Про розмір відрахування до місцевих бюджетів частини чистого прибутку (доходу) комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями

03.12.2021 09:03 | Fin.Org.Ua

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області інформує, що на контролюючі органи, визначені п. п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) покладено обов’язок здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати частини чистого прибутку (доходу) до бюджету державними та комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, а також господарськими товариствами, у статутному капіталі яких є державна та/або комунальна власність.
Норми передбачені п. п. 19 прим. 1.1.51 п. 19 прим. 1.1 ст. 19 прим. 1 ПКУ.
Пунктом 109.2 ст. 109 ПКУ встановлено, що порушення податкового законодавства та порушення вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену ПКУ та іншими законами України.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання Розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку, форма якого затверджена наказом Міністерства фінансів України від 12.01.2021 № 4 (далі – Розрахунок), передбачена п. 120.1 ст. 120 ПКУ.
У разі, якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов’язання протягом строків, визначених ПКУ, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу, передбаченого ст. 124 ПКУ, та пені відповідно до положень ст. 129 ПКУ.
Відповідно до ст. 143 Конституції України територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності.
Частиною другою ст. 327 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями встановлено, що управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.
Разом з цим, п. 29 частини першої ст. 26 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 280) встановлено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься встановлення для підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, розміру частки прибутку, яка підлягає зарахуванню до місцевого бюджету.
Крім того, згідно зі ст. 29 Закону № 280 до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження стосовно управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад, а також встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад.
При цьому відповідно до п. 35 частини першої ст. 64, п. 12 частини першої ст. 64 прим. 1, п. 16 частини першої ст. 66 Бюджетного кодексу України від 08 липня 2010 року № 2456-VI зі змінами та доповненнями до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належить: частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до бюджету, у порядку, визначеному відповідними місцевими радами; до доходів загального фонду районних бюджетів належить: частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до бюджету, у порядку, визначеному районними радами; до доходів загального фонду бюджету Автономної Республіки Крим та обласних бюджетів належить: частина чистого прибутку (доходу) комунальних унітарних підприємств та їх об’єднань, що вилучається до бюджету, у порядку, визначеному Верховною Радою Автономної Республіки Крим та обласними радами.
Водночас слід відмітити, що положеннями ПКУ не регулюється питання щодо термінів прийняття органами місцевого самоврядування рішення стосовно порядку і нормативів відрахування частини чистого прибутку (доходу) до місцевого бюджету комунальними унітарними підприємствами, а також необхідності прийняття такого рішення на кожен рік.
Отже, якщо рішенням місцевих рад не прийнято порядок та нормативи відрахувань комунальними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями частини чистого прибутку (доходу), то такі підприємства не здійснюють відрахування частини чистого прибутку (доходу) до місцевих бюджетів та відповідно штрафні санкції за неподання Розрахунку та несплату такого платежу не застосовуються.
 
Ми в інтернет-просторі, приєднуйтесь!
https://dp.tax.gov.ua
https://www.facebook.com/;
https://www.youtube.com/UCIxijADr1NbFo5dhZ3mQwVA
 

Добавить комментарий

Автор:

Введите Код, указанный на рисунке
 




Новини

09:54 - Оперативна інформація про поширення та профілактику COVID-19
09:54 - Фінансових і матеріальних втрат на суму понад 109 млн грн виявили аудитори Житомирщини протягом 2021 року
09:54 - Олексій Чернишов: Фонд енергоефективності збільшить компенсації для учасників програми «Енергодім» у 2022 році
09:43 - Як здійснюється реєстрація КОРО на господарську одиницю?
09:43 - Що таке «офлайн-режим» для застосування Програмного РРО?
09:42 - Чи потрібно подавати одноразову (спеціальну) добровільну декларацію, за об’єкти рухомого або нерухомого майна, які були отримані у спадок (подарунок) від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення?
09:42 - Способи отримання фіскального чеку покупцем за оплачені товари (послуги) через ПРРО
09:40 - Звільнення від сплати за себе єдиного внеску
09:24 - Сумма тендеров для распила на “Большом строительстве” превысила прошлогодние закупки для армии в 10 раз
09:24 - Справа на 10 млрд грн. У Зеленського анонсували війну “зарплатним ФОПам”: що про це відомо
09:24 - Телеканал “Рада” заплатит 180 млн гривен за съемки программ подрядчику Зеленского форума
09:24 - Украина получила третью партию технической помощи США для армии
09:24 - “Нафтогаз” скоро начнет импорт газа
09:24 - Российский Альфа-банк уверяет, что Украина может рефинансировать госдолг в 2022 году только за счет МФО
09:24 - Зеленский считает вывоз некоторыми странами из Украины своих граждан — тонкой дипломатической игрой
09:19 - Нагадування платникам ПДВ
09:19 - До уваги платників!
09:18 - Чи підлягає оподаткуванню військовим збором сума соціальної допомоги по вагітності та пологах?
09:18 - Звіт про контрольовані операції подається, якщо платник податку на прибуток у звітному році здійснював операції, які визнаються контрольованими
09:18 - Фізособа отримала від юрособи орендну плату: чи є база нарахування єдиного внеску?
09:16 - Щодо врахування у загальному оподатковуваному доході ФОП – «загальносистемника» суми списаної кредиторської заборгованості
09:16 - Хто відноситься до членів сім’ї першого та другого ступеня споріднення?
09:16 - Про випадки, в яких необхідно визнавати умовне постачання товарів та необоротних активів при анулюванні реєстрації платника ПДВ
09:15 - Новації податкового законодавства 2022 року: у форматі онлайн податківці Дніпропетровщини провели зустріч з представниками СУП
09:15 - Про способи подання заяви щодо повернення надміру та/або помилково сплачених сум єдиного внеску
09:14 - Розмір ПСП з 01.01.2022
09:12 - Нерухомість отримана у спадок від члена сім’ї першого або другого ступеня споріднення: чи подавати одноразову (спеціальнку) добровільну декларацію?
09:12 - Яким чином здійснюється скасування реєстрації ПРРО?
09:11 - Чи необхідно суб’єкту господарювання при здійсненні операції з приймання готівки для подальшого її переказу проводити розрахунки за готівку та/або в безготівковій формі з використанням роботи РРО або ПРРО?
09:11 - Про застосування РРО/ПРРО на черговій зустрічі з представниками «Save ФОП» та іншими фізичними особами – підприємцями


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар20.4287
Канадський долар22.6697
Юань Женьміньбі4.5287
Куна4.2902
Чеська крона1.3184
Данська крона4.3394
Гонконгівський долар3.6821
Форинт0.089679
Індійська рупія0.38334
Рупія0.0019976
Новий ізраїльський шекель8.9892
Єна0.25134
Теньге0.065997
Вона0.023911
Мексиканське песо1.3874
Молдовський лей1.5889
Новозеландський долар19.1043
Норвезька крона3.1874
Російський рубль0.36403
Саудівський ріял7.6418
Сінгапурський долар21.3113
Ренд1.8714
Шведська крона3.0779
Швейцарський франк31.1636
Єгипетський фунт1.8243
Фунт стерлінгів38.5698
Долар США28.6658
Білоруський рубль10.9529
Румунський лей6.532
Турецька ліра2.1186
СПЗ (спеціальні права запозичення)40.1034
Болгарський лев16.5145
Євро32.3021
Злотий7.0565
Алжирський динар0.19647
Така0.31793
Вірменський драм0.056813
Іранський ріал0.00064948
Іракський динар0.018684
Сом0.32183
Ліванський фунт0.018095
Лівійський динар5.9351
Малайзійський ринггіт6.5307
Марокканський дирхам2.9509
Пакистанська рупія0.1536
Донг0.0011964
Бат0.81605
Дирхам ОАЕ7.4267
Туніський динар9.4611
Узбецький сум0.002517
Туркменський новий манат7.7938
Сербський динар0.26297
Азербайджанський манат16.0536
Сомоні2.414
Ларі8.8176
Бразильський реал4.8552
Золото52741.06
Срібло679.27
Платина29073.71
Паладій62069.48

Курси валют, встановлені НБУ на: 26.01.2022

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2012551037.811037.811037.811037.8129058680.00
21589131791.9733000.7731791.9733000.7744322287.29
AST210210210210210.00
CEEN777714700.00
IFZEMA10901090109010901090.00
KER375375375375375.00
MHPC182.9185182.91853679.00
TATM4.54.54.54.5450.00
UNAF289.8289.8289.8289.82898.00
VERES176.89176.89176.89176.89176.89
XS121429040.6629040.6628276.7828325.951830493.64
XS148728319.6128319.6128319.6128319.61198237.27
XS504125393.525393.525393.525393.514220360.00

Дані за 25.01.2022