"Стривай, паровозе". Чому угода УЗ про купівлю американських локомотивів має бути скасована

12.04.2024 13:11 | Економічна правда. Колонки

Нещодавно УЗ проголосила досягненням укладання угоди про купівлю імпортних локомотивів.
Передбачається взяти кредит на 150 млн доларів для закупівлі готових імпортних локомотивів Wabtec.

Тим часом українські заводи, які під обстрілами продовжують платити українським громадянам зарплату і податки на армію, навіть не були в курсі таких перемовин.
Жодного слова про локалізацію, жодного слова про залучення українських виробників.
Якщо це є і "перемога", то вона піррова.
УЗ вже не вперше дивиться за кордон в питаннях оновлення тягового парку.
Попередні спроби передбачали бодай якусь локалізацію і демонстрували знання тодішнього менеджменту УЗ про існування в країні внутрішніх виробників.
Угода з французьким Alstom передбачала локалізацію 35%.

Ганебна угода щодо купівлі локомотивів GE - і та забезпечила локалізацію на рівні 10%.
Siemens в консультаціях з Міністерством інфраструктури не так давно озвучував готовність до локалізації понад 50%.
Нинішній очільник УЗ Євген Лященко в перемовинах з новим постачальником досяг нуля.
Причин цього нуля українського виробництва я бачу дві.
Перша - корупція.
Великі закупівлі імпортних товарів стали для українських держкомпаній зручним способом ховати корупцію в тіні міжнародної співпраці.

Антикорупційні органи не ганяються за іноземними постачальниками.
Немає публічної інформації, як формувалась ціна в цій угоді.
Немає публічної інформації, які інші компанії пропонували свою продукцію і які умови вони пропонували.
Просто угода як факт.
Друга - свідомий саботаж Укрзалізницею проголошеної Президентом Володимиром Зеленським політики "Зроблено в Україні".
На прикладі УЗ можна дуже наочно побачити різницю між окозамилюванням в промовах і реальними діями на практиці.
Локалізація в закупівлях, яку неможливо порахувати На заході, де Президент оголосив про пріоритетність розвитку українських виробників як нову економічну політику, голова УЗ розповідав про плани щодо її реалізації.

Але вже через місяць залізниця зібрала постачальників для розмови про те, що треба заміщувати українських виробників іноземними, бо, мовляв, українські виробники працюють в Україні і у них є воєнні ризики.
Так, вам не здалось.
Для УЗ українські виробники - проблема, від яких треба якнайшвидше позбутись на користь імпорту.
Практичним прикладом реалізації цього підходу стала угода про постачання локомотивів.
Жоден з відомих мені українських виробників рухомого складу або компонентів не підтвердив бодай усний контакт з приводу цієї угоди, не кажучи вже про технічні або комерційні перемовини.

Але це і не дивно.
Бо наміру їх залучати не було і нема.
Вони - обуза для УЗ.
Їх варіант президентської політики "Зроблено НЕ в Україні".
Тим часом за даними Федерації роботодавців в Україні можна локалізувати локомотив приблизно на 55%.
Це робочі місця для українських громадян і робота для заводів в Харкові, Кременчуці, Запоріжжі, Дніпрі, Львові, Полтаві, Києві і десятках інших міст.
Це сотні мільйонів гривень податків на потреби Збройних сил.
Всього цього УЗ вирішила позбавити українських громадян.
Читаємо в публічній комунікації, що це - відновлення.
Якщо це і так, то такий підхід до відновлення є найгіршим з усіх можливих.
Купівля імпортних товарів за наявності аналогічних українських з метою відбудови є прямою аналогією дарувати цукерки хворій на діабет дитині.

Це швидке і солодке рішення зараз ціною руйнування шансу на економічне виживання і самодостатність в майбутньому.
Звинувачувати в нерозумінні цього з боку іноземців немає сенсу.
У них свої інтереси.
Більше того, вони іноді демонструють прямо протилежний підхід.
Коли, наприклад, USAID купує українські вагони для українських аграріїв.

Тож навряд чи ці локомотиви нам хтось нав"язав окрім менеджменту УЗ.
Думаю, що ця угода є відображенням їх світогляду або умислу.
Угода про купівлю локомотивів Wabtec є шкідливою для країни, потенційно корупційною і має бути скасована.
А кожен керівник держкомпанії в Україні має нарешті усвідомити: коли ви тягнете в Україну імпортні товари за наявності аналогічних українських чи можливості локалізації виробництва в Україні, ви здійснюєте пряму крадіжку коштів у Збройних сил.
Може вам це і ок.
Але громадянам України - навряд чи.

Додати коментар

Користувач:
email:





Stocks rise and fall fast
Fortunes made or lost each day
Markets never sleep

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 10.12.2025
23:00 - Накази Міністерства енергетики України
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 9 грудня: Уряд розробив план економії світла, московія атакувала газову інфраструктуру
20:50 - Україна узгодила з власниками ВВП-варантів умови реструктуризації
20:35 - Керівник дорожньої служби Франківщини йде з посади після скандалу з дорогою до Буковеля
20:20 - У ДТЕК розповіли, через що їхня ТЕС вилила мазут у водосховище
19:53 - Уряд доручив "перекинути" світло з реклами й інфраструктури до квартир українців
19:50 - Уряд затвердив заходи щодо забезпечення постачання електричної енергії протягом осінньо-зимового періоду 2025/26 року
19:25 - Українські дрони повністю зупинили великий НПЗ московія
19:20 - Аудитори підрахували, наскільки зросли видатки місцевих бюджетів через війну
18:56 - На Миколаївщині побудували нові модульні будинки для переселенців
18:52 - Валютна лібералізація: з України вивели 23 мільйони завдяки інвестиціям – Пишний
18:40 - Україна оновила місячний максимум з експорту соєвого шроту
18:34 - Графіки відключення світла 10 грудня будуть, але енергетики приховали їх масштаб
18:14 - "Гуманітарка" для ЗСУ: на Закарпатті вилучили 36 тисяч пачок контрабандних сигарет
18:10 - "Укренерго" прокоментувало новину про "70% знеструмлених" споживачів Києва
18:00 - GRIT - національна цифрова платформа для гуманітарного розмінування
18:00 - Необгрунтовані доходи: посадовець Міграційної служби програв у Верховному суді
17:50 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро на середу 10 грудня
17:32 - Продовжуємо реформу регулятора та посилюємо інституцію на всіх рівнях, – Руслан Магомедов
17:27 - Держстат зафіксував незначний ріст інфляції за місяць: річна - сповільнилася
17:20 - Стартував відбір кандидата на посаду генерального директора «Укргідроенерго»
17:20 - "ПриватБанк" надав "Нафтогазу" ще 5 мільярдів гривень на імпорт газу
17:07 - У Києві скасовані екстрені відключення світла
17:00 - Що отримує та що втрачає країна, яка залежить від зовнішніх кредиторів
16:58 - Наказ Мінекономіки від 08 грудня 2025 року № 2855 “Про затвердження Змін до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2025 рік”
16:50 - У порту Маріуполя розлилась нафта
16:44 - У Тернополі почали демонтаж будинку, зруйнованого російською ракетою


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32436
Австралійський долар28.0016
Така0.34508
Канадський долар30.4664
Юань Женьміньбі5.9707
Чеська крона2.0233
Данська крона6.5728
Гонконгівський долар5.4207
Форинт0.127946
Індійська рупія0.46922
Рупія0.0025295
Новий ізраїльський шекель13.1283
Єна0.26982
Теньге0.081794
Вона0.028725
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.2537
Мексиканське песо2.3086
Молдовський лей2.4831
Новозеландський долар24.4075
Норвезька крона4.1686
Саудівський ріял11.2415
Сінгапурський долар32.5291
Донг0.0015998
Ренд2.473
Шведська крона4.5056
Швейцарський франк52.3048
Бат1.32424
Дирхам ОАЕ11.4858
Туніський динар14.3776
Єгипетський фунт0.886
Фунт стерлінгів56.1888
Долар США42.1838
Сербський динар0.418
Азербайджанський манат24.8111
Румунський лей9.6453
Турецька ліра0.9906
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4757
Болгарський лев25.1049
Євро49.0935
Ларі15.6491
Злотий11.6055
Золото177390.05
Срібло2475.54
Платина69661.91
Паладій62308.43

Курси валют, встановлені НБУ на 10.12.2025