Телебачення лікує фарма

28.09.2022 18:50 | Укррудпром

Канали Пінчука та Коломойського майже повністю забиті рекламою. Як вдається продавати її під час війни

 

На українському телебаченні успішно стартував високий рекламний сезон. Більшість українських телеканалів заповнені рекламою під завязку. Проте заробляють вони значно менше, ніж минулого року. Це змушує телебачення ставати скромнішим

Незважаючи на війну, осінній рекламний сезон на українських телеканалах стартував успішно. Телевізійні ресурси найбільших медіагруп StarLigtMedia та 1+1 Media з початку осені майже повністю заповнені рекламними роликами. “Активність клієнтів у вересні вдвічі більша, ніж у серпні”, — каже Forbes президент Ocean Media Plus Андрій Партика. Це сейлс-хаус продає рекламу на телеканалах StarLigtMedia Віктора Пінчука. 

Така ж ситуація і у 1+1 Media Ігоря Коломойського. “В прайм-таймі попит перевищує пропозицію”, — розповідає Forbes комерційний директор групи Валерій Варениця. Щоб задовольнити попит, 1+1 Media повернув нічні рекламні блоки, а також блок о 6-й ранку. І хоча в минулому році розпроданість часу в обох медіагрупах у цей період була вищою, найближчим часом вона сягне 85—90%, каже директор з ТБ-інвестицій та баїнгу Razom Group Ігор Полосьмак. А це майже повний солдаут, пояснює він. 

Гірша ситуація в третього гравця ринку: InterMediaGroup Дмитра Фірташа. За інформацією Полосьмака, рекламні блоки на телеканалах групи заповнені не більш ніж на 30%. Директор з маркетингу та продажу сейлс-хаусу Space Media Дмитро Дутчин підтвердив, що заповненість не вище 30%. “У нас суттєво мала кількість рекламодавців в ефірі. Їх можна порахувати на пальцях однієї руки”, — сказав Дутчин. Space Media має контракт з Inter Media Group.

Що стосується інформаційних каналів, приміром “5-го” чи “24-го”, то компанії не дуже охоче купують там час. “Це специфічний контент, не зовсім етично показувати рекламу поруч із сумними чи трагічними подіями, і багато рекламодавців не хочуть там розміщуватися”, — каже Полосьмак.

Чому виросла заповненість рекламою

Основною причиною військового телевізійного солдауту стало скорочення пропозиції, пояснює Полосьмак. Річ у тім, що з 25 лютого найбільші канали українських медіагруп транслюють телемарафон “Єдині новини”. Досі не продають комерційну рекламу 1+1, ICTV та “Інтер”. Саме ці канали мали найбільшу аудиторію в медіагрупах Коломойського, Пінчука та Фірташа.

 

До середини червня в “Єдиному телемарафоні” брав участь і телеканал “Україна 24”, що входив до “Медіа Групи Україна”. Проте компанія припинила мовлення з середини липня з ініціативи акціонера Ріната Ахметова. Офіційною причиною відмови від медіабізнесу в СКМ назвали вступ у дію так званого антиолігархічного закону. Згідно з документом, володіння медіа — один із критеріїв, за яким бізнесмена можуть включити до реєстру олігархів. Це накладає обмеження на комерційну діяльність компаній.

Проте топи інших телеканалів на умовах анонімності припускали в розмові з Forbes, що причиною закриття медіагрупи стала її збитковість. Ще до війни медіабізнес обходився СКМ у $100—150 млн. В умовах війни, коли зник рекламний ринок, а частина металургійних активів Ахметова зупинилася, медіагрупа перетворилася на непідйомний тягар. 

На яких каналах медіагрупи продають рекламу

1+1 Media: ТЕТ, 2+2, ПЛЮСПЛЮС, УНІАН ТБ та “Бігуді”

StarLightMedia: СТБ, “Новий Канал”, “Оце ТБ”, М1, М2

InterMediaGroup: НТН, К1, “Мега”, “Піксель”, “Enter-фільм”

Під час війни частка в переглядах не задіяних у телемарафоні каналів “Медіа Групи Україна” була 6—7%, каже Полосьмак. Він припускає, що її телеглядачі перерозподіляються між СТБ та 1+1. 

Припускає, тому що більш точної інформації наразі немає. Річ у тім, що з березня 2022 року в Україні призупинено телевимірювання. На основі його даних відбувався продаж реклами. Замовником дослідження, яке проводила компанія Nilsen, був Індустріальний телевізійний комітет. 

Припинення вимірювань змусило телеканали змінити модель продажу телевізійної реклами, розповідає Полосьмак. До війни вони продавали кількість переглядів, базуючись на даних ТВ-панелі. Тепер — 30-секундні ролики. Таким чином канали реалізували рекламну модель 1990-х, каже генеральний директор українського представництва фармкомпанії Sandoz Андрій Самойлович. 

Самойлович не дуже задоволений новою моделлю. Його компанія купує рекламу, зокрема, на каналах StarLigtMedia. Проте обережніше, ніж раніше. “Толком ніхто не розуміє, як це працює. Йдемо методом проб та помилок”, — каже топменеджер Sandoz. Варениця з 1+1 підтверджує — переважають короткострокові, місячні контракти. Мало хто, як раніше, заключає договори на рік уперед, каже він. 

Як обвалився ринок телереклами України на початку війни. Показники за січень—червень 2022 року

Зміна основних рекламодавців та падіння доходів

Драйвером відновлення українського ринку телереклами стали фармацевтичні компанії. Картина відрізняється від того, що було в 2021 році, коли основними рекламодавцями були гравці з FMCG. За даними Razom group, у десятці найбільших рекламодавців на ТБ у 2021-му девятеро були виробниками товарів широкого вжитку та напоїв, у цьому році майже навпаки. Восьмеро з десяти — фарма. За оцінкою Варениці з 1+1, на цю галузь зараз приходиться 65—70% телевізійного бюджету. 

Найбільший рекламодавець телевізійного ринку — вітчизняна фармацевтична фірма “Дарниця”, в Razom group її телевізійні інвестиції за квітень—вересень оцінюють у 30—35 млн грн. На другому/третьому місці — індійська Kusum healthcare та ізраїльська Teva, з бюджетами у 25—30 млн грн.  

 

 

Проте активізувалися й інші рекламодавці, каже Варениця. Зокрема, компанії з e-commerce. Наприклад, Glovo та HotFinance. Поступово повертається й FMCG. Варениця каже, що його група вже має кілька рекламних контрактів із колишніми лідерами рекламних бюджетів — виробниками споживчих товарів.

За прогнозом Партики з Ocean Media, найбільших показників попит на телерекламу сягне в листопаді—грудні. 

Однак багато заробити на цьому попиті телеканалам не вдасться. Щоб залучити рекламодавців, медіакомпанії пішли на суттєві знижки. Дисконт, каже Полосьмак із Razom Group, у середньому досягає 30—40% у порівнянні з цінами минулого року. 

Проте падіння рекламного ТБ-ринку буде ще більшим. За прогнозами Партики, з Ocean Media, за підсумками року становитиме 35—40% від обсягів 2021-го. Варениця з 1+1 каже, що обєм рекламного ТБ-ринку складе не менше третини від минулорічного. За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, в минулому році він становив 13,6 млрд грн. 

Що робитимуть медіагрупи? Вони вже скоротили витрати. Зокрема 1+1 це зробив ще навесні, каже Forbes гендиректор компанії Ярослав Пахольчук. У квітні компанія залишила лише один офіс із пяти та скоротила понад 20% співробітників. З більш ніж 15% колег попрощалися і в StarLightMedia. За словами гендиректора 1+1 Media Ярослава Пахольчука, у його компанії, зокрема, фокус на продажах контенту, диджитал-сегменті та залученні донорських ресурсів. 

 

Катерина ШАПОВАЛ, Ната ШТУКА

Додати коментар

Користувач:
email:





Досягнення ринку,
Нові технології й ідеї,
Інвестиції й розвиток.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 25 листопада: наслідки масованої атаки по енергетиці, курс долара оновив рекорд
20:45 - Макрон: "коаліція рішучих" сконцентрується на заморожених активах московія і гарантіях безпеки
20:30 - У голови селищної ради на Рівненщині конфіскували майно на 5,8 мільйонів: причина
20:05 - Власник Google за крок до оцінки у 4 трильйони доларів
19:45 - НБУ випустив пам'ятну монету, присвячену видатному митцю: який вигляд вона має
19:35 - Україна та Велика Британія узгодили подальшу підтримку реформ і економічного відновлення
19:15 - TikTok призначив екскерівника Boeing директором з державної політики в США
19:05 - В Києві під час атаки московія постраждала одна з найбільших типографій в Україні
18:48 - Оголошення про проведення відбору на посаду незалежного члена наглядової ради Акціонерного Товариства «НАЕК «ЕНЕРГОАТОМ»
18:42 - Київводоканал спростував фейкові повідомлення про графіки відключення води
18:22 - 26 листопада графіки не зміняться
18:20 - Незабаром розпочнеться прийом заявок на компенсацію за втрачене від окупації житло
18:05 - Bolt спільно з Pony.ai запускають роботаксі в ЄС
18:00 - Вимоги до платоспроможності страховика буде оновлено
17:56 - Стабілізували поставки: у Франції перемістять термінал, який компенсовував московитський газ
17:50 - Київ збирається віддати компанії Шкіля новий мільярд на ремонт шляхопроводу
17:25 - В Києві суттєво скоротили кількість маршруток – атака московія пошкодила 70 одиниць транспорту
17:20 - ЗАЕС буде потрібен особливий статус за результатами миру – МАГАТЕ
17:15 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ПЕТРОЛ КОНТРАКТ» (АЗК Херсонська обл., Херсонський р-н, Чорнобаївська сільська територіальна громада, с. Чорнобаївка, автодорога Одеса-Мелітополь-Новоазовськ 207км+500м)
17:14 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди КОМАРГОРОДСЬКЕ ВПУ (Вінницька обл., Гайсинський р-н, село Ольгопіль, вулиця Шляхова, 125)
17:14 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ПП «ІСТВІН» (Вінницька обл., Вінницький р-н, місто Вінниця, вул. Пирогова, будинок № 21)
17:14 - Стартує обговорення регламенту роботи СЕП та банків у період завершення 2025 року
17:13 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ВЕРОС» (Київська обл., Бориспільський р-н, с. Проців, вул. Барвінкова, 1)
17:11 - Ключові рішення НКЦПФР від 25.11.2025
17:11 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» ФІЛІЯ ГПУ «ПОЛТАВАГАЗВИДОБУВАННЯ» (Полтавська область, Миргородський район, Лохвицька міська ТГ, поблизу с. Долинка)
17:10 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» ФІЛІЯ ГПУ «ПОЛТАВАГАЗВИДОБУВАННЯ» (Полтавська область, Миргородський район, в межах адміністративного підпорядкування Краснолуцької сільської територіальної)
17:09 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди АТ «УКРГАЗВИДОБУВАННЯ» ФІЛІЯ ГПУ «ПОЛТАВАГАЗВИДОБУВАННЯ» (Полтавська область, Миргородський район, Гадяцька міська ТГ, м. Гадяч)
17:08 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ПЕТРОЛ КОНТРАКТ» (Миколаївська обл., Вознесенський р-н, Єланецька селищна територіальна громада, с. Возсіятське, вул. Покровська, 70)
17:08 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ПЕТРОЛ КОНТРАКТ» (АЗК «Баштанське шосе» - Миколаївська область, Миколаївський р-н, Мішково-Погорілівська сільська територіальна громада, с. Мішково-Погорілове, Баштанське шосе, 1)
17:07 - Повідомлення про намір отримати дозвіл на викиди ТОВ «ПЕТРОЛ КОНТРАКТ» (АЗК «Казанка» - Миколаївська обл., Баштанський р-н, Казанківська селищна територіальна громада, смт. Казанка, вул. Васляєва, 64 Б)


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32484
Австралійський долар27.3702
Така0.34651
Канадський долар30.0347
Юань Женьміньбі5.9841
Чеська крона2.0289
Данська крона6.5536
Гонконгівський долар5.4527
Форинт0.128295
Індійська рупія0.47522
Рупія0.0025456
Новий ізраїльський шекель12.9522
Єна0.27123
Теньге0.081757
Вона0.028942
Ліванський фунт0.000473
Малайзійський ринггіт10.2555
Мексиканське песо2.2977
Молдовський лей2.4656
Новозеландський долар23.7427
Норвезька крона4.1326
Саудівський ріял11.305
Сінгапурський долар32.5714
Донг0.0016079
Ренд2.4611
Шведська крона4.4283
Швейцарський франк52.3993
Бат1.31258
Дирхам ОАЕ11.5447
Туніський динар14.3559
Єгипетський фунт0.8868
Фунт стерлінгів55.6901
Долар США42.4015
Сербський динар0.41705
Азербайджанський манат24.9391
Румунський лей9.6197
Турецька ліра0.9992
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.5405
Болгарський лев25.023
Євро48.9483
Ларі15.6764
Злотий11.5895
Золото174999.89
Срібло2171.94
Платина65865.22
Паладій58976.25

Курси валют, встановлені НБУ на 26.11.2025