Державна служба якості освіти завершила вивчення організації дистанційного навчання у школах – результати дослідження

26.10.2021 19:30 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Про моніторинг якості організації дистанційного навчання як важливу складову роботи МОН та підсумки дослідження Державної служби якості освіти, яке тривало з 11 по 22 жовтня, повідомив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.  “Дистанційне навчання, незважаючи на те, що не може замінити очного, дає можливість забезпечити безперервність освітнього процесу в регіонах зі значним поширенням COVID-19”, – зазначив Сергій Шкарлет.  Згідно з результатами дослідження, проведеного Державною службою якості освіти, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.  У період, що досліджувався, навчання за дистанційною формою було організовано у 1284 закладах загальної середньої освіти (9% від їх загальної кількості), з них у 633 (49%) закладах освіти – з причин низького відсотка вакцинованих педагогічних працівників.  Найбільше таких закладів – у Івано-Франківській (119), Одеській (100), Волинській (79), Запорізькій (55) областях, найменше – у Сумській, Харківській, Житомирській, Черкаській, Полтавській, Закарпатській, Кіровоградській, Львівській (від 1 до 12).
Не переходили на дистанційну форму навчання заклади освіти Донецької області та м.
Києва.  Крім того, заклади освіти переходили на дистанційне навчання і з інших причин, зокрема у зв’язку з високим рівнем захворюваності серед учасників освітнього процесу та невідповідного температурного режиму.
Більшість таких шкіл – у Луганській, Херсонській, Вінницькій, Одеській, Запорізькій областях.
Водночас у Дніпропетровській області було найбільше таких закладів – 362. Загальна кількість учнів, які навчалися дистанційно, – 277 961, з них 68 236 – учні 1-4 класів.
Кількість педагогічних працівників, які працювали у режимі дистанційного навчання, – 28 368 осіб. У ході вивчення встановлено, що майже кожен другий заклад освіти (44% від загальної кількості, що працюють дистанційно) розміщує на власних сайтах всю необхідну інформацію про організацію освітнього процесу під час дистанційної форми навчання.
Найбільше таких закладів у Запорізькій, Івано-Франківській, Одеській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Волинській, Рівненській, Київській областях. Майже в усіх закладах освіти дистанційне навчання організовано з поєднанням синхронного та асинхронного режимів.
Асинхронний режим навчання використовують лише 7% закладів освіти, найбільше таких у Тернопільській та Волинській областях (93% та 37% відповідно). Працівниками територіальних органів Служби відвідано 1078 онлайн-уроків.
Під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:  ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»; українську електронну освітню систему «Мій Клас»; хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time); онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.  Для системної організації роботи під час дистанційного навчання кожен заклад освіти у більшості випадків обирає єдину платформу.
На інтернет-платформах вчителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань («На урок», «Всеосвіта») та інтерактивних вправ («LearningApps»). Під час онлайн-уроків вчителі використовують різноманітні форми організації роботи:  усні опитування; консультації в режимі запитання-відповідь;  лекції (евристичні бесіди); самостійну роботу учнів; виконання практичних/лабораторних робіт тощо. Також під час проведення онлайн-уроків більшість вчителів застосовують інструменти підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні. В усіх областях відзначається високий рівень цифрової грамотності та використання педагогічними працівниками технологій дистанційного навчання. Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження:  якість інтернет-зв’язку; участь в синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу; оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти. Нагадаємо, напередодні Міністерство освіти і науки затвердило Порядок наповнення платформи дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн».
Наразі на платформі зареєстровано 203 тис.
користувачів.
Платформою скористались 25 мільйонів разів із більш ніж 120 країн світу.

Додати коментар

Користувач:
email:





Wealth and power abound,
In the halls of finance and trade,
Who will be the king?

- Fin.Org.UA

Новини

10:40 - Леся Карнаух: За 11 місяців року до загального фонду держбюджету надійшло понад 1,15 трлн грн податків та зборів
10:30 - Ситуація в енергосистемі на 2 грудня
09:00 - Ворог атакував енергооб’єкт на Одещині
08:30 - Як перевірити блокчейн-транзакцію крок за кроком
08:00 - Кінець дефолту за "кабальним" інструментом? Україна зробила останню пропозицію власникам ВВП-варантів
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 02.12.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:01 - До страховика застосовано захід впливу у вигляді штрафу
21:00 - Новини 1 грудня: "запобіжка" Міндічу та друга хвиля виплат "зимової підтримки"
20:50 - Туреччина різко скоротила імпорт російської нафти на тлі санкцій
20:25 - Депутати проти запровадження ПДВ для більшої кількості спрощенців – ЗМІ
20:15 - Співзасновник Gunvor виходить з бізнесу після заяви Мінфіну США про "маріонетку Кремля"
20:00 - Nvidia відкриває код для розробки безпілотних автомобілів
19:55 - Monthly Business Outlook Survey, November 2025
19:55 - Businesses Reported Guarded Economic Outlook – Business Outlook Survey in November
19:55 - Щомісячні опитування підприємств України, листопад 2025 року
19:55 - Бізнес стримано оцінив свою ділову активність – підсумки опитування підприємств у листопаді
19:30 - Суд заочно обрав запобіжний захід Міндічу
19:15 - За рік інвестиції у держоблігації зросли майже на третину – Мінфін
19:00 - Уряд затвердив порядок формування Ради громадського контролю при АРМА
18:55 - Реструктуризація кредитів: ФГВФО розповів про темпи виплат
18:49 - ФДМ продав занедбану базу відпочинку на Одещині: ціна зросла у понад сто разів
18:41 - 2 грудня графіки не зміняться
18:30 - Газ для когенераційних установок: Міненерго пояснило, хто купуватиме його дешевше
18:20 - Конкурс на управління арештованими активами IDS Ukraine: як працює процедура відбору
18:20 - Нацбанк випустив нові монети, присвячені Криму, Донеччині та Луганщині
18:15 - Wise заблокує усі карти росіян і білорусів у яких немає посвідки на проживання в ЄС
18:00 - Вимоги до хімічної продукції: презентовано посібник із класифікації, маркування та пакування
18:00 - У СЕП запроваджується трекінг-сервіс платіжних операцій
17:45 - Нацбанк показав курс долара і євро на вівторок 2 грудня


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32552
Австралійський долар27.7822
Така0.34644
Канадський долар30.3348
Юань Женьміньбі5.9876
Чеська крона2.0403
Данська крона6.603
Гонконгівський долар5.4364
Форинт0.129599
Індійська рупія0.47276
Рупія0.002541
Новий ізраїльський шекель12.9603
Єна0.27354
Теньге0.082818
Вона0.028887
Ліванський фунт0.000473
Малайзійський ринггіт10.2484
Мексиканське песо2.3169
Молдовський лей2.4907
Новозеландський долар24.3335
Норвезька крона4.1892
Саудівський ріял11.2823
Сінгапурський долар32.7339
Донг0.0016058
Ренд2.4798
Шведська крона4.499
Швейцарський франк52.9134
Бат1.3259
Дирхам ОАЕ11.528
Туніський динар14.4131
Єгипетський фунт0.8909
Фунт стерлінгів56.1742
Долар США42.3413
Сербський динар0.41981
Азербайджанський манат24.9037
Румунський лей9.6891
Турецька ліра0.9973
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.7168
Болгарський лев25.2077
Євро49.3149
Ларі15.6878
Злотий11.6633
Золото179802.33
Срібло2417.7
Платина71423.42
Паладій62202.76

Курси валют, встановлені НБУ на 02.12.2025