Інтерв’ю заступника Міністра фінансів Олександра Кави про модернізацію залізничної інфраструктури України для телеканалу Дом (01.03.2021)

02.03.2021 20:12 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Чи є гроші на фінансування української залізниці, чи стане вона до 2050 року, як в Європі, основним видом транспорту? Які позитивні зміни плануються на східному та західному напрямках? Про це та багато іншого розповів заступник міністра фінансів України Олександр Кава в програмі "Официальный разговор" телеканалу "Дом". Будівництво європейської залізничної колії стартує в Україні вже в 2021 році.
Це одна з тем, які обговорювали учасники форуму "Україна 30.
Інфраструктура".
Після спорудження нової залізниці подолати тисячу кілометрів між Львовом і Харковом можна буде за три години замість нинішніх 14 годин. — Яка зараз ситуація з фінансуванням залізниці? — У 2021 році вперше в сучасній історії України в державному бюджеті передбачені гроші на закупівлю нових пасажирських вагонів, а також на розвиток залізничної інфраструктури для пасажирських перевезень.
Зокрема, планується придбати 100 нових пасажирських вагонів.
Це буде купе і досить багато плацкартів — це найсоціальніший сегмент перевезень. Що стосується інфраструктури.
Планується розблокувати залізничні пасажирські перевезення з двох обласних центрів — це Черкаси та Житомир, завдяки електрифікації двох залізничних ділянок. Також покращимо сполучення в київській агломерації, забезпечивши рух поїздів за маршрутом "Київ — Васильків".
Зараз жителі Василькова, районного центру Київської області, позбавлені можливості користуватися залізничним транспортом, і доїжджають до столиці тільки на особистих автомобілях і на маршрутках.
А вже в середині цього року вони зможуть їздити до Києва на електропоїздах, які будуть доїжджати навіть швидше, ніж за 40 хвилин. — А що можете сказати про стан нашого парку пасажирських вагонів? — Якщо говорити про пасажирський парк, то, дійсно, ситуація плачевна.
Зараз у мережі залізниць України експлуатуються вже втричі менше вагонів, ніж було ще десять років тому.
Додатково із 2800 цьогорічних пасажирських вагонів в найближчі роки доведеться списати майже 2000 вагонів.
Тобто основну масу. Це ті вагони, які були випущені ще за часів СРСР на заводі у Твері, а також у німецькому місті Дессау.
Думаю, багато хто знає, що купейні вагони та СВ поставлялися з Німецької Демократичної Республіки.
Так ось, ці вагони вже досягають свого граничного терміну експлуатації, і "Укрзалізниця" буде змушена в найближчі роки їх списати. «Якщо не почнеться масова програма оновлення парку пасажирських вагонів, то вже у найближчому майбутньому пасажирські перевезення можуть істотно скоротитися». Ще складніша ситуація у нас з парком приміських дизельних поїздів і електропоїздів.
Досі, наприклад, на Придніпровській залізниці (яка обслуговує Дніпро, Запоріжжя та ще кілька великих міст) експлуатуються поїзди, які були випущені, на хвилинку, в 1958 році.
Тобто вік цих електропоїздів вже далеко за 60 років, а вони досі перевозять пасажирів. — Тобто парк може змінитися за однієї умови: якщо ви дасте гроші? — Якщо держава почне фінансувати залізницю в більшому обсязі.
Я дуже сподіваюся, що "Укрзалізниця" зможе виконати всі поставлені перед нею урядом завдання на 2021 рік, і в наступному році фінансування "Укрзалізниці" щодо пасажирського сегмента буде збільшено. Зазначу, що всі країни-члени Європейського Союзу дотують свої залізничні пасажирські перевезення, а також фінансують розвиток залізничної інфраструктури.
У грудні минулого року була ухвалена нова транспортна стратегія Європейського Союзу.
І єврочиновники покладають великі надії на залізничний транспорт, як на найекологічніший.
До 2030 року обсяг пасажирських залізничних перевезень у всіх країнах Євросоюзу планується збільшити вдвічі в порівнянні з 2019 роком.
А до 2050 року збільшити цей показник втричі. — В Україні це можливо? Чи не буде Україна відставати від цієї загальної тенденції Європейського Союзу? — В Україні це можливо.
Українська залізниця входить в десятку найбільших залізниць світу за будь-якими показниками.
Наприклад, за протяжністю мережі з пасажирських перевезень, з вантажоперевезень.
Немає такого показника з основних операційних, за якими б "Укрзалізниця" виходила б за межі десятки світу. А якщо порівнювати з Європейським Союзом, то, наприклад, вантажонапруженість залізниць України в чотири рази вище, ніж у лідера Євросоюзу серед залізничного транспорту — Німеччини. — Інфраструктура.
Пасажирська інфраструктура — це прерогатива перевізника, приватних компаній або держави? Хто її має розвивати, і хто має відповідати за те, що вона не розвивається? — Насамперед, це відповідальність держави.
На жаль, у нас роками уряд ставився до залізниці, як до "дійної корови", яку доїли, але не годували.
Так, якийсь час у залізниць був запас міцності Радянського Союзу у вигляді надлишку парку, вагонів, локомотивів, що дозволяло не інвестувати достатньо коштів у розвиток.
Але цього запасу міцності вже немає, він вичерпався.
І "Укрзалізниця" зараз потребує великих обсягів державної підтримки, тим більше, що залізничний транспорт для пасажирських перевезень у нас просто життєво важливий для забезпечення сполучення між регіонами. І, власне, проекти, які були презентовані (на форумі "Україна 30.
Інфраструктура", — ред.) крім тих, які будуть фінансуватися у 2021 році, вони дозволять зняти транспортну блокаду з багатьох регіонів України. — Якщо говорити про ці проекти, то які з них стосуються східної частини України — Донецька, Луганська області? Для наших глядачів на тимчасово окупованих територіях це важливо. — Перший проект — це прискорення потягу сполученням "Київ — Лисичанськ".
Це особливо стосується Лисичансько-Сєвєродонецької агломерації.
Ні для кого не секрет, що жителі Сєвєродонецька користуються вокзалом міста Лисичанська.
Ну, немає залізничного вокзалу в Сєвєродонецьку.
Хоча ці міста розділяють півтора-два кілометри.
Тому цього року планується навіть запустити тролейбусне сполучення з Сєвєродонецька до вокзалу Лисичанська. «Рух в цьому напрямку планується прискорити на чотири години.
Зараз мінімальний час поїздки з Києва до Лисичанська на поїзді становить 12 годин.
Завдяки модернізації 41 км залізниці від станції "Сіверськ" до станції "Лисичанськ", час поїздки можна буде скоротити до восьми годин — 8 годин 30 хвилин». Крім цього, модернізація цієї ділянки дозволить запустити регіональні потяги сполученням "Лисичанськ — Краматорськ — Слов"янськ".
По суті, можна буде з"єднати Лисичансько-Сєвєродонецьку агломерацію з агломерацією Слов"янська та Краматорська.
І час поїздки такого потяга буде менше двох годин. Також планується опрацювати питання будівництва 30 км нової залізниці на півдні Донецької області — між Кураховим та станцією "Південнодонбаською".
Це дозволить майже на 200 км скоротити маршрут, яким слідує потяг з Маріуполя до Краматорська.
Час в дорозі скоротиться до двох з половиною годин.
І це покращить сполучення Маріуполя, в якому проживають понад 600 тис.
осіб, з обласним центром Донеччини — Краматорськом, та всією агломерацією, в якій проживають пів мільйона людей. — Кілька слів про західний напрямок.
Йшлося про те, що буде активно розвиватися залізничне сполучення з нашими європейськими сусідами. — Так, і вже в цьому році передбачені гроші в бюджеті на підготовку проектної документації відновлення залізниці європейської колії шириною 1435 мм — від станції "Ужгород" до "Чопа".
Ужгород — це обласний центр Закарпатської області.
Тут можна буде створити зал, в якому пасажири зможуть пересідати з потягів широкої колії, які приїжджають в Ужгород майже з усіх куточків країни, на потяги європейської колії, які будуть слідувати в напрямку Праги, Братислави, Відня, Мюнхена, Будапешта, Бухареста та Софії. При цьому, на станції Ужгород можна буде здійснювати навіть прикордонний і митний контроль.
Щоб ці поїзди з Ужгорода вже без зупинки на кордоні слідували в країни Європейського Союзу. — Грошей вистачить на це все? Чи можемо ми говорити про цифри? — Грошей, звичайно, вистачить на такі проекти.
Але, звичайно, всі проекти за рік реалізувати не вийде.
В цьому році ми плануємо, як я вже говорив, розв"язати проблему Черкас та Житомира. Житомир зараз не має залізничного сполучення практично ні з одним із обласних центрів.
Жителі цього міста, а це 300 тисяч наших земляків, для того, щоб поїхати в іншу частину країни, повинні їхати або в Київ за 130 км, або в Бердичів, або в Коростень.
А електрифікація залізниці "Житомир — Новоград-Волинський" дозволить через Житомир перенаправити 10 наявних пасажирських поїздів.
Це забезпечить зв"язок Житомира з 19 обласними центрами України, зокрема з Лисичанськом та Краматорськом. Телеканал "Дом" програма "Официальный разговор"

Додати коментар

Користувач:
email:





Interest rates shift
Credit, mortgages, loans adjust
Borrowers beware

- Fin.Org.UA

Новини

21:34 - МОН поспілкувалося з керівниками ЗВО щодо комплексної трансформації вищої освіти
21:00 - Новини 1 травня: Сенат США заборонив імпорту російського урану, торік українці відкрили кожен десятий бізнес у Польщі
21:00 - Частка непрацюючих кредитів у банках за І квартал скоротилася до 36.1%
20:50 - Німеччина запускає нову грантову програму для українського бізнесу
20:40 - Зеленський звільнив Вітюка з посади головного кіберрозвідника СБУ
20:25 - Оцінка ШІ-стартапу CoreWeave зросла до 19 мільярдів доларів після залучення нових інвестицій
19:57 - Президент "Енергоатома", попри обіцянки, так і не задекларував будинок тещі, де мешкає – "Схеми"
19:35 - Уряд продовжив кредитування для аграріїв з прифронтових і тимчасово окупованих територій до 2025 року
19:14 - Санаторії в окупованому Криму на 40% знижують ціни на путівки: їдуть лише бюджетники з московія
18:57 - Мінагрополітики розвиватиме цифровий агросервіс
18:56 - США та союзники посилюють тиск на ОАЕ через співпрацю з Росією в обхід санкцій – Reuters
18:55 - Уряд продовжив кредитування для аграріїв з прифронтових і тимчасово окупованих територій
18:52 - Уряд майже вдвічі збільшив ліміт на кредити для виробників тваринницької галузі
18:50 - Оштрафовано два об’єкти оверсайту
18:38 - Соцмережа LinkedIn додає три гри на платформу
18:30 - Мінсоцполітики: Виплата пенсій пенсіонерам-ВПО, які не пройшли ідентифікацію, відновлюється після її проходження
18:20 - У 2023 році кожним десятим новим підприємцем у Польщі став українець
18:08 - Google зробив ШІ-застосунок Gemini доступним у більшій кількості країн, серед них і Україна
17:55 - Отчёт ADP настраивает на очередной сильный NFP в пятницу
17:47 - У квітні “Укрбургаз” встановив новий рекорд з буріння свердловин
17:45 - Підсумки проекту «Розвиток малих та середніх підприємств: економічна інтеграція ВПО та відновлення бізнесу» - підтримка сотень підприємств
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 01.05.2024
17:33 - Міноборони працюватиме з однією з найбільших супутникових компаній, щоб обмежити зйомки території України
17:22 - Керівнику морського порту "Чорноморськ" намагалися дати 12 мільйонів хабаря
17:17 - "Ліси України" включили до переліку особливо важливих для економіки держкомпаній
17:09 - Інформація про Гайд безбар’єрних подій
16:41 - В Україні нарахували 160 тисяч держслужбовців, мобілізовано – 2,5%
16:30 - Визначені переможці конкурсного відбору за програмою «Енергоефективність громадських будівель в Україні»
16:03 - Експорт дизпального з російських портів у квітні впав на чверть
15:59 - Бізнес другий місяць поспіль позитивно оцінив результати своєї діяльності – НБУ


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.6887
Канадський долар28.7809
Юань Женьміньбі5.4739
Чеська крона1.681
Данська крона5.6716
Гонконгівський долар5.0659
Форинт0.108404
Індійська рупія0.47506
Рупія0.0024377
Новий ізраїльський шекель10.6004
Єна0.25106
Теньге0.089603
Вона0.028573
Мексиканське песо2.3197
Молдовський лей2.243
Новозеландський долар23.362
Норвезька крона3.5727
московський рубль0.42326
Сінгапурський долар29.0317
Ренд2.1251
Шведська крона3.6053
Швейцарський франк43.079
Єгипетський фунт0.828
Фунт стерлінгів49.4828
Долар США39.637
Білоруський рубль14.4072
Азербайджанський манат23.3131
Румунський лей8.5029
Турецька ліра1.2208
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.1225
Болгарський лев21.6241
Євро42.2986
Злотий9.7465
Алжирський динар0.29444
Така0.35923
Вірменський драм0.101843
Домініканське песо0.67765
Іранський ріал0.00094084
Іракський динар0.030164
Сом0.44558
Ліванський фунт0.000442
Лівійський динар8.1112
Малайзійський ринггіт8.2796
Марокканський дирхам3.9156
Пакистанська рупія0.14195
Саудівський ріял10.5357
Донг0.001559
Бат1.06607
Дирхам ОАЕ10.7586
Туніський динар12.5712
Узбецький сум0.0031311
Новий тайванський долар1.21335
Туркменський новий манат11.29
Сербський динар0.36176
Сомоні3.6171
Ларі14.7362
Бразильський реал7.7185
Золото90943.93
Срібло1049.31
Платина37687.26
Паладій37429.62

Курси валют, встановлені НБУ на 02.05.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
USGK78454545454545454522725000.00
USXT22463346334633463334515850.00

Дані за 01.05.2024