Склади нової ери: які логістичні центри будувати у 2025 році?

24.01 13:00 | Економічна правда

Раніше більшість людей користувалися кнопковими телефонами, поки на заміну їм не прийшли сучасні смартфони.
Теж саме сталося й з великими стаціонарним комп’ютерами.
Замість них тепер — ноутбуки, а замість сірих, "радянських" складів – великі логістичні центри з комплексною інфраструктурою.
Як вони виглядають та чим відрізняються розібралися з експертами з Alterra Group. В Україні понад 600 складських комплексів, але більшість з них — спадок радянського союзу, часто занедбаний та з незадовільними умовами.
Їх класифікують, як склади класу С.
У них важко забезпечити належне зберігання товарів, а часто ще й небезпечно, через відсутність хорошої вентиляційної системи та необхідного мікроклімату для зберігання продукції.
Проте, попри всі недоліки, вони продовжують функціонувати — бо дешевші. Також є склади класу А та класу Б.
Вони вже сучасніші та адаптованіші для потреб бізнесу, мають свої унікальні характеристики та більш облаштовані всередині: більша висота стелі, докові ворота, мікроклімат, зручніша локація тощо.
Проте вони залишаються лише складами. Але у 2023 році Alterra Group змінила уявлення про склади, побудувавши логістичний центр нового формату для України — PORT.
Це mixed use hub, де на території поєднується складська, виробнича, торгова та офісна нерухомість, заклад харчування, супермаркет, зона відпочинку з власним озером та ландшафтним дизайном.Логістичні центри нового формату Логістичні центри нового формату не про окремі інноваційні елементи, а про їх поєднання — вони мають концепцію.
На території об"єднують усе необхідне в одному місці: склади, офіси, магазини, соціальні зони та простори для відпочинку.
Така структура зручна та створює точну тяжіння для працівників, партнерів і відвідувачів, роблячи центр елементом інфраструктури регіону. Логістичні центри нового формату будуються відповідно до стандартів ESG: екологічність, соціальна відповідальність та ефективне управління.
Будівництво має бути сталим, із застосуванням екологічно чистих матеріалів та енергоефективних технологій.
Такий підхід оптимізує використання ресурсів та зменшує вплив на навколишнє середовище.PERETYN — логістичний центр нового формату PERETYN — логістичний центр, площею 51 000 м2.
Він будується у селі Малехів біля Галицького перехрестя, на перетині важливих логістичних шляхів: Варшава-Львів-Київ.
Від того й пішла його назва.
На території розташовані складські та торгово-офісні приміщення.
Для комерційної діяльності будують торгові приміщення на 3000 м2.
Площа складів "А" та "B" налічує 27 604 м2, а площа складів "0" – 8 261 м2.
На території буде розташований великий рітейл-парк на 6 457 м2, який стане центром тяжіння для всіх в окрузі. Одна з особливостей проєкту – склад зі стабілізованої сосни.
Тренд на будівництво промислових об’єктів з дерева давно шириться у Скандинавії.
Alterra Group — перші, хто реалізує його в Україні.
З переваг — екологічність і зменшення викидів, що наближає Україну до світових sustainable стандартів. На перший погляд, дерев’яний склад може здатися не практичним, але він не поступається металевому: ні по показниках, ні по міцності.
Термін експлуатації дерев"яних будівель — близько 50 років, що співмірно з металевими каркасами. Говорячи про дерев’яні споруди, одразу виникає питання пожежної безпеки.
Але на відміну від металу, який деформується під час нагрівання, деревина оббирає зовні, а каркас і міцність залишаються.
Тому він навіть безпечніший.
У PERETYN для забезпечення пожежної безпеки використали технологію CLT та додаткові вогнезахисні покриття. На території буде мультитемпературний склад з холодильним устаткуванням на 6 809 м2.
Площі варіюються від 300 до 1200 м2, а температура від -22 до +8 градусів.
Він підходить для зберігання продуктів, які потребують охолодження або глибокої заморозки.
В Україні немає жодного логістичного центру, який поєднує розвинену інфраструктуру та мультитемпературні склади.
"PERETYN – це про сталий ріст, про те, що саме такі логістичні центри працюють, ідея краси в масштабних логістичних центрах працює, ідея інфраструктури працює.
Саме такі центри, доводять, що майбутнє за комплексними рішеннями, які створюють додану вартість для бізнесу.
Логістичний центр нового формату — це не лише про зручність, а про концепцію, де кожен елемент посилює ефективність інших", — каже Роман Саган, CMO Alterra Group.Чому по-іншому вже не можна? Логістичні центри нової ери вирішують не одну проблему.
Вони сприяють оптимізації робочих процесів та впливають на ключові аспекти розвитку компанії: від створення комфортних умов для співробітників до зміцнення відносин із партнерами й підвищення ефективності бізнес-процесів. Люди — головний ресурс будь-якої компанії.
Коли робоче середовище продумане до дрібниць: від зручного офісу до місць для відпочинку біля озера — це підвищує мотивацію та ефективність.
Натомість застарілі склади демотивують працівників. Друге — це партнери.
Справити позитивне враження на партнерів часто відіграє ключову роль в їх рішенні у співпраці.
Коли партнер бачить сучасний логістичний центр із красивою архітектурою, це справляє зовсім інше враження, ніж подорож по розбитих дорогах до застарілого складу.
Крім того, закордонні партнери працюють лише з компаніями, які мають необхідні сертифікації.
А якщо бізнес функціонує у непридатних умовах — отримати необхідні сертифікати неможливо. Третє — зручність.
Сучасні логістичні центри мають все в одному місці: склади, офіси, шоуруми та навіть зони відпочинку.
Такий підхід підвищує ефективність і спрощує управління бізнес-процесами.
Україна має потенціал для розвитку логістичних центрів, і приклади інноваційних проєктів доводять: "по-іншому вже не можна".
Це більше не вибір, а обов’язкова умова для конкурентоспроможності та успіху.
Інвестуючи в сучасні логістичні центри, компанії не просто адаптуються до нових реалій, а стають лідерами у своїй галузі, забезпечують сталий розвиток і відкривають нові можливості для зростання.

Додати коментар

Користувач:
email:





Capital market trends
Influence the economy
And the society

- Fin.Org.UA

Новини

18:00 - Суд "прогнав" мисливський клуб з лісової ділянки під Києвом, де протиправно з'явився паркан
17:01 - 424 мільйони: деталі перших аукціонів "Укрпошти" з продажу нерухомості
15:59 - Марченко оцінив дефіцит фінансування на 2026 рік у 16 мільярдів євро: розрахунки тривають
15:03 - Прокуратура не змогла через суд знести багатоповерхівку, збудовану впритул до школи
14:02 - Інвестори вважають бізнес Франції надійнішим за державу
13:15 - Китай стикнувся з дефіцитом сміття для виробництва енергії
12:05 - Україна не покриє власноруч половину суми на потреби оборони у 2026 році
11:03 - У США хочуть зробити санкції проти нафти московія обов'язковими до ухвалення
10:05 - З Днем працівників нафтової, газової та нафтопереробної промисловості України!
10:00 - США й Китай обговорюють мита та долю TikTok у Мадриді
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 14.09.2025
17:55 - На Вінниччині побудували овосховище: чим особливе
17:20 - Судно "Scanlark", яке Німеччина підозрює у шпигуванні, не може вийти з порту
16:25 - НЗК виявив, що інспектор з енеронагляду не задекларував 3,1 мільйони гривень
15:35 - Цивінський розповів, що не так із зарплатою детективів БЕБ
14:40 - Кожна десята російська фірма скорочує штат – дані української розвідки
13:55 - Ощадбанк купив броньовиків на 354 мільйони: уперше не лише у постійного постачальника
13:01 - Заборона не тільки на російське: в Україні почали відмовлятися від дизпального з Індії
11:59 - Укріплення берега водосховища: БЕБ підозрює службовця у розкраданні 10 мільйонів
11:02 - В Україні кількість індустріальних парків швидко зростає: проблемою є запуск виробництва
10:00 - Китай пригальмував у світовому зростанні ринку електромобілів: в Європі продажі зросли на 48%
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 13.09.2025
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 12 вересня: зміни для грального бізнесу, атака московія зруйнувала швейну фабрику
20:45 - Армані заповів розпродати свій модний дім
20:25 - У партнерстві з ORLEN: Україна вже імпортувала 400 мільйонів кубометрів LNG зі США для зими
19:55 - Фейковий страховик в Норвегії: московія звинуватили у підробці документів для "тіньового" флоту
19:46 - Буркіна-Фасо скасовує візи для усіх африканців
19:15 - Українська авіакомпанія "XENA" планує розширити флот
19:01 - Нові ліцензії організаторам азартних ігор: що змінив уряд для грального бізнесу


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31945
Австралійський долар27.4331
Така0.33991
Канадський долар29.8218
Юань Женьміньбі5.7965
Чеська крона1.9901
Данська крона6.4834
Гонконгівський долар5.3046
Форинт0.123771
Індійська рупія0.46763
Рупія0.0025211
Новий ізраїльський шекель12.3994
Єна0.27925
Теньге0.076333
Вона0.02967
Ліванський фунт0.000461
Малайзійський ринггіт9.822
Мексиканське песо2.2321
Молдовський лей2.4844
Новозеландський долар24.5701
Норвезька крона4.1775
Саудівський ріял11.0043
Сінгапурський долар32.17
Донг0.0015644
Ренд2.3748
Шведська крона4.4204
Швейцарський франк51.7925
Бат1.30065
Дирхам ОАЕ11.2398
Туніський динар14.2157
Єгипетський фунт0.8573
Фунт стерлінгів55.9354
Долар США41.2838
Сербський динар0.41308
Азербайджанський манат24.2846
Румунський лей9.5452
Турецька ліра0.9979
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.6082
Болгарський лев24.7312
Євро48.3929
Ларі15.2954
Злотий11.3704
Золото150586.79
Срібло1744.78
Платина57943.05
Паладій50485.55

Курси валют, встановлені НБУ на 15.09.2025