Як здійснюється розстрочення (відстрочення) податкового боргу платника податків?

29.05.2023 10:26 | Fin.Org.Ua

Розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків здійснюється органами ДПС згідно з положеннями статті 100 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» (далі – Перелік обставин) та Порядком розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань та податкового боргу платників податків, затвердженим наказом Міндоходів від 10.10.2013 № 574, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1853/24385 (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 100.1 статті 100 Кодексу розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу. На сьогодні процентна ставка по розстрочках та відстрочках становить 30 відсотків річних.
Згідно з пунктом 3.1 Порядку для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платник податків звертається до органу ДПС за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов’язання (податкового боргу) з письмовою заявою та відповідним економічним обґрунтуванням, яке складається з переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин; аналізу фінансового стану; графіка погашення розстрочених сум; розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.
Підставою для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Розстрочені суми податкового боргу (в тому числі окремо – суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення (пункт 100.6 статті 100 Кодексу).
Підставою для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним доказів, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків (згідно з Переліком), а також економічного обґрунтування, яке вказує на можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Згідно з розділом II Переліку форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зазначені у частині другій статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.
Доказами, що підтверджують факт настання (існування) зазначених обставин, є:
сертифікат Торгово-промислової палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили);
рішення Президента України про оголошення окремих місцевостей України зоною надзвичайної екологічної ситуації, затверджені Верховною Радою України.
Відстрочені суми грошових зобов’язань або податкового боргу погашаються рівними частками починаючи з будь-якого місяця, визначеного відповідним контролюючим органом чи відповідним органом місцевого самоврядування, який згідно із пунктом 100.8 цієї статті затверджує рішення про розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, але не пізніше закінчення 12 календарних місяців з дня виникнення такого грошового зобов’язання або податкового боргу, або одноразово у повному обсязі (пункт 100.7 статті 100 Кодексу).
Пунктом 100.9 статті 100 Кодексу визначено, що рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років,приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) ДПС, про що повідомляється Міністерство фінансів України.
Відповідно до пункту 11 статті 100 Кодексу, якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення (відстрочення), становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення (відстрочення) надається лише за умови:
передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму грошового зобов’язання, – у разі розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань;
перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму податкового боргу, – у разі розстрочення (відстрочення) податкового боргу.
Згідно з пунктом 2.1 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) можуть надавати в межах повноважень за кожним окремим випадком ДПС – без обмежень суми, територіальні органи – на суму не більше 3 млн гривень.
Згідно з пунктом 3.2 Порядку за результатами розгляду керівник (заступник керівника) органу ДПС після подання заяви або приймає рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу), або відмовляє платнику в розстроченні (відстроченні) у письмовій формі за відсутності підстав, наведених у пункті 3.1 Порядку, та при недотриманні обов’язкових вимог, визначених цим Порядком.
Рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років, приймається керівником (заступником керівника) ДПС (пункт 2.3 Порядку).
Розстрочення або відстрочення податкового боргу може здійснюватися також згідно з положеннями інших законодавчих актів, що приймаються Верховною Радою України з метою врегулювання податкового боргу окремого кола платників. У такому випадку контингент таких платників та умови розстрочення (відстрочення) визначаються саме цим законом.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bull and bear we see,
Money flows so effortlessly,
Fortunes rise and flee.

- Fin.Org.UA

Новини

13:36 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
12:40 - Крипторынок сохраняет равновесие
12:04 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
11:41 - Заповнення реквізитів платіжної інструкції під час сплати бюджетних / небюджетних платежів
11:39 - Зміни у класифікації доходів бюджету: відкриття Казначейством бюджетних рахунків та реквізити таких рахунків
11:37 - Чи оподатковується ПДФО сума коштів, яка виплачується юридичною особою – боржником згідно договору про відступлення (переуступку) права вимоги на користь фізичної особи – нового кредитора?
11:37 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ – НОВОКОДАЦЬКИЙ, ЧЕЧЕЛІВСЬКИЙ ТА ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
11:35 - У зв’язку з уточненням показників податкової звітності платником надміру сплачена сума ПДВ: чи можливо її повернути на рахунок в СЕА ПДВ?
11:34 - Чи блокується ПРРО у разі перевищення встановлених граничних строків проведення розрахункових операцій в режимі онлайн?
11:32 - Чи додається ПДВ до ціни товарів/послуг при здійсненні їх поставки платником ПДВ?
11:31 - Частина чистого прибутку: понад 15,00 млн грн отримали від платників місцеві бюджети Дніпропетровщини
11:30 - За видобування залізних руд до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло від платників понад 1,3 млрд грн рентної плати
11:28 - Загальний фонд держбюджету з початку року отримав від платників Дніпропетровщини понад 4,0 млрд грн податку на прибуток підприємств
10:21 - Інформація щодо здійснення Мінекономіки регуляторної діяльності протягом 9 міс. 2024 р.
09:56 - Податковий календар на 10 жовтня 2024 року
09:48 - Заповнення реквізитів платіжної інструкції під час сплати бюджетних / небюджетних платежів
09:47 - Зміни у класифікації доходів бюджету: відкриття Казначейством бюджетних рахунків та реквізити таких рахунків
09:46 - Чи оподатковується ПДФО сума коштів, яка виплачується юридичною особою – боржником згідно договору про відступлення (переуступку) права вимоги на користь фізичної особи – нового кредитора?
09:45 - У зв’язку з уточненням показників податкової звітності платником надміру сплачена сума ПДВ: чи можливо її повернути на рахунок в СЕА ПДВ?
09:43 - Чи блокується ПРРО у разі перевищення встановлених граничних строків проведення розрахункових операцій в режимі онлайн?
09:42 - Чи додається ПДВ до ціни товарів/послуг при здійсненні їх поставки платником ПДВ?
09:38 - Частина чистого прибутку: понад 15,00 млн грн отримали від платників місцеві бюджети Дніпропетровщини
09:37 - Дніпропетровщина: в центрах обслуговування платників з початку року податківцями надано понад 252тисячі адміністративних послуг
09:35 - На рынке форекс может усилиться давление на валютную пару GBP/USD...
09:31 - За видобування залізних руд до місцевих бюджетів Дніпропетровщини надійшло від платників понад 1,3 млрд гривень рентної плати
09:30 - Загальний фонд держбюджету з початку року отримав від платників Дніпропетровщини понад 4,0 млрд грн податку на прибуток підприємств
09:29 - Ефективний діалог з суспільством
09:25 - Наказ МФУ № 400: змінені форми податкових накладних та податкової звітності з ПДВ, порядки їх заповнення і подання
09:23 - Зміни, внесені наказом МФУ № 296: форми звітів № 1-ВП і № 1-ОП, порядки їх заповнення, коди, одиниці виміру та види продукції/товару
09:22 - Питання – відповіді щодо особливостей заповнення ПН/РК при здійсненні операцій з постачання окремих видів товарів з 01.10.2024


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар27.7565
Канадський долар30.1896
Юань Женьміньбі5.8389
Чеська крона1.7873
Данська крона6.0668
Гонконгівський долар5.2968
Форинт0.112962
Індійська рупія0.4904
Рупія0.0026307
Новий ізраїльський шекель10.9086
Єна0.27851
Теньге0.084471
Вона0.030592
Мексиканське песо2.137
Молдовський лей2.3416
Новозеландський долар25.2283
Норвезька крона3.8736
московський рубль0.4259
Сінгапурський долар31.6127
Ренд2.3598
Шведська крона3.9873
Швейцарський франк48.0855
Єгипетський фунт0.848
Фунт стерлінгів53.9606
Долар США41.1756
Білоруський рубль14.9664
Азербайджанський манат24.2181
Румунський лей9.0899
Турецька ліра1.2015
СПЗ (спеціальні права запозичення)55.2455
Болгарський лев23.1337
Євро45.2437
Злотий10.5013
Алжирський динар0.3121
Така0.3435
Вірменський драм0.106432
Домініканське песо0.68698
Іранський ріал0.00009177
Іракський динар0.031466
Сом0.48953
Ліванський фунт0.000461
Лівійський динар8.7057
Малайзійський ринггіт9.9961
Марокканський дирхам4.2532
Пакистанська рупія0.14836
Саудівський ріял10.9876
Донг0.0016778
Бат1.27814
Дирхам ОАЕ11.2224
Туніський динар13.6305
Узбецький сум0.0032417
Новий тайванський долар1.30179
Туркменський новий манат11.7771
Сербський динар0.39422
Сомоні3.8702
Ларі15.1127
Бразильський реал7.5853
Золото109161.87
Срібло1292.06
Платина40040.39
Паладій41839.35

Курси валют, встановлені НБУ на 09.10.2024