Як здійснюється розстрочення (відстрочення) податкового боргу платника податків?

29.05.2023 10:26 | Fin.Org.Ua

Розстрочення та відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків здійснюється органами ДПС згідно з положеннями статті 100 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин» (далі – Перелік обставин) та Порядком розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань та податкового боргу платників податків, затвердженим наказом Міндоходів від 10.10.2013 № 574, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 31.10.2013 за № 1853/24385 (далі – Порядок).
Відповідно до пункту 100.1 статті 100 Кодексу розстроченням, відстроченням грошових зобов’язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов’язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день прийняття контролюючим органом рішення про розстрочення, відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу. На сьогодні процентна ставка по розстрочках та відстрочках становить 30 відсотків річних.
Згідно з пунктом 3.1 Порядку для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платник податків звертається до органу ДПС за місцем свого обліку або за місцем обліку такого грошового зобов’язання (податкового боргу) з письмовою заявою та відповідним економічним обґрунтуванням, яке складається з переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин; аналізу фінансового стану; графіка погашення розстрочених сум; розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.
Підставою для розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Розстрочені суми податкового боргу (в тому числі окремо – суми штрафних (фінансових) санкцій) погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення (пункт 100.6 статті 100 Кодексу).
Підставою для відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) платника податків є надання ним доказів, що свідчать про наявність дії обставин непереборної сили, що призвели до загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків (згідно з Переліком), а також економічного обґрунтування, яке вказує на можливість погашення грошових зобов’язань (податкового боргу) та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму відстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Згідно з розділом II Переліку форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зазначені у частині другій статті 141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», що об’єктивно унеможливлюють виконання зобов’язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов’язків згідно із законодавчими та іншими нормативно-правовими актами.
Доказами, що підтверджують факт настання (існування) зазначених обставин, є:
сертифікат Торгово-промислової палати про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили);
рішення Президента України про оголошення окремих місцевостей України зоною надзвичайної екологічної ситуації, затверджені Верховною Радою України.
Відстрочені суми грошових зобов’язань або податкового боргу погашаються рівними частками починаючи з будь-якого місяця, визначеного відповідним контролюючим органом чи відповідним органом місцевого самоврядування, який згідно із пунктом 100.8 цієї статті затверджує рішення про розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу, але не пізніше закінчення 12 календарних місяців з дня виникнення такого грошового зобов’язання або податкового боргу, або одноразово у повному обсязі (пункт 100.7 статті 100 Кодексу).
Пунктом 100.9 статті 100 Кодексу визначено, що рішення про розстрочення (відстрочення) податкового боргу щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років,приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) ДПС, про що повідомляється Міністерство фінансів України.
Відповідно до пункту 11 статті 100 Кодексу, якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення (відстрочення), становить 1 мільйон гривень і більше, розстрочення (відстрочення) надається лише за умови:
передачі у податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму грошового зобов’язання, – у разі розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань;
перебування у податковій заставі майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує заявлену до розстрочення (відстрочення) суму податкового боргу, – у разі розстрочення (відстрочення) податкового боргу.
Згідно з пунктом 2.1 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) можуть надавати в межах повноважень за кожним окремим випадком ДПС – без обмежень суми, територіальні органи – на суму не більше 3 млн гривень.
Згідно з пунктом 3.2 Порядку за результатами розгляду керівник (заступник керівника) органу ДПС після подання заяви або приймає рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу), або відмовляє платнику в розстроченні (відстроченні) у письмовій формі за відсутності підстав, наведених у пункті 3.1 Порядку, та при недотриманні обов’язкових вимог, визначених цим Порядком.
Рішення про розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) щодо загальнодержавних податків та зборів на строк, що виходить за межі одного та/або більше бюджетних років, приймається керівником (заступником керівника) ДПС (пункт 2.3 Порядку).
Розстрочення або відстрочення податкового боргу може здійснюватися також згідно з положеннями інших законодавчих актів, що приймаються Верховною Радою України з метою врегулювання податкового боргу окремого кола платників. У такому випадку контингент таких платників та умови розстрочення (відстрочення) визначаються саме цим законом.

Додати коментар

Користувач:
email:





Money, a fickle friend,
Worshiped, chased, gained, lost, then
Found and lost again.

- Fin.Org.UA

Новини

22:08 - Денис Шмигаль: Сподіваюсь, що Чикаго та інші громади Іллінойсу виявлять бажання взяти патронат над українськими містами
20:45 - Керівництво ОГТСУ презентувало стратегію 2024-2029 представникам виконавчої і законодавчої гілок влади
20:41 - Денис Шмигаль: Україна потребує залучення американських інвестицій для відновлення й розвитку
20:40 - На РНБО розглянуть питання щодо загрози суспільству від онлайн-казино – Зеленський
20:32 - ПАРЄ підтримала вилучення заморожених активів московії на користь України
20:24 - Економіка Британії буде одним з найбільших переможців революції ШІ – прогноз МВФ
20:10 - Морський експорт російської нафти зріс до найвищого рівня за майже рік – Bloomberg
20:01 - ФДМУ і Prozorro.Продажі розроблять маркетингову стратегію для великої приватизації
19:56 - Одне з пріоритетних завдань для регіонів у контексті вступу України до ЄС – це розвиток транскордонної співпраці, – Ольга Стефанішина
19:43 - Мінфін: Світовий банк високо оцінив рівень розвитку бухобліку в держсекторі України
19:41 - Boston Dynamics припиняє роботу над своїм людиноподібним роботом Atlas
19:33 - Україна сьогодні є лідером переговорних процесів щодо членства в ЄС та ділиться досвідом щодо реформ у сфері верховенства права з іншими країнами-кандидатами
19:29 - Мінфін залучив майже 7 мільярдів від розміщення ОВДП
19:05 - Збитки аграріїв на Харківщині через втрату ґрунтів унаслідок війни сягнули 37 мільярдів
19:00 - Видатки загального фонду держбюджету у березні становили 268,4 мільярдів - Мінфін
18:41 - Небанківській фінансовій установі відкликано ліцензію на здійснення валютних операцій та виключено з реєстру
18:40 - Приготовьтесь к мощному снижению золота
18:11 - Мінфін: видатки загального фонду держбюджету у березні становили 268,4 млрд грн
18:09 - Мінекономіки підготувало практичні роз’яснення для інвесторів за підсумками першої зустрічі-запуску Ukraine Business Compact
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 16.04.2024
17:00 - Сі Цзіньпін назвав німецько-китайську співпрацю можливістю, а не ризиком
16:55 - НБУ оштрафував трьох страховиків за несвоєчасне подання звітності
16:51 - Львів отримав 10 нових трамваїв за підтримки Європейського Інвестиційного Банку
16:42 - Тарас Висоцький на засіданні Комітету НАТО: українські аграрії потребують підтримки, щоб надалі забезпечувати продовольчу безпеку світу
16:35 - Ексдружина Боголюбова намагається відсудити у ПриватБанку понад 700 мільйонів
16:33 - Завершилась ідентифікація пенсіонерів-ВПО: майже 213 тис. осіб успішно пройшли перевірку
16:22 - Тарас Висоцький: В України є стратегічна потреба вирощувати бавовну
16:22 - Польські фермери зняли блокаду одного пункту пропуску на кордоні з Україною
16:18 - Держрибагентство: Вилов водних біоресурсів збільшився на понад 32%
16:10 - Ірина Верещук взяла участь у засіданні Політичного комітету Ради Україна-НАТО


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.4301
Канадський долар28.7276
Юань Женьміньбі5.4672
Чеська крона1.6697
Данська крона5.6458
Гонконгівський долар5.0531
Форинт0.106748
Індійська рупія0.47367
Рупія0.0024471
Новий ізраїльський шекель10.5392
Єна0.25593
Теньге0.088194
Вона0.028386
Мексиканське песо2.3543
Молдовський лей2.2238
Новозеландський долар23.3287
Норвезька крона3.6128
московський рубль0.42031
Сінгапурський долар29.0236
Ренд2.0862
Шведська крона3.6265
Швейцарський франк43.3875
Єгипетський фунт0.8151
Фунт стерлінгів49.3009
Долар США39.5737
Білоруський рубль14.3842
Азербайджанський манат23.2759
Румунський лей8.4642
Турецька ліра1.2177
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.0635
Болгарський лев21.5355
Євро42.1222
Злотий9.7042
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото93957.07
Срібло1123.21
Платина38427.25
Паладій40393.27

Курси валют, встановлені НБУ на 17.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861040.651040.651040.651040.6553073.15
2280431097.191097.191097.191097.1977900.49
229470916.52916.52916.52916.52733216.00
AZRF011042.961042.961042.961042.962085.92
BAVL0.230.230.230.2323000.00
CRSR061017.641017.641017.641017.6487517.04
DOEN7777140.00
FSTF021014.581014.581014.581014.583043.74
INTC142014201420142079520.00
USXT22459145914591459136636180.00
XS12141600016000160001600016000.00
XS504115000150001500015000945000.00

Дані за 16.04.2024