Телебачення лікує фарма

28.09.2022 18:50 | Укррудпром

Канали Пінчука та Коломойського майже повністю забиті рекламою. Як вдається продавати її під час війни

 

На українському телебаченні успішно стартував високий рекламний сезон. Більшість українських телеканалів заповнені рекламою під завязку. Проте заробляють вони значно менше, ніж минулого року. Це змушує телебачення ставати скромнішим

Незважаючи на війну, осінній рекламний сезон на українських телеканалах стартував успішно. Телевізійні ресурси найбільших медіагруп StarLigtMedia та 1+1 Media з початку осені майже повністю заповнені рекламними роликами. “Активність клієнтів у вересні вдвічі більша, ніж у серпні”, — каже Forbes президент Ocean Media Plus Андрій Партика. Це сейлс-хаус продає рекламу на телеканалах StarLigtMedia Віктора Пінчука. 

Така ж ситуація і у 1+1 Media Ігоря Коломойського. “В прайм-таймі попит перевищує пропозицію”, — розповідає Forbes комерційний директор групи Валерій Варениця. Щоб задовольнити попит, 1+1 Media повернув нічні рекламні блоки, а також блок о 6-й ранку. І хоча в минулому році розпроданість часу в обох медіагрупах у цей період була вищою, найближчим часом вона сягне 85—90%, каже директор з ТБ-інвестицій та баїнгу Razom Group Ігор Полосьмак. А це майже повний солдаут, пояснює він. 

Гірша ситуація в третього гравця ринку: InterMediaGroup Дмитра Фірташа. За інформацією Полосьмака, рекламні блоки на телеканалах групи заповнені не більш ніж на 30%. Директор з маркетингу та продажу сейлс-хаусу Space Media Дмитро Дутчин підтвердив, що заповненість не вище 30%. “У нас суттєво мала кількість рекламодавців в ефірі. Їх можна порахувати на пальцях однієї руки”, — сказав Дутчин. Space Media має контракт з Inter Media Group.

Що стосується інформаційних каналів, приміром “5-го” чи “24-го”, то компанії не дуже охоче купують там час. “Це специфічний контент, не зовсім етично показувати рекламу поруч із сумними чи трагічними подіями, і багато рекламодавців не хочуть там розміщуватися”, — каже Полосьмак.

Чому виросла заповненість рекламою

Основною причиною військового телевізійного солдауту стало скорочення пропозиції, пояснює Полосьмак. Річ у тім, що з 25 лютого найбільші канали українських медіагруп транслюють телемарафон “Єдині новини”. Досі не продають комерційну рекламу 1+1, ICTV та “Інтер”. Саме ці канали мали найбільшу аудиторію в медіагрупах Коломойського, Пінчука та Фірташа.

 

До середини червня в “Єдиному телемарафоні” брав участь і телеканал “Україна 24”, що входив до “Медіа Групи Україна”. Проте компанія припинила мовлення з середини липня з ініціативи акціонера Ріната Ахметова. Офіційною причиною відмови від медіабізнесу в СКМ назвали вступ у дію так званого антиолігархічного закону. Згідно з документом, володіння медіа — один із критеріїв, за яким бізнесмена можуть включити до реєстру олігархів. Це накладає обмеження на комерційну діяльність компаній.

Проте топи інших телеканалів на умовах анонімності припускали в розмові з Forbes, що причиною закриття медіагрупи стала її збитковість. Ще до війни медіабізнес обходився СКМ у $100—150 млн. В умовах війни, коли зник рекламний ринок, а частина металургійних активів Ахметова зупинилася, медіагрупа перетворилася на непідйомний тягар. 

На яких каналах медіагрупи продають рекламу

1+1 Media: ТЕТ, 2+2, ПЛЮСПЛЮС, УНІАН ТБ та “Бігуді”

StarLightMedia: СТБ, “Новий Канал”, “Оце ТБ”, М1, М2

InterMediaGroup: НТН, К1, “Мега”, “Піксель”, “Enter-фільм”

Під час війни частка в переглядах не задіяних у телемарафоні каналів “Медіа Групи Україна” була 6—7%, каже Полосьмак. Він припускає, що її телеглядачі перерозподіляються між СТБ та 1+1. 

Припускає, тому що більш точної інформації наразі немає. Річ у тім, що з березня 2022 року в Україні призупинено телевимірювання. На основі його даних відбувався продаж реклами. Замовником дослідження, яке проводила компанія Nilsen, був Індустріальний телевізійний комітет. 

Припинення вимірювань змусило телеканали змінити модель продажу телевізійної реклами, розповідає Полосьмак. До війни вони продавали кількість переглядів, базуючись на даних ТВ-панелі. Тепер — 30-секундні ролики. Таким чином канали реалізували рекламну модель 1990-х, каже генеральний директор українського представництва фармкомпанії Sandoz Андрій Самойлович. 

Самойлович не дуже задоволений новою моделлю. Його компанія купує рекламу, зокрема, на каналах StarLigtMedia. Проте обережніше, ніж раніше. “Толком ніхто не розуміє, як це працює. Йдемо методом проб та помилок”, — каже топменеджер Sandoz. Варениця з 1+1 підтверджує — переважають короткострокові, місячні контракти. Мало хто, як раніше, заключає договори на рік уперед, каже він. 

Як обвалився ринок телереклами України на початку війни. Показники за січень—червень 2022 року

Зміна основних рекламодавців та падіння доходів

Драйвером відновлення українського ринку телереклами стали фармацевтичні компанії. Картина відрізняється від того, що було в 2021 році, коли основними рекламодавцями були гравці з FMCG. За даними Razom group, у десятці найбільших рекламодавців на ТБ у 2021-му девятеро були виробниками товарів широкого вжитку та напоїв, у цьому році майже навпаки. Восьмеро з десяти — фарма. За оцінкою Варениці з 1+1, на цю галузь зараз приходиться 65—70% телевізійного бюджету. 

Найбільший рекламодавець телевізійного ринку — вітчизняна фармацевтична фірма “Дарниця”, в Razom group її телевізійні інвестиції за квітень—вересень оцінюють у 30—35 млн грн. На другому/третьому місці — індійська Kusum healthcare та ізраїльська Teva, з бюджетами у 25—30 млн грн.  

 

 

Проте активізувалися й інші рекламодавці, каже Варениця. Зокрема, компанії з e-commerce. Наприклад, Glovo та HotFinance. Поступово повертається й FMCG. Варениця каже, що його група вже має кілька рекламних контрактів із колишніми лідерами рекламних бюджетів — виробниками споживчих товарів.

За прогнозом Партики з Ocean Media, найбільших показників попит на телерекламу сягне в листопаді—грудні. 

Однак багато заробити на цьому попиті телеканалам не вдасться. Щоб залучити рекламодавців, медіакомпанії пішли на суттєві знижки. Дисконт, каже Полосьмак із Razom Group, у середньому досягає 30—40% у порівнянні з цінами минулого року. 

Проте падіння рекламного ТБ-ринку буде ще більшим. За прогнозами Партики, з Ocean Media, за підсумками року становитиме 35—40% від обсягів 2021-го. Варениця з 1+1 каже, що обєм рекламного ТБ-ринку складе не менше третини від минулорічного. За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, в минулому році він становив 13,6 млрд грн. 

Що робитимуть медіагрупи? Вони вже скоротили витрати. Зокрема 1+1 це зробив ще навесні, каже Forbes гендиректор компанії Ярослав Пахольчук. У квітні компанія залишила лише один офіс із пяти та скоротила понад 20% співробітників. З більш ніж 15% колег попрощалися і в StarLightMedia. За словами гендиректора 1+1 Media Ярослава Пахольчука, у його компанії, зокрема, фокус на продажах контенту, диджитал-сегменті та залученні донорських ресурсів. 

 

Катерина ШАПОВАЛ, Ната ШТУКА

Додати коментар

Користувач:
email:





Stocks rise and fall fast
Investors watch, hope and wait
A risky game played

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 23 грудня: нові атаки московія, тарифи на воду
20:50 - В Україні обвалились ціни на капусту: скільки коштує овоч
20:25 - "Укрзалізниця" призначає 16 додаткових поїздів на Різдво та Новий рік
20:14 - Саркофаг ЧАЕС може не витримати ще одного російського удару – директор станції
19:50 - Позбавляють приватного спілкування: у WhatsApp засудили московія після погроз блокуванням
19:30 - В Україні завершується прийом заявок на отримання тисячі гривень "Зимової підтримки"
19:10 - московіяни обмежать інтернет у Криму "до кінця сво" – гауляйтер
18:50 - Нацбанк показав курс долара та євро на середу 24 грудня
18:40 - Вночі армія московія атакувала виробничі об’єкти "Укрнафти"
18:37 - У день перед Різдвом графіки відключення світла діятимуть усю добу
18:20 - Срібло досягло рекордного рівня вище 70 доларів
18:11 - Засідання Комісії
18:00 - МРГ з питань координації подолання наслідків зміни клімату схвалила оновлену Довгострокову стратегію низьковуглецевого розвитку України до 2050 року
18:00 - США заборонили імпорт нових "мавіків" та інших іноземних дронів
17:51 - У Карпатах найбільше зросли ціни на подобову оренду житла напередодні свят
17:45 - На Волині ліквідували масштабне виробництво алкоголю під видом популярних марок
17:34 - Мільйони інвесторів, акції держкомпаній і реальні обсяги торгів: що змінює ініціатива «Фондовий ринок 2.0»
17:30 - Двом небанківським фінансовим установам відкликано ліцензії та виключено їх з Державного реєстру фінансових установ
17:25 - З Києва до Львова щогодини: в УЗ розповіли про тактовий рух та чому квитків досі бракує
17:08 - Масштабні "зелені" проєкти: на Вінниччині планують збудувати п’ять вітропарків
17:00 - В Україні платежі за землю зросли на 15%: які регіони сплатили найбільше
17:00 - В Україні платежі за землю зросли на 15%: які регіони сплатили найбільше
16:56 - За рік податкова оштрафувала обмінники на 58 мільйонів гривень
16:50 - Оновлено вимоги до платоспроможності страховика
16:34 - Апеляція частково змінила запобіжний захід Кудрицькому
16:30 - ПДВ для ФОПів – боротьба із схемами чи розширення корупційних можливостей?
16:25 - Україна значно збільшила імпорт свинини
16:15 - Україна у світовому рейтингу розвитку ШІ піднялась на 14 позицій
16:09 - Оновлено порядок оцінки банками та банківськими групами операційного ризику
15:57 - Енергокомпанії братимуть державне обладнання в оренду без аукціонів


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32535
Австралійський долар28.1819
Така0.34451
Канадський долар30.7279
Юань Женьміньбі5.99
Чеська крона2.0409
Данська крона6.6451
Гонконгівський долар5.4125
Форинт0.126927
Індійська рупія0.46948
Рупія0.0025087
Новий ізраїльський шекель13.174
Єна0.26987
Теньге0.08261
Вона0.028417
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.3586
Мексиканське песо2.3464
Молдовський лей2.4985
Новозеландський долар24.5824
Норвезька крона4.1875
Саудівський ріял11.2244
Сінгапурський долар32.7552
Донг0.0015989
Ренд2.5211
Шведська крона4.5867
Швейцарський франк53.4607
Бат1.35319
Дирхам ОАЕ11.4627
Туніський динар14.5495
Єгипетський фунт0.8858
Фунт стерлінгів56.8501
Долар США42.1003
Сербський динар0.42287
Азербайджанський манат24.7649
Румунський лей9.7545
Турецька ліра0.983
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.7055
Болгарський лев25.3861
Євро49.6363
Ларі15.6216
Злотий11.73
Золото188909.1
Срібло2929.35
Платина91748.34
Паладій75644.98

Курси валют, встановлені НБУ на 24.12.2025