Телебачення лікує фарма

28.09.2022 18:50 | Укррудпром

Канали Пінчука та Коломойського майже повністю забиті рекламою. Як вдається продавати її під час війни

 

На українському телебаченні успішно стартував високий рекламний сезон. Більшість українських телеканалів заповнені рекламою під завязку. Проте заробляють вони значно менше, ніж минулого року. Це змушує телебачення ставати скромнішим

Незважаючи на війну, осінній рекламний сезон на українських телеканалах стартував успішно. Телевізійні ресурси найбільших медіагруп StarLigtMedia та 1+1 Media з початку осені майже повністю заповнені рекламними роликами. “Активність клієнтів у вересні вдвічі більша, ніж у серпні”, — каже Forbes президент Ocean Media Plus Андрій Партика. Це сейлс-хаус продає рекламу на телеканалах StarLigtMedia Віктора Пінчука. 

Така ж ситуація і у 1+1 Media Ігоря Коломойського. “В прайм-таймі попит перевищує пропозицію”, — розповідає Forbes комерційний директор групи Валерій Варениця. Щоб задовольнити попит, 1+1 Media повернув нічні рекламні блоки, а також блок о 6-й ранку. І хоча в минулому році розпроданість часу в обох медіагрупах у цей період була вищою, найближчим часом вона сягне 85—90%, каже директор з ТБ-інвестицій та баїнгу Razom Group Ігор Полосьмак. А це майже повний солдаут, пояснює він. 

Гірша ситуація в третього гравця ринку: InterMediaGroup Дмитра Фірташа. За інформацією Полосьмака, рекламні блоки на телеканалах групи заповнені не більш ніж на 30%. Директор з маркетингу та продажу сейлс-хаусу Space Media Дмитро Дутчин підтвердив, що заповненість не вище 30%. “У нас суттєво мала кількість рекламодавців в ефірі. Їх можна порахувати на пальцях однієї руки”, — сказав Дутчин. Space Media має контракт з Inter Media Group.

Що стосується інформаційних каналів, приміром “5-го” чи “24-го”, то компанії не дуже охоче купують там час. “Це специфічний контент, не зовсім етично показувати рекламу поруч із сумними чи трагічними подіями, і багато рекламодавців не хочуть там розміщуватися”, — каже Полосьмак.

Чому виросла заповненість рекламою

Основною причиною військового телевізійного солдауту стало скорочення пропозиції, пояснює Полосьмак. Річ у тім, що з 25 лютого найбільші канали українських медіагруп транслюють телемарафон “Єдині новини”. Досі не продають комерційну рекламу 1+1, ICTV та “Інтер”. Саме ці канали мали найбільшу аудиторію в медіагрупах Коломойського, Пінчука та Фірташа.

 

До середини червня в “Єдиному телемарафоні” брав участь і телеканал “Україна 24”, що входив до “Медіа Групи Україна”. Проте компанія припинила мовлення з середини липня з ініціативи акціонера Ріната Ахметова. Офіційною причиною відмови від медіабізнесу в СКМ назвали вступ у дію так званого антиолігархічного закону. Згідно з документом, володіння медіа — один із критеріїв, за яким бізнесмена можуть включити до реєстру олігархів. Це накладає обмеження на комерційну діяльність компаній.

Проте топи інших телеканалів на умовах анонімності припускали в розмові з Forbes, що причиною закриття медіагрупи стала її збитковість. Ще до війни медіабізнес обходився СКМ у $100—150 млн. В умовах війни, коли зник рекламний ринок, а частина металургійних активів Ахметова зупинилася, медіагрупа перетворилася на непідйомний тягар. 

На яких каналах медіагрупи продають рекламу

1+1 Media: ТЕТ, 2+2, ПЛЮСПЛЮС, УНІАН ТБ та “Бігуді”

StarLightMedia: СТБ, “Новий Канал”, “Оце ТБ”, М1, М2

InterMediaGroup: НТН, К1, “Мега”, “Піксель”, “Enter-фільм”

Під час війни частка в переглядах не задіяних у телемарафоні каналів “Медіа Групи Україна” була 6—7%, каже Полосьмак. Він припускає, що її телеглядачі перерозподіляються між СТБ та 1+1. 

Припускає, тому що більш точної інформації наразі немає. Річ у тім, що з березня 2022 року в Україні призупинено телевимірювання. На основі його даних відбувався продаж реклами. Замовником дослідження, яке проводила компанія Nilsen, був Індустріальний телевізійний комітет. 

Припинення вимірювань змусило телеканали змінити модель продажу телевізійної реклами, розповідає Полосьмак. До війни вони продавали кількість переглядів, базуючись на даних ТВ-панелі. Тепер — 30-секундні ролики. Таким чином канали реалізували рекламну модель 1990-х, каже генеральний директор українського представництва фармкомпанії Sandoz Андрій Самойлович. 

Самойлович не дуже задоволений новою моделлю. Його компанія купує рекламу, зокрема, на каналах StarLigtMedia. Проте обережніше, ніж раніше. “Толком ніхто не розуміє, як це працює. Йдемо методом проб та помилок”, — каже топменеджер Sandoz. Варениця з 1+1 підтверджує — переважають короткострокові, місячні контракти. Мало хто, як раніше, заключає договори на рік уперед, каже він. 

Як обвалився ринок телереклами України на початку війни. Показники за січень—червень 2022 року

Зміна основних рекламодавців та падіння доходів

Драйвером відновлення українського ринку телереклами стали фармацевтичні компанії. Картина відрізняється від того, що було в 2021 році, коли основними рекламодавцями були гравці з FMCG. За даними Razom group, у десятці найбільших рекламодавців на ТБ у 2021-му девятеро були виробниками товарів широкого вжитку та напоїв, у цьому році майже навпаки. Восьмеро з десяти — фарма. За оцінкою Варениці з 1+1, на цю галузь зараз приходиться 65—70% телевізійного бюджету. 

Найбільший рекламодавець телевізійного ринку — вітчизняна фармацевтична фірма “Дарниця”, в Razom group її телевізійні інвестиції за квітень—вересень оцінюють у 30—35 млн грн. На другому/третьому місці — індійська Kusum healthcare та ізраїльська Teva, з бюджетами у 25—30 млн грн.  

 

 

Проте активізувалися й інші рекламодавці, каже Варениця. Зокрема, компанії з e-commerce. Наприклад, Glovo та HotFinance. Поступово повертається й FMCG. Варениця каже, що його група вже має кілька рекламних контрактів із колишніми лідерами рекламних бюджетів — виробниками споживчих товарів.

За прогнозом Партики з Ocean Media, найбільших показників попит на телерекламу сягне в листопаді—грудні. 

Однак багато заробити на цьому попиті телеканалам не вдасться. Щоб залучити рекламодавців, медіакомпанії пішли на суттєві знижки. Дисконт, каже Полосьмак із Razom Group, у середньому досягає 30—40% у порівнянні з цінами минулого року. 

Проте падіння рекламного ТБ-ринку буде ще більшим. За прогнозами Партики, з Ocean Media, за підсумками року становитиме 35—40% від обсягів 2021-го. Варениця з 1+1 каже, що обєм рекламного ТБ-ринку складе не менше третини від минулорічного. За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, в минулому році він становив 13,6 млрд грн. 

Що робитимуть медіагрупи? Вони вже скоротили витрати. Зокрема 1+1 це зробив ще навесні, каже Forbes гендиректор компанії Ярослав Пахольчук. У квітні компанія залишила лише один офіс із пяти та скоротила понад 20% співробітників. З більш ніж 15% колег попрощалися і в StarLightMedia. За словами гендиректора 1+1 Media Ярослава Пахольчука, у його компанії, зокрема, фокус на продажах контенту, диджитал-сегменті та залученні донорських ресурсів. 

 

Катерина ШАПОВАЛ, Ната ШТУКА

Додати коментар

Користувач:
email:





The market's impact
Reverberates through the world
A global dance floor

- Fin.Org.UA

Новини

11:53 - Платники Дніпропетровщини спрямували до місцевих бюджетів понад 6,4 млрд грн єдиного податку
11:52 - ДПС впроваджує рішення для безбар’єрності послуг: цифрові сервіси для зручної взаємодії
11:50 - Екологічний податок: бізнес збільшив внесок у довкілля на 6,5 %
11:35 - Рада підтримала перейменування "копійки" у "шаг"
11:25 - До "Зимової підтримки" приєдналися ще п’ять торговельних мереж
11:05 - На Хмельниччині побудують індустріальний парк "Арт парк індастріал": які інвестиції
10:38 - Після російських обстрілів фіксують знеструмлення у трьох областях
10:25 - В Україні кількість проваджень податкової проти бізнесу зросла на понад третину
09:55 - Китай таємно розробляє свій "Мангеттенський проєкт" аби незалежно виробляти ШІ-чипи
09:30 - Українці збільшили попит на бензинові авто на понад 40%: які моделі обирають
09:00 - У відділенні "ПриватБанку" не видали картку ветерану з ампутацією всіх кінцівок: в НБУ відреагували
09:00 - Інтернет-еквайринг від Alliance bank: сервіс для приймання онлайн-оплати
08:30 - Dyson для ЗСУ: чому не працює криміналізація контрабанди?
08:00 - Між ними прірва у підходах до роботи: чому бізнес і зумери не розуміють одне одного
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 18.12.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 17 грудня: євро по 50 гривень, надзвичайна ситуація державного рівня на Одещині
20:59 - Оголошення про проведення відбору кандидатів на посаду члена наглядової ради суб’єкта господарювання
20:50 - Російська розвідка залякує посадовців Бельгії через "репараційну позику" Україні – ЗМІ
20:30 - В Україні людям з інвалідністю компенсуватимуть за переобладнання автомобіля
20:10 - Дунайська комісія створить реєстр збитків від московія
19:40 - У Миколаєві на промисловому підприємстві пролунали вибухи
19:20 - Російський "тіньовий флот" охороняють кораблі та озброєні люди– ВМС Швеції
19:00 - Херсонська МВА розповіла про ситуацію з теплопостачанням у місті
18:48 - Netflix продовжить експансію на ринок відеоігр через футбол
18:40 - В більшій частині Одещини вже відновили електропостачання
18:35 - Митниця оновила перелік товарів, які підпадають під антидемпінгові заходи
18:32 - 18 грудня графіки відключення світла діятимуть усю добу: обсяги невідомі
18:16 - Як працюватимуть СЕП та банки в період завершення 2025 року та на початку 2026 року
18:15 - Два крісла колісних і дорожчі протези для дітей: Кабмін оновив умови компенсації засобів реабілітації


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32675
Австралійський долар28.0407
Така0.34638
Канадський долар30.7112
Юань Женьміньбі6.0106
Чеська крона2.0386
Данська крона6.6424
Гонконгівський долар5.4415
Форинт0.128228
Індійська рупія0.46846
Рупія0.002536
Новий ізраїльський шекель13.1351
Єна0.27229
Теньге0.082321
Вона0.028618
Ліванський фунт0.000473
Малайзійський ринггіт10.3555
Мексиканське песо2.3547
Молдовський лей2.5125
Новозеландський долар24.4674
Норвезька крона4.1425
Саудівський ріял11.2878
Сінгапурський долар32.7798
Донг0.0016077
Ренд2.5293
Шведська крона4.5389
Швейцарський франк53.1956
Бат1.34318
Дирхам ОАЕ11.5272
Туніський динар14.5328
Єгипетський фунт0.8895
Фунт стерлінгів56.4964
Долар США42.3384
Сербський динар0.42294
Азербайджанський манат24.9005
Румунський лей9.7466
Турецька ліра0.991
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.8671
Болгарський лев25.366
Євро49.6291
Ларі15.7129
Злотий11.7885
Золото182781.65
Срібло2788.83
Платина81258.82
Паладій69357.07

Курси валют, встановлені НБУ на 18.12.2025