Як масштабувати бізнес на західні ринки

20.05.2024 13:15 | Економічна правда. Колонки

Повномасштабне вторгнення стало серйозним викликом для багатьох власників бізнесу, але важкі часи також відкривають нові можливості.
Серед таких можливостей - масштабування бізнесу на західні ринки.
Для тих, хто планує або тільки почав масштабувати свій бізнес, я виокремила 4 практичні поради, які спрацювали у моїй справі.
Локалізуйте свої процеси та комунікацію під різні країни Новий ринок вимагає нового підходу.
Через відмінності менталітету та локалізацію бізнесу, не завжди той підхід, що спрацював вдома, спрацює за кордоном.

Загальні тренди глобалізації сильно знівелювали різницю між розвитком бізнесу в різних країнах: багато тенденцій, і навіть норм проєктування перегукуються між собою.


1.
Враховуйте культурні особливості.

Масштабуючись на іноземні ринки, дізнайтеся більше про культури країн, у яких плануєте працювати.
Ставтеся до культурних відмінностей з повагою та вибудовуйте міжособистісні відносини з іноземними колегами - це не лише викликає до вас довіру, як до спеціаліста, а і покращує вашу репутацію на міжнародному ринку.

2.
Звертайте увагу на різницю в часі та календарні свята.

Під час розрахунку термінів реалізації проєктів, закладайте додаткові кілька тижнів.
Раджу завчасно переглянути календарні свята, адже у святковий час достукатися до іноземних колег буде майже неможливо.
Що українському бізнесу варто знати для виходу на міжнародні ринки: покроковий план 3.
Враховуйте polite комунікацію.
Міжнародні клієнти часто дуже обережні в комунікації.

Різниця комунікації з українським та іноземним замовником теж є цікавим досвідом для нас, як для бізнесу.
Даючи фідбек, українські замовники одразу переходять до практичних зауважень: що покращити, що залишити, дізнаються деталі кожного технічного аспекту.

Іноземні клієнти спочатку висловлюють своє захоплення, а вже потім надають практичний фідбек.
Мені знається, що такий підхід варто перейняти нам усім: спочатку похвалили (якщо об"єктивно є за що), потім надали коментарі.
4.
Податки.
Враховуйте податки й закладайте їх у свої ціни.

Кожна країна відрізняється своєю податковою системою і це потрібно врахувати у своєму ціноутворенні для закордонних проєктів.
5.
Найміть локальну команду.

Для того, щоб робити проєкти за кордоном під власним брендом потрібен фаховий сертифікат.
Поки його немає, шукайте баланс із найманням локальної команди.
Вона дорожча й має свій темп роботи, часто повільніший за звичний для нас.
Але й має розуміння, що потрібно локальному клієнту.

6.
Юридичні моменти.

Ще однією з особливостей співпраці з міжнародними компаніями є підписання NDA та договору умов публікації результатів проєкту.
Для нас важливо мати європейські та американські кейси у своєму портфоліо, тому ми приділяємо увагу перемовинам з замовником на початку співпраці.

7.
Майте локального партнера, хто допоможе вам знаходити клієнтів або працювати через нього.

Не нехтуйте комунікацією.
Навіть якщо ви працюєте над проєктом зі своїм другом, важливо проговорити усі деталі на старті: ваші плани, очікування від партнерства, обовʼязки та зони відповідальності.
Умови співпраці варто, як мінімум прописати на папері, а ще краще - залучити юриста.
Визначте та тестуйте різні канали пошуку клієнтів Пошук перших клієнтів за кордоном - це завжди челендж.
Я пропоную два варіанти пошуку іноземних клієнтів: платформа Upwork та прояв в міжнародних ЗМІ та івентах.
1.
UpWork.
Свого першого клієнта за кордоном - проєкт приватного будинку в місті Нью-Йорк, ми знайшли саме на Upwork.
Upwork - це націлена на американський та європейський ринок фриланс платформа, на якій замовники виставляють свій запит.

Скоріш за все, там ви знайдете проєкти в рамках ескізного проєктування, хоча інколи трапляються і повноцінні проєкти.

Завдяки цій платформі, ми створили декілька цікавих кейсів, наприклад проєкти приватних будинків у Швеції та Іспанії.
Проте, робота на платформі має один мінус: через відсутність локальної освіти, ми змушені співпрацювати залучати локального архітектора для реалізації проєктування.
2.
Зовнішній прояв: івенти, конкурси, ЗМІ
Другий спосіб пошуку клієнтів це участь в міжнародних івентах - конкурсах, виставках, а також публікації в міжнародних ЗМІ.
Це розвиває ваш особистий бренд та підвищує вашу впізнаваність на міжнародних ринках.
Багато іноземних клієнтів, що розвивають великі архітектурні проєкти, шукають клієнтів саме через "сарафанне радіо".

Для того, щоб прогнозувати не лише короткострокові, а і довгострокові звʼязки з потенційними клієнтами, я раджу комбінувати обидва способи пошуку клієнтів.
Оновіть оргструктуру залежно від запиту ринку Вибудуйте ефективну організаційну структуру команди для того, щоб зрозуміти, хто може взяти на себе відповідальність за вихід на нові ринки.
За 12 років ми з командою пережили не одну кризу - Революція Гідності, COVID-19, повномасштабне вторгнення росії в Україну.
Склад команди змінювався, але місія була незмінною.
Зараз ми маємо централізовану організаційну структуру.
Така команда має пірамідну схему, де команда дизайнерів підпорядковується голові або креативному директору, який відповідає за прийняття важливих рішень.

Кожна команда дизайнерів має тім-ліда, який своєю чергою підпорядковується начальнику відділу дизайну.
Плюси:
Створює спільне бачення та єдність проєкту; Ролі та ієрархія обов"язків чітко визначені; Підходить для спільних цілей і спільного використання ресурсів Мінуси:
Триваліший процес прийняття рішення; Команда дизайнерів може бути ізольована від інших відділів Подумайте про ризики та створіть Fuck-up фонд Створіть Fuck-up фонд.
В команді ми створили fuck-up фонд, з якого оплачуються наші помилки.
В реальності, помилок майже немає, тому цей фонд має інші цілі.
Якщо помилка сталася, ми її аналізуємо, знаходимо стратегії та рішення, як не допустити її повторення, а також проговорюємо відповідальність кожного члена команди.

Практику фінансового покарання за помилку я вважаю жорстокою - якщо людину штрафують грошима, в майбутньому вона уникатиме відповідальності за свої рішення.

Поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.
А найголовніша порада - поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.

Додати коментар

Користувач:
email:





Ticker tape ticker,
Numbers flicker, rise and fall,
Stock market ticker.

- Fin.Org.UA

Новини

08:50 - В частині регіонів почались аварійні відключення світла
08:30 - Як ініціювати запровадження санкцій РНБО: покроковий алгоритм
08:00 - ЄС "забирає" в України коньяк. Що відбувається?
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 09.12.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 8 грудня: пришвидшене бронювання, дороге і незадеклароване навчання сина Галущенка
20:30 - Повстанці захопили ключовий хаб для нафти Південного Судану
20:25 - Росію у листопаді витіснили з лідерської позиції постачальника нафти до Китаю – розвідка
20:00 - Декларація Галущенка не показує сотні тисяч доларів на освіту сина у Швейцарії – "Схеми"
19:45 - У Києві частково компенсують переобладнання квартир для ветеранів з інвалідністю
19:25 - московія вирішила продавати Китаю газ довгим шляхом – в обхід Європи та Африки
19:10 - Імпортери отримали на 38,9% більше митних преференцій, ніж рік тому
19:03 - Meta надасть користувачам ЄС вибір щодо персональної реклами
19:01 - Перезавантаження Регулятора з питань енергетики: в Раді зареєстрували законопроєкт
18:50 - В Іраці пробили трубу і зупинили видобуток "Лукойла" московія
18:30 - "Зимова підтримка": у новій хвилі українцям виплатять 350 мільйонів гривень
18:20 - L'Oreal придбала 20% компанії Galderma
18:10 - Український ГМК за 11 місяців: виробництво чавуну зросло, сталі – знизилося
18:07 - Відкликано ліцензію на окремі види діяльності в фінансової компанії ТОВ "АСАП ФІНАНС"
18:05 - Казахстан вирішив качати нафту через Китай після атаки України на порт московія
18:01 - АРМА знайшло покупця на судно, яке вивозило крадену агропродукцію з Криму
18:00 - Розвиток зрошення: в Мінекономіки обговорили кроки з прискорення передачі гідромеліоративного майна організаціям водокористувачів
17:56 - Енергетики показали графіки відключення світла на вівторок 9 грудня
17:35 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро на вівторок 9 грудня
17:22 - Кількість оформлених фіскальних чеків зростає – податкова
17:10 - Порушення правил зберігання пального: бурова компанія "Енергофінанс" сплатить штраф
17:03 - Незадекларовані активи голови облради та депутатки: слідство завершено
17:00 - Post COP30: підсумки, здобутки та наступні кроки кліматичної політики України
16:55 - Мережу магазинів відомої франшизи напівфабрикатів викрили в ухиленні від сплати податків
16:25 - По Україні почалися аварійні відключення світла: графіки не діють


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32402
Австралійський долар27.9303
Така0.34419
Канадський долар30.4723
Юань Женьміньбі5.952
Чеська крона2.0213
Данська крона6.5638
Гонконгівський долар5.407
Форинт0.1279
Індійська рупія0.46693
Рупія0.0025198
Новий ізраїльський шекель13.1059
Єна0.27044
Теньге0.082327
Вона0.028685
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.2285
Мексиканське песо2.3131
Молдовський лей2.4745
Новозеландський долар24.3375
Норвезька крона4.1597
Саудівський ріял11.2088
Сінгапурський долар32.4514
Донг0.0015958
Ренд2.4784
Шведська крона4.4784
Швейцарський франк52.2349
Бат1.32092
Дирхам ОАЕ11.4545
Туніський динар14.3608
Єгипетський фунт0.8853
Фунт стерлінгів56.0372
Долар США42.07
Сербський динар0.4173
Азербайджанський манат24.7441
Румунський лей9.6325
Турецька ліра0.9883
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3594
Болгарський лев25.064
Євро49.0242
Ларі15.5826
Злотий11.5905
Золото177239.23
Срібло2461.08
Платина69962.83
Паладій61776.43

Курси валют, встановлені НБУ на 09.12.2025