Наші наступні проєкти – концесія залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала морського порту «Чорноморськ», - Владислав Криклій

20.10.2020 19:06 | Міністерство інфраструктури України

20 Жовтня 2020, 14:58 продовжує підготовку та реалізацію перспективних проєктів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях. Відтак, наступними масштабними проєктами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту «Чорноморськ».

Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії «Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки» сьогодні, 20 жовтня. Захід був організований Американською торговельною палатою України (АСС). Участь у ньому також взяли Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко, в.о. голови АМПУ Олександр Голодницький, представники Мінінфраструктури, АСС, Укрзалізниці, бізнесу та громадськості.

«Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами. Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проєктів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях. Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів. Наступні потенційні проєкти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ», - зазначив очільник Міністерства.

Владислав Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проєктом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – «Ернст&Янг» та Hamburg Port Consulting. «На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації. А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс», - відмітив Міністр інфраструктури.

Наступним після цього перспективним проєктом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ». Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проєкту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу. Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року.

Владислав Криклій також поділився найближчими планами щодо реалізації потенційних концесійних проєктів в інших морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу. «Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту. Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси. Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО. Також ми плануємо запуск концесійних проєктів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проєктів», - додав очільник Міністерства.

Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ.

Владислав Криклій зазначив про плани Міністерства в розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм ДПП, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility. Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США.

Крім цього, команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів. «Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд. Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти. До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини. За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті», - повідомив Владислав Криклій.

За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проєктів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці. Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проєкти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського. «Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн. Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити. У середньому концесійний проєкт триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку. У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проєктів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів», - підсумував Міністр.

Оперативна інформація — на телеграм-каналі https://t.me/vladyslavkryklii.






Додати коментар

Користувач:
email:





Money in motion
Fluctuations everywhere
Tread cautiously now

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 14.11.2025
23:16 - Милованов залишає наглядову раду "Укроборонпром"
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:55 - США ввели санкції проти українських компаній, які допомагали Ірану виробляти дрони
21:00 - Новини 13 листопада: Реакція на операцію "Мідас", деталі "тисячі Зеленського"
20:50 - Створена Міжвідомча робоча група (МРГ) для вдосконалення законодавства у сфері оборонних закупівель
20:50 - Німецькі товари потрапляли до підсанкційної російської компанї через Узбекистан – ЗМІ
20:45 - НАЗК зареєстрував першу сотню лобістів
20:37 - Уряд зупинив конкурс на очільника "Оператора ГТС" – Свириденко
20:30 - Уряд включив до реєстру ще один індустріальний парк
20:25 - Нові правила для визначення критично важливих підприємств
20:00 - Безмитне ввезення обладнання для проєкту ТОВ «СЛАВСКІ»
20:00 - Виробник IQOS змінив твердження про його властивості – АМКУ
19:56 - За двох фігуранток "плівок Міндіча" внесли застави
19:40 - «НЕКСУС Одеса» включено до реєстру індустріальних парків
19:40 - На Волині збудують завод з виробництва сухого картопляного пюре
19:30 - Провал корпоративного управління в "Енергоатомі" став ударом по всій реформі
19:20 - «Коростень-Подільський» включено до реєстру індустріальних парків
19:05 - Чеський центробанк протестує біткоїни
18:58 - Розпочинається обговорення змін до порядку видачі юридичним особам ліцензії на здійснення операцій з готівкою
18:50 - Ціни на картоплю в Україні знизились: скільки коштує овоч
18:28 - 14 листопада графіки відключень світла діятимуть цілодобово
18:00 - "Укрпошта" безкоштовно доставлятиме товари з АТБ у будь-який населений пункт України
17:50 - ФДМУ продав автодром: вартість зросла майже у 6000 разів
17:40 - У Варшаві підписано нові інвестиційні угоди між Україною та ЄС під час ReBuild Ukraine
17:27 - Кабмін і Mastercard запускають цифрове партнерство: що передбачає
17:24 - У московії заявили про хакерську атаку на портову інфраструктуру
17:20 - У Франківську власники сонячних електростанцій перекрили дорогу: що вимагають
17:09 - Реєстр сільськогосподарських дорадчих служб


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32328
Австралійський долар27.6151
Така0.3442
Канадський долар30.0479
Юань Женьміньбі5.9277
Чеська крона2.0209
Данська крона6.5459
Гонконгівський долар5.4132
Форинт0.127324
Індійська рупія0.47441
Рупія0.0025147
Новий ізраїльський шекель13.1114
Єна0.27205
Теньге0.080421
Вона0.028748
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.1899
Мексиканське песо2.3033
Молдовський лей2.4977
Новозеландський долар23.8546
Норвезька крона4.1901
Саудівський ріял11.2171
Сінгапурський долар32.352
Донг0.0015964
Ренд2.4752
Шведська крона4.47
Швейцарський франк52.8909
Бат1.30262
Дирхам ОАЕ11.4526
Туніський динар14.3138
Єгипетський фунт0.8914
Фунт стерлінгів55.4321
Долар США42.0641
Сербський динар0.41707
Азербайджанський манат24.7407
Румунський лей9.6149
Турецька ліра0.9955
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.2491
Болгарський лев24.9891
Євро48.8827
Ларі15.5505
Злотий11.5615
Золото178420.35
Срібло2275.24
Платина68183.8
Паладій62529.55

Курси валют, встановлені НБУ на 14.11.2025