"Стривай, паровозе". Чому угода УЗ про купівлю американських локомотивів має бути скасована

12.04.2024 13:11 | Економічна правда. Колонки

Нещодавно УЗ проголосила досягненням укладання угоди про купівлю імпортних локомотивів.
Передбачається взяти кредит на 150 млн доларів для закупівлі готових імпортних локомотивів Wabtec.

Тим часом українські заводи, які під обстрілами продовжують платити українським громадянам зарплату і податки на армію, навіть не були в курсі таких перемовин.
Жодного слова про локалізацію, жодного слова про залучення українських виробників.
Якщо це є і "перемога", то вона піррова.
УЗ вже не вперше дивиться за кордон в питаннях оновлення тягового парку.
Попередні спроби передбачали бодай якусь локалізацію і демонстрували знання тодішнього менеджменту УЗ про існування в країні внутрішніх виробників.
Угода з французьким Alstom передбачала локалізацію 35%.

Ганебна угода щодо купівлі локомотивів GE - і та забезпечила локалізацію на рівні 10%.
Siemens в консультаціях з Міністерством інфраструктури не так давно озвучував готовність до локалізації понад 50%.
Нинішній очільник УЗ Євген Лященко в перемовинах з новим постачальником досяг нуля.
Причин цього нуля українського виробництва я бачу дві.
Перша - корупція.
Великі закупівлі імпортних товарів стали для українських держкомпаній зручним способом ховати корупцію в тіні міжнародної співпраці.

Антикорупційні органи не ганяються за іноземними постачальниками.
Немає публічної інформації, як формувалась ціна в цій угоді.
Немає публічної інформації, які інші компанії пропонували свою продукцію і які умови вони пропонували.
Просто угода як факт.
Друга - свідомий саботаж Укрзалізницею проголошеної Президентом Володимиром Зеленським політики "Зроблено в Україні".
На прикладі УЗ можна дуже наочно побачити різницю між окозамилюванням в промовах і реальними діями на практиці.
Локалізація в закупівлях, яку неможливо порахувати На заході, де Президент оголосив про пріоритетність розвитку українських виробників як нову економічну політику, голова УЗ розповідав про плани щодо її реалізації.

Але вже через місяць залізниця зібрала постачальників для розмови про те, що треба заміщувати українських виробників іноземними, бо, мовляв, українські виробники працюють в Україні і у них є воєнні ризики.
Так, вам не здалось.
Для УЗ українські виробники - проблема, від яких треба якнайшвидше позбутись на користь імпорту.
Практичним прикладом реалізації цього підходу стала угода про постачання локомотивів.
Жоден з відомих мені українських виробників рухомого складу або компонентів не підтвердив бодай усний контакт з приводу цієї угоди, не кажучи вже про технічні або комерційні перемовини.

Але це і не дивно.
Бо наміру їх залучати не було і нема.
Вони - обуза для УЗ.
Їх варіант президентської політики "Зроблено НЕ в Україні".
Тим часом за даними Федерації роботодавців в Україні можна локалізувати локомотив приблизно на 55%.
Це робочі місця для українських громадян і робота для заводів в Харкові, Кременчуці, Запоріжжі, Дніпрі, Львові, Полтаві, Києві і десятках інших міст.
Це сотні мільйонів гривень податків на потреби Збройних сил.
Всього цього УЗ вирішила позбавити українських громадян.
Читаємо в публічній комунікації, що це - відновлення.
Якщо це і так, то такий підхід до відновлення є найгіршим з усіх можливих.
Купівля імпортних товарів за наявності аналогічних українських з метою відбудови є прямою аналогією дарувати цукерки хворій на діабет дитині.

Це швидке і солодке рішення зараз ціною руйнування шансу на економічне виживання і самодостатність в майбутньому.
Звинувачувати в нерозумінні цього з боку іноземців немає сенсу.
У них свої інтереси.
Більше того, вони іноді демонструють прямо протилежний підхід.
Коли, наприклад, USAID купує українські вагони для українських аграріїв.

Тож навряд чи ці локомотиви нам хтось нав"язав окрім менеджменту УЗ.
Думаю, що ця угода є відображенням їх світогляду або умислу.
Угода про купівлю локомотивів Wabtec є шкідливою для країни, потенційно корупційною і має бути скасована.
А кожен керівник держкомпанії в Україні має нарешті усвідомити: коли ви тягнете в Україну імпортні товари за наявності аналогічних українських чи можливості локалізації виробництва в Україні, ви здійснюєте пряму крадіжку коштів у Збройних сил.
Може вам це і ок.
Але громадянам України - навряд чи.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bond markets ebb and flow
Investors seek safe havens
In uncertain times

- Fin.Org.UA

Новини

23:07 - Les marchés de capitaux français et l’Ukraine : une collaboration stratégique en construction
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
22:55 - Французькі ринки капіталу та Україна: шанс на глибшу інтеграцію та матеріальні переваги
21:05 - Новини 5 листопада: зміни до держбюджету-2026, черговий неплатоспроможний банк, збитки УЗ
20:48 - На Донеччині "Укрзалізниця" обмежила рух поїздів до Харківської області
20:33 - Топпосадовицю "Енергоатому", яку затримали за хабарі, арештували
20:12 - Уряд затвердив програму "Зимової підтримки" про виплату 6500 гривень: як діятиме
19:45 - Американсько-Український інвестиційний фонд відбудови: Уряд затвердив порядок реалізації домовленостей щодо створення
19:24 - Уряд підготував проєкт бюджету-2026 до другого читання у Раді: що змінилося
19:10 - Графіки відключень світла у четвер діятимуть майже весь день по всій Україні
18:53 - Профільний комітет рекомендує Раді ухвалити законопроєкт щодо теплопостачання
18:35 - Половина грошей від продажу "Челсі" може піти фірмам Абрамовича замість допомоги Україні
18:30 - Уряд офіційно визначив мінімальний вік користувача "Дії"
18:22 - Заволодіння десятками мільйонів "Укрзалізниці": до суду направили обвинувальний акт
18:00 - У жовтні митні платежі поповнили держбюджет на 67 мільярдів гривень
17:46 - У Міненерго розповіли, як енергооб'єкти України захищені від влучань дронів
17:45 - Міжнародний реєстр збитків відкрив для України нову категорію заяв
17:37 - Les Ukrainiens en France : contribution économique et intérêts stratégiques de la République
17:35 - Українці у Франції: вклад в економіку та французькі стратегічні ініціативи
17:31 - Уряд дозволить використання ШІ у "Дії" та заборонить ботів
17:25 - Французька допомога Україні: Розраховані ставки та стратегічні розрахунки Франції
17:23 - L’aide française à l’Ukraine : calcul stratégique et ambitions de puissance
17:15 - Рада з фінстабільності схвалила концепцію регулювання ринку віртуальних активів
17:11 - Державний борг України: монетизована макроекономіка на межі стійкості
17:06 - Арешт без вини: як держава тимчасово "позичає" чуже майно
17:00 - Україна взяла участь у Першій зустрічі лідерів Глобального альянсу проти голоду та бідності
17:00 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро у четвер 6 листопада
16:54 - Олександр В’язовченко: посилення захисту об’єктів критичної інфраструктури – один з пріоритетів держави
16:51 - Рада з фінансової стабільності: боротьба з фіскальним бюрократизмом і цифровим майбутнім
16:40 - Українські заводи нарощують переробку цукрових буряків


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32162
Австралійський долар27.2637
Така0.34497
Канадський долар29.7673
Юань Женьміньбі5.9022
Чеська крона1.9839
Данська крона6.4744
Гонконгівський долар5.41
Форинт0.124862
Індійська рупія0.47447
Рупія0.0025163
Новий ізраїльський шекель12.8705
Єна0.27364
Теньге0.080076
Вона0.029133
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.0368
Мексиканське песо2.2544
Молдовський лей2.4544
Новозеландський долар23.7511
Норвезька крона4.1114
Саудівський ріял11.2164
Сінгапурський долар32.186
Донг0.0015984
Ренд2.4116
Шведська крона4.3863
Швейцарський франк51.9475
Бат1.29258
Дирхам ОАЕ11.4537
Туніський динар14.1979
Єгипетський фунт0.8873
Фунт стерлінгів54.8639
Долар США42.0671
Сербський динар0.41224
Азербайджанський манат24.7424
Румунський лей9.5045
Турецька ліра0.9992
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.9937
Болгарський лев24.7119
Євро48.3351
Ларі15.5286
Злотий11.3535
Золото166904.58
Срібло2004.71
Платина64805.63
Паладій59019.72

Курси валют, встановлені НБУ на 06.11.2025