Все, що бізнесу потрібно знати про CRM

13:00 | Економічна правда

Як показують дослідження, після впровадження CRM (Customer Relationship Management або система управління взаємовідносинами з клієнтами) конверсія клієнтів зростає на 300%.
Водночас багато підприємців переконані, що "автоматизація – це складно".
Вони бояться, що "щось може піти не так".
І при цьому десь на бекграунді постійна думка: "Нам би щось… системне". Ми це чуємо постійно, особливо від малого й середнього бізнесу.
І правда в тому, що CRM – це інструмент не лише для корпорацій.
Це історія про щоденний порядок у роботі, навіть якщо у вас двоє людей у команді і двадцять клієнтів. Як виглядає бізнес без системи Зазвичай у підприємця все в різних табличках, щось – у Viber чи Google Docs, щось – у нотатках.
Часто губляться не лише нотатки, а й клієнти.
Замовлення плутаються, менеджери забувають фоллоу-апи. При цьому власник нюансів не бачить, катастрофи наче й немає, але "відчуває, що щось не так".
Час спливає, прибутки не зростають або зростають набагато повільніше, ніж могли б, адже немає чіткого розуміння, що відбувається насправді. Що дає CRM Уявіть собі: ви щойно зайшли в систему – і одразу бачите, хто ваші клієнти, що замовили, коли повернуться, хто що має зробити сьогодні і куди провалився той самий "передзвоніть завтра".
Ніяких зниклих чатів, таблиць по сто рядків і питань "де воно все?". Тобто, простими словами, CRM збирає все в одному місці (клієнтів, завдання, продажі), нагадує, коли писати/дзвонити, не дає губити заявки, показує, що працює, а що – ні. І результат не змушує чекати.
74% підприємців кажуть, що автоматизація допомогла краще зрозуміти клієнтів.
Точність звітів зросла на 42%, а з ними – і точність прогнозування ймовірних витрат.
І найголовніше – прибуток зріс на 245% завдяки використанню в роботі CRM-платформ.
Непогано, правда? Як це працює: кейси Отже, до нас звернулась власниця студії краси в Києві.
В команді – вісім фахівців.
Ну і все по класиці: записи в Google-календарі, база клієнтів у Viber, щоденні "А де Анна о 15:00?".
І – плутанина, паніка, втрачені можливості і гроші. За тиждень після інтеграції CRM, а саме – налаштування календаря із онлайн-записом, перенесення всієї бази клієнтів, створення шаблони задач – команда "видихнула".
А конкретно: клієнти записуються самі, власниця перестала бути "диспетчером", хаос зник і не повернувся – все під контролем. Інший кейс – компанія, яка надає бухгалтерські послуги.
Чотири менеджери працювали хто як звик.
Хтось листувався з клієнтами в пошті, хтось – у месенджерах, не було єдиної бази, власник не бачив нічого, і в цьому безладі клієнти просто зникали. Після появи CRM: впорядкована база контактів, налаштована воронка продажів, додались задачі з нагадуваннями, інтегровані месенджери тощо.
Диво сталося за кілька днів: кожен бачить, з ким працює, ніхто не забуває перетелефонувати, власник бачить угоди в реальному часі, і головне – клієнти задоволені і всі на місці. Яку систему обрати CRM-системи мають очевидні переваги для компаній, які націлені на пряму взаємодію з клієнтом.
Неважливо, чим саме ви займаєтесь – крафтовим виробництвом меблів чи відкрили новий салон краси у своєму місті, автоматизація впливатиме на ваші продажі, якість обслуговування клієнтів, рівень команди і, звичайно ж, розвиток бізнесу. 54% українських компаній вже використовують CRM – і в основному українські.
Бо – дешевше, зрозумілий інтерфейс, підтримка на місці, врахування особливостей вітчизняного ринку.
Але досі 17% компаній сидять на CRM з країни-агресорки.
Три роки тому було більше.
Але, серйозно… ви ще там? Щоб визначитись, проаналізуйте власні бізнес-процеси і що саме потребує покращення: продажі, обробка замовлень, обслуговування клієнтів.
Тобто тут головне питання – не "яка дешевша?", а "що саме болить?".
Хаос у продажах? Пропущені клієнти? Все в Excel, і воно глючить? З цього й починайте. CRM – це як інструмент у майстра: береш – і робиш.
Десь отримали покращення – можна переходити до наступного етапу.
Тим більше, що і команді, і обов’язково її керівнику потрібно бути залученими в процес і розуміти, як все працює.
CRM – це те, що вдосконалює роботу, але не робить її замість вас. Скільки це коштує Зазвичай CRM-системи пропонують безоплатний тестовий період на тиждень, щоб все поклацати і зрозуміти, як воно працює.
Далі підприємець може обирати пакети – від стандартного до преміум.
Все залежить від кількості користувачів, яких треба підключити, і потрібного функціоналу. Комусь потрібен базовий, комусь – розширений (якщо потрібні скрипти, ведення складського обліку, продажів тощо).
І вартість такої CRM становить від 500 грн до 1200 грн на місяць. Для малого бізнесу CRM зазвичай окупається за 1–3 місяці.
І це легко пояснити: команда працює швидше, менеджери не випадають з задач, менше клієнтів втрачається, мінімізуються помилки. Своєю чергою, власник в режимі реального часу бачить, що відбувається, краще розуміє, скільки заробить (і витрати прогнозує точніше).
А ще це просто менше стресу і більше часу на розвиток. Якщо міркуєте про CRM, тримайте кілька порад: зрозумійте, навіщо вам CRM: що саме хочете покращити і де точки втрат; залучіть команду – запитайте, що заважає в роботі; визначте прості показники успіху: кількість заявок, продажі, клієнти; якщо щось не працює – звертайтесь у підтримку, не кидайте все на півдорозі. Адже сучасні CRM – це про спокій власника, порядок у команді, клієнтів, які не губляться і бізнес, який працює системно.
Головне – взяти цей інструмент до рук і почати користуватися.

Додати коментар

Користувач:
email:





Money, a fickle friend,
Worshiped, chased, gained, lost, then
Found and lost again.

- Fin.Org.UA

Новини

20:35 - Драгоценные металлы сияют всё сильней
20:27 - Нацбанк відкликав ліцензії у трьох фінкомпаній
19:18 - Нацбанк показав курс долара та євро на середу 23 липня
18:52 - Трамп домовився з Coca-Cola: у США з'явиться нова версія напою
18:29 - Російський удар по Сумщині: знеструмлено частину споживачів
18:28 - Прибуток американського автогіганта впав на третину через мита Трампа
18:20 - Банки очікують зростання вкладів населення
18:19 - В Україні уперше застосували нову технологію для газових сховищ
18:00 - До двох кредитних спілок застосовано заходи впливу
17:48 - FAVBET сплатив 4,37 млрд грн податків за перше півріччя 2025 року
17:44 - Пекін перевіряє вугільні шахти: компаніям загрожує зупинка за перевищення лімітів
17:40 - Як форензик допомагає боротися з фінансовим шахрайством
17:35 - БЕБ знайшло підпільне виробництво сигарет у дитячому таборі
17:11 - Фермери ініціювали створення першого на Сумщини сучасного овочесховища
17:00 - У Класифікаторі професій з’явився розділ «Військовослужбовці»
17:00 - Суд у Гаазі зняв арешт з активів "Газпрому"
17:00 - До шести фінансових установ застосовано заходи впливу
16:55 - Казахстан похвалився зростанням економіки
16:47 - Ключові рішення НКЦПФР від 22.07.2025
16:45 - Презентація “Зовнішня торгівля України за розрізом галузей. Січень-квітень 2021-2025 років”
16:20 - AstraZeneca інвестує $50 млрд у США та збудує найбільший у світі фармзавод
16:12 - Банки очікують на збільшення обсягів коштів населення, зростання їх вартості та поліпшення строковості – результати Опитування про банківське фондування
16:05 - Завод, пов'язаний з Медведчуком: АРМА перевіряє переможця аукціону
16:03 - Опитування про банківське фондування, ІІІ квартал 2025 року
16:03 - За рік свинина подорожчала майже на третину
15:32 - Українці створили у Польщі 6% нових компаній
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 23.07.2025
15:26 - Правила складання та подання звітності учасниками ринку небанківських фінансових послуг до Національного банку будуть змінені
15:11 - московія масовано атакувала газову інфраструктуру України: є пошкодження
15:00 - Японські судна вийшли з-під санкцій ЄС: пообіцяли не перевозити московитський газ


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.3225
Австралійський долар27.2268
Така0.34375
Канадський долар30.5391
Юань Женьміньбі5.8209
Чеська крона1.9846
Данська крона6.546
Гонконгівський долар5.3205
Форинт0.122371
Індійська рупія0.48353
Рупія0.0025596
Новий ізраїльський шекель12.4606
Єна0.28369
Теньге0.07813
Вона0.030128
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.8689
Мексиканське песо2.2377
Молдовський лей2.4779
Новозеландський долар24.8838
Норвезька крона4.1097
Саудівський ріял11.1333
Сінгапурський долар32.5935
Донг0.0015974
Ренд2.374
Шведська крона4.358
Швейцарський франк52.4064
Бат1.29561
Дирхам ОАЕ11.3709
Туніський динар14.5301
Єгипетський фунт0.8512
Фунт стерлінгів56.3205
Долар США41.7653
Сербський динар0.41703
Азербайджанський манат24.5635
Румунський лей9.6382
Турецька ліра1.0331
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.1809
Болгарський лев24.9807
Євро48.8654
Ларі15.4201
Злотий11.4797
Золото141619.87
Срібло1626.15
Платина60451.51
Паладій52421.3

Курси валют, встановлені НБУ на 23.07.2025