Відродження “Волинянки” чи дешевий “китаєць”: що відомо про український електромобіль LUAZ

30.01.2023 17:25 | Укррудпром

У грудні 2022 року столичний підприємець Вадим Ігнатов презентував перший український електричний пікап LUAZ.

Він має не лише співзвучну назву з легендарною “Волинянкою” Луцького автомобільного заводу, а й позиціонується Ігнатовим як реінкарнація позашляховика в електричній версії.

Уважні оглядачі авторинку помітили, що майже такий самий електромобіль з аналогічними технічними характеристиками та дизайном і в тій самій ціновій категорії можна придбати на китайському маркетплейсі Alibaba.

Як так сталося, що вітчизняний електромобіль значною мірою повторює китайський?

Від захоплення з дитинства до першого прототипу

Перший електромобіль LUAZ презентували 15 грудня 2022 року, прив"язавши цю подію до випуску в минулому столітті першої версії “Волинянки” з двигуном внутрішнього згоряння.

“15 грудня 55 років тому зі стін Луцького автозаводу вийшла перша серійна “Волинянка” — ЛуАЗ-969. Це легендарний автомобіль, який вірою і правдою служив багатьом українцям. Сьогодні я представляю новий електромобіль, новий бренд — LUAZ”, — сказав засновник Luaz Motors Вадим Ігнатов.

Моделі легендарної “Волинянки” випускалася на Луцькому автозаводі з 1979 до 1996 року.

Джерело: ТСН

Він розповів ЕП, що ідея створення вантажного електромобіля в нього виникла пять років тому. На неї Ігнатова наштовхнуло те, що в Україні відсутні одночасно дешеві, нескладні в ремонті і пристосовані до сільської місцевості транспортні засоби. Якою свого часу була “Волинянка”.

“Для мене ЛуАЗ — це бренд з мого дитинства. Це був перший автомобіль, за кермо якого я сів”, — згадує Ігнатов.

Від ідеї до її реалізації пройшло небагато часу. У 2017 році, відвідуючи “Кантонську ярмарку” в Гуанчжоу, підприємець познайомився з представником дизайнерської студії CSG Design, яка мала проєкт малого електричного пікапа. Після цього почалася робота над створенням готових версій.

Перша модель мала тісну кабіну і була дорогою. Після перших тестувань в салоні додали трохи простору, а “начинку” максимально спростили.

Після цього китайська компанія “Кайюн моторс” почала дрібносерійний випуск електропікапів.

За словами Ігнатова, перші дві машини довго не могли виїхати з Китаю. Коли вони пливли до України, почалася війна і 24 лютого автомобілі застрягли в порту російського Новоросійська. Згодом їх вивантажили в Туреччині.

 

Оглядачі помітили, що LUAZ виглядає так само, як автомобіль, що продається на сайті Alibaba, але під іншим брендом. Він називається EEC L7e і коштує від 5185 дол. Зовні авто відрізняються лише формою переднього бампера і фарами.

Ззовні різниця між китайським та українським електромобілями помітна лише в передній частині

Джерело: Економічна правда 

Засновник Luaz Motors не приховує, що кузови для LUAZ закуповує в Китаї, і додає, що вони також продаються в США, Мексиці, Бразилії та ОАЕ.

“Це вдала конструкція, ліцензію на виробництво цього пікапа купують у різних країнах. Це їхній дизайн, а LUAZ — такий же ліцензіат, як і інші компанії. Це нормальна практика у світі”, — пояснює Ігнатов. За його словами, в Україні немає жодного виробництва, яке може випускати металеві кузови.

На першому етапі LUAZ матиме два варіанти кузова: дводверний пікап з великою бортовою платформою і вантажопідйомністю 1 тонна та чотиримісний пікап з меншою платформою і вантажопідйомністю 500 кг. Максимальна швидкість обмежена 50 км на год, як і в китайського електромобіля.

Якщо ззовні машина відрізняється від китайської моделі лише переднім бампером, то всередині має суттєві відмінності.

Що в електромобілі українське

У версії пікапа, який продається на Alibaba, встановлена свинцево-кислотна батарея, а в LUAZ проходять тестування батареї українського виробника EmGo Technology з Одеси. Це сучасна батарея на літій-залізо-фосфатних елементах, яка має значно більший термін служби, ніж свинцево-кислотні.

В Україні також виготовлятимуть системи керування акумуляторами. Цю функцію поклали на тернопільську компанію Eleek, яка розробляє для LUAZ і зарядний пристрій. Українською буде й електропроводка, її робитимуть в Тернополі або Дніпрі. Гальмівна система і фари — теж тернопільські.

Двигуни в автомобілях будуть китайськими. Їх постачатимуть разом з редукторами і задніми мостами. “Там дуже простий асинхронний двигун потужністю 5 кВт, але в Україні ми теж не знайшли виробників”, — додає Ігнатов.

Ступінь локалізації виробництва зростатиме, обіцяє він. Перші авто будуть з китайською рамою. Тимчасом Ігнатов веде перемовини з луцькою компанією “Прагматек”, яка виробляє причепи, аби налагодити випуск рам для LUAZ.

Українськими мали бути й інші елементи конструкції, але корективи внесла війна. “Ми планували використовувати диски розташованої під Києвом компанії Disla, але вона досі не відновила виробництво. Також не можна замовити українські шини “росава”, яких майже не виготовляють”, — зазначає Ігнатов.

В Україні відбуватиметься крупновузлове збирання електропікапів. Підприємець розглядає два майданчики: у Тернополі на території колишнього комбайнового заводу в партнерстві з виробником агропромислового обладнання або біля Києва спільно з компанією, яка працює у сфері сонячної енергетики.

Джерело: LUAZ MOTORS

“Звичайно, я хотів би розпочати збирання в Луцьку, але місто недалеко від кордону і, зважаючи на складну ситуацію з нашими сусідами, будь-коли можна чекати наступу чи обстрілів”, — зізнається засновник стартапу.

Зараз у Luaz Motors завершують тестові випробування, завершують виготовлення технічної специфікації та готуються до сертифікації.

Вихід на ринок і ціна

Попередні замовлення на LUAZ планують приймати навесні 2023 року. Після розуміння об’ємів потенційних продажів плануватимуть розміри виробництва. До збирання в Україні кількох авто Ігнатов планує провести road-show по країні, щоб люди змогли подивитися на машину і провести тест-драйв.

“Хочемо зробити мобільний автосалон. Дилерської мережі не буде, ми працюватимемо лише через прямі продажі”, — додає засновник стартапу.

Ціна базової версії електромобіля — двомісного пікапа “Фермер” з великою вантажною платформою — становитиме 5 100 дол. Він відрізнятиметься відсутністю електропідсилювача керма і ручними склопідйомниками.

“У радянські часи ЛуАЗ коштував 5 100 рублів, тому я навмисно підтягнув ціну до такого рівня. Вона навіть нижча від тієї, яка має бути, але завдяки модульному підходу ми цю ціну втримаємо”, — пояснює Ігнатов.

Додатковий модуль батареї буде коштувати 1 200 дол. Покупець зможе вибрати акумулятор потрібної ємності. Один блок зможе забезпечити відстань 70-80 км. Якщо поставити чотири блоки, то запасу ходу вистачить на 300 км.

“Це зроблено для того, щоб зменшити ціну. Є багато завдань, для яких не потрібен великий пробіг, тож навіщо платити більше?” — каже підприємець.

Чотиримісний електромобіль версії “Сіті” матиме електричний склопідйомник, електропідсилювач керма, краще оздоблений салон. Він буде дорожчим. Максимальна ціна електромобіля з повною “начинкою” — близько 9 тис дол.

Обидва електромобілі заряджатимуться від звичайної побутової розетки. Бортовий зарядний пристрій дозволить зарядити одну акумуляторну батарею за півтори години до 95%, усі чотири — за шість годин.

“Ми законтрактували тисячу кузовів у двох модифікаціях. За оптимістичного сценарію щороку зможемо збирати тисячу авто. За моїми очікуваннями, основні покупці — дрібні фермери або компанії, які мають велику площу і потребують перевезення великої кількості дрібних вантажів”, — підкреслює Ігнатов.

Вадим Ігнатов під час випробувань “волинянки”

Джерело: LUAZ MOTORS

Електромобіль матиме бортовий інвертор на 4 кВт, за допомогою якого можна буде забезпечити електроенергією невеликий будинок чи електроінструмент. Один модуль батареї може живити будинок пять годин, квартиру — десять годин.

“Голвне в цій машині — це вартість експлуатації. Вона споживає 7 кВт електроенергії на 100 кілометрів. Це близько 12 гривень. Вона дуже проста в обслуговуванні, там майже немає рідин, які потрібно міняти.

У задньому редукторі — 300 грамів оливи, яку слід міняти раз на 50 тисяч кілометрів. Проста підвіска, яку можна ремонтувати навіть без підйомника. Це велика економія для малого бізнесу”, — переконує засновник компанії.

Відношення до “Волинянки”

Завод ЛуАЗ у Луцьку, де в 1979 році почали випускати компактні повнопривідні автомобілі підвищеної прохідності ЛуАЗ-969, входить до складу корпорації “Богдан”. Виробляти “Волинянки” там припинили у 1992 році.

Такі автомобілі досі мають попит серед мисливців, рибалок та любителів активного відпочинку на природі завдяки невисокій ціні, простоті в обслуговуванні, компактності та високій прохідності.

На початку 2000-х років на заводі складали автобуси. У липні 2021 року Господарський суд Дніпропетровської області визнав ПрАТ “Автомобільна компанія “Богдан моторс” банкрутом і відкрив ліквідаційну процедуру.

Керівництво заводу зазначає, що стартап Luaz Motors не має жодного стосунку до легендарного українського позашляховика.

“Завод не виробляє транспортних засобів під брендом “ЛуАЗ” і не постачає їх на український ринок. Юристам доручено розібратися в правомірності використання цієї назви сторонніми особами і в разі виявлення порушень звернутися до компетентних органів з відповідними заявами”, — сказав директор “Автоскладального заводу №1” компанії “Богдан моторс” Дмитро Писаний.

 

Ігнатов каже, що має законні підстави на використання бренду і додає, що його компанія не має стосунку до ЛуАЗу, а прив’язка до історії — символічна.

“ЛуАЗ утратив права на бренд у 2010 році. Вони не продовжували реєстрацію торговельної марки. Я звертався до них, вони не відповідали, не йшли на контакт, тож я зареєстрував новий бренд, який не має нічого спільного з Луцьким автозаводом. Тому їхні претензії безпідставні”, — каже підприємець.

Він припускає, що судові позови можуть бути, але колишній власник бренду не має шансів їх виграти. “З юридичної точки зору все зроблено чисто. Наш бренд співзвучний з ЛуАЗом, але напис і логотип зовсім інші. Це реінкарнація бренду, але на іншому рівні”, — пояснює Ігнатов.

За його словами, електричний пікап не потрібно прив’язувати до Луцького автомобільного заводу, бо такого заводу давно нема.

 

 

Володимир РИХЛІЦЬКИЙ

Додати коментар

Користувач:
email:





Economic winds,
Trade deals, rates, and indicators,
Investors react fast.

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 24.04.2024
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 23 квітня: підозра Сольському, ще 8 мільярдів на будівництво фортифікацій
20:51 - На Київщині коштом UNITED24 відбудують амбулаторію, значно пошкоджену росіянами ще на початку війни
20:49 - Уряд компенсує понад 100 мільйонів прифронтовим громадам за зменшення надходжень місцевих податків 
20:45 - Аграрного міністра підозрюють в оборудках із землею на 500 мільйонів. Що загрожує Сольському: деталі справи
20:40 - Мінфін залучив понад 7 мільярдів від розміщення ОВДП
20:36 - Нові можливості транскордонного та регіонального співробітництва: Уряд підтримав ратифікацію угод про фінансування низки програм ЄС
20:13 - Фонд підтримки енергетики України зібрав близько 410 мільйонів євро – Шмигаль
19:59 - ПриватБанк відстояв право власності на один з найбільших ТЦ у Дніпрі: намагались відсудити ексвласники
19:54 - Модернізуємо мережу ЗВО: реорганізація Донецького національного університету економіки та Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту
19:46 - У КМДА не згодні з рішенням Мінкульту щодо колишньої Арки дружби народів
19:35 - Енергорегулятор виявив схему продажу електрики бізнесу за цінами для населення
19:27 - Уряд прийняв постанову про Раду громадського контролю при Національній службі здоров’я України
19:21 - Уряд підтримав запровадження експериментального проекту зі створення мережі стартап-шкіл — інкубаторів — акселераторів
19:14 - Уряд компенсує понад 110 млн грн прифронтовим громадам зменшення надходжень місцевих податків у І кварталі 2024 року
18:54 - Україна очікує надходження 1,5 мільярда євро в межах Ukraine Facility вже цього тижня 
18:52 - Наближаємося до членства ЄС: Україна вперше взяла участь у пояснювальній сесії Європейської комісії, присвяченій цифровізації
18:44 - Уряд зареєстрував новий індустріальний парк
18:36 - Укріплюємо фронт та кордони: Уряд виділив на будівництво фортифікацій ще понад 8 млрд грн
18:30 - Страхового брокера включено до реєстру
18:25 - Рада підтримала спрощення торгівлі вживаними авто
18:25 - Укріплюємо фронт та кордони: Уряд виділив на будівництво фортифікацій ще понад 8 млрд грн
18:20 - За координації Міненерго миколаївські енергетики отримали автовишки для ремонтних робіт
18:18 - Уряд перерозподілив 5,5 млрд грн для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених рф, та зміцнення обороноздатності держави
18:16 - Уряд затвердив план перетворення держпідприємства «Гарантований покупець» в акціонерне товариство
18:14 - Мінекономіки оголосило конкурс на незалежного члена наглядової ради "Укренерго"
18:11 - Уряд затвердив проведення оглядів витрат держбюджету в окремих сферах у 2024 році
18:10 - Прем’єр-міністр закликав українців до заощадження електроенергії: Усі разом маємо допомогти енергетиці вистояти
18:06 - Уряд схвалив ратифікацію міждержавної українсько-японської Конвенції про усунення подвійного оподаткування


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.5508
Канадський долар28.8843
Юань Женьміньбі5.4625
Чеська крона1.6736
Данська крона5.6645
Гонконгівський долар5.0519
Форинт0.107419
Індійська рупія0.47496
Рупія0.0024406
Новий ізраїльський шекель10.4725
Єна0.25572
Теньге0.089218
Вона0.028726
Мексиканське песо2.3137
Молдовський лей2.2177
Новозеландський долар23.4072
Норвезька крона3.6031
московський рубль0.42478
Сінгапурський долар29.0539
Ренд2.0586
Шведська крона3.642
Швейцарський франк43.4438
Єгипетський фунт0.8239
Фунт стерлінгів49.0668
Долар США39.586
Білоруський рубль14.3886
Азербайджанський манат23.2831
Румунський лей8.4927
Турецька ліра1.2149
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.0959
Болгарський лев21.6045
Євро42.262
Злотий9.7956
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото91151.91
Срібло1067.34
Платина35958.34
Паладій39599.46

Курси валют, встановлені НБУ на 24.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861043.471043.471043.471043.47968340.16
227763996.94996.94996.94996.94249235.00
229025983.2983.2983.2983.2294960.00
229470918.98918.98918.98918.98275694.00
CRSR061023.011023.011023.011023.012046.02
TATM4.644.644.644.641392.00

Дані за 23.04.2024