Як масштабувати бізнес на західні ринки

20.05.2024 13:15 | Економічна правда. Колонки

Повномасштабне вторгнення стало серйозним викликом для багатьох власників бізнесу, але важкі часи також відкривають нові можливості.
Серед таких можливостей - масштабування бізнесу на західні ринки.
Для тих, хто планує або тільки почав масштабувати свій бізнес, я виокремила 4 практичні поради, які спрацювали у моїй справі.
Локалізуйте свої процеси та комунікацію під різні країни Новий ринок вимагає нового підходу.
Через відмінності менталітету та локалізацію бізнесу, не завжди той підхід, що спрацював вдома, спрацює за кордоном.

Загальні тренди глобалізації сильно знівелювали різницю між розвитком бізнесу в різних країнах: багато тенденцій, і навіть норм проєктування перегукуються між собою.


1.
Враховуйте культурні особливості.

Масштабуючись на іноземні ринки, дізнайтеся більше про культури країн, у яких плануєте працювати.
Ставтеся до культурних відмінностей з повагою та вибудовуйте міжособистісні відносини з іноземними колегами - це не лише викликає до вас довіру, як до спеціаліста, а і покращує вашу репутацію на міжнародному ринку.

2.
Звертайте увагу на різницю в часі та календарні свята.

Під час розрахунку термінів реалізації проєктів, закладайте додаткові кілька тижнів.
Раджу завчасно переглянути календарні свята, адже у святковий час достукатися до іноземних колег буде майже неможливо.
Що українському бізнесу варто знати для виходу на міжнародні ринки: покроковий план 3.
Враховуйте polite комунікацію.
Міжнародні клієнти часто дуже обережні в комунікації.

Різниця комунікації з українським та іноземним замовником теж є цікавим досвідом для нас, як для бізнесу.
Даючи фідбек, українські замовники одразу переходять до практичних зауважень: що покращити, що залишити, дізнаються деталі кожного технічного аспекту.

Іноземні клієнти спочатку висловлюють своє захоплення, а вже потім надають практичний фідбек.
Мені знається, що такий підхід варто перейняти нам усім: спочатку похвалили (якщо об"єктивно є за що), потім надали коментарі.
4.
Податки.
Враховуйте податки й закладайте їх у свої ціни.

Кожна країна відрізняється своєю податковою системою і це потрібно врахувати у своєму ціноутворенні для закордонних проєктів.
5.
Найміть локальну команду.

Для того, щоб робити проєкти за кордоном під власним брендом потрібен фаховий сертифікат.
Поки його немає, шукайте баланс із найманням локальної команди.
Вона дорожча й має свій темп роботи, часто повільніший за звичний для нас.
Але й має розуміння, що потрібно локальному клієнту.

6.
Юридичні моменти.

Ще однією з особливостей співпраці з міжнародними компаніями є підписання NDA та договору умов публікації результатів проєкту.
Для нас важливо мати європейські та американські кейси у своєму портфоліо, тому ми приділяємо увагу перемовинам з замовником на початку співпраці.

7.
Майте локального партнера, хто допоможе вам знаходити клієнтів або працювати через нього.

Не нехтуйте комунікацією.
Навіть якщо ви працюєте над проєктом зі своїм другом, важливо проговорити усі деталі на старті: ваші плани, очікування від партнерства, обовʼязки та зони відповідальності.
Умови співпраці варто, як мінімум прописати на папері, а ще краще - залучити юриста.
Визначте та тестуйте різні канали пошуку клієнтів Пошук перших клієнтів за кордоном - це завжди челендж.
Я пропоную два варіанти пошуку іноземних клієнтів: платформа Upwork та прояв в міжнародних ЗМІ та івентах.
1.
UpWork.
Свого першого клієнта за кордоном - проєкт приватного будинку в місті Нью-Йорк, ми знайшли саме на Upwork.
Upwork - це націлена на американський та європейський ринок фриланс платформа, на якій замовники виставляють свій запит.

Скоріш за все, там ви знайдете проєкти в рамках ескізного проєктування, хоча інколи трапляються і повноцінні проєкти.

Завдяки цій платформі, ми створили декілька цікавих кейсів, наприклад проєкти приватних будинків у Швеції та Іспанії.
Проте, робота на платформі має один мінус: через відсутність локальної освіти, ми змушені співпрацювати залучати локального архітектора для реалізації проєктування.
2.
Зовнішній прояв: івенти, конкурси, ЗМІ
Другий спосіб пошуку клієнтів це участь в міжнародних івентах - конкурсах, виставках, а також публікації в міжнародних ЗМІ.
Це розвиває ваш особистий бренд та підвищує вашу впізнаваність на міжнародних ринках.
Багато іноземних клієнтів, що розвивають великі архітектурні проєкти, шукають клієнтів саме через "сарафанне радіо".

Для того, щоб прогнозувати не лише короткострокові, а і довгострокові звʼязки з потенційними клієнтами, я раджу комбінувати обидва способи пошуку клієнтів.
Оновіть оргструктуру залежно від запиту ринку Вибудуйте ефективну організаційну структуру команди для того, щоб зрозуміти, хто може взяти на себе відповідальність за вихід на нові ринки.
За 12 років ми з командою пережили не одну кризу - Революція Гідності, COVID-19, повномасштабне вторгнення росії в Україну.
Склад команди змінювався, але місія була незмінною.
Зараз ми маємо централізовану організаційну структуру.
Така команда має пірамідну схему, де команда дизайнерів підпорядковується голові або креативному директору, який відповідає за прийняття важливих рішень.

Кожна команда дизайнерів має тім-ліда, який своєю чергою підпорядковується начальнику відділу дизайну.
Плюси:
Створює спільне бачення та єдність проєкту; Ролі та ієрархія обов"язків чітко визначені; Підходить для спільних цілей і спільного використання ресурсів Мінуси:
Триваліший процес прийняття рішення; Команда дизайнерів може бути ізольована від інших відділів Подумайте про ризики та створіть Fuck-up фонд Створіть Fuck-up фонд.
В команді ми створили fuck-up фонд, з якого оплачуються наші помилки.
В реальності, помилок майже немає, тому цей фонд має інші цілі.
Якщо помилка сталася, ми її аналізуємо, знаходимо стратегії та рішення, як не допустити її повторення, а також проговорюємо відповідальність кожного члена команди.

Практику фінансового покарання за помилку я вважаю жорстокою - якщо людину штрафують грошима, в майбутньому вона уникатиме відповідальності за свої рішення.

Поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.
А найголовніша порада - поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.

Додати коментар

Користувач:
email:





Акції, валюта,
Український ринок росте,
Інвестуймо разом.

- Fin.Org.UA

Новини

23:40 - Аналіз рішення НБУ щодо Revolut: регуляторна політика та її економічні наслідки
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
19:40 - Kernel повідомляє про нічний удар московія на комбінат у Чорноморську
19:10 - Держмитслужба розповіла, які оборонні товари звільнені від сплати мита до 2027 року
18:43 - Енергоблок №2 Південноукраїнської АЕС працюватиме ще 10 років – Енергоатом
18:25 - Звільнення українських товарів від мита: митниця розповіла про надані сертифікати
18:10 - Наказ Мінекономіки від 25 грудня 2025 року № 3945 “Про внесення зміни до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2025 рік”
17:45 - Нацбанк показав курс долара та євро на 26 грудня
17:20 - Податкова інформує про впровадження інтегрованого довкіллєвого дозволу
16:50 - Кличко повідомив, які кошти спрямовано на підтримку малозахищених категорій киян
16:22 - УЗ-3000: Мінрозвитку розповіло, які маршрути найбільш популярні
16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на 26.12.2025
15:59 - Повідомлення про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів»
15:56 - Унесено зміни до Правил складання та подання звітності учасниками ринку небанківських фінансових послуг
15:53 - Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів»
15:46 - У листопаді банки, що ліквідуються, отримали 291 мільйон гривень – ФГВФО
15:30 - Мінфін розповів, які публічні інвестиції заплановані на 2026 рік
15:12 - Енергетикам вдається балансувати енергосистему України – Держенергонагляд
15:03 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:50 - "Укренерго" розповіло про результати аукціону з розподілу електроенергії через кордони
14:30 - Навчання для дорослих за кошти держави: хто може скористатися і як
14:20 - Ворог атакував промислове підприємство у Запоріжжі
13:50 - Німеччина внесла рекордний транш у Фонд підтримки енергетики України
13:30 - Як кордон стає керованим
13:10 - В Києві організаторку нелегального казино оштрафували на 170 тисяч
13:02 - Податкова знижка за навчання: які документи подаються з податковою декларацією про майновий стан і доходи?
13:00 - Яка інформація зазначається у заяві про проставлення апостиля, що подається до ДПС?
13:00 - Третя конференція "Жнива перемоги": як українські фермери переживають третій рік війни
12:58 - Алгоритм дій для подання заяв про бажання/відмову отримувати документ через Електронний кабінет


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32412
Австралійський долар28.1329
Така0.34281
Канадський долар30.6663
Юань Женьміньбі5.9571
Чеська крона2.0325
Данська крона6.5786
Гонконгівський долар5.4132
Форинт0.126415
Індійська рупія0.46525
Рупія0.0025009
Новий ізраїльський шекель13.1617
Єна0.26915
Теньге0.082061
Вона0.028923
Ліванський фунт0.000469
Малайзійський ринггіт10.359
Мексиканське песо2.3394
Молдовський лей2.493
Новозеландський долар24.4868
Норвезька крона4.171
Саудівський ріял11.1822
Сінгапурський долар32.676
Донг0.0016684
Ренд2.5148
Шведська крона4.5367
Швейцарський франк53.3296
Бат1.35011
Дирхам ОАЕ11.4181
Туніський динар14.4333
Єгипетський фунт0.8824
Фунт стерлінгів56.5426
Долар США41.9331
Сербський динар0.4209
Азербайджанський манат24.6665
Румунський лей9.7202
Турецька ліра0.9806
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4597
Болгарський лев25.2693
Євро49.4265
Ларі15.5504
Злотий11.6975
Золото187893.83
Срібло2924.41
Платина92588.28
Паладій77031.1

Курси валют, встановлені НБУ на 26.12.2025