ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!

07.12.2023 11:05 | Fin.Org.Ua

 
 
Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів визначає обов'язкові реквізити фіскального чеку
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
Вимоги законодавства сфери розрахунків, пов’язані, зокрема, і з відображенням реквізитів електронних платіжних засобів – платіжних карток (далі – ЕПЗ) у чеках, які формуються реєстраторами розрахункових операцій/програмними реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО).
Відповідно до пункту 13 статті 1 Закону України від 30 червня 2021 року    № 1591-ІХ «Про платіжні послуги» із змінами (далі – Закон № 1591) електронний платіжний засіб – це платіжний інструмент, реалізований на будь-якому носії, що містить в електронній формі дані, необхідні для ініціювання платіжної операції та/або здійснення інших операцій, визначених договором з емітентом.
Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами (далі – Закон № 265) є спеціальним законом, поширює свою дію на готівкові та безготівкові розрахунки у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Правові засади застосування РРО та/або ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом № 265 та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.
Зокрема, форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами (далі – Положення № 13).
Пунктом 2 розділу ІІ Положення № 13 визначено обов'язкові реквізити, які має містити фіскальний чек. Наголошуємо, що Положення № 13 однаково розповсюджує свою дію як на розрахункові документи, що створюються РРО, так і ПРРО.
Водночас, відповідно до п. 4 розділу ІІ Положення № 13, рядки 11 – 18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків лише з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу, з’єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій, незалежно від його виду (РРО чи ПРРО) або сфери призначення.
Законодавством не встановлено обов’язку з’єднувати або поєднувати РРО/ПРРО та POS-термінали. 
Звертаємо увагу, що принципово важливим є факт, що платіжні сервіси також приймають платіжні інструкції користувачів на виконання платіжних операцій, з використанням банківських (платіжних) карток, у межах надання платіжних послуг, як окремого виду господарської діяльності, тa забезпечують розпорядження покупця щодо переказу коштів зі свого рахунку і без використання платіжних терміналів.
Враховуючи вищевикладене, повідомляємо, що у разі проведення розрахунків за допомогою сервісу еквайрингу без використання платіжного терміналу, відсутні обставини, що супроводжують обов’язок друкувати рядки 11 – 18 фіскального чека, а удосконалення програмного забезпечення РРО/ПРРО та/або наявність можливості зазначати такі реквізити методом введення вручну, не призводить до виникнення обов’язку друкувати рядки 11 – 18 фіскального чека при створенні кожного розрахункового документа.
Просимо платників податків користуватися офіційними джерелами інформації та звертатися за роз’ясненнями з питань здійснення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг до ДПС за телефонами, відображеними за посиланнями: https://zir.tax.gov.ua у будь-який інший, зручний для платника податків, спосіб.
 
 
З початку року платники Дніпропетровщини спрямували до загального фонду держбюджету понад 11,7 млрд грн ПДВ
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує.
У січні – листопаді 2023 року до загального фонду державного бюджету від платників Дніпропетровської області надійшло понад 11,7 млрд грн податку на додану вартість (ПДВ). Як зазначила очільниця податкової служби Дніпропетровщини Наталя Федаш, надходження збільшились у порівнянні з відповідним періодом 2022 року на понад 1,8 млрд грн, або на 18,7 відсотків.
Наталя Федаш висловила подяку платникам, які стійко тримають економічний фронт нашої держави.
Керівниця Головного управління ДПС у Дніпропетровській області звернула увагу, що 09.12.2023 набирає чинності постанова Кабінету Міністрів України від 07.11.2023 № 1154, якою внесені зміни до порядків, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, із змінами. Внесеними змінами, зокрема додано нові показники позитивної історії платника ПДВ.
 
 
Понад 4,4 млрд грн єдиного податку – надходження з початку року до місцевих бюджетів Дніпропетровщини
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
Протягом січня – листопада 2023 року до місцевих бюджетів від платників Дніпропетровської області надійшло понад 4,4 млрд грн єдиного податку. Порівняно з аналогічним періодом 2022 року надходження виросли на понад 890,3 млн грн, або майже на 25 відсотків.
Нагадуємо, що 20.12.2023 – останні день сплати авансового внеску з єдиного податку на грудень 2023 року платниками єдиного податку першої та другої груп.
Дякуємо платникам за своєчасно сплачені податки!
 
 
Внесено зміни до форми Податкової декларації з транспортного податку
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) інформує, що 04.12.2023 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.10.2023 № 527 (зареєстрований у Міністерстві юстиції 20.10.2023  за № 1845/40901) (далі – Наказ № 527), яким внесено зміни до форми Податкової декларації з транспортного податку.
Наказ № 527 опубліковано в бюлетені «Офіційний вісник України» від 04.12.2023 № 97.
 
 
Податкова знижка за навчання: з податковою декларацією подаються відповідні документи, які підтверджують витрати
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) нагадує, що по 31 грудня 2023 року (включно) громадянами подається декларації про майновий стан і доходи для отримання права на податкову знижку за наслідками 2022 року.
Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
До даного переліку включається сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою (п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).
Згідно з п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ до податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача)), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги).
Копії зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ документів (крім електронних розрахункових документів) надаються разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи, а оригінали цих документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (абзац перший п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
У разі якщо відповідні витрати підтверджені електронним розрахунковим документом, платник податків зазначає в податковій декларації лише реквізити електронного розрахункового документа (абзац другий п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Для документального підтвердження витрат, що включаються до податкової знижки, контролюючий орган не має права вимагати від платника податку надання документів та/або їх копій, які містяться в автоматизованих інформаційних і довідкових системах, реєстрах, банках (базах) даних органів державної влади та/або органів місцевого самоврядування, інформація з яких безоплатно отримується контролюючими органами відповідно до ПКУ та міститься в інформаційних базах центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику (п.п. 166.2.3 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права регулює Закон України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2145).
Частиною шостою ст. 79 Закону № 2145 встановлено, що розмір та умови оплати за навчання, підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації, за надання додаткових освітніх послуг встановлюються договором.
Враховуючи викладене, фізична особа – платник податку на доходи фізичних осіб, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання зобов’язана подати до контролюючого органу разом з податковою декларацією про майновий стан і доходи копії платіжних та розрахункових документів, зокрема, квитанції, фіскальні чеки, прибуткові касові ордери, що ідентифікують надавача послуг і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх отримувача), а також копію договору з навчальним закладом, в якому обов’язково повинно бути відображено заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг, вартість таких послуг і строк оплати за такі послуги; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення), тощо.
 
 
Фактичні перевірки: особливості проведення
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) звертає увагу, що відповідно до ст. 75 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити в тому числі і фактичні перевірки.
Фактичні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень у випадках та у порядку, встановлених Податковим кодексом України(далі – ПКУ) та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до підпунктів 80.2.1 – 80.2.7 п. 80.2 ст. 80 ПКУ фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав:
- у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
- письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
- неподання суб'єктом господарювання в установлений законом строк обов'язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, і пального та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
- у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 ПКУ;
- у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.
 
 
До уваги осіб, які скористалися правом не сплачувати єдиний внесок за себе!
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
Відповідно до пункту 919 розділу VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) тимчасово, з 01 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану, фізичні особи – підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність, а також члени фермерського господарства, якщо вони не належать до осіб, які підлягають страхуванню на інших підставах, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за себе. При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини 1 статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовується.
При цьому такими особами розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації (далі – декларація) не заповнюється за період, в якому відповідно до абзацу першого цього пункту єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався.
Тобто, особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 51 частини першої статті 4 Закону, які скористалися правом не сплачувати єдиний внесок за себе, відображають таку інформацію безпосередньо в складі декларації.
Так, за місяці, в яких вказане право було використано, платником єдиного внеску проставляється 0 у графах, в яких має бути відображена інформація про суму доходу, на яку нараховується єдиний внесок з урахуванням максимальної величини, а також суму нарахованого єдиного внеску.
Також звертаємо увагу, що відомості про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску (далі – відомості) є додатком до декларації, тобто її невід’ємною частиною, для коригування інформації якої використовуються загальні правила, визначені статтею 50 Податкового кодексу України, якщо це стосується періодів починаючи з 2021 року (перший звітний (податковий) період, в якому відомості стали невід’ємною частиною декларації).
 
 
Щодо самостійного виправлення платником акцизного податку помилок у податковій звітності, що призвели до заниження податкового зобов’язання
 
Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (територія обслуговування - Соборний та Шевченківський райони м. Дніпра) повідомляє.
З 1 серпня 2023 року і до припинення або скасування воєнного стану на території України у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), помилок, що призвели до заниження податкового зобов’язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1  статті 50 Кодексу, та пені.
Відповідно не підлягають заповненню графи 5, 6 та 7 Додатку 8 до Декларації акцизного податку «Розрахунок суми акцизного податку, що збільшує або зменшує податкові зобов’язання внаслідок виправлення самостійно виявленої помилки, допущеної в попередніх звітних періодах» щодо нарахування штрафів 3 %, 5 % та  пені відповідно. Зазначене застосовується до податкової звітності, яка подається з 01 серпня 2023 року і до припинення або скасування воєнного стану.
 
 
За матеріалами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області

Додати коментар

Користувач:
email:





Фінансовий ринок,
Може стати твоїм другом,
І забезпечить тебе.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 23 лютого: ЄС та США запровадили санкції проти московія, Польща має намір ввести обмеження на українські продукти
20:45 - FATF знову не внесла Росію до "чорного списку"
20:30 - Судноплавний гігант CMA CGM зазнає збитків через конфлікт у Червоному морі
20:14 - Уряд затвердив план заходів з відзначення 210-річчя від дня народження Тараса Шевченка
20:09 - Уряд прийняв постанову щодо оформлення тимчасового посвідчення громадянина України на територіях, де ведуться бойові дії або тимчасово окупованих рф
19:55 - московіяни обстрілом знищили 500 тисяч тонн зерна у Краматорському районі
19:41 - Шмигаль озвучив пʼять кроків для розблокування кордону з Польщею
19:31 - "Укрнафтобуріння" у 2023 році сплатило понад 3 мільярди податків
19:25 - Платіжна система "Мір", банки та інше: США ввели санкції проти московія до другої річниці великої війни
19:10 - Фонд держмайна залучить до бюджету понад 100 мільйонів з приватизації
18:54 - Денис Шмигаль: Україна пропонує Польщі «План взаємопорозуміння»
18:53 - НБУ ввів в обіг нову пам'ятну банкноту "Єдність рятує світ"
18:35 - Команди інженерів SoftServe перемогли у хакатоні NATO
18:30 - НАЗК запустило базу іноземного обладнання, яке московія використовує для виробництва зброї
18:00 - Застосунок Google Pay припинить роботу в США 
17:55 - Автогаз на АЗС подорожчав за тиждень майже на гривню
17:50 - Шурма про адмінпротокол НАЗК: "Юридично нікчемний документ"
17:50 - Колонка Сергія Марченка для Financial News: виклики перед фінансовою системою України за два роки повномасштабної війни, 23.02.2024
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 23.02.2024
17:37 - Для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки: Україна поглиблює співпрацю з Агентством з ядерної енергії (NEA)
17:35 - Ціни на газ в ЄС впали до рівня, який передував енергокризі
17:33 - Олександр Кубраков: За дорученням Президента працюємо на кордоні з Польщею, щоб підтримати сталість експорту, запустити альтернативні маршрути
17:30 - Уряд виділив 17 мільярдів на утримання доріг
17:25 - Для забезпечення ядерної та радіаційної безпеки: Україна поглиблює співпрацю з Агентством з ядерної енергії (NEA)
17:23 - Українські аграрії експортують 93% своєї продукції через порти Великої Одеси та Дунаю
17:20 - Португалія продовжила тимчасовий захист для українців до кінця року
17:11 - Уряд затвердив розподіл 6,2 млрд грн додаткової дотації для місцевих бюджетів
17:07 - Уряд погодив зміни до порядку виплат дітям-сиротам та дітям, позбавленим батьківського піклування, які є випускниками шкіл
17:03 - Денис Шмигаль зустрівся з Прем’єр-міністром Данії Метте Фредеріксен
16:50 - Ринок божеволіє за штучним інтелектом: Nvidia стає новим лідером


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.2303
Канадський долар28.4811
Юань Женьміньбі5.329
Чеська крона1.6399
Данська крона5.5759
Гонконгівський долар4.9022
Форинт0.107047
Індійська рупія0.46234
Рупія0.0024593
Новий ізраїльський шекель10.5774
Єна0.25498
Теньге0.085039
Вона0.028815
Мексиканське песо2.245
Молдовський лей2.1411
Новозеландський долар23.8094
Норвезька крона3.6491
московський рубль0.40626
Сінгапурський долар28.5511
Ренд1.9916
Шведська крона3.7269
Швейцарський франк43.667
Єгипетський фунт1.2413
Фунт стерлінгів48.7079
Долар США38.3527
Білоруський рубль13.9404
Азербайджанський манат22.5737
Румунський лей8.3553
Турецька ліра1.2335
СПЗ (спеціальні права запозичення)50.9358
Болгарський лев21.2504
Євро41.5628
Злотий9.639
Алжирський динар0.2791
Така0.34148
Вірменський драм0.093046
Домініканське песо0.64211
Іранський ріал0.00089435
Іракський динар0.028674
Сом0.42054
Ліванський фунт0.002504
Лівійський динар7.78
Малайзійський ринггіт7.9367
Марокканський дирхам3.7502
Пакистанська рупія0.13439
Саудівський ріял10.0165
Донг0.0015379
Бат1.05885
Дирхам ОАЕ10.2267
Туніський динар12.0513
Узбецький сум0.0030243
Новий тайванський долар1.20032
Туркменський новий манат10.7322
Сербський динар0.34735
Сомоні3.4278
Ларі14.0238
Бразильський реал7.5861
Золото77783.11
Срібло873.73
Платина34416.18
Паладій37041.04

Курси валют, встановлені НБУ на 26.02.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2041501068.381068.381068.381068.385341.90
2192081000.461000.461000.461000.46994457.24
2262861015.661015.661015.661015.66111722.60
227763972.37972.37972.37972.37376307.19
229025957.45957.45957.45957.45239362.50
FSTF021043.731043.731043.731043.731043.73

Дані за 23.02.2024