В Мінінфраструктури відбувся навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 від 12 грудня 2017 року»

01.03.2021 18:42 | Міністерство інфраструктури України

1 Березня 2021, 15:4924 лютого 2021 відбувся в режимі online навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 Європейського парламенту і Ради від 12 грудня 2017 року про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві та про скасування директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС, та стандарту ES – QIN: законодавство, освіта, сертифікація», за підтримки заступника Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Наталії Форсюк, організований Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро».
Наприкінці 2020 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України «Про внутрішній водний транспорт», який вже включив частину норм Директиви, проте ще багато питань залишається вирішити протягом 2021 року на рівні вторинного законодавства та освітніх програм.
Зобов’язання України щодо імплементації Директиви 2017/2397 зазначені в Угоді про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, а також у плані заходів з виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2017 № 1106. Також, це одна з основних директив у сфері річкового транспорту, за якою Україна має подати матеріали до Європейської Комісії для отримання імплементаційного акта щодо визнання українських документів на внутрішніх водних шляхах ЄС для безперешкодного судноплавства.
Директива ЄС/2017/2397, яка вступає в силу з 18.01.2022, замінює собою складний набір регіональних вимог із багатосторонніми та двосторонніми угодами на більш просту, а головне, спільну для всього Європейського Союзу основу сертифікаційних та кваліфікаційних стандартів. Сертифікація, а отже й визнання освітніх програм на основі компетентності, що спираються на стандарт ES-QIN, може вимагати залучення декількох державних органів у залежності від шляху роботи, обраного у самій державі, яка застосовує або імплементує Директиву, а також залежить від конкретної обраної структури освітньої програми в державі.
Основними напрямами нормативної роботи в Україні протягом 2021 року, пов’язаними з імплементацією Директиви 2017/2397, стали:
оновлення наказу Міністерства інфраструктури України від 07.10.2014 № 490 «Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими внутрішніми водними шляхами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.2014 за № 1324/26101;встановлення Вимог до програм теоретичної і практичної підготовки, тренажерного обладнання, суден внутрішнього водного транспорту, що використовуються для виконання практичних завдань під час підготовки та складання іспиту;внесення змін відповідно до стандарту ES-QIN до наказів Міністерства охорони здоров"я України від 19.11.1996 № 347 «Про затвердження Правил визначення придатності за станом здоров"я осіб для роботи на суднах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.1997 за № 108/1912, та від 05.04.2018 № 627 «Про затвердження Переліку закладів охорони здоров"я, голів комісій та заступників голів комісій, що мають право проводити медичні огляди моряків»;перегляд Державного стандарту 271 «Річковий та морський транспорт» та освітніх навчальних програм, тощо.У ході вебінару європейськими лекторами наведено приклад із досвіду Королівства Нідерланди, а саме про компетентний орган з внутрішнього судноплавства (Міністерство інфраструктури та водного господарства), компетентний орган освіти (Міністерство освіти), незалежну екзаменаційну організацію для деяких теоретичних/практичних іспитів (наприклад, для отримання спеціальних дозволів), а також про реєстрацію та видачу свідоцтв («Кваліфікаційні свідоцтва Союзу»).
Захід складався з двох частин: лекцій та дискусії, під час якої слухачі мали змогу отримувати відповіді на свої запитання.
Акцентовано увагу на таких аспектах:
обов"язок мати свідоцтво на борту судна внутрішнього плавання;посилання та стандарти щодо компетентності;видача свідоцтв (процедура, поновлення, вилучення, визнання, чинність і т. ін.);спеціальні дозволи: зобов"язання, критерії, процедури і т. ін.;медичні огляди: критерії, адміністративні рамки та процедури;видача послужних книжок, фіксування строку плавання;бази даних: функціонування, обмін та захист інформації – досвід становлення;вимоги, розроблені в залежності від конкретної системи (компетентні органи, моніторинг та оцінка якості; прозорість);адаптація профільної для ВВТ освіти України, навчальних програм та складання іспитів з огляду на стандарти ES-QIN;адміністративні процедури для внутрішнього погодження освітніх програм, реєстрації та видачі свідоцтв та спеціальних дозволів, а також свідоцтв про медичну придатність;перехідні положення для нової системи.Лектори вебінару: Ганс ван дер Верф та Гаррі де Лейер – експерти Проєкту технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортного розвитку річки Дніпро», Йан Смалленгенге – координатор проєкту «STC-Group» (Нідерланди), Річард ван Ліре – експерт проєкту «STC-Nestra B.V.» (Нідерланди);
Модератор заходу – Олена Старікова, керівник експертної групи реформування річкового транспорту Директорату реформування морської та річкової галузі Мінінфраструктури.
Аудиторія: представники Дунайської Комісії, Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Кабінету Міністрів України, працівники Мінінфраструктури, МОН, МОЗ, Морської адміністрації, галузеві ВНЗ, учбово-тренажері центри та державні підприємства, Офіс підтримки реформ Мінінфраструктури.
Проведення таких заходів є дуже важливим для українських державних органів з огляду на прагнення України до приведення внутрішньодержавних процедур до європейських стандартів. Особливо це стосується обміну практичним досвідом, як то: основними елементами навчальної та практичної підготовки членів екіпажу палубної команди в рамках програми COMPETING, ознайомлення з досвідом Королівства Нідерландів стосовно видачі послужних книжок та ведення суднових журналів, використання тренажерів та навчання, а також складання іспитів у сфері внутрішнього судноплавства та видачі відповідних свідоцтв.
Практичні аспекти зазначених питань стали особливо актуальними після прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт», враховуючи необхідність швидкої реалізації галузевої реформи.
Мінінфраструктури відзначає ефективність проведених спільно з Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро» протягом 2020 року інформаційних та комунікативних заходів, які знаходять своє продовження і в 2021 році, та дякує за безцінний вклад європейських експертів у розвиток внутрішнього судноплавства.
 
Презентаційні матеріали:
ВВТ на європейському рівні - кваліфікація персоналу
Освіта та підготовка у внутрішньому судноплавстві
Освіта на основі компетентності, орієнтована на майбутнє внутрішнього судноплавства
Видача суднових журналів та послужних книжок



Додати коментар

Користувач:
email:





Банк – як злодій в нічному клубі: якщо гроші зникають, ніхто не хоче бачити камеру відеоспостереження.

- Fin.Org.UA

Новини

17:35 - Курс євро до гривні втретє за місяць оновив історичний максимум
17:31 - Підсумки ринку нерухомості у 2025 році
17:21 - Графіки відключень: в Україні переглянули список споживачів, яким заборонено вимикати світло
17:05 - Російський уряд очікує збереження дефіциту бюджету до 2042 року
16:50 - Українці вже оформили понад 24 тисяч квитків в рамках "3000 км Україною": популярні напрямки
16:45 - Уряд планує завершити концесію терміналу у Чорноморську в І кварталі 2026 року
16:39 - Перша в Україні органічна горілка, якій можна довіряти
16:37 - Ціни на російську нафту впали до найнижчого рівня з початку великої війни
16:25 - Українці ще можуть отримати податкову знижку за 2024 рік – ДПСУ
16:05 - 17 грудня закінчується прийом заявок на отримання 6500 гривень "Зимової підтримки"
16:00 - Інвестиції у нерухомість в Іспанії: як отримувати від 10% окупності, не виїжджаючи з України
15:51 - Податкова вперше оприлюднила інформацію про найбільші зарплати на АЗС України
15:40 - PlayCity двічі відмовило у запуску казино в готелі "Прем’єр Палац"
15:35 - Вартість автогазу зросла до одного з найвищих показників з липня 2022 року
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 17.12.2025
15:18 - Нацбанк покарав фінустанови "Лайт Фінанс" та "ФК "Сварог Фінанс"
15:03 - Вина з виноробень Путіна взяли участь у дегустаційному конкурсі в США – ЗМІ
15:00 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:45 - У "Лукойла" забирають всю паливну інфраструктуру в аеропорту Кишинева
14:35 - До двох фінансових компаній застосовано заходи впливу
14:35 - В Україні зростає попит на сир, але здебільшого на імпортну продукцію
14:30 - Мінекономіки затвердило нову редакцію угод про користування надрами
14:21 - Маск став першою людиною, чий статок сягнув 600 мільярдів доларів – Forbes
14:20 - Ключові рішення НКЦПФР від 16.12.2025
14:16 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:00 - Херсонська МВА розповіла, коли можливо відновити роботу ТЕЦ
14:00 - Американські санкції проти українських компаній: чим (не) займається уряд?
13:50 - Новорічний стіл подорожчав на понад 10%: у скільки обійдеться приготування традиційних страв
13:40 - Мін’юст України подав позов про конфіскацію акцій заводу російського бізнесмена
13:30 - Національний банк України оновлює формат Visnyk of the National Bank of Ukraine


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32569
Австралійський долар27.9959
Така0.34515
Канадський долар30.6531
Юань Женьміньбі5.9899
Чеська крона2.0421
Данська крона6.6482
Гонконгівський долар5.4228
Форинт0.12912
Індійська рупія0.46341
Рупія0.0025275
Новий ізраїльський шекель13.096
Єна0.27283
Теньге0.081817
Вона0.028628
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.323
Мексиканське песо2.3495
Молдовський лей2.5013
Новозеландський долар24.3997
Норвезька крона4.1452
Саудівський ріял11.2472
Сінгапурський долар32.7293
Донг0.0016015
Ренд2.5149
Шведська крона4.5388
Швейцарський франк53.1161
Бат1.33984
Дирхам ОАЕ11.486
Туніський динар14.4965
Єгипетський фунт0.8897
Фунт стерлінгів56.6753
Долар США42.1848
Сербський динар0.42261
Азербайджанський манат24.8117
Румунський лей9.7524
Турецька ліра0.9876
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.792
Болгарський лев25.3881
Євро49.6684
Ларі15.6582
Злотий11.7687
Золото181130.14
Срібло2662.1
Платина76910.48
Паладій66184.58

Курси валют, встановлені НБУ на 17.12.2025