Інвестиції в Україні під час війни: досвід Star Brands
16.12 13:00 | Економічна правда
Українська група компаній Star Brands, яка у 2025-му відзначила 30-річчя, залишається одним із найбільших виробників продуктів харчування на національному FMCG-ринку.
Бізнес, що розпочав діяльність у 1995 році з роздрібного продажу товарів народного вжитку, за десятиліття перетворився на мережу заводів із повним циклом виробництва, власною логістикою та дистрибуцією.
Зокрема, й експортом до ЄС, Британії, США, країн Балтії та Центральної Азії.
Ця виробнича база стала одним з елементів продовольчої безпеки України під час війни.
Група Star Brands до 2022 року розвивалася під назвою Snack Production, та після масштабного розширення напрямів й активів згуртувала незалежні підприємства під новим корпоративним брендом.
Вони об"єднані спільними цінностями й баченням розвитку бізнесу, організаційними, виробничими, маркетинговими рішеннями, спрямованими на створення операційної та стратегічної синергії.
Наразі Star Brands складається з чотирьох бізнес-напрямів:
Snack Production: "Сан Санич", Flint, BIG BOB, Chipster"s, снеки "Морські", Hroom, закуски "До Бочкового";
Food Sales: "Хуторок" і "Хуторок Панський", La Pasta Per Primi та La Pasta Per Primi Perfetto, рибна консервація "Морські", крупи "Золотий врожай", плодоовочева консервація й натуральні соки The Banka, здорове харчування Fitto light, кондвироби Frumi, м"ясні снеки La Fileshka, чай Magic Moon, соєві соуси Kitto, товари для дому та гігієни Zeffir, SoHo, Flow;
Star Brands Asia — виробник та представник у Середній Азії: Flint, Grizzly, Frumi, Hroom, BIG BOB;
Eurogrouptrans — офіційний партнер Star Brands із логістичних перевезень.
Група компаній працює без іноземних інвесторів і фінансує модернізацію виробництва власним коштом.
Війна та виклики: релокація і відновлення
З повномасштабною війною виробнича інфраструктура Star Brands зазнала втрат, адже основні потужності розміщені на Дніпровщині, яка потерпає від російських атак дронами й ракетами.
Так, у квітні 2025-го у Синельниківському районі ударом "Шахедів" було знищено два склади площею 6500 кв.
м.
Восени з тієї ж причини в Павлограді згорів склад готової продукції "Клуб Чіпсів" на 11 000 кв.
м.
Окрім складської інфраструктури, від початку війни фактично втрачено завод під Херсоном — майданчик із виробництва плодоовочевої консервації опинився в окупації та зоні бойових дій і був повністю виведений з експлуатації.
Попри масштаб руйнувань, компанія оперативно організувала релокацію.
Обладнання заводу частинами вивезли та перемістили на Волинь, де у 2024 році почало працювати нове підприємство — ТОВ "Плодоовочевий комбінат "Волинь".
За словами директора зі стратегічного маркетингу Star Brands Євгена Разуваєва, релокація стала критично важливою частиною стійкості бізнесу:
"Ми зберегли принципову для нас модель — виробляти в Україні, тому продовжили інвестувати в нашу економіку й будувати українське виробництво, залучати на роботу українців, випускати продукти під українськими брендами — і не тільки для України, а й для інших ринків.
Ми закупили нові виробничі потужності — так з"явився комбінат "Волинь".
Це дало змогу повернути втрачені обсяги й розширити асортимент продукції".
Star Brands облаштувала укриття на всіх заводах для безпеки співробітників і підтримки операційних процесів в умовах постійної повітряної загрози.
Інвестиції під час війни
Попри втрати, Star Brands продовжує нарощувати виробничі потужності.
У 2022–2025 роках компанії групи спрямували понад 850 млн грн на розширення інфраструктури, модернізацію ліній і підвищення автономності процесів.
Це приклад того, як інвестиції під час війни дають змогу утримувати внутрішній ринок і підтримувати експорт.
У 2024-му більш ніж 19,5 млн грн інвестовано в розвиток заводу на Волині й запуск ліній з виготовлення натуральних соків, пюре та сезонних консервів.
Паралельно збільшено вкладення у напрям STAR GROCERY: майже 8,5 млн грн пішло на запуск млинового комплексу, автоматизованих ліній фасування борошна та круп, а також макаронної фабрики на Київщині, обладнаної італійським устаткуванням потужністю 70 т на добу.
"Фахівці з Італії не наважилися приїхати, та нас це не зупинило: через відеозв"язок консультувалися з ними, як правильно запускати обладнання й виробляти макарони з твердих сортів в Україні, але за італійськими технологіями й традиціями", — поділився Євген Разуваєв.
Уже в першому півріччі 2025 року на розвиток цієї фабрики спрямували понад 67,7 млн грн.
Дистрибуційний напрям Food Sales, попри втрату 13 філій в окупації, зумів зберегти 42 підрозділи та команди на філіях.
У 2022–2023 роках компанія відкрила на Дніпровщині й Тернопільщині розподільчі центри, щоб підтримувати в Україні безперебійне постачання продуктів широкого вжитку.
У першому півріччі 2025-го в цей напрям інвестовано 95,5 тис.
грн.
Інвестиційна активність Star Brands під час війни дає бізнесу змогу утримувати позиції на ринку, розвивати експортний канал і закривати внутрішній попит на базові категорії, необхідні для продовольчої безпеки України.
Наймасштабнішим інвестиційним проєктом Snack Production на сьогодні є будівництво, обладнання та запуск заводу з виробництва натуральних картопляних чипсів на Львівщині — станом на грудень 2025-го в нього інвестовано майже 400 млн грн.
Проєкт був задуманий для оптимізації логістичних витрат на виробництво чипсів під брендами Chipster"s та "До Бочкового", й орієнтувався на експортні продажі.
Але через погіршення безпекової ситуації в Павлоградському районі частково став також проєктом диверсифікації основного виробництва "Клубу Чіпсів".
Чому модель Star Brands важлива для української економіки
Star Brands є прикладом, як українські виробники їжі можуть забезпечувати стійкість галузі без зовнішнього капіталу.
В умовах війни компанія зберегла повний цикл виробництва всередині країни та за короткий час відновила втрачені потужності.
Це стало можливим завдяки кільком стратегічним рішенням:
оперативній підготовці до релокації активів та розосередження логістичних хабів;
збільшенню інвестицій в Україні в розвиток виробничих потужностей;
розширенню експорту, утриманню внутрішніх та швидкій перебудові зовнішніх ланцюгів постачання.
Група компаній залишається одним із найбільших роботодавців у галузі: цьогоріч штат компаній-партнерів зріс до понад 1200 співробітників сукупно.
Star Brands збільшила й обсяги експорту, що зміцнює позиції українських виробників на міжнародному ринку й знижує навантаження на внутрішній попит, який просів через міграцію і падіння рівня споживання.
"Ми продовжуємо запускати нові продукти, підвищувати виробничі потужності й інвестувати в розвиток.
Це принципово важливо для нашої команди й для економіки України", — підсумовує Євген Разуваєв.

