Колонка заступника Міністра фінансів Олександра Кави для Ліга.Бізнес, 15.01.2021

15.01.2021 17:54 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Забезпечити фінансування метро на Троєщину реально – про це йдеться в колонці заступника Міністра фінансів Олександра Кави для Ліга.Бізнес. Історія із будівництвом четвертої лінії метро в Києві, яка більше відома як метро на Троєщину, тягнеться вже не одне десятиліття.
Багато київських міських голів та політиків прийшли до влади на обіцянках його збудувати.
Але незважаючи на велику кількість заяв, обіцянок, зустрічей та підписаних меморандумів цей проект за весь час залишався на стадії обговорень. Особисто я вперше зіткнувся з темою метро на Троєщину ще в 90-х, коли, навчаючись в Києво-Могилянській академії, кожного дня добирався на навчання до кампусу з гуртожитку, що знаходився на вул.
Марини Цвєтаєвої.
Уже тоді говорили, що метро ось-ось почнуть будувати, а на розі проспекту Маяковського та Цвєтаєвої стояла огорожа з логотипом Київметробуда, за якою виднілись тунельні тюбінги для спорудження тунелів метро. Минули десятиліття, а до цього часу будувати метро на Троєщину так і не розпочали.
Більше того, навіть не затверджена проектна документація. Раніше основною перешкодою для початку його будівництва була відсутність нового мосту через Дніпро, яким би пролягала четверта гілка.
Зараз ситуація змінилась. Ще у 2020 році влада Києва обіцяла відкрити для автомобілів першу чергу Подільського мосту.
Хоча обіцянку не дотримали, але велика кількість робіт дійсно була зроблена. Вже кілька місяців технологічний транспорт їздить з одного берега Дніпра на інший через міст, а кияни щовечора бачать освітлення його арки.
Тому є всі підстави вважати, що в 2021-му рух на першій черзі Подільського мосту нарешті буде відкрито для автомобілів. Проте очевидно, що кияни очікують не стільки запуск автомобільного сполучення по мосту, як запуск саме поїздів метрополітену по ньому.
Так, в конструкції збудованого мосту є нижній ярус, спеціально призначений для руху поїздів метро.
Там же облаштовано три станції майбутнього метрополітену. На жаль, не зважаючи на те, що будівництво мосту активно триває, проектування метро ще ніхто не розпочав. При цьому, перевантаженість автошляхів у великих містах України з року в рік зростає, а в Києві – особливо.
Як наслідок, окрім дискомфорту для водіїв та пасажирів у вигляді нескінченних заторів, в яких втрачаються мільярди людино-годин, маємо серйозну проблему забрудненості повітря. Розвиток міського громадського транспорту – найефективніший рецепт для вирішення перелічених проблем.
Але для цього потрібні значні фінанси.
Джерелом фінансового ресурсу для таких проектів можуть бути або кошти місцевого бюджету, або кредитні кошти. У свою чергу, для реалізації важливих соціальних та економічних проектів, місцева влада може скористатися не пропозицією комерційних установ, а отримати кредит від міжнародних фінансових організацій.
Вартість та умови кредитування в такому випадку є набагато привабливішими та кращими.
Цей ресурс є також доступний для українських міст. Наразі варто виділити два проекти України спільних з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) та Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) на розвиток міського громадського транспорту загальною вартістю 800 млн євро. З 2016 року реалізується проект "Міський громадський транспорт України".
Завдяки цьому проекту наші міста оновлюють та розвивають свої парки громадського транспорту і розширюють мережу маршрутів. Загальний обсяг фінансування проекту – 400 млн євро. В грудні 2020 року, Уряд України та ЄІБ підписали угоду "Міський громадський транспорт ІІ".
Загальна сума кредитної лінії складає 200 млн євро.
Ще 200 млн євро планується залучити від ЄБРР.
І Міністерство фінансів закликає зацікавлені міста активно долучатися до проекту. Обсяги фінансування по проектах міжнародних партнерів України можуть бути ще більшими, особливо, якщо мова йде про проекти, які носять великий соціальний та економічний ефект. Наведу приклад інших країн.
ЄІБ виділив кредит в 1,1 млрд євро на модернізацію і розвиток громадського транспорту в двох найбільших містах Єгипту – Каїрі та Александрії.
За рахунок цих коштів буде профінансовано модернізацію трамвайної системи Александрії вартістю 138 млн євро, трансформацію малодіяльної лінії залізниці у гілку метрополітену вартістю 750 млн євро та модернізацію другої лінії метрополітену Каїру вартістю 240 млн євро. Досвід співпраці України зі Світовим банком, ЄБРР та ЄІБ свідчать, що подібні угоди щодо кредитного фінансування таких масштабних проектів на пільгових умовах цілком реальні. Саме фінансовий аспект відіграє найважливішу роль в реалізації проекту будівництва метро, оскільки сучасні технології дозволяють доволі швидко виконувати будівельні роботи за умови їх ритмічного фінансування.
Наприклад, в китайському місті Циндао будівництво метро почалося лише 10 років тому, а першу ділянку відкрили у 2016 році.
На початок 2021 року, мережа метро Циндао має шість ліній загальною довжиною 243 км та налічує 109 станцій.
Для порівняння, Київський метрополітен, якому нещодавно виповнилося 60 років, має три лінії довжиною 70 км та 52 станції. В даній ситуації, очевидно, що знайти джерела фінансування для будівництва четвертої лінії метро досить реально, причому на вигідних умовах, з помірним навантаженням для міського бюджету, розмір якого вже другий рік перевищує 2 млрд євро. Саме тому метро на Троєщину може стати реальністю, якщо цей проект стане дійсно пріоритетним для Києва, адже в цьому районі столиці проживає майже 20% киян. Ефект від запуску метро відчує майже кожен киянин, адже нова лінія метро забере з вулиць десятки тисяч автомобілів.
Це дозволить заощаджувати власний час не лише жителів Троєщини, але й жителів інших частин столиці.
Пам’ятаємо, що час є найціннішим ресурсом, оскільки він не відновлювальний. А термін реалізації будівництва самої лінії метро може бути суттєво скороченим завдяки сучасним технологіям та забезпеченню ритмічного фінансування.

Додати коментар

Користувач:
email:





Cryptocurrency
Unpredictable markets
Risk and reward high

- Fin.Org.UA

Новини

00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
22:23 - 38-мі роковини аварії на Чорнобильській АЕС: Руслан Стрілець взяв участь у офіційних заходах під головуванням Президента Володимира Зеленського
21:57 - Затверджено Консолідовану фінансову звітність Національного банку України за 2023 рік та розподіл прибутку
21:00 - Новини 26 квітня: Сольського звільнили під заставу, Кабмін зберіг чинний тариф на електрику для населення
20:52 - Остін: США виділяють 6 млрд дол на замовлення зброї для України
20:49 - Здійснено черговий крок у запровадженні європейських вимог до капіталу банків і банківських груп
20:40 - Мінфін оновив дані про фінансування держбюджету від початку великої війни: хто став найбільшим донором 
20:35 - Два топменеджери Ощадбанку перейшли в правління "Сенс Банку"
20:10 - Квартири колаборанта Сальдо і росолігарха Шелкова в Одесі вдруге виставили на аукціон
19:58 - Рівень розрахунків населення за газ становить 95% – Чернишов
19:47 - У поліції Києва розповіли про причини обшуків у "Київтеплоенерго"
19:27 - З початку року від міжнародних партнерів надійшло близько 12 мільярдів доларів
19:14 - Захист ТЕЦ, ТЕС і ГЕС ніколи не відносився до відповідальності Мінінфраструктури – Кубраков
19:07 - Мінекономіки: Презентовано концепцію проекту Національної Стратегії розвитку сфери інтелектуальної власності до 2030 року
18:50 - Прем’єр-міністр зустрівся з очільницею МЗС Латвії
18:47 - У Києві через ремонт обмежать рух транспорту на кількох вулицях 
18:40 - У Центробанку московія стверджують, що конфіскація заморожених активів не вплине на фінстабільність московії
18:20 - Підприємці Харківщини зможуть отримати вдвічі більший грант від держави на розвиток
18:14 - World IP Day: презентовано концепцію проекту Національної Стратегії розвитку сфери інтелектуальної власності до 2030 року
17:49 - Суд зупинив ліцензію "Нафтогазу" на розподіл газу на Черкащині: компанія подала апеляцію
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 26.04.2024
17:44 - Денис Башлик: Ринок земель в Україні здатен впоратися з будь-якими викликами, завдяки чітко визначним передумовам
17:42 - Чи насправді буде обмежена робота онлайн-казино після Указу Президента?
17:37 - Японія продовжуватиме підтримку українського енергосектору: Зустрічі Германа Галущенка з представниками Уряду Японії
17:32 - Затверджено порядок організації психіатричної допомоги особам, стосовно яких передбачається застосування примусових заходів медичного характеру
17:29 - Продовжено строки на подання заявки для розрахунку обсягу квот щодо діяльності з культивування рослин роду коноплі — рішення уряду
17:28 - Японія продовжуватиме підтримку українського енергосектору: зустрічі Германа Галущенка з представниками Уряду Японії
17:26 - Уряд ухвалив постанову щодо строків державної атестації наукових установ
17:20 - Національний банк України анонсував низку кроків з валютної лібералізації
17:20 - Ухвалено закон щодо врахування страхового стажу закордоном для пенсії в Україні


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.8816
Канадський долар28.9972
Юань Женьміньбі5.4649
Чеська крона1.6867
Данська крона5.691
Гонконгівський долар5.0584
Форинт0.108183
Індійська рупія0.47511
Рупія0.0024423
Новий ізраїльський шекель10.4009
Єна0.25254
Теньге0.089457
Вона0.028796
Мексиканське песо2.2942
Молдовський лей2.22
Новозеландський долар23.5629
Норвезька крона3.5997
московський рубль0.43076
Сінгапурський долар29.0888
Ренд2.0991
Шведська крона3.6272
Швейцарський франк43.4084
Єгипетський фунт0.8269
Фунт стерлінгів49.5494
Долар США39.6015
Білоруський рубль14.3943
Азербайджанський манат23.2923
Румунський лей8.5282
Турецька ліра1.218
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.1706
Болгарський лев21.6995
Євро42.4409
Злотий9.8181
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото92856.01
Срібло1091.89
Платина36302.7
Паладій38449.1

Курси валют, встановлені НБУ на 29.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861046.391046.391046.391046.391307987.50
2276561080.091080.091080.091080.09237619.80
2288111063.621063.621063.621063.6237226.70
229025985.42985.42985.42985.42782423.48
229470921.25921.25921.25921.25644875.00
2302621060.181060.181060.181060.18106018.00
CRSR061024.551025.321024.551025.3213328.39
FCOM011055.931055.931055.931055.9335901.62
FSTF021021.481022.251021.481022.2533733.48
USGK78454545454545454519657125.00

Дані за 26.04.2024