Стратегічні виміри угоди: навіщо Київстар купив Uklon
09:00 | Економічна правда
2 квітня ми завершили угоду, яку сміливо можна назвати історичною для компанії: Київстар придбав 97% корпоративних прав Uklon.
Це найбільше придбання за 30 років існування Київстару і одне з найвагоміших M&A в Україні за час повномасштабного вторгнення.
Це не просто інвестиція, а стратегічне рішення, що демонструє нашу віру в технологічний потенціал країни та визначає наступний етап еволюції Київстар як цифрового оператора.
Наш внесок у розвиток інтегрованих цифрових екосистем, що отримують синергію від взаємодії телекому та сервісів.
Рішучі стають сильнішими
Війна змінила багато парадигм, але одне залишається незмінним: компанії з амбіціями та стратегічним баченням знаходять можливості там, де інші бачать ризики.
Сектор технологій в Україні довів свою адаптивність і здатність до масштабування навіть у часи найбільшої невизначеності.
Саме тому ми у Київстар вбачаємо майбутнє компанії не лише як оператора електронних комунікацій, а як платформи для розвитку екосистеми цифрових сервісів з телеком ліцензією.
Пройти шлях трансформації від "telecom operator" до "digital operator" — амбітна мета, яка є необхідністю, якщо хочеш залишатися максимально релевантним для мільйонів абонентів мобільного зв’язку та фіксованого інтернету.
Ми рухаємося шляхом послідовного розвитку, де зв’язок — лише база для створення інновацій у широкому спектрі сервісів: медицини, мультимедіа, фінансів, транспорту тощо.
Ми будуємо стабільну екосистему, де кожна нова технологія посилюватиме інші.
У такій трансформації ми бачимо потенціал закріплення свого ринкового, технологічного та інноваційного лідерства у довгостроковій перспективі.
Коли візія і стратегія дають результат
Варто зауважити, що ці трансформації для Київстар розпочалися задовго до угоди з Uklon — і ми маємо успішні результати і вже створили декілька великих бізнес напрямків, таких як хмарні послуги, великі дані, цифрові розваги та цифрове здоров’я.
Київстар ТБ, запущений як партнерський проєкт із 1+1 media у 2015-му, вийшов далеко за межі експерименту: мільйони щомісячно активних користувачів, +55% зростання за 2024 рік, понад 80% контенту — українською.
Активний користувач проводить у застосунку в середньому 269 хвилин на день.
Наша платформа кіно та телебачення стала для користувачів звичкою, а для компанії — ще однією опцією сервісу.
Helsi — ще один приклад успішної стратегічної інвестиції.
З моменту придбання проєкту у 2022 році кількість користувачів його застосунку зросла у 2,5 рази, а загальний MAU досяг 2,4 млн, річний дохід компанії збільшився більш ніж у два рази, а штат розширився майже вдвічі — до 240 співробітників.
Helsi — це 29 мільйонів пацієнтів, понад 1500 клінік і 60 тисяч медичних працівників, які щороку взаємодіють із системою.
Нові сервіси — як-от розшифровка аналізів — уже залучили майже мільйон користувачів.
Ці приклади свідчать: якщо бізнес має глибину, унікальні культуру й технологію — він виростає у щось більше.
Ми вміємо не просто купувати, а розвивати та масштабувати.
Uklon: рухаємося далі
Компанія Uklon — унікальний актив для Київстар.
Це потужна продуктова IT-компанія з власною платформою та 15-ти річною ринковою присутністю у 27 містах України і в Узбекистані.
Понад 800 співробітників, 100 тисяч активних водіїв, і, що важливо, — позитивна маржинальність і вільний грошовий потік , що може зрівнятися із галуззю електронних комунікацій.
Ми не купували бренд чи сервіс — ми інвестували у майбутнє частини цифрового життя мільйонів українців.
Ми бачимо багато можливостей для синергії.
За прикладом Helsi, ми будемо інвестувати в Uklon: у людей, у продукти, в експансію.
Формально ми не об’єднуємо компанії — Uklon зберігає операційну незалежність, менеджмент і корпоративну культуру.
Але наш стратегічний вектор — спільний розвиток .
Сервіси Uklon органічно доповнюють нашу екосистему.
Інтеграція Big Data і маркетингових каналів Київстар може зменшити вартість залучення клієнтів для Uklon, підвищити фінансову і бізнес-ефективність компанії.
А ми, у свою чергу, зможемо запропонувати користувачам, наприклад, єдиний наскрізний цифровий досвід: запис до лікаря через Helsi — поїздка до клініки через Uklon — оплата через єдиний гаманець Київстар.
Це не фантастика, а цілком реальні сценарії на найближче майбутнє.
Також ми бачимо потенціал у розвитку B2B-рішень: корпоративні трансфери та логістичні рішення, рекламні технології.
У фокусі — масштабування доставки, вихід на ринки присутності VEON, синхронізація з іншими нашими цифровими сервісами.
Для подальшого розвитку стратегії ми дивимося в бік fintech, e-commerce або classifieds та інших діджитал-індустрій.
Інвестиція в людей, не лише в бізнес
Наш підхід — це не про "поглинання", а про можливості спільного розвитку та довгострокове партнерство.
Як і у випадку з Helsi, ми бачимо інвестиції в Uklon як внесок у зміцнення технологічного класу в Україні.
Ми не шукаємо миттєвого ROI, ми шукаємо ефект масштабу і довготривалого стабільного розвитку.
В умовах економіки воєнного часу це означає ще й створення робочих місць, податки для держави, а найцінніше — збереження для України технологічних команд.
Наші стратегічні інвестиції — це вияв нашої непохитної віри: в людей-творців, в ринок, який має потенціал для значного прориву.
Придбання Uklon — точка входу в нову фазу розвитку компанії.
Це послідовний великий внесок Київстар для трансформації, де телеком, медицина, транспорт, освіта й фінанси — частини одного цілого.
Ми стаємо технологічною опорою для країни, яка робить стрімкий еволюційний стрибок, відповідаючи на тиск історичних обставин.
Ця сторінка історії тільки починається.