Від made in Ukraine дрібним шрифтом до Made in Brave Ukraine на пів упаковки

01.03.2024 17:53 | Економічна правда. Колонки

Десь на початку 2000-х серед українських підприємців можна було почути: "Хочеш завалити угоду - напиши "Зроблено в Україні".
Прикро, але такими були тогочасні реалії!
Made in Ukraine у нашому розумінні було синонімом низької якості, і більшість із нас намагалися уникати цього маркування або ж вказувати походження товарів дрібним шрифтом.

Можливо, це стосується далеко не всіх категорій товарів.
Але, до прикладу, моя компанія PET Technologies виробляє складне обладнання для виготовлення ПЕТ-пляшок.
Хоч би яким якісним воно не було, 15-20 років тому Україна не позиціонувалася на світовому ринку, як виробник високоякісного продукту в галузі машинобудування.

Коли у 2009-му ми запланували вихід на європейський ринок, я спеціально зареєстрував компанію в Австрії, аби мати європейську прописку, а значить право писати "Спроектовано в Європі".
На той момент це було питання виживання.

Я вигадав привабливу легенду: австрійська компанія знайшла в Україні лідера з випуску машин і розмістила там своє виробництво.
"Унікальні австрійські технології втілені на сучасному унікальному підприємстві під чуйним керівництвом австрійських інженерів".

Поступово, по мірі експансії українських компаній на світовий ринок і знайомства споживача із нашими товарами, ставлення до них у світі змінювалося - ставало більш справедливим.

Але по-справжньому революційна зміна відбулася за перший рік війни.
І ключову роль у цьому відіграла не якість (її одної, як ми бачимо із нашого досвіду, недостатньо), а сприйняття і мода.

Попит на все українське.
Пʼять глобальних трендів у ритейлі
В очах зарубіжних клієнтів українські компанії, які продовжують працювати під ракетними обстрілами і виконувати свої зобов"язання, - справжні відчайдухи і водночас надійні партнери.

Made in Ukraine стало не лише знаком стійкості на надійності, воно стало модним у світі і предметом гордості для виробників.
Ми намагаємося усіляко підкреслювати українське походження нашої продукції.
У лютому 2023-го, в річницю російського вторгнення, я ухвалив рішення маркувати всю продукцію нашої компанії "Made in Brave Ukraine".
Зробити це мене мотивувало велике і складне замовлення від клієнта із Саудівської Аравії, до виконання якого ми приступили 24 лютого 2023-го.

Я подумав: вже рік іде війна, а існуючі клієнти не шукають нам заміну.
Ба, більше - з"являються нові.
Значить, довіряють нам і вірять в нас.
"Ви що, справді працюєте?" - здивовано запитав інший клієнт, з Латинської Америки, коли ми розмістили камери в цехах, які в режимі реального часу дозволяють клієнтам спостерігати процес створення обладнання під їхнє замовлення.

Зізнаюся, що ідея маркування Made in Brave Ukraine належить не мені, а моєму товаришу - засновнику COLLAR Company Юрію Синиці.
Його компанія понад двадцять років виробляє товари для домашніх улюбленців.

Реалізуючи стратегію розвитку на зовнішніх ринках, кілька років поспіль менеджери COLLAR намагалися налагодити співпрацю з найбільшою в Європі мережею зоомагазинів Fressnapf.

Для виробника з будь-якого куточку світу зайти в цю мережу - все одно, що зірвати джекпот.
Втім, всі спроби були марними - жодної відповіді на листи та дзвінки.

Таке ставлення - не лише з боку Fressnapf.
За словами Юрія, до війни його компанія брала участь у восьми американських виставках, під час яких часто потенційні партнери цілком серйозно питали, де знаходиться Україна і чи це, бува, не частина росії.
Дехто навіть не розумів, що це Європа.

В 2022-му, через кілька місяців від моменту вторгнення Юрій виступав на профільній конференції в Італії.
Після виступу до нього підійшов топ-менеджер Fressnapf зі словами: "Певне, час нам з вами розпочати співпрацю".

Вся експортна продукція COLLAR маркована Made in Brave Ukraine.
"Раніше "зроблено в Україні" ми писали маленькими літерами.
Зараз ми значно збільшили напис і з українським прапором поставили його на видному місці", - розповідає Юрій.
За його словами, важко порахувати, як це спрацювало в грошах, проте точно вплинуло на настрій в компанії та значно підвищило мотивацію персоналу.

Схожі слова я почув від Наталі, власниці відомого швейцарського бренду косметики, що продається у понад 50 країнах світу, найбільший з яких - американський.
Виробничі потужності її компанії розташовані у Швейцарії, лабораторія - у Німеччині, тому зазначити українське походження косметики неможливо.

Втім, вона пішла іншим шляхом - всюди, де це доречно, підкреслює, що фаундером компанії є українка.
Що тут нового? Наталя зізнається: раніше намагалася зайвий раз не афішувати своє походження, дослухаючись порад маркетингових та рекламних агенцій - мовляв, жінки зі східної Європи в американському бізнесі не котируються, ніхто не буде серйозно сприймати ваш продукт.

Останні вже майже два роки вона гордо говорить про своє українське походження.
І продажам це не шкодить.
Швидше - навпаки.
"Головне - це сильно підтримує мене енергетично!", - говорить Наталя.

Не обійшлося і без альтернативного погляду.
Знайомий бізнесмен, засновник компанії, яка продає навчальні курси у багатьох країнах світу, впевнений: якщо з товарами українське маркування можливе і деколи навіть практично вигідне, то на ринку послуг воно малоефективне та навіть шкідливе.

"Європейський, а особливо західноєвропейський споживач не хоче купувати послуги у українців, - говорить підприємець.
- У Польщі ми спочатку наймали на позицію менеджерів з продажів українців, які давно живуть в цій країні та добре володіють мовою.
Але лишень поляки чують акцент, відмовляються купувати.
Просять, щоб їм телефонував поляк, тоді подумають".
Схожа ситуація у Великобританії.

Ситуації бувають різні, як і досвід.
Втім, я переконаний, що мода на Made in Brave Ukraine чим далі, тим активніше набиратиме обертів.
Світ знайомиться з Україною, з якістю її продукції, наполегливістю та талановитістю тих, хто цю продукцію виробляє.

В будь-якому разі ми не асоціюємося з країнами, що завалюють полки магазинів неякісними одноденними товарами.
Це тільки початок нового шляху, з новим позиціонуванням, сприйняттям себе, свого бізнесу і своєї продукції.
І для початку це вже непогано.

Додати коментар

Користувач:
email:





Біржові коти,
Мишачий бій в грошовім
Чишні від труду

- Fin.Org.UA

Новини

18:00 - Канада прагне до вільної внутрішньої торгівлі, яка може компенсувати будь-які тарифи США
17:08 - США зняли санкції з криптосервісу росіян, який допомагав обходити санкції
15:54 - Зеленський підписав довгоочікуваний закон про підвищення акцизу на цигарки – нардеп
15:00 - Нідерланди внесуть 65 млн євро до Фонду підтримки енергетики України
14:10 - Європейці побоюються тиску Трампа на ФРС – Reuters
13:00 - Угода Італії зі Starlink зайшла в глухий кут – міністр оборони
12:01 - За добу енергетики відновили живлення для понад 18 тисяч споживачів
11:27 - Нідерланди внесуть до Фонду підтримки енергетики України 65 млн євро
11:01 - Працівники "Голосу Америки" подали до суду на адміністрацію Трампа
10:10 - Ситуація в енергосистемі на 22 березня: енергетики відновили живлення для 18 тисяч споживачів
10:00 - єРобота: На грантові кошти підприємиця з Хмельницького відкрила студію кулінарних майстер-класів
10:00 - Шредер знову не з’явився на допит у справі "Північного потоку-2"
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 22.03.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 21 березня: нові умови угоди про копалини зі США, найбагатший індієць заробляє на нафті з московія
20:52 - Найбільша нафтова компанія московія може втратити останній великий закордонний актив
20:44 - Україна може втратити 1,6 мільярда через бездіяльність "Нафтогазу" – НАБУ і САП
20:30 - Мінекономіки взяло участь у Восьмому засіданні Комітету асоціації Україна-ЄС
20:08 - Лідер "оборонки" Південної Кореї залучає 2,5 мільярда доларів для розширення за кордоном
19:39 - Можливості для ветеранів, ветеранок та їхніх рідних
19:32 - Фармгігант Johnson & Johnson вкладе 55 мільярдів доларів у США на тлі загрози мит Трампа
19:05 - Индексы: шаг вверх, невзирая на ужас
19:05 - Золото: возможности роста
19:05 - Что дальше: PMI еврозоны, CPI Британии и PCE США
19:02 - Найбагатший індієць заробив понад 700 мільйонів євро продаючи російську нафту США
18:55 - Високий попит на огірки провокує ріст цін на них: яка нині їхня вартість
18:40 - Стартує обговорення змін до порядку емісії та еквайрингу платіжних інструментів
18:37 - В Україні зросла вартість літніх шин: за скільки можна купити комплект
18:35 - Вартість борщу за рік зросла на 19%: скільки коштує приготувати традиційну страву


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар26.1043
Канадський долар28.9291
Юань Женьміньбі5.7292
Чеська крона1.8007
Данська крона6.0299
Гонконгівський долар5.3422
Форинт0.112712
Індійська рупія0.48313
Рупія0.0025165
Новий ізраїльський шекель11.2043
Єна0.27928
Теньге0.082572
Вона0.028374
Мексиканське песо2.0525
Молдовський лей2.312
Новозеландський долар23.9075
Норвезька крона3.948
московський рубль0.49086
Сінгапурський долар31.1232
Ренд2.2841
Шведська крона4.1143
Швейцарський франк47.121
Єгипетський фунт0.8212
Фунт стерлінгів53.7202
Долар США41.5277
Білоруський рубль15.0944
Азербайджанський манат24.4237
Румунський лей9.038
Турецька ліра1.0925
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.2212
Болгарський лев22.9994
Євро44.9807
Злотий10.7141
Алжирський динар0.30678
Така0.3396
Вірменський драм0.105329
Домініканське песо0.66703
Іранський ріал0.00007112
Іракський динар0.031627
Сом0.47378
Ліванський фунт0.00042
Лівійський динар8.476
Малайзійський ринггіт9.2849
Марокканський дирхам4.1619
Пакистанська рупія0.1482
Саудівський ріял11.0469
Донг0.0016211
Бат1.21254
Дирхам ОАЕ11.2812
Туніський динар13.0501
Узбецький сум0.0032174
Новий тайванський долар1.25939
Туркменський новий манат11.8375
Сербський динар0.36798
Сомоні3.7938
Ларі14.8366
Бразильський реал7.0922
Золото126034.91
Срібло1374.49
Платина40582.53
Паладій39549.74

Курси валют, встановлені НБУ на 24.03.2025