В Мінінфраструктури відбувся навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 від 12 грудня 2017 року»

01.03.2021 18:42 | Міністерство інфраструктури України

1 Березня 2021, 15:4924 лютого 2021 відбувся в режимі online навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 Європейського парламенту і Ради від 12 грудня 2017 року про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві та про скасування директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС, та стандарту ES – QIN: законодавство, освіта, сертифікація», за підтримки заступника Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Наталії Форсюк, організований Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро».
Наприкінці 2020 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України «Про внутрішній водний транспорт», який вже включив частину норм Директиви, проте ще багато питань залишається вирішити протягом 2021 року на рівні вторинного законодавства та освітніх програм.
Зобов’язання України щодо імплементації Директиви 2017/2397 зазначені в Угоді про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, а також у плані заходів з виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2017 № 1106. Також, це одна з основних директив у сфері річкового транспорту, за якою Україна має подати матеріали до Європейської Комісії для отримання імплементаційного акта щодо визнання українських документів на внутрішніх водних шляхах ЄС для безперешкодного судноплавства.
Директива ЄС/2017/2397, яка вступає в силу з 18.01.2022, замінює собою складний набір регіональних вимог із багатосторонніми та двосторонніми угодами на більш просту, а головне, спільну для всього Європейського Союзу основу сертифікаційних та кваліфікаційних стандартів. Сертифікація, а отже й визнання освітніх програм на основі компетентності, що спираються на стандарт ES-QIN, може вимагати залучення декількох державних органів у залежності від шляху роботи, обраного у самій державі, яка застосовує або імплементує Директиву, а також залежить від конкретної обраної структури освітньої програми в державі.
Основними напрямами нормативної роботи в Україні протягом 2021 року, пов’язаними з імплементацією Директиви 2017/2397, стали:
оновлення наказу Міністерства інфраструктури України від 07.10.2014 № 490 «Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими внутрішніми водними шляхами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.2014 за № 1324/26101;встановлення Вимог до програм теоретичної і практичної підготовки, тренажерного обладнання, суден внутрішнього водного транспорту, що використовуються для виконання практичних завдань під час підготовки та складання іспиту;внесення змін відповідно до стандарту ES-QIN до наказів Міністерства охорони здоров"я України від 19.11.1996 № 347 «Про затвердження Правил визначення придатності за станом здоров"я осіб для роботи на суднах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.1997 за № 108/1912, та від 05.04.2018 № 627 «Про затвердження Переліку закладів охорони здоров"я, голів комісій та заступників голів комісій, що мають право проводити медичні огляди моряків»;перегляд Державного стандарту 271 «Річковий та морський транспорт» та освітніх навчальних програм, тощо.У ході вебінару європейськими лекторами наведено приклад із досвіду Королівства Нідерланди, а саме про компетентний орган з внутрішнього судноплавства (Міністерство інфраструктури та водного господарства), компетентний орган освіти (Міністерство освіти), незалежну екзаменаційну організацію для деяких теоретичних/практичних іспитів (наприклад, для отримання спеціальних дозволів), а також про реєстрацію та видачу свідоцтв («Кваліфікаційні свідоцтва Союзу»).
Захід складався з двох частин: лекцій та дискусії, під час якої слухачі мали змогу отримувати відповіді на свої запитання.
Акцентовано увагу на таких аспектах:
обов"язок мати свідоцтво на борту судна внутрішнього плавання;посилання та стандарти щодо компетентності;видача свідоцтв (процедура, поновлення, вилучення, визнання, чинність і т. ін.);спеціальні дозволи: зобов"язання, критерії, процедури і т. ін.;медичні огляди: критерії, адміністративні рамки та процедури;видача послужних книжок, фіксування строку плавання;бази даних: функціонування, обмін та захист інформації – досвід становлення;вимоги, розроблені в залежності від конкретної системи (компетентні органи, моніторинг та оцінка якості; прозорість);адаптація профільної для ВВТ освіти України, навчальних програм та складання іспитів з огляду на стандарти ES-QIN;адміністративні процедури для внутрішнього погодження освітніх програм, реєстрації та видачі свідоцтв та спеціальних дозволів, а також свідоцтв про медичну придатність;перехідні положення для нової системи.Лектори вебінару: Ганс ван дер Верф та Гаррі де Лейер – експерти Проєкту технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортного розвитку річки Дніпро», Йан Смалленгенге – координатор проєкту «STC-Group» (Нідерланди), Річард ван Ліре – експерт проєкту «STC-Nestra B.V.» (Нідерланди);
Модератор заходу – Олена Старікова, керівник експертної групи реформування річкового транспорту Директорату реформування морської та річкової галузі Мінінфраструктури.
Аудиторія: представники Дунайської Комісії, Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Кабінету Міністрів України, працівники Мінінфраструктури, МОН, МОЗ, Морської адміністрації, галузеві ВНЗ, учбово-тренажері центри та державні підприємства, Офіс підтримки реформ Мінінфраструктури.
Проведення таких заходів є дуже важливим для українських державних органів з огляду на прагнення України до приведення внутрішньодержавних процедур до європейських стандартів. Особливо це стосується обміну практичним досвідом, як то: основними елементами навчальної та практичної підготовки членів екіпажу палубної команди в рамках програми COMPETING, ознайомлення з досвідом Королівства Нідерландів стосовно видачі послужних книжок та ведення суднових журналів, використання тренажерів та навчання, а також складання іспитів у сфері внутрішнього судноплавства та видачі відповідних свідоцтв.
Практичні аспекти зазначених питань стали особливо актуальними після прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт», враховуючи необхідність швидкої реалізації галузевої реформи.
Мінінфраструктури відзначає ефективність проведених спільно з Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро» протягом 2020 року інформаційних та комунікативних заходів, які знаходять своє продовження і в 2021 році, та дякує за безцінний вклад європейських експертів у розвиток внутрішнього судноплавства.
 
Презентаційні матеріали:
ВВТ на європейському рівні - кваліфікація персоналу
Освіта та підготовка у внутрішньому судноплавстві
Освіта на основі компетентності, орієнтована на майбутнє внутрішнього судноплавства
Видача суднових журналів та послужних книжок



Додати коментар

Користувач:
email:





Інвестуй у розвиток,
Українського ринку знай,
Ти допоможеш йому.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 30 жовтня: застава Кудрицького, обстріл Слов’янської ТЕС
20:41 - Mastercard перевершив прогнози щодо прибутку
19:55 - Ворог вдарив по Слов’янській ТЕС – Зеленський
19:46 - Нова Зеландія запровадила санкції проти тіньового флоту московія
19:25 - США відкладають нові обмеження на китайські компанії після зустрічі Трампа і Сі
18:38 - Відключення світла 31 жовтня діятимуть цілодобово
18:30 - Аграрії експортували перший мільйон тонн сої та ріпаку після встановлення мита
18:15 - Розвідка доповіла Зеленському про вплив нових санкцій на московія
17:56 - Потяг Варшава-Київ матиме технічні труднощі: як доїхати у столицю
17:32 - Експорт палива з московія обвалився до найнижчих показників з 2022 року
17:25 - Рада звертає увагу на значне зростання безмитних квот ЄС на перероблену продукцію
17:08 - Ритуальний бізнес в Україні: сукупна виручка зростає щороку, але лише чверть звітує про свій дохід – YouControl
16:55 - Надходження турзбору продовжують зростати: в які регіони подорожують найчастіше
16:30 - PlayCity на 4,8 мільйона гривень оштрафувало спортивний сайт Tribuna: яка причина
16:30 - Що відбувається з пенсіями
16:20 - Наступного року держава сплатить 43 мільярди гривень субсидій
16:19 - Засідання Комісії
16:05 - "Укрпошта" безкоштовно доставлятиме речі загиблих та зниклих безвісти воїнів їхнім родинам
16:00 - Організатори Олімпіади й Паралімпіади-2026 продали вже понад 850 тисяч квитків
15:57 - NUMO development: старт продажів другої секції готелю Melis
15:45 - Експосадовця державної виконавчої служби ув’язнили на п’ять років
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 31.10.2025
15:25 - По всій Україні знову діють графіки погодинних відключень світла
15:15 - Програма відновлення України: ще 15 проєктів громад отримають фінансування
15:06 - Військовослужбовцям можуть реструктуризувати кредити: НБУ та "Приватбанк" пояснили умови
14:45 - Фонду інновацій дозволили купувати оборонні технології без процедур закупівель
14:30 - За Кудрицького внесли заставу 13,7 мільйона – джерела
14:15 - Уряд підтримав законопроект про залізницю, який "відкриє шлях до багатомільярдного фінансування"
13:50 - Мільйон гривень збитків державі на розмитненні квадроциклів – судитимуть митника
13:35 - На Львівщині з'явиться індустріальний парк "Фенікс – долина інновацій": чим займатиметься


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32281
Австралійський долар27.4526
Така0.34375
Канадський долар29.9808
Юань Женьміньбі5.8996
Чеська крона1.9908
Данська крона6.4961
Гонконгівський долар5.4027
Форинт0.124718
Індійська рупія0.47314
Рупія0.0025228
Новий ізраїльський шекель12.8877
Єна0.27213
Теньге0.079131
Вона0.029281
Ліванський фунт0.000468
Малайзійський ринггіт10.001
Мексиканське песо2.2602
Молдовський лей2.4714
Новозеландський долар24.0615
Норвезька крона4.1658
Саудівський ріял11.1914
Сінгапурський долар32.2326
Донг0.001594
Ренд2.4198
Шведська крона4.4349
Швейцарський франк52.2927
Бат1.29202
Дирхам ОАЕ11.4267
Туніський динар14.2731
Єгипетський фунт0.8886
Фунт стерлінгів55.1487
Долар США41.9701
Сербський динар0.41374
Азербайджанський манат24.6854
Румунський лей9.5395
Турецька ліра0.9996
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0038
Болгарський лев24.8153
Євро48.5132
Ларі15.4706
Злотий11.4282
Золото166513.01
Срібло2014.62
Платина66515.89
Паладій59170.71

Курси валют, встановлені НБУ на 31.10.2025