Співвласник АТБ Геннадій Буткевич побудував щебеневий завод. На що він розраховує під час війни

05.10 17:25 | Укррудпром

Незважаючи на війну та відсутність активного будівництва доріг, в Україні з’явився новий завод із виробництва щебеню. Навіщо BGV Group Management вклала в нього $22 млн?

Інвестгрупа співвласника АТБ Геннадія Буткевича BGV Group Management відкрила новий щебеневий завод у Житомирській області. Орієнтовні інвестиції — $22 млн. Кошти витратили на придбання і підготовку кар’єра, будівництво заводу та нової залізничної гілки з автоматизованою системою навантаження у вагони, повідомив Forbes член ради директорів BGV Group Management Сергій Войцеховський.

Компанія “Гранітний кар’єр” розміщена у селі Жеревці Житомирської області. За даними YouControl, власники — Валентина Буткевич (дружина Геннадія Буткевича), Олександр Настенко та Віталій Якимено (батько голови підкомітету з питань охорони і раціонального використання надр парламентського комітету з питань екологічної політики та природокористування Павла Якименка).

Подружжя Буткевичів станом на 2021 рік контролювало 15 спецдозволів на користування надрами, розповів Forbes Володимир Бойко, засновник видання NADRA.info, яке спеціалізується на темі видобутку з українських надр. У жовтні 2021 року компанія “Трайдент Геоінвест Україна” Геннадія Буткевича планувала взяти участь у приватизаційному конкурсі на “Об’єднану гірничо-хімічну компанію”. Проте він не відбувся, оскільки фірма Буткевича виявилася єдиною учасницею аукціону, повідомляли “Наші гроші”.

 

Навіщо новий щебеневий завод

Після 24 лютого в Україні зупинилося “Велике будівництво” доріг і мостів. Завмерло і будівництво житла. Це основні споживачі щебеню. “Обсяги будівництва впали у 100 разів”, — метафорично казав Forbes засновник KAN Development Ігор Ніконов.

Під час “Великого будівництва” щебеневі заводи були завантажені в середньому на 70%, каже власник дорожньої компанії “Автострада” (у групу входить Бехівський гранітний кар’єр у Житомирській області) Максим Шкіль. Зараз — приблизно на 10%.

 

 

Головні гравці ринку щебеню — “Юнігран” Ігоря Наумця, група “Технобуд” Олександра Скрипника, група COMSPEC Юрія Біжана, а також група Сергія Корявченкова, до якої входить Рижівський гранітний кар’єр у Полтавській області. У 2021 році в Україні було вироблено понад 73 млн т щебеню, свідчать дані Державної служби статистики. У 2022 році щебеневі заводи вироблять приблизно 10 млн т щебеню, прогнозує президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій.

Навіщо Геннадій Буткевич побудував завод, якщо немає попиту? Він почав цей проєкт до повномасштабного наступу російських військ. Лише на виробництво обладнання необхідно від восьми місяців до півтора року, каже власник щебеневої компанії “Юнігран” Ігор Наумець. На доставку та монтаж треба ще приблизно рік, додає він. “Тобто на все будівництво потрібно було щонайменше три роки. Гадаю, Геннадій Буткевич почав планувати збудувати завод років пять тому”, — продовжує Наумець.

“У нас був вибір: або заморозити будівництво, або добудовувати і відкривати”, — підтверджує Сергій Войцеховський.

У BGV Group Management передбачають будівельний бум після війни. “Під час “Великого будівництва” ефективні підприємства з виробництва щебеню були завантажені на 100%”, — каже Сергій Войцеховський. У компанії розраховують постачати щебінь великим дорожнім компаніям та забудовникам.

До війни BGV Group Management планувала окупити інвестиції за пять — сім років. Нині сподівається, що після війни строк зменшиться.

Термінового відновлення на деокупованих територіях потребують 29 108 приватних будинків та 6674 багатоповерхових будинки, вказується у плані Fast Recovery, розробленому Офісом президента. Через війну на кінець вересня в Україні зруйновано 322 мости та 25 000 км автомобільних доріг, казав раніше Forbes перший заступник голови “Укравтодору” Андрій Івко.

“Відновлення всієї зруйнованої інфраструктури потребуватиме мінімум чотири роки та 970 млрд грн”, — додав він. Нещодавно парламент повернув акцизи на паливо — головний наповнювач Державного дорожнього фонду.

FB-сторінка Кирила Тимошенко

Проблема в логістиці

Новий щебеневий завод працюватиме на столичному ринку, де вже конкурують кілька потужних гравців, каже Максим Шкіль. Коростенський щебзавод, підприємство “Юніграна”, Малинський кар’єр чи Бехівський гранітний кар’єр мають перевагу — вони ближче до Києва, каже Максим Шкіль. Завдяки цьому їхня продукція дешевша, вважає він.

Наразі відпускна ціна на новому заводі на найбільш популярний вид щебеню становить 240 грн/т. Він розміщений приблизно на 40 км далі від Києва, ніж завод Максима Шкіля. Для покупця вони обійдуться у додаткові 150 грн/т, якщо буде використовуватися автотранспорт, і 40—50 грн/т, якщо продукція доправлятиметься залізницею, розповідає Максим Шкіль.

У BGV Group Management розуміють цей конкурентний недолік. Тому ми побудували залізничний вузол, каже Сергій Войцеховський. “Ми будемо робити ставку на залізничну доставку”, — пояснює він.

Надалі Геннадій Буткевич планує використовувати власний щебінь для виробництва продукції з доданою вартістю. Якщо у щебеню маржа заробітку становить декілька відсотків, то в бетонних та модульних конструкціях, тротуарній плитці це десятки відсотків, каже Войцеховський. “Зараз ми ведемо переговори щодо налагодження схожого виробництва з німецькими та американськими партнерами”, — додає він.

Дмитро УЛЯНИЦЬКИЙ 

Додати коментар

Користувач:
email:





Новини

14:55 - Оккупанты нанесли ракетные удары по объекту транспортной инфраструктуры в Кривом Роге
14:55 - Дефицит мощности в энергосистеме Украины составляет около 20%
14:00 - Премьеры Украины и Бельгии обсудили использование замороженных российских активов для будущего восстановления
13:05 - НКРЭКУ оштрафовала “Оператора ГТС” из-за долгов
13:05 - В Украине уже собрали более 40 млн тонн зерновых
12:10 - Кабмин разрешил покупать оборудование для объектов энергетики в обход тендеров
12:10 - Украина 7 лет не покупает газ в рф
11:15 - Империя должна умереть
11:15 - Остатки средств на счетах физлиц-предпринимателей в банках превысили 100 млрд гривен
11:15 - Суд взыскал с “Киевметростроя” в пользу столицы 139 млн гривен
11:15 - Империя должна умереть! Сценарии ближайшего политического будущего рф (часть вторая)
10:20 - Соратник Юры Енакиевского создает очередную российскую ЧВК для войны в Украине
10:20 - “Укрзалиізныця” выставила на продажу 27,7 тыс тонн лома на 120,5 млн гривен
09:25 - “Нафтогаз” усилит сотрудничество с американской Halliburton
09:25 - Для реализации инициативы Grain from Ukraine уже собрали 150 млн долларов
09:25 - “По фасаду побежали трещины”. Как Илон Маск уничтожает собственный имидж и капитализацию Tesla
08:30 - Еще двоих экс-чиновников КГГА подозревают в незаконной передаче госимущества профсоюзам
08:30 - Де тут можна зігрітися: як українці шукали Пункти незламності
07:35 - Прощання з Паулем Боймером
19:25 - В Киеве перерыв в электроснабжении будет составлять не более 5 часов
15:55 - Зеленский обвинил Кличко в плохой работе в условиях отключений электроэнергии
15:55 - В Польше создали завод для ремонта западной артиллерии, вышедшей из строя в Украине
15:55 - Британская разведка: россия использует против Украины старые ракеты, снимая с них ядерные боеголовки
15:00 - Министр иностранных дел рассказал о тайных поставках оружия в Украину от стран, которые отрицают помощь Киеву
15:00 - Производители электроэнергии сейчас покрывают лишь 75% потребности потребления
13:15 - Очереди вагонов на пограничных переходах в ноябре выросли на 15%
13:15 - Кабмин еще на год продлил обязанности поставщика электроэнергии “последней надежды”
12:25 - В Раде хотят упростить систему налогообложения для предпринмателей
11:30 - российский олигарх Гуцериев переписал бизнес на украинку во избежание санкций
11:30 - На 4 отрасли экономики приходится 56% всех уплаченных налогов и сборов


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар24.6527
Канадський долар27.3768
Юань Женьміньбі5.0977
Куна5.0298
Чеська крона1.558
Данська крона5.1045
Гонконгівський долар4.6792
Форинт0.092261
Індійська рупія0.44762
Рупія0.0023335
Новий ізраїльський шекель10.6689
Єна0.26251
Теньге0.078564
Вона0.027591
Мексиканське песо1.8846
Молдовський лей1.8952
Новозеландський долар22.7987
Норвезька крона3.6883
Російський рубль0.60232
Сінгапурський долар26.5837
Ренд2.1349
Шведська крона3.5074
Швейцарський франк38.6519
Єгипетський фунт1.488
Фунт стерлінгів44.2151
Долар США36.5686
Білоруський рубль13.2919
Азербайджанський манат21.549
Румунський лей7.7074
Турецька ліра1.9623
СПЗ (спеціальні права запозичення)48.0413
Болгарський лев19.4111
Євро37.96
Злотий8.0925
Алжирський динар0.26034
Така0.34208
Вірменський драм0.092485
Домініканське песо0.67943
Іранський ріал0.00087068
Іракський динар0.025047
Сом0.43792
Ліванський фунт0.024258
Лівійський динар7.2354
Малайзійський ринггіт7.7358
Марокканський дирхам3.3434
Пакистанська рупія0.16567
Саудівський ріял9.734
Донг0.0014723
Бат0.95983
Дирхам ОАЕ9.9561
Туніський динар11.1906
Узбецький сум0.0032708
Новий тайванський долар1.13321
Туркменський новий манат10.4482
Сербський динар0.30893
Сомоні3.58
Ларі13.2017
Бразильський реал6.8424
Золото64025.4
Срібло777.94
Платина36018.24
Паладій68086.34

Курси валют, встановлені НБУ на: 28.11.2022

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
206460929.16929.16929.16929.1655749.60
22041236157.2032536157.2032536157.2032536157.2032563781306.53
2262601029.711029.711029.711029.71120476.07
AST20020020020030000.00
BAVL0.2050.220.2050.2246050.00
KER184.9184.9184.9184.9184.90

Дані за 25.11.2022