Колонка заступника Міністра фінансів Олександра Кави для Ліга.Бізнес, 15.01.2021

15.01 17:54 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Забезпечити фінансування метро на Троєщину реально – про це йдеться в колонці заступника Міністра фінансів Олександра Кави для Ліга.Бізнес. Історія із будівництвом четвертої лінії метро в Києві, яка більше відома як метро на Троєщину, тягнеться вже не одне десятиліття.
Багато київських міських голів та політиків прийшли до влади на обіцянках його збудувати.
Але незважаючи на велику кількість заяв, обіцянок, зустрічей та підписаних меморандумів цей проект за весь час залишався на стадії обговорень. Особисто я вперше зіткнувся з темою метро на Троєщину ще в 90-х, коли, навчаючись в Києво-Могилянській академії, кожного дня добирався на навчання до кампусу з гуртожитку, що знаходився на вул.
Марини Цвєтаєвої.
Уже тоді говорили, що метро ось-ось почнуть будувати, а на розі проспекту Маяковського та Цвєтаєвої стояла огорожа з логотипом Київметробуда, за якою виднілись тунельні тюбінги для спорудження тунелів метро. Минули десятиліття, а до цього часу будувати метро на Троєщину так і не розпочали.
Більше того, навіть не затверджена проектна документація. Раніше основною перешкодою для початку його будівництва була відсутність нового мосту через Дніпро, яким би пролягала четверта гілка.
Зараз ситуація змінилась. Ще у 2020 році влада Києва обіцяла відкрити для автомобілів першу чергу Подільського мосту.
Хоча обіцянку не дотримали, але велика кількість робіт дійсно була зроблена. Вже кілька місяців технологічний транспорт їздить з одного берега Дніпра на інший через міст, а кияни щовечора бачать освітлення його арки.
Тому є всі підстави вважати, що в 2021-му рух на першій черзі Подільського мосту нарешті буде відкрито для автомобілів. Проте очевидно, що кияни очікують не стільки запуск автомобільного сполучення по мосту, як запуск саме поїздів метрополітену по ньому.
Так, в конструкції збудованого мосту є нижній ярус, спеціально призначений для руху поїздів метро.
Там же облаштовано три станції майбутнього метрополітену. На жаль, не зважаючи на те, що будівництво мосту активно триває, проектування метро ще ніхто не розпочав. При цьому, перевантаженість автошляхів у великих містах України з року в рік зростає, а в Києві – особливо.
Як наслідок, окрім дискомфорту для водіїв та пасажирів у вигляді нескінченних заторів, в яких втрачаються мільярди людино-годин, маємо серйозну проблему забрудненості повітря. Розвиток міського громадського транспорту – найефективніший рецепт для вирішення перелічених проблем.
Але для цього потрібні значні фінанси.
Джерелом фінансового ресурсу для таких проектів можуть бути або кошти місцевого бюджету, або кредитні кошти. У свою чергу, для реалізації важливих соціальних та економічних проектів, місцева влада може скористатися не пропозицією комерційних установ, а отримати кредит від міжнародних фінансових організацій.
Вартість та умови кредитування в такому випадку є набагато привабливішими та кращими.
Цей ресурс є також доступний для українських міст. Наразі варто виділити два проекти України спільних з Європейським інвестиційним банком (ЄІБ) та Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) на розвиток міського громадського транспорту загальною вартістю 800 млн євро. З 2016 року реалізується проект "Міський громадський транспорт України".
Завдяки цьому проекту наші міста оновлюють та розвивають свої парки громадського транспорту і розширюють мережу маршрутів. Загальний обсяг фінансування проекту – 400 млн євро. В грудні 2020 року, Уряд України та ЄІБ підписали угоду "Міський громадський транспорт ІІ".
Загальна сума кредитної лінії складає 200 млн євро.
Ще 200 млн євро планується залучити від ЄБРР.
І Міністерство фінансів закликає зацікавлені міста активно долучатися до проекту. Обсяги фінансування по проектах міжнародних партнерів України можуть бути ще більшими, особливо, якщо мова йде про проекти, які носять великий соціальний та економічний ефект. Наведу приклад інших країн.
ЄІБ виділив кредит в 1,1 млрд євро на модернізацію і розвиток громадського транспорту в двох найбільших містах Єгипту – Каїрі та Александрії.
За рахунок цих коштів буде профінансовано модернізацію трамвайної системи Александрії вартістю 138 млн євро, трансформацію малодіяльної лінії залізниці у гілку метрополітену вартістю 750 млн євро та модернізацію другої лінії метрополітену Каїру вартістю 240 млн євро. Досвід співпраці України зі Світовим банком, ЄБРР та ЄІБ свідчать, що подібні угоди щодо кредитного фінансування таких масштабних проектів на пільгових умовах цілком реальні. Саме фінансовий аспект відіграє найважливішу роль в реалізації проекту будівництва метро, оскільки сучасні технології дозволяють доволі швидко виконувати будівельні роботи за умови їх ритмічного фінансування.
Наприклад, в китайському місті Циндао будівництво метро почалося лише 10 років тому, а першу ділянку відкрили у 2016 році.
На початок 2021 року, мережа метро Циндао має шість ліній загальною довжиною 243 км та налічує 109 станцій.
Для порівняння, Київський метрополітен, якому нещодавно виповнилося 60 років, має три лінії довжиною 70 км та 52 станції. В даній ситуації, очевидно, що знайти джерела фінансування для будівництва четвертої лінії метро досить реально, причому на вигідних умовах, з помірним навантаженням для міського бюджету, розмір якого вже другий рік перевищує 2 млрд євро. Саме тому метро на Троєщину може стати реальністю, якщо цей проект стане дійсно пріоритетним для Києва, адже в цьому районі столиці проживає майже 20% киян. Ефект від запуску метро відчує майже кожен киянин, адже нова лінія метро забере з вулиць десятки тисяч автомобілів.
Це дозволить заощаджувати власний час не лише жителів Троєщини, але й жителів інших частин столиці.
Пам’ятаємо, що час є найціннішим ресурсом, оскільки він не відновлювальний. А термін реалізації будівництва самої лінії метро може бути суттєво скороченим завдяки сучасним технологіям та забезпеченню ритмічного фінансування.

Добавить комментарий

Автор:

Введите Код, указанный на рисунке
 




Новини

13:42 - Нефть превысила $70, так как добыча не поспевает за спросом
13:42 - Налоговая остановила проверки условий хранения топлива аграриями
12:48 - “Cлуги” готовят законопроект о национализации “Мотор Сичи”
12:48 - Активы родственников Гепы оценили в 1,3 млрд гривен
12:42 - МЗС України запустило проект про жінок в дипломатії #ДипломаткиБезКраваток
11:54 - Глава национальной газотранспортной системы рассказал о сценариях, если российский газ пойдет в обход Украины
11:54 - Юрий Луценко заявил, что спецконфискацию Одесского НПЗ Сергея Курченко отменил суд
11:00 - Согласно правительственной стратегии к 2030 году должно остаться лишь 26 млн граждан Украины
10:36 - Оперативна інформація про поширення коронавірусної інфекції 2019-nCoV
10:06 - В Донецкой области возобновили подачу газа для отопления с помощью Нацполиции
10:06 - Закрытие шахт, увеличение тарифов, удар по экспорту. Как Украина присоединяется к “зеленому курсу” Евросоюза
10:06 - Минэкономики объявило конкурсы на независимых членов набсовета “Центрэнерго”, ОПЗ и “Турбоатома”
09:12 - Суперсуд. Как итальянская мафия кормилась из бюджета Евросоюза
09:12 - Обнаруженная в Microsoft уязвимость может привести к глобальному кризису
09:12 - Пресс-секретарь Зеленского поскандалила из-за Игоря Коломойского с экспертом Пинчука
09:06 - EUR/USD. Для дальнейшего снижения котировок, медведям необходимо...
09:06 - Британский фунт (GBP) консолидируется в области локальных min...
08:18 - “Идите вон к чертовой матери”. Зачем Кравчук послал Путина с Лавровым, а заодно и Пескова с Грызловым
08:18 - Оператор ГТС Украины готовит маршрут для импорта газа с LNG-терминала в Хорватии через Венгрию
20:05 - Найпотужніший винахід з часів Bitcoine: як нейромережа GPT-3 змінює ринки
20:03 - Про електроенергію в інших країнах. Литва
15:42 - Рік роботи Уряду: п'ять досягнень у напрямку ЄС і НАТО
13:24 - “Центрэнерго” выставила трейдеру Игоря Коломойского счет на 750 млн гривен
13:24 - “Укртранснафта” заказала американскую систему обнаружения утечек за 113 млн гривен
12:30 - Прокуратура забрала у компании Васи Хмельницкого 40 га земли возле столичного Пирогово
11:36 - Фонд гарантирования вкладов ищет компанию для возврата активов банков Кауфмана и Грановского
11:36 - Рада продлила срок установки газовых счетчиков до 2023 года
10:42 - Кабмин отменил обязательство “Энергоатома” продавать 5% электроэнергии на спецсессиях
10:42 - Посадить трех друзей. Сдаст ли Зеленский Коломойского?
10:42 - Минздрав оштрафует украинскую компанию за срыв поставок китайской вакцины от коронавируса


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар21.246
Канадський долар21.8285
Юань Женьміньбі4.269
Куна4.3662
Чеська крона1.2568
Данська крона4.4478
Гонконгівський долар3.5686
Форинт0.090219
Індійська рупія0.37952
Рупія0.0019368
Новий ізраїльський шекель8.3449
Єна0.25578
Теньге0.066001
Вона0.024628
Мексиканське песо1.3048
Молдовський лей1.5766
Новозеландський долар19.7704
Норвезька крона3.2397
Російський рубль0.37185
Саудівський ріял7.3857
Сінгапурський долар20.6646
Ренд1.8111
Шведська крона3.2471
Швейцарський франк29.8912
Єгипетський фунт1.7656
Фунт стерлінгів38.3161
Долар США27.7091
Білоруський рубль10.619
Азербайджанський манат16.311
Румунський лей6.7763
Турецька ліра3.6886
СПЗ (спеціальні права запозичення)39.6118
Болгарський лев16.9102
Євро33.075
Злотий7.2246
Алжирський динар0.21027
Така0.32955
Вірменський драм0.052931
Іранський ріал0.00066537
Іракський динар0.019141
Сом0.32974
Ліванський фунт0.018538
Лівійський динар6.2803
Малайзійський ринггіт6.9003
Марокканський дирхам3.1262
Донг0.0012141
Бат0.92008
Дирхам ОАЕ7.6084
Туніський динар10.2938
Узбецький сум0.002655
Новий тайванський долар1.00242
Туркменський новий манат7.9845
Ганське седі4.862
Сербський динар0.28787
Сомоні2.4721
Ларі8.4173
Бразильський реал5.0745
Золото47003.5
Срібло701.56
Платина31322.92
Паладій65010.54

Курси валют, встановлені НБУ на: 09.03.2021

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
BAVL0.4950.4950.4950.49579200.00
MHPC18018017617651102.00

Дані за 05.03.2021