Наші наступні проєкти – концесія залізнично-поромного комплексу та контейнерного термінала морського порту «Чорноморськ», - Владислав Криклій

20.10.2020 19:06 | Міністерство інфраструктури України

20 Жовтня 2020, 14:58 продовжує підготовку та реалізацію перспективних проєктів державно-приватного партнерства (ДПП) у різних інфраструктурних галузях. Відтак, наступними масштабними проєктами відомства у морській галузі будуть концесії залізнично-поромного комплексу, а також першого і контейнерного терміналів морського торговельного порту «Чорноморськ».

Про це повідомив Міністр інфраструктури України Владислав Криклій під час панельної дискусії «Приватизація та концесія в транспорті 2020-2021: наступні кроки» сьогодні, 20 жовтня. Захід був організований Американською торговельною палатою України (АСС). Участь у ньому також взяли Президент Американської торговельної палати в Україні Андрій Гундер, голова Фонду держмайна Дмитро Сенниченко, в.о. голови АМПУ Олександр Голодницький, представники Мінінфраструктури, АСС, Укрзалізниці, бізнесу та громадськості.

«Я переконаний у тому, що бізнес має максимально бути залученим до управління державними активами. Сьогодні у Міністерстві ми працюємо над реалізацією перспективних проєктів державно-приватного партнерства у різних інфраструктурних галузях. Влітку ми передали в концесію перші морські порти України – “Ольвія” та Херсон із загальним обсягом інвестицій близько 134 млн доларів, та наразі продовжуємо супроводжувати наших концесіонерів. Наступні потенційні проєкти – концесія залізнично-поромного комплексу, а також першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ», - зазначив очільник Міністерства.

Владислав Криклій розповів, що сьогодні було завершено етап прекваліфікації за проєктом концесії залізнично-поромного комплексу Чорноморського морського порту та допущено до торгів 2 компанії – «Ернст&Янг» та Hamburg Port Consulting. «На наступному тижні ми плануємо провести торги і визначити переможця, який надаватиме консультативні послуги з підготовки ТЕО та конкурсної документації. А в ІІ-му кварталі 2021-го очікуємо оголосити сам конкурс», - відмітив Міністр інфраструктури.

Наступним після цього перспективним проєктом стане концесія першого та контейнерного терміналів морського порту «Чорноморськ». Наразі триває відбір юридичних та технічних консультантів для підготовки пре-ТЕО проєкту, переможець якого буде визначений наприкінці жовтня та вже з листопада розпочне відповідну роботу. Сам концесійний конкурс планується до проведення в кінці наступного року.

Владислав Криклій також поділився найближчими планами щодо реалізації потенційних концесійних проєктів в інших морських портах України, зокрема, Бердянська, Одеси та Ізмаїлу. «Консультантами Egis International вже підготовлений остаточний звіт пре-ТЕО Бердянського морського торговельного порту. Ведуться переговори з потенційним приватним інвестором щодо розробки ТЕО концесії в порту Одеси. Знайдено фінансування на розробку пре-ТЕО концесії морського порту Ізмаїл, зараз триває розробка ТЗ для пре-ТЕО. Також ми плануємо запуск концесійних проєктів у Маріупольському та Ренійському морських портах і наразі шукаємо фінансування пре-ТЕО для цих проєктів», - додав очільник Міністерства.

Разом з тим, до приватизації запропоновано 3 стивідорні компанії - Білгород-Дністровський морський торговельний порт, Скадовський морський торговельний порт та морський торговельний порт Усть-Дунайськ.

Владислав Криклій зазначив про плани Міністерства в розбудові якісних та сучасних автодоріг завдяки реалізації Програми розвитку української мережі автошляхів через механізм ДПП, яка наразі фіналізується за участі Світового Банку та Global Infrastructure Facility. Програма передбачає відновлення понад 4500 км доріг та залучення інвестицій з приватного сектору у розмірі близько 9 млрд доларів США.

Крім цього, команда у складі фахівців IFC та ЄБРР завершили попередній аналіз можливості передачі у концесію групами деяких аеропортів. «Передбачається, що вони зможуть отримати доступ державного співфінансування через спеціальний аеропортовий фонд. Джерелом наповнення фонду буде, у першу чергу, акциз на авіапальне, що дозволить щороку відновлювати по два регіональні аеропорти. До створення фонду ми вже реалізуємо концепцію ДПП – держава дає фінансування на відновлення злітно-посадкової смуги, а приватний інвестор інвестує у відновлення термінальної частини. За такою моделлю зараз будується аеропорт у Дніпрі та планується аеропорт на Закарпатті», - повідомив Владислав Криклій.

За його словами, наразі вивчається можливість започаткування і залізничного фонду, який може стати джерелом платежів за експлуатаційну готовність для здійснення концесії вокзалів та інших проєктів ДПП, а також пришвидшити процес оновлення пасажирського рухомого складу Укрзалізниці. Разом з цим, Міністерство активно готує концесійні проєкти залізничних вокзалів Харкова, Дніпра, Вінниці, Хмельницького, Миколаєва, Чопа та Київ-Пасажирського. «Загальний обсяг інвестицій, необхідний для модернізації 7 залізничних вокзалів – 3,8 млрд грн. Зараз ми проходимо необхідні процедури, які, звісно, хотілось би пришвидшити. У середньому концесійний проєкт триває 22 місяці, з яких 12 – на підготовку. У грудні матимемо рішення щодо доцільності підготовки ТЕО залізничних вокзалів, до березня 2021 року – ТЕО проєктів, і наступний крок – оголошення концесійних конкурсів», - підсумував Міністр.

Оперативна інформація — на телеграм-каналі https://t.me/vladyslavkryklii.






Додати коментар

Користувач:
email:





Bond yields fluctuate
Interest rates affect us all
Financial balance

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 31.10.2025
23:44 - Нідерланди після виборів 2025: що очікує українців під тимчасовим захистом
23:01 - Inflation to Continue to Decline, Economic Recovery to Remain Subdued due to War’s Consequences – Inflation Report
23:01 - Інфляція надалі знижуватиметься, а відновлення економіки залишатиметься стриманим через наслідки війни – Інфляційний звіт
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
22:58 - Inflation Report, October 2025
22:58 - Інфляційний звіт, жовтень 2025 року
21:00 - Новини 30 жовтня: застава Кудрицького, обстріл Слов’янської ТЕС
20:41 - Mastercard перевершив прогнози щодо прибутку
20:35 - На Донеччині внаслідок російського авіаудару по Слов'янській ТЕС загинули двоє енергетиків
19:55 - Ворог вдарив по Слов’янській ТЕС – Зеленський
19:46 - Нова Зеландія запровадила санкції проти тіньового флоту московія
19:30 - Країни G7 готові посилювати підтримку України у відновленні енергетичної інфраструктури, – Світлана Гринчук
19:25 - США відкладають нові обмеження на китайські компанії після зустрічі Трампа і Сі
18:38 - Відключення світла 31 жовтня діятимуть цілодобово
18:30 - Аграрії експортували перший мільйон тонн сої та ріпаку після встановлення мита
18:15 - Триває прийом заявок на гранти з відновлення України від уряду Нідерландів
18:15 - Розвідка доповіла Зеленському про вплив нових санкцій на московія
17:56 - Потяг Варшава-Київ матиме технічні труднощі: як доїхати у столицю
17:32 - Експорт палива з московія обвалився до найнижчих показників з 2022 року
17:31 - Інформація стосовно фізично зношеного та морально застарілого державного майна, яке обліковується на балансі суб’єктів господарювання, підпорядкованих Мінекономіки, вартість якого становить більш як 50 тисяч гривень станом на 10.10.2025
17:25 - Рада звертає увагу на значне зростання безмитних квот ЄС на перероблену продукцію
17:08 - Ритуальний бізнес в Україні: сукупна виручка зростає щороку, але лише чверть звітує про свій дохід – YouControl
16:55 - Надходження турзбору продовжують зростати: в які регіони подорожують найчастіше
16:34 - 13–14 листопада у Варшаві відбудеться ключова міжнародна енергетична конференція “Енергія відновлення: шлях до сильного енергетичного сектору України” в рамках виставки ReBuild Ukraine
16:30 - PlayCity на 4,8 мільйона гривень оштрафувало спортивний сайт Tribuna: яка причина
16:30 - Що відбувається з пенсіями
16:20 - Наступного року держава сплатить 43 мільярди гривень субсидій
16:19 - Засідання Комісії
16:09 - Наказ від 28.10.25 № 205 «Про надання грантів для виробництв переробної промисловості»


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32281
Австралійський долар27.4526
Така0.34375
Канадський долар29.9808
Юань Женьміньбі5.8996
Чеська крона1.9908
Данська крона6.4961
Гонконгівський долар5.4027
Форинт0.124718
Індійська рупія0.47314
Рупія0.0025228
Новий ізраїльський шекель12.8877
Єна0.27213
Теньге0.079131
Вона0.029281
Ліванський фунт0.000468
Малайзійський ринггіт10.001
Мексиканське песо2.2602
Молдовський лей2.4714
Новозеландський долар24.0615
Норвезька крона4.1658
Саудівський ріял11.1914
Сінгапурський долар32.2326
Донг0.001594
Ренд2.4198
Шведська крона4.4349
Швейцарський франк52.2927
Бат1.29202
Дирхам ОАЕ11.4267
Туніський динар14.2731
Єгипетський фунт0.8886
Фунт стерлінгів55.1487
Долар США41.9701
Сербський динар0.41374
Азербайджанський манат24.6854
Румунський лей9.5395
Турецька ліра0.9996
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.0038
Болгарський лев24.8153
Євро48.5132
Ларі15.4706
Злотий11.4282
Золото166513.01
Срібло2014.62
Платина66515.89
Паладій59170.71

Курси валют, встановлені НБУ на 31.10.2025