Наші наступні проєкти – концесія залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала морського порту «Чорноморськ», - Владислав Криклій

20.10.2020 19:06 | Міністерство інфраструктури України

20 Жовтня 2020, 14:58 продовжує підготовку та реалізацію перспективних проєктів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях. Відтак, наступними масштабними проєктами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту «Чорноморськ».

Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії «Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки» сьогодні, 20 жовтня. Захід був організований Американською торговельною палатою України (АСС). Участь у ньому також взяли Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко, в.о. голови АМПУ Олександр Голодницький, представники Мінінфраструктури, АСС, Укрзалізниці, бізнесу та громадськості.

«Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами. Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проєктів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях. Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів. Наступні потенційні проєкти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ», - зазначив очільник Міністерства.

Владислав Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проєктом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – «Ернст&Янг» та Hamburg Port Consulting. «На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації. А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс», - відмітив Міністр інфраструктури.

Наступним після цього перспективним проєктом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ». Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проєкту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу. Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року.

Владислав Криклій також поділився найближчими планами щодо реалізації потенційних концесійних проєктів в інших морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу. «Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту. Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси. Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО. Також ми плануємо запуск концесійних проєктів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проєктів», - додав очільник Міністерства.

Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ.

Владислав Криклій зазначив про плани Міністерства в розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм ДПП, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility. Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США.

Крім цього, команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів. «Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд. Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти. До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини. За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті», - повідомив Владислав Криклій.

За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проєктів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці. Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проєкти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського. «Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн. Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити. У середньому концесійний проєкт триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку. У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проєктів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів», - підсумував Міністр.

Оперативна інформація — на телеграм-каналі https://t.me/vladyslavkryklii.






Додати коментар

Користувач:
email:





Underwriters help
Issuers sell securities
To the public market

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 30 червня: нафта дешевшає, "Сбербанк" очікує тяжкі часи для економіки московія
20:50 - Частка непрацюючих кредитів в банках України продовжує скорочуватись
20:26 - Китай зміцнює позиції на Кубі, залишаючи Росію позаду
20:15 - Суд відхилив вимогу "Ковальської" скасувати рішення АМКУ щодо купівлі заводів CRH
19:53 - Продажі алюмінію з московія до Китаю підскочили на понад 50%
19:20 - На замміністра енергетики НАБУ склало протокол за ненадання інформації про міжнародну допомогу
18:56 - Долар переживає найгірший старт року з 1973 року на тлі політики Трампа
18:32 - До двох кредитних спілок застосовано заходи впливу
18:30 - Танкер із мільйоном барелів нафти вибухнув після візиту до московії
18:15 - Відтепер в "Дії" можна замінити техпаспорт
17:59 - Схвалено Білу книгу з управління ESG-ризиками у фінансовому секторі
17:47 - "Сбербанк" закликав готуватися до складних часів в економіці московія
17:40 - Україна отримала другий транш від Канади близько 1,7 мільярд доларів в межах ERA
17:35 - Мінекономіки та DFC провели зустріч з міжнародними фінансовими організаціями та партнерами щодо функціонування Інвестиційного фонду відбудови
17:20 - Як втрачаються податки від споживання тютюнових та нікотиновмісних виробів
17:12 - Засідання Комісії
17:10 - США дозволили фінансування російської АЕС в Угорщині попри санкції
17:05 - На Черкащині незаконно видобували каоліни: збитки державі – 190 мільйонів
16:48 - ПриватБанк продасть "безнадійні" кредити на понад п’ять мільярдів гривень
16:45 - Абрамовичу загрожує втрата до 96% від інвестицій в американську сталь
16:21 - Держпідтримка не рятує вугільну галузь московія від гострої кризи
16:20 - В Україні лохина вдвічі дорожча, ніж торік: що буде з цінами далі
16:01 - Шмигалю передали подання про призначення голови БЕБ на тлі можливих змін в уряді
16:01 - Польський нафтовий гігант відмовився від російських постачань
15:45 - Отримуйте перевірену інформацію з офіційних ресурсів Комісії швидко та доступно
15:33 - Повідомлення про учасника індустріального парку "Сигнівка"
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025
15:15 - "Чорноморка" відкриє ресторани у Литві та Угорщині
15:13 - Китай продемонстрував свою зброю, яка спричиняє блекаут
15:12 - Торгові переговори США і Канади підняли Волл-стріт до рекордів


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32311
Австралійський долар27.2899
Така0.34022
Канадський долар30.5669
Юань Женьміньбі5.8312
Чеська крона1.9793
Данська крона6.5656
Гонконгівський долар5.3221
Форинт0.122569
Індійська рупія0.48719
Рупія0.0025727
Новий ізраїльський шекель12.3881
Єна0.28948
Теньге0.080396
Вона0.030838
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.923
Мексиканське песо2.2175
Молдовський лей2.4728
Новозеландський долар25.3263
Норвезька крона4.1415
Саудівський ріял11.1395
Сінгапурський долар32.7831
Донг0.0016008
Ренд2.3508
Шведська крона4.3967
Швейцарський франк52.4135
Бат1.28451
Дирхам ОАЕ11.3758
Туніський динар14.4473
Єгипетський фунт0.8424
Фунт стерлінгів57.2704
Долар США41.7788
Сербський динар0.41808
Азербайджанський манат24.5714
Румунський лей9.6516
Турецька ліра1.0501
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3997
Болгарський лев25.0472
Євро48.9856
Ларі15.3474
Злотий11.5478
Золото136996.03
Срібло1500.34
Платина56721.41
Паладій48106.2

Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025