Склади нової ери: які логістичні центри будувати у 2025 році?

24.01 13:00 | Економічна правда

Раніше більшість людей користувалися кнопковими телефонами, поки на заміну їм не прийшли сучасні смартфони.
Теж саме сталося й з великими стаціонарним комп’ютерами.
Замість них тепер — ноутбуки, а замість сірих, "радянських" складів – великі логістичні центри з комплексною інфраструктурою.
Як вони виглядають та чим відрізняються розібралися з експертами з Alterra Group. В Україні понад 600 складських комплексів, але більшість з них — спадок радянського союзу, часто занедбаний та з незадовільними умовами.
Їх класифікують, як склади класу С.
У них важко забезпечити належне зберігання товарів, а часто ще й небезпечно, через відсутність хорошої вентиляційної системи та необхідного мікроклімату для зберігання продукції.
Проте, попри всі недоліки, вони продовжують функціонувати — бо дешевші. Також є склади класу А та класу Б.
Вони вже сучасніші та адаптованіші для потреб бізнесу, мають свої унікальні характеристики та більш облаштовані всередині: більша висота стелі, докові ворота, мікроклімат, зручніша локація тощо.
Проте вони залишаються лише складами. Але у 2023 році Alterra Group змінила уявлення про склади, побудувавши логістичний центр нового формату для України — PORT.
Це mixed use hub, де на території поєднується складська, виробнича, торгова та офісна нерухомість, заклад харчування, супермаркет, зона відпочинку з власним озером та ландшафтним дизайном.Логістичні центри нового формату Логістичні центри нового формату не про окремі інноваційні елементи, а про їх поєднання — вони мають концепцію.
На території об"єднують усе необхідне в одному місці: склади, офіси, магазини, соціальні зони та простори для відпочинку.
Така структура зручна та створює точну тяжіння для працівників, партнерів і відвідувачів, роблячи центр елементом інфраструктури регіону. Логістичні центри нового формату будуються відповідно до стандартів ESG: екологічність, соціальна відповідальність та ефективне управління.
Будівництво має бути сталим, із застосуванням екологічно чистих матеріалів та енергоефективних технологій.
Такий підхід оптимізує використання ресурсів та зменшує вплив на навколишнє середовище.PERETYN — логістичний центр нового формату PERETYN — логістичний центр, площею 51 000 м2.
Він будується у селі Малехів біля Галицького перехрестя, на перетині важливих логістичних шляхів: Варшава-Львів-Київ.
Від того й пішла його назва.
На території розташовані складські та торгово-офісні приміщення.
Для комерційної діяльності будують торгові приміщення на 3000 м2.
Площа складів "А" та "B" налічує 27 604 м2, а площа складів "0" – 8 261 м2.
На території буде розташований великий рітейл-парк на 6 457 м2, який стане центром тяжіння для всіх в окрузі. Одна з особливостей проєкту – склад зі стабілізованої сосни.
Тренд на будівництво промислових об’єктів з дерева давно шириться у Скандинавії.
Alterra Group — перші, хто реалізує його в Україні.
З переваг — екологічність і зменшення викидів, що наближає Україну до світових sustainable стандартів. На перший погляд, дерев’яний склад може здатися не практичним, але він не поступається металевому: ні по показниках, ні по міцності.
Термін експлуатації дерев"яних будівель — близько 50 років, що співмірно з металевими каркасами. Говорячи про дерев’яні споруди, одразу виникає питання пожежної безпеки.
Але на відміну від металу, який деформується під час нагрівання, деревина оббирає зовні, а каркас і міцність залишаються.
Тому він навіть безпечніший.
У PERETYN для забезпечення пожежної безпеки використали технологію CLT та додаткові вогнезахисні покриття. На території буде мультитемпературний склад з холодильним устаткуванням на 6 809 м2.
Площі варіюються від 300 до 1200 м2, а температура від -22 до +8 градусів.
Він підходить для зберігання продуктів, які потребують охолодження або глибокої заморозки.
В Україні немає жодного логістичного центру, який поєднує розвинену інфраструктуру та мультитемпературні склади.
"PERETYN – це про сталий ріст, про те, що саме такі логістичні центри працюють, ідея краси в масштабних логістичних центрах працює, ідея інфраструктури працює.
Саме такі центри, доводять, що майбутнє за комплексними рішеннями, які створюють додану вартість для бізнесу.
Логістичний центр нового формату — це не лише про зручність, а про концепцію, де кожен елемент посилює ефективність інших", — каже Роман Саган, CMO Alterra Group.Чому по-іншому вже не можна? Логістичні центри нової ери вирішують не одну проблему.
Вони сприяють оптимізації робочих процесів та впливають на ключові аспекти розвитку компанії: від створення комфортних умов для співробітників до зміцнення відносин із партнерами й підвищення ефективності бізнес-процесів. Люди — головний ресурс будь-якої компанії.
Коли робоче середовище продумане до дрібниць: від зручного офісу до місць для відпочинку біля озера — це підвищує мотивацію та ефективність.
Натомість застарілі склади демотивують працівників. Друге — це партнери.
Справити позитивне враження на партнерів часто відіграє ключову роль в їх рішенні у співпраці.
Коли партнер бачить сучасний логістичний центр із красивою архітектурою, це справляє зовсім інше враження, ніж подорож по розбитих дорогах до застарілого складу.
Крім того, закордонні партнери працюють лише з компаніями, які мають необхідні сертифікації.
А якщо бізнес функціонує у непридатних умовах — отримати необхідні сертифікати неможливо. Третє — зручність.
Сучасні логістичні центри мають все в одному місці: склади, офіси, шоуруми та навіть зони відпочинку.
Такий підхід підвищує ефективність і спрощує управління бізнес-процесами.
Україна має потенціал для розвитку логістичних центрів, і приклади інноваційних проєктів доводять: "по-іншому вже не можна".
Це більше не вибір, а обов’язкова умова для конкурентоспроможності та успіху.
Інвестуючи в сучасні логістичні центри, компанії не просто адаптуються до нових реалій, а стають лідерами у своїй галузі, забезпечують сталий розвиток і відкривають нові можливості для зростання.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bonds steady and slow
Guaranteed income in sight
Retirement secured

- Fin.Org.UA

Новини

18:18 - 7 грудня значно посилять графіки відключення світла
18:00 - Катар заявляє, що попит на ШІ може призвести до дефіциту СПГ
17:33 - Українські АЕС знизили потужність через атаки московія
16:40 - Молдова просить Румунію про термінову допомогу з електроенергією після атаки московія
14:54 - "Укрзалізниця" відновила рух поїздів через Фастів, який обстріляли росіяни
13:59 - ДП "Рихальське" заявило про спробу захоплення держпідприємства
12:55 - ЗАЕС на пів години була у повному блекауті – МАГАТЕ
12:39 - московіяни поцілили у склад з ліками компанії "БаДМ"
12:04 - Захист ЧАЕС не може виконувати свою функцію після атаки дроном – ООН
10:59 - московія серйозно пошкодила ТЕС у різних областях
10:04 - "Укренерго" збільшує обсяг відключень світла після атаки московія
10:00 - 6 грудня — День Збройних Сил України.
10:00 - Бюджет України на 2026 рік: агросектор отримає 13,1 млрд грн державної підтримки
09:30 - У Держбюджеті на 2026 рік передбачено 50,7 млрд грн на підтримку економіки та бізнесу, в тому числі у агросекторі, а також на потреби захисту довкілля та екологізації економіки
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 06.12.2025
23:00 - Накази Міністерства енергетики України
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 5 грудня: конкурс до наглядової ради "Енергоатому", ЄС хоче заборонити перевезення нафти московія
20:40 - Конго посилює контроль за кобальтом, необхідним для акумуляторів
20:33 - Уряд вніс зміни до регламентів хімічної продукції: бізнес отримає більше часу для переходу на нові стандарти
20:05 - ФАО розподілила модульні зерносховища серед фермерів у прифронтових регіонах
19:51 - Демократи і республіканці критикують купівлю Warner Bros компанією Netflix
19:20 - Можливі зміни в оподаткуванні "спрощенців": Мінфін дав роз’яснення
19:00 - В Києві оновили правила розміщення МАФів і пунктів прокату вело- та електротранспорту
18:55 - Уряд ухвалив рішення, яке має стримати зростання тарифу електроенергію
18:50 - ЄС і G7 розглядають заборону перевезень російської нафти замість обмеження цін
18:42 - Уряд змінив порядок проведення аукціонів з продажу електроенергії – «Укренерго» зможе брати участь у спецторгах для покриття технологічних витрат
18:30 - У Білій Церкві стартує будівництво кварталу для маріупольців
18:15 - В "Укрпошті" пояснили, які товари можна в них купити за кошти "зимової підтримки"


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32364
Австралійський долар27.9109
Така0.34407
Канадський долар30.1828
Юань Женьміньбі5.9487
Чеська крона2.0238
Данська крона6.5601
Гонконгівський долар5.4024
Форинт0.128316
Індійська рупія0.46728
Рупія0.0025267
Новий ізраїльський шекель13.0162
Єна0.271
Теньге0.083136
Вона0.02856
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.231
Мексиканське песо2.3107
Молдовський лей2.4743
Новозеландський долар24.3004
Норвезька крона4.1658
Саудівський ріял11.2056
Сінгапурський долар32.4687
Донг0.0015949
Ренд2.4856
Шведська крона4.4702
Швейцарський франк52.3158
Бат1.32096
Дирхам ОАЕ11.4512
Туніський динар14.3475
Єгипетський фунт0.8841
Фунт стерлінгів56.1289
Долар США42.0567
Сербський динар0.41714
Азербайджанський манат24.7363
Румунський лей9.6209
Турецька ліра0.9893
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3525
Болгарський лев25.0502
Євро48.9961
Ларі15.5754
Злотий11.5763
Золото177813.2
Срібло2445.24
Платина69312.81
Паладій61335.07

Курси валют, встановлені НБУ на 08.12.2025