Як масштабувати бізнес на західні ринки

20.05.2024 13:15 | Економічна правда. Колонки

Повномасштабне вторгнення стало серйозним викликом для багатьох власників бізнесу, але важкі часи також відкривають нові можливості.
Серед таких можливостей - масштабування бізнесу на західні ринки.
Для тих, хто планує або тільки почав масштабувати свій бізнес, я виокремила 4 практичні поради, які спрацювали у моїй справі.
Локалізуйте свої процеси та комунікацію під різні країни Новий ринок вимагає нового підходу.
Через відмінності менталітету та локалізацію бізнесу, не завжди той підхід, що спрацював вдома, спрацює за кордоном.

Загальні тренди глобалізації сильно знівелювали різницю між розвитком бізнесу в різних країнах: багато тенденцій, і навіть норм проєктування перегукуються між собою.


1.
Враховуйте культурні особливості.

Масштабуючись на іноземні ринки, дізнайтеся більше про культури країн, у яких плануєте працювати.
Ставтеся до культурних відмінностей з повагою та вибудовуйте міжособистісні відносини з іноземними колегами - це не лише викликає до вас довіру, як до спеціаліста, а і покращує вашу репутацію на міжнародному ринку.

2.
Звертайте увагу на різницю в часі та календарні свята.

Під час розрахунку термінів реалізації проєктів, закладайте додаткові кілька тижнів.
Раджу завчасно переглянути календарні свята, адже у святковий час достукатися до іноземних колег буде майже неможливо.
Що українському бізнесу варто знати для виходу на міжнародні ринки: покроковий план 3.
Враховуйте polite комунікацію.
Міжнародні клієнти часто дуже обережні в комунікації.

Різниця комунікації з українським та іноземним замовником теж є цікавим досвідом для нас, як для бізнесу.
Даючи фідбек, українські замовники одразу переходять до практичних зауважень: що покращити, що залишити, дізнаються деталі кожного технічного аспекту.

Іноземні клієнти спочатку висловлюють своє захоплення, а вже потім надають практичний фідбек.
Мені знається, що такий підхід варто перейняти нам усім: спочатку похвалили (якщо об"єктивно є за що), потім надали коментарі.
4.
Податки.
Враховуйте податки й закладайте їх у свої ціни.

Кожна країна відрізняється своєю податковою системою і це потрібно врахувати у своєму ціноутворенні для закордонних проєктів.
5.
Найміть локальну команду.

Для того, щоб робити проєкти за кордоном під власним брендом потрібен фаховий сертифікат.
Поки його немає, шукайте баланс із найманням локальної команди.
Вона дорожча й має свій темп роботи, часто повільніший за звичний для нас.
Але й має розуміння, що потрібно локальному клієнту.

6.
Юридичні моменти.

Ще однією з особливостей співпраці з міжнародними компаніями є підписання NDA та договору умов публікації результатів проєкту.
Для нас важливо мати європейські та американські кейси у своєму портфоліо, тому ми приділяємо увагу перемовинам з замовником на початку співпраці.

7.
Майте локального партнера, хто допоможе вам знаходити клієнтів або працювати через нього.

Не нехтуйте комунікацією.
Навіть якщо ви працюєте над проєктом зі своїм другом, важливо проговорити усі деталі на старті: ваші плани, очікування від партнерства, обовʼязки та зони відповідальності.
Умови співпраці варто, як мінімум прописати на папері, а ще краще - залучити юриста.
Визначте та тестуйте різні канали пошуку клієнтів Пошук перших клієнтів за кордоном - це завжди челендж.
Я пропоную два варіанти пошуку іноземних клієнтів: платформа Upwork та прояв в міжнародних ЗМІ та івентах.
1.
UpWork.
Свого першого клієнта за кордоном - проєкт приватного будинку в місті Нью-Йорк, ми знайшли саме на Upwork.
Upwork - це націлена на американський та європейський ринок фриланс платформа, на якій замовники виставляють свій запит.

Скоріш за все, там ви знайдете проєкти в рамках ескізного проєктування, хоча інколи трапляються і повноцінні проєкти.

Завдяки цій платформі, ми створили декілька цікавих кейсів, наприклад проєкти приватних будинків у Швеції та Іспанії.
Проте, робота на платформі має один мінус: через відсутність локальної освіти, ми змушені співпрацювати залучати локального архітектора для реалізації проєктування.
2.
Зовнішній прояв: івенти, конкурси, ЗМІ
Другий спосіб пошуку клієнтів це участь в міжнародних івентах - конкурсах, виставках, а також публікації в міжнародних ЗМІ.
Це розвиває ваш особистий бренд та підвищує вашу впізнаваність на міжнародних ринках.
Багато іноземних клієнтів, що розвивають великі архітектурні проєкти, шукають клієнтів саме через "сарафанне радіо".

Для того, щоб прогнозувати не лише короткострокові, а і довгострокові звʼязки з потенційними клієнтами, я раджу комбінувати обидва способи пошуку клієнтів.
Оновіть оргструктуру залежно від запиту ринку Вибудуйте ефективну організаційну структуру команди для того, щоб зрозуміти, хто може взяти на себе відповідальність за вихід на нові ринки.
За 12 років ми з командою пережили не одну кризу - Революція Гідності, COVID-19, повномасштабне вторгнення росії в Україну.
Склад команди змінювався, але місія була незмінною.
Зараз ми маємо централізовану організаційну структуру.
Така команда має пірамідну схему, де команда дизайнерів підпорядковується голові або креативному директору, який відповідає за прийняття важливих рішень.

Кожна команда дизайнерів має тім-ліда, який своєю чергою підпорядковується начальнику відділу дизайну.
Плюси:
Створює спільне бачення та єдність проєкту; Ролі та ієрархія обов"язків чітко визначені; Підходить для спільних цілей і спільного використання ресурсів Мінуси:
Триваліший процес прийняття рішення; Команда дизайнерів може бути ізольована від інших відділів Подумайте про ризики та створіть Fuck-up фонд Створіть Fuck-up фонд.
В команді ми створили fuck-up фонд, з якого оплачуються наші помилки.
В реальності, помилок майже немає, тому цей фонд має інші цілі.
Якщо помилка сталася, ми її аналізуємо, знаходимо стратегії та рішення, як не допустити її повторення, а також проговорюємо відповідальність кожного члена команди.

Практику фінансового покарання за помилку я вважаю жорстокою - якщо людину штрафують грошима, в майбутньому вона уникатиме відповідальності за свої рішення.

Поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.
А найголовніша порада - поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.

Додати коментар

Користувач:
email:





Фінансовий ринок,
Можливості безмежні й широкі,
Не проґавте шансу.

- Fin.Org.UA

Новини

19:25 - Українські дрони повністю зупинили великий НПЗ московія
19:20 - Аудитори підрахували, наскільки зросли видатки місцевих бюджетів через війну
18:56 - На Миколаївщині побудували нові модульні будинки для переселенців
18:52 - Валютна лібералізація: з України вивели 23 мільйони завдяки інвестиціям – Пишний
18:40 - Україна оновила місячний максимум з експорту соєвого шроту
18:34 - Графіки відключення світла 10 грудня будуть, але енергетики приховали їх масштаб
18:14 - "Гуманітарка" для ЗСУ: на Закарпатті вилучили 36 тисяч пачок контрабандних сигарет
18:10 - "Укренерго" прокоментувало новину про "70% знеструмлених" споживачів Києва
18:00 - Необгрунтовані доходи: посадовець Міграційної служби програв у Верховному суді
17:50 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро на середу 10 грудня
17:32 - Продовжуємо реформу регулятора та посилюємо інституцію на всіх рівнях, – Руслан Магомедов
17:27 - Держстат зафіксував незначний ріст інфляції за місяць: річна - сповільнилася
17:20 - "ПриватБанк" надав "Нафтогазу" ще 5 мільярдів гривень на імпорт газу
17:00 - Що отримує та що втрачає країна, яка залежить від зовнішніх кредиторів
16:50 - У порту Маріуполя розлилась нафта
16:44 - У Тернополі почали демонтаж будинку, зруйнованого російською ракетою
16:40 - Охочих отримати "зимову тисячу" на 1,8 мільйона більше, ніж торік – Мінсоцполітики
16:19 - Ключові рішення НКЦПФР від 09.12.2025
16:15 - Альтернативна енергетика: у Раді пояснили, чому потрібні зміни у законодавстві
15:59 - "Укрпошта" знизила тариф на доставку ще у 24 країни
15:55 - На маршрути вийшов ще один капітально модернізований "Укрзалізницею" електропоїзд
15:45 - Виробництво молока в Україні цього року збільшиться на 200 тисяч – асоціація
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 10.12.2025
15:15 - У більшості регіонів України – аварійні відключення світла
15:12 - У Мінрозвитку повідомили, коли в Миколаєві подаватимуть очищену питну воду
15:05 - До двох фінансових компаній застосовано заходи впливу
15:05 - Від початку року митниця виявила порушень на 11 мільярдів гривень
14:35 - Держава віддасть 9 мільярдів гривень на дороги до "Буковеля"– ЗМІ
14:30 - В Україні ліквідували масштабне підпільне виробництво тютюну на 25 мільйонів
14:24 - У Китаї за хабарництво стратили екскерівника фінансової компанії


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32436
Австралійський долар28.0016
Така0.34508
Канадський долар30.4664
Юань Женьміньбі5.9707
Чеська крона2.0233
Данська крона6.5728
Гонконгівський долар5.4207
Форинт0.127946
Індійська рупія0.46922
Рупія0.0025295
Новий ізраїльський шекель13.1283
Єна0.26982
Теньге0.081794
Вона0.028725
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.2537
Мексиканське песо2.3086
Молдовський лей2.4831
Новозеландський долар24.4075
Норвезька крона4.1686
Саудівський ріял11.2415
Сінгапурський долар32.5291
Донг0.0015998
Ренд2.473
Шведська крона4.5056
Швейцарський франк52.3048
Бат1.32424
Дирхам ОАЕ11.4858
Туніський динар14.3776
Єгипетський фунт0.886
Фунт стерлінгів56.1888
Долар США42.1838
Сербський динар0.418
Азербайджанський манат24.8111
Румунський лей9.6453
Турецька ліра0.9906
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4757
Болгарський лев25.1049
Євро49.0935
Ларі15.6491
Злотий11.6055
Золото177390.05
Срібло2475.54
Платина69661.91
Паладій62308.43

Курси валют, встановлені НБУ на 10.12.2025