“Нова Пошта” летить в ЄС

31.01.2023 09:00 | Укррудпром

Власна авіакомпанія — по-перше, це більша швидкість доставки посилок, каже Климов. “По-друге, це якість, оскільки ми отримуємо повний контроль над логістикою”, — додає він.   

Відтепер компанія не залежатиме від фрахту вільного місця в літаках інших компаній, каже керівний партнер консалтингової компанії “3e Consultants” Олег Каленський. “Власні літаки дадуть НП необхідну їй операційну гнучкість, надійність і зменшену собівартість”, — каже він.  

АН-26 перевозитимуть вантажі лише всередині Європи, а базуватимуться в Польщі до закінчення війни. Ймовірно, їхній логістичний центр буде у Жешуві, припускає ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ Віктор Логвиненко. Така база, за його словами, дасть змогу НП обслуговувати майже всю Європу.

Оскільки повітряний простір України на час війни закритий, доставка посилок із європейських аеропортів в Україну відбуватиметься автомобільним транспортом. Після закінчення війни літаки НП доставлятимуть вантажі в аеропорти “Бориспіль” і “Львів”.

Наразі “Нова Пошта” веде перемовини щодо оренди ще двох літаків, які зможуть виконувати далекомагістральні рейси — з США та Китаю. “Саме такий флот у 4 літаки плануємо зберігати до кінця 2024 року, а його подальше розширення залежатиме від попиту й обєму вантажів”, — повідомила Forbes пресслужба компанії. 

До війни “Нова Пошта” хотіла взяти в лізинг Boeing 737-800, В757 чи Airbus 321. Плани довелось переглянути через повномаштабне вторгнення рф в Україну. Українським компаніям надзвичайно важко домовитись із міжнародними лізингодавцями про лізинг західних літаків, на які триває бум попиту у світі, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Наприклад, міжнародні лізингодавці вимагають фінансові гарантії на весь період лізингу — до 5 років”, — каже він.

Ан-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії

Чому Нова Пошта взяла в лізинг АН-26 

АН-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії, щоб отримати перший сертифікат експлуатанта з мінімальними стартовими витратами та все ще доступним авіаперсоналом із досвідом їхнього обслуговування, каже Трескунов. Як приклад — “Роза Вітрів”, яка починала з літаків “Антонова”, а потім перейшла Airbus.

АН-26 має свої недоліки й переваги, каже Віктор Логвиненко, ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ. Серед переваг, за його словами, наявність ремонтної бази й спеціалістів в Україні, а також універсальність літаків. “Можуть сідати навіть на ґрунтовій смузі довжиною всього 600 метрів, — каже він. — В Європі аеродроми кожні 200 км, але далеко не всі здатні приймати літаки типу Boeing”. 

Серед недоліків АН-26 — вантажопідйомність всього 5 т проти 20-60 т у Boeing 737-800, дальність до 1000 км проти 5000—10 000 км Boeing. 

Лізинг цих літаків також значно дешевший, ніж того ж Boeing 737 ($200 000 на місяць). “Нова Пошта” могла собі дозволити просто купити ці літаки, вартість одного АН-26 — це близько $100 000”, — каже Логвиненко. 

Чому НП їх не купила? У довгостроковій перспективі ці старі літаки не мають цінності, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Ці літаки не мають сталої ринкової та прогнозованої залишкової вартості, тож своє життя вони зазвичай закінчують у країнах третього світу, — каже він. — Ніхто не зможе такий “актив” прилаштувати в фінансово успішні авіакомпанії”.

Крім того, згідно з законодавством України імпорт літаків на умовах лізингу не обкладається ПДВ. 

“НП входить в авіалогістику поступово, оскільки це великі інвестиції, а їхню окупність або доцільність можна оцінювати лише в поєднанні з основним поштовим бізнесом”, — каже Трескунов. 

“Нова Пошта” планує вийти на рівень беззбитковості авіакомпанії мінімум за 3 роки.

“Нова Пошта” йде в Європу 

Власна авіакомпанія вписується в стратегію “Нової Пошти” щодо виходу на європейський ринок, каже Каленський з “3e Consultants”. 

У жовтні 2022-го “Нова Пошта” відкрила у Варшаві своє перше відділення в Польщі. Сьогодні їх 18 у найбільших містах країни: Краків, Люблін, Гданськ, Вроцлав, Познань, Лодзь та Жешув. До грудня середня кількість доставок через усі польські відділення зросла до 2500 на добу. 

Компанія поки не доставляє посилки між країнами ЄС, а тільки в та з України. У майбутньому це може змінитись, прогнозує Каленський. “Вони рухаються до статусу повноцінного європейського “гравця” на континентальному ринку поштових послуг і логістики”, — каже він. “Нова Пошта” ймовірно враховує успішні моделі таких глобальних гравців, як FedEx, DHL та Amazon, що також мають власний авіапарк для конкуренції в їхній основній сфері — експрес-доставці товарів “від дверей до дверей”, каже Трескунов.

Доставка між країнами ЄС потребує суттєво більших інвестицій, ніж вихід в Польщу, попереджає засновник сервісу з аналітики поштових відправлень Shipoko Ян Ружичка. “В Європі навряд є місце для ще одного поштового оператора, — каже він. — Наприклад, в Чехії вже немає вільного місця, щоб поставити поштомат”.

Перевага НП — це мільйони українців, які переїхали в ЄС. Значна частина відсилає (та/або отримає) товари рідним в Україну, а також відсилає “волонтерку” з Європи, каже Каленський. “Ці фактори будуть актуальними ще певний час, який дасть змогу НП закріпитись на європейському ринку”, — каже він. 

Це вікно можливостей бачать і засновники “Нової Пошти”. План компанії на 2023 рік — ще мінімум 30 відділень у Польщі, як власних, так і через франшизу, повідомила пресслужба компанії. “Маємо багато запитів від наших франчайзі з України на відкриття в Польщі у тих містах, де ще немає відділень”, — йдеться у відповіді пресслужби. Сума інвестицій в одне відділення, за даними компанії, — €40 000—60 000. 

Forbes

Торік “Нова пошта” доставила 6,5 млн міжнародних посилок, що на 30% менше, ніж у 2021-му (9,3 млн). При цьому кількість посилок із України зросла у 5 разів порівняно з минулим роком. Найбільше посилок доставлено в Польщу та Німеччину, повідомила пресслужба компанії. Саме ці країни прийняли найбільше українців (за оцінкою НП — 4 млн).  

“Нова Пошта” ще не оголошувала дані за 2022-й, у передвоєнний рік НП переслала 372 млн посилок. Виторг склав 16,9 млрд грн (+20% до попереднього року). Доля компанії на українському ринку — 65%.

У 2023-му компанія планує вийти на довоєнний рівень міжнародних посилок за рахунок освоєння нових напрямків. У першому півріччі 2023-го компанія відкриє відділення у Литві, Німеччині, Чехії та Румунії, повідомила пресслужба “Нової Пошти”. 

Ігор ОРЕЛ, Денис КАЦИЛО

Додати коментар

Користувач:
email:





Germany's engine
Exports drive the economy
But growth starts to slow

- Fin.Org.UA

Новини

23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини від Міністерства енергетики України
19:20 - Порт "Південний" відновив роботу після витоку олії
19:12 - Індійська компанія відновила закупівлі російської нафти зі знижкою
18:50 - В "Укренерго" повідомили, як діятимуть графіки відключення світла 25 грудня
18:41 - Атака московія на енергооб'єкти у Чернігові: місто без світла
18:10 - В уряді стверджують, що завершать скандальний конкурс на будівництво нової генерації
17:51 - Кабмін відсторонив очільника Держлікслужби після обшуків НАБУ і розслідування Bihus.Info
17:40 - Повідомлення про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сфері управління відходами»
17:28 - Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України у сфері управління відходами»
17:25 - Україна успішно завершила реструктуризацію ВВП-варантів: який був ризик
17:10 - Повідомлення про учасника індустріального парку "ЖИТОМИР-СХІД"
17:05 - Повідомлення про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо спеціального використання водних біоресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду»
17:00 - Світле Різдво Христове сьогодні увійде до кожної української оселі, з колядкою, Дідухом, із  смачною кутею, яка є символом життя, достатку і єдності роду
16:57 - Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо спеціального використання водних біоресурсів у межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду»
16:50 - Нацбанк випустив нову пам'ятну монету, присвячену Різдву: зі вставкою діаманта
16:35 - Інформація стосовно фізично зношеного та морально застарілого державного майна, яке обліковується на балансі суб’єктів господарювання, підпорядкованих Мінекономіки, вартість якого становить більш як 50 тисяч гривень станом на 23.12.2025
16:30 - Уряд посилив контроль за дотриманням суб'єктами господарювання вимог законодавства у галузях електроенергетики та теплопостачання
16:30 - Україні потрібна друга хвиля реформи управління публічними інвестиціями
16:20 - Уряд відтермінував початок застосування нової класифікації відходів для оподаткування
16:04 - "Тисячу Зеленського" почали приймати в Novus і Rozetka
16:00 - Уряд продовжив строк експлуатації великих спалювальних установок до 31 грудня 2028 року
15:36 - Зеленський підписав закон про створення поштового банку: що передбачає
15:32 - Практика розподілу ведення діяльності між декількома суб’єктами господарювання – штучне «дроблення бізнесу»
15:31 - Дроблення бізнесу – це ухилення від сплати податків!
15:30 - Уряд врегулював питання, які необхідні для завершення конкурсу на будівництво нової генеруючої потужності
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 25.12.2025
15:29 - «Дроблення бізнесу» - недоотримані кошти бюджетами
14:55 - Акваторію найбільшого українського порту перекрили через витік олії
14:34 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32619
Австралійський долар28.2517
Така0.34491
Канадський долар30.8144
Юань Женьміньбі6.0092
Чеська крона2.0471
Данська крона6.6517
Гонконгівський долар5.4212
Форинт0.127458
Індійська рупія0.46956
Рупія0.0025144
Новий ізраїльський шекель13.2339
Єна0.2702
Теньге0.082071
Вона0.0291
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.4174
Мексиканське песо2.3547
Молдовський лей2.5017
Новозеландський долар24.6011
Норвезька крона4.2112
Саудівський ріял11.239
Сінгапурський долар32.8303
Донг0.0016021
Ренд2.5347
Шведська крона4.5998
Швейцарський франк53.5188
Бат1.35801
Дирхам ОАЕ11.4774
Туніський динар14.5716
Єгипетський фунт0.886
Фунт стерлінгів56.9228
Долар США42.1541
Сербський динар0.42318
Азербайджанський манат24.7922
Румунський лей9.7608
Турецька ліра0.9838
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.7856
Болгарський лев25.3971
Євро49.6828
Ларі15.6416
Злотий11.7914
Золото189330.5
Срібло3051.17
Платина97517.19
Паладій76893.72

Курси валют, встановлені НБУ на 25.12.2025