В Мінінфраструктури відбувся навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 від 12 грудня 2017 року»

01.03 18:42 | Міністерство інфраструктури України

1 Березня 2021, 15:4924 лютого 2021 відбувся в режимі online навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 Європейського парламенту і Ради від 12 грудня 2017 року про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві та про скасування директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС, та стандарту ES – QIN: законодавство, освіта, сертифікація», за підтримки заступника Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Наталії Форсюк, організований Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро».
Наприкінці 2020 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України «Про внутрішній водний транспорт», який вже включив частину норм Директиви, проте ще багато питань залишається вирішити протягом 2021 року на рівні вторинного законодавства та освітніх програм.
Зобов’язання України щодо імплементації Директиви 2017/2397 зазначені в Угоді про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, а також у плані заходів з виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2017 № 1106. Також, це одна з основних директив у сфері річкового транспорту, за якою Україна має подати матеріали до Європейської Комісії для отримання імплементаційного акта щодо визнання українських документів на внутрішніх водних шляхах ЄС для безперешкодного судноплавства.
Директива ЄС/2017/2397, яка вступає в силу з 18.01.2022, замінює собою складний набір регіональних вимог із багатосторонніми та двосторонніми угодами на більш просту, а головне, спільну для всього Європейського Союзу основу сертифікаційних та кваліфікаційних стандартів. Сертифікація, а отже й визнання освітніх програм на основі компетентності, що спираються на стандарт ES-QIN, може вимагати залучення декількох державних органів у залежності від шляху роботи, обраного у самій державі, яка застосовує або імплементує Директиву, а також залежить від конкретної обраної структури освітньої програми в державі.
Основними напрямами нормативної роботи в Україні протягом 2021 року, пов’язаними з імплементацією Директиви 2017/2397, стали:
оновлення наказу Міністерства інфраструктури України від 07.10.2014 № 490 «Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими внутрішніми водними шляхами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.2014 за № 1324/26101;встановлення Вимог до програм теоретичної і практичної підготовки, тренажерного обладнання, суден внутрішнього водного транспорту, що використовуються для виконання практичних завдань під час підготовки та складання іспиту;внесення змін відповідно до стандарту ES-QIN до наказів Міністерства охорони здоров"я України від 19.11.1996 № 347 «Про затвердження Правил визначення придатності за станом здоров"я осіб для роботи на суднах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.1997 за № 108/1912, та від 05.04.2018 № 627 «Про затвердження Переліку закладів охорони здоров"я, голів комісій та заступників голів комісій, що мають право проводити медичні огляди моряків»;перегляд Державного стандарту 271 «Річковий та морський транспорт» та освітніх навчальних програм, тощо.У ході вебінару європейськими лекторами наведено приклад із досвіду Королівства Нідерланди, а саме про компетентний орган з внутрішнього судноплавства (Міністерство інфраструктури та водного господарства), компетентний орган освіти (Міністерство освіти), незалежну екзаменаційну організацію для деяких теоретичних/практичних іспитів (наприклад, для отримання спеціальних дозволів), а також про реєстрацію та видачу свідоцтв («Кваліфікаційні свідоцтва Союзу»).
Захід складався з двох частин: лекцій та дискусії, під час якої слухачі мали змогу отримувати відповіді на свої запитання.
Акцентовано увагу на таких аспектах:
обов"язок мати свідоцтво на борту судна внутрішнього плавання;посилання та стандарти щодо компетентності;видача свідоцтв (процедура, поновлення, вилучення, визнання, чинність і т. ін.);спеціальні дозволи: зобов"язання, критерії, процедури і т. ін.;медичні огляди: критерії, адміністративні рамки та процедури;видача послужних книжок, фіксування строку плавання;бази даних: функціонування, обмін та захист інформації – досвід становлення;вимоги, розроблені в залежності від конкретної системи (компетентні органи, моніторинг та оцінка якості; прозорість);адаптація профільної для ВВТ освіти України, навчальних програм та складання іспитів з огляду на стандарти ES-QIN;адміністративні процедури для внутрішнього погодження освітніх програм, реєстрації та видачі свідоцтв та спеціальних дозволів, а також свідоцтв про медичну придатність;перехідні положення для нової системи.Лектори вебінару: Ганс ван дер Верф та Гаррі де Лейер – експерти Проєкту технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортного розвитку річки Дніпро», Йан Смалленгенге – координатор проєкту «STC-Group» (Нідерланди), Річард ван Ліре – експерт проєкту «STC-Nestra B.V.» (Нідерланди);
Модератор заходу – Олена Старікова, керівник експертної групи реформування річкового транспорту Директорату реформування морської та річкової галузі Мінінфраструктури.
Аудиторія: представники Дунайської Комісії, Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Кабінету Міністрів України, працівники Мінінфраструктури, МОН, МОЗ, Морської адміністрації, галузеві ВНЗ, учбово-тренажері центри та державні підприємства, Офіс підтримки реформ Мінінфраструктури.
Проведення таких заходів є дуже важливим для українських державних органів з огляду на прагнення України до приведення внутрішньодержавних процедур до європейських стандартів. Особливо це стосується обміну практичним досвідом, як то: основними елементами навчальної та практичної підготовки членів екіпажу палубної команди в рамках програми COMPETING, ознайомлення з досвідом Королівства Нідерландів стосовно видачі послужних книжок та ведення суднових журналів, використання тренажерів та навчання, а також складання іспитів у сфері внутрішнього судноплавства та видачі відповідних свідоцтв.
Практичні аспекти зазначених питань стали особливо актуальними після прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт», враховуючи необхідність швидкої реалізації галузевої реформи.
Мінінфраструктури відзначає ефективність проведених спільно з Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро» протягом 2020 року інформаційних та комунікативних заходів, які знаходять своє продовження і в 2021 році, та дякує за безцінний вклад європейських експертів у розвиток внутрішнього судноплавства.
 
Презентаційні матеріали:
ВВТ на європейському рівні - кваліфікація персоналу
Освіта та підготовка у внутрішньому судноплавстві
Освіта на основі компетентності, орієнтована на майбутнє внутрішнього судноплавства
Видача суднових журналів та послужних книжок



Добавить комментарий

Автор:

Введите Код, указанный на рисунке
 




Новини

20:24 - Рада безбар’єрності виконуватиме функції моніторингу та контролю виконання Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні
20:24 - Мінекономіки: Уряд виділив 9,9 млн грн постраждалим під час участі в АТО
20:24 - Денис Шмигаль: Меморандум з компанією АрселорМіттал щодо підтримки інвестпроектів на 1 млрд доларів – це позитивна оцінка стратегії Уряду із залучення інвестицій
20:24 - Прийнято розпорядження щодо формування делегації для переговорів стосовно участі України в Програмі наукових досліджень та навчання Євратом
19:36 - НКР'ЭКУ впервые лишила облгаз лицензии
19:36 - На заседании СНБО введут санкции против политиков и бизнесменов с двойным гражданством
18:42 - Доллар сдался инфляции
18:42 - Межбанк закрылся долларом по 27,91
18:42 - Кабмин передал в госсобственность конфискованную перевалку сжиженного газа беглого Сергея Курченко
18:42 - “Укроборонпром” готов удвоить объемы производства оружия из-за угрозы войны с Россией
18:42 - Приватбанк обжалует прекращение кредитного долга Никопольского завода ферросплавов Игоря Коломойского
18:42 - Численность российских военных у границ Украины к 20 апреля достигнет 110 тысяч
18:42 - Кабмин утвердил отчет о своей работе в 2020 году
18:18 - Цифровізація соціальної сфери - національний проект для покращення якості надання соціальної підтримки громадянам
18:18 - Національна поліція отримала право самопредставництва у суді
18:18 - Аранча Гонсалес Лая запевнила Дмитра Кулебу: Україна може покластися на підтримку Іспанії на тлі загрозливих дій РФ
18:18 - Уряд схвалив Концепцію Державної цільової програми розвитку дослідницьких інфраструктур в Україні на період до 2026 року
18:18 - Уряд пропонує дерегулювати трудові відносини
18:18 - Аграрний комітет підтримав законопроект щодо організації водокористувачів та стимулювання гідротехнічної меліорації земель, - Мінекономіки
18:18 - Уряд схвалив проект Указу Президента України про Стратегію людського розвитку
18:18 - Кабінет Міністрів посилив адресність надання житлових субсидій для соціальної підтримки населення
18:18 - Олексій Чернишов: Затверджено Національну стратегію зі створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року
17:48 - Слова без “томагавков”. Почему Кремль извратил смысл послания Байдена
17:48 - “Интерпайп” Виктора Пинчука инвестировал 6 млн долларов в диджитализацию
17:48 - Коммуналку лучше заплатить. Как у должников будут “автоматом” списывать деньги с карточек
17:48 - Дефицит внешней торговли товарами сократился на 55%
17:48 - Переступить черту: напугает ли Ермак Россию американскими “Патриотами”
17:48 - “Метинвест” Рината Ахметова признал свою ошибку с университетом в Мариуполе
17:48 - “Нафтогаз” пожаловался на незаконное использование своего названия
17:48 - Владимир Зеленский провел встречу с главой ArcelorMittal


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар21.5013
Канадський долар22.2583
Юань Женьміньбі4.2836
Куна4.4215
Чеська крона1.2905
Данська крона4.5012
Гонконгівський долар3.6025
Форинт0.093348
Індійська рупія0.37237
Рупія0.0019155
Новий ізраїльський шекель8.5144
Єна0.25685
Теньге0.06495
Вона0.025066
Мексиканське песо1.3911
Молдовський лей1.5638
Новозеландський долар19.8941
Норвезька крона3.3207
Російський рубль0.36956
Саудівський ріял7.4596
Сінгапурський долар20.9295
Ренд1.9348
Шведська крона3.3004
Швейцарський франк30.34
Єгипетський фунт1.7843
Фунт стерлінгів38.4999
Долар США27.9765
Білоруський рубль10.7103
Румунський лей6.7952
Турецька ліра3.4501
СПЗ (спеціальні права запозичення)39.9657
Болгарський лев17.1141
Євро33.4753
Злотий7.3499
Алжирський динар0.20766
Така0.3281
Вірменський драм0.05238
Іранський ріал0.00066244
Іракський динар0.019057
Сом0.32812
Ліванський фунт0.018456
Лівійський динар6.1267
Малайзійський ринггіт6.7131
Марокканський дирхам3.0694
Пакистанська рупія0.18264
Донг0.0012057
Бат0.88992
Дирхам ОАЕ7.5749
Туніський динар9.9395
Узбецький сум0.0026534
Туркменський новий манат7.9493
Сербський динар0.27753
Азербайджанський манат16.3778
Сомоні2.4591
Ларі8.1066
Бразильський реал4.8463
Золото48828.22
Срібло711.32
Платина33042.76
Паладій74999.96

Курси валют, встановлені НБУ на: 15.04.2021

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
AAPL396039603960396015840.00
CEEN8.958.958.88.852670.00
FB909990999099909990990.00
MHPC1601601601603200.00
UNAF230237227237238880.00

Дані за 14.04.2021