Ритейлери прогнозують зростання цін на низку товарів через блокування кордону
21.02 19:05 | Економічна правдаБлокада на українському кордоні змушує операторів шукати альтернативні маршрути постачання, що призведе до зростання цін на низку товарів для кінцевих споживачів.
Про це "Укрінформу" повідомили в Асоціації ритейлерів України (RAU).
Загальний час очікування на перетин кордону може сягати місяця.
Це змушує операторів шукати альтернативні маршрути, зокрема через Угорщину чи Румунію, що збільшує терміни доставки на 2-3 дні та вартість кожного рейсу на 600-1000 євро.
Це неминуче призведе до зростання цін на ряд товарів для кінцевих споживачів, кажуть в асоціації.
Внутрішнім виробникам також не вистачає компонентів, обладнання та упаковки, які надходять з-за кордону.
Це може призвести до дефіциту певних категорій товарів на українському ринку.
"Для розуміння: тільки для однієї великої торговельної мережі втрати від зниження обсягу торгівлі можуть сягати приблизно 100 млн грн щотижня", - кажуть в асоціації.
Особливо складна ситуація з продуктами, які потребують певного температурного режиму: овочі, фрукти, риба, крупи та молочні продукти.
Нагадаємо:
У вівторок польські фермери посилили протести поблизу ПП "Медика-Шегині".
Протестувальники перекрили залізницю та розсипали збіжжя з вантажного вагона на колії.
Польські фермери, які блокують рух поблизу пунктів пропуску з Україною, заявили про плани продовжити протест ще на місяць - до квітня.
Втім, у вівторок ввечері польські страйкарі послабили обмеження руху на кордоні.
У деяких пунктах пропуску почали пропускати легковики, автобуси й вантажівки.
Президент Володимир Зеленський у середу провів селекторну нараду з урядовцями та главами міністерств, головною темою якої стала ситуація з блокадою на польсько-українському кордоні.
Повідомлялося, що літр автогазу може подорожчати на 3 гривні.
Причиною подорожчання є необхідність постачальникам об"їжджати польську ділянку кордону при імпорті скрапленого газу.
Читайте також: Як польська блокада вплинула на українську торгівлю
Економічна правда