В Мінінфраструктури відбувся навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 від 12 грудня 2017 року»

01.03.2021 18:42 | Міністерство інфраструктури України

1 Березня 2021, 15:4924 лютого 2021 відбувся в режимі online навчальний вебінар на тему «Підхід до імплементації Директиви ЄС/2017/2397 Європейського парламенту і Ради від 12 грудня 2017 року про визнання професійних кваліфікацій у внутрішньому судноплавстві та про скасування директив Ради 91/672/ЄЕС та 96/50/ЄС, та стандарту ES – QIN: законодавство, освіта, сертифікація», за підтримки заступника Міністра інфраструктури з питань європейської інтеграції Наталії Форсюк, організований Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро».
Наприкінці 2020 року Верховною Радою України був прийнятий Закон України «Про внутрішній водний транспорт», який вже включив частину норм Директиви, проте ще багато питань залишається вирішити протягом 2021 року на рівні вторинного законодавства та освітніх програм.
Зобов’язання України щодо імплементації Директиви 2017/2397 зазначені в Угоді про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, а також у плані заходів з виконання Угоди про асоціацію Україна-ЄС, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.2017 № 1106. Також, це одна з основних директив у сфері річкового транспорту, за якою Україна має подати матеріали до Європейської Комісії для отримання імплементаційного акта щодо визнання українських документів на внутрішніх водних шляхах ЄС для безперешкодного судноплавства.
Директива ЄС/2017/2397, яка вступає в силу з 18.01.2022, замінює собою складний набір регіональних вимог із багатосторонніми та двосторонніми угодами на більш просту, а головне, спільну для всього Європейського Союзу основу сертифікаційних та кваліфікаційних стандартів. Сертифікація, а отже й визнання освітніх програм на основі компетентності, що спираються на стандарт ES-QIN, може вимагати залучення декількох державних органів у залежності від шляху роботи, обраного у самій державі, яка застосовує або імплементує Директиву, а також залежить від конкретної обраної структури освітньої програми в державі.
Основними напрямами нормативної роботи в Україні протягом 2021 року, пов’язаними з імплементацією Директиви 2017/2397, стали:
оновлення наказу Міністерства інфраструктури України від 07.10.2014 № 490 «Про затвердження Положення про порядок видачі посвідчення судноводія торговельного судна, яке допущено до плавання судноплавними річковими внутрішніми водними шляхами», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.10.2014 за № 1324/26101;встановлення Вимог до програм теоретичної і практичної підготовки, тренажерного обладнання, суден внутрішнього водного транспорту, що використовуються для виконання практичних завдань під час підготовки та складання іспиту;внесення змін відповідно до стандарту ES-QIN до наказів Міністерства охорони здоров"я України від 19.11.1996 № 347 «Про затвердження Правил визначення придатності за станом здоров"я осіб для роботи на суднах», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.04.1997 за № 108/1912, та від 05.04.2018 № 627 «Про затвердження Переліку закладів охорони здоров"я, голів комісій та заступників голів комісій, що мають право проводити медичні огляди моряків»;перегляд Державного стандарту 271 «Річковий та морський транспорт» та освітніх навчальних програм, тощо.У ході вебінару європейськими лекторами наведено приклад із досвіду Королівства Нідерланди, а саме про компетентний орган з внутрішнього судноплавства (Міністерство інфраструктури та водного господарства), компетентний орган освіти (Міністерство освіти), незалежну екзаменаційну організацію для деяких теоретичних/практичних іспитів (наприклад, для отримання спеціальних дозволів), а також про реєстрацію та видачу свідоцтв («Кваліфікаційні свідоцтва Союзу»).
Захід складався з двох частин: лекцій та дискусії, під час якої слухачі мали змогу отримувати відповіді на свої запитання.
Акцентовано увагу на таких аспектах:
обов"язок мати свідоцтво на борту судна внутрішнього плавання;посилання та стандарти щодо компетентності;видача свідоцтв (процедура, поновлення, вилучення, визнання, чинність і т. ін.);спеціальні дозволи: зобов"язання, критерії, процедури і т. ін.;медичні огляди: критерії, адміністративні рамки та процедури;видача послужних книжок, фіксування строку плавання;бази даних: функціонування, обмін та захист інформації – досвід становлення;вимоги, розроблені в залежності від конкретної системи (компетентні органи, моніторинг та оцінка якості; прозорість);адаптація профільної для ВВТ освіти України, навчальних програм та складання іспитів з огляду на стандарти ES-QIN;адміністративні процедури для внутрішнього погодження освітніх програм, реєстрації та видачі свідоцтв та спеціальних дозволів, а також свідоцтв про медичну придатність;перехідні положення для нової системи.Лектори вебінару: Ганс ван дер Верф та Гаррі де Лейер – експерти Проєкту технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортного розвитку річки Дніпро», Йан Смалленгенге – координатор проєкту «STC-Group» (Нідерланди), Річард ван Ліре – експерт проєкту «STC-Nestra B.V.» (Нідерланди);
Модератор заходу – Олена Старікова, керівник експертної групи реформування річкового транспорту Директорату реформування морської та річкової галузі Мінінфраструктури.
Аудиторія: представники Дунайської Комісії, Урядового офісу координації європейської та євроатлантичної інтеграції Кабінету Міністрів України, працівники Мінінфраструктури, МОН, МОЗ, Морської адміністрації, галузеві ВНЗ, учбово-тренажері центри та державні підприємства, Офіс підтримки реформ Мінінфраструктури.
Проведення таких заходів є дуже важливим для українських державних органів з огляду на прагнення України до приведення внутрішньодержавних процедур до європейських стандартів. Особливо це стосується обміну практичним досвідом, як то: основними елементами навчальної та практичної підготовки членів екіпажу палубної команди в рамках програми COMPETING, ознайомлення з досвідом Королівства Нідерландів стосовно видачі послужних книжок та ведення суднових журналів, використання тренажерів та навчання, а також складання іспитів у сфері внутрішнього судноплавства та видачі відповідних свідоцтв.
Практичні аспекти зазначених питань стали особливо актуальними після прийняття Закону України «Про внутрішній водний транспорт», враховуючи необхідність швидкої реалізації галузевої реформи.
Мінінфраструктури відзначає ефективність проведених спільно з Проєктом технічної допомоги ЄС «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро» протягом 2020 року інформаційних та комунікативних заходів, які знаходять своє продовження і в 2021 році, та дякує за безцінний вклад європейських експертів у розвиток внутрішнього судноплавства.
 
Презентаційні матеріали:
ВВТ на європейському рівні - кваліфікація персоналу
Освіта та підготовка у внутрішньому судноплавстві
Освіта на основі компетентності, орієнтована на майбутнє внутрішнього судноплавства
Видача суднових журналів та послужних книжок



Додати коментар

Користувач:
email:





The market churns on,
A game of risk and reward,
Who will come out on top?

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 15 липня: величезні пенсії для деяких українців, дешеві авто для чиновників
20:30 - Инфляционные данные из США ослабили надежды на снижение ставки
20:26 - Данська компанія допомагає росіянам вивозити зерно з окупованого Бердянська – ЗМІ
19:54 - Будівництво електростанцій: Казахстан вирішив відмовитися від послуг московії
19:15 - Чиновники "за копійки" купують авто: журналісти виявили сотні таких випадків
18:55 - В Україні відновили понад 50% генерації, пошкодженої атаками московія
18:40 - Інвестиційний фонд відбудови: США та Україна почали шукати адміністратора
18:14 - Тривала відбудова у Бучі: для багатоповерхівки замовили додаткових робіт на 30 мільйонів
17:55 - Стимулы просочились: Китайская экономика демонстрирует ускорение
17:50 - НБУ застосував заходи впливу до двох страховиків та фінкомпанії: що вони передбачають
17:26 - Нацбанк показав курс долара та євро на середу 16 липня
17:10 - Wizz Air Abu Dhabi припиняє роботу: в чому причина
16:50 - Китай обіцяє посилити підтримку московії після санкційних погроз від Трампа – росЗМІ
16:45 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
16:45 - Ушестеро дорожче: ФДМУ продав будівлю держінституту у Києві
16:40 - США та Україна розпочали пошук адміністратора для Інвестиційного фонду відбудови
16:20 - В Україні викрили масштабне виробництво підробок агрохімії під виглядом товарів відомих брендів
16:05 - Перевершити найрозумніших людей: Цукерберг витратить сотні мільярдів на "суперінтелект"
16:00 - Санкції без доказів
15:45 - Україна різко скоротила експорт молочної продукції до ЄС
15:40 - До двох страховиків та фінансової компанії застосовано заходи впливу
15:35 - У Києві хочуть суттєво наростити встановлення будинкових лічильників тепла
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 16.07.2025
15:14 - Дайджест НКЦПФР: динаміка торгів цінними паперами — червень 2025
15:10 - Мінфін спрямував на соцвиплати 191,5 мільярда: на що пішли кошти
14:59 - В Україні змінилися показники продажів пального на АЗС
14:55 - Поліція заплатила 63 долари харків'янці за порноконтент: жінці присудили 3 роки
14:45 - Порядок реєстрації колекторських компаній буде оновлено
14:43 - Повідомлення про оприлюднення проєкту проєкт постанови Кабінету Міністрів України “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 459 і від 24 лютого 2016 р. № 117”
14:41 - Чверть російських вугільних підприємств – під загрозою закриття


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32262
Австралійський долар27.4388
Така0.3462
Канадський долар30.5531
Юань Женьміньбі5.8286
Чеська крона1.9778
Данська крона6.5389
Гонконгівський долар5.3275
Форинт0.121849
Індійська рупія0.4873
Рупія0.0025708
Новий ізраїльський шекель12.4958
Єна0.28273
Теньге0.079526
Вона0.03028
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.86
Мексиканське песо2.2357
Молдовський лей2.4699
Новозеландський долар25.0592
Норвезька крона4.1122
Саудівський ріял11.1505
Сінгапурський долар32.6243
Донг0.0016003
Ренд2.347
Шведська крона4.3311
Швейцарський франк52.4863
Бат1.28827
Дирхам ОАЕ11.3858
Туніський динар14.469
Єгипетський фунт0.8463
Фунт стерлінгів56.2243
Долар США41.8211
Сербський динар0.4167
Азербайджанський манат24.5963
Румунський лей9.6083
Турецька ліра1.0399
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.1776
Болгарський лев24.9604
Євро48.8031
Ларі15.4208
Злотий11.4701
Золото140316.48
Срібло1600.51
Платина58115.86
Паладій50821.42

Курси валют, встановлені НБУ на 16.07.2025