“Нова Пошта” летить в ЄС

31.01.2023 09:00 | Укррудпром

Власна авіакомпанія — по-перше, це більша швидкість доставки посилок, каже Климов. “По-друге, це якість, оскільки ми отримуємо повний контроль над логістикою”, — додає він.   

Відтепер компанія не залежатиме від фрахту вільного місця в літаках інших компаній, каже керівний партнер консалтингової компанії “3e Consultants” Олег Каленський. “Власні літаки дадуть НП необхідну їй операційну гнучкість, надійність і зменшену собівартість”, — каже він.  

АН-26 перевозитимуть вантажі лише всередині Європи, а базуватимуться в Польщі до закінчення війни. Ймовірно, їхній логістичний центр буде у Жешуві, припускає ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ Віктор Логвиненко. Така база, за його словами, дасть змогу НП обслуговувати майже всю Європу.

Оскільки повітряний простір України на час війни закритий, доставка посилок із європейських аеропортів в Україну відбуватиметься автомобільним транспортом. Після закінчення війни літаки НП доставлятимуть вантажі в аеропорти “Бориспіль” і “Львів”.

Наразі “Нова Пошта” веде перемовини щодо оренди ще двох літаків, які зможуть виконувати далекомагістральні рейси — з США та Китаю. “Саме такий флот у 4 літаки плануємо зберігати до кінця 2024 року, а його подальше розширення залежатиме від попиту й обєму вантажів”, — повідомила Forbes пресслужба компанії. 

До війни “Нова Пошта” хотіла взяти в лізинг Boeing 737-800, В757 чи Airbus 321. Плани довелось переглянути через повномаштабне вторгнення рф в Україну. Українським компаніям надзвичайно важко домовитись із міжнародними лізингодавцями про лізинг західних літаків, на які триває бум попиту у світі, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Наприклад, міжнародні лізингодавці вимагають фінансові гарантії на весь період лізингу — до 5 років”, — каже він.

Ан-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії

Чому Нова Пошта взяла в лізинг АН-26 

АН-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії, щоб отримати перший сертифікат експлуатанта з мінімальними стартовими витратами та все ще доступним авіаперсоналом із досвідом їхнього обслуговування, каже Трескунов. Як приклад — “Роза Вітрів”, яка починала з літаків “Антонова”, а потім перейшла Airbus.

АН-26 має свої недоліки й переваги, каже Віктор Логвиненко, ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ. Серед переваг, за його словами, наявність ремонтної бази й спеціалістів в Україні, а також універсальність літаків. “Можуть сідати навіть на ґрунтовій смузі довжиною всього 600 метрів, — каже він. — В Європі аеродроми кожні 200 км, але далеко не всі здатні приймати літаки типу Boeing”. 

Серед недоліків АН-26 — вантажопідйомність всього 5 т проти 20-60 т у Boeing 737-800, дальність до 1000 км проти 5000—10 000 км Boeing. 

Лізинг цих літаків також значно дешевший, ніж того ж Boeing 737 ($200 000 на місяць). “Нова Пошта” могла собі дозволити просто купити ці літаки, вартість одного АН-26 — це близько $100 000”, — каже Логвиненко. 

Чому НП їх не купила? У довгостроковій перспективі ці старі літаки не мають цінності, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Ці літаки не мають сталої ринкової та прогнозованої залишкової вартості, тож своє життя вони зазвичай закінчують у країнах третього світу, — каже він. — Ніхто не зможе такий “актив” прилаштувати в фінансово успішні авіакомпанії”.

Крім того, згідно з законодавством України імпорт літаків на умовах лізингу не обкладається ПДВ. 

“НП входить в авіалогістику поступово, оскільки це великі інвестиції, а їхню окупність або доцільність можна оцінювати лише в поєднанні з основним поштовим бізнесом”, — каже Трескунов. 

“Нова Пошта” планує вийти на рівень беззбитковості авіакомпанії мінімум за 3 роки.

“Нова Пошта” йде в Європу 

Власна авіакомпанія вписується в стратегію “Нової Пошти” щодо виходу на європейський ринок, каже Каленський з “3e Consultants”. 

У жовтні 2022-го “Нова Пошта” відкрила у Варшаві своє перше відділення в Польщі. Сьогодні їх 18 у найбільших містах країни: Краків, Люблін, Гданськ, Вроцлав, Познань, Лодзь та Жешув. До грудня середня кількість доставок через усі польські відділення зросла до 2500 на добу. 

Компанія поки не доставляє посилки між країнами ЄС, а тільки в та з України. У майбутньому це може змінитись, прогнозує Каленський. “Вони рухаються до статусу повноцінного європейського “гравця” на континентальному ринку поштових послуг і логістики”, — каже він. “Нова Пошта” ймовірно враховує успішні моделі таких глобальних гравців, як FedEx, DHL та Amazon, що також мають власний авіапарк для конкуренції в їхній основній сфері — експрес-доставці товарів “від дверей до дверей”, каже Трескунов.

Доставка між країнами ЄС потребує суттєво більших інвестицій, ніж вихід в Польщу, попереджає засновник сервісу з аналітики поштових відправлень Shipoko Ян Ружичка. “В Європі навряд є місце для ще одного поштового оператора, — каже він. — Наприклад, в Чехії вже немає вільного місця, щоб поставити поштомат”.

Перевага НП — це мільйони українців, які переїхали в ЄС. Значна частина відсилає (та/або отримає) товари рідним в Україну, а також відсилає “волонтерку” з Європи, каже Каленський. “Ці фактори будуть актуальними ще певний час, який дасть змогу НП закріпитись на європейському ринку”, — каже він. 

Це вікно можливостей бачать і засновники “Нової Пошти”. План компанії на 2023 рік — ще мінімум 30 відділень у Польщі, як власних, так і через франшизу, повідомила пресслужба компанії. “Маємо багато запитів від наших франчайзі з України на відкриття в Польщі у тих містах, де ще немає відділень”, — йдеться у відповіді пресслужби. Сума інвестицій в одне відділення, за даними компанії, — €40 000—60 000. 

Forbes

Торік “Нова пошта” доставила 6,5 млн міжнародних посилок, що на 30% менше, ніж у 2021-му (9,3 млн). При цьому кількість посилок із України зросла у 5 разів порівняно з минулим роком. Найбільше посилок доставлено в Польщу та Німеччину, повідомила пресслужба компанії. Саме ці країни прийняли найбільше українців (за оцінкою НП — 4 млн).  

“Нова Пошта” ще не оголошувала дані за 2022-й, у передвоєнний рік НП переслала 372 млн посилок. Виторг склав 16,9 млрд грн (+20% до попереднього року). Доля компанії на українському ринку — 65%.

У 2023-му компанія планує вийти на довоєнний рівень міжнародних посилок за рахунок освоєння нових напрямків. У першому півріччі 2023-го компанія відкриє відділення у Литві, Німеччині, Чехії та Румунії, повідомила пресслужба “Нової Пошти”. 

Ігор ОРЕЛ, Денис КАЦИЛО

Додати коментар

Користувач:
email:





Investing with smarts
Balancing risk and reward
Capital market gains.

- Fin.Org.UA

Новини

00:00 - Накази Міністерства енергетики України
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
00:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 1 липня: євро б'є рекорди, ЦПК б'є на сполох через "легалізацію корупції" депутатами
20:46 - Вибух міни міг пошкодити танкер із нафтою після візиту до московії — Reuters
20:01 - Сенат США ухвалив "один великий прекрасний закон" Трампа
19:53 - московія хоче продати частку в найбільшому атомному проєкті Туреччини
19:16 - П’ятьом небанківським фінансовим установам відкликано ліцензії та виключено з Державного реєстру фінансових установ
19:06 - "Укрзалізниця" затримує рейси зі Львова на схід
18:32 - Путін намагається повернути іноземну валюту в Росію
17:53 - Tesla може втратити підтримку уряду США: погрози Трампа обвалили акції
17:28 - Наказ Мінекономіки від 22.06.2025 № 2672 «Щодо затвердження Змін до плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2025 рік»
17:23 - Кількість нових вакансій у Британії впала з моменту запуску ChatGPT
17:00 - За рік бензинові подешевшали, електро стали дорожчі: як змінились ціни на авто в Європі
16:52 - Ключові рішення НКЦПФР від 01.07.2025
16:52 - Акціонерів ліквідованого банку оголосили в розшук
16:37 - Businesses Say Their Business Activity Is Unchanged on Previous Month, while Significantly Improving Their Outlook Compared to Last Year – June Business Outlook Survey
16:37 - Бізнес оцінив ділову активність на рівні попереднього місяця, але значно поліпшив їх у річному вимірі – підсумки опитування підприємств у червні
16:36 - Monthly Business Outlook Survey, June 2025
16:36 - Щомісячні опитування підприємств України, червень 2025 року
16:30 - Як врегулювати додатковий капітал
16:29 - Євросоюз отримав сотні тисяч тонн російського дизелю як реекспорт
16:26 - Інформація за повідомленнями членів Світової організації торгівлі, отриманими в період з 01 по 30 червня 2025 року (СФЗ, ТБТ)
16:21 - Фінляндія відкрила справу проти підрядника ЗСУ: мільйони за неякісні бронежилети
15:51 - Італія відкриє майже пів мільйона робочих віз через демографічну кризу
15:40 - На півдні України попит на житло зростає, пропозиція падає: які ціни
15:33 - Україна домовилася з Польщею про збільшення газотранспортних потужностей
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 02.07.2025
15:10 - "Укрнафта" оновила спецтехніку
15:07 - Презентація “Зовнішня торгівля України за розрізом галузей. І квартал 2021-2025 років”


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32362
Австралійський долар27.5379
Така0.34055
Канадський долар30.7358
Юань Женьміньбі5.839
Чеська крона2.0019
Данська крона6.6228
Гонконгівський долар5.3273
Форинт0.123743
Індійська рупія0.48895
Рупія0.0025811
Новий ізраїльський шекель12.4103
Єна0.29291
Теньге0.080638
Вона0.030902
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.9652
Мексиканське песо2.2388
Молдовський лей2.4752
Новозеландський долар25.564
Норвезька крона4.1715
Саудівський ріял11.1509
Сінгапурський долар32.9051
Донг0.0016003
Ренд2.3777
Шведська крона4.4294
Швейцарський франк53.0363
Бат1.29075
Дирхам ОАЕ11.3855
Туніський динар14.4984
Єгипетський фунт0.8455
Фунт стерлінгів57.5389
Долар США41.8191
Сербський динар0.42174
Азербайджанський манат24.5951
Румунський лей9.7387
Турецька ліра1.0491
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.6578
Болгарський лев25.2622
Євро49.4093
Ларі15.3662
Злотий11.6436
Золото140081.86
Срібло1523.65
Платина56694.99
Паладій47075.76

Курси валют, встановлені НБУ на 02.07.2025