Колонка заступника Міністра фінансів Олександра Кави для Ліга.Бізнес, 15.01.2021

15.01.2021 17:54 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Забезпечити фінансування метро на Троєщину реально – про це йдеться в колонці заступника Міністра фінансів Олександра Кави для Ліга.Бізнес. Історія із будівництвом четвертої лінії метро в Києві, яка більше відома як метро на Троєщину, тягнеться вже не одне десятиліття.
Багато київських міських голів та політиків прийшли до влади на обіцянках його збудувати.
Але незважаючи на велику кількість заяв, обіцянок, зустрічей та підписаних меморандумів цей проект за весь час залишався на стадії обговорень. Особисто я вперше зіткнувся з темою метро на Троєщину ще в 90-х, коли, навчаючись в Києво-Могилянській академії, кожного дня добирався на навчання до кампусу з гуртожитку, що знаходився на вул.
Марини Цвєтаєвої.
Уже тоді говорили, що метро ось-ось почнуть будувати, а на розі проспекту Маяковського та Цвєтаєвої стояла огорожа з логотипом Київметробуда, за якою виднілись тунельні тюбінги для спорудження тунелів метро. Минули десятиліття, а до цього часу будувати метро на Троєщину так і не розпочали.
Більше того, навіть не затверджена проектна документація. Раніше основною перешкодою для початку його будівництва була відсутність нового мосту через Дніпро, яким би пролягала четверта гілка.
Зараз ситуація змінилась. Ще у 2020 році влада Києва обіцяла відкрити для автомобілів першу чергу Подільського мосту.
Хоча обіцянку не дотримали, але велика кількість робіт дійсно була зроблена. Вже кілька місяців технологічний транспорт їздить з одного берега Дніпра на інший через міст, а кияни щовечора бачать освітлення його арки.
Тому є всі підстави вважати, що в 2021-му рух на першій черзі Подільського мосту нарешті буде відкрито для автомобілів. Проте очевидно, що кияни очікують не стільки запуск автомобільного сполучення по мосту, як запуск саме поїздів метрополітену по ньому.
Так, в конструкції збудованого мосту є нижній ярус, спеціально призначений для руху поїздів метро.
Там же облаштовано три станції майбутнього метрополітену. На жаль, не зважаючи на те, що будівництво мосту активно триває, проектування метро ще ніхто не розпочав. При цьому, перевантаженість автошляхів у великих містах України з року в рік зростає, а в Києві – особливо.
Як наслідок, окрім дискомфорту для водіїв та пасажирів у вигляді нескінченних заторів, в яких втрачаються мільярди людино-годин, маємо серйозну проблему забрудненості повітря. Розвиток міського громадського транспорту – найефективніший рецепт для вирішення перелічених проблем.
Але для цього потрібні значні фінанси.
Джерелом фінансового ресурсу для таких проектів можуть бути або кошти місцевого бюджету, або кредитні кошти. У свою чергу, для реалізації важливих соціальних та економічних проектів, місцева влада може скористатися не пропозицією комерційних установ, а отримати кредит від міжнародних фінансових організацій.
Вартість та умови кредитування в такому випадку є набагато привабливішими та кращими.
Цей ресурс є також доступний для українських міст. Наразі варто виділити два проекти України спільних з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) та Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) на розвиток міського громадського транспорту загальною вартістю 800 млн євро. З 2016 року реалізується проект "Міський громадський транспорт України".
Завдяки цьому проекту наші міста оновлюють та розвивають свої парки громадського транспорту і розширюють мережу маршрутів. Загальний обсяг фінансування проекту – 400 млн євро. В грудні 2020 року, Уряд України та ЄІБ підписали угоду "Міський громадський транспорт ІІ".
Загальна сума кредитної лінії складає 200 млн євро.
Ще 200 млн євро планується залучити від ЄБРР.
І Міністерство фінансів закликає зацікавлені міста активно долучатися до проекту. Обсяги фінансування по проектах міжнародних партнерів України можуть бути ще більшими, особливо, якщо мова йде про проекти, які носять великий соціальний та економічний ефект. Наведу приклад інших країн.
ЄІБ виділив кредит в 1,1 млрд євро на модернізацію і розвиток громадського транспорту в двох найбільших містах Єгипту – Каїрі та Александрії.
За рахунок цих коштів буде профінансовано модернізацію трамвайної системи Александрії вартістю 138 млн євро, трансформацію малодіяльної лінії залізниці у гілку метрополітену вартістю 750 млн євро та модернізацію другої лінії метрополітену Каїру вартістю 240 млн євро. Досвід співпраці України зі Світовим банком, ЄБРР та ЄІБ свідчать, що подібні угоди щодо кредитного фінансування таких масштабних проектів на пільгових умовах цілком реальні. Саме фінансовий аспект відіграє найважливішу роль в реалізації проекту будівництва метро, оскільки сучасні технології дозволяють доволі швидко виконувати будівельні роботи за умови їх ритмічного фінансування.
Наприклад, в китайському місті Циндао будівництво метро почалося лише 10 років тому, а першу ділянку відкрили у 2016 році.
На початок 2021 року, мережа метро Циндао має шість ліній загальною довжиною 243 км та налічує 109 станцій.
Для порівняння, Київський метрополітен, якому нещодавно виповнилося 60 років, має три лінії довжиною 70 км та 52 станції. В даній ситуації, очевидно, що знайти джерела фінансування для будівництва четвертої лінії метро досить реально, причому на вигідних умовах, з помірним навантаженням для міського бюджету, розмір якого вже другий рік перевищує 2 млрд євро. Саме тому метро на Троєщину може стати реальністю, якщо цей проект стане дійсно пріоритетним для Києва, адже в цьому районі столиці проживає майже 20% киян. Ефект від запуску метро відчує майже кожен киянин, адже нова лінія метро забере з вулиць десятки тисяч автомобілів.
Це дозволить заощаджувати власний час не лише жителів Троєщини, але й жителів інших частин столиці.
Пам’ятаємо, що час є найціннішим ресурсом, оскільки він не відновлювальний. А термін реалізації будівництва самої лінії метро може бути суттєво скороченим завдяки сучасним технологіям та забезпеченню ритмічного фінансування.

Додати коментар

Користувач:
email:





Markets in turmoil
Investors full of panic
Can we ride it out?

- Fin.Org.UA

Новини

15:32 - Практика розподілу ведення діяльності між декількома суб’єктами господарювання – штучне «дроблення бізнесу»
15:31 - Дроблення бізнесу – це ухилення від сплати податків!
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 25.12.2025
15:29 - «Дроблення бізнесу» - недоотримані кошти бюджетами
14:55 - Акваторію найбільшого українського порту перекрили через витік олії
14:34 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:30 - 2025-й. Чим жили українці?
14:30 - Клієнти ПриватБанку найчастіше втрачають "тисячу Зеленського" на комуналку, книжки та донати
13:52 - Наука, лід і пінгвіни: Henkel та українські полярники надихнули дітей на нові відкриття
13:39 - В Італії наказують Meta припинити забороняти використовувати чат-боти конкуренти у WhatsApp
13:36 - Ключові рішення НКЦПФР від 24.12.2025
13:17 - Яка кількість кваліфікованих сертифікатів відкритого ключа формується при отриманні кваліфікованого або удосконаленого електронного або удосконаленого електронного підпису у КНЕДП ДПС, та яка їх функція?
13:16 - Наявність надміру сплачених сум єдиного внеску: чи необхідно сплачувати суму заборгованості та/або фінансових санкцій по єдиному внеску?
13:14 - Дії СГ, якщо відсутній фіскальний чек на вебпорталі ДПС в Реєстрі «Пошук фіскального чеку»
13:09 - Мазепа заходить у енергетику і планує запустити газопоршневу установку у 2026 році
13:04 - Взяття на облік фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність: алгоритм дій
13:02 - До уваги суб’єктів господарювання, які отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі підакцизними!
13:02 - Деякі експортери пшениці не виконали контракти через російські удари по портах – аграрії
13:01 - Зміна контролюючого органу платником податку на прибуток/неприбутковою організацією: куди подавати звітність і сплачувати податок на прибуток?
13:00 - Реформа залізниці: чого очікувати пасажирам та бізнесу?
12:53 - Іноземний дохід, отриманий громадянином України, який перебуває у Польщі понад 183 дні, та здійснює підприємницьку діяльність як польський ФОП (JDG): що з оподаткуванням ПДФО і військовим збором?
12:50 - Продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах особам до 18 років: відповідальність
12:48 - ФОП на загальній системі оподаткування надав благодійну допомогу Збройним Силам України: що з витратами?
12:44 - Сьогодні Комісія ухвалила рішення, яке відкриває шлях до власного житла для тисяч українських родин, – Руслан Магомедов
12:38 - У Харкові суттєво впала напруга через удар росіян по ТЕЦ
12:35 - Прощення дебіторської заборгованості нерезиденту (до спливу строку позовної давності): податкові наслідки
12:33 - До уваги платників ПДВ!
12:30 - Respublika Park: лідер ринку ритейлу за податковими надходженнями та соціальною відповідальністю
12:29 - Чи може чоловік скористатись правом щодо включення до податкової знижки оплати допоміжних репродуктивних технологій, якщо дружина не працює?
12:28 - Платники Дніпропетровщини за спеціальне використання води спрямували до місцевих бюджетів понад 106,5 млн грн рентної плати


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32619
Австралійський долар28.2517
Така0.34491
Канадський долар30.8144
Юань Женьміньбі6.0092
Чеська крона2.0471
Данська крона6.6517
Гонконгівський долар5.4212
Форинт0.127458
Індійська рупія0.46956
Рупія0.0025144
Новий ізраїльський шекель13.2339
Єна0.2702
Теньге0.082071
Вона0.0291
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.4174
Мексиканське песо2.3547
Молдовський лей2.5017
Новозеландський долар24.6011
Норвезька крона4.2112
Саудівський ріял11.239
Сінгапурський долар32.8303
Донг0.0016021
Ренд2.5347
Шведська крона4.5998
Швейцарський франк53.5188
Бат1.35801
Дирхам ОАЕ11.4774
Туніський динар14.5716
Єгипетський фунт0.886
Фунт стерлінгів56.9228
Долар США42.1541
Сербський динар0.42318
Азербайджанський манат24.7922
Румунський лей9.7608
Турецька ліра0.9838
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.7856
Болгарський лев25.3971
Євро49.6828
Ларі15.6416
Злотий11.7914
Золото189330.5
Срібло3051.17
Платина97517.19
Паладій76893.72

Курси валют, встановлені НБУ на 25.12.2025