Як здійснюється розстрочення (відстрочення) податкового боргу платника податків?

29.05 10:26 | Fin.Org.Ua

Розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків здійснюється органами ДПС згідно з положеннями статті 100 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» (далі – Перелік обставин) та Порядком розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань та податкового боргу платників податків, затвердженим наказом Міндоходів від 10.10.2013 № 574, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1853/24385 (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 100.1 статті 100 Кодексу розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу. На сьогодні процентна ставка по розстрочках та відстрочках становить 30 відсотків річних.
Згідно з пунктом 3.1 Порядку для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платник податків звертається до органу ДПС за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов’язання (податкового боргу) з письмовою заявою та відповідним економічним обґрунтуванням, яке складається з переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин; аналізу фінансового стану; графіка погашення розстрочених сум; розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.
Підставою для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Розстрочені суми податкового боргу (в тому числі окремо – суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення (пункт 100.6 статті 100 Кодексу).
Підставою для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним доказів, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків (згідно з Переліком), а також економічного обґрунтування, яке вказує на можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Згідно з розділом II Переліку форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зазначені у частині другій статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.
Доказами, що підтверджують факт настання (існування) зазначених обставин, є:
сертифікат Торгово-промислової палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили);
рішення Президента України про оголошення окремих місцевостей України зоною надзвичайної екологічної ситуації, затверджені Верховною Радою України.
Відстрочені суми грошових зобов’язань або податкового боргу погашаються рівними частками починаючи з будь-якого місяця, визначеного відповідним контролюючим органом чи відповідним органом місцевого самоврядування, який згідно із пунктом 100.8 цієї статті затверджує рішення про розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, але не пізніше закінчення 12 календарних місяців з дня виникнення такого грошового зобов’язання або податкового боргу, або одноразово у повному обсязі (пункт 100.7 статті 100 Кодексу).
Пунктом 100.9 статті 100 Кодексу визначено, що рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років,приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) ДПС, про що повідомляється Міністерство фінансів України.
Відповідно до пункту 11 статті 100 Кодексу, якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення (відстрочення), становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення (відстрочення) надається лише за умови:
передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму грошового зобов’язання, – у разі розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань;
перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму податкового боргу, – у разі розстрочення (відстрочення) податкового боргу.
Згідно з пунктом 2.1 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) можуть надавати в межах повноважень за кожним окремим випадком ДПС – без обмежень суми, територіальні органи – на суму не більше 3 млн гривень.
Згідно з пунктом 3.2 Порядку за результатами розгляду керівник (заступник керівника) органу ДПС після подання заяви або приймає рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу), або відмовляє платнику в розстроченні (відстроченні) у письмовій формі за відсутності підстав, наведених у пункті 3.1 Порядку, та при недотриманні обов’язкових вимог, визначених цим Порядком.
Рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років, приймається керівником (заступником керівника) ДПС (пункт 2.3 Порядку).
Розстрочення або відстрочення податкового боргу може здійснюватися також згідно з положеннями інших законодавчих актів, що приймаються Верховною Радою України з метою врегулювання податкового боргу окремого кола платників. У такому випадку контингент таких платників та умови розстрочення (відстрочення) визначаються саме цим законом.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bonds are bought and sold,
Trading floors are full of noise,
The rhythm of growth.

- Fin.Org.UA

Новини

22:15 - «Оновлена інформатика — IT-студії»: шкільний предмет зі зручним доступом для учнів, батьків та вчителів відтепер на Дія.Освіта
22:15 - Атаки на українські порти безпосередньо впливають на світову продовольчу безпеку, - Денис Башлик
22:15 - Стратегія міграції та підтримка євроінтеграції: Катерина Павліченко зустрілась із керівництвом МОМ в Україні
22:15 - Відбулося 6-е засідання Багатосторонньої координаційної платформи донорів для України
22:15 - Сергій Марченко: Прогнозована, стабільна та ритмічна бюджетна допомога від донорів має вирішальне значення в умовах збройної агресії рф
20:10 - Оприлюднення бюджетних запитів на 2024 – 2026 рр. головними розпорядниками коштів державного бюджету
20:10 - Наступного року на програми прямої підтримки української економіки закладено понад 40 млрд гривень, - Юлія Свириденко
20:10 - Міністри України і Великої Британії обговорили важливість механізму покарання за порушення принципів ядерної безпеки
20:10 - Україна розраховує на посилення співпраці з Кореєю у сфері сталого управління водними ресурсами та їх відновлення
20:10 - Оперативна інформація Генерального штабу Збройних Сил України станом на 18:00 26.09.2023 щодо російського вторгнення
20:10 - Денис Шмигаль: Розраховуємо на участь австрійського бізнесу в гуманітарному розмінуванні нашої держави
19:15 - Служби відновлення чи стара сітка Автодору. Кому довірили відбудову
19:15 - Кремль запретил подконтрольным СМИ критиковать совладельца Южного ГОКа Романа Абрамовича
19:15 - СБУ заявила, что блэкаут в Курской области — это ответ на российские удары по энергетике Украины
19:15 - Ми вийшли на беззбитковість — голова правління АТ “Укрзалізниця”
19:15 - На предприятии “Заря” — “Машпроект” “Укроборонпрома” незаконно завладели миллиардом гривен
19:15 - Британская разведка: россия теряет способность блокировать порты Украины после ударов по Черноморскому флоту
19:15 - Вал розлучень у Верховній Раді. Як народні депутати готуються до довічного фінмоніторингу
19:15 - Индекс Dow Jones на грани перехода к даунтренду
18:25 - россия возобновила экспорт пропана и бутана из крымского порта Керчь
18:25 - К структуре “Нафтогаза” добавили еще один облгаз
18:25 - Из Украины по вркменному коридору уже вышло 7 судов
18:25 - На Западе поражены тем, как “Метинвест” Рината Ахметова умеет обманывать
18:25 - Украина разрабатывает новые крыталые ракеты
18:25 - Норвегия выделит Украине 92 млн долларов, чтобы помочь “пережить еще одну зиму войны”
18:05 - Ірина Верещук взяла участь у міжнародній зустрічі з гуманітарного реагування в Україні
18:05 - Отримання громадянства України для військовослужбовців-іноземців, українці за кордоном та множинне громадянство: голова ДМСУ відповіла на актуальні питання
18:05 - Олександр Кубраков: Україна вперше зможе подавати заявки на інфраструктурні проекти у рамках програми CEF на рівні із членами ЄС
18:05 - Промова Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля на засіданні Уряду
18:05 - Денис Шмигаль: На урядовому рівні повністю завершено виконання семи рекомендацій Єврокомісії


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар23.4277
Канадський долар27.0728
Юань Женьміньбі5.0029
Чеська крона1.5872
Данська крона5.1975
Гонконгівський долар4.676
Форинт0.099645
Індійська рупія0.43936
Рупія0.0023597
Новий ізраїльський шекель9.5699
Єна0.24561
Теньге0.076326
Вона0.027111
Мексиканське песо2.0949
Молдовський лей2.014
Новозеландський долар21.7985
Норвезька крона3.3847
московський рубль0.38006
Сінгапурський долар26.7373
Ренд1.9225
Шведська крона3.3225
Швейцарський франк40.0664
Єгипетський фунт1.1835
Фунт стерлінгів44.5369
Долар США36.5686
Білоруський рубль13.2919
Азербайджанський манат21.5375
Румунський лей7.799
Турецька ліра1.3411
СПЗ (спеціальні права запозичення)48.0351
Болгарський лев19.8129
Євро38.7609
Злотий8.4091
Алжирський динар0.26843
Така0.33396
Вірменський драм0.094791
Домініканське песо0.64591
Іранський ріал0.00087068
Іракський динар0.027915
Сом0.41436
Ліванський фунт0.002438
Лівійський динар7.5906
Малайзійський ринггіт7.8832
Марокканський дирхам3.6031
Пакистанська рупія0.11959
Саудівський ріял9.7495
Донг0.0015183
Бат1.04574
Дирхам ОАЕ9.9561
Туніський динар11.8036
Узбецький сум0.0030247
Новий тайванський долар1.147
Туркменський новий манат10.4482
Сербський динар0.33914
Сомоні3.3358
Ларі13.9235
Бразильський реал7.4805
Золото69907.1
Срібло841.31
Платина33167.72
Паладій44738.39

Курси валют, встановлені НБУ на 27.09.2023

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2041509869869859852152226.00
2262861012.121012.121012.121012.1226315.12
2276561056.671056.671056.671056.67105667.00
227763906.6906.6906.6906.6468712.20
MHPC1921921921923840.00

Дані за 26.09.2023