Телебачення лікує фарма

28.09 18:50 | Укррудпром

Канали Пінчука та Коломойського майже повністю забиті рекламою. Як вдається продавати її під час війни

 

На українському телебаченні успішно стартував високий рекламний сезон. Більшість українських телеканалів заповнені рекламою під завязку. Проте заробляють вони значно менше, ніж минулого року. Це змушує телебачення ставати скромнішим

Незважаючи на війну, осінній рекламний сезон на українських телеканалах стартував успішно. Телевізійні ресурси найбільших медіагруп StarLigtMedia та 1+1 Media з початку осені майже повністю заповнені рекламними роликами. “Активність клієнтів у вересні вдвічі більша, ніж у серпні”, — каже Forbes президент Ocean Media Plus Андрій Партика. Це сейлс-хаус продає рекламу на телеканалах StarLigtMedia Віктора Пінчука. 

Така ж ситуація і у 1+1 Media Ігоря Коломойського. “В прайм-таймі попит перевищує пропозицію”, — розповідає Forbes комерційний директор групи Валерій Варениця. Щоб задовольнити попит, 1+1 Media повернув нічні рекламні блоки, а також блок о 6-й ранку. І хоча в минулому році розпроданість часу в обох медіагрупах у цей період була вищою, найближчим часом вона сягне 85—90%, каже директор з ТБ-інвестицій та баїнгу Razom Group Ігор Полосьмак. А це майже повний солдаут, пояснює він. 

Гірша ситуація в третього гравця ринку: InterMediaGroup Дмитра Фірташа. За інформацією Полосьмака, рекламні блоки на телеканалах групи заповнені не більш ніж на 30%. Директор з маркетингу та продажу сейлс-хаусу Space Media Дмитро Дутчин підтвердив, що заповненість не вище 30%. “У нас суттєво мала кількість рекламодавців в ефірі. Їх можна порахувати на пальцях однієї руки”, — сказав Дутчин. Space Media має контракт з Inter Media Group.

Що стосується інформаційних каналів, приміром “5-го” чи “24-го”, то компанії не дуже охоче купують там час. “Це специфічний контент, не зовсім етично показувати рекламу поруч із сумними чи трагічними подіями, і багато рекламодавців не хочуть там розміщуватися”, — каже Полосьмак.

Чому виросла заповненість рекламою

Основною причиною військового телевізійного солдауту стало скорочення пропозиції, пояснює Полосьмак. Річ у тім, що з 25 лютого найбільші канали українських медіагруп транслюють телемарафон “Єдині новини”. Досі не продають комерційну рекламу 1+1, ICTV та “Інтер”. Саме ці канали мали найбільшу аудиторію в медіагрупах Коломойського, Пінчука та Фірташа.

 

До середини червня в “Єдиному телемарафоні” брав участь і телеканал “Україна 24”, що входив до “Медіа Групи Україна”. Проте компанія припинила мовлення з середини липня з ініціативи акціонера Ріната Ахметова. Офіційною причиною відмови від медіабізнесу в СКМ назвали вступ у дію так званого антиолігархічного закону. Згідно з документом, володіння медіа — один із критеріїв, за яким бізнесмена можуть включити до реєстру олігархів. Це накладає обмеження на комерційну діяльність компаній.

Проте топи інших телеканалів на умовах анонімності припускали в розмові з Forbes, що причиною закриття медіагрупи стала її збитковість. Ще до війни медіабізнес обходився СКМ у $100—150 млн. В умовах війни, коли зник рекламний ринок, а частина металургійних активів Ахметова зупинилася, медіагрупа перетворилася на непідйомний тягар. 

На яких каналах медіагрупи продають рекламу

1+1 Media: ТЕТ, 2+2, ПЛЮСПЛЮС, УНІАН ТБ та “Бігуді”

StarLightMedia: СТБ, “Новий Канал”, “Оце ТБ”, М1, М2

InterMediaGroup: НТН, К1, “Мега”, “Піксель”, “Enter-фільм”

Під час війни частка в переглядах не задіяних у телемарафоні каналів “Медіа Групи Україна” була 6—7%, каже Полосьмак. Він припускає, що її телеглядачі перерозподіляються між СТБ та 1+1. 

Припускає, тому що більш точної інформації наразі немає. Річ у тім, що з березня 2022 року в Україні призупинено телевимірювання. На основі його даних відбувався продаж реклами. Замовником дослідження, яке проводила компанія Nilsen, був Індустріальний телевізійний комітет. 

Припинення вимірювань змусило телеканали змінити модель продажу телевізійної реклами, розповідає Полосьмак. До війни вони продавали кількість переглядів, базуючись на даних ТВ-панелі. Тепер — 30-секундні ролики. Таким чином канали реалізували рекламну модель 1990-х, каже генеральний директор українського представництва фармкомпанії Sandoz Андрій Самойлович. 

Самойлович не дуже задоволений новою моделлю. Його компанія купує рекламу, зокрема, на каналах StarLigtMedia. Проте обережніше, ніж раніше. “Толком ніхто не розуміє, як це працює. Йдемо методом проб та помилок”, — каже топменеджер Sandoz. Варениця з 1+1 підтверджує — переважають короткострокові, місячні контракти. Мало хто, як раніше, заключає договори на рік уперед, каже він. 

Як обвалився ринок телереклами України на початку війни. Показники за січень—червень 2022 року

Зміна основних рекламодавців та падіння доходів

Драйвером відновлення українського ринку телереклами стали фармацевтичні компанії. Картина відрізняється від того, що було в 2021 році, коли основними рекламодавцями були гравці з FMCG. За даними Razom group, у десятці найбільших рекламодавців на ТБ у 2021-му девятеро були виробниками товарів широкого вжитку та напоїв, у цьому році майже навпаки. Восьмеро з десяти — фарма. За оцінкою Варениці з 1+1, на цю галузь зараз приходиться 65—70% телевізійного бюджету. 

Найбільший рекламодавець телевізійного ринку — вітчизняна фармацевтична фірма “Дарниця”, в Razom group її телевізійні інвестиції за квітень—вересень оцінюють у 30—35 млн грн. На другому/третьому місці — індійська Kusum healthcare та ізраїльська Teva, з бюджетами у 25—30 млн грн.  

 

 

Проте активізувалися й інші рекламодавці, каже Варениця. Зокрема, компанії з e-commerce. Наприклад, Glovo та HotFinance. Поступово повертається й FMCG. Варениця каже, що його група вже має кілька рекламних контрактів із колишніми лідерами рекламних бюджетів — виробниками споживчих товарів.

За прогнозом Партики з Ocean Media, найбільших показників попит на телерекламу сягне в листопаді—грудні. 

Однак багато заробити на цьому попиті телеканалам не вдасться. Щоб залучити рекламодавців, медіакомпанії пішли на суттєві знижки. Дисконт, каже Полосьмак із Razom Group, у середньому досягає 30—40% у порівнянні з цінами минулого року. 

Проте падіння рекламного ТБ-ринку буде ще більшим. За прогнозами Партики, з Ocean Media, за підсумками року становитиме 35—40% від обсягів 2021-го. Варениця з 1+1 каже, що обєм рекламного ТБ-ринку складе не менше третини від минулорічного. За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, в минулому році він становив 13,6 млрд грн. 

Що робитимуть медіагрупи? Вони вже скоротили витрати. Зокрема 1+1 це зробив ще навесні, каже Forbes гендиректор компанії Ярослав Пахольчук. У квітні компанія залишила лише один офіс із пяти та скоротила понад 20% співробітників. З більш ніж 15% колег попрощалися і в StarLightMedia. За словами гендиректора 1+1 Media Ярослава Пахольчука, у його компанії, зокрема, фокус на продажах контенту, диджитал-сегменті та залученні донорських ресурсів. 

 

Катерина ШАПОВАЛ, Ната ШТУКА

Додати коментар

Користувач:
email:





Новини

21:35 - рф нанесла очередной ракетный удар по объекту промышленной инфраструктуры в Кривом Роге
21:35 - Виктор Орбан заявил, что венгерское вето на макрофинансовую помощь ЕС Украине “неправильно поняли”
20:30 - Міжнародні резерви України перевищили довоєнний рівень і сягнули майже 28 млрд дол. США
19:50 - Дефицит мощности в энергосистеме составляет 19% прогнозного потребления
18:55 - Украина в заложниках у олигархов. Энергетика
18:55 - Для восстановления энергосистемы Украины после ракетной атаки нужно еще несколько суток
18:55 - ЕС не позволит одной стране сорвать предоставление Украине 18 млрд евро — средства начнут поступать уже в январе
18:55 - ЕБРР не снизил из-за военных действий требования к экологичности проектов в Украине
18:55 - Failed state. россия провалилась как государство?
18:55 - Таджиков, которых отправили на восстановление оккупированного рф Мариуполя, обманули работодатели
18:55 - Программа Grain from Ukraine собрала 190 млн долларов взносов от партнеров
18:55 - Минфин разместил военных облигаций еще на 3 млрд гривен
18:00 - ЕС пытается согласовать верхний предел цены на газ в 220 евро
18:00 - Как бизнес в сфере гемблинга и беттинга создает рабочие места при помощи технологий
18:00 - Антикоррупционные органы уведомили о подозрении Кауфмана и Грановского, контролировавших чиновников Одесского горсовета
18:00 - ЕС хочет ввести санкции против горнодобывающей отрасли россии
18:00 - Фонд сына Уоррена Баффета предоставит Украине мощные генераторы большой мощности на 30 млн долларов
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 06.12.2022
17:05 - “Укрзализныця” ограничила грузовые перевозки в Молдову
17:05 - Власти Киева собирают данные о бизнесах, которые готовы работать в условиях блэкаута
17:05 - В 2022 году Украина экспортировала агропродукции на 21 млрд долларов
17:05 - Украина и Молдова планируют строительство автомобильного моста через Днестр
17:05 - Константин Жеваго за год потерял миллиард долларов
17:05 - рф не хочет передавать контроль над Запорожской АЭС “третьей стороне”
16:32 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ СОБОРНОГО ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКОГО РАЙОНІВ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
16:10 - В Киевской ОВА заверили, что поэтапно восстановят плановые графики энергоснабжения
16:10 - В партии “Слуга народа” лишили мандатов около десяти местных депутатов-коллаборантов
16:10 - В НБУ рассказали о создании сети дежурных банковских отделений с автономным энергоснабжением
16:10 - Венгрия заблокировала выделение 18 млрд евро финансовой помощи Украине в 2023 году
16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на: 07.12.2022


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар24.6418
Канадський долар26.8482
Юань Женьміньбі5.2318
Куна5.0948
Чеська крона1.5828
Данська крона5.1743
Гонконгівський долар4.7009
Форинт0.092727
Індійська рупія0.44268
Рупія0.0023411
Новий ізраїльський шекель10.7413
Єна0.2687
Теньге0.077663
Вона0.027715
Мексиканське песо1.862
Молдовський лей1.867
Новозеландський долар23.2083
Норвезька крона3.6866
Російський рубль0.57972
Сінгапурський долар26.976
Ренд2.1141
Шведська крона3.5357
Швейцарський франк38.9629
Єгипетський фунт1.4858
Фунт стерлінгів44.7033
Долар США36.5686
Білоруський рубль13.2919
Азербайджанський манат21.5363
Румунський лей7.8346
Турецька ліра1.9621
СПЗ (спеціальні права запозичення)48.5083
Болгарський лев19.6775
Євро38.4866
Злотий8.1888
Алжирський динар0.26377
Така0.35684
Вірменський драм0.092609
Домініканське песо0.67109
Іранський ріал0.00087068
Іракський динар0.025047
Сом0.43303
Ліванський фунт0.024258
Лівійський динар7.4715
Малайзійський ринггіт8.2291
Марокканський дирхам3.4191
Пакистанська рупія0.16275
Саудівський ріял9.7291
Донг0.0014803
Бат1.03673
Дирхам ОАЕ9.9561
Туніський динар11.3342
Узбецький сум0.0032641
Новий тайванський долар1.18671
Туркменський новий манат10.4482
Сербський динар0.32316
Сомоні3.5816
Ларі13.4815
Бразильський реал6.8983
Золото65110.39
Срібло823.87
Платина36659.29
Паладій68934.74

Курси валют, встановлені НБУ на: 07.12.2022

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
206460934.51934.51934.51934.51934.51
225668976.01976.01976.01976.015856.06
225940989.27989.27989.27989.27989270.00
2262601034.321034.321034.321034.32680582.56

Дані за 06.12.2022