щодо функціонування Інвестиційного фонду відбудови
17:20 - Як втрачаються податки від споживання тютюнових та нікотиновмісних виробів
17:12 - Засідання Комісії
17:10 - США дозволили фінансування російської АЕС в Угорщині попри санкції
17:05 - На Черкащині незаконно видобували каоліни: збитки державі – 190 мільйонів
16:48 - ПриватБанк продасть "безнадійні" кредити на понад п’ять мільярдів гривень
16:45 - Абрамовичу загрожує втрата до 96% від інвестицій в американську сталь
16:21 - Держпідтримка не рятує вугільну галузь московія від гострої кризи
16:20 - В Україні лохина вдвічі дорожча, ніж торік: що буде з цінами далі
16:01 - Шмигалю передали подання про призначення голови БЕБ на тлі можливих змін в уряді
16:01 - Польський нафтовий гігант відмовився від російських постачань
15:45 - Отримуйте перевірену інформацію з офіційних ресурсів Комісії швидко та доступно
15:33 - Повідомлення про учасника індустріального парку "Сигнівка"
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025
15:15 - "Чорноморка" відкриє ресторани у Литві та Угорщині
15:13 - Китай продемонстрував свою зброю, яка спричиняє блекаут
15:12 - Торгові переговори США і Канади підняли Волл-стріт до рекордів


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32311
Австралійський долар27.2899
Така0.34022
Канадський долар30.5669
Юань Женьміньбі5.8312
Чеська крона1.9793
Данська крона6.5656
Гонконгівський долар5.3221
Форинт0.122569
Індійська рупія0.48719
Рупія0.0025727
Новий ізраїльський шекель12.3881
Єна0.28948
Теньге0.080396
Вона0.030838
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.923
Мексиканське песо2.2175
Молдовський лей2.4728
Новозеландський долар25.3263
Норвезька крона4.1415
Саудівський ріял11.1395
Сінгапурський долар32.7831
Донг0.0016008
Ренд2.3508
Шведська крона4.3967
Швейцарський франк52.4135
Бат1.28451
Дирхам ОАЕ11.3758
Туніський динар14.4473
Єгипетський фунт0.8424
Фунт стерлінгів57.2704
Долар США41.7788
Сербський динар0.41808
Азербайджанський манат24.5714
Румунський лей9.6516
Турецька ліра1.0501
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3997
Болгарський лев25.0472
Євро48.9856
Ларі15.3474
Злотий11.5478
Золото136996.03
Срібло1500.34
Платина56721.41
Паладій48106.2

Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025