Державна служба якості освіти завершила вивчення організації дистанційного навчання у школах – результати дослідження

26.10.2021 19:30 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Про моніторинг якості організації дистанційного навчання як важливу складову роботи МОН та підсумки дослідження Державної служби якості освіти, яке тривало з 11 по 22 жовтня, повідомив Міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.  “Дистанційне навчання, незважаючи на те, що не може замінити очного, дає можливість забезпечити безперервність освітнього процесу в регіонах зі значним поширенням COVID-19”, – зазначив Сергій Шкарлет.  Згідно з результатами дослідження, проведеного Державною службою якості освіти, у всіх областях України спостерігається високий рівень цифрової грамотності педагогів, а під час дистанційного навчання школи здебільшого використовують поєднання синхронного та асинхронного режимів.  У період, що досліджувався, навчання за дистанційною формою було організовано у 1284 закладах загальної середньої освіти (9% від їх загальної кількості), з них у 633 (49%) закладах освіти – з причин низького відсотка вакцинованих педагогічних працівників.  Найбільше таких закладів – у Івано-Франківській (119), Одеській (100), Волинській (79), Запорізькій (55) областях, найменше – у Сумській, Харківській, Житомирській, Черкаській, Полтавській, Закарпатській, Кіровоградській, Львівській (від 1 до 12).
Не переходили на дистанційну форму навчання заклади освіти Донецької області та м.
Києва.  Крім того, заклади освіти переходили на дистанційне навчання і з інших причин, зокрема у зв’язку з високим рівнем захворюваності серед учасників освітнього процесу та невідповідного температурного режиму.
Більшість таких шкіл – у Луганській, Херсонській, Вінницькій, Одеській, Запорізькій областях.
Водночас у Дніпропетровській області було найбільше таких закладів – 362. Загальна кількість учнів, які навчалися дистанційно, – 277 961, з них 68 236 – учні 1-4 класів.
Кількість педагогічних працівників, які працювали у режимі дистанційного навчання, – 28 368 осіб. У ході вивчення встановлено, що майже кожен другий заклад освіти (44% від загальної кількості, що працюють дистанційно) розміщує на власних сайтах всю необхідну інформацію про організацію освітнього процесу під час дистанційної форми навчання.
Найбільше таких закладів у Запорізькій, Івано-Франківській, Одеській, Тернопільській, Херсонській, Хмельницькій, Волинській, Рівненській, Київській областях. Майже в усіх закладах освіти дистанційне навчання організовано з поєднанням синхронного та асинхронного режимів.
Асинхронний режим навчання використовують лише 7% закладів освіти, найбільше таких у Тернопільській та Волинській областях (93% та 37% відповідно). Працівниками територіальних органів Служби відвідано 1078 онлайн-уроків.
Під час дистанційного навчання у всіх областях переважна більшість закладів освіти використовують інформаційно-комунікаційні системи, зокрема електронні освітні платформи:  ресурс для змішаного та дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн»; українську електронну освітню систему «Мій Клас»; хмарні сервіси Google (G Suite, Classroom, Google Meet, Class Time); онлайн-сервіси та інструменти для проведення відеоконференцій та онлайн-зустрічей за допомогою програмних застосунків Zoom та Skype.  Для системної організації роботи під час дистанційного навчання кожен заклад освіти у більшості випадків обирає єдину платформу.
На інтернет-платформах вчителі розміщують матеріали для самостійного опрацювання й виконання, зокрема навчальну інформацію, відеоролики, презентації, активні посилання на виконання контрольних тестових завдань («На урок», «Всеосвіта») та інтерактивних вправ («LearningApps»). Під час онлайн-уроків вчителі використовують різноманітні форми організації роботи:  усні опитування; консультації в режимі запитання-відповідь;  лекції (евристичні бесіди); самостійну роботу учнів; виконання практичних/лабораторних робіт тощо. Також під час проведення онлайн-уроків більшість вчителів застосовують інструменти підвищення пізнавальної активності учнів: презентації, інтерактивні вправи, демонстрації, зокрема відео та анімаційні. В усіх областях відзначається високий рівень цифрової грамотності та використання педагогічними працівниками технологій дистанційного навчання. Серед проблемних питань, які виявлено під час дослідження:  якість інтернет-зв’язку; участь в синхронному режимі навчання не всіх учнів з класу; оперативність появи актуальної інформації про організацію дистанційного навчання на сайтах закладів освіти. Нагадаємо, напередодні Міністерство освіти і науки затвердило Порядок наповнення платформи дистанційного навчання «Всеукраїнська школа онлайн».
Наразі на платформі зареєстровано 203 тис.
користувачів.
Платформою скористались 25 мільйонів разів із більш ніж 120 країн світу.

Додати коментар

Користувач:
email:





Money flows like waves
Through the World Bank and the IMF
Guiding nations' fate

- Fin.Org.UA

Новини

08:30 - Навіщо Україні потрібен скринінг інвестицій?
04:00 - Чия Stereo Plaza? Скандал, російські сліди та боротьба за концертний трон Києва
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:25 - Зеленський анонсував пакет санкцій проти танкерів московія
21:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 10 грудня: обшуки у податковій та нова атака дронів на "тіньовий флот"
21:00 - Камишін йде із наглядової ради "Укрзалізниці" – джерела
20:50 - Наприкінці грудня почнеться аудит оборонки – Свириденко
20:35 - ФГВФО визначив інвестора для врегулювання "РВС Банку"
20:25 - Офіс Temu в Дубліні піддався рейду з боку регуляторних органів ЄС
19:42 - На Intel та AMD подали до суду через потрапляння чипів до московія
19:08 - Зеленський підписав закон про Держбюджет-2026
18:55 - В Києві вуличне освітлення перевели в режим економії: деталі
18:50 - Безпілотні катери вразили ще один підсанкційний танкер у Чорному морі
18:40 - Уряд хоче віддати порт Чорноморськ в концесію на 40 років в обхід Prozorro
18:40 - Авторизаційні вимоги до небанківських надавачів фінансових послуг буде оновлено
18:35 - Для громадського обговорення: оприлюднено проєкт Стратегії збереження біологічного різноманіття України до 2035 року
18:29 - Україна залучила майже 1,3 мільярда євро міжнародної допомоги на закупівлю газу
18:25 - Українці зможуть подати повідомлення про ДТП через "Дію"
18:03 - 11 грудня графіки відключення світла діятимуть усю добу: обсяги знову невідомі
17:50 - Мінекономіки погодило рекордну кількість заявок на гранти для переробників
17:45 - Дві тисячі на медогляд: стало відомо як працюватиме програма чекапів для людей 40+
17:31 - Фірташ остаточно виграв справу про екстрадицію до США
17:30 - Гуманітарне розмінування: результати та події за листопад
17:30 - У "Дії" з’явиться інтерактивна карта інтернет-покриття xPON
17:20 - Фермери США поскаржились, що їм не вистачить компенсації, яку пропонує Трамп
17:09 - Нове регулювання НКЦПФР створює ризики для ринку житлового будівництва
17:05 - НАЗК підрахувало, скільки корупціонерів було покарано за 11 років


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32576
Австралійський долар28.1085
Така0.34587
Канадський долар30.5478
Юань Женьміньбі5.9865
Чеська крона2.03
Данська крона6.5892
Гонконгівський долар5.4334
Форинт0.128226
Індійська рупія0.46985
Рупія0.0025332
Новий ізраїльський шекель13.0966
Єна0.26982
Теньге0.081552
Вона0.028766
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.2679
Мексиканське песо2.3236
Молдовський лей2.4869
Новозеландський долар24.4597
Норвезька крона4.1696
Саудівський ріял11.2669
Сінгапурський долар32.6269
Донг0.0016043
Ренд2.485
Шведська крона4.5347
Швейцарський франк52.5886
Бат1.32805
Дирхам ОАЕ11.5123
Туніський динар14.4127
Єгипетський фунт0.8881
Фунт стерлінгів56.2932
Долар США42.2812
Сербський динар0.41894
Азербайджанський манат24.8669
Румунський лей9.6733
Турецька ліра0.9925
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.6033
Болгарський лев25.1569
Євро49.2153
Ларі15.68
Злотий11.6496
Золото177421.22
Срібло2581.11
Платина70452.32
Паладій63021.4

Курси валют, встановлені НБУ на 11.12.2025