Інтерв’ю заступника Міністра фінансів Олександра Кави про модернізацію залізничної інфраструктури України для телеканалу Дом (01.03.2021)

02.03.2021 20:12 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Чи є гроші на фінансування української залізниці, чи стане вона до 2050 року, як в Європі, основним видом транспорту? Які позитивні зміни плануються на східному та західному напрямках? Про це та багато іншого розповів заступник міністра фінансів України Олександр Кава в програмі "Официальный разговор" телеканалу "Дом". Будівництво європейської залізничної колії стартує в Україні вже в 2021 році.
Це одна з тем, які обговорювали учасники форуму "Україна 30.
Інфраструктура".
Після спорудження нової залізниці подолати тисячу кілометрів між Львовом і Харковом можна буде за три години замість нинішніх 14 годин. — Яка зараз ситуація з фінансуванням залізниці? — У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачені гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів, а також на розвиток залізничної інфраструктури для пасажирських перевезень.
Зокрема, планується придбати 100 нових пасажирських вагонів.
Це буде купе і досить багато плацкартів — це найсоціальніший сегмент перевезень. Що стосується інфраструктури.
Планується розблокувати залізничні пасажирські перевезення з двох обласних центрів — це Черкаси та Житомир, завдяки електрифікації двох залізничних ділянок. Також покращимо сполучення в київській агломерації, забезпечивши рух поїздів за маршрутом "Київ — Васильків".
Зараз жителі Василькова, районного центру Київської області, позбавлені можливості користуватися залізничним транспортом, і доїжджають до столиці тільки на особистих автомобілях і на маршрутках.
А вже в середині цього року вони зможуть їздити до Києва на електропоїздах, які будуть доїжджати навіть швидше, ніж за 40 хвилин. — А що можете сказати про стан нашого парку пасажирських вагонів? — Якщо говорити про пасажирський парк, то, дійсно, ситуація плачевна.
Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому.
Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів в найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів.
Тобто основну масу. Це ті вагони, які були випущені ще за часів СРСР на заводі у Твері, а також у німецькому місті Дессау.
Думаю, багато хто знає, що купейні вагони та СВ поставлялися з Німецької Демократичної Республіки.
Так ось, ці вагони вже досягають свого граничного терміну експлуатації, і "Укрзалізниця" буде змушена в найближчі роки їх списати. «Якщо не почнеться масова програма оновлення парку пасажирських вагонів, то вже у найближчому майбутньому пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися». Ще складніша ситуація у нас з парком приміських дизельних поїздів і електропоїздів.
Досі, наприклад, на Придніпровській залізниці (яка обслуговує Дніпро, Запоріжжя та ще кілька великих міст) експлуатуються поїзди, які були випущені, на хвилинку, в 1958 році.
Тобто вік цих електропоїздів вже далеко за 60 років, а вони досі перевозять пасажирів. — Тобто парк може змінитися за однієї умови: якщо ви дасте гроші? — Якщо держава почне фінансувати залізницю в більшому обсязі.
Я дуже сподіваюся, що "Укрзалізниця" зможе виконати всі поставлені перед нею урядом завдання на 2021 рік, і в наступному році фінансування "Укрзалізниці" щодо пасажирського сегмента буде збільшено. Зазначу, що всі країни-члени Європейського Союзу дотують свої залізничні пасажирські перевезення, а також фінансують розвиток залізничної інфраструктури.
У грудні минулого року була ухвалена нова транспортна стратегія Європейського Союзу.
І єврочиновники покладають великі надії на залізничний транспорт, як на найекологічніший.
До 2030 року обсяг пасажирських залізничних перевезень у всіх країнах Євросоюзу планується збільшити вдвічі в порівнянні з 2019 роком.
А до 2050 року збільшити цей показник втричі. — В Україні це можливо? Чи не буде Україна відставати від цієї загальної тенденції Європейського Союзу? — В Україні це можливо.
Українська залізниця входить в десятку найбільших залізниць світу за будь-якими показниками.
Наприклад, за протяжністю мережі з пасажирських перевезень, з вантажоперевезень.
Немає такого показника з основних операційних, за якими б "Укрзалізниця" виходила б за межі десятки світу. А якщо порівнювати з Європейським Союзом, то, наприклад, вантажонапруженість залізниць України в чотири рази вище, ніж у лідера Євросоюзу серед залізничного транспорту — Німеччини. — Інфраструктура.
Пасажирська інфраструктура — це прерогатива перевізника, приватних компаній або держави? Хто її має розвивати, і хто має відповідати за те, що вона не розвивається? — Насамперед, це відповідальність держави.
На жаль, у нас роками уряд ставився до залізниці, як до "дійної корови", яку доїли, але не годували.
Так, якийсь час у залізниць був запас міцності Радянського Союзу у вигляді надлишку парку, вагонів, локомотивів, що дозволяло не інвестувати достатньо коштів у розвиток.
Але цього запасу міцності вже немає, він вичерпався.
І "Укрзалізниця" зараз потребує великих обсягів державної підтримки, тим більше, що залізничний транспорт для пасажирських перевезень у нас просто життєво важливий для забезпечення сполучення між регіонами. І, власне, проекти, які були презентовані (на форумі "Україна 30.
Інфраструктура", — ред.) крім тих, які будуть фінансуватися у 2021 році, вони дозволять зняти транспортну блокаду з багатьох регіонів України. — Якщо говорити про ці проекти, то які з них стосуються східної частини України — Донецька, Луганська області? Для наших глядачів на тимчасово окупованих територіях це важливо. — Перший проект — це прискорення потягу сполученням "Київ — Лисичанськ".
Це особливо стосується Лисичансько-Сєвєродонецької агломерації.
Ні для кого не секрет, що жителі Сєвєродонецька користуються вокзалом міста Лисичанська.
Ну, немає залізничного вокзалу в Сєвєродонецьку.
Хоча ці міста розділяють півтора-два кілометри.
Тому цього року планується навіть запустити тролейбусне сполучення з Сєвєродонецька до вокзалу Лисичанська. «Рух в цьому напрямку планується прискорити на чотири години.
Зараз мінімальний час поїздки з Києва до Лисичанська на поїзді становить 12 годин.
Завдяки модернізації 41 км залізниці від станції "Сіверськ" до станції "Лисичанськ", час поїздки можна буде скоротити до восьми годин — 8 годин 30 хвилин». Крім цього, модернізація цієї ділянки дозволить запустити регіональні потяги сполученням "Лисичанськ — Краматорськ — Слов"янськ".
По суті, можна буде з"єднати Лисичансько-Сєвєродонецьку агломерацію з агломерацією Слов"янська та Краматорська.
І час поїздки такого потяга буде менше двох годин. Також планується опрацювати питання будівництва 30 км нової залізниці на півдні Донецької області — між Кураховим та станцією "Південнодонбаською".
Це дозволить майже на 200 км скоротити маршрут, яким слідує потяг з Маріуполя до Краматорська.
Час в дорозі скоротиться до двох з половиною годин.
І це покращить сполучення Маріуполя, в якому проживають понад 600 тис.
осіб, з обласним центром Донеччини — Краматорськом, та всією агломерацією, в якій проживають пів мільйона людей. — Кілька слів про західний напрямок.
Йшлося про те, що буде активно розвиватися залізничне сполучення з нашими європейськими сусідами. — Так, і вже в цьому році передбачені гроші в бюджеті на підготовку проектної документації відновлення залізниці європейської колії шириною 1435 мм — від станції "Ужгород" до "Чопа".
Ужгород — це обласний центр Закарпатської області.
Тут можна буде створити зал, в якому пасажири зможуть пересідати з потягів широкої колії, які приїжджають в Ужгород майже з усіх куточків країни, на потяги європейської колії, які будуть слідувати в напрямку Праги, Братислави, Відня, Мюнхена, Будапешта, Бухареста та Софії. При цьому, на станції Ужгород можна буде здійснювати навіть прикордонний і митний контроль.
Щоб ці поїзди з Ужгорода вже без зупинки на кордоні слідували в країни Європейського Союзу. — Грошей вистачить на це все? Чи можемо ми говорити про цифри? — Грошей, звичайно, вистачить на такі проекти.
Але, звичайно, всі проекти за рік реалізувати не вийде.
В цьому році ми плануємо, як я вже говорив, розв"язати проблему Черкас та Житомира. Житомир зараз не має залізничного сполучення практично ні з одним із обласних центрів.
Жителі цього міста, а це 300 тисяч наших земляків, для того, щоб поїхати в іншу частину країни, повинні їхати або в Київ за 130 км, або в Бердичів, або в Коростень.
А електрифікація залізниці "Житомир — Новоград-Волинський" дозволить через Житомир перенаправити 10 наявних пасажирських поїздів.
Це забезпечить зв"язок Житомира з 19 обласними центрами України, зокрема з Лисичанськом та Краматорськом. Телеканал "Дом" програма "Официальный разговор"

Додати коментар

Користувач:
email:





The stock market can be quite a thrill,
But beware, it can also make you ill.
Keep a steady hand, and stay the course,
And you'll be on your way to financial force.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 17 листопада: нові подробиці у схемах Міндіча та суд над Чернишовим
20:58 - Звіт про результати публічного громадського обговорення проекту закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо вдосконалення відповідальності за правопорушення у сфері управління відходами»
20:40 - Підрив залізниці у Польщі розслідують як терористичний й в інтересах іноземної розвідки
20:36 - Родина нардепа "Батьківщини" будувала люксові готелі з Комарницьким
20:20 - НАЗК виявило ознаки брехні у 58% перевірених у жовтні декларацій
20:05 - Позитивні прогнози: ЄС оновив очікування зростання
19:35 - Суд постановив знести збудований на цвинтарі готель у Солотвино
19:20 - Chevron зацікавилась купівлею активів "Лукойл"
18:56 - Пакунки доларів з операції "Мідас": банкам заборонено видавати такі обсяги коштів – НБУ
18:55 - У Мінсоцполітики сказали, скільки українців мають тимчасовий захист у країнах ЄС
18:45 - Україна на третину збільшила експорт феросплавів
18:44 - Держава перезавантажує керівні органи держпідприємств ПЕК, — рішення Уряду
18:30 - Кредитування підприємств зростає три квартали поспіль – НБУ
18:16 - Голосування за бюджет перенесли на 2 грудня – Підласа
18:15 - Нацбанк оголосив курс долара і євро на вівторок 18 листопада
18:10 - 18 листопада графіки відключень світла діятимуть цілодобово
17:45 - Податкова через нову систему автоматично стягнула сто мільйонів гривень боргів
17:45 - Чернишов заперечив причетність до плівок Міндіча
17:40 - Аудитори почали перевіряти "Енергоатом": на черзі ревізія ще трьох держкомпаній
17:38 - Засідання Комісії
17:30 - Збільшити продажі на Black Friday: що спрацювало у 2024-му
17:26 - САП просить взяти Чернишова під арешт і встановити заставу у 55 мільйонів
17:14 - Подальше стрімке нарощення кредитів посилює їх ключову роль для діяльності банків – Огляд банківського сектору
17:13 - Огляд банківського сектору, листопад 2025 року
17:10 - "Цікавіше, ніж "шлагбаум": нардеп розповів про схему на роботі "Земельного банку"
16:55 - Попит на мотоцикли падає через сезонність: які марки найпопулярніші
16:50 - Французький концерн поставить в Україну 55 електровозів: замінить 80 старих аналогів
16:43 - Леся Карнаух: Запуск автоматизованої системи вже дозволив стягнути понад 100 млн грн податкового боргу з юросіб
16:30 - «Доступні кредити 5-7-9%»: щотижнева статистика
16:25 - Ціна на російську нафту обвалилась до $36 за барель


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32295
Австралійський долар27.4235
Така0.34386
Канадський долар29.9815
Юань Женьміньбі5.9186
Чеська крона2.0186
Данська крона6.5325
Гонконгівський долар5.4115
Форинт0.127075
Індійська рупія0.47459
Рупія0.0025137
Новий ізраїльський шекель12.9804
Єна0.27165
Теньге0.080554
Вона0.028798
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.1356
Мексиканське песо2.2953
Молдовський лей2.487
Новозеландський долар23.8436
Норвезька крона4.1705
Саудівський ріял11.2173
Сінгапурський долар32.3046
Донг0.0015962
Ренд2.4634
Шведська крона4.4534
Швейцарський франк52.8812
Бат1.29632
Дирхам ОАЕ11.453
Туніський динар14.2959
Єгипетський фунт0.8939
Фунт стерлінгів55.4401
Долар США42.067
Сербський динар0.41634
Азербайджанський манат24.7424
Румунський лей9.5962
Турецька ліра0.9938
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.2003
Болгарський лев24.9449
Євро48.7872
Ларі15.5372
Злотий11.5515
Золото171592.13
Срібло2141.8
Платина65139.07
Паладій58582.5

Курси валют, встановлені НБУ на 18.11.2025