“росія продає за безцінь”. Україну наповнюють російським дизелем попри ембарго. Що планує робити уряд, аби припинити це

20.03.2023 17:50 | Укррудпром

Україна продовжує імпортувати російські нафтопродукти. Головна причина — російське пальне найдешевше на європейському ринку. Як український уряд планує це припинити та якими будуть наслідки для українського ринку та споживачів.

 До повномасштабної війни Україна імпортувала 70% нафтопродуктів, що споживаються в країні. У 2021 році 42% дизелю імпортували з Білорусі, ще 30% — з росії.

З 24 лютого прямі поставки з цих країн зупинені, але деякі трейдери обходять обмеження. Про те, як російський автогаз потрапляє в Україну, Forbes писав наприкінці січня.

Але в Україну і ЄС потрапляє і російський дизель. Пальне експортують в Туреччину, де його оформлюють як турецьке і далі постачають в країни ЄС в обхід ембарго, яке було запроваджене Європарламентом 5 грудня 2021-го, каже директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн. Таким же чином російський дизель потрапляє в Україну. Після запровадження у ЄС ембарго на російські нафтопродукти імпорт дизеля з рф до Туреччини злетів, пише Bloomberg.

При цьому українське законодавство не забороняє завозити пальне зовсім без сертифіката походження, тобто невизначеного походження. Воно на 100% може бути російським.

Скільки з 24 лютого 2022-го року Україна імпортувала російського пального, невідомо. Проте тільки в лютому 20% всього імпорту або 100 000 дизпального невизначеного походження зайшли до України з Туреччини та Індії, каже Куюн. За поточними цінами вартість цього обєму близько $80 млн.

Уряд хоче заборонити російське пальне, але поки не все 

“Маємо намір припинити маніпуляції з товаром невизначеного походження шляхом встановлення загороджувальної митної ставки”, — каже Forbes заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка. Це питання буде вирішене протягом декількох тижнів, додає він. 

Україна, за його словами, має право встановлювати мито будь-якого рівня на товари невизначеного походження. “У даному випадку ми не обмежені умовами міжнародного торгового права”, — каже він.

Проте Качка поки відмовився називати рівень майбутнього мита. Також уряд поки не знає, що робити з російським дизелем, який заходить в Україну у вигляді європейського чи турецького міксу і має відповідний сертифікат походження. “Це питання ще треба вивчати”, — каже Качка.

Міністерство енергетики України пропонує уряду встановити митну ставку на рівні 200%, каже Forbes співрозмовник у міністерстві. Нафтогазова асоціація пропонує 50% мита на пальне невідомого походження, повідомили Forbes у пресслужбі.

Найбільш вірогідний сценарій — запровадження мита 20—25% для російського автогазу і дизелю, каже Куюн. “За такого мита купувати російський дизель буде невигідно”, — впевнений він. Мито у 20% зрівняє ціни російського та європейського пального, каже директор з маркетингу “БРСМ-Нафта” Олександр Мельничук.

“Зараз російський дизель найдешевший на європейському ринку”, — каже він. У росії простоює майже половина агрегатів та установок нафтопереробної промисловості, тому вони готові продавати пальне за безцінь, каже директор ПАТ “Укрнафта” Сергій Корецький.

Такого рівня мита мало, щоб зупинити поставки російського пального, каже аналітик консалтингової компанії “НафтоРинок” Олександр Сіренко. “росія може ще більше знизити ціни, якщо їх пальне не купуватимуть, — каже Мельничук. — Тоді у трейдерів знову з’явиться спокуса купувати російський дешевий ресурс”, — каже він.

Яким буде вплив на ринок і ціни

“Ми підтримаємо будь-яке рішення уряду, що унеможливить потрапляння на ринок російського чи білоруського нафтопродукту”, — сказали Forbes у пресслужбі WOG.

Треба заборонити імпорт нафтопродуктів російського походження, вважає віцепрезидент ОККО Юрій Кучабський. Він пропонує мито на рівні 50% від вартості для товару непевного походження. Такої ж позиції дотримується і директор “Укрнафти” Сергій Корецький.

Щоб повністю закрити український ринок для пального з рф, потрібен якісний контроль на кордоні, каже власник групи компаній UPG Володимир Петренко. Митниця має вимагати сертифікат походження, документ торговельно-промислової палати країни, в якій виготовлено пальне, і сертифікат заводу, вважає він.

“Мито 20—25% на російське пальне не вирішить проблему. Бо вже сьогодні різниця між російський і європейським пальним 30%”, — каже Петренко.

Дисконт на пальне російського походження може бути 100—200 $/т, каже Кучабський з ОККО. “Після введення європейських санкцій цей дисконт росте”, — каже він. Попри дисконт у закупці, в Україні це пальне продається за звичайною ціною, каже Корецький з “Укрнафти”. “Всю додаткову маржу збирає гравець ринку, що дозволяє собі торгувати російським ресурсом”, — додає він.

Загороджувальне мито на російський дизель підвищить ціни на українських АЗС на 10%, прогнозує Мельничук. “Думаю, споживач нас зрозуміє”, — каже він.

Проблема наразі не стосується бензина, каже Куюн. “Ринок бензину менший, ми закриваємо свої потреби ресурсом з Європи. Там зрозумілі потоки”, — каже він.

Ольга ЧАЙКА

 

Додати коментар

Користувач:
email:





In Basel they meet
BIS, the central bank's bank
Regulating all

- Fin.Org.UA

Новини

12:13 - Порядок внесення змін до деяких облікових даних юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, відомості щодо яких містяться в ЄДР
12:09 - До уваги платників, які мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки!
12:07 - Дніпропетровщина: від фізичних осіб місцеві бюджети отримали понад 2 млн грн туристичного збору
11:47 - В які строки фізична особа має право на проведення звірки даних, використаних контролюючим органом для розрахунку загального МПЗ?
10:43 - Ситуація в енергосистемі станом на 25 квітня
10:21 - Руслан Стрілець: Німеччина – надійний партнер України
10:07 - Мінфін: У березні підприємці отримали 1 037 кредитів на 3,9 млрд гривень за державними гарантіями на портфельній основі
09:31 - До уваги платників, які мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки!
09:30 - Як заповнюється податкова декларація платника єдиного податку – ФОПа у разі виправлення самостійно виявлених помилок з податкового зобов’язання?
09:28 - Порядок внесення змін до деяких облікових даних юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, відомості щодо яких містяться в ЄДР
09:27 - Як змінилися терміни бюджетного відшкодування ПДВ у зв’язку з прийняттям Закону України № 3603?
09:26 - В які строки фізична особа має право на проведення звірки даних, використаних контролюючим органом для розрахунку загального МПЗ?
09:24 - Юридичні особи поповнили місцеві скарбниці Дніпропетровщини транспортним податком майже на 2 млн гривень
09:24 - Дніпропетровщина: від фізичних осіб місцеві бюджети отримали понад 2 млн грн туристичного збору
09:22 - Щодо сплати ПДВ при продажу товарів/послуг через закордонні маркетплейси
09:21 - Інформаційний лист № 4/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті. Частина ІІ
09:18 - Міндовкілля: Україна та Німеччина розпочинають розробку нового проекту для лісового сектору
09:07 - Оперативна інформація ДСНС щодо наслідків ведення бойових дій російською федерацією та роботи піротехнічних підрозділів
09:00 - московіяни обстріляли Нікопольщину: пошкодили будинки, газогін і ЛЕП
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 25.04.2024
07:22 - Коментар пресслужби МЗС щодо запитів, які стосуються обслуговування громадян в ДП «Документ»
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 24 квітня: справа Сольського, ТРЦ "Гулівер" хочуть передати в управління АРМА
20:49 - Усіх абонентів у Києві, Одесі та Хмельницькому заживили, у Харкові діють обмеження – Міненерго 
20:47 - Єврокомісія пропонує запровадити санкції проти суден, які перевозять військову техніку з КНДР до московія – Reuters
20:35 - Ситуація в енергосистемі. Оперативна інформація на 19:00
20:15 - Apple вимагає від Telegram заблокувати низку каналів для користувачів з українськими SIM-картками
20:08 - Банки готові збільшити кредитування бізнесу та населення – НБУ
20:02 - Найдорожча технокомпанія Європи ASML офційно змінила гендиректора
20:00 - СИТУАЦІЯ В ЕНЕРГОСИСТЕМІ. Оперативна інформація на 19:00


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.6704
Канадський долар28.8388
Юань Женьміньбі5.4473
Чеська крона1.6715
Данська крона5.6565
Гонконгівський долар5.0393
Форинт0.107269
Індійська рупія0.47372
Рупія0.0024433
Новий ізраїльський шекель10.4525
Єна0.25477
Теньге0.08896
Вона0.028811
Мексиканське песо2.3308
Молдовський лей2.2073
Новозеландський долар23.4185
Норвезька крона3.5966
московський рубль0.42673
Сінгапурський долар28.9955
Ренд2.057
Шведська крона3.6294
Швейцарський франк43.1667
Єгипетський фунт0.824
Фунт стерлінгів49.075
Долар США39.4716
Білоруський рубль14.347
Азербайджанський манат23.2159
Румунський лей8.4785
Турецька ліра1.2137
СПЗ (спеціальні права запозичення)51.9715
Болгарський лев21.5692
Євро42.1833
Злотий9.7656
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото91400.04
Срібло1070.47
Платина36045.86
Паладій40324.58

Курси валют, встановлені НБУ на 25.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861043.871043.871043.871043.872233881.80
2280431077.331077.331077.331077.33104501.01
2289101069.981069.981069.981069.9853499.00
229025983.59983.59983.59983.591827510.22
229470919.34919.34919.34919.34367736.00
2302621055.81055.81055.81055.8221718.00
CRSR061023.781023.781023.781023.785118.90
FSTF021014.051014.051014.051014.051014.05
USGK78454545454545454522725000.00
XS12141600016000160001600016000.00

Дані за 24.04.2024