Секрети комерційного успіху в Telegram: експертне інтерв'ю та інсайти СЕО телеграм агенції T:ME

10.09.2024 12:59 | Економічна правда. Публікації

Павло Шапка - CEO першої в Україні Telegram-агенції [t:me], постійними клієнтами якої є такі бренди, як АЛЛО, Uklon, МХП, Sense bank, АГРОМАТ та ін.
В управлінні його агенції понад 50 Telegram-каналів із загальною аудиторією близько п"яти мільйонів підписників та щоденним охопленням більше одного мільйона українських користувачів.

В інтерв"ю "Економічній правді" Павло розповів, як змінились вподобання користувачів Telegram після початку повномасштабної війни, які помилки допускають компанії у використанні месенджера для успішного просування бізнесу та які перспективи розвитку диджитал-комунікацій в Україні.

- Розкажіть, як виникла ідея створити Telegram-агенцію.

- Ідея виникла внаслідок стрімкого зростання популярності цього месенджера серед українців.
Instagram - це більше про створення фото та відео контенту, Facebook досі залишається незрозумілим для багатьох користувачів, а Telegram був і є найбільш зручним як для спілкування, так і для перегляду інформаційно-розважального контенту.

Серед основних факторів, які вплинули на це рішення, можна виділити наступні:
Зростання аудиторії: Telegram стрімко набував популярності завдяки своїй безпеці, швидкості та зручності використання.
Попит на нові формати реклами: традиційні рекламні канали, як-от телебачення, радіо та зовнішня реклама, вже не були такими ефективними, як колись, тому бізнес шукав нові платформи й тих, хто вміє ними користуватись. Експертиза: досвід створення каналів у Telegram на різну тематику допоміг напрацювати власну експертність. Функціональність: Telegram надає різноманітні можливості для бізнесу, як-от створення каналів, груп, ботів, які можуть використовуватися для залучення аудиторії та взаємодії з клієнтами. - З якими найскладнішими викликами довелося зіткнутися за 6 років існування агенції?
- Насправді ми щодня долаємо якісь виклики, адже розуміємо, що такий бізнес-юніт (напрям бізнесу, який має свою специфіку та може функціонувати відносно автономно - ред.), як-от Telegram-агенція, є досить ризиковим, особливо враховуючи наративи влади щодо блокування Telegram в Україні.
Якщо не брати до уваги ризики блокування, переважна частина викликів не сильно відрізняється від тих, з якими стикаються більшість диджитал-компаній.

Наприклад, одним з головних є зростання конкуренції - з часом на ринку з"явилося багато нових агенцій.
Конкретно від нас це вимагає постійного вдосконалення послуг і пропозицій.
Але насправді здорова конкуренція - це круто, бо це допомагає рухатись вперед і не застрягати на одному місці.
Важливою задачею також є постійний пошук клієнтів.
Перші клієнти приходили до нас через сарафанне радіо, а згодом, коли настав час масштабуватися, ми взяли в команду NBM (New Business Manager - ред.), який пояснює замовникам, як інтегрувати Telegram для своїх комунікацій.

І нарешті, завжди треба враховувати зміну потреб клієнтів, особливо в наших реаліях.
Важливо постійно аналізувати ринок і адаптуватися до нового, пропонуючи інноваційні рішення та спецпроєкти.
- Як вам вдається знайти і підготувати фахівців для Telegram-маркетингу в такій вузькій ніші?
- На початку розвитку ринку політика була досить простою, спеціалісти були майже відсутні, тому брали "зелених" людей та навчали їх.
Станом на зараз ситуація інша - зі зростанням конкурентних агенцій росте і кількість людей, які вже розуміються на особливостях роботи з Telegram, тому проблем з цим немає.
- Який проєкт підняв вашу агенцію на новий рівень? Розкажіть про найуспішніший кейс.
- Наш найуспішніший кейс - це довготривала співпраця, яка витримала випробування часом.
Наш перший клієнт, маркетплейс АЛЛО, залишається з нами вже понад чотири роки.
Незважаючи на численні зміни в їхній маркетинговій команді, АЛЛО продовжує довіряти нам свої комунікації.
Це партнерство стало символом нашої здатності адаптуватися, підтримуючи стабільний рівень послуг та ефективності.
Вдячні їм за таке партнерство!

- Чому Telegram стає головним вибором для маркетологів, коли інші соцмережі не виправдовують очікувань?
- За популярністю серед українців Telegram вже не відстає від таких гігантів як Instagram і Facebook, кількість користувачів цього месенджера дуже велика.
Проте саме через те, що це месенджер, а не соціальна мережа, він має суттєві відмінності, які за правильного використання стають перевагами.
До основних переваг Telegram як маркетингової платформи можна віднести наступні:
Швидке розповсюдження рекламних публікацій: протягом 2 годин можна отримати від 2 до 3 млн унікального охоплення, за добу - 5-6 млн. У Telegram існує розмаїття тематик каналів, які можна обрати відповідно до цілей бренду.

Відсутність алгоритмічної стрічки.
Це означає, що всі підписники каналу отримують повідомлення безпосередньо, що підвищує видимість контенту.


Лояльна політика платформи до реклами: на відміну від Meta, розміщення рекламних матеріалів у Telegram-каналах не має цензури та не вимагає попереднього схвалення. Також є досить новий інструмент - Telegram Ads - інтегрована рекламна платформа, яка дозволяє рекламуватися на каналах конкурентів дешевше, ніж напряму через власників.
Крім того, Telegram підтримує створення вебботів та звичайних ботів, які можуть виконувати різні функції: від автоматизації підтримки клієнтів до реалізації повноцінного маркетплейсу чи додатку всередині Telegram.
- Які метрики найважливіші для оцінки ефективності Telegram-каналу?
- А от в цьому робота з Telegram якраз схожа на роботу з соціальними мережами.
Перед формуванням будь-якої пропозиції ми спочатку аналізуємо канал, зокрема на "накрутку" підписників, через спеціалізовані сервіси.
Також звертаємо увагу на ER (Engagement Rate) - показник відношення середньої кількості переглядів допису до загальної кількості підписників.
Чим більше, тим краще.
Така ж робота проводиться, наприклад, і зі сторінками в Instagram.
Крім цього, щоб канал в Telegram приносив бажаний результат, наша команда завжди перевіряє контент і рекламу, які готуються до публікації.
Це важливо робити для того, щоб уникнути можливих репутаційних ризиків.
- Як ви адаптуєтесь до частих змін в алгоритмах та функціоналі Telegram?
- Оновлення в Telegram відбуваються, мабуть, частіше, ніж будь-де.
Але я б сміливо назвав це однією з його переваг.
Насправді кожне оновлення - це свято для нашої команди.
Ми відразу тестуємо новий функціонал і впроваджуємо його у співпрацю з нашими клієнтами.

І це, на мою думку, ще одна з причин, чому варто віддати ведення каналу Telegram-агенції, бо відстежувати всі ці зміни самостійно, водночас займаючись іншою роботою, непросто.
Наша команда завжди тримає руку на пульсі замість клієнтів та інформує їх про нововведення.
- Чи зможуть рекламні інструменти Telegram змінити правила гри в індустрії? Яка ваша оцінка?
- Оцінюю позитивно.
Цей месенджер випереджає своїх конкурентів на багато кроків уперед, його функціонал дозволяє користувачам сприймати цю платформу майже як соціальну мережу.
Як ми зазначали вище, Telegram постійно оновлюється і покращується.
З останніх оновлень стає зрозуміло, що з часом цей месенджер почне персоналізувати свою аудиторію.

Telegram вже бачить вашу дату народження, на які канали ви підписані, а коли підписались - рекомендує схожі.
Така персоналізація є необхідною для типів таргетингу, які вже доступні через Telegram Ads і є одними з найефективніших інструментів.
- Як створювати контент, який підкорює аудиторію саме в Telegram? Основне завдання - написати якісний текст, чи візуальна частина також має значення?
- Звичною є думка, що в Instagram, наприклад, надважливою є візуальна частина, а в Telegram переважає текст.
Насправді все залежить від концепції каналу.
Є канали, для ефективної роботи яких достатньо лише тексту, а є такі, де не менш вагомою є і картинка.
Але якщо ми говоримо про стандарти, важливо зазначити, що в гарному дописі текст має бути чітко структурований, тобто мати заголовок й основну частину, розбавлену емоджі, а візуал має бути якісним.
Перед створенням каналу та контенту для нього ви маєте відповісти на два питання.

Яка ваша цільова аудиторія? Яка ваша УТП (унікальна торгова пропозиція - ред.)? Тематика та формат контенту. Важливо, щоб контент був цікавий та унікальний і щоб відповідав на запити аудиторії.
Тоді аудиторія буде його шерити, а канал органічно зростатиме.
Гарним прикладом такого росту є канал "Николаевский Ванек".

- Які найбільші помилки ви бачите у брендів при спробах самостійного ведення Telegram-каналів?
- Вище я зазначав, що важливим для ефективної роботи цього месенджера є відстежування та впровадження всіх його нововведень.
Ігнорування нових функцій є однією з помилок.
Крім цього, я б виділив такі основні помилки:
Нецікавий аудиторії контент, що призводить до відсутності розуміння цінності підписки на Telegram-канал; Відсутність взаємодії з аудиторією - саме взаємодія користувачів робить цю платформу такою схожою на соціальні мережі, не можна ігнорувати цю можливість, спілкування з власною аудиторією допоможе краще її зрозуміти, щоб надалі створювати контент, який матиме відгук; Відсутність чіткого стилю; Нерозуміння, в який спосіб залучати аудиторію; Нерозуміння своєї ЦА загалом - вивчення цільової аудиторії є ключовим при створенні та ведені будь-якої диджитал-платформи.
- Які виклики ставить перед агенцією робота з великими брендами, як-от АЛЛО чи Uklon?
- Це насамперед велика репутаційна відповідальність.
Тому канали комунікації мають бути пропрацьовані якісно.
Крім того, кожен великий бренд має свою унікальну ідентичність, цінності та стратегічні цілі.
Не існує єдиної правильної концепції для всіх, кожен бренд ми вивчаємо детально та до кожного шукаємо індивідуальний підхід.
І, звісно, робота з великими бюджетами вимагає точного планування, контролю та звітності.

- Що потрібно, щоб Telegram-маркетинг гармонійно вписався в загальну стратегію бренду і приніс максимальний ефект?
- Перед запуском будь-якої рекламної кампанії бренд повинен чітко визначити свої цілі.
Наприклад, залучення нових підписників, здійснення продажів або отримання лідів (потенційних клієнтів, які проявили цікавість до товару або послуги - ред.).

Після погодження KPI наша команда займається медіаплануванням та розробкою рекламних матеріалів, які інтегруються в загальну диджитал-стратегію.
- Які зміни в уподобаннях аудиторії Telegram-каналів ви спостерігали з початком війни, і які формати стали найпопулярнішими?
- Повномасштабна війна без сумніву вплинула на вподобання та поведінку користувачів Telegram.
Розуміння цих змін є ключем для вдалого просування свого бренду в цьому месенджері.
Ми як відповідальна Telegram-агенція не могли не вивчити це питання, тому разом із сервісом аналітики Telemetrio провели велике дослідження Telegram 2023, яке можна отримати за донат на ЗСУ.

Якщо коротко підсумувати, то найбільше українців наразі цікавлять новини та політика.
Категорія "Новини & медіа" налічує 118 млн підписників, "Політика" - 30 млн.

Додати коментар

Користувач:
email:





Ticker tape whirs by,
Numbers flash in rapid fire,
Traders shout and buy.

- Fin.Org.UA

Новини

00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 9 липня: масштабні обшуки на митницях, чат-бот Маска прославляє Гітлера
20:29 - "Укрпошта" повідомила, які пільги вводить для мешканців сіл
20:00 - На рік перекриють пішохідний міст у Голосіївському районі Києва
19:30 - ЄС та Україна поглиблюють бізнес-партнерство: ключові домовленості у Римі напередодні URC-2025
19:24 - Україні потрібно понад $40 мільярдів зовнішнього фінансування у 2026 році – Шмигаль
19:19 - Родичі полковника Нацполіції Олексія Єлхіна орендують дороге майно в сумнівних фірм – hromadske
18:55 - Електроенергетика та великий проєкт CCHP: "Укрнафта" озвучила масштабні плани
18:23 - У московія відновить роботу аеропорт на березі Чорного моря: його закрили після початку великої війни
18:21 - Nvidia першою у світі досягла капіталізації у 4 трильйони доларів
17:46 - Нацбанк показав курс долара та євро на четвер 10 липня
17:44 - Українська зернова асоціація збільшила прогноз урожаю
17:33 - До семи небанківських фінансових установ застосовано заходи впливу
17:30 - Можливості для кредитування малих фермерів
17:27 - Злочинні схеми на митницях: правоохоронці розкрили деталі масштабних обшуків
17:13 - Індія планує виробляти рідкісноземельні елементи
16:55 - З можливістю бронювання: які професії найчастіше шукають та де можна найбільше заробити
16:37 - Кваліфіковані кадри – ключ до сталого розвитку енергетики України
16:25 - В Україні сповільнилась інфляція – Держстат
16:15 - У Мінрозвитку попередили про зміни для автобусних маршрутів на кордоні з Польщею
16:00 - У травні майже 400 українців вивели свою діяльність з тіні після роз'яснень податкової
15:42 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
15:39 - У видавництві "Наш Формат" оцінили збитки від удару московія: до $100 мільйонів
15:38 - Наказ від 04.07.25 № 130 «Про надання грантів на створення або розвиток виробництв переробної промисловості»
15:31 - Повідомлення про керуючу компанію індустріального парку "Вестерн Індастріал"
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 10.07.2025
15:26 - Наглядову раду "Оператора ГТС України" сформовано
15:26 - До п’яти фінансових компаній застосовано заходи впливу
15:23 - Інформація щодо участі України в роботі засідання Комітету СОТ з питань сільського господарства (23 – 24 червня 2025 року)
15:15 - Інформація щодо участі в роботі засідання Комітету СОТ з питань санітарних і фітосанітарних заходів (17 – 19 червня 2025 року)


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32226
Австралійський долар27.2286
Така0.34284
Канадський долар30.4823
Юань Женьміньбі5.8171
Чеська крона1.9829
Данська крона6.5464
Гонконгівський долар5.3216
Форинт0.122012
Індійська рупія0.48761
Рупія0.0025701
Новий ізраїльський шекель12.5351
Єна0.28466
Теньге0.080546
Вона0.030342
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.8272
Мексиканське песо2.2466
Молдовський лей2.4771
Новозеландський долар24.9979
Норвезька крона4.1298
Саудівський ріял11.1378
Сінгапурський долар32.5905
Донг0.0015986
Ренд2.3394
Шведська крона4.3744
Швейцарський франк52.395
Бат1.27595
Дирхам ОАЕ11.3734
Туніський динар14.4244
Єгипетський фунт0.8419
Фунт стерлінгів56.7131
Долар США41.7745
Сербський динар0.41684
Азербайджанський манат24.5689
Румунський лей9.6199
Турецька ліра1.0431
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.2184
Болгарський лев24.9862
Євро48.8427
Ларі15.3752
Злотий11.5189
Золото137202.08
Срібло1524.88
Платина56791.6
Паладій45375.04

Курси валют, встановлені НБУ на 10.07.2025