Як масштабувати бізнес на західні ринки

20.05.2024 13:15 | Економічна правда. Колонки

Повномасштабне вторгнення стало серйозним викликом для багатьох власників бізнесу, але важкі часи також відкривають нові можливості.
Серед таких можливостей - масштабування бізнесу на західні ринки.
Для тих, хто планує або тільки почав масштабувати свій бізнес, я виокремила 4 практичні поради, які спрацювали у моїй справі.
Локалізуйте свої процеси та комунікацію під різні країни Новий ринок вимагає нового підходу.
Через відмінності менталітету та локалізацію бізнесу, не завжди той підхід, що спрацював вдома, спрацює за кордоном.

Загальні тренди глобалізації сильно знівелювали різницю між розвитком бізнесу в різних країнах: багато тенденцій, і навіть норм проєктування перегукуються між собою.


1.
Враховуйте культурні особливості.

Масштабуючись на іноземні ринки, дізнайтеся більше про культури країн, у яких плануєте працювати.
Ставтеся до культурних відмінностей з повагою та вибудовуйте міжособистісні відносини з іноземними колегами - це не лише викликає до вас довіру, як до спеціаліста, а і покращує вашу репутацію на міжнародному ринку.

2.
Звертайте увагу на різницю в часі та календарні свята.

Під час розрахунку термінів реалізації проєктів, закладайте додаткові кілька тижнів.
Раджу завчасно переглянути календарні свята, адже у святковий час достукатися до іноземних колег буде майже неможливо.
Що українському бізнесу варто знати для виходу на міжнародні ринки: покроковий план 3.
Враховуйте polite комунікацію.
Міжнародні клієнти часто дуже обережні в комунікації.

Різниця комунікації з українським та іноземним замовником теж є цікавим досвідом для нас, як для бізнесу.
Даючи фідбек, українські замовники одразу переходять до практичних зауважень: що покращити, що залишити, дізнаються деталі кожного технічного аспекту.

Іноземні клієнти спочатку висловлюють своє захоплення, а вже потім надають практичний фідбек.
Мені знається, що такий підхід варто перейняти нам усім: спочатку похвалили (якщо об"єктивно є за що), потім надали коментарі.
4.
Податки.
Враховуйте податки й закладайте їх у свої ціни.

Кожна країна відрізняється своєю податковою системою і це потрібно врахувати у своєму ціноутворенні для закордонних проєктів.
5.
Найміть локальну команду.

Для того, щоб робити проєкти за кордоном під власним брендом потрібен фаховий сертифікат.
Поки його немає, шукайте баланс із найманням локальної команди.
Вона дорожча й має свій темп роботи, часто повільніший за звичний для нас.
Але й має розуміння, що потрібно локальному клієнту.

6.
Юридичні моменти.

Ще однією з особливостей співпраці з міжнародними компаніями є підписання NDA та договору умов публікації результатів проєкту.
Для нас важливо мати європейські та американські кейси у своєму портфоліо, тому ми приділяємо увагу перемовинам з замовником на початку співпраці.

7.
Майте локального партнера, хто допоможе вам знаходити клієнтів або працювати через нього.

Не нехтуйте комунікацією.
Навіть якщо ви працюєте над проєктом зі своїм другом, важливо проговорити усі деталі на старті: ваші плани, очікування від партнерства, обовʼязки та зони відповідальності.
Умови співпраці варто, як мінімум прописати на папері, а ще краще - залучити юриста.
Визначте та тестуйте різні канали пошуку клієнтів Пошук перших клієнтів за кордоном - це завжди челендж.
Я пропоную два варіанти пошуку іноземних клієнтів: платформа Upwork та прояв в міжнародних ЗМІ та івентах.
1.
UpWork.
Свого першого клієнта за кордоном - проєкт приватного будинку в місті Нью-Йорк, ми знайшли саме на Upwork.
Upwork - це націлена на американський та європейський ринок фриланс платформа, на якій замовники виставляють свій запит.

Скоріш за все, там ви знайдете проєкти в рамках ескізного проєктування, хоча інколи трапляються і повноцінні проєкти.

Завдяки цій платформі, ми створили декілька цікавих кейсів, наприклад проєкти приватних будинків у Швеції та Іспанії.
Проте, робота на платформі має один мінус: через відсутність локальної освіти, ми змушені співпрацювати залучати локального архітектора для реалізації проєктування.
2.
Зовнішній прояв: івенти, конкурси, ЗМІ
Другий спосіб пошуку клієнтів це участь в міжнародних івентах - конкурсах, виставках, а також публікації в міжнародних ЗМІ.
Це розвиває ваш особистий бренд та підвищує вашу впізнаваність на міжнародних ринках.
Багато іноземних клієнтів, що розвивають великі архітектурні проєкти, шукають клієнтів саме через "сарафанне радіо".

Для того, щоб прогнозувати не лише короткострокові, а і довгострокові звʼязки з потенційними клієнтами, я раджу комбінувати обидва способи пошуку клієнтів.
Оновіть оргструктуру залежно від запиту ринку Вибудуйте ефективну організаційну структуру команди для того, щоб зрозуміти, хто може взяти на себе відповідальність за вихід на нові ринки.
За 12 років ми з командою пережили не одну кризу - Революція Гідності, COVID-19, повномасштабне вторгнення росії в Україну.
Склад команди змінювався, але місія була незмінною.
Зараз ми маємо централізовану організаційну структуру.
Така команда має пірамідну схему, де команда дизайнерів підпорядковується голові або креативному директору, який відповідає за прийняття важливих рішень.

Кожна команда дизайнерів має тім-ліда, який своєю чергою підпорядковується начальнику відділу дизайну.
Плюси:
Створює спільне бачення та єдність проєкту; Ролі та ієрархія обов"язків чітко визначені; Підходить для спільних цілей і спільного використання ресурсів Мінуси:
Триваліший процес прийняття рішення; Команда дизайнерів може бути ізольована від інших відділів Подумайте про ризики та створіть Fuck-up фонд Створіть Fuck-up фонд.
В команді ми створили fuck-up фонд, з якого оплачуються наші помилки.
В реальності, помилок майже немає, тому цей фонд має інші цілі.
Якщо помилка сталася, ми її аналізуємо, знаходимо стратегії та рішення, як не допустити її повторення, а також проговорюємо відповідальність кожного члена команди.

Практику фінансового покарання за помилку я вважаю жорстокою - якщо людину штрафують грошима, в майбутньому вона уникатиме відповідальності за свої рішення.

Поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.
А найголовніша порада - поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.

Додати коментар

Користувач:
email:





Витоки знаходяться в бізнесі,
Але змога змінити світ -
Лише на фінансовій сцені,
Інвестори рухають все вперед.

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 12.12.2025
23:00 - Накази Міністерства енергетики України
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:11 - Рада Європейського Союзу схвалила виплату 2,3 млрд євро для України за третій квартал 2025 року
21:00 - Новини 11 грудня: військова допомога Україні впала до найнижчого рівня, уряд обіцяє давати світло надовше
20:50 - ЄС відкладає заборону на продаж бензинових та дизельних авто
20:45 - "Центренерго" гальмує модернізацію ТЕС за кошти європейців – Bihus.Info
20:30 - Рахункова палата розпочала фінансовий аудит Мінцифри
20:10 - Споживча інфляція буде знижуватися: НБУ пояснив, чому саме
19:50 - Торговельний дефіцит США у вересні скоротився до найнижчого рівня за понад п'ять років
19:30 - На OpenAI подали в суд за нібито сприяння вбивству і самогубству
19:02 - НАЗК виявило схеми незаконного виведення земель з комунальної власності Києва
18:44 - Миколаївський водогін: компанія Шкіля отримає ще мільярд на додаткові роботи
18:20 - Зеленський розповів про перспективи підвищення зарплат військовослужбовцям
18:17 - Disney інвестувала 1 мільярд доларів в OpenAI
18:01 - Зеленський розкрив деталі переговорів щодо ЗАЕС
18:00 - Підтримка сільських громад на прифронтових територіях: підписано угоду на 10 млн доларів США
18:00 - У листопаді зростання ВВП прискорилося – Мінекономіки
17:59 - Повідомлення про набуття статусу учасника індустріального парку "ЕКО Мукачево"
17:58 - 12 грудня графіки відключення світла діятимуть усю добу: обсяги все ще невідомі
17:53 - NBU November 2025 Inflation Update
17:53 - Коментар Національного банку щодо рівня інфляції в листопаді 2025 року
17:51 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро на п'ятницю 12 грудня
17:35 - Російські активи рано чи пізно будуть використані для кредиту Україні – чиновник Бельгії
17:30 - Як законодавство стримує реформу приватизації
17:25 - На Херсонщині за час війни пошкоджено 1600 багатоповерхівок
17:18 - Чи зобов’язаний орендар земельної ділянки надавати до органу ДПС копію договору оренди земельної ділянки державної або комунальної власності?
17:14 - До уваги юридичних осіб – платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки!
17:13 - Строки сплати податкового зобов’язання юридичними особами – платниками єдиного податку четвертої групи
17:12 - Вихід з ладу спеціалізованого РРО для АЗС: яким чином проводяться розрахунки?


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32573
Австралійський долар28.1363
Така0.34573
Канадський долар30.6386
Юань Женьміньбі5.9897
Чеська крона2.0445
Данська крона6.6294
Гонконгівський долар5.4319
Форинт0.128659
Індійська рупія0.46785
Рупія0.0025346
Новий ізраїльський шекель13.1685
Єна0.27171
Теньге0.0812
Вона0.028728
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.2879
Мексиканське песо2.3259
Молдовський лей2.4864
Новозеландський долар24.5728
Норвезька крона4.1888
Саудівський ріял11.265
Сінгапурський долар32.693
Донг0.0016054
Ренд2.4959
Шведська крона4.5718
Швейцарський франк53.079
Бат1.33178
Дирхам ОАЕ11.5098
Туніський динар14.4673
Єгипетський фунт0.8894
Фунт стерлінгів56.5939
Долар США42.2721
Сербський динар0.42178
Азербайджанський манат24.863
Румунський лей9.728
Турецька ліра0.9919
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.7633
Болгарський лев25.3051
Євро49.5154
Ларі15.6604
Злотий11.7126
Золото178368.82
Срібло2631.88
Платина70683.18
Паладій62238.06

Курси валют, встановлені НБУ на 12.12.2025