Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Не скаржися на гроші, якщо в тебе мало їх,
Бо, можливо, причина в тому, що ти їх не плануєш
Не звинуй банкіра за свій недостаток
Бо рецептом є - більше заробляй і май на увазі всі витрати

- Fin.Org.UA

Новини

13:55 - Тепличні огірки знов дорожчають: яка нині їхня ціна
13:01 - Прокуратура не змогла "вигнати" "Нову пошту" з гуртожитку київського університету
12:55 - На Одещині енергетики повернули світло для тисяч родин після обстрілів московія
12:00 - "Укрзалізниця" отримала нову спецтехніку
11:05 - Пункт пропуску "Орлівка" призупинив роботу після атаки московія: які альтернативи
10:58 - Державне "Центренерго" відсудило у компанії 240 мільйонів за непоставлене вугілля
10:00 - Ворожі БпЛА влучили в енергооб'єкти на Одещині
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 23.11.2025
19:10 - 23 листопада світло вимикатимуть у більшості регіонів України
17:40 - Умови програми"Національний кешбек" змінилися
17:00 - "Укрзалізниця" збільшує обсяги перевезення зерна
16:20 - Прокурори повернули громаді Харкова 7,5 га землі: що на ній буде
15:15 - «Національний кешбек» змінює категорії витрачання коштів
15:15 - Уряд запускає аудит АТ "Українська оборонна промисловість" – Свириденко
14:05 - ДБР повідомило про результати перевірки щодо тиску на слідчих
13:40 - Чи є економічні ризики і збитки, пов’язані з діяльністю Єрмака? Припущення та огляд думок.
13:40 - Зеленський розповів про хід аудиту енергетичних компаній
13:20 - На "Зимову підтримку" подали заявки майже 10 мільйонів українців
13:00 - НАБУ та САП викрили корупцію у галузі морського транспорту
12:10 - Окупанти остаточно вичерпали запаси каоліну біля Маріуполя
11:05 - Виробники цукру пожалілися, що продають його вже нижче собівартості
10:00 - московіяни вдарили по пункту пропуску на кордоні з Румунією
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 22.11.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 21 листопада: московія пошкодила всі великі тепло- та гідроелектростанції України, санкції проти "Луойла" та "Роснефти" стартували
20:35 - У Мінфіні розкритикували ідею підняти зарплати учителям до трьох мінімалок
20:25 - НБУ пояснив зростання обсягів касових оборотів банків
20:10 - Французькі виробники дронів розглядають угоди з Україною
19:50 - Україна-Італія: відбувся воркшоп щодо нових можливостей співпраці в агропромисловості
19:35 - Грецькі судновласники уникають відкрито транспортувати нафту московія


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32349
Австралійський долар27.237
Така0.34536
Канадський долар29.998
Юань Женьміньбі5.9442
Чеська крона2.0107
Данська крона6.5213
Гонконгівський долар5.4299
Форинт0.126997
Індійська рупія0.47247
Рупія0.0025298
Новий ізраїльський шекель12.884
Єна0.26956
Теньге0.081174
Вона0.028676
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.1908
Мексиканське песо2.2932
Молдовський лей2.4797
Новозеландський долар23.6696
Норвезька крона4.1294
Саудівський ріял11.2698
Сінгапурський долар32.3193
Донг0.0016029
Ренд2.4367
Шведська крона4.4166
Швейцарський франк52.4342
Бат1.30281
Дирхам ОАЕ11.5079
Туніський динар14.2973
Єгипетський фунт0.8909
Фунт стерлінгів55.3024
Долар США42.2672
Сербський динар0.4152
Азербайджанський манат24.8601
Румунський лей9.5694
Турецька ліра0.9958
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.274
Болгарський лев24.8967
Євро48.7045
Ларі15.6337
Злотий11.4704
Золото171797.57
Срібло2091.31
Платина64141.74
Паладій58130.08

Курси валют, встановлені НБУ на 24.11.2025