Як нараховують та сплачують єдиний внесок за себе члени фермерського господарства?
03.05.2024 11:58 | Fin.Org.UaВідділкомунікаційзгромадськістюуправлінняінформаційноївзаємодіїГоловногоуправлінняДПСуДніпропетровськійобласті (територіяобслуговування – Павлоградськийрегіон) нагадує, щовідповіднодоп. 5 прим. 1 частинипершоїст. 4 ЗаконуУкраїнивід 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Прозбіртаоблікєдиноговнескуназагальнообов’язковедержавнесоціальнестрахування» іззмінамитадоповненнями (далі – Закон № 2464) платникамиєдиноговнескуназагальнообов’язковедержавнесоціальнестрахування (далі – єдинийвнесок) єчленифермерськогогосподарства, якщовониненалежатьдоосіб, якіпідлягаютьстрахуваннюнаіншихпідставах.
ЗакономУкраїнивід 13 травня 2020 року № 592-IX «ПровнесеннязміндоЗаконуУкраїни «Прозбіртаоблікєдиноговнескуназагальнообов’язковедержавнесоціальнестрахування» щодоусуненнядискримінаціїзаколомплатників» (далі – Закон № 592), якийнабравчинностіз 01.01.2021, внесенізмінидоЗакону № 2464, зокрема, п. 2 частинипершоїст. 7 Закону № 2464 викладенийвновійредакції.
Так, абзацом першим п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 (в редакції Закону № 592) визначено, що для платників, зазначених, зокрема, у п. 5 прим. 1 частини першої ст. 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму доходу (прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
Згідно з абзацом другим п.п. 3 п. 2 розд. ІІІ Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015 № 449 із змінами та доповненнями (далі – Інструкція № 449), базою нарахування єдиного внеску є розподілений дохід (прибуток), отриманий такими платниками від чистого прибутку фермерського господарства у звітному році, що підлягає обкладенню податком на доходи фізичних осіб. При визначенні доходу (прибутку), з якого сплачується єдиний внесок, враховуються календарні місяці, в яких отримано такий дохід (прибуток).
У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску, встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (абзац другий п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464, абзац третій п.п. 3 п. 2 розділу ІІІ Інструкції № 449).

