Співвласник АТБ Геннадій Буткевич побудував щебеневий завод. На що він розраховує під час війни

05.10.2022 17:25 | Укррудпром

Незважаючи на війну та відсутність активного будівництва доріг, в Україні з’явився новий завод із виробництва щебеню. Навіщо BGV Group Management вклала в нього $22 млн?

Інвестгрупа співвласника АТБ Геннадія Буткевича BGV Group Management відкрила новий щебеневий завод у Житомирській області. Орієнтовні інвестиції — $22 млн. Кошти витратили на придбання і підготовку кар’єра, будівництво заводу та нової залізничної гілки з автоматизованою системою навантаження у вагони, повідомив Forbes член ради директорів BGV Group Management Сергій Войцеховський.

Компанія “Гранітний кар’єр” розміщена у селі Жеревці Житомирської області. За даними YouControl, власники — Валентина Буткевич (дружина Геннадія Буткевича), Олександр Настенко та Віталій Якимено (батько голови підкомітету з питань охорони і раціонального використання надр парламентського комітету з питань екологічної політики та природокористування Павла Якименка).

Подружжя Буткевичів станом на 2021 рік контролювало 15 спецдозволів на користування надрами, розповів Forbes Володимир Бойко, засновник видання NADRA.info, яке спеціалізується на темі видобутку з українських надр. У жовтні 2021 року компанія “Трайдент Геоінвест Україна” Геннадія Буткевича планувала взяти участь у приватизаційному конкурсі на “Об’єднану гірничо-хімічну компанію”. Проте він не відбувся, оскільки фірма Буткевича виявилася єдиною учасницею аукціону, повідомляли “Наші гроші”.

 

Навіщо новий щебеневий завод

Після 24 лютого в Україні зупинилося “Велике будівництво” доріг і мостів. Завмерло і будівництво житла. Це основні споживачі щебеню. “Обсяги будівництва впали у 100 разів”, — метафорично казав Forbes засновник KAN Development Ігор Ніконов.

Під час “Великого будівництва” щебеневі заводи були завантажені в середньому на 70%, каже власник дорожньої компанії “Автострада” (у групу входить Бехівський гранітний кар’єр у Житомирській області) Максим Шкіль. Зараз — приблизно на 10%.

 

 

Головні гравці ринку щебеню — “Юнігран” Ігоря Наумця, група “Технобуд” Олександра Скрипника, група COMSPEC Юрія Біжана, а також група Сергія Корявченкова, до якої входить Рижівський гранітний кар’єр у Полтавській області. У 2021 році в Україні було вироблено понад 73 млн т щебеню, свідчать дані Державної служби статистики. У 2022 році щебеневі заводи вироблять приблизно 10 млн т щебеню, прогнозує президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій.

Навіщо Геннадій Буткевич побудував завод, якщо немає попиту? Він почав цей проєкт до повномасштабного наступу російських військ. Лише на виробництво обладнання необхідно від восьми місяців до півтора року, каже власник щебеневої компанії “Юнігран” Ігор Наумець. На доставку та монтаж треба ще приблизно рік, додає він. “Тобто на все будівництво потрібно було щонайменше три роки. Гадаю, Геннадій Буткевич почав планувати збудувати завод років пять тому”, — продовжує Наумець.

“У нас був вибір: або заморозити будівництво, або добудовувати і відкривати”, — підтверджує Сергій Войцеховський.

У BGV Group Management передбачають будівельний бум після війни. “Під час “Великого будівництва” ефективні підприємства з виробництва щебеню були завантажені на 100%”, — каже Сергій Войцеховський. У компанії розраховують постачати щебінь великим дорожнім компаніям та забудовникам.

До війни BGV Group Management планувала окупити інвестиції за пять — сім років. Нині сподівається, що після війни строк зменшиться.

Термінового відновлення на деокупованих територіях потребують 29 108 приватних будинків та 6674 багатоповерхових будинки, вказується у плані Fast Recovery, розробленому Офісом президента. Через війну на кінець вересня в Україні зруйновано 322 мости та 25 000 км автомобільних доріг, казав раніше Forbes перший заступник голови “Укравтодору” Андрій Івко.

“Відновлення всієї зруйнованої інфраструктури потребуватиме мінімум чотири роки та 970 млрд грн”, — додав він. Нещодавно парламент повернув акцизи на паливо — головний наповнювач Державного дорожнього фонду.

FB-сторінка Кирила Тимошенко

Проблема в логістиці

Новий щебеневий завод працюватиме на столичному ринку, де вже конкурують кілька потужних гравців, каже Максим Шкіль. Коростенський щебзавод, підприємство “Юніграна”, Малинський кар’єр чи Бехівський гранітний кар’єр мають перевагу — вони ближче до Києва, каже Максим Шкіль. Завдяки цьому їхня продукція дешевша, вважає він.

Наразі відпускна ціна на новому заводі на найбільш популярний вид щебеню становить 240 грн/т. Він розміщений приблизно на 40 км далі від Києва, ніж завод Максима Шкіля. Для покупця вони обійдуться у додаткові 150 грн/т, якщо буде використовуватися автотранспорт, і 40—50 грн/т, якщо продукція доправлятиметься залізницею, розповідає Максим Шкіль.

У BGV Group Management розуміють цей конкурентний недолік. Тому ми побудували залізничний вузол, каже Сергій Войцеховський. “Ми будемо робити ставку на залізничну доставку”, — пояснює він.

Надалі Геннадій Буткевич планує використовувати власний щебінь для виробництва продукції з доданою вартістю. Якщо у щебеню маржа заробітку становить декілька відсотків, то в бетонних та модульних конструкціях, тротуарній плитці це десятки відсотків, каже Войцеховський. “Зараз ми ведемо переговори щодо налагодження схожого виробництва з німецькими та американськими партнерами”, — додає він.

Дмитро УЛЯНИЦЬКИЙ 

Додати коментар

Користувач:
email:





Greece, Spain, and more
Debt crises are still alive
Can Europe revive?

- Fin.Org.UA

Новини

11:45 - До уваги платників!
11:44 - Алгоритм дій для подання заяв про бажання/відмову отримувати документ через Електронний кабінет
11:43 - Про включення до складу доходу юридичної особи – платника єдиного податку третьої групи відшкодованої орендарем суми комунальних платежів
11:42 - Нарахування єдиного внеску на заробітну плату студентів при проходженні виробничої практики
11:41 - Про податкові пільги для новоствореної ФОП, яка обрала єдиний податок після мобілізації або під час служби за контрактом
11:40 - Отримання облікової картки платника податків на неповнолітню особу одним з батьків
11:39 - Про ліцензування права на зберігання пального або зберігання пального виключно для потреб власного споживання та/або промислової переробки
11:38 - Податкова знижка за навчання: які необхідно подати документи?
11:37 - Рентна плата за видобування залізних руд: місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від платників майже 1,3 млрд гривень
11:36 - Плата за землю: внесок фізичних осіб до місцевих бюджетів Дніпропетровщини – понад 554,6 млн гривень
11:34 - Електронні сервіси ДПС
11:34 - Дієва комунікація як інструмент підтримки бізнесу
11:33 - Робота за правилами на ринку підакцизних товарів
11:32 - Просвітницька місія – стратегічна інвестиція у майбутнє
11:31 - Леся Карнаух: Обсяги контрольованих операцій за 2024 зросли на третину – задекларовано 3,3 трлн гривень
11:10 - Прибутки Nokia зростають на тлі популярності ШІ
11:07 - Укренерго: графіки діють у 12 регіонах, після атак московія знеструмлення у двох областях
11:00 - Як війна ускладнює доступ до компенсацій
10:46 - Запорізька АЕС вийшла з місячного повного блекауту
10:45 - Європейці домовилися спільно розробляти конкурента Starlink
10:20 - Ціни на нафту різко відреагували на санкції США проти російських нафтових компаній
09:58 - ЄС фінально затвердив 19-й пакет санкцій проти московії
09:50 - Спортзал та третій поверх: в Ірпені розбудують пошкоджену школу за гроші ЄІБ
09:44 - Індія готова різко скоротити закупівлі нафти з московія після введення санкцій США – Reuters
09:15 - Українців найбільше цікавлять електрокари серед вживаних авто до 5 років: популярні моделі
09:00 - Через обстріли потяги їдуть із затримками у трьох областях
08:00 - Перше рішення ЄСПЛ щодо українських санкцій. Крах системи чи стимул для змін?
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 23.10.2025
05:00 - МВФ схиляє Україну послабити гривню. Чи допоможе це бюджету?
00:00 - Накази Міністерства енергетики України


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.31998
Австралійський долар27.0781
Така0.3423
Канадський долар29.7633
Юань Женьміньбі5.8596
Чеська крона1.9902
Данська крона6.4757
Гонконгівський долар5.3737
Форинт0.124238
Індійська рупія0.47488
Рупія0.0025181
Новий ізраїльський шекель12.6546
Єна0.27511
Теньге0.077511
Вона0.029145
Ліванський фунт0.000466
Малайзійський ринггіт9.8712
Мексиканське песо2.2676
Молдовський лей2.4638
Новозеландський долар23.9653
Норвезька крона4.156
Саудівський ріял11.1335
Сінгапурський долар32.139
Донг0.0015848
Ренд2.3901
Шведська крона4.4292
Швейцарський франк52.4363
Бат1.26907
Дирхам ОАЕ11.3681
Туніський динар14.2067
Єгипетський фунт0.878
Фунт стерлінгів55.6552
Долар США41.755
Сербський динар0.41258
Азербайджанський манат24.5647
Румунський лей9.5159
Турецька ліра0.9947
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.8628
Болгарський лев24.7349
Євро48.369
Ларі15.4077
Злотий11.431
Золото167912.3
Срібло1994.41
Платина64112.71
Паладій58918.81

Курси валют, встановлені НБУ на 23.10.2025