ВРУ прийняла новий закон про ОСАЦВ у другому читанні, який збільшує ліміти відповідальності

22.05.2024 15:25 | forinsurer.com ... все о страховании

ВРУ прийняла новий закон про ОСАЦВ у другому читанні, який збільшує ліміти відповідальностіВерховна рада України прийняла у другому читанні Закон України №8300 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. "За" проголосували 294 народні депутати.

Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодування шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення за цим видом страхування, а також низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмежена роль держави в контролі за його діяльністю.

Законом пропонується поступово підвищити розміри страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до розмірів, встановлених в країнах Європейського союзу.

Сьогодні ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, становить 320 тис. грн на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих, – 160 тис. грн на одного потерпілого, але не більше 800 тис. грн на одну страхову подію.

Протягом двох років після введення Закону в дію пропонується:

поетапно збільшити ці суми за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб, а за шкоду, завдану майну потерпілих осіб, – до 2 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб;
запровадити швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів (з року змінюється на 60 днів);
запровадити пряме врегулювання у всіх випадках дорожньо-транспортних пригод, в яких шкоду завдано лише транспортному засобу, що дозволить потерпілій особі звертатись за страховою виплатою до свого страховика;
запровадити порядок розрахунку розміру страхової виплати без урахування зносу та здійснення страхових виплат у розмірі, необхідному для відновлення транспортного засобу;
поширити дію страхового покриття за договором ОСЦПВ на пасажирів транспортного засобу, який спричинив дорожньо-транспортну пригоду;
запровадити вільне ціноутворення, що надасть можливість визначення "справедливої ціни" та включить ринкові механізми;
зменшити строк розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів з дня подання заяви про здійснення страхової виплати;
встановити вичерпний перелік документів, необхідних для отримання страхової виплати та підстав для відмови у здійсненні такої виплати.

Депутати домовились також, що низку важливих правок для індустрії страхування буде додано до законодавства найближчим часом від Комітету.

Найбільш затребуваними споживачами і страховиками нормами закону будуть, зокрема, поступове, протягом кількох років, збільшення страхових сум (максимальних страхових виплат) до розмірів, встановлених у країнах Європейського Союзу - 32 млн за шкоду життю та здоров'ю, і така сама сума за шкоду майну. У цьому переліку є здійснення страхових виплат без урахування зношення запасних частин автотранспорту, скорочення термінів виплат до 60 днів із моменту подання потерпілим заяви, посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо виплат за зобов'язаннями так званих "проблемних" страховиків ОСЦПВ, відмову від франшизи та запровадження вільного ціноутворення.

Водночас спірним питанням нового законопроєкту "Про ОСЦПВ" є корпоративне управління МТСБУ. Закладені в ньому норми не відповідають європейській практиці і не сприятимуть розвитку ринку "автоцивілки", вважає голова АСБ.

Зокрема, вимоги до діяльності МТСБУ, яке є об'єднанням страховиків, майже такі самі, як до фінансових установ, що беруть гроші від споживачів і тому регулюються державою.

Повну версію тексту новини читайте також у наших партнерів

Додати коментар

Користувач:
email:





Витоки знаходяться в бізнесі,
Але змога змінити світ -
Лише на фінансовій сцені,
Інвестори рухають все вперед.

- Fin.Org.UA

Новини

12:51 - Україна не боїться пропустити платіж за ВВП-варантами
12:06 - Торговельна розрядка між США та Китаєм викликала бум контейнеровозів
11:03 - Nissan планує скоротити майже половину своїх заводів – Reuters
10:00 - У Литві різко зросла кількість повітряних куль із контрабандою із Білорусі
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 17.05.2025
00:00 - Накази Міністерства енергетики України
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 16 травня: Україна заплатила $770 доларів за зброю, якої не отримала, "каральні мита" проти московія
20:47 - Euroclear втратить 185 мільйонів доларів через рішення російського суду
20:17 - Nissan може передати частину заводів китайській Dongfeng
19:47 - Сирія відмовляється від московія в друкуванні грошей — обирає інших союзників
19:13 - Boeing намагається уникнути суду за авіакатастрофи 737 MAX – шукає угоду з прокуратурою
18:50 - Крипторынок близок к вершине, с возможностью незначительного снижения
18:50 - "Енергоатом" стверджує, що не має надприбутків
18:15 - Мінекономіки хоче відновити роботу газовидобувних компаній Новинського
18:04 - Уряд роздасть гроші виробникам літаків: затвердили нові правила
17:41 - 25 днів замість 1,5 року: в Україні пришвидшать встановлення мобільних вишок
17:20 - Сертифікація операторів протимінної діяльності стане простішою: уряд ухвалив важливі зміни
17:02 - Чорний ринок долара в Аргентині зникає після реформ Мілея
17:00 - REMIT в енергетиці. Чому цей регламент ЄС важливий під час війни?
17:00 - УЗ почала розпродаж металобрухту: які особливості після 1,5-річної паузи
16:56 - Оголошення про проведення конкурсного відбору на посади незалежних членів наглядової ради акціонерного товариства «Українська залізниця»
16:55 - На Житомирщині запрацював найбільший в Україні завод із переробки промислових конопель
16:47 - Уряд розподілив понад 2 мільйони гривень на гаряче харчування в школах
16:30 - В Україні частка населення у споживанні електроенергії перевищує третину
16:20 - У Львові збудують нову трамвайну лінію
16:10 - На засіданні Координаційної групи з енергетики G7+обговорили подальшу підтримку енергосектору України
16:09 - Іноземні компанії не повертаються до московія: фіксують лише нові заявки на вихід
16:05 - Працівники ДТЕК потрапили під ворожий обстріл на Донеччині
16:00 - «Зроблено в Україні»: На Житомирщині запустили найбільший в Україні завод з переробки промислових конопель


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31195
Австралійський долар26.6295
Така0.34015
Канадський долар29.717
Юань Женьміньбі5.7589
Чеська крона1.8633
Данська крона6.2262
Гонконгівський долар5.3103
Форинт0.115279
Індійська рупія0.48515
Рупія0.0025239
Новий ізраїльський шекель11.6867
Єна0.28493
Теньге0.081395
Вона0.029714
Ліванський фунт0.000464
Малайзійський ринггіт9.6649
Мексиканське песо2.1331
Молдовський лей2.3761
Новозеландський долар24.484
Норвезька крона3.9952
Саудівський ріял11.0639
Сінгапурський долар31.9537
Донг0.0016007
Ренд2.2934
Шведська крона4.2524
Швейцарський франк49.5266
Бат1.24302
Дирхам ОАЕ11.2979
Туніський динар13.7772
Єгипетський фунт0.8278
Фунт стерлінгів55.1263
Долар США41.4983
Сербський динар0.39614
Азербайджанський манат24.4065
Румунський лей9.1013
Турецька ліра1.0689
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.9752
Болгарський лев23.75
Євро46.449
Ларі15.1509
Злотий10.9252
Золото131175.3
Срібло1326.21
Платина40881.22
Паладій39778.2

Курси валют, встановлені НБУ на 19.05.2025