Особливості проведення камеральної перевірки своєчасної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання

09.09.2024 09:13 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області нагадує, що згідно з абзацами другим – тринадцятим п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) предметом камеральної перевірки також можуть бути:
1) своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків);
2) своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних;
3) своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах;
4) повнота нарахування та своєчасність сплати податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у разі невідповідності резидента Дія Сіті вимогам, визначеним пп. 2, 3 частини першої та п. 10 частини другої ст. 5 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (із змінами);
5) своєчасність подання заяви про взяття на облік фінансових агентів відповідно до вимог ст. 39 прим. 3 ПКУ;
6) своєчасність подання фінансовими агентами звітів про підзвітні рахунки, виправлених звітів про підзвітні рахунки;
7) своєчасність надання фінансовими агентами відповіді на запити (повідомлення) контролюючого органу, що надсилаються у випадках, визначених ст. 39 прим. 3 ПКУ;
8) своєчасність подання повідомлення про структуру власності та кінцевих бенефіціарних власників відповідно до вимог п. 44 прим. 1.2 ст. 44 прим. 1 ПКУ;
9) своєчасність подання особою, яка здійснює управління або адміністрування трасту, повідомлення про укладення договору щодо управління або адміністрування трасту або про припинення такого договору, фінансової звітності, копій первинних документів та іншої інформації щодо трасту на запит контролюючого органу у випадках, передбачених ст. 44 прим. 2 ПКУ;
10) своєчасність надання інформації на запит контролюючого органу відповідно до п. 44 прим. 1.3 ст. 44 прим. 1, підпунктів 6 – 8 п.п. 73.3.1 п. 73.3 ст. 73 ПКУ;
11) своєчасність та повнота сплати узгодженої суми грошового зобов’язання у вигляді авансового внеску з податку на прибуток підприємств, визначеного відповідно до п. 141.13 ст. 141 ПКУ, на підставі даних Реєстру пунктів обміну іноземної валюти.
Статтею 76 ПКУ визначено порядок проведення камеральної перевірки.
Пунктом 76.1 ст. 76 ПКУ передбачено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або особи) такого органу або направлення на її проведення.
Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.
Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов’язкова.
Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог ст. 86 ПКУ (п. 76.2 ст. 76 ПКУ).
Пунктом 76.3 ст. 76 ПКУ визначено, що камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, – за днем їх фактичного подання, крім камеральної перевірки податкової декларації або уточнюючого розрахунку (у разі подання), у складі яких подано заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, строк проведення якої визначений ст. 200 ПКУ.
Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 ПКУ.
Згідно з абзацами першим – третім п. 102.1 ст. 102 ПКУ контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня – у разі проведення перевірки відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2, застосування вимог п. 141.4 ст. 141 ПКУ), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної п. 133.4 ст. 133 ПКУ, та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, – за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації або уточнюючої декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань в межах поданих уточнень, за такою податковою декларацією протягом 1095 днів (2555 дня – у разі проведення перевірки відповідно до ст.ст. 39 і 39 прим. 2, застосування вимог п. 141.4 ст. 141 ПКУ) з дня подання уточнюючого розрахунку (декларації).
У разі виявлення за результатами перевірки порушень інших вимог податкового законодавства, безпосередньо не пов’язаних з декларуванням податкових зобов’язань платником податків, а також порушень вимог іншого, крім податкового, законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, контролюючий орган, крім випадків, визначених п. 102.2 ст. 102 ПКУ, має право самостійно визначити суму штрафних санкцій (фінансових санкцій, штрафів) платника податків не пізніше 1095 дня з дня вчинення відповідного правопорушення.
Слід зауважити, що п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених ст. 102 ПКУ.
При цьому дію п. 52 прим. 2 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ зупинено на період дії воєнного, надзвичайного стану згідно із Законом України від 15 березня 2022 року № 2120-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану» (далі – Закон № 2120-ІX). Законом № 2120-ІX ст. 102 ПКУ було доповнено п. 102.9.
Так, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану що вводиться в Україні зупиняється перебіг строків, визначених ПКУ, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених ПКУ (п. 102.9 ст. 102 ПКУ у редакції         Закону № 2120-ІX).
Водночас, п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ встановлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Так, відповідно до п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, до 01 серпня 2023 року, для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених п.п. 69.9 п. 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
Поряд з цим зазначаємо, що Законом України від 30 червня 2023 року         № 3219-ІX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності з 01.08.2023, п. 102.9 ст. 102 ПКУ виключено.
Таким чином, камеральна перевірка своєчасної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання проводиться виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах контролюючого органу.
Контролюючий орган має право провести таку камеральну перевірку протягом 1095 календарних днів з дня фактичної сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов’язання (з дня вчинення правопорушення) та після закінчення строку давності (1095 днів), який припадав на період дії карантину та/або воєнного стану (до 01.08.2023), враховуючи період зупинення такого строку давності з 18 березня 2020 року до 31 липня 2023 року (включно).
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Гроші - не корінь зла, але й не листя
Гроші - це просто засіб, щоб жити
Але, якщо взяти ізлишок, то
З морокою дістанеться тобі, бо...

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 16 вересня: новий прожитковий мінімум, обстріли "Епіцентру"
20:50 - В Умані діятиме нова система сплати турзбору для паломників
20:20 - Швеція та Фінляндія закликають ЄС дозволити вирубувати більше лісу
20:10 - S&P 500 пробивает потолок накануне решения по ставке ФРС
20:00 - Як 2,5 футбольних поля: пожежу після обстрілу логістичного центру "Епіцентру" гасили 10 годин
19:35 - Індія почала підтримувати підконтрольний московії НПЗ після санкцій ЄС
19:15 - Стало відомо, хто розроблятиме систему моніторингу ринку азартних ігор в Україні
18:55 - Десятки портових операторів та інвесторів зацікавились концесією порту Чорноморськ
18:40 - ОПЕК оцінить свої виробничі потужності на зустрічі у Відні
18:30 - Світовий банк надав $88 мільйонів на підтримку українського бізнесу
18:25 - московії доведеться скоротити видобуток нафти через атаки дронів – Reuters
18:20 - Пекін: американський TikTok працюватиме на китайському алгоритмі
17:55 - Суд скасував приватизацію спиртзаводу за 8 тисяч гривень
17:45 - Нацбанк показав курс долара і євро на середу 17 вересня
17:40 - Імпорт електромобілів подвоївся: яка їхня загальна митна вартість
17:15 - Прокуратура повернула державі землі на Херсонщині
17:05 - В Україні створять навчальний центр для бульдозеристів і кранівників: допоможе Корея
16:50 - "Немає і не буде": гендиректор "Укрпошти" заперечив можливий дефолт компанії
16:45 - московія скоротила постачання палива найбільшим покупцям — Туреччині й Бразилії
16:35 - Одещина зібрала рекордний врожай
16:30 - Ветеранський бізнес – рушій нової української економіки
16:25 - В Україні гривневі кредити бізнесу та населенню зросли: доларизація скорочується
16:17 - Ключові рішення НКЦПФР від 16.09.2025
16:05 - АРМА не дочекалося від "КАМпарітет" мільйонних платежів – депутатка
16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на 17.09.2025
16:00 - "Запоріжжяобленерго" отримає 630 мільйонів на будівництво захисних споруд
15:45 - московія втратить 20% таксистів через вимогу пересісти на російські авто
15:15 - НАЗК виявило корупціогенні фактори у законодавстві: де саме ризики
15:00 - Запаси газу в українських сховищах вперше перевищили торішні показники
14:55 - Рынок труда Великобритании остывает, но доллар всё же слабей фунта


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31886
Австралійський долар27.4844
Така0.33936
Канадський долар29.9456
Юань Женьміньбі5.7869
Чеська крона2.0009
Данська крона6.5181
Гонконгівський долар5.2909
Форинт0.124876
Індійська рупія0.4676
Рупія0.0025043
Новий ізраїльський шекель12.3198
Єна0.28026
Теньге0.0762
Вона0.029808
Ліванський фунт0.00046
Малайзійський ринггіт9.7962
Мексиканське песо2.2447
Молдовський лей2.4871
Новозеландський долар24.6187
Норвезька крона4.1985
Саудівський ріял10.9774
Сінгапурський долар32.2286
Донг0.0015609
Ренд2.3749
Шведська крона4.4523
Швейцарський франк52.1106
Бат1.29915
Дирхам ОАЕ11.2102
Туніський динар14.2435
Єгипетський фунт0.856
Фунт стерлінгів56.1897
Долар США41.1752
Сербський динар0.41523
Азербайджанський манат24.2236
Румунський лей9.6105
Турецька ліра0.9971
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.6677
Болгарський лев24.8313
Євро48.6567
Ларі15.2067
Злотий11.4509
Золото152251.48
Срібло1763.46
Платина58019.15
Паладій49605.82

Курси валют, встановлені НБУ на 17.09.2025