Від made in Ukraine дрібним шрифтом до Made in Brave Ukraine на пів упаковки

01.03.2024 17:53 | Економічна правда. Колонки

Десь на початку 2000-х серед українських підприємців можна було почути: "Хочеш завалити угоду - напиши "Зроблено в Україні".
Прикро, але такими були тогочасні реалії!
Made in Ukraine у нашому розумінні було синонімом низької якості, і більшість із нас намагалися уникати цього маркування або ж вказувати походження товарів дрібним шрифтом.

Можливо, це стосується далеко не всіх категорій товарів.
Але, до прикладу, моя компанія PET Technologies виробляє складне обладнання для виготовлення ПЕТ-пляшок.
Хоч би яким якісним воно не було, 15-20 років тому Україна не позиціонувалася на світовому ринку, як виробник високоякісного продукту в галузі машинобудування.

Коли у 2009-му ми запланували вихід на європейський ринок, я спеціально зареєстрував компанію в Австрії, аби мати європейську прописку, а значить право писати "Спроектовано в Європі".
На той момент це було питання виживання.

Я вигадав привабливу легенду: австрійська компанія знайшла в Україні лідера з випуску машин і розмістила там своє виробництво.
"Унікальні австрійські технології втілені на сучасному унікальному підприємстві під чуйним керівництвом австрійських інженерів".

Поступово, по мірі експансії українських компаній на світовий ринок і знайомства споживача із нашими товарами, ставлення до них у світі змінювалося - ставало більш справедливим.

Але по-справжньому революційна зміна відбулася за перший рік війни.
І ключову роль у цьому відіграла не якість (її одної, як ми бачимо із нашого досвіду, недостатньо), а сприйняття і мода.

Попит на все українське.
Пʼять глобальних трендів у ритейлі
В очах зарубіжних клієнтів українські компанії, які продовжують працювати під ракетними обстрілами і виконувати свої зобов"язання, - справжні відчайдухи і водночас надійні партнери.

Made in Ukraine стало не лише знаком стійкості на надійності, воно стало модним у світі і предметом гордості для виробників.
Ми намагаємося усіляко підкреслювати українське походження нашої продукції.
У лютому 2023-го, в річницю російського вторгнення, я ухвалив рішення маркувати всю продукцію нашої компанії "Made in Brave Ukraine".
Зробити це мене мотивувало велике і складне замовлення від клієнта із Саудівської Аравії, до виконання якого ми приступили 24 лютого 2023-го.

Я подумав: вже рік іде війна, а існуючі клієнти не шукають нам заміну.
Ба, більше - з"являються нові.
Значить, довіряють нам і вірять в нас.
"Ви що, справді працюєте?" - здивовано запитав інший клієнт, з Латинської Америки, коли ми розмістили камери в цехах, які в режимі реального часу дозволяють клієнтам спостерігати процес створення обладнання під їхнє замовлення.

Зізнаюся, що ідея маркування Made in Brave Ukraine належить не мені, а моєму товаришу - засновнику COLLAR Company Юрію Синиці.
Його компанія понад двадцять років виробляє товари для домашніх улюбленців.

Реалізуючи стратегію розвитку на зовнішніх ринках, кілька років поспіль менеджери COLLAR намагалися налагодити співпрацю з найбільшою в Європі мережею зоомагазинів Fressnapf.

Для виробника з будь-якого куточку світу зайти в цю мережу - все одно, що зірвати джекпот.
Втім, всі спроби були марними - жодної відповіді на листи та дзвінки.

Таке ставлення - не лише з боку Fressnapf.
За словами Юрія, до війни його компанія брала участь у восьми американських виставках, під час яких часто потенційні партнери цілком серйозно питали, де знаходиться Україна і чи це, бува, не частина росії.
Дехто навіть не розумів, що це Європа.

В 2022-му, через кілька місяців від моменту вторгнення Юрій виступав на профільній конференції в Італії.
Після виступу до нього підійшов топ-менеджер Fressnapf зі словами: "Певне, час нам з вами розпочати співпрацю".

Вся експортна продукція COLLAR маркована Made in Brave Ukraine.
"Раніше "зроблено в Україні" ми писали маленькими літерами.
Зараз ми значно збільшили напис і з українським прапором поставили його на видному місці", - розповідає Юрій.
За його словами, важко порахувати, як це спрацювало в грошах, проте точно вплинуло на настрій в компанії та значно підвищило мотивацію персоналу.

Схожі слова я почув від Наталі, власниці відомого швейцарського бренду косметики, що продається у понад 50 країнах світу, найбільший з яких - американський.
Виробничі потужності її компанії розташовані у Швейцарії, лабораторія - у Німеччині, тому зазначити українське походження косметики неможливо.

Втім, вона пішла іншим шляхом - всюди, де це доречно, підкреслює, що фаундером компанії є українка.
Що тут нового? Наталя зізнається: раніше намагалася зайвий раз не афішувати своє походження, дослухаючись порад маркетингових та рекламних агенцій - мовляв, жінки зі східної Європи в американському бізнесі не котируються, ніхто не буде серйозно сприймати ваш продукт.

Останні вже майже два роки вона гордо говорить про своє українське походження.
І продажам це не шкодить.
Швидше - навпаки.
"Головне - це сильно підтримує мене енергетично!", - говорить Наталя.

Не обійшлося і без альтернативного погляду.
Знайомий бізнесмен, засновник компанії, яка продає навчальні курси у багатьох країнах світу, впевнений: якщо з товарами українське маркування можливе і деколи навіть практично вигідне, то на ринку послуг воно малоефективне та навіть шкідливе.

"Європейський, а особливо західноєвропейський споживач не хоче купувати послуги у українців, - говорить підприємець.
- У Польщі ми спочатку наймали на позицію менеджерів з продажів українців, які давно живуть в цій країні та добре володіють мовою.
Але лишень поляки чують акцент, відмовляються купувати.
Просять, щоб їм телефонував поляк, тоді подумають".
Схожа ситуація у Великобританії.

Ситуації бувають різні, як і досвід.
Втім, я переконаний, що мода на Made in Brave Ukraine чим далі, тим активніше набиратиме обертів.
Світ знайомиться з Україною, з якістю її продукції, наполегливістю та талановитістю тих, хто цю продукцію виробляє.

В будь-якому разі ми не асоціюємося з країнами, що завалюють полки магазинів неякісними одноденними товарами.
Це тільки початок нового шляху, з новим позиціонуванням, сприйняттям себе, свого бізнесу і своєї продукції.
І для початку це вже непогано.

Додати коментар

Користувач:
email:





Dollar, yen, euro
Currencies flow like the tide
Markets never sleep

- Fin.Org.UA

Новини

15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 03.12.2025
14:25 - Мін’юст спростував "нові правила" при купівлі нерухомості з 1 січня
14:07 - До двох кредитних спілок застосовано заходи впливу
14:06 - Яким чином обчислюється сума податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для юридичної особи?
14:05 - Термін, в який самозайняті особи та члени фермерського господарства, призвані на військову службу або за контрактом, сплачують єдиний внесок та подають звітність за найманих працівників?
14:04 - Отримання технологічних сертифікатів в КНЕДП ДПС юридичною особою: алгоритм дій
14:03 - За які обсяги води не справляється рентна плата за спеціальне використання води первинними водокористувачами?
14:00 - У жовтні держборг зріс на 252 мільярда гривень
13:57 - За яким ідентифікатором форми надсилається повідомлення про участь у міжнародній групі компаній?
13:52 - Закон України № 4577: новації для юридичних осіб – платників єдиного податку четвертої групи
13:50 - Нарахування найманому працівнику у звітному місяці доходів, сукупний розмір яких перевищує двадцять розмірів МЗП: що з єдиним внеском?
13:49 - Порядок реєстрації КОРО на господарську одиницю
13:47 - Зменшення ціни на товар за результатами наданої знижки: на яку дату продавець складає РК до ПН?
13:46 - Реалізація проєкту з управління податковими ризиками: нова модель роботи
13:46 - Національна стратегія доходів: робота з податковим боргом
13:44 - В Україні запустили електронний "каталог" про всю косметику: що зміниться
13:40 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
13:40 - ФГВФО виставив на продаж активи банків на 644 мільйона гривень
13:38 - До уваги ФОПів – платників єдиного податку другої та третьої груп!
13:30 - У листопаді українці придбали рекордну кількість нових авто: які марки найпопулярніші
13:19 - Яким чином платника податків отримує повідомлення про відмову у наданні/зменшенні суми податкової знижки?
13:18 - Леся Карнаух: За 11 місяців року до загального фонду держбюджету надійшло понад 1,15 трлн грн податків та зборів
13:00 - Чому ОАЕ – ідеальний вибір для зимового відпочинку
12:58 - Попит на Tesla впав на ключових ринках Європи: водночас у Норвегії продажі потроїлися
12:57 - Скасування пільг для платників єдиного податку призведе до втрати 2% ВВП – аналітики
12:50 - Більшість компаній відчули відтік молоді після дозволу виїжджати за кордон – robota.ua
12:30 - Хто поведе країну вперед
12:20 - Нацбанк встановив порушення в діяльності "Укрпошти" і зобов'язав їх усунути
12:08 - Виплати 6500 гривень: погоджено вже 50 тисяч заявок з 294 тисяч
11:55 - ЄЦБ відмовився підтримати виплату Україні позики за рахунок росактивів на 140 млрд євро – FT


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32523
Австралійський долар27.7458
Така0.34644
Канадський долар30.2301
Юань Женьміньбі5.9868
Чеська крона2.0359
Данська крона6.5853
Гонконгівський долар5.4371
Форинт0.129142
Індійська рупія0.47101
Рупія0.0025467
Новий ізраїльський шекель12.9931
Єна0.27136
Теньге0.08347
Вона0.028837
Ліванський фунт0.000473
Малайзійський ринггіт10.2482
Мексиканське песо2.3121
Молдовський лей2.491
Новозеландський долар24.2279
Норвезька крона4.1706
Саудівський ріял11.278
Сінгапурський долар32.625
Донг0.001605
Ренд2.475
Шведська крона4.4754
Швейцарський франк52.6283
Бат1.32311
Дирхам ОАЕ11.5261
Туніський динар14.4033
Єгипетський фунт0.8909
Фунт стерлінгів55.915
Долар США42.3342
Сербський динар0.41895
Азербайджанський манат24.8995
Румунський лей9.6642
Турецька ліра0.9981
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.6126
Болгарський лев25.1391
Євро49.1839
Ларі15.6729
Злотий11.6067
Золото178175.33
Срібло2431.63
Платина69060.2
Паладій61301.19

Курси валют, встановлені НБУ на 03.12.2025