Телебачення лікує фарма

28.09.2022 18:50 | Укррудпром

Канали Пінчука та Коломойського майже повністю забиті рекламою. Як вдається продавати її під час війни

 

На українському телебаченні успішно стартував високий рекламний сезон. Більшість українських телеканалів заповнені рекламою під завязку. Проте заробляють вони значно менше, ніж минулого року. Це змушує телебачення ставати скромнішим

Незважаючи на війну, осінній рекламний сезон на українських телеканалах стартував успішно. Телевізійні ресурси найбільших медіагруп StarLigtMedia та 1+1 Media з початку осені майже повністю заповнені рекламними роликами. “Активність клієнтів у вересні вдвічі більша, ніж у серпні”, — каже Forbes президент Ocean Media Plus Андрій Партика. Це сейлс-хаус продає рекламу на телеканалах StarLigtMedia Віктора Пінчука. 

Така ж ситуація і у 1+1 Media Ігоря Коломойського. “В прайм-таймі попит перевищує пропозицію”, — розповідає Forbes комерційний директор групи Валерій Варениця. Щоб задовольнити попит, 1+1 Media повернув нічні рекламні блоки, а також блок о 6-й ранку. І хоча в минулому році розпроданість часу в обох медіагрупах у цей період була вищою, найближчим часом вона сягне 85—90%, каже директор з ТБ-інвестицій та баїнгу Razom Group Ігор Полосьмак. А це майже повний солдаут, пояснює він. 

Гірша ситуація в третього гравця ринку: InterMediaGroup Дмитра Фірташа. За інформацією Полосьмака, рекламні блоки на телеканалах групи заповнені не більш ніж на 30%. Директор з маркетингу та продажу сейлс-хаусу Space Media Дмитро Дутчин підтвердив, що заповненість не вище 30%. “У нас суттєво мала кількість рекламодавців в ефірі. Їх можна порахувати на пальцях однієї руки”, — сказав Дутчин. Space Media має контракт з Inter Media Group.

Що стосується інформаційних каналів, приміром “5-го” чи “24-го”, то компанії не дуже охоче купують там час. “Це специфічний контент, не зовсім етично показувати рекламу поруч із сумними чи трагічними подіями, і багато рекламодавців не хочуть там розміщуватися”, — каже Полосьмак.

Чому виросла заповненість рекламою

Основною причиною військового телевізійного солдауту стало скорочення пропозиції, пояснює Полосьмак. Річ у тім, що з 25 лютого найбільші канали українських медіагруп транслюють телемарафон “Єдині новини”. Досі не продають комерційну рекламу 1+1, ICTV та “Інтер”. Саме ці канали мали найбільшу аудиторію в медіагрупах Коломойського, Пінчука та Фірташа.

 

До середини червня в “Єдиному телемарафоні” брав участь і телеканал “Україна 24”, що входив до “Медіа Групи Україна”. Проте компанія припинила мовлення з середини липня з ініціативи акціонера Ріната Ахметова. Офіційною причиною відмови від медіабізнесу в СКМ назвали вступ у дію так званого антиолігархічного закону. Згідно з документом, володіння медіа — один із критеріїв, за яким бізнесмена можуть включити до реєстру олігархів. Це накладає обмеження на комерційну діяльність компаній.

Проте топи інших телеканалів на умовах анонімності припускали в розмові з Forbes, що причиною закриття медіагрупи стала її збитковість. Ще до війни медіабізнес обходився СКМ у $100—150 млн. В умовах війни, коли зник рекламний ринок, а частина металургійних активів Ахметова зупинилася, медіагрупа перетворилася на непідйомний тягар. 

На яких каналах медіагрупи продають рекламу

1+1 Media: ТЕТ, 2+2, ПЛЮСПЛЮС, УНІАН ТБ та “Бігуді”

StarLightMedia: СТБ, “Новий Канал”, “Оце ТБ”, М1, М2

InterMediaGroup: НТН, К1, “Мега”, “Піксель”, “Enter-фільм”

Під час війни частка в переглядах не задіяних у телемарафоні каналів “Медіа Групи Україна” була 6—7%, каже Полосьмак. Він припускає, що її телеглядачі перерозподіляються між СТБ та 1+1. 

Припускає, тому що більш точної інформації наразі немає. Річ у тім, що з березня 2022 року в Україні призупинено телевимірювання. На основі його даних відбувався продаж реклами. Замовником дослідження, яке проводила компанія Nilsen, був Індустріальний телевізійний комітет. 

Припинення вимірювань змусило телеканали змінити модель продажу телевізійної реклами, розповідає Полосьмак. До війни вони продавали кількість переглядів, базуючись на даних ТВ-панелі. Тепер — 30-секундні ролики. Таким чином канали реалізували рекламну модель 1990-х, каже генеральний директор українського представництва фармкомпанії Sandoz Андрій Самойлович. 

Самойлович не дуже задоволений новою моделлю. Його компанія купує рекламу, зокрема, на каналах StarLigtMedia. Проте обережніше, ніж раніше. “Толком ніхто не розуміє, як це працює. Йдемо методом проб та помилок”, — каже топменеджер Sandoz. Варениця з 1+1 підтверджує — переважають короткострокові, місячні контракти. Мало хто, як раніше, заключає договори на рік уперед, каже він. 

Як обвалився ринок телереклами України на початку війни. Показники за січень—червень 2022 року

Зміна основних рекламодавців та падіння доходів

Драйвером відновлення українського ринку телереклами стали фармацевтичні компанії. Картина відрізняється від того, що було в 2021 році, коли основними рекламодавцями були гравці з FMCG. За даними Razom group, у десятці найбільших рекламодавців на ТБ у 2021-му девятеро були виробниками товарів широкого вжитку та напоїв, у цьому році майже навпаки. Восьмеро з десяти — фарма. За оцінкою Варениці з 1+1, на цю галузь зараз приходиться 65—70% телевізійного бюджету. 

Найбільший рекламодавець телевізійного ринку — вітчизняна фармацевтична фірма “Дарниця”, в Razom group її телевізійні інвестиції за квітень—вересень оцінюють у 30—35 млн грн. На другому/третьому місці — індійська Kusum healthcare та ізраїльська Teva, з бюджетами у 25—30 млн грн.  

 

 

Проте активізувалися й інші рекламодавці, каже Варениця. Зокрема, компанії з e-commerce. Наприклад, Glovo та HotFinance. Поступово повертається й FMCG. Варениця каже, що його група вже має кілька рекламних контрактів із колишніми лідерами рекламних бюджетів — виробниками споживчих товарів.

За прогнозом Партики з Ocean Media, найбільших показників попит на телерекламу сягне в листопаді—грудні. 

Однак багато заробити на цьому попиті телеканалам не вдасться. Щоб залучити рекламодавців, медіакомпанії пішли на суттєві знижки. Дисконт, каже Полосьмак із Razom Group, у середньому досягає 30—40% у порівнянні з цінами минулого року. 

Проте падіння рекламного ТБ-ринку буде ще більшим. За прогнозами Партики, з Ocean Media, за підсумками року становитиме 35—40% від обсягів 2021-го. Варениця з 1+1 каже, що обєм рекламного ТБ-ринку складе не менше третини від минулорічного. За даними Всеукраїнської рекламної коаліції, в минулому році він становив 13,6 млрд грн. 

Що робитимуть медіагрупи? Вони вже скоротили витрати. Зокрема 1+1 це зробив ще навесні, каже Forbes гендиректор компанії Ярослав Пахольчук. У квітні компанія залишила лише один офіс із пяти та скоротила понад 20% співробітників. З більш ніж 15% колег попрощалися і в StarLightMedia. За словами гендиректора 1+1 Media Ярослава Пахольчука, у його компанії, зокрема, фокус на продажах контенту, диджитал-сегменті та залученні донорських ресурсів. 

 

Катерина ШАПОВАЛ, Ната ШТУКА

Додати коментар

Користувач:
email:





Fortunes won and lost
Amidst a sea of numbers
Capital market.

- Fin.Org.UA

Новини

23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:30 - Реабілітація воїнів – безпека країни: про що говорили на ІІІ конференції RECOVER TOGETHER
21:00 - Новини 28 листопада: АЕС України повернулись до нормального режиму генерації, коли виплатять "нацкешбек"
20:40 - Долар зазнає найбільше тижневе падіння з липня
20:10 - Місто Славутич повністю знеструмлене внаслідок обстрілу московія
19:50 - московія наближається до повної блокади WhatsApp
19:20 - Постачання газу США встановили рекорд на тлі попиту Європи та Азії
19:00 - Оновлено Операційний план реалізації Державної стратегії управління лісами до 2035 року
18:55 - Уряд схвалив законопроєкт щодо імплементації законодавства ЄС у сфері ВДЕ
18:45 - Уряд забезпечив стабільну роботу лісового господарства в умовах війни
18:45 - Уряд ухвалив низку рішень для розвитку лісової галузі
18:37 - Розпочинається обговорення проєкту щодо змін до технічних вимог до договорів про споживчий, фінансовий кредит
18:30 - За нормами ЄС: Уряд запускає пілотний проєкт для контролю походження експортованої деревини
18:30 - Київстар та Мінцифра запрошують долучитися до вибору назви для української LLM
18:15 - Уряд зареєстрував нові індустріальні парки
18:10 - Нацбанк показав курс долара і євро на понеділок 1 грудня
17:55 - Вимоги до внутрішнього аудиту в небанківських надавачах фінансових послуг буде оновлено
17:50 - Антимонопольний комітет закрив більшість старих справ
17:35 - Енергетики показали графіки відключення світла на суботу 29 листопада
17:30 - Уряд включив «ДІОНІС ЕНЕРГО ЕКО ПАРК» до реєстру індустріальних парків
17:30 - Як позбутися китайської дронової залежності
17:10 - "Забруднювач платить": в Україні запускають "пілот" з управління відходами
17:00 - Новий індустріальний парк «Екологічні ініціативи» включено до реєстру
17:00 - Жнива завершуються: скільки зерна матиме Україна
16:44 - Огляд торговельної політики Туніської Республіки
16:40 - У Києві відкрили важливий шляхопровід після ремонту
16:30 - Мінекономіки підписало меморандуми для запуску пілотного проєкту з удосконалення управління відходами за європейськими стандартами
16:25 - московіян "викинули" з ради Міжнародної морської організації
16:20 - Ворожий дрон впав на території підприємства у Чернігові
15:55 - Прозорість оборонних закупівель не гарантувала надійних постачальників – аудитори


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32405
Австралійський долар27.587
Така0.34531
Канадський долар30.1469
Юань Женьміньбі5.9736
Чеська крона2.0232
Данська крона6.5462
Гонконгівський долар5.4302
Форинт0.128203
Індійська рупія0.47257
Рупія0.0025347
Новий ізраїльський шекель12.9571
Єна0.27074
Теньге0.082332
Вона0.028765
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.226
Мексиканське песо2.3039
Молдовський лей2.4862
Новозеландський долар24.1318
Норвезька крона4.1602
Саудівський ріял11.2661
Сінгапурський долар32.5724
Донг0.0016032
Ренд2.4686
Шведська крона4.46
Швейцарський франк52.4718
Бат1.31314
Дирхам ОАЕ11.5078
Туніський динар14.3411
Єгипетський фунт0.8872
Фунт стерлінгів55.8651
Долар США42.266
Сербський динар0.41663
Азербайджанський манат24.8594
Румунський лей9.6044
Турецька ліра0.9945
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4376
Болгарський лев24.9947
Євро48.8933
Ларі15.6408
Злотий11.5342
Золото176541.28
Срібло2276.8
Платина69025.03
Паладій60134.37

Курси валют, встановлені НБУ на 01.12.2025