“Нова Пошта” летить в ЄС

31.01.2023 09:00 | Укррудпром

Власна авіакомпанія — по-перше, це більша швидкість доставки посилок, каже Климов. “По-друге, це якість, оскільки ми отримуємо повний контроль над логістикою”, — додає він.   

Відтепер компанія не залежатиме від фрахту вільного місця в літаках інших компаній, каже керівний партнер консалтингової компанії “3e Consultants” Олег Каленський. “Власні літаки дадуть НП необхідну їй операційну гнучкість, надійність і зменшену собівартість”, — каже він.  

АН-26 перевозитимуть вантажі лише всередині Європи, а базуватимуться в Польщі до закінчення війни. Ймовірно, їхній логістичний центр буде у Жешуві, припускає ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ Віктор Логвиненко. Така база, за його словами, дасть змогу НП обслуговувати майже всю Європу.

Оскільки повітряний простір України на час війни закритий, доставка посилок із європейських аеропортів в Україну відбуватиметься автомобільним транспортом. Після закінчення війни літаки НП доставлятимуть вантажі в аеропорти “Бориспіль” і “Львів”.

Наразі “Нова Пошта” веде перемовини щодо оренди ще двох літаків, які зможуть виконувати далекомагістральні рейси — з США та Китаю. “Саме такий флот у 4 літаки плануємо зберігати до кінця 2024 року, а його подальше розширення залежатиме від попиту й обєму вантажів”, — повідомила Forbes пресслужба компанії. 

До війни “Нова Пошта” хотіла взяти в лізинг Boeing 737-800, В757 чи Airbus 321. Плани довелось переглянути через повномаштабне вторгнення рф в Україну. Українським компаніям надзвичайно важко домовитись із міжнародними лізингодавцями про лізинг західних літаків, на які триває бум попиту у світі, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Наприклад, міжнародні лізингодавці вимагають фінансові гарантії на весь період лізингу — до 5 років”, — каже він.

Ан-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії

Чому Нова Пошта взяла в лізинг АН-26 

АН-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії, щоб отримати перший сертифікат експлуатанта з мінімальними стартовими витратами та все ще доступним авіаперсоналом із досвідом їхнього обслуговування, каже Трескунов. Як приклад — “Роза Вітрів”, яка починала з літаків “Антонова”, а потім перейшла Airbus.

АН-26 має свої недоліки й переваги, каже Віктор Логвиненко, ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ. Серед переваг, за його словами, наявність ремонтної бази й спеціалістів в Україні, а також універсальність літаків. “Можуть сідати навіть на ґрунтовій смузі довжиною всього 600 метрів, — каже він. — В Європі аеродроми кожні 200 км, але далеко не всі здатні приймати літаки типу Boeing”. 

Серед недоліків АН-26 — вантажопідйомність всього 5 т проти 20-60 т у Boeing 737-800, дальність до 1000 км проти 5000—10 000 км Boeing. 

Лізинг цих літаків також значно дешевший, ніж того ж Boeing 737 ($200 000 на місяць). “Нова Пошта” могла собі дозволити просто купити ці літаки, вартість одного АН-26 — це близько $100 000”, — каже Логвиненко. 

Чому НП їх не купила? У довгостроковій перспективі ці старі літаки не мають цінності, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Ці літаки не мають сталої ринкової та прогнозованої залишкової вартості, тож своє життя вони зазвичай закінчують у країнах третього світу, — каже він. — Ніхто не зможе такий “актив” прилаштувати в фінансово успішні авіакомпанії”.

Крім того, згідно з законодавством України імпорт літаків на умовах лізингу не обкладається ПДВ. 

“НП входить в авіалогістику поступово, оскільки це великі інвестиції, а їхню окупність або доцільність можна оцінювати лише в поєднанні з основним поштовим бізнесом”, — каже Трескунов. 

“Нова Пошта” планує вийти на рівень беззбитковості авіакомпанії мінімум за 3 роки.

“Нова Пошта” йде в Європу 

Власна авіакомпанія вписується в стратегію “Нової Пошти” щодо виходу на європейський ринок, каже Каленський з “3e Consultants”. 

У жовтні 2022-го “Нова Пошта” відкрила у Варшаві своє перше відділення в Польщі. Сьогодні їх 18 у найбільших містах країни: Краків, Люблін, Гданськ, Вроцлав, Познань, Лодзь та Жешув. До грудня середня кількість доставок через усі польські відділення зросла до 2500 на добу. 

Компанія поки не доставляє посилки між країнами ЄС, а тільки в та з України. У майбутньому це може змінитись, прогнозує Каленський. “Вони рухаються до статусу повноцінного європейського “гравця” на континентальному ринку поштових послуг і логістики”, — каже він. “Нова Пошта” ймовірно враховує успішні моделі таких глобальних гравців, як FedEx, DHL та Amazon, що також мають власний авіапарк для конкуренції в їхній основній сфері — експрес-доставці товарів “від дверей до дверей”, каже Трескунов.

Доставка між країнами ЄС потребує суттєво більших інвестицій, ніж вихід в Польщу, попереджає засновник сервісу з аналітики поштових відправлень Shipoko Ян Ружичка. “В Європі навряд є місце для ще одного поштового оператора, — каже він. — Наприклад, в Чехії вже немає вільного місця, щоб поставити поштомат”.

Перевага НП — це мільйони українців, які переїхали в ЄС. Значна частина відсилає (та/або отримає) товари рідним в Україну, а також відсилає “волонтерку” з Європи, каже Каленський. “Ці фактори будуть актуальними ще певний час, який дасть змогу НП закріпитись на європейському ринку”, — каже він. 

Це вікно можливостей бачать і засновники “Нової Пошти”. План компанії на 2023 рік — ще мінімум 30 відділень у Польщі, як власних, так і через франшизу, повідомила пресслужба компанії. “Маємо багато запитів від наших франчайзі з України на відкриття в Польщі у тих містах, де ще немає відділень”, — йдеться у відповіді пресслужби. Сума інвестицій в одне відділення, за даними компанії, — €40 000—60 000. 

Forbes

Торік “Нова пошта” доставила 6,5 млн міжнародних посилок, що на 30% менше, ніж у 2021-му (9,3 млн). При цьому кількість посилок із України зросла у 5 разів порівняно з минулим роком. Найбільше посилок доставлено в Польщу та Німеччину, повідомила пресслужба компанії. Саме ці країни прийняли найбільше українців (за оцінкою НП — 4 млн).  

“Нова Пошта” ще не оголошувала дані за 2022-й, у передвоєнний рік НП переслала 372 млн посилок. Виторг склав 16,9 млрд грн (+20% до попереднього року). Доля компанії на українському ринку — 65%.

У 2023-му компанія планує вийти на довоєнний рівень міжнародних посилок за рахунок освоєння нових напрямків. У першому півріччі 2023-го компанія відкриє відділення у Литві, Німеччині, Чехії та Румунії, повідомила пресслужба “Нової Пошти”. 

Ігор ОРЕЛ, Денис КАЦИЛО

Додати коментар

Користувач:
email:





Stocks rise and they fall,
Tickers flash and then they stall,
Money changes all.

- Fin.Org.UA

Новини

23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:54 - МВФ та українська влада досягли угоди на рівні персоналу щодо нової чотирирічної програми в межах Механізму розширеного фінансування на суму 8,1 млрд дол. США
21:00 - Новини 26 листопада: суд реагує на помилку щодо Чернишова, чи підвищить "Укрпошта" тарифи
20:40 - На рівні інфляції: як в Україні зросли ціни на будівельні матеріали
20:30 - Угорщина збільшить постачання нафти московія до Сербії на тлі санкції США
20:01 - Нацбанк заборонив двом сервісам надавати фінансові послуги
19:45 - Мир з Україною миттєво не поверне нафту московія на світовий ринок – Bloomberg
19:15 - Суд повернув державі спиртзавод вартістю 451 мільйон
19:05 - Мінекономіки та Європейський інвестиційний банк обговорили посилення технічної підтримки у межах програми Ukraine Investment Framework
19:00 - Держава компенсуватиме 50% вартості будівництва прифронтових ферм
18:45 - Створення Фонду соціального орендного житла: розпочато прийом звернень
18:36 - Енергетики показали графіки відключення світла на четвер 27 листопада
18:30 - Українцям пропонують скаржитися на незаконний продаж алкоголю, сигарет і пального через бот
18:25 - Франція подає до суду на AliExpress за продаж секс-ляльок у вигляді дітей
18:05 - Ліквідація банків: у жовтні ФГВФО повернув кредиторам 248 мільйонів гривень
18:00 - Мінекономіки та Естонія посилюють співпрацю у відновленні, зеленому переході та цифрових реформах
17:50 - У Євросоюзі з'ясували, які країни найбільше купують нові електромобілі
17:45 - Нацбанк показав курс долара і євро на четвер 27 листопада
17:35 - "TAX Control": податкова розповіла про перші результати роботи сервісу
17:25 - Держава компенсуватиме 50% вартості будівництва тваринницьких ферм на прифронтових територіях
17:15 - Фонд гарантування вкладів повернув бізнесу всі борги "Комінвестбанку"
17:05 - У московії триває криза у вугільній галузі: вже 74% компаній збиткові
16:55 - В Україні вакансій з бронюванням побільшало у 8 разів
16:52 - За жовтень продажі Tesla у Європі обвалилися майже на 50%
16:35 - Зарплатні борги: держвиконавці забезпечили стягнення 343 мільйонів гривень
16:25 - Уряд перерозподілив гроші на компенсації за житло сімей ветеранів: що зміниться
16:15 - До 1 лютого в Україні сформують повний перелік нелегальних АЗС
16:05 - Чесно про ліси, виклики і невдачі
15:50 - Warner Music Group домовилась з ШІ-платформи щодо авторських прав на музику


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32436
Австралійський долар27.4603
Така0.34564
Канадський долар30.014
Юань Женьміньбі5.9746
Чеська крона2.0254
Данська крона6.5537
Гонконгівський долар5.4384
Форинт0.128092
Індійська рупія0.47382
Рупія0.0025379
Новий ізраїльський шекель12.8893
Єна0.27031
Теньге0.081568
Вона0.028681
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.2262
Мексиканське песо2.3023
Молдовський лей2.4809
Новозеландський долар23.9876
Норвезька крона4.134
Саудівський ріял11.2772
Сінгапурський долар32.5776
Донг0.0016039
Ренд2.4664
Шведська крона4.4373
Швейцарський франк52.4147
Бат1.3124
Дирхам ОАЕ11.5167
Туніський динар14.3541
Єгипетський фунт0.8865
Фунт стерлінгів55.7666
Долар США42.2987
Сербський динар0.41706
Азербайджанський манат24.8787
Румунський лей9.6157
Турецька ліра0.9963
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4645
Болгарський лев25.0318
Євро48.9481
Ларі15.6621
Злотий11.5681
Золото175746.45
Срібло2210.53
Платина66134.86
Паладій59676.7

Курси валют, встановлені НБУ на 27.11.2025