Інтерв’ю заступника Міністра фінансів Олександра Кави про модернізацію залізничної інфраструктури України для телеканалу Дом (01.03.2021)

02.03.2021 20:12 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Чи є гроші на фінансування української залізниці, чи стане вона до 2050 року, як в Європі, основним видом транспорту? Які позитивні зміни плануються на східному та західному напрямках? Про це та багато іншого розповів заступник міністра фінансів України Олександр Кава в програмі "Официальный разговор" телеканалу "Дом". Будівництво європейської залізничної колії стартує в Україні вже в 2021 році.
Це одна з тем, які обговорювали учасники форуму "Україна 30.
Інфраструктура".
Після спорудження нової залізниці подолати тисячу кілометрів між Львовом і Харковом можна буде за три години замість нинішніх 14 годин. — Яка зараз ситуація з фінансуванням залізниці? — У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачені гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів, а також на розвиток залізничної інфраструктури для пасажирських перевезень.
Зокрема, планується придбати 100 нових пасажирських вагонів.
Це буде купе і досить багато плацкартів — це найсоціальніший сегмент перевезень. Що стосується інфраструктури.
Планується розблокувати залізничні пасажирські перевезення з двох обласних центрів — це Черкаси та Житомир, завдяки електрифікації двох залізничних ділянок. Також покращимо сполучення в київській агломерації, забезпечивши рух поїздів за маршрутом "Київ — Васильків".
Зараз жителі Василькова, районного центру Київської області, позбавлені можливості користуватися залізничним транспортом, і доїжджають до столиці тільки на особистих автомобілях і на маршрутках.
А вже в середині цього року вони зможуть їздити до Києва на електропоїздах, які будуть доїжджати навіть швидше, ніж за 40 хвилин. — А що можете сказати про стан нашого парку пасажирських вагонів? — Якщо говорити про пасажирський парк, то, дійсно, ситуація плачевна.
Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому.
Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів в найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів.
Тобто основну масу. Це ті вагони, які були випущені ще за часів СРСР на заводі у Твері, а також у німецькому місті Дессау.
Думаю, багато хто знає, що купейні вагони та СВ поставлялися з Німецької Демократичної Республіки.
Так ось, ці вагони вже досягають свого граничного терміну експлуатації, і "Укрзалізниця" буде змушена в найближчі роки їх списати. «Якщо не почнеться масова програма оновлення парку пасажирських вагонів, то вже у найближчому майбутньому пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися». Ще складніша ситуація у нас з парком приміських дизельних поїздів і електропоїздів.
Досі, наприклад, на Придніпровській залізниці (яка обслуговує Дніпро, Запоріжжя та ще кілька великих міст) експлуатуються поїзди, які були випущені, на хвилинку, в 1958 році.
Тобто вік цих електропоїздів вже далеко за 60 років, а вони досі перевозять пасажирів. — Тобто парк може змінитися за однієї умови: якщо ви дасте гроші? — Якщо держава почне фінансувати залізницю в більшому обсязі.
Я дуже сподіваюся, що "Укрзалізниця" зможе виконати всі поставлені перед нею урядом завдання на 2021 рік, і в наступному році фінансування "Укрзалізниці" щодо пасажирського сегмента буде збільшено. Зазначу, що всі країни-члени Європейського Союзу дотують свої залізничні пасажирські перевезення, а також фінансують розвиток залізничної інфраструктури.
У грудні минулого року була ухвалена нова транспортна стратегія Європейського Союзу.
І єврочиновники покладають великі надії на залізничний транспорт, як на найекологічніший.
До 2030 року обсяг пасажирських залізничних перевезень у всіх країнах Євросоюзу планується збільшити вдвічі в порівнянні з 2019 роком.
А до 2050 року збільшити цей показник втричі. — В Україні це можливо? Чи не буде Україна відставати від цієї загальної тенденції Європейського Союзу? — В Україні це можливо.
Українська залізниця входить в десятку найбільших залізниць світу за будь-якими показниками.
Наприклад, за протяжністю мережі з пасажирських перевезень, з вантажоперевезень.
Немає такого показника з основних операційних, за якими б "Укрзалізниця" виходила б за межі десятки світу. А якщо порівнювати з Європейським Союзом, то, наприклад, вантажонапруженість залізниць України в чотири рази вище, ніж у лідера Євросоюзу серед залізничного транспорту — Німеччини. — Інфраструктура.
Пасажирська інфраструктура — це прерогатива перевізника, приватних компаній або держави? Хто її має розвивати, і хто має відповідати за те, що вона не розвивається? — Насамперед, це відповідальність держави.
На жаль, у нас роками уряд ставився до залізниці, як до "дійної корови", яку доїли, але не годували.
Так, якийсь час у залізниць був запас міцності Радянського Союзу у вигляді надлишку парку, вагонів, локомотивів, що дозволяло не інвестувати достатньо коштів у розвиток.
Але цього запасу міцності вже немає, він вичерпався.
І "Укрзалізниця" зараз потребує великих обсягів державної підтримки, тим більше, що залізничний транспорт для пасажирських перевезень у нас просто життєво важливий для забезпечення сполучення між регіонами. І, власне, проекти, які були презентовані (на форумі "Україна 30.
Інфраструктура", — ред.) крім тих, які будуть фінансуватися у 2021 році, вони дозволять зняти транспортну блокаду з багатьох регіонів України. — Якщо говорити про ці проекти, то які з них стосуються східної частини України — Донецька, Луганська області? Для наших глядачів на тимчасово окупованих територіях це важливо. — Перший проект — це прискорення потягу сполученням "Київ — Лисичанськ".
Це особливо стосується Лисичансько-Сєвєродонецької агломерації.
Ні для кого не секрет, що жителі Сєвєродонецька користуються вокзалом міста Лисичанська.
Ну, немає залізничного вокзалу в Сєвєродонецьку.
Хоча ці міста розділяють півтора-два кілометри.
Тому цього року планується навіть запустити тролейбусне сполучення з Сєвєродонецька до вокзалу Лисичанська. «Рух в цьому напрямку планується прискорити на чотири години.
Зараз мінімальний час поїздки з Києва до Лисичанська на поїзді становить 12 годин.
Завдяки модернізації 41 км залізниці від станції "Сіверськ" до станції "Лисичанськ", час поїздки можна буде скоротити до восьми годин — 8 годин 30 хвилин». Крім цього, модернізація цієї ділянки дозволить запустити регіональні потяги сполученням "Лисичанськ — Краматорськ — Слов"янськ".
По суті, можна буде з"єднати Лисичансько-Сєвєродонецьку агломерацію з агломерацією Слов"янська та Краматорська.
І час поїздки такого потяга буде менше двох годин. Також планується опрацювати питання будівництва 30 км нової залізниці на півдні Донецької області — між Кураховим та станцією "Південнодонбаською".
Це дозволить майже на 200 км скоротити маршрут, яким слідує потяг з Маріуполя до Краматорська.
Час в дорозі скоротиться до двох з половиною годин.
І це покращить сполучення Маріуполя, в якому проживають понад 600 тис.
осіб, з обласним центром Донеччини — Краматорськом, та всією агломерацією, в якій проживають пів мільйона людей. — Кілька слів про західний напрямок.
Йшлося про те, що буде активно розвиватися залізничне сполучення з нашими європейськими сусідами. — Так, і вже в цьому році передбачені гроші в бюджеті на підготовку проектної документації відновлення залізниці європейської колії шириною 1435 мм — від станції "Ужгород" до "Чопа".
Ужгород — це обласний центр Закарпатської області.
Тут можна буде створити зал, в якому пасажири зможуть пересідати з потягів широкої колії, які приїжджають в Ужгород майже з усіх куточків країни, на потяги європейської колії, які будуть слідувати в напрямку Праги, Братислави, Відня, Мюнхена, Будапешта, Бухареста та Софії. При цьому, на станції Ужгород можна буде здійснювати навіть прикордонний і митний контроль.
Щоб ці поїзди з Ужгорода вже без зупинки на кордоні слідували в країни Європейського Союзу. — Грошей вистачить на це все? Чи можемо ми говорити про цифри? — Грошей, звичайно, вистачить на такі проекти.
Але, звичайно, всі проекти за рік реалізувати не вийде.
В цьому році ми плануємо, як я вже говорив, розв"язати проблему Черкас та Житомира. Житомир зараз не має залізничного сполучення практично ні з одним із обласних центрів.
Жителі цього міста, а це 300 тисяч наших земляків, для того, щоб поїхати в іншу частину країни, повинні їхати або в Київ за 130 км, або в Бердичів, або в Коростень.
А електрифікація залізниці "Житомир — Новоград-Волинський" дозволить через Житомир перенаправити 10 наявних пасажирських поїздів.
Це забезпечить зв"язок Житомира з 19 обласними центрами України, зокрема з Лисичанськом та Краматорськом. Телеканал "Дом" програма "Официальный разговор"

Додати коментар

Користувач:
email:





Money in motion
Fluctuations everywhere
Tread cautiously now

- Fin.Org.UA

Новини

22:42 - До 18 годин без світла. Графіки відключень електроенергії в Києві 21 листопада
21:00 - Новини 20 листопада: третина мереж "Київстару" без світла, дружина Чернишова хоче поділити майно
20:35 - В Україні уповільнилось зростання зарплат: НБУ спрогнозував розвиток ринку праці
20:20 - Банки та НПЗ Китаю та Індії почали виконувати санкції США проти московії
19:50 - "єЧерга": для вантажівок запровадять нові правила на кордоні для прогнозованості руху
19:45 - Великий індійський партнер "Роснефти" повністю відмовився від нафти московія
19:15 - У Німеччині за поставку росіянам верстатів судитимуть екс-керівника компанії
19:10 - московія атакувала склад Всесвітньої продовольчої програми ООН у Дніпрі: значні пошкодження
19:00 - Закупівля палива "Укрпоштою": АМКУ оштрафував компанії за змову у торгах
18:54 - Кредитування підтримує прибутковість банків три квартали поспіль
18:50 - Санкції США проти нафти московія не матимуть значного впливу, її купуватимуть – Bloomberg
18:36 - Огляд торговельної політики Сполученого Королівства Великої Британії і Північної Ірландії
18:25 - Нацбанк показав курс долара і євро на п'ятницю 21 листопада
18:21 - Російський завод, що виробляє кораблі для Міноборони, перестав виплачувати зарплати робітникам
18:15 - Змова на тендері КП "Київпастранс": АМКУ оштрафував охоронні фірми
18:14 - Огляд торговельної політики Республіки Гватемала
18:03 - 12 Листопада відбувся Форум громадянського суспільства
17:52 - Енергетики показали графіки відключення світла на п'ятницю 21 листопада
17:35 - НКРЕКП обмежила повноваження фігуранта корупційного скандалу
17:30 - московіяни знищили медичний склад благодійного фонду у Львові
17:15 - московія значно занижує статистистику експорту нафти – експерт
17:05 - Надходження військового збору збільшились за рік в чотири рази
17:01 - Засідання Комісії
16:51 - Перелік професій, необхідних для забезпечення інтегрованої допомоги дітям, із визначенням необхідної кількості таких фахівців в розрізі регіонів (захід 67.19)
16:50 - Міненерго пояснило, чому українські АЕС вимушено знижують потужність після атак московія
16:46 - В Україні оновили правила визначення вартості будівництва: ключові новації
16:38 - Перелік професій, необхідних для розбудови безбар’єрного простору (захід 88.1)
16:37 - Механізм субсидування роботи особи з інвалідністю на частину втрати продуктивності (захід 110.10)
16:35 - Перелік навчально-інформаційних матеріалів (захід 110.7)
16:34 - Посібник з рекомендаціями для роботодавців (захід 110.8)


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.323
Австралійський долар27.2953
Така0.34446
Канадський долар29.9672
Юань Женьміньбі5.9253
Чеська крона2.0066
Данська крона6.4957
Гонконгівський долар5.4145
Форинт0.126797
Індійська рупія0.47521
Рупія0.0025188
Новий ізраїльський шекель12.9365
Єна0.26729
Теньге0.081278
Вона0.02869
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.139
Мексиканське песо2.2942
Молдовський лей2.4732
Новозеландський долар23.651
Норвезька крона4.1341
Саудівський ріял11.2401
Сінгапурський долар32.2334
Донг0.001598
Ренд2.4447
Шведська крона4.4099
Швейцарський франк52.2042
Бат1.29951
Дирхам ОАЕ11.4773
Туніський динар14.2439
Єгипетський фунт0.8885
Фунт стерлінгів55.0417
Долар США42.1549
Сербський динар0.41372
Азербайджанський манат24.7926
Румунський лей9.5336
Турецька ліра0.9949
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0663
Болгарський лев24.8101
Євро48.5161
Ларі15.5916
Злотий11.4642
Золото171961.64
Срібло2155.68
Платина65415.55
Паладій59589.32

Курси валют, встановлені НБУ на 21.11.2025