Платникам акцизного податку про деякі особливості виконання податкових обов’язків

06.12.2023 09:49 | Fin.Org.Ua

 Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує.
Щодо окремих особливостей реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового
 Верховною Радою України прийнято Закон України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) та від 09 серпня 2023 року № 3303-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо розвитку виробництва виноробної продукції та спрощення господарської діяльності малих виробників виноробної продукції» (далі – Закон № 3303), відповідно до яких для платників акцизного податку, які мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, відновлено порядок та терміни щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та відповідальність за їх несвоєчасну реєстрацію / подання, яка передбачена статтями 120 прим.2 та 128 прим.1 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
До платників акцизного податку, які не мають можливості своєчасно виконувати свої податкові обов’язки, для підтвердження можливості чи неможливості виконання такого обов’язку застосовувати правила, передбачені Порядком підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податкових обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 серпня 2022 року за № 967/38303 (зі змінами) (далі – Порядок № 225). Зокрема, у разі наявності прийнятого контролюючим органом рішення про неможливість своєчасного виконання платником податків податкового обов’язку, визначеного Порядком № 225, до такого платника податків не застосовуються відповідальність, передбачена Кодексом, або іншим законодавством, контроль за яким покладено на контролюючі органи, за його невиконання/несвоєчасне виконання. Рішення приймається на підставі попередньо поданої платником податків заяви, документів (копій документів) та інформації, що можуть бути використані для підтвердження можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податку своїх податкових обов’язків.
З метою приведення Порядку № 225 у відповідність до вищенаведених змін законодавства, Міністерством фінансів України прийнято наказ від 18.09.2023 № 503 «Про внесення змін до розділу ІІ Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України», який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 02.10.2023 за № 1732/40788 (зі змінами, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.10.2023 № 526, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.10.2023 за № 1772/40828) (далі – наказ № 503) та набрав чинності з 24.11.2023, з дня його офіційного опублікування (Офіційний вісник України, 2023, № 94 (24.11.2023), ст. 5605).
Зазначений наказ вносить зміни до пункту 3 розділу ІІ Порядку № 225, у звязку з чим передбачає надання права подання заяви та отримання платником податків відповідного рішення щодо неможливості виконання податкового обов’язку щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування та надання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, з одночасним внесенням змін до пункту 4 пункту 1 та підпункту 10 пункту 2 розділу ІІ Порядку щодо виключення такої підстави неможливості виконання такого податкового обов’язку як можливість витоку інформації щодо обсягів та місць зберігання пального або спирту етилового та їх знищення надалі в наслідок складання та реєстрації акцизних накладних, та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо.
Пунктом 2 наказу № 503 передбачено для платників акцизного податку, які станом на дату набрання чинності цього наказу не мають можливості виконувати податковий обов’язок щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних та подання електронних  документів, що містять дані про фактичні залишки пального та або обігу пального або спирту етилового, застосування правил для підтвердження такої неможливості, передбачених Порядком № 225, з урахуванням змін, внесених цим наказом.
З огляду на зазначене із набранням з 24.11.2023 чинності наказу № 503, платники податків мають можливість подати до контролюючого органу заяву та документи (копії  документів), інформацію про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків відповідно до підстав для встановлення такої неможливості, визначених пунктами 1 та 2 розділу ІІ Порядку 225 з урахуванням змін.
У той же час відповідно до пункту 4 Розділу ІІ Порядку № 225 до цих платників застосовуються такі правила – у разі відсутності у платника податків у тому числі щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу, можливості подати таку заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію у строки, визначені пунктом 3 цього розділу, платник податків подає заяву та відповідні документи (копії документів), інформацію одночасно з набуттям можливості виконання одного із податкових обов’язків (реєстрації податкової накладної, подання звітності, сплати невиконаного податкового зобов’язання тощо) таким платником податку, передбачених Кодексом або іншим законодавством, контроль за виконанням якого покладено на контролюючий орган, але не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Отже з метою визначення порядку дій платників податків при подання заяви та документів (копій документів), інформації про відсутність можливості виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсягу обігу пального або спирту етилового, а також порядку дій контролюючих органів при розгляді, з метою дотримання прав платників податків, та прийняття, за наявності законних підстав, органами ДПС відповідних рішень про можливість або відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків Міністерством фінансів України (лист від 19.10.2023                     № 11320-10-62/28510) погоджено позицію ДПС щодо:
- можливості подання платниками податків заяви та документів (копії документів), інформації про відсутність можливості виконання податкових обов’язків щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обігу пального або спирту етилового – у термін не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503, яким надано можливість подання такої заяви та документів;
- можливості розгляду контролюючим органом відповідної заяви та документів (копії документів), інформації та прийняття рішення у встановлені строки за умови відповідності (наявності) встановлених підстав щодо неможливості виконання платником податків таких податкових обов’язків, з урахуванням змін, внесених наказом № 503;
- не застосування штрафних санкцій до платників податків за порушення термінів реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового – у разі прийняття рішення контролюючим органом рішень про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків, за заявами які подані платниками податків не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503;
- застосування штрафних санкцій до платників податків, у тому числі тих, які не забезпечили виконання вимог пункту 2 розділу І Закону № 3303 щодо реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування до акцизних накладних та подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового протягом 30 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону, за порушення термінів виконання таких податкових обов’язків – у разі не подання платником податків заяви та документів не пізніше 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем набуття чинності наказу № 503, або неприйняття контролюючим органом рішень про відсутність можливості виконання таких податкових обов’язків, за заявами, які подані платниками податків.

Додати коментар

Користувач:
email:





Серце б’ється швидко,
Подивись на свій портфель,
Збагатній просто так.

- Fin.Org.UA

Новини

19:30 - АТ "РВС БАНК" віднесено до категорії неплатоспроможних
18:48 - Колонка Андрія Пишного "Платіжний баланс України: вірна діагностика – запорука адекватної політики"
18:20 - Найбільший у світі фонд голосує проти $1 трильйона для Маска в Tesla
17:59 - Ukrainische Kapitalmärkte als europäische Wachstumschance: Deutsche Perspektive auf Financial Integration 2025-2030
17:55 - Немецькі ринки капіталу та українське майбутне: Як Берлін інвестує у фінансову трансформацію України
17:50 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро у середу 5 листопада
17:40 - Найбільший приватний постачальник нафтопродуктів в московія попередив про можливу нову кризу
17:15 - Для дачі Медведчука на Закарпатті знайшли управителя: що відомо
17:15 - Для дачі Медведчука на Закарпатті знайшли управителя: що відомо
17:03 - Частка NPL у банківському секторі продовжує скорочуватися
17:00 - Видатки держбюджету: Рахункова палата планує провести більше аудитів
16:50 - Ексчлена правління "Львівгазу" підозрюють у штучному завищенні тарифів
16:42 - Звіт Єврокомісії: Україна отримала найвищу оцінку за останні три роки
16:40 - Ukrainer in Deutschland: Die wirtschaftliche Rechnung, die sich rechnet - Ein nüchterner Blick auf strategischen Gewinn
16:35 - Українці в Німеччині: Економічна вигода, стратегічні ініціативи та геополітичні переваги для Берліна
16:25 - Генератори з переплатою: підозру вручили експосадовцю КМДА
16:10 - Нацбанк оштрафував фінкомпанію, яка перевищила максимальну процентну ставку
16:00 - Кличко повідомив, скільки будинків в Києві вже підключені до опалення
16:00 - Deutschlands Unterstützung der Ukraine: Ein rationaler Blick auf Wirtschaft, Sicherheit und Wohlstand
15:55 - Економічна підтримка України Німеччиною: Масштаби, перспективи та взаємна вигода
15:35 - У одному з підрозділів "Енергоатому" проходили обшуки
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 05.11.2025
15:30 - Надходження до місцевих бюджетів зросли на 14,5%
15:30 - Як посилки шкодять виробникам
15:21 - Доброчесність — у центрі корпоративної культури НКЦПФР
15:15 - єВідновлення: в "Дії" можна заявити про повторне пошкодження житла ворогом
15:03 - Повідомлення про оприлюднення проєкту наказу Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України “Про внесення змін до наказу Міністерства економіки України від 15 липня 2022 року № 2109”
14:59 - Проєкт наказу Міністерства економіки, довкілля та сільського господарства України «Про внесення змін до наказу Міністерства економіки України від 15 липня 2022 року № 2109»
14:55 - Регулятор хоче збільшити тариф на передачу електроенергії майже на 15%
14:50 - "УЗ-3000": що пропонує нова залізнична програма та як нею скористатися


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32208
Австралійський долар27.3219
Така0.34501
Канадський долар29.881
Юань Женьміньбі5.9047
Чеська крона1.9837
Данська крона6.4742
Гонконгівський долар5.4121
Форинт0.124431
Індійська рупія0.47453
Рупія0.002518
Новий ізраїльський шекель12.8764
Єна0.27402
Теньге0.080297
Вона0.029238
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.0249
Мексиканське песо2.2581
Молдовський лей2.4788
Новозеландський долар23.8151
Норвезька крона4.123
Саудівський ріял11.2184
Сінгапурський долар32.2
Донг0.0015987
Ренд2.4067
Шведська крона4.3997
Швейцарський франк51.9863
Бат1.29247
Дирхам ОАЕ11.4552
Туніський динар14.2156
Єгипетський фунт0.8882
Фунт стерлінгів54.9719
Долар США42.0725
Сербський динар0.41232
Азербайджанський манат24.7442
Румунський лей9.503
Турецька ліра0.9997
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0124
Болгарський лев24.7151
Євро48.3329
Ларі15.5278
Злотий11.3531
Золото167678.27
Срібло2006.34
Платина65434.1
Паладій59329.38

Курси валют, встановлені НБУ на 05.11.2025