ВРУ прийняла новий закон про ОСАЦВ у другому читанні, який збільшує ліміти відповідальності

22.05 15:25 | forinsurer.com ... все о страховании

ВРУ прийняла новий закон про ОСАЦВ у другому читанні, який збільшує ліміти відповідальностіВерховна рада України прийняла у другому читанні Закон України №8300 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. "За" проголосували 294 народні депутати.

Проблемами, які має вирішити законопроєкт, є недосконалість процедур розрахунку та здійснення страхової виплати з відшкодування шкоди, завданої внаслідок дорожньо-транспортної пригоди, низький ліміт відповідальності страховика, державне регулювання ціноутворення за цим видом страхування, а також низька ефективність системи управління Моторного (транспортного) страхового бюро України та обмежена роль держави в контролі за його діяльністю.

Законом пропонується поступово підвищити розміри страхових сум (максимальних розмірів страхової виплати) до розмірів, встановлених в країнах Європейського союзу.

Сьогодні ліміт відповідальності страховика за шкоду, заподіяну життю та здоров’ю, становить 320 тис. грн на одного потерпілого, незалежно від кількості потерпілих, а за шкоду, заподіяну майну потерпілих, – 160 тис. грн на одного потерпілого, але не більше 800 тис. грн на одну страхову подію.

Протягом двох років після введення Закону в дію пропонується:

поетапно збільшити ці суми за шкоду, завдану життю та здоров’ю потерпілих осіб до 1 млн грн на одного потерпілого та 20 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб, а за шкоду, завдану майну потерпілих осіб, – до 2 млн грн на один страховий випадок незалежно від кількості потерпілих осіб;
запровадити швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів (з року змінюється на 60 днів);
запровадити пряме врегулювання у всіх випадках дорожньо-транспортних пригод, в яких шкоду завдано лише транспортному засобу, що дозволить потерпілій особі звертатись за страховою виплатою до свого страховика;
запровадити порядок розрахунку розміру страхової виплати без урахування зносу та здійснення страхових виплат у розмірі, необхідному для відновлення транспортного засобу;
поширити дію страхового покриття за договором ОСЦПВ на пасажирів транспортного засобу, який спричинив дорожньо-транспортну пригоду;
запровадити вільне ціноутворення, що надасть можливість визначення "справедливої ціни" та включить ринкові механізми;
зменшити строк розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів з дня подання заяви про здійснення страхової виплати;
встановити вичерпний перелік документів, необхідних для отримання страхової виплати та підстав для відмови у здійсненні такої виплати.

Депутати домовились також, що низку важливих правок для індустрії страхування буде додано до законодавства найближчим часом від Комітету.

Найбільш затребуваними споживачами і страховиками нормами закону будуть, зокрема, поступове, протягом кількох років, збільшення страхових сум (максимальних страхових виплат) до розмірів, встановлених у країнах Європейського Союзу - 32 млн за шкоду життю та здоров'ю, і така сама сума за шкоду майну. У цьому переліку є здійснення страхових виплат без урахування зношення запасних частин автотранспорту, скорочення термінів виплат до 60 днів із моменту подання потерпілим заяви, посилення гарантійних функцій МТСБУ щодо виплат за зобов'язаннями так званих "проблемних" страховиків ОСЦПВ, відмову від франшизи та запровадження вільного ціноутворення.

Водночас спірним питанням нового законопроєкту "Про ОСЦПВ" є корпоративне управління МТСБУ. Закладені в ньому норми не відповідають європейській практиці і не сприятимуть розвитку ринку "автоцивілки", вважає голова АСБ.

Зокрема, вимоги до діяльності МТСБУ, яке є об'єднанням страховиків, майже такі самі, як до фінансових установ, що беруть гроші від споживачів і тому регулюються державою.

Повну версію тексту новини читайте також у наших партнерів

Додати коментар

Користувач:
email:





Beneath tickers' streams
Rapid currents of data flow,
Trading algorithms.

- Fin.Org.UA

Новини

10:00 - ЄС запустив процедуру через надмірний дефіцит бюджету у семи країн
09:17 - Оперативна інформація ДСНС щодо наслідків ведення бойових дій російською федерацією та щодо роботи піротехнічних підрозділів
09:10 - Зеленський підписав закони про пільгове ввезення в Україну енергобладнання
08:11 - Іноземні працівники в Україні. Прогнози і реалії
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 27.07.2024
00:00 - Накази Міністерства енергетики України
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
00:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:25 - Кібер іншуртех Cowbell залучив 55 млн євро у раунді Серії C від Zurich
21:04 - Продовжуємо діалог з США щодо збільшення підтримки української економіки, - Юлія Свириденко
21:00 - Новини 26 липня: суперечки про підвищення ПДВ, спустошений Резервний фонд держбюджету 
20:44 - У Раді пояснили, коли треба ухвалити зміни до бюджету, аби військові вчасно отримали зарплати
20:20 - Продовжуємо діалог з США щодо збільшення підтримки української економіки - Юлія Свириденко
20:11 - У рамках Олімпійських ігор у Парижі стартувала глобальна комунікаційна кампанія VOLIA
20:06 - САП та НАБУ підозрюють екстоппосадовців у завданні "Центренерго" мільйонних збитків 
20:00 - Золото гнётся, но пока не сломлено
20:00 - Американцы критически мало сберегают, но это пока не беспокоит рынки
19:30 - Нацбанк випустив нову монету, присвячену медикам 
19:25 - S&P підвищило рейтинг Vienna Insurance Group на рівні "A+" зі стабільним прогнозом
19:25 - НБУ змінив тимчасового адміністратора CК “Саламандра”
19:25 - НБУ анулював ліцензії та виключення з реєстру СК "Велтлінер"
19:25 - Страховики констатують зростання тарифів на перестрахування відповідальності
19:10 - Посилюємо співпрацю з UNICEF Ukraine для прискорення імплементації програм водозабезпечення населення, розвитку кліматичної політики та залучення молоді до довкіллєвих треків
19:03 - Чому ПДВ підвищувати небажано, – роз’яснення Мінфіну
19:03 - Кількість працюючих індустріальних парків в Україні у 2024 може зрости до 20, у 2025 - до 30
18:59 - "Лукойл" збільшив морський експорт нафти через українські санкції проти "Дружби"
18:40 - Керівник "Укренерго" прокоментував рішення суду щодо перевірки його на корупцію
18:36 - Резервний фонд, з якого фінансують термінову відбудову та фортифікації, майже пустий
18:30 - Розпочинається обговорення змін до Положення про ліцензування банків
18:09 - Мінфін пояснює, чому не бажано підвищувати ПДВ 


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.9582
Канадський долар29.7467
Юань Женьміньбі5.6672
Чеська крона1.7594
Данська крона5.9808
Гонконгівський долар5.2643
Форинт0.114098
Індійська рупія0.49086
Рупія0.0025218
Новий ізраїльський шекель11.2103
Єна0.26571
Теньге0.086782
Вона0.02965
Мексиканське песо2.2428
Молдовський лей2.3193
Новозеландський долар24.2232
Норвезька крона3.7417
московський рубль0.47849
Сінгапурський долар30.5834
Ренд2.2515
Шведська крона3.8054
Швейцарський франк46.5067
Єгипетський фунт0.8503
Фунт стерлінгів52.889
Долар США41.098
Білоруський рубль14.9382
Азербайджанський манат24.1767
Румунський лей8.9773
Турецька ліра1.2457
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.5245
Болгарський лев22.8195
Євро44.6324
Злотий10.4437
Алжирський динар0.3007
Така0.34298
Вірменський драм0.10422
Домініканське песо0.68714
Іранський ріал0.0009632
Іракський динар0.030881
Сом0.46797
Ліванський фунт0.000452
Лівійський динар8.2969
Малайзійський ринггіт8.5755
Марокканський дирхам4.0591
Пакистанська рупія0.14528
Саудівський ріял10.7829
Донг0.0015892
Бат1.10139
Дирхам ОАЕ11.0136
Туніський динар12.8663
Узбецький сум0.0032215
Новий тайванський долар1.24709
Туркменський новий манат11.5583
Сербський динар0.36985
Сомоні3.7936
Ларі14.449
Бразильський реал7.3541
Золото97533.77
Срібло1140.7
Платина38298.82
Паладій37289.04

Курси валют, встановлені НБУ на 29.07.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
CRSR061028.111028.111028.111028.114112.44
FSTF021003.071003.071003.071003.075015.35

Дані за 05.07.2024