“Нова Пошта” летить в ЄС

31.01 09:00 | Укррудпром

Власна авіакомпанія — по-перше, це більша швидкість доставки посилок, каже Климов. “По-друге, це якість, оскільки ми отримуємо повний контроль над логістикою”, — додає він.   

Відтепер компанія не залежатиме від фрахту вільного місця в літаках інших компаній, каже керівний партнер консалтингової компанії “3e Consultants” Олег Каленський. “Власні літаки дадуть НП необхідну їй операційну гнучкість, надійність і зменшену собівартість”, — каже він.  

АН-26 перевозитимуть вантажі лише всередині Європи, а базуватимуться в Польщі до закінчення війни. Ймовірно, їхній логістичний центр буде у Жешуві, припускає ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ Віктор Логвиненко. Така база, за його словами, дасть змогу НП обслуговувати майже всю Європу.

Оскільки повітряний простір України на час війни закритий, доставка посилок із європейських аеропортів в Україну відбуватиметься автомобільним транспортом. Після закінчення війни літаки НП доставлятимуть вантажі в аеропорти “Бориспіль” і “Львів”.

Наразі “Нова Пошта” веде перемовини щодо оренди ще двох літаків, які зможуть виконувати далекомагістральні рейси — з США та Китаю. “Саме такий флот у 4 літаки плануємо зберігати до кінця 2024 року, а його подальше розширення залежатиме від попиту й обєму вантажів”, — повідомила Forbes пресслужба компанії. 

До війни “Нова Пошта” хотіла взяти в лізинг Boeing 737-800, В757 чи Airbus 321. Плани довелось переглянути через повномаштабне вторгнення рф в Україну. Українським компаніям надзвичайно важко домовитись із міжнародними лізингодавцями про лізинг західних літаків, на які триває бум попиту у світі, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Наприклад, міжнародні лізингодавці вимагають фінансові гарантії на весь період лізингу — до 5 років”, — каже він.

Ан-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії

Чому Нова Пошта взяла в лізинг АН-26 

АН-26 — це оптимальне рішення для нової української авіакомпанії, щоб отримати перший сертифікат експлуатанта з мінімальними стартовими витратами та все ще доступним авіаперсоналом із досвідом їхнього обслуговування, каже Трескунов. Як приклад — “Роза Вітрів”, яка починала з літаків “Антонова”, а потім перейшла Airbus.

АН-26 має свої недоліки й переваги, каже Віктор Логвиненко, ексрегіональний менеджер “АероСвіту” і МАУ. Серед переваг, за його словами, наявність ремонтної бази й спеціалістів в Україні, а також універсальність літаків. “Можуть сідати навіть на ґрунтовій смузі довжиною всього 600 метрів, — каже він. — В Європі аеродроми кожні 200 км, але далеко не всі здатні приймати літаки типу Boeing”. 

Серед недоліків АН-26 — вантажопідйомність всього 5 т проти 20-60 т у Boeing 737-800, дальність до 1000 км проти 5000—10 000 км Boeing. 

Лізинг цих літаків також значно дешевший, ніж того ж Boeing 737 ($200 000 на місяць). “Нова Пошта” могла собі дозволити просто купити ці літаки, вартість одного АН-26 — це близько $100 000”, — каже Логвиненко. 

Чому НП їх не купила? У довгостроковій перспективі ці старі літаки не мають цінності, каже авіаексперт Євген Трескунов. “Ці літаки не мають сталої ринкової та прогнозованої залишкової вартості, тож своє життя вони зазвичай закінчують у країнах третього світу, — каже він. — Ніхто не зможе такий “актив” прилаштувати в фінансово успішні авіакомпанії”.

Крім того, згідно з законодавством України імпорт літаків на умовах лізингу не обкладається ПДВ. 

“НП входить в авіалогістику поступово, оскільки це великі інвестиції, а їхню окупність або доцільність можна оцінювати лише в поєднанні з основним поштовим бізнесом”, — каже Трескунов. 

“Нова Пошта” планує вийти на рівень беззбитковості авіакомпанії мінімум за 3 роки.

“Нова Пошта” йде в Європу 

Власна авіакомпанія вписується в стратегію “Нової Пошти” щодо виходу на європейський ринок, каже Каленський з “3e Consultants”. 

У жовтні 2022-го “Нова Пошта” відкрила у Варшаві своє перше відділення в Польщі. Сьогодні їх 18 у найбільших містах країни: Краків, Люблін, Гданськ, Вроцлав, Познань, Лодзь та Жешув. До грудня середня кількість доставок через усі польські відділення зросла до 2500 на добу. 

Компанія поки не доставляє посилки між країнами ЄС, а тільки в та з України. У майбутньому це може змінитись, прогнозує Каленський. “Вони рухаються до статусу повноцінного європейського “гравця” на континентальному ринку поштових послуг і логістики”, — каже він. “Нова Пошта” ймовірно враховує успішні моделі таких глобальних гравців, як FedEx, DHL та Amazon, що також мають власний авіапарк для конкуренції в їхній основній сфері — експрес-доставці товарів “від дверей до дверей”, каже Трескунов.

Доставка між країнами ЄС потребує суттєво більших інвестицій, ніж вихід в Польщу, попереджає засновник сервісу з аналітики поштових відправлень Shipoko Ян Ружичка. “В Європі навряд є місце для ще одного поштового оператора, — каже він. — Наприклад, в Чехії вже немає вільного місця, щоб поставити поштомат”.

Перевага НП — це мільйони українців, які переїхали в ЄС. Значна частина відсилає (та/або отримає) товари рідним в Україну, а також відсилає “волонтерку” з Європи, каже Каленський. “Ці фактори будуть актуальними ще певний час, який дасть змогу НП закріпитись на європейському ринку”, — каже він. 

Це вікно можливостей бачать і засновники “Нової Пошти”. План компанії на 2023 рік — ще мінімум 30 відділень у Польщі, як власних, так і через франшизу, повідомила пресслужба компанії. “Маємо багато запитів від наших франчайзі з України на відкриття в Польщі у тих містах, де ще немає відділень”, — йдеться у відповіді пресслужби. Сума інвестицій в одне відділення, за даними компанії, — €40 000—60 000. 

Forbes

Торік “Нова пошта” доставила 6,5 млн міжнародних посилок, що на 30% менше, ніж у 2021-му (9,3 млн). При цьому кількість посилок із України зросла у 5 разів порівняно з минулим роком. Найбільше посилок доставлено в Польщу та Німеччину, повідомила пресслужба компанії. Саме ці країни прийняли найбільше українців (за оцінкою НП — 4 млн).  

“Нова Пошта” ще не оголошувала дані за 2022-й, у передвоєнний рік НП переслала 372 млн посилок. Виторг склав 16,9 млрд грн (+20% до попереднього року). Доля компанії на українському ринку — 65%.

У 2023-му компанія планує вийти на довоєнний рівень міжнародних посилок за рахунок освоєння нових напрямків. У першому півріччі 2023-го компанія відкриє відділення у Литві, Німеччині, Чехії та Румунії, повідомила пресслужба “Нової Пошти”. 

Ігор ОРЕЛ, Денис КАЦИЛО

Додати коментар

Користувач:
email:





Traders shout, sell, buy,
Prices fluctuate all day,
Stocks on the exchange.

- Fin.Org.UA

Новини

21:55 - Для школярів із сільських громад звільненої Херсонщини передано 5000 планшетів і ноутбуків
19:50 - Оперативна інформація Генерального Штабу Збройних Сил України станом на 18:00 1.04.2023 щодо російського вторгнення
19:50 - Жоден новий препарат з 1 квітня не додався до переліку рецептурних, – Віктор Ляшко
19:05 - Зеленский ввел санкции в отношении Богуслаева, 225 российских компаний и 33 граждан рф
17:45 - 1 квітня в Україні уже виписано понад 3000 електронних рецептів на різні рецептурні препарати
17:45 - Вдячні Словацькій Республіці за військову допомогу та літаки Міг-29, які захищатимуть наше небо та життя людей – Олексій Резніков
15:40 - В Україні почав діяти закон про е-резидентство, що дозволить іноземцям вести бізнес та сплачувати податки онлайн
15:40 - Ірина Верещук сьогодні з робочою поїздкою перебуває на Херсонщині
13:35 - Герман Галущенко: у суботу, 1 квітня, генерація електроенергії повністю забезпечує потреби споживачів
13:35 - Оперативна інформація щодо роботи піротехнічних підрозділів ДСНС України
13:10 - Объем неработающих кредитов в феврале уменьшился на 2,5 млрд гривен
13:10 - ЕС вводит исключения из санкций для гуманитарной помощи
12:20 - “Черниговоблэнерго” жалуется, что из-за войны у него чаще воруют электроэнергию
12:20 - Мининфраструктуры начало отбор проектов термомодернизации общественных зданий
11:30 - Денис Шмигаль: Для відновлення справедливості потрібні трибунал над росією, конфіскація активів та потужні санкції
11:30 - Всемирный банк разрешил перенаправить 130 млн долларов в льготные кредиты для украинских аграриев
10:35 - Польша рекордно увеличила импорт топлива из-за увеличения экспорта в Украину
10:35 - Монастирський переділ
10:35 - Электросамокаты и моноколеса в Украине признали транспортными средствами
09:40 - В 2022 году с финансового рынка Украины ушло более 420 небанковских компаний
09:40 - Евросоюз хочет вернуть импортные пошлины на украинское зерно
09:25 - Набір добровольців до «Гвардії наступу» продовжується, — Ігор Клименко
09:25 - Загальні бойові втрати противника з 24.02.2022 по 01.04.2023
08:45 - “Днепропресс” в 2022 году сохранил смешную прибыль
08:45 - Шахрайства Трампа. Чи спишуть республіканці експрезидента
08:45 - НКРЭКУ повысила “зеленый тариф” на второй квартал
07:55 - На каком этапе экономика Украины и что будет с российской
07:20 - Оперативна інформація Генерального Штабу Збройних Сил України станом на 06:00 1.04.2023 щодо російського вторгнення
23:34 - Рада виконавчих директорів МВФ схвалила 15,6 мільярдів доларів США за новою Програмою в рамках Механізму розширеного фінансування (Extended Fund Facility - EFF) для України як частину загального пакету підтримки обсягом у 115 мільярдів доларів США
23:33 - IMF Executive Board Approves US$15.6 Billion under a New Extended Fund Facility (EFF) Arrangement for Ukraine as part of a US$115 Billion Overall Support Package


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар24.4516
Канадський долар26.9899
Юань Женьміньбі5.3192
Чеська крона1.6914
Данська крона5.3352
Гонконгівський долар4.6585
Форинт0.104682
Індійська рупія0.44493
Рупія0.0024402
Новий ізраїльський шекель10.1085
Єна0.27457
Теньге0.08024
Вона0.028107
Мексиканське песо2.0238
Молдовський лей1.9916
Новозеландський долар22.8682
Норвезька крона3.4927
Російський рубль0.47125
Сінгапурський долар27.4952
Ренд2.0557
Шведська крона3.5233
Швейцарський франк39.8829
Єгипетський фунт1.1873
Фунт стерлінгів45.2482
Долар США36.5686
Білоруський рубль13.2919
Азербайджанський манат21.5426
Румунський лей8.0296
Турецька ліра1.9061
СПЗ (спеціальні права запозичення)49.195
Болгарський лев20.3193
Євро39.7373
Злотий8.5039
Алжирський динар0.26987
Така0.34305
Вірменський драм0.094133
Домініканське песо0.66857
Іранський ріал0.00087068
Іракський динар0.027915
Сом0.41831
Ліванський фунт0.002438
Лівійський динар7.6487
Малайзійський ринггіт8.2822
Марокканський дирхам3.5755
Пакистанська рупія0.12903
Саудівський ріял9.7441
Донг0.0015582
Бат1.07082
Дирхам ОАЕ9.9566
Туніський динар11.9595
Узбецький сум0.0031985
Новий тайванський долар1.19936
Туркменський новий манат10.4482
Сербський динар0.33893
Сомоні3.3507
Ларі14.3288
Бразильський реал7.1775
Золото72417.53
Срібло873.96
Платина35993.74
Паладій54480.27

Курси валют, встановлені НБУ на: 03.04.2023

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
204150901.89901.89895.82895.82400437.61
2064601016.421016.421016.421016.421016.42
226658987987987987515214.00
VERES155.17155.17155.17155.173879.25
XS1591298002980029800298001966800.00

Дані за 31.03.2023