Як масштабувати бізнес на західні ринки

20.05.2024 13:15 | Економічна правда. Колонки

Повномасштабне вторгнення стало серйозним викликом для багатьох власників бізнесу, але важкі часи також відкривають нові можливості.
Серед таких можливостей - масштабування бізнесу на західні ринки.
Для тих, хто планує або тільки почав масштабувати свій бізнес, я виокремила 4 практичні поради, які спрацювали у моїй справі.
Локалізуйте свої процеси та комунікацію під різні країни Новий ринок вимагає нового підходу.
Через відмінності менталітету та локалізацію бізнесу, не завжди той підхід, що спрацював вдома, спрацює за кордоном.

Загальні тренди глобалізації сильно знівелювали різницю між розвитком бізнесу в різних країнах: багато тенденцій, і навіть норм проєктування перегукуються між собою.


1.
Враховуйте культурні особливості.

Масштабуючись на іноземні ринки, дізнайтеся більше про культури країн, у яких плануєте працювати.
Ставтеся до культурних відмінностей з повагою та вибудовуйте міжособистісні відносини з іноземними колегами - це не лише викликає до вас довіру, як до спеціаліста, а і покращує вашу репутацію на міжнародному ринку.

2.
Звертайте увагу на різницю в часі та календарні свята.

Під час розрахунку термінів реалізації проєктів, закладайте додаткові кілька тижнів.
Раджу завчасно переглянути календарні свята, адже у святковий час достукатися до іноземних колег буде майже неможливо.
Що українському бізнесу варто знати для виходу на міжнародні ринки: покроковий план 3.
Враховуйте polite комунікацію.
Міжнародні клієнти часто дуже обережні в комунікації.

Різниця комунікації з українським та іноземним замовником теж є цікавим досвідом для нас, як для бізнесу.
Даючи фідбек, українські замовники одразу переходять до практичних зауважень: що покращити, що залишити, дізнаються деталі кожного технічного аспекту.

Іноземні клієнти спочатку висловлюють своє захоплення, а вже потім надають практичний фідбек.
Мені знається, що такий підхід варто перейняти нам усім: спочатку похвалили (якщо об"єктивно є за що), потім надали коментарі.
4.
Податки.
Враховуйте податки й закладайте їх у свої ціни.

Кожна країна відрізняється своєю податковою системою і це потрібно врахувати у своєму ціноутворенні для закордонних проєктів.
5.
Найміть локальну команду.

Для того, щоб робити проєкти за кордоном під власним брендом потрібен фаховий сертифікат.
Поки його немає, шукайте баланс із найманням локальної команди.
Вона дорожча й має свій темп роботи, часто повільніший за звичний для нас.
Але й має розуміння, що потрібно локальному клієнту.

6.
Юридичні моменти.

Ще однією з особливостей співпраці з міжнародними компаніями є підписання NDA та договору умов публікації результатів проєкту.
Для нас важливо мати європейські та американські кейси у своєму портфоліо, тому ми приділяємо увагу перемовинам з замовником на початку співпраці.

7.
Майте локального партнера, хто допоможе вам знаходити клієнтів або працювати через нього.

Не нехтуйте комунікацією.
Навіть якщо ви працюєте над проєктом зі своїм другом, важливо проговорити усі деталі на старті: ваші плани, очікування від партнерства, обовʼязки та зони відповідальності.
Умови співпраці варто, як мінімум прописати на папері, а ще краще - залучити юриста.
Визначте та тестуйте різні канали пошуку клієнтів Пошук перших клієнтів за кордоном - це завжди челендж.
Я пропоную два варіанти пошуку іноземних клієнтів: платформа Upwork та прояв в міжнародних ЗМІ та івентах.
1.
UpWork.
Свого першого клієнта за кордоном - проєкт приватного будинку в місті Нью-Йорк, ми знайшли саме на Upwork.
Upwork - це націлена на американський та європейський ринок фриланс платформа, на якій замовники виставляють свій запит.

Скоріш за все, там ви знайдете проєкти в рамках ескізного проєктування, хоча інколи трапляються і повноцінні проєкти.

Завдяки цій платформі, ми створили декілька цікавих кейсів, наприклад проєкти приватних будинків у Швеції та Іспанії.
Проте, робота на платформі має один мінус: через відсутність локальної освіти, ми змушені співпрацювати залучати локального архітектора для реалізації проєктування.
2.
Зовнішній прояв: івенти, конкурси, ЗМІ
Другий спосіб пошуку клієнтів це участь в міжнародних івентах - конкурсах, виставках, а також публікації в міжнародних ЗМІ.
Це розвиває ваш особистий бренд та підвищує вашу впізнаваність на міжнародних ринках.
Багато іноземних клієнтів, що розвивають великі архітектурні проєкти, шукають клієнтів саме через "сарафанне радіо".

Для того, щоб прогнозувати не лише короткострокові, а і довгострокові звʼязки з потенційними клієнтами, я раджу комбінувати обидва способи пошуку клієнтів.
Оновіть оргструктуру залежно від запиту ринку Вибудуйте ефективну організаційну структуру команди для того, щоб зрозуміти, хто може взяти на себе відповідальність за вихід на нові ринки.
За 12 років ми з командою пережили не одну кризу - Революція Гідності, COVID-19, повномасштабне вторгнення росії в Україну.
Склад команди змінювався, але місія була незмінною.
Зараз ми маємо централізовану організаційну структуру.
Така команда має пірамідну схему, де команда дизайнерів підпорядковується голові або креативному директору, який відповідає за прийняття важливих рішень.

Кожна команда дизайнерів має тім-ліда, який своєю чергою підпорядковується начальнику відділу дизайну.
Плюси:
Створює спільне бачення та єдність проєкту; Ролі та ієрархія обов"язків чітко визначені; Підходить для спільних цілей і спільного використання ресурсів Мінуси:
Триваліший процес прийняття рішення; Команда дизайнерів може бути ізольована від інших відділів Подумайте про ризики та створіть Fuck-up фонд Створіть Fuck-up фонд.
В команді ми створили fuck-up фонд, з якого оплачуються наші помилки.
В реальності, помилок майже немає, тому цей фонд має інші цілі.
Якщо помилка сталася, ми її аналізуємо, знаходимо стратегії та рішення, як не допустити її повторення, а також проговорюємо відповідальність кожного члена команди.

Практику фінансового покарання за помилку я вважаю жорстокою - якщо людину штрафують грошима, в майбутньому вона уникатиме відповідальності за свої рішення.

Поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.
А найголовніша порада - поборіть свій страх.
Інтрузивна думка "Раптом не вийде?" є вашим найбільшим ворогом.
Я б радила зіштовхнутися зі своїм страхом і отримати відповідь, чи дійсно ваша ідея - це настільки страшно насправді.

Додати коментар

Користувач:
email:





Pound sterling swings
Brexit deal negotiations
Markets hold their breath

- Fin.Org.UA

Новини

23:07 - Les marchés de capitaux français et l’Ukraine : une collaboration stratégique en construction
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
22:55 - Французькі ринки капіталу та Україна: шанс на глибшу інтеграцію та матеріальні переваги
21:05 - Новини 5 листопада: зміни до держбюджету-2026, черговий неплатоспроможний банк, збитки УЗ
20:48 - На Донеччині "Укрзалізниця" обмежила рух поїздів до Харківської області
20:33 - Топпосадовицю "Енергоатому", яку затримали за хабарі, арештували
20:12 - Уряд затвердив програму "Зимової підтримки" про виплату 6500 гривень: як діятиме
19:45 - Американсько-Український інвестиційний фонд відбудови: Уряд затвердив порядок реалізації домовленостей щодо створення
19:24 - Уряд підготував проєкт бюджету-2026 до другого читання у Раді: що змінилося
19:10 - Графіки відключень світла у четвер діятимуть майже весь день по всій Україні
18:53 - Профільний комітет рекомендує Раді ухвалити законопроєкт щодо теплопостачання
18:35 - Половина грошей від продажу "Челсі" може піти фірмам Абрамовича замість допомоги Україні
18:30 - Уряд офіційно визначив мінімальний вік користувача "Дії"
18:22 - Заволодіння десятками мільйонів "Укрзалізниці": до суду направили обвинувальний акт
18:00 - У жовтні митні платежі поповнили держбюджет на 67 мільярдів гривень
17:46 - У Міненерго розповіли, як енергооб'єкти України захищені від влучань дронів
17:45 - Міжнародний реєстр збитків відкрив для України нову категорію заяв
17:37 - Les Ukrainiens en France : contribution économique et intérêts stratégiques de la République
17:35 - Українці у Франції: вклад в економіку та французькі стратегічні ініціативи
17:31 - Уряд дозволить використання ШІ у "Дії" та заборонить ботів
17:25 - Французька допомога Україні: Розраховані ставки та стратегічні розрахунки Франції
17:23 - L’aide française à l’Ukraine : calcul stratégique et ambitions de puissance
17:15 - Рада з фінстабільності схвалила концепцію регулювання ринку віртуальних активів
17:11 - Державний борг України: монетизована макроекономіка на межі стійкості
17:06 - Арешт без вини: як держава тимчасово "позичає" чуже майно
17:00 - Україна взяла участь у Першій зустрічі лідерів Глобального альянсу проти голоду та бідності
17:00 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро у четвер 6 листопада
16:54 - Олександр В’язовченко: посилення захисту об’єктів критичної інфраструктури – один з пріоритетів держави
16:51 - Рада з фінансової стабільності: боротьба з фіскальним бюрократизмом і цифровим майбутнім
16:40 - Українські заводи нарощують переробку цукрових буряків


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32162
Австралійський долар27.2637
Така0.34497
Канадський долар29.7673
Юань Женьміньбі5.9022
Чеська крона1.9839
Данська крона6.4744
Гонконгівський долар5.41
Форинт0.124862
Індійська рупія0.47447
Рупія0.0025163
Новий ізраїльський шекель12.8705
Єна0.27364
Теньге0.080076
Вона0.029133
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.0368
Мексиканське песо2.2544
Молдовський лей2.4544
Новозеландський долар23.7511
Норвезька крона4.1114
Саудівський ріял11.2164
Сінгапурський долар32.186
Донг0.0015984
Ренд2.4116
Шведська крона4.3863
Швейцарський франк51.9475
Бат1.29258
Дирхам ОАЕ11.4537
Туніський динар14.1979
Єгипетський фунт0.8873
Фунт стерлінгів54.8639
Долар США42.0671
Сербський динар0.41224
Азербайджанський манат24.7424
Румунський лей9.5045
Турецька ліра0.9992
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.9937
Болгарський лев24.7119
Євро48.3351
Ларі15.5286
Злотий11.3535
Золото166904.58
Срібло2004.71
Платина64805.63
Паладій59019.72

Курси валют, встановлені НБУ на 06.11.2025