“Нова Пошта” летить в ЄС

31.01.2023 09:00 | Укррудпром

Власна авіакомпанія — по-перше, це більша швидкість доставки посилок, каже Климов. “По-друге, це якість, оскільки ми отримуємо повний контроль над логістикою”, — додає він.   

Відтепер компанія не залежатиме від фрахту вільного місця в літаках інших компаній, каже керівний партнер консалтингової компанії “3e Consultants” Олег Каленський. “Власні літаки дадуть НП необхідну їй операційну гнучкість, надійність і зменшену собівартість”, — каже він.  

АН-26 перевозитимуть вантажі лише всередині Європи, а базуватимуться в Польщі до закінчення війни. Ймовірно, їхній логістичний центр буде у Жешуві, припускає ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ Віктор Логвиненко. Така база, за його словами, дасть змогу НП обслуговувати майже всю Європу.

Оскільки повітряний простір України на час війни закритий, доставка посилок із європейських аеропортів в Україну відбуватиметься автомобільним транспортом. Після закінчення війни літаки НП доставлятимуть вантажі в аеропорти “Бориспіль” і “Львів”.

Наразі “Нова Пошта” веде перемовини щодо оренди ще двох літаків, які зможуть виконувати далекомагістральні рейси — з США та Китаю. “Саме такий флот у 4 літаки плануємо зберігати до кінця 2024 року, а його подальше розширення залежатиме від попиту й обєму вантажів”, — повідомила Forbes пресслужба компанії. 

До війни “Нова Пошта” хотіла взяти в лізинг Boeing 737-800, В757 чи Airbus 321. Плани довелось переглянути через повномаштабне вторгнення рф в Україну. Українським компаніям надзвичайно важко домовитись із міжнародними лізингодавцями про лізинг західних літаків, на які триває бум попиту у світі, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Наприклад, міжнародні лізингодавці вимагають фінансові гарантії на весь період лізингу — до 5 років”, — каже він.

Ан-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії

Чому Нова Пошта взяла в лізинг АН-26 

АН-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії, щоб отримати перший сертифікат експлуатанта з мінімальними стартовими витратами та все ще доступним авіаперсоналом із досвідом їхнього обслуговування, каже Трескунов. Як приклад — “Роза Вітрів”, яка починала з літаків “Антонова”, а потім перейшла Airbus.

АН-26 має свої недоліки й переваги, каже Віктор Логвиненко, ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ. Серед переваг, за його словами, наявність ремонтної бази й спеціалістів в Україні, а також універсальність літаків. “Можуть сідати навіть на ґрунтовій смузі довжиною всього 600 метрів, — каже він. — В Європі аеродроми кожні 200 км, але далеко не всі здатні приймати літаки типу Boeing”. 

Серед недоліків АН-26 — вантажопідйомність всього 5 т проти 20-60 т у Boeing 737-800, дальність до 1000 км проти 5000—10 000 км Boeing. 

Лізинг цих літаків також значно дешевший, ніж того ж Boeing 737 ($200 000 на місяць). “Нова Пошта” могла собі дозволити просто купити ці літаки, вартість одного АН-26 — це близько $100 000”, — каже Логвиненко. 

Чому НП їх не купила? У довгостроковій перспективі ці старі літаки не мають цінності, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Ці літаки не мають сталої ринкової та прогнозованої залишкової вартості, тож своє життя вони зазвичай закінчують у країнах третього світу, — каже він. — Ніхто не зможе такий “актив” прилаштувати в фінансово успішні авіакомпанії”.

Крім того, згідно з законодавством України імпорт літаків на умовах лізингу не обкладається ПДВ. 

“НП входить в авіалогістику поступово, оскільки це великі інвестиції, а їхню окупність або доцільність можна оцінювати лише в поєднанні з основним поштовим бізнесом”, — каже Трескунов. 

“Нова Пошта” планує вийти на рівень беззбитковості авіакомпанії мінімум за 3 роки.

“Нова Пошта” йде в Європу 

Власна авіакомпанія вписується в стратегію “Нової Пошти” щодо виходу на європейський ринок, каже Каленський з “3e Consultants”. 

У жовтні 2022-го “Нова Пошта” відкрила у Варшаві своє перше відділення в Польщі. Сьогодні їх 18 у найбільших містах країни: Краків, Люблін, Гданськ, Вроцлав, Познань, Лодзь та Жешув. До грудня середня кількість доставок через усі польські відділення зросла до 2500 на добу. 

Компанія поки не доставляє посилки між країнами ЄС, а тільки в та з України. У майбутньому це може змінитись, прогнозує Каленський. “Вони рухаються до статусу повноцінного європейського “гравця” на континентальному ринку поштових послуг і логістики”, — каже він. “Нова Пошта” ймовірно враховує успішні моделі таких глобальних гравців, як FedEx, DHL та Amazon, що також мають власний авіапарк для конкуренції в їхній основній сфері — експрес-доставці товарів “від дверей до дверей”, каже Трескунов.

Доставка між країнами ЄС потребує суттєво більших інвестицій, ніж вихід в Польщу, попереджає засновник сервісу з аналітики поштових відправлень Shipoko Ян Ружичка. “В Європі навряд є місце для ще одного поштового оператора, — каже він. — Наприклад, в Чехії вже немає вільного місця, щоб поставити поштомат”.

Перевага НП — це мільйони українців, які переїхали в ЄС. Значна частина відсилає (та/або отримає) товари рідним в Україну, а також відсилає “волонтерку” з Європи, каже Каленський. “Ці фактори будуть актуальними ще певний час, який дасть змогу НП закріпитись на європейському ринку”, — каже він. 

Це вікно можливостей бачать і засновники “Нової Пошти”. План компанії на 2023 рік — ще мінімум 30 відділень у Польщі, як власних, так і через франшизу, повідомила пресслужба компанії. “Маємо багато запитів від наших франчайзі з України на відкриття в Польщі у тих містах, де ще немає відділень”, — йдеться у відповіді пресслужби. Сума інвестицій в одне відділення, за даними компанії, — €40 000—60 000. 

Forbes

Торік “Нова пошта” доставила 6,5 млн міжнародних посилок, що на 30% менше, ніж у 2021-му (9,3 млн). При цьому кількість посилок із України зросла у 5 разів порівняно з минулим роком. Найбільше посилок доставлено в Польщу та Німеччину, повідомила пресслужба компанії. Саме ці країни прийняли найбільше українців (за оцінкою НП — 4 млн).  

“Нова Пошта” ще не оголошувала дані за 2022-й, у передвоєнний рік НП переслала 372 млн посилок. Виторг склав 16,9 млрд грн (+20% до попереднього року). Доля компанії на українському ринку — 65%.

У 2023-му компанія планує вийти на довоєнний рівень міжнародних посилок за рахунок освоєння нових напрямків. У першому півріччі 2023-го компанія відкриє відділення у Литві, Німеччині, Чехії та Румунії, повідомила пресслужба “Нової Пошти”. 

Ігор ОРЕЛ, Денис КАЦИЛО

Додати коментар

Користувач:
email:





G8 and G20
Governing global finance
Powerful elite

- Fin.Org.UA

Новини

23:07 - Les marchés de capitaux français et l’Ukraine : une collaboration stratégique en construction
22:55 - Французькі ринки капіталу та Україна: шанс на глибшу інтеграцію та матеріальні переваги
21:05 - Новини 5 листопада: зміни до держбюджету-2026, черговий неплатоспроможний банк, збитки УЗ
20:48 - На Донеччині "Укрзалізниця" обмежила рух поїздів до Харківської області
20:33 - Топпосадовицю "Енергоатому", яку затримали за хабарі, арештували
20:12 - Уряд затвердив програму "Зимової підтримки" про виплату 6500 гривень: як діятиме
19:24 - Уряд підготував проєкт бюджету-2026 до другого читання у Раді: що змінилося
19:10 - Графіки відключень світла у четвер діятимуть майже весь день по всій Україні
18:53 - Профільний комітет рекомендує Раді ухвалити законопроєкт щодо теплопостачання
18:35 - Половина грошей від продажу "Челсі" може піти фірмам Абрамовича замість допомоги Україні
18:30 - Уряд офіційно визначив мінімальний вік користувача "Дії"
18:22 - Заволодіння десятками мільйонів "Укрзалізниці": до суду направили обвинувальний акт
18:00 - У жовтні митні платежі поповнили держбюджет на 67 мільярдів гривень
17:46 - У Міненерго розповіли, як енергооб'єкти України захищені від влучань дронів
17:45 - Міжнародний реєстр збитків відкрив для України нову категорію заяв
17:37 - Les Ukrainiens en France : contribution économique et intérêts stratégiques de la République
17:35 - Українці у Франції: вклад в економіку та французькі стратегічні ініціативи
17:31 - Уряд дозволить використання ШІ у "Дії" та заборонить ботів
17:25 - Французька допомога Україні: Розраховані ставки та стратегічні розрахунки Франції
17:23 - L’aide française à l’Ukraine : calcul stratégique et ambitions de puissance
17:15 - Рада з фінстабільності схвалила концепцію регулювання ринку віртуальних активів
17:11 - Державний борг України: монетизована макроекономіка на межі стійкості
17:06 - Арешт без вини: як держава тимчасово "позичає" чуже майно
17:00 - Україна взяла участь у Першій зустрічі лідерів Глобального альянсу проти голоду та бідності
17:00 - Нацбанк показав, яким буде курс долара і євро у четвер 6 листопада
16:51 - Рада з фінансової стабільності: боротьба з фіскальним бюрократизмом і цифровим майбутнім
16:40 - Українські заводи нарощують переробку цукрових буряків
16:30 - Скільки коштує санкційна помилка
16:23 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди КП "Харківські теплові мережі" (м. Харків, Слобідський р-н, вул. Мефодіївська, 11)
16:23 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди КП "Харківські теплові мережі" (м. Харків, Індустріальний район вул. П'ятихатська, 11)


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32162
Австралійський долар27.2637
Така0.34497
Канадський долар29.7673
Юань Женьміньбі5.9022
Чеська крона1.9839
Данська крона6.4744
Гонконгівський долар5.41
Форинт0.124862
Індійська рупія0.47447
Рупія0.0025163
Новий ізраїльський шекель12.8705
Єна0.27364
Теньге0.080076
Вона0.029133
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.0368
Мексиканське песо2.2544
Молдовський лей2.4544
Новозеландський долар23.7511
Норвезька крона4.1114
Саудівський ріял11.2164
Сінгапурський долар32.186
Донг0.0015984
Ренд2.4116
Шведська крона4.3863
Швейцарський франк51.9475
Бат1.29258
Дирхам ОАЕ11.4537
Туніський динар14.1979
Єгипетський фунт0.8873
Фунт стерлінгів54.8639
Долар США42.0671
Сербський динар0.41224
Азербайджанський манат24.7424
Румунський лей9.5045
Турецька ліра0.9992
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.9937
Болгарський лев24.7119
Євро48.3351
Ларі15.5286
Злотий11.3535
Золото166904.58
Срібло2004.71
Платина64805.63
Паладій59019.72

Курси валют, встановлені НБУ на 06.11.2025