Інтерв’ю заступника Міністра фінансів Олександра Кави про модернізацію залізничної інфраструктури України для телеканалу Дом (01.03.2021)

02.03.2021 20:12 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Чи є гроші на фінансування української залізниці, чи стане вона до 2050 року, як в Європі, основним видом транспорту? Які позитивні зміни плануються на східному та західному напрямках? Про це та багато іншого розповів заступник міністра фінансів України Олександр Кава в програмі "Официальный разговор" телеканалу "Дом". Будівництво європейської залізничної колії стартує в Україні вже в 2021 році.
Це одна з тем, які обговорювали учасники форуму "Україна 30.
Інфраструктура".
Після спорудження нової залізниці подолати тисячу кілометрів між Львовом і Харковом можна буде за три години замість нинішніх 14 годин. — Яка зараз ситуація з фінансуванням залізниці? — У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачені гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів, а також на розвиток залізничної інфраструктури для пасажирських перевезень.
Зокрема, планується придбати 100 нових пасажирських вагонів.
Це буде купе і досить багато плацкартів — це найсоціальніший сегмент перевезень. Що стосується інфраструктури.
Планується розблокувати залізничні пасажирські перевезення з двох обласних центрів — це Черкаси та Житомир, завдяки електрифікації двох залізничних ділянок. Також покращимо сполучення в київській агломерації, забезпечивши рух поїздів за маршрутом "Київ — Васильків".
Зараз жителі Василькова, районного центру Київської області, позбавлені можливості користуватися залізничним транспортом, і доїжджають до столиці тільки на особистих автомобілях і на маршрутках.
А вже в середині цього року вони зможуть їздити до Києва на електропоїздах, які будуть доїжджати навіть швидше, ніж за 40 хвилин. — А що можете сказати про стан нашого парку пасажирських вагонів? — Якщо говорити про пасажирський парк, то, дійсно, ситуація плачевна.
Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому.
Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів в найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів.
Тобто основну масу. Це ті вагони, які були випущені ще за часів СРСР на заводі у Твері, а також у німецькому місті Дессау.
Думаю, багато хто знає, що купейні вагони та СВ поставлялися з Німецької Демократичної Республіки.
Так ось, ці вагони вже досягають свого граничного терміну експлуатації, і "Укрзалізниця" буде змушена в найближчі роки їх списати. «Якщо не почнеться масова програма оновлення парку пасажирських вагонів, то вже у найближчому майбутньому пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися». Ще складніша ситуація у нас з парком приміських дизельних поїздів і електропоїздів.
Досі, наприклад, на Придніпровській залізниці (яка обслуговує Дніпро, Запоріжжя та ще кілька великих міст) експлуатуються поїзди, які були випущені, на хвилинку, в 1958 році.
Тобто вік цих електропоїздів вже далеко за 60 років, а вони досі перевозять пасажирів. — Тобто парк може змінитися за однієї умови: якщо ви дасте гроші? — Якщо держава почне фінансувати залізницю в більшому обсязі.
Я дуже сподіваюся, що "Укрзалізниця" зможе виконати всі поставлені перед нею урядом завдання на 2021 рік, і в наступному році фінансування "Укрзалізниці" щодо пасажирського сегмента буде збільшено. Зазначу, що всі країни-члени Європейського Союзу дотують свої залізничні пасажирські перевезення, а також фінансують розвиток залізничної інфраструктури.
У грудні минулого року була ухвалена нова транспортна стратегія Європейського Союзу.
І єврочиновники покладають великі надії на залізничний транспорт, як на найекологічніший.
До 2030 року обсяг пасажирських залізничних перевезень у всіх країнах Євросоюзу планується збільшити вдвічі в порівнянні з 2019 роком.
А до 2050 року збільшити цей показник втричі. — В Україні це можливо? Чи не буде Україна відставати від цієї загальної тенденції Європейського Союзу? — В Україні це можливо.
Українська залізниця входить в десятку найбільших залізниць світу за будь-якими показниками.
Наприклад, за протяжністю мережі з пасажирських перевезень, з вантажоперевезень.
Немає такого показника з основних операційних, за якими б "Укрзалізниця" виходила б за межі десятки світу. А якщо порівнювати з Європейським Союзом, то, наприклад, вантажонапруженість залізниць України в чотири рази вище, ніж у лідера Євросоюзу серед залізничного транспорту — Німеччини. — Інфраструктура.
Пасажирська інфраструктура — це прерогатива перевізника, приватних компаній або держави? Хто її має розвивати, і хто має відповідати за те, що вона не розвивається? — Насамперед, це відповідальність держави.
На жаль, у нас роками уряд ставився до залізниці, як до "дійної корови", яку доїли, але не годували.
Так, якийсь час у залізниць був запас міцності Радянського Союзу у вигляді надлишку парку, вагонів, локомотивів, що дозволяло не інвестувати достатньо коштів у розвиток.
Але цього запасу міцності вже немає, він вичерпався.
І "Укрзалізниця" зараз потребує великих обсягів державної підтримки, тим більше, що залізничний транспорт для пасажирських перевезень у нас просто життєво важливий для забезпечення сполучення між регіонами. І, власне, проекти, які були презентовані (на форумі "Україна 30.
Інфраструктура", — ред.) крім тих, які будуть фінансуватися у 2021 році, вони дозволять зняти транспортну блокаду з багатьох регіонів України. — Якщо говорити про ці проекти, то які з них стосуються східної частини України — Донецька, Луганська області? Для наших глядачів на тимчасово окупованих територіях це важливо. — Перший проект — це прискорення потягу сполученням "Київ — Лисичанськ".
Це особливо стосується Лисичансько-Сєвєродонецької агломерації.
Ні для кого не секрет, що жителі Сєвєродонецька користуються вокзалом міста Лисичанська.
Ну, немає залізничного вокзалу в Сєвєродонецьку.
Хоча ці міста розділяють півтора-два кілометри.
Тому цього року планується навіть запустити тролейбусне сполучення з Сєвєродонецька до вокзалу Лисичанська. «Рух в цьому напрямку планується прискорити на чотири години.
Зараз мінімальний час поїздки з Києва до Лисичанська на поїзді становить 12 годин.
Завдяки модернізації 41 км залізниці від станції "Сіверськ" до станції "Лисичанськ", час поїздки можна буде скоротити до восьми годин — 8 годин 30 хвилин». Крім цього, модернізація цієї ділянки дозволить запустити регіональні потяги сполученням "Лисичанськ — Краматорськ — Слов"янськ".
По суті, можна буде з"єднати Лисичансько-Сєвєродонецьку агломерацію з агломерацією Слов"янська та Краматорська.
І час поїздки такого потяга буде менше двох годин. Також планується опрацювати питання будівництва 30 км нової залізниці на півдні Донецької області — між Кураховим та станцією "Південнодонбаською".
Це дозволить майже на 200 км скоротити маршрут, яким слідує потяг з Маріуполя до Краматорська.
Час в дорозі скоротиться до двох з половиною годин.
І це покращить сполучення Маріуполя, в якому проживають понад 600 тис.
осіб, з обласним центром Донеччини — Краматорськом, та всією агломерацією, в якій проживають пів мільйона людей. — Кілька слів про західний напрямок.
Йшлося про те, що буде активно розвиватися залізничне сполучення з нашими європейськими сусідами. — Так, і вже в цьому році передбачені гроші в бюджеті на підготовку проектної документації відновлення залізниці європейської колії шириною 1435 мм — від станції "Ужгород" до "Чопа".
Ужгород — це обласний центр Закарпатської області.
Тут можна буде створити зал, в якому пасажири зможуть пересідати з потягів широкої колії, які приїжджають в Ужгород майже з усіх куточків країни, на потяги європейської колії, які будуть слідувати в напрямку Праги, Братислави, Відня, Мюнхена, Будапешта, Бухареста та Софії. При цьому, на станції Ужгород можна буде здійснювати навіть прикордонний і митний контроль.
Щоб ці поїзди з Ужгорода вже без зупинки на кордоні слідували в країни Європейського Союзу. — Грошей вистачить на це все? Чи можемо ми говорити про цифри? — Грошей, звичайно, вистачить на такі проекти.
Але, звичайно, всі проекти за рік реалізувати не вийде.
В цьому році ми плануємо, як я вже говорив, розв"язати проблему Черкас та Житомира. Житомир зараз не має залізничного сполучення практично ні з одним із обласних центрів.
Жителі цього міста, а це 300 тисяч наших земляків, для того, щоб поїхати в іншу частину країни, повинні їхати або в Київ за 130 км, або в Бердичів, або в Коростень.
А електрифікація залізниці "Житомир — Новоград-Волинський" дозволить через Житомир перенаправити 10 наявних пасажирських поїздів.
Це забезпечить зв"язок Житомира з 19 обласними центрами України, зокрема з Лисичанськом та Краматорськом. Телеканал "Дом" програма "Официальный разговор"

Додати коментар

Користувач:
email:





Bond markets ebb and flow
Investors seek safe havens
In uncertain times

- Fin.Org.UA

Новини

17:00 - Що отримує та що втрачає країна, яка залежить від зовнішніх кредиторів
16:50 - У порту Маріуполя розлилась нафта
16:44 - У Тернополі почали демонтаж будинку, зруйнованого російською ракетою
16:40 - Охочих отримати "зимову тисячу" на 1,8 мільйона більше, ніж торік – Мінсоцполітики
16:19 - Ключові рішення НКЦПФР від 09.12.2025
16:15 - Альтернативна енергетика: у Раді пояснили, чому потрібні зміни у законодавстві
15:59 - "Укрпошта" знизила тариф на доставку ще у 24 країни
15:55 - На маршрути вийшов ще один капітально модернізований "Укрзалізницею" електропоїзд
15:45 - Виробництво молока в Україні цього року збільшиться на 200 тисяч – асоціація
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 10.12.2025
15:15 - У більшості регіонів України – аварійні відключення світла
15:12 - У Мінрозвитку повідомили, коли в Миколаєві подаватимуть очищену питну воду
15:05 - До двох фінансових компаній застосовано заходи впливу
15:05 - Від початку року митниця виявила порушень на 11 мільярдів гривень
14:35 - Держава віддасть 9 мільярдів гривень на дороги до "Буковеля"– ЗМІ
14:30 - В Україні ліквідували масштабне підпільне виробництво тютюну на 25 мільйонів
14:24 - У Китаї за хабарництво стратили екскерівника фінансової компанії
14:20 - Paramount обіцяє Трампу "радикальні зміни" в роботі CNN, якщо той підтримає її в угоді по Warner Bros. – WSJ
14:17 - Інтерв’ю Андрія Пишного для інформагентства «Інтерфакс-Україна» про завершення першого етапу масштабної трансформації страхового ринку та перспективи його подальшого розвитку
14:05 - Google потрапив під розслідування ЄС через надмірне просування власного ШІ
13:50 - Україна та Чехія поглиблять інвестиційну співпрацю у енергетичному і промисловому відновленні
13:40 - "Ліси України" продало вже понад 17 тисяч різдвяних ялинок: яка середня ціна
13:39 - До виходу з московії почав готуватися один з останніх західних банків у московія UniCredit
13:35 - Міноборони розповіло, скільки вклало у відновлення пошкоджених підприємств
13:30 - Дотримання принципів ESG: переваги та конкретні кроки
13:25 - Продаж товару з доставкою кур’єром продавця: як проводити розрахункову операцію?
13:25 - Ford та Renault разом виготовлятимуть електромобілі в Європі
13:24 - Як підтвердити, що чоловік (дружина) не користується правом на підвищений граничний розмір доходу кратний кількості дітей, що дає право на ПСП?
13:23 - Визначення періоду, з якого ЮО застосовуються пільги по земельного податку, встановлені рішенням органу місцевого самоврядування
13:21 - Листування з ДПС через Електронний кабінет – сервіс зручної взаємодії з податковими органами


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32436
Австралійський долар28.0016
Така0.34508
Канадський долар30.4664
Юань Женьміньбі5.9707
Чеська крона2.0233
Данська крона6.5728
Гонконгівський долар5.4207
Форинт0.127946
Індійська рупія0.46922
Рупія0.0025295
Новий ізраїльський шекель13.1283
Єна0.26982
Теньге0.081794
Вона0.028725
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.2537
Мексиканське песо2.3086
Молдовський лей2.4831
Новозеландський долар24.4075
Норвезька крона4.1686
Саудівський ріял11.2415
Сінгапурський долар32.5291
Донг0.0015998
Ренд2.473
Шведська крона4.5056
Швейцарський франк52.3048
Бат1.32424
Дирхам ОАЕ11.4858
Туніський динар14.3776
Єгипетський фунт0.886
Фунт стерлінгів56.1888
Долар США42.1838
Сербський динар0.418
Азербайджанський манат24.8111
Румунський лей9.6453
Турецька ліра0.9906
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4757
Болгарський лев25.1049
Євро49.0935
Ларі15.6491
Злотий11.6055
Золото177390.05
Срібло2475.54
Платина69661.91
Паладій62308.43

Курси валют, встановлені НБУ на 10.12.2025