Програма "УЗ-3000" не потребує додаткового фінансування – "Укрзалізниця"
10:55 | Економічна правда. Колонки 
"Укрзалізниці" не потрібні додаткові кошти від держави на фінансування програми "УЗ-3000", повідомив голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський.
Про це пише "Радіо Свобода".
За словами посадовця, програма здійснюватиметься за рахунок місць, які їздять порожніми в непіковий сезон.
Також витрати планують компенсувати за рахунок перегляду цін на квитки преміум-сегменту.
Перцовський стрверджує, що програма "УЗ-3000" не стосуватиметься вагонів 1-го класу, СВ та міжнародного сполучення.
Для цих категорій квитків УЗ планує паралельно вводити динамічну ціну і додаткові сервіси, щоб, зокрема, компенсувати витрати на програму.
"Щоб скомпенсувати можливу втрату доходу від тих, хто скористається "кілометрами", а так все одно їхав би за гроші, паралельно впроваджуємо компенсатори, зокрема більш гнучке ціноутворення в преміум-сегменті, який сьогодні ще зарегульований", – пояснив фінансування програми Перцовський.
"Тож ці додаткові кілометри навантаження на державний бюджет не збільшують", – запевнив він.
"За словами урядовців та голови "Укрзалізниці", програма триватиме чотири місяці – у період, коли попит на квитки нижчий.
Як зазначив Перцовський у коментарі Радіо Свобода, минулого року близько мільйона місць залишалися вільними впродовж непікових чотирьох місяців зимового сезону", – говориться у повідомленні.
"В період низького попиту на пасажирські перевезення "Укрзалізниця" має 200-250 тисяч на місяць незаповнених місць в поїздах далекого сполучення.
І саме їх "Укрзалізниця" пропонує використати для соціальної програми.
Ми хочемо збалансувати попит, заповнити ці місця й розвантажити пікові дати, коли квитків практично немає", – сказав голова правління компанії.
За даними опитування, яке провела "Укрзалізниця", велика частина пасажирів готові змінювати дату або навіть місяць подорожі, каже Перцовський.
"Таким чином, у серпні, коли квитки розкуповують миттєво, "Укрзалізниця" перевозить близько 2,6 мільйона пасажирів, тоді як у лютому – лише 1,9 мільйона.
Тож у період із меншим навантаженням компанія може дозаповнювати місця, пропонувати поїздки "за кілометри" й перевозити більше пасажирів без додаткових витрат", – говориться у публікації.
Нині опрацьовуються деталі функціонування програми.
Запрацює ініціатива в грудні.
На першому етапі планують сфокусуватися на пасажирах із прифронтових територій.
За словами Олексія Кулеби, міністра розвитку громад та територій, йдеться "про обласні центри, де загалом проживають 12 мільйонів людей".
Нагадаємо:
Раніше президент Володимир Зеленський анонсував програму, за якою українці зможуть безкоштовно скористатись поїздками АТ "Укрзалізниця" у межах трьох тисяч кілометрів.
"Я доручив пропрацювати спеціальну програму транспортної підтримки для всіх українців, і є вже пропозиції від Укрзалізниці – УЗ-3000", – зазначив президент.
"Укрзалізниця" пояснила, що надаватиме безкоштовні 3 тисячі кілометрів паралельно з переходом держави до системної компенсації реальної собівартості пасажирських перевезень.
"3 000 кілометрів" розгортаються паралельно зі стартом системної державної підтримки пасажирських перевезень УЗ.
 У першому півріччі 2025 року Укрзалізниця перевезла 79,6 млн тонн вантажів — це на 11,8% менше, ніж за аналогічний період торік.
Найбільше впали обсяги перевезення вугілля і зерна.
Гендиректор компанії Олександр Перцовський зазначив, що з такою динамікою за рік буде перевезено лише половину від обсягів довоєнного 2021 року.
 АТ "Укрзалізниця" планує у 2025-му скоротити щонайменше 25% адміністративно-управлінського персоналу, або понад 500 посад.
 Раніше повідомлялося, що Кабінет міністрів затвердив новий склад наглядової ради АТ "Укрзалізниця".
Головою наглядової ради АТ "Укрзалізниця" обрано Гепарда Хафера.
 Уряд збирається надати компаніям "Нафтогаз" та "Укрзалізниця" понад 16,4 млрд грн із резервного фонду.
 Уряд виділив понад 6 мільярдів гривень з резервного фонду державного бюджету для реалізації заходів, спрямованих на зміцнення обороноздатності держави з метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного характеру.

