Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Банк – як злодій в нічному клубі: якщо гроші зникають, ніхто не хоче бачити камеру відеоспостереження.

- Fin.Org.UA

Новини

23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
19:30 - Нові індустріальні парки «МІСТО ДІЙ» та «ФУРСИ» включено до Реєстру
19:00 - Українські банки уклали кредитну угоду на 21,5 мільярда гривень для ОПК
18:44 - Міндіч заперечує свій зв’язок з виробником дронів "Файєр поінт"
18:35 - Заява Міністерства енергетики України щодо незаконного «ліцензування» енергоблока Запорізької атомної електростанції російською федерацією
18:16 - Українські банки об’єдналися для фінансування підприємства ОПК на понад 20 млрд грн
17:50 - Гендиректором "Укргазвидобування" став Юрій Ткачук
17:30 - Національний кешбек: виплата за жовтень-листопад відбудеться цими вихідними
17:20 - Затверджено порогове значення кредитної заборгованості, інформація про яку надається з Кредитного реєстру Національного банку
17:10 - Мінфін розповів про ситуацію із затвердженням місцевих бюджетів
16:46 - Повідомлення про оприлюднення проєкту розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження рішення наглядової ради Ради бізнес-омбудсмена щодо обрання Анки Фельдгузен на посаду бізнес-омбудсмена»
16:41 - Проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження рішення наглядової ради Ради бізнес-омбудсмена щодо обрання Анки Фельдгузен на посаду бізнес-омбудсмена»
16:38 - Російський бізнес пожалівся Путіну на масову націоналізацію
16:30 - Що впливатиме на економіку на початку 2026 року
16:07 - АРМА вже отримало майже 2,5 мільйона гривень за продане судно USKO MFU
16:00 - Курси валют, встановлені НБУ на 29.12.2025
15:37 - АМКУ оштрафував дві компанії за змову під час торгів Міноборони
15:12 - Міненерго до кінця грудня має надати річний план нарощення когенерації
15:09 - Швеція внесла до Фонду підтримки енергетики України додаткові 63,8 мільйони євро
15:04 - Участь Мінекономіки у засіданні Уряду 23 грудня 2025 року
15:02 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:58 - Участь Мінекономіки у роботі Верховної Ради України 22 грудня 2025 року
14:54 - Повідомлення про оприлюднення проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо окремих питань у сфері оцінки відповідності»
14:50 - Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо окремих питань у сфері оцінки відповідності»
14:46 - У 2025 році українці зібрали 57,6 мільйона тонн зерна
14:42 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
14:25 - московія готується до чергового масованого удару по енергосистемі – голова "Укренерго"
14:23 - ФОП на загальній системі отримав дохід від видів діяльності, які не зазначені в реєстраційних даних платника податку: оподаткування доходу
14:21 - Щодо сплати ФОПом – платником єдиного податку четвертої групи позитивного значення різниці між сумою загального МПЗ та загальною сумою сплачених податків, зборів, платежів і витрат на оренду земельних ділянок
14:18 - До уваги осіб, які одночасно є платниками земельного податку та орендної плати!


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32549
Австралійський долар28.2121
Така0.34417
Канадський долар30.7427
Юань Женьміньбі6.0031
Чеська крона2.0458
Данська крона6.634
Гонконгівський долар5.4125
Форинт0.127686
Індійська рупія0.46817
Рупія0.0025107
Новий ізраїльський шекель13.1651
Єна0.26891
Теньге0.083207
Вона0.0291
Ліванський фунт0.00047
Малайзійський ринггіт10.3905
Мексиканське песо2.3468
Молдовський лей2.5055
Новозеландський долар24.4853
Норвезька крона4.1952
Саудівський ріял11.2149
Сінгапурський долар32.7548
Донг0.0015993
Ренд2.5223
Шведська крона4.5814
Швейцарський франк53.2857
Бат1.35519
Дирхам ОАЕ11.4528
Туніський динар14.5635
Єгипетський фунт0.8844
Фунт стерлінгів56.7692
Долар США42.0637
Сербський динар0.42217
Азербайджанський манат24.7434
Румунський лей9.7358
Турецька ліра0.9799
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.649
Болгарський лев25.3228
Євро49.5552
Ларі15.6023
Злотий11.7401
Золото189740.52
Срібло3129.08
Платина100323.61
Паладій77128.42

Курси валют, встановлені НБУ на 29.12.2025