В Мінінфраструктури відбувся навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 від 12 грудня 2017 року»

01.03.2021 18:42 | Міністерство інфраструктури України

1 Березня 2021, 15:4924 лютого 2021 відбувся в режимі online навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 Європейського парламенту і Ради від 12 грудня 2017 року про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві та про скасування директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС, та стандарту ES – QIN: законодавство, освіта, сертифікація», за підтримки заступника Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Наталії Форсюк, організований Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро».
Наприкінці 2020 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України «Про внутрішній водний транспорт», який вже включив частину норм Директиви, проте ще багато питань залишається вирішити протягом 2021 року на рівні вторинного законодавства та освітніх програм.
Зобов’язання України щодо імплементації Директиви 2017/2397 зазначені в Угоді про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, а також у плані заходів з виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2017 № 1106. Також, це одна з основних директив у сфері річкового транспорту, за якою Україна має подати матеріали до Європейської Комісії для отримання імплементаційного акта щодо визнання українських документів на внутрішніх водних шляхах ЄС для безперешкодного судноплавства.
Директива ЄС/2017/2397, яка вступає в силу з 18.01.2022, замінює собою складний набір регіональних вимог із багатосторонніми та двосторонніми угодами на більш просту, а головне, спільну для всього Європейського Союзу основу сертифікаційних та кваліфікаційних стандартів. Сертифікація, а отже й визнання освітніх програм на основі компетентності, що спираються на стандарт ES-QIN, може вимагати залучення декількох державних органів у залежності від шляху роботи, обраного у самій державі, яка застосовує або імплементує Директиву, а також залежить від конкретної обраної структури освітньої програми в державі.
Основними напрямами нормативної роботи в Україні протягом 2021 року, пов’язаними з імплементацією Директиви 2017/2397, стали:
оновлення наказу Міністерства інфраструктури України від 07.10.2014 № 490 «Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими внутрішніми водними шляхами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.2014 за № 1324/26101;встановлення Вимог до програм теоретичної і практичної підготовки, тренажерного обладнання, суден внутрішнього водного транспорту, що використовуються для виконання практичних завдань під час підготовки та складання іспиту;внесення змін відповідно до стандарту ES-QIN до наказів Міністерства охорони здоров"я України від 19.11.1996 № 347 «Про затвердження Правил визначення придатності за станом здоров"я осіб для роботи на суднах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.1997 за № 108/1912, та від 05.04.2018 № 627 «Про затвердження Переліку закладів охорони здоров"я, голів комісій та заступників голів комісій, що мають право проводити медичні огляди моряків»;перегляд Державного стандарту 271 «Річковий та морський транспорт» та освітніх навчальних програм, тощо.У ході вебінару європейськими лекторами наведено приклад із досвіду Королівства Нідерланди, а саме про компетентний орган з внутрішнього судноплавства (Міністерство інфраструктури та водного господарства), компетентний орган освіти (Міністерство освіти), незалежну екзаменаційну організацію для деяких теоретичних/практичних іспитів (наприклад, для отримання спеціальних дозволів), а також про реєстрацію та видачу свідоцтв («Кваліфікаційні свідоцтва Союзу»).
Захід складався з двох частин: лекцій та дискусії, під час якої слухачі мали змогу отримувати відповіді на свої запитання.
Акцентовано увагу на таких аспектах:
обов"язок мати свідоцтво на борту судна внутрішнього плавання;посилання та стандарти щодо компетентності;видача свідоцтв (процедура, поновлення, вилучення, визнання, чинність і т. ін.);спеціальні дозволи: зобов"язання, критерії, процедури і т. ін.;медичні огляди: критерії, адміністративні рамки та процедури;видача послужних книжок, фіксування строку плавання;бази даних: функціонування, обмін та захист інформації – досвід становлення;вимоги, розроблені в залежності від конкретної системи (компетентні органи, моніторинг та оцінка якості; прозорість);адаптація профільної для ВВТ освіти України, навчальних програм та складання іспитів з огляду на стандарти ES-QIN;адміністративні процедури для внутрішнього погодження освітніх програм, реєстрації та видачі свідоцтв та спеціальних дозволів, а також свідоцтв про медичну придатність;перехідні положення для нової системи.Лектори вебінару: Ганс ван дер Верф та Гаррі де Лейер – експерти Проєкту технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортного розвитку річки Дніпро», Йан Смалленгенге – координатор проєкту «STC-Group» (Нідерланди), Річард ван Ліре – експерт проєкту «STC-Nestra B.V.» (Нідерланди);
Модератор заходу – Олена Старікова, керівник експертної групи реформування річкового транспорту Директорату реформування морської та річкової галузі Мінінфраструктури.
Аудиторія: представники Дунайської Комісії, Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Кабінету Міністрів України, працівники Мінінфраструктури, МОН, МОЗ, Морської адміністрації, галузеві ВНЗ, учбово-тренажері центри та державні підприємства, Офіс підтримки реформ Мінінфраструктури.
Проведення таких заходів є дуже важливим для українських державних органів з огляду на прагнення України до приведення внутрішньодержавних процедур до європейських стандартів. Особливо це стосується обміну практичним досвідом, як то: основними елементами навчальної та практичної підготовки членів екіпажу палубної команди в рамках програми COMPETING, ознайомлення з досвідом Королівства Нідерландів стосовно видачі послужних книжок та ведення суднових журналів, використання тренажерів та навчання, а також складання іспитів у сфері внутрішнього судноплавства та видачі відповідних свідоцтв.
Практичні аспекти зазначених питань стали особливо актуальними після прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт», враховуючи необхідність швидкої реалізації галузевої реформи.
Мінінфраструктури відзначає ефективність проведених спільно з Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро» протягом 2020 року інформаційних та комунікативних заходів, які знаходять своє продовження і в 2021 році, та дякує за безцінний вклад європейських експертів у розвиток внутрішнього судноплавства.
 
Презентаційні матеріали:
ВВТ на європейському рівні - кваліфікація персоналу
Освіта та підготовка у внутрішньому судноплавстві
Освіта на основі компетентності, орієнтована на майбутнє внутрішнього судноплавства
Видача суднових журналів та послужних книжок



Додати коментар

Користувач:
email:





Interest rates shift
Credit, mortgages, loans adjust
Borrowers beware

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 18 вересня: ексрегіонал Іванющенко у розшуку, у московія зупиняються АЗС через "форс-мажори"
20:40 - Кремль розглядає податок на розкіш і дивіденди, щоб врятувати бюджет
20:30 - Компанія з данськими інвестиціями купує агрофірму на заході України
20:20 - московія готує "силовий" бюджет проти санкцій і падіння нафтових цін
19:50 - Поліція знову прийшла з обшуками в "Київтеплоенерго": компанія заявила про тиск та зрив роботи
19:15 - Запобігти можливому браку персоналу: "Київхліб" перезапускає магазини без продавців
18:55 - Нацбанк показав курс долара і євро на п'ятницю 19 вересня
18:45 - За рік великої приватизації держава продала чотири об’єкти
18:30 - Рада спростила ввезення транспорту як гуманітарної допомоги
18:30 - "Укрзалізниця" відновила живлення на пошкодженій ділянці
18:25 - Чи справді магазини "Ельдорадо" згортають роботу: відповідь компанії
18:15 - У вересні експорт зернових залізницею скоротився
17:55 - московія розглядає новий стрибок податків попри обіцянки Путіна
17:50 - 1,2 тисячі українських сімей скористалися програмами "єОселя": які регіони в лідерах
17:40 - "Головне - інтереси споживачів". Аптеки заперечують причетність до зупинки "Дарниці"
17:20 - Окупанти не платять зарплату робітникам заповідника "Аскания-Нова"
17:14 - Держава отримала понад 8,9 млрд грн від великої приватизації
17:12 - Закриття кордону Польщі з Білоруссю зупинило 90% залізничних поставок з Китаю до ЄС
17:10 - Доллар вновь избежал падения в пропасть. По крайней мере пока
17:00 - Аграрна євроінтеграція: відбувся вебінар щодо прогресу в гармонізації українського законодавства з ЄС
17:00 - Огірки в Україні дорожчають: за яку ціну їх можна купити
16:38 - Борг великих компаній московії сягнув трильйонів – українська розвідка
16:25 - Український бізнес закликає скасувати експортне мито на сою та ріпак
16:25 - Витік даних: Нотаріальна палата вимагає зупинити тестування е-Нотаріату
16:17 - АМКУ оштрафував агрокомпанію, яка купила право оренди ділянок на Волині
16:03 - Присутність росії на енергетичних ринках - системний ризик для світової безпеки - Світлана Гринчук
15:55 - В Києві ліквідували мережу нелегальних гральних залів
15:54 - Засідання Комісії
15:45 - Один з найбільших покупців нафти з московія: Китай наростив експорт нафтопродуктів
15:40 - Українці сплатили військового збору у 4 рази більше, ніж минулого року


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32026
Австралійський долар27.4387
Така0.33922
Канадський долар29.9403
Юань Женьміньбі5.8052
Чеська крона2.0077
Данська крона6.5356
Гонконгівський долар5.3038
Форинт0.125571
Індійська рупія0.46801
Рупія0.0024969
Новий ізраїльський шекель12.3492
Єна0.2799
Теньге0.076237
Вона0.029752
Ліванський фунт0.000461
Малайзійський ринггіт9.8296
Мексиканське песо2.2618
Молдовський лей2.4968
Новозеландський долар24.3615
Норвезька крона4.2141
Саудівський ріял10.9979
Сінгапурський долар32.2407
Донг0.0015637
Ренд2.3778
Шведська крона4.4374
Швейцарський франк52.2865
Бат1.29632
Дирхам ОАЕ11.2303
Туніський динар14.2784
Єгипетський фунт0.8558
Фунт стерлінгів56.1891
Долар США41.2488
Сербський динар0.41632
Азербайджанський манат24.264
Румунський лей9.6239
Турецька ліра0.9987
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.7734
Болгарський лев24.9464
Євро48.785
Ларі15.1
Злотий11.4618
Золото151278.32
Срібло1725.9
Платина57448.03
Паладій47262.46

Курси валют, встановлені НБУ на 19.09.2025