ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!

20.01 14:26 | Fin.Org.Ua

 
 
Контроль за обігом підакцизної продукції та сплатою акцизного податку: результати роботи податківців Дніпропетровщини
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
У 2024 році до загального фонду Державного бюджету України від платників Дніпропетровщини надійшло понад 569,2 млн грн акцизного податку, що становить майже 117,9 відс. доведених планових показників, тобто загальні додаткові надходження склали майже 86,4 млн гривень. Впродовж 2023 року платники спрямували до загального фонду держбюджету понад 452,5 млн грн акцизного податку. 
З вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) у 2024 року до загального фонду держбюджету надійшло майже 339,0 млн грн акцизного податку, що складає 112,3 відс. відповідно до запланованих, додаткові надходження – майже 37,1 млн грн (протягом 2023 року – понад 301,4 млн грн).
З ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) у 2024 році надійшло майже 230,3 млн грн акцизного податку, що становить 127,2 відс. відповідно до запланованих, додаткові надходження – майже 49,3 млн грн (у 2023 році – майже 151,1 млн грн).
Що стосується надходжень акцизного податку з роздрібної реалізації підакцизних товарів до місцевих бюджетів області у 2024 року, то вони склали майже 561,1 млн грн, це 103,7 відс. відповідно до запланованих, додаткові надходження складають майже 19,9 млн гривень (впродовж 2023 року – майже 505,7 млн грн).
Дякуємо платникам за сумлінну сплату податків!
 
 
Система управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) у ДПС: основні новації
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) нагадує.
Відповідно до світової практики адміністрування податків і зборів Меморандумом про економічну та фінансову політику визначено, що зусилля з реформування Державної податкової служби України (ДПС) будуть зосереджені, у тому числі, на розробленні сучасних практик управління комплаєнс-ризиками (ризиками дотримання податкового законодавства), що також закріплено в Національній стратегії доходів до 2030 року, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2023 року № 1218-р.
Запровадження системи управління податковими ризиками забезпечить системність та єдиний підхід до управління ризиками дотримання податкового законодавства в роботі органів ДПС, зосередження зусиль податкових органів на найбільш проблемних питаннях в адмініструванні податків і зборів.
Порядок реалізації експериментального проєкту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі (Експериментальний проєкт) затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 року № 854.
Основні новації Експериментального проєкту:

Розподіл всіх податкових ризиків за основними видами:

- ризик реєстрації – випадок, коли особи, які зобов’язані стати на облік у податковому органі або зареєструватися платниками окремих податків, не перебувають на обліку в податковому органі або не зареєстровані платниками відповідних податків;
- ризик звітності – випадок, коли платники податків подають податкову звітність із запізненням або не подають її взагалі;
- ризик сплати – випадок, коли платники податків сплачують податки, збори, платежі із запізненням або сплачують у неповному обсязі, або не сплачують зовсім, що призводить до виникнення або накопичення податкового боргу;
- ризик декларування – випадок, коли податкові надходження зменшено або може бути зменшено внаслідок неправильного відображення даних у звітності (помилково або умисно).

Уніфікація правил визначення податкового ризику – створення паспортів податкового ризику – уніфікованих правил для визначення впливу податкових ризиків на надходження до Державного та Зведеного бюджетів України, ідентифікації платників, у яких наявний такий ризик. Оцінки ризиків, наявність ризиків у платників податків здійснюватимуться комплексно на підставі об’єктивних даних, а не суб’єктивних рішень і суджень.
Централізація визначення податкових ризиків та заходів впливу на них - створення в ДПС Експертної комісії із застосування системи управління податковими ризиками, структурного підрозділу з впровадження податкового комплаєнсу, який здійснюватиме координацію роботи із впровадження системи управління податковими ризиками.
Систематичне розроблення стратегій впливу на податкові ризики та їх реалізація по всій вертикалі ДПС – на підставі ідентифікації та оцінки ризиків буде підготовлено Загальний план удосконалення управління податковими ризиками, який визначить найбільш вагомі ризики в адмініструванні податків і зборів та закріпить стратегії впливу на них, а також сегментарні (секторальні) плани, зосереджені на окремих галузях економіки, сегментах платників податків.
Самооцінка ефективності проведеної роботи - передбачається періодичне оцінювання ефективності заходів. По закінченню Експериментального проєкту його результатам також буде надана відповідна оцінка.

 
 
Закон № 3813: особливості податкового адміністрування під час воєнного стану
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) нагадує.
Законом України від 18 червня 2024 року № 3813-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» (далі – Закон № 3813) внесено зміни до Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
Так, зокрема п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п.п. 69.41, відповідно до якого на період дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», та по 31 грудня року, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства встановлюються особливості адміністрування податків, зборів, платежів, що здійснюється контролюючими органами, визначеними п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ (податкового адміністрування), визначені п.п. 69.41 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Головною новацією Закону № 3813 визначено формування та затвердження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).
Передбачені такі особливості податкового адміністрування платників податків на період включення до Переліку:
1) Постійна підтримка – особистий комплаєнс-менеджер: за платником податків закріплюється посадова особа територіального органу ДПС (комплаєнс-менеджер), з яким платник зможе взаємодіяти, зокрема з використанням засобів дистанційного зв’язку, у тому числі у режимі відеоконференції.
2) ДПС не розпочинаються:
фактичні перевірки з питань ліцензування діяльності із зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки;
документальні позапланові перевірки, крім перевірок:
що проводяться виключно на звернення платника податків;
що проводяться з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 і 78.1.2 в частині контролю за трансфертним ціноутворенням, 78.1.3, 78.1.5, 78.1.7, 78.1.8, 78.1.9, 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16, 78.1.19, 78.1.21 та 78.1.22 п. 78.1 ст. 78 ПКУ;
платників податків, щодо яких отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків вимог валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги;
документальні планові перевірки, крім перевірок платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги.
3) Зменшення строків проведення перевірок: скорочено строки камеральної та документальної перевірок у цілях бюджетного відшкодування ПДВ – до 5 та 10 робочих днів відповідно.
4) Особливості надання консультацій: платники, які входять до Переліку, отримуватимуть індивідуальні податкові консультації протягом 15 календарних днів.
5) Отримання відповіді на запит у п’ятиденний строк: платник податків має право у п’ятиденний строк на свій запит отримати відомості про наявну у контролюючого органу податкову інформацію, яка може свідчити про податкові ризики у діяльності платника податків, а також консультацію щодо усунення таких ризиків.
Порядок формування та оприлюднення переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства затверджений наказом Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495.
Відповідні роз’яснення наведені в Інформаційному листі № 7/2024 «Запровадження Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства», розміщеному на вебпорталі ДПС: Головна/Пресцентр/Новини (https://www.tax.gov.ua/media-tsentr/novini
 
 
До уваги платників акцизного податку!
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 № 11 «Про бюджетну класифікацію» із змінами та доповненнями затверджено Класифікацію доходів бюджету, відповідно до якої плата за ліцензії на право виробництва, роздрібної та/або оптової торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах здійснюється за такими кодами:
- 22010500 – плата за ліцензії на право виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, на право вирощування тютюну та на право ферментації тютюнової сировини;
- 22011000 – плата за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах;
- 22011100 – плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах.
 
 
Нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які зобов’язані стати на облік у контролюючих органах
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) інформує.
Пунктом 64.5 ст. 64 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) та п. 3.4 розд. ІІІ, розд. V Порядку обліку платників податків і зборів, що затверджений наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 із змінами (далі – Порядок № 1588), визначено, що нерезиденти (іноземні юридичні компанії, організації), які здійснюють в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва, або придбавають нерухоме майно або отримують майнові права на таке майно в Україні, або відкривають рахунки в банках України (крім кореспондентських рахунків, що відкриваються банкам-нерезидентам), в інших фінансових установах, у небанківських надавачах платіжних послуг, або відкривають електронні гаманці в емітентах електронних грошей відповідно до ст. 64 Закону України від 30 червня 2021 року № 1591-IX «Про платіжні послуги» із змінами, або набувають право власності на інвестиційний актив, визначений абзацами третім – шостим п.п. «е» п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст.141 ПКУ, в іншого нерезидента, який не має постійного представництва в Україні, зобов’язані стати на облік у контролюючих органах.
Взяття на облік у контролюючому органі нерезидента здійснюється при настанні першої із подій, визначеної в абзаці першому п. 64.5 ст. 64 ПКУ, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження від нерезидента відповідної заяви, яку він зобов’язаний подати:
- у десятиденний строк після акредитації (реєстрації, легалізації) на території України відокремленого підрозділу – до контролюючого органу за місцезнаходженням відокремленого підрозділу;
- до придбання нерухомого майна або отримання майнових прав на таке майно в Україні – до контролюючого органу за місцезнаходженням нерухомого майна;
- до відкриття рахунку / електронного гаманця в Україні – до контролюючого органу за місцезнаходженням установи (відділення) банку, іншої фінансової установи, небанківського надавача платіжних послуг/емітента електронних грошей, в яких відкривається рахунок/електронний гаманець;
- до дати здійснення першої оплати за інвестиційний актив, що придбавається, – до контролюючого органу за місцезнаходженням української юридичної особи, акції, корпоративні права якої формують вартість інвестиційного активу, що є предметом такого правочину.
У порядку, встановленому розд. V Порядку № 1588, стає на облік та/або реєструється платником податку на прибуток юридична особа, що утворена відповідно до законодавства іншої країни (іноземна компанія), у випадках, визначених нормами ПКУ:
- підпунктом 133.2.2 п. 133.2 ст. 133 розд. III ПКУ (нерезиденти, які здійснюють господарську діяльність на території України через постійне представництво та/або отримують доходи із джерелом походження з України, та інші нерезиденти, на яких покладено обов’язок сплачувати податок на прибуток);
- підпунктом 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 розд. III ПКУ (нерезиденти, які здійснюють виплату доходів та утримують податки);
- підпунктом 133.1.5 п. 133.1 ст. 133 розд. III ПКУ (юридичні особи, що утворені відповідно до законодавства інших країн (іноземні компанії) та мають місце ефективного управління на території України).
Основним місцем обліку нерезидента є контролюючий орган, в якому нерезидент зареєстрований платником податку на прибуток, а у разі відсутності такої реєстрації – контролюючий орган, в якому нерезидента взято на облік за правилом першої події відповідно до п. 64.5 ст. 64 ПКУ та абзацу першого п. 3.4 розд. ІІІ Порядку № 1588.
У порядку, визначеному ст. 208 прим. 1 ПКУ, здійснюється реєстрація як платника ПДВ особи – нерезидента, який постачає електронні послуги фізичним особам, місце постачання яких розташовано на митній території України, на підставі заяви про реєстрацію як платника ПДВ такої особи – нерезидента.
Дані про взятих на облік нерезидентів включаються до реєстру платників податків – нерезидентів з відповідною ознакою.
Нерезиденти (іноземні компанії, організації) обліковуються в контролюючих органах за податковим номером, який присвоюється нерезиденту відповідно до вимог п.63.6 ст.63 ПКУ.
 
 
За якою ознакою доходу відображаються у додатку 4ДФ до Розрахунку суми орендних платежів, які виплачуються податковим агентом на користь фізичної особи на підставі договорів оренди нерухомого майна?
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - місто Дніпро) повідомляє.
Згідно з п.п. 164.2.5 п. 164.2 ст. 164 розд. ІV Податкового кодексу України (далі – ПКУ) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому п. 170.1 ст. 170 ПКУ.
Відповідно до п.п. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду (емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.
Податковим агентом платника податку – орендодавця під час нарахування доходу від надання в оренду об’єктів нерухомості, інших, ніж зазначені в п.п. 170.1.1 п. 170.1ст. 170 ПКУ (включаючи земельну ділянку, що знаходиться під такою нерухомістю, чи присадибну ділянку), є орендар (п.п. 170.1.2 п. 170.1 ст. 170 ПКУ).
Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (Розрахунок) затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 4).
Згідно з Довідником ознак доходів фізичних осіб, наведених у додатку 2 до Порядку № 4:
- під «106» ознакою доходу відображається дохід від надання земельної частки (паю) в лізинг, оренду або суборенду;
- під «195» ознакою доходу відображається дохід від надання земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю в лізинг, оренду, суборенду, емфітевзис;
- під «196» ознакою доходу відображається дохід від надання майна (крім земельної частки (паю), земельної ділянки сільськогосподарського призначення, майнового паю) в оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування).
 
 
 
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Додати коментар

Користувач:
email:





Investing for growth,
Buy and hold, long-term vision,
Patience brings rewards.

- Fin.Org.UA

Новини

11:11 - Внесок платників екологічного податку до місцевих бюджетів Дніпропетровщини – понад 240,5 млн гривень
11:06 - Дніпропетровщина: в ЦОПах адміністративні та інші послуги надаються незалежно від місця обліку платника податків
11:03 - Податківці Дніпропетровщини: прозора діяльність – ключ до довіри
10:57 - Майже 400 млрд грн податку на доходи фізичних осіб цьогоріч вже сплачено до бюджету
10:51 - Леся Карнаух обговорила з командою EU4PFM заходи із розвитку цифрової податкової системи
09:25 - Нові легковики в Україні: в яких регіонах їх купують найчастіше
09:23 - Роздрібна торгівля підакцизними товарами за цінами, нижчими за рівень роздрібної ціни продажу підакцизних товарів: відповідальність
09:22 - Про коригування фінансового результату до оподаткування платником податку на прибуток підприємств у разі прощення ним заборгованості по позиці на користь ФОП, яка застосовує спрощену систему оподаткування
09:21 - Платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду державного бюджету понад 3,6 млрд грн рентної плати
09:20 - Плата за землю: понад 4,5 млрд грн – внесок від юридичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
09:19 - Майже 400 млрд грн податку на доходи фізичних осіб цьогоріч вже сплачено до бюджету
09:17 - Заповнення поля «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати бюджетних / небюджетних платежів
09:16 - Єдиний рахунок для сплати податкових платежів та єдиного внеску – це просто і зручно
09:15 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини платники рентної плати за видобування кам’яного вугілля сплатили понад 66,0 млн гривень
09:13 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини від платників надійшло майже 822,0 млн грн податку на нерухоме майно
09:00 - "Це можливість забезпечити майбутнє після перемоги": захисники про навчання в академії FFA
09:00 - московіяни атакували залізничну інфраструктуру на Полтавщині: затримуються кілька потягів
08:30 - Адвокат у суді та в медіа: чому правовий захист більше не обмежується залом засідань
08:00 - Мільярд туди, мільярд сюди: гід по державному бюджету 2026 року
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 18.09.2025
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:20 - Федеральний резерв вперше за рік знизив ключову процентну ставку США
21:00 - Новини 17 вересня: Зеленський шукає 60 мільярдів доларів на війну, китайський автовиробник йде з московії
20:22 - НБУ вилучатиме 10 копійок з обігу
20:17 - У порту "Південний" чергами вантажівок управлятимуть за допомогою цифрової платформи
20:11 - Національний банк присвятив нову монету рятувальникам Державної служби України з надзвичайних ситуацій
19:55 - На Львівщині збираються побудувати птахокомплекс
19:40 - Ціна одного року війни це 120 млрд, половину треба десь знайти – Зеленеський
19:25 - Монети номіналом 10 копійок поступово вилучатимуться з готівкового обігу
19:25 - Стратегія Мілея дала тріщину через песо


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32009
Австралійський долар27.5012
Така0.33889
Канадський долар29.9485
Юань Женьміньбі5.7986
Чеська крона2.0049
Данська крона6.5342
Гонконгівський долар5.2977
Форинт0.125039
Індійська рупія0.46915
Рупія0.0025059
Новий ізраїльський шекель12.324
Єна0.28152
Теньге0.076091
Вона0.029894
Ліванський фунт0.00046
Малайзійський ринггіт9.835
Мексиканське песо2.2515
Молдовський лей2.4941
Новозеландський долар24.6423
Норвезька крона4.1936
Саудівський ріял10.9804
Сінгапурський долар32.2737
Донг0.001562
Ренд2.3695
Шведська крона4.4496
Швейцарський франк52.3632
Бат1.29774
Дирхам ОАЕ11.2154
Туніський динар14.2668
Єгипетський фунт0.8557
Фунт стерлінгів56.2217
Долар США41.1941
Сербський динар0.41619
Азербайджанський манат24.2247
Румунський лей9.6255
Турецька ліра0.9976
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.7546
Болгарський лев24.9389
Євро48.7738
Ларі15.1672
Злотий11.4661
Золото151002.33
Срібло1713.27
Платина55991.43
Паладій47463.43

Курси валют, встановлені НБУ на 18.09.2025