"Стривай, паровозе". Чому угода УЗ про купівлю американських локомотивів має бути скасована

12.04.2024 13:11 | Економічна правда. Колонки

Нещодавно УЗ проголосила досягненням укладання угоди про купівлю імпортних локомотивів.
Передбачається взяти кредит на 150 млн доларів для закупівлі готових імпортних локомотивів Wabtec.

Тим часом українські заводи, які під обстрілами продовжують платити українським громадянам зарплату і податки на армію, навіть не були в курсі таких перемовин.
Жодного слова про локалізацію, жодного слова про залучення українських виробників.
Якщо це є і "перемога", то вона піррова.
УЗ вже не вперше дивиться за кордон в питаннях оновлення тягового парку.
Попередні спроби передбачали бодай якусь локалізацію і демонстрували знання тодішнього менеджменту УЗ про існування в країні внутрішніх виробників.
Угода з французьким Alstom передбачала локалізацію 35%.

Ганебна угода щодо купівлі локомотивів GE - і та забезпечила локалізацію на рівні 10%.
Siemens в консультаціях з Міністерством інфраструктури не так давно озвучував готовність до локалізації понад 50%.
Нинішній очільник УЗ Євген Лященко в перемовинах з новим постачальником досяг нуля.
Причин цього нуля українського виробництва я бачу дві.
Перша - корупція.
Великі закупівлі імпортних товарів стали для українських держкомпаній зручним способом ховати корупцію в тіні міжнародної співпраці.

Антикорупційні органи не ганяються за іноземними постачальниками.
Немає публічної інформації, як формувалась ціна в цій угоді.
Немає публічної інформації, які інші компанії пропонували свою продукцію і які умови вони пропонували.
Просто угода як факт.
Друга - свідомий саботаж Укрзалізницею проголошеної Президентом Володимиром Зеленським політики "Зроблено в Україні".
На прикладі УЗ можна дуже наочно побачити різницю між окозамилюванням в промовах і реальними діями на практиці.
Локалізація в закупівлях, яку неможливо порахувати На заході, де Президент оголосив про пріоритетність розвитку українських виробників як нову економічну політику, голова УЗ розповідав про плани щодо її реалізації.

Але вже через місяць залізниця зібрала постачальників для розмови про те, що треба заміщувати українських виробників іноземними, бо, мовляв, українські виробники працюють в Україні і у них є воєнні ризики.
Так, вам не здалось.
Для УЗ українські виробники - проблема, від яких треба якнайшвидше позбутись на користь імпорту.
Практичним прикладом реалізації цього підходу стала угода про постачання локомотивів.
Жоден з відомих мені українських виробників рухомого складу або компонентів не підтвердив бодай усний контакт з приводу цієї угоди, не кажучи вже про технічні або комерційні перемовини.

Але це і не дивно.
Бо наміру їх залучати не було і нема.
Вони - обуза для УЗ.
Їх варіант президентської політики "Зроблено НЕ в Україні".
Тим часом за даними Федерації роботодавців в Україні можна локалізувати локомотив приблизно на 55%.
Це робочі місця для українських громадян і робота для заводів в Харкові, Кременчуці, Запоріжжі, Дніпрі, Львові, Полтаві, Києві і десятках інших міст.
Це сотні мільйонів гривень податків на потреби Збройних сил.
Всього цього УЗ вирішила позбавити українських громадян.
Читаємо в публічній комунікації, що це - відновлення.
Якщо це і так, то такий підхід до відновлення є найгіршим з усіх можливих.
Купівля імпортних товарів за наявності аналогічних українських з метою відбудови є прямою аналогією дарувати цукерки хворій на діабет дитині.

Це швидке і солодке рішення зараз ціною руйнування шансу на економічне виживання і самодостатність в майбутньому.
Звинувачувати в нерозумінні цього з боку іноземців немає сенсу.
У них свої інтереси.
Більше того, вони іноді демонструють прямо протилежний підхід.
Коли, наприклад, USAID купує українські вагони для українських аграріїв.

Тож навряд чи ці локомотиви нам хтось нав"язав окрім менеджменту УЗ.
Думаю, що ця угода є відображенням їх світогляду або умислу.
Угода про купівлю локомотивів Wabtec є шкідливою для країни, потенційно корупційною і має бути скасована.
А кожен керівник держкомпанії в Україні має нарешті усвідомити: коли ви тягнете в Україну імпортні товари за наявності аналогічних українських чи можливості локалізації виробництва в Україні, ви здійснюєте пряму крадіжку коштів у Збройних сил.
Може вам це і ок.
Але громадянам України - навряд чи.

Додати коментар

Користувач:
email:





Нафта дешевшає,
Гроші падають з небес,
Лишаючи слід за собою

- Fin.Org.UA

Новини

13:00 - "Укрзалізниця" повідомила, коли Камишін вийде з наглядової ради
12:25 - Україна перевищила торішні темпи експорту зерна
11:15 - Внаслідок атаки московія у порту Одеси загорілися зерносховища – Мінрозвитку
11:00 - "Укрзалізниця" повідомила про зміни руху поїздів після атак московія
10:35 - Міненерго повідомило, які області знеструмлені внаслідок атаки московія
10:05 - московія здійснила одну з найбільш потужних повітряних атак на Одесу
09:00 - Українська сосна та датська ялинка: де купити новорічне дерево та за скільки
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 13.12.2025
23:00 - Накази Міністерства енергетики України
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 12 грудня: атака на Одесу, війна навколо заморожених російських активів
20:50 - Оборот IT-сектору у 2025 році може зрости до 7,56 мільярда доларів – дослідження
20:24 - Уряд додатково виділить більше 2 мільярдів гривень на прифронтові території
20:07 - Уряд спрямовує 2,47 млрд грн на відновлення критичної інфраструктури та зміцнення стійкості регіонів у воєнний час
19:51 - У Франції заблокували активів Google на €110 мільйонів після рішення російського суду
19:21 - В ЄС назвали безпідставним позов московія проти Euroclear через заморожені активи
18:51 - Спецоперація "Павутина": Нацбанк присвятив нову монету СБУ
18:45 - Артем Некрасов: Захист і безпека атомних об’єктів – ключ до стабільного енергопостачання
18:40 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро на понеділок 15 грудня
18:30 - ЄС усуне одну з перешкод, через яку Бельгія блокує кредит для Україні за рахунок московія
18:27 - Участь Мінекономіки у засіданні Уряду 9 грудня 2025 року
18:23 - Участь Мінекономіки у засіданні Уряду 8 грудня 2025 року
18:18 - Участь Мінекономіки у засіданні Уряду 5 грудня 2025 року
18:13 - Участь Мінекономіки у засіданні Уряду 3 грудня 2025 року
18:10 - 13 грудня графіки відключення світла діятимуть усю добу: обсяги все ще невідомі
18:06 - Участь Мінекономіки у роботі Верховної Ради України 09-12 грудня 2025 року
17:52 - Китайський автопром встановив новий рекорд з виробництва автівок
17:47 - Оголошення про проведення відбору на посаду незалежного члена наглядової ради акціонерного товариства «НАК «Нафтогаз Україна»
17:30 - Дроблення на ФОП: де закінчується бізнес-модель і починається схема


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32532
Австралійський долар28.1136
Така0.34515
Канадський долар30.655
Юань Женьміньбі5.981
Чеська крона2.0409
Данська крона6.6224
Гонконгівський долар5.4191
Форинт0.128816
Індійська рупія0.46665
Рупія0.0025346
Новий ізраїльський шекель13.1584
Єна0.27035
Теньге0.080944
Вона0.028572
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.3009
Мексиканське песо2.3379
Молдовський лей2.4818
Новозеландський долар24.4976
Норвезька крона4.173
Саудівський ріял11.245
Сінгапурський долар32.6576
Донг0.0016038
Ренд2.502
Шведська крона4.5432
Швейцарський франк53.007
Бат1.33765
Дирхам ОАЕ11.4884
Туніський динар14.4603
Єгипетський фунт0.8876
Фунт стерлінгів56.4213
Долар США42.1936
Сербський динар0.4215
Азербайджанський манат24.8168
Румунський лей9.7171
Турецька ліра0.9882
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.6584
Болгарський лев25.2914
Євро49.4678
Ларі15.6551
Злотий11.7143
Золото182572.97
Срібло2705.39
Платина74100.4
Паладій64262.96

Курси валют, встановлені НБУ на 15.12.2025