"Стривай, паровозе". Чому угода УЗ про купівлю американських локомотивів має бути скасована

12.04 13:11 | Економічна правда. Колонки

Нещодавно УЗ проголосила досягненням укладання угоди про купівлю імпортних локомотивів.
Передбачається взяти кредит на 150 млн доларів для закупівлі готових імпортних локомотивів Wabtec.

Тим часом українські заводи, які під обстрілами продовжують платити українським громадянам зарплату і податки на армію, навіть не були в курсі таких перемовин.
Жодного слова про локалізацію, жодного слова про залучення українських виробників.
Якщо це є і "перемога", то вона піррова.
УЗ вже не вперше дивиться за кордон в питаннях оновлення тягового парку.
Попередні спроби передбачали бодай якусь локалізацію і демонстрували знання тодішнього менеджменту УЗ про існування в країні внутрішніх виробників.
Угода з французьким Alstom передбачала локалізацію 35%.

Ганебна угода щодо купівлі локомотивів GE - і та забезпечила локалізацію на рівні 10%.
Siemens в консультаціях з Міністерством інфраструктури не так давно озвучував готовність до локалізації понад 50%.
Нинішній очільник УЗ Євген Лященко в перемовинах з новим постачальником досяг нуля.
Причин цього нуля українського виробництва я бачу дві.
Перша - корупція.
Великі закупівлі імпортних товарів стали для українських держкомпаній зручним способом ховати корупцію в тіні міжнародної співпраці.

Антикорупційні органи не ганяються за іноземними постачальниками.
Немає публічної інформації, як формувалась ціна в цій угоді.
Немає публічної інформації, які інші компанії пропонували свою продукцію і які умови вони пропонували.
Просто угода як факт.
Друга - свідомий саботаж Укрзалізницею проголошеної Президентом Володимиром Зеленським політики "Зроблено в Україні".
На прикладі УЗ можна дуже наочно побачити різницю між окозамилюванням в промовах і реальними діями на практиці.
Локалізація в закупівлях, яку неможливо порахувати На заході, де Президент оголосив про пріоритетність розвитку українських виробників як нову економічну політику, голова УЗ розповідав про плани щодо її реалізації.

Але вже через місяць залізниця зібрала постачальників для розмови про те, що треба заміщувати українських виробників іноземними, бо, мовляв, українські виробники працюють в Україні і у них є воєнні ризики.
Так, вам не здалось.
Для УЗ українські виробники - проблема, від яких треба якнайшвидше позбутись на користь імпорту.
Практичним прикладом реалізації цього підходу стала угода про постачання локомотивів.
Жоден з відомих мені українських виробників рухомого складу або компонентів не підтвердив бодай усний контакт з приводу цієї угоди, не кажучи вже про технічні або комерційні перемовини.

Але це і не дивно.
Бо наміру їх залучати не було і нема.
Вони - обуза для УЗ.
Їх варіант президентської політики "Зроблено НЕ в Україні".
Тим часом за даними Федерації роботодавців в Україні можна локалізувати локомотив приблизно на 55%.
Це робочі місця для українських громадян і робота для заводів в Харкові, Кременчуці, Запоріжжі, Дніпрі, Львові, Полтаві, Києві і десятках інших міст.
Це сотні мільйонів гривень податків на потреби Збройних сил.
Всього цього УЗ вирішила позбавити українських громадян.
Читаємо в публічній комунікації, що це - відновлення.
Якщо це і так, то такий підхід до відновлення є найгіршим з усіх можливих.
Купівля імпортних товарів за наявності аналогічних українських з метою відбудови є прямою аналогією дарувати цукерки хворій на діабет дитині.

Це швидке і солодке рішення зараз ціною руйнування шансу на економічне виживання і самодостатність в майбутньому.
Звинувачувати в нерозумінні цього з боку іноземців немає сенсу.
У них свої інтереси.
Більше того, вони іноді демонструють прямо протилежний підхід.
Коли, наприклад, USAID купує українські вагони для українських аграріїв.

Тож навряд чи ці локомотиви нам хтось нав"язав окрім менеджменту УЗ.
Думаю, що ця угода є відображенням їх світогляду або умислу.
Угода про купівлю локомотивів Wabtec є шкідливою для країни, потенційно корупційною і має бути скасована.
А кожен керівник держкомпанії в Україні має нарешті усвідомити: коли ви тягнете в Україну імпортні товари за наявності аналогічних українських чи можливості локалізації виробництва в Україні, ви здійснюєте пряму крадіжку коштів у Збройних сил.
Може вам це і ок.
Але громадянам України - навряд чи.

Додати коментар

Користувач:
email:





Витоки знаходяться в бізнесі,
Але змога змінити світ -
Лише на фінансовій сцені,
Інвестори рухають все вперед.

- Fin.Org.UA

Новини

00:00 - Накази Міністерства енергетики України
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
00:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:25 - Кібер іншуртех Cowbell залучив 55 млн євро у раунді Серії C від Zurich
21:04 - Продовжуємо діалог з США щодо збільшення підтримки української економіки, - Юлія Свириденко
21:00 - Новини 26 липня: суперечки про підвищення ПДВ, спустошений Резервний фонд держбюджету 
20:44 - У Раді пояснили, коли треба ухвалити зміни до бюджету, аби військові вчасно отримали зарплати
20:20 - Продовжуємо діалог з США щодо збільшення підтримки української економіки - Юлія Свириденко
20:11 - У рамках Олімпійських ігор у Парижі стартувала глобальна комунікаційна кампанія VOLIA
20:06 - САП та НАБУ підозрюють екстоппосадовців у завданні "Центренерго" мільйонних збитків 
20:00 - Золото гнётся, но пока не сломлено
20:00 - Американцы критически мало сберегают, но это пока не беспокоит рынки
19:30 - Нацбанк випустив нову монету, присвячену медикам 
19:25 - S&P підвищило рейтинг Vienna Insurance Group на рівні "A+" зі стабільним прогнозом
19:25 - НБУ змінив тимчасового адміністратора CК “Саламандра”
19:25 - НБУ анулював ліцензії та виключення з реєстру СК "Велтлінер"
19:25 - Страховики констатують зростання тарифів на перестрахування відповідальності
19:10 - Посилюємо співпрацю з UNICEF Ukraine для прискорення імплементації програм водозабезпечення населення, розвитку кліматичної політики та залучення молоді до довкіллєвих треків
19:03 - Чому ПДВ підвищувати небажано, – роз’яснення Мінфіну
19:03 - Кількість працюючих індустріальних парків в Україні у 2024 може зрости до 20, у 2025 - до 30
18:59 - "Лукойл" збільшив морський експорт нафти через українські санкції проти "Дружби"
18:40 - Керівник "Укренерго" прокоментував рішення суду щодо перевірки його на корупцію
18:36 - Резервний фонд, з якого фінансують термінову відбудову та фортифікації, майже пустий
18:30 - Розпочинається обговорення змін до Положення про ліцензування банків
18:09 - Мінфін пояснює, чому не бажано підвищувати ПДВ 
18:01 - Де в Україні дешевше винаймати квартиру: опубліковано рейтинг
17:49 - Мораторії в Україні: чому від них потрібно відмовлятися
17:45 - Одному страховику та двом кредитним спілкам анульовано ліцензії та виключено їх з Державного реєстру фінустанов, двом платіжним установам відкликано ліцензії
17:43 - У суботу графіки відключення світла діятимуть лише протягом шести годин
17:39 - Без бюджетних коштів: на Оболонському острові облаштовують нові лави для сидінь


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.9582
Канадський долар29.7467
Юань Женьміньбі5.6672
Чеська крона1.7594
Данська крона5.9808
Гонконгівський долар5.2643
Форинт0.114098
Індійська рупія0.49086
Рупія0.0025218
Новий ізраїльський шекель11.2103
Єна0.26571
Теньге0.086782
Вона0.02965
Мексиканське песо2.2428
Молдовський лей2.3193
Новозеландський долар24.2232
Норвезька крона3.7417
московський рубль0.47849
Сінгапурський долар30.5834
Ренд2.2515
Шведська крона3.8054
Швейцарський франк46.5067
Єгипетський фунт0.8503
Фунт стерлінгів52.889
Долар США41.098
Білоруський рубль14.9382
Азербайджанський манат24.1767
Румунський лей8.9773
Турецька ліра1.2457
СПЗ (спеціальні права запозичення)54.5245
Болгарський лев22.8195
Євро44.6324
Злотий10.4437
Алжирський динар0.3007
Така0.34298
Вірменський драм0.10422
Домініканське песо0.68714
Іранський ріал0.0009632
Іракський динар0.030881
Сом0.46797
Ліванський фунт0.000452
Лівійський динар8.2969
Малайзійський ринггіт8.5755
Марокканський дирхам4.0591
Пакистанська рупія0.14528
Саудівський ріял10.7829
Донг0.0015892
Бат1.10139
Дирхам ОАЕ11.0136
Туніський динар12.8663
Узбецький сум0.0032215
Новий тайванський долар1.24709
Туркменський новий манат11.5583
Сербський динар0.36985
Сомоні3.7936
Ларі14.449
Бразильський реал7.3541
Золото97533.77
Срібло1140.7
Платина38298.82
Паладій37289.04

Курси валют, встановлені НБУ на 29.07.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
CRSR061028.111028.111028.111028.114112.44
FSTF021003.071003.071003.071003.075015.35

Дані за 05.07.2024