Особливості проведення камеральної перевірки своєчасної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання

09.09.2024 09:13 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з абзацами другим – тринадцятим п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) предметом камеральної перевірки також можуть бути:
1) своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);
2) своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних;
3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах;
4) повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої та п. 10 частини другої ст. 5 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (із змінами);
5) своєчасність подання заяви про взяття на облік фінансових агентів відповідно до вимог ст. 39 прим. 3 ПКУ;
6) своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки;
7) своєчасність надання фінансовими агентами відповіді на запити (повідомлення) контролюючого органу, що надсилаються у випадках, визначених ст. 39 прим. 3 ПКУ;
8) своєчасність подання повідомлення про структуру власності та кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимог п. 44 прим. 1.2 ст. 44 прим. 1 ПКУ;
9) своєчасність подання особою, яка здійснює управління або адміністрування трасту, повідомлення про укладення договору щодо управління або адміністрування трасту або про припинення такого договору, фінансової звітності, копій первинних документів та іншої інформації щодо трасту на запит контролюючого органу у випадках, передбачених ст. 44 прим. 2 ПКУ;
10) своєчасність надання інформації на запит контролюючого органу відповідно до п. 44 прим. 1.3 ст. 44 прим. 1, підпунктів 6 – 8 п.п. 73.3.1 п. 73.3 ст. 73 ПКУ;
11) своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов’язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно до п. 141.13 ст. 141 ПКУ, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.
Статтею 76 ПКУ визначено порядок проведення камеральної перевірки.
Пунктом 76.1 ст. 76 ПКУ передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ (п. 76.2 ст. 76 ПКУ).
Пунктом 76.3 ст. 76 ПКУ визначено, що камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання, крім камеральної перевірки податкової декларації або уточнюючого розрахунку (у разі подання), у складі яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, строк проведення якої визначений ст. 200 ПКУ.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ.
Згідно з абзацами першим – третім п. 102.1 ст. 102 ПКУ контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня – у разі проведення перевірки відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2, застосування вимог п. 141.4 ст. 141 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня – у разі проведення перевірки відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2, застосування вимог п. 141.4 ст. 141 ПКУ) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).
У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов’язаних з декларуванням податкових зобов’язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.
Слід зауважити, що п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених ст. 102 ПКУ.
При цьому дію п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ зупинено на період дії воєнного, надзвичайного стану згідно із Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2120-ІX). Законом № 2120-ІX ст. 102 ПКУ було доповнено п. 102.9.
Так, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану що вводиться в Україні зупиняється перебіг строків, визначених ПКУ, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених ПКУ (п. 102.9 ст. 102 ПКУ у редакції         Закону № 2120-ІX).
Водночас, п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Так, відповідно до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, до 01 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Поряд з цим зазначаємо, що Законом України від 30 червня 2023 року         № 3219-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 01.08.2023, п. 102.9 ст. 102 ПКУ виключено.
Таким чином, камеральна перевірка своєчасної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання проводиться виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах контролюючого органу.
Контролюючий орган має право провести таку камеральну перевірку протягом 1095 календарних днів з дня фактичної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання (з дня вчинення правопорушення) та після закінчення строку давності (1095 днів), який припадав на період дії карантину та/або воєнного стану (до 01.08.2023), враховуючи період зупинення такого строку давності з 18 березня 2020 року до 31 липня 2023 року (включно).
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Ринок фінансів
Треба знати, щоб заробити
Багатство для себе.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 30 червня: нафта дешевшає, "Сбербанк" очікує тяжкі часи для економіки московія
20:50 - Частка непрацюючих кредитів в банках України продовжує скорочуватись
20:26 - Китай зміцнює позиції на Кубі, залишаючи Росію позаду
20:15 - Суд відхилив вимогу "Ковальської" скасувати рішення АМКУ щодо купівлі заводів CRH
19:53 - Продажі алюмінію з московія до Китаю підскочили на понад 50%
19:20 - На замміністра енергетики НАБУ склало протокол за ненадання інформації про міжнародну допомогу
18:56 - Долар переживає найгірший старт року з 1973 року на тлі політики Трампа
18:32 - До двох кредитних спілок застосовано заходи впливу
18:30 - Танкер із мільйоном барелів нафти вибухнув після візиту до московії
18:15 - Відтепер в "Дії" можна замінити техпаспорт
17:59 - Схвалено Білу книгу з управління ESG-ризиками у фінансовому секторі
17:47 - "Сбербанк" закликав готуватися до складних часів в економіці московія
17:40 - Україна отримала другий транш від Канади близько 1,7 мільярд доларів в межах ERA
17:35 - Мінекономіки та DFC провели зустріч з міжнародними фінансовими організаціями та партнерами щодо функціонування Інвестиційного фонду відбудови
17:20 - Як втрачаються податки від споживання тютюнових та нікотиновмісних виробів
17:12 - Засідання Комісії
17:10 - США дозволили фінансування російської АЕС в Угорщині попри санкції
17:05 - На Черкащині незаконно видобували каоліни: збитки державі – 190 мільйонів
16:48 - ПриватБанк продасть "безнадійні" кредити на понад п’ять мільярдів гривень
16:45 - Абрамовичу загрожує втрата до 96% від інвестицій в американську сталь
16:21 - Держпідтримка не рятує вугільну галузь московія від гострої кризи
16:20 - В Україні лохина вдвічі дорожча, ніж торік: що буде з цінами далі
16:01 - Шмигалю передали подання про призначення голови БЕБ на тлі можливих змін в уряді
16:01 - Польський нафтовий гігант відмовився від російських постачань
15:45 - Отримуйте перевірену інформацію з офіційних ресурсів Комісії швидко та доступно
15:33 - Повідомлення про учасника індустріального парку "Сигнівка"
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025
15:15 - "Чорноморка" відкриє ресторани у Литві та Угорщині
15:13 - Китай продемонстрував свою зброю, яка спричиняє блекаут
15:12 - Торгові переговори США і Канади підняли Волл-стріт до рекордів


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32311
Австралійський долар27.2899
Така0.34022
Канадський долар30.5669
Юань Женьміньбі5.8312
Чеська крона1.9793
Данська крона6.5656
Гонконгівський долар5.3221
Форинт0.122569
Індійська рупія0.48719
Рупія0.0025727
Новий ізраїльський шекель12.3881
Єна0.28948
Теньге0.080396
Вона0.030838
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.923
Мексиканське песо2.2175
Молдовський лей2.4728
Новозеландський долар25.3263
Норвезька крона4.1415
Саудівський ріял11.1395
Сінгапурський долар32.7831
Донг0.0016008
Ренд2.3508
Шведська крона4.3967
Швейцарський франк52.4135
Бат1.28451
Дирхам ОАЕ11.3758
Туніський динар14.4473
Єгипетський фунт0.8424
Фунт стерлінгів57.2704
Долар США41.7788
Сербський динар0.41808
Азербайджанський манат24.5714
Румунський лей9.6516
Турецька ліра1.0501
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3997
Болгарський лев25.0472
Євро48.9856
Ларі15.3474
Злотий11.5478
Золото136996.03
Срібло1500.34
Платина56721.41
Паладій48106.2

Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025