У ДАЗВ прозвітували про результати роботи за 2020 рік
26.02.2021 12:24 | Fin.Org.UA за інформацією КМУКерівництво Державного агентства України з управління зоною відчуження прозвітувало про результати роботи за 2020 рік.
Минулого року основна увага Агентства була зосереджена довкола наступних завдань: реалізації державної політики у сфері управління зоною відчуження і зоною безумовного (обов’язкового) відселення, подолання наслідків Чорнобильської катастрофи, зняття з експлуатації Чорнобильської АЕС та перетворення об’єкта «Укриття» на екологічно безпечну систему, здійснення державного управління у сфері поводження з РАВ на стадії їх довгострокового зберігання і захоронення.
Важливим етапом у роботі Агентства було проведення Чорнобильською АЕС «гарячих» випробувань Сховища відпрацьованого ядерного палива (СВЯП-2).
За словами т.в.о.
Голови ДАЗВ Андрія Пляцка, СВЯП-2 призначене для прийому, підготовки до зберігання і безпосереднього зберігання протягом 100 років відпрацьованих тепловидільних збірок від реакторів РБМК-1000 Чорнобильської АЕС.
Будівництво цього об"єкта розпочалося у 2014 році і завершилося у 2020.
Фінансування об"єкта здійснювалося з рахунку ядерної безпеки, яким управляє ЄБРР.
На будівництво було витрачено близько 448 млн євро.
У сховище буде перевезено тепловидільні збірки, які наразі зберігаються на СВЯП-1.
На цьому етапі Чорнобильська АЕС направила до Держатомрегулювання усі необхідні документи для отримання ліцензії на експлуатацію ядерної установки СВЯП-2.
Ще одним важливим об"єктом є Новий безпечний конфайнмент, який повністю охоплює об"єкт «Укриття» і прилеглу до нього територію.
Роботи на зазначеному об"єкті завершилися у 2019 році, а 24 липня 2020 року ДСП «ЧАЕС» отримала окремий дозвіл на дослідно-промислову експлуатацію пускового комплексу №1 НБК.
Завершення етапу дослідно-промислової експлуатації та отримання ліцензії на експлуатацію є однією з цілей ДАЗВ на 2021 рік.
Що стосується інфраструктурних проектів, ДАЗВ має намір розпочати будівництво сховища для зберігання осклованих високоактивних РАВ, які повертатимуться з Російської Федерації.
«Ми сподіваємося, що у березні почнемо відкривати тендерні пропозиції, до початку літа оголосимо переможця та почнемо укладати угоди», – зазначив Андрій Пляцко.
У квітні 2020 року зона відчуження зіштовхнулася з наймасштабнішою у своїй історії пожежею.
У зв"язку з цим, забезпечення пожежної безпеки торік стало дуже серйозним викликом для ДАЗВ.
«Це була страшна катастрофа, яка тривала приблизно місяць.
Вогонь охопив приблизно 67 тис.
га, для його ліквідації були задіяні величезні матеріальні і людські ресурси.
Було задіяно майже 1,5 тис.
особового складу ДСНС і ДСП «Північна Пуща», 391 одиниця пожежної техніки, 6 одиниць повітряної техніки.
Героїчними зусиллями людей пожежа була ліквідована», – відзначив т.в.о.
Голови ДАЗВ Андрій Пляцко.
Він наголосив, що після пожежі були зроблені відповідні висновки, тож у 2021 році було виділено достатньо коштів для оновлення матеріально-технічної бази.
Також, у 2020 році за кошти, які було виділено із резервного фонду державного бюджету, було частково оновлено спеціалізовану техніку, закуплено засоби індивідуального захисту, мобільну лабораторію радіаційної розвідки.
У 2020 році ДАЗВ організувало, у рамках договору про науково-технічну співпрацю між ДСП «Північна Пуща» та компанією «Інженіринг-Аналітика», монтаж та тестування тепловізійної системи раннього виявлення пожеж у лісовому фонді зони відчуження.
Попри пандемію COVID-19 та спричинене нею суттєве зниження туристичного потоку, у ДАЗВ продовжували розвивати напрямок відвідування зони відчуження з ознайомчою метою.
За словами заступника голови ДАЗВ Максима Шевчука, минулий рік був використаний для того, щоб підготуватися до того етапу, коли карантинні обмеження будуть зняті.
Зокрема, був проведений аудит інфраструктури та сервісів.
Наразі відбувається перехід від застарілих сервісів – до нових, що матимуть бізнес-якість.
Більше 70% Зони відчуження уже покрито мобільним зв"язком 2G, а на близько 35-40% території діє 3G.
«Ми запустили 3 нові маршрути: всюдиходи Sherp, маршрут пам"ятками єврейської культурної спадщини, велосипедний маршрут, що проходить заповідником.
Велосипедний маршрут виявився дуже популярним: ми впевнені, що весною на нього буде багато заявок.
У цьому році ми готуємо ще два маршрути», – розповів Максим Шевчук.