"Стривай, паровозе". Чому угода УЗ про купівлю американських локомотивів має бути скасована

12.04.2024 13:11 | Економічна правда. Колонки

Нещодавно УЗ проголосила досягненням укладання угоди про купівлю імпортних локомотивів.
Передбачається взяти кредит на 150 млн доларів для закупівлі готових імпортних локомотивів Wabtec.

Тим часом українські заводи, які під обстрілами продовжують платити українським громадянам зарплату і податки на армію, навіть не були в курсі таких перемовин.
Жодного слова про локалізацію, жодного слова про залучення українських виробників.
Якщо це є і "перемога", то вона піррова.
УЗ вже не вперше дивиться за кордон в питаннях оновлення тягового парку.
Попередні спроби передбачали бодай якусь локалізацію і демонстрували знання тодішнього менеджменту УЗ про існування в країні внутрішніх виробників.
Угода з французьким Alstom передбачала локалізацію 35%.

Ганебна угода щодо купівлі локомотивів GE - і та забезпечила локалізацію на рівні 10%.
Siemens в консультаціях з Міністерством інфраструктури не так давно озвучував готовність до локалізації понад 50%.
Нинішній очільник УЗ Євген Лященко в перемовинах з новим постачальником досяг нуля.
Причин цього нуля українського виробництва я бачу дві.
Перша - корупція.
Великі закупівлі імпортних товарів стали для українських держкомпаній зручним способом ховати корупцію в тіні міжнародної співпраці.

Антикорупційні органи не ганяються за іноземними постачальниками.
Немає публічної інформації, як формувалась ціна в цій угоді.
Немає публічної інформації, які інші компанії пропонували свою продукцію і які умови вони пропонували.
Просто угода як факт.
Друга - свідомий саботаж Укрзалізницею проголошеної Президентом Володимиром Зеленським політики "Зроблено в Україні".
На прикладі УЗ можна дуже наочно побачити різницю між окозамилюванням в промовах і реальними діями на практиці.
Локалізація в закупівлях, яку неможливо порахувати На заході, де Президент оголосив про пріоритетність розвитку українських виробників як нову економічну політику, голова УЗ розповідав про плани щодо її реалізації.

Але вже через місяць залізниця зібрала постачальників для розмови про те, що треба заміщувати українських виробників іноземними, бо, мовляв, українські виробники працюють в Україні і у них є воєнні ризики.
Так, вам не здалось.
Для УЗ українські виробники - проблема, від яких треба якнайшвидше позбутись на користь імпорту.
Практичним прикладом реалізації цього підходу стала угода про постачання локомотивів.
Жоден з відомих мені українських виробників рухомого складу або компонентів не підтвердив бодай усний контакт з приводу цієї угоди, не кажучи вже про технічні або комерційні перемовини.

Але це і не дивно.
Бо наміру їх залучати не було і нема.
Вони - обуза для УЗ.
Їх варіант президентської політики "Зроблено НЕ в Україні".
Тим часом за даними Федерації роботодавців в Україні можна локалізувати локомотив приблизно на 55%.
Це робочі місця для українських громадян і робота для заводів в Харкові, Кременчуці, Запоріжжі, Дніпрі, Львові, Полтаві, Києві і десятках інших міст.
Це сотні мільйонів гривень податків на потреби Збройних сил.
Всього цього УЗ вирішила позбавити українських громадян.
Читаємо в публічній комунікації, що це - відновлення.
Якщо це і так, то такий підхід до відновлення є найгіршим з усіх можливих.
Купівля імпортних товарів за наявності аналогічних українських з метою відбудови є прямою аналогією дарувати цукерки хворій на діабет дитині.

Це швидке і солодке рішення зараз ціною руйнування шансу на економічне виживання і самодостатність в майбутньому.
Звинувачувати в нерозумінні цього з боку іноземців немає сенсу.
У них свої інтереси.
Більше того, вони іноді демонструють прямо протилежний підхід.
Коли, наприклад, USAID купує українські вагони для українських аграріїв.

Тож навряд чи ці локомотиви нам хтось нав"язав окрім менеджменту УЗ.
Думаю, що ця угода є відображенням їх світогляду або умислу.
Угода про купівлю локомотивів Wabtec є шкідливою для країни, потенційно корупційною і має бути скасована.
А кожен керівник держкомпанії в Україні має нарешті усвідомити: коли ви тягнете в Україну імпортні товари за наявності аналогічних українських чи можливості локалізації виробництва в Україні, ви здійснюєте пряму крадіжку коштів у Збройних сил.
Може вам це і ок.
Але громадянам України - навряд чи.

Додати коментар

Користувач:
email:





Ціна акцій росте,
Ринок – це безмежні можливості,
Інвестуй, бути успішним.

- Fin.Org.UA

Новини

10:55 - Кредитування в Україні: населення випередило бізнес у бажанні позичити гроші
10:30 - Угода з Nvidia може вивести виробництво чипів Intel на новий рівень
10:23 - Податкові декларації платника єдиного податку 1-3 груп можна подати через застосунок «Моя податкова»
10:18 - Чи збільшується фінансовий результат до оподаткування на суму компенсації роботодавцем вартості путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування працівника та/або його дітей?
10:16 - Приймання готівки з використанням ПТКС (платіжних терміналів): чи необхідно застосовувати РРО?
10:15 - Уряд затвердив бюджет Пенсійного фонду-2025: видатки вперше перевищать трильйон
10:14 - Чи може один суб’єкт господарювання отримати у Кваліфікованого надавача ЕДП ДПС на одну і ту ж саму особу декілька КЕП?
09:57 - Інформування платників про суми помилково сплачених податкових платежів
09:55 - Після дзвінку Моді й Трампа індійські НПЗ готуються купувати більше нафти московія
09:39 - Сплата податкових зобов’язань зі сплати за землю через касу банку
09:38 - Податковий календар на 22 вересня 2025 року
09:35 - Обвал продажів: найбільший московитський автовиробник "АвтоВАЗ" знизив виробничі плани на 40%
09:34 - Плата за землю: майже 5,0 млрд грн надійшло від платників до місцевих бюджетів Дніпропетровщини з початку року
09:32 - Загальний фонд держбюджету від платників Дніпропетровщини за видобування нафти отримав понад 45,0 млн грн рентної плати
09:31 - Дніпропетровщина: на понад 47 відсотків зросли надходження єдиного податку від сільськогосподарських товаровиробників
09:27 - Податківці Дніпропетровщини: про особливості звільнення від оподаткування
09:25 - На контролі податківців Дніпропетровщини - погашення заборгованості
09:20 - Ціни на нафту падають попри позитивні очікування від політики ФРС
09:15 - Співпраця ДПС та VERO: українські і фінські податківці обмінялися практиками управління змінами та протидії відмиванню коштів
09:13 - ДПС довела у Верховному Суді право на використання податкової інформації із Системи обліку даних РРО під час перевірок
09:11 - Військовий збір: 103,3 млрд грн на підтримку армії, або в 4 рази більше, ніж за січень – серпень минулого року
09:00 - ПриватБанк і Visa продовжили безкоштовну доставку карток Україною та за кордон
08:47 - У Києві попередили про проблеми з оплатою проїзду швидкісним трамваєм та фунікулером
08:30 - Відбудова України: інвестиції між ризиком і шансом
08:10 - Генконференція МАГАТЕ ухвалила резолюцію з вимогою негайної деокупації ЗАЕС
08:00 - Що шукав і що знайшов в Україні засновник найбільшої ПВК у світі? Історія Еріка Прінса та Blackwater
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 19.09.2025
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 18 вересня: ексрегіонал Іванющенко у розшуку, у московія зупиняються АЗС через "форс-мажори"
20:40 - Кремль розглядає податок на розкіш і дивіденди, щоб врятувати бюджет


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32026
Австралійський долар27.4387
Така0.33922
Канадський долар29.9403
Юань Женьміньбі5.8052
Чеська крона2.0077
Данська крона6.5356
Гонконгівський долар5.3038
Форинт0.125571
Індійська рупія0.46801
Рупія0.0024969
Новий ізраїльський шекель12.3492
Єна0.2799
Теньге0.076237
Вона0.029752
Ліванський фунт0.000461
Малайзійський ринггіт9.8296
Мексиканське песо2.2618
Молдовський лей2.4968
Новозеландський долар24.3615
Норвезька крона4.2141
Саудівський ріял10.9979
Сінгапурський долар32.2407
Донг0.0015637
Ренд2.3778
Шведська крона4.4374
Швейцарський франк52.2865
Бат1.29632
Дирхам ОАЕ11.2303
Туніський динар14.2784
Єгипетський фунт0.8558
Фунт стерлінгів56.1891
Долар США41.2488
Сербський динар0.41632
Азербайджанський манат24.264
Румунський лей9.6239
Турецька ліра0.9987
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.7734
Болгарський лев24.9464
Євро48.785
Ларі15.1
Злотий11.4618
Золото151278.32
Срібло1725.9
Платина57448.03
Паладій47262.46

Курси валют, встановлені НБУ на 19.09.2025