Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bonds, futures, options
Trading happens every day
A complex market

- Fin.Org.UA

Новини

10:55 - Свириденко озвучила, що уряд хоче додати до нового пакета "зимової підтримки"
10:00 - "Укрзалізниця" повідомила, коли планує довести євроколію до Львова
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 02.11.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
18:00 - За тиждень Нацбанк продав 691 мільйон доларів
16:59 - Уряд запускає уніфіковану платформу послуг для ветеранів
16:00 - Українці зможуть безкоштовно проїхати 3000 кілометрів "Укрзалізницею" – Зеленський
15:44 - Зеленський анонсував виплати нової "зимової підтримки"
15:01 - Проорбанівська медіагрупа купує головний таблоїд Угорщини перед виборами
14:35 - Економічні аргументи правих партій у Європі: між реальністю та популізмом
14:30 - Італійська поліція вилучила 1,5 мільярда доларів у виробника алкоголю через податки
14:00 - Світлана Гринчук обговорила з канадським бізнесом потенційні проєкти з відновлення енергосектору України
13:45 - В Києві та Дніпрі на окремих дорогах зменшили дозволену швидкість руху
13:05 - Світлана Гринчук: атаки росії на енергетичну інфраструктуру становлять загрозу глобальній енергетичній безпеці
12:40 - Прифронтові громади Сумщини отримають ще 100 мільйонів
11:45 - Світлана Гринчук: підтримка партнерів G7 допоможе Україні впевнено пройти опалювальний сезон
11:35 - Україна призупинила експорт дров і деревини
10:55 - Mercedes-Benz Україна презентує рекламну кампанію "Разом з тобою" за участі Еліни Світоліної
10:40 - московіяни атакували об'єкт газовидобувної галузі на Полтавщині
10:00 - В "Приватбанку" стався збій
09:10 - Світлана Гринчук: На саміті в Торонто країни G7 зобов'язалися сприяти зміцненню енергетичної безпеки України
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 01.11.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 31 жовтня: Gulliver закрили, дефіцит електроенергії сповільнить ріст ВВП
20:45 - Встановлено нульову квоту на експорт необробленої деревини (крім сосни)
20:45 - Акції Amazon злетіли на 12%: ШІ розганяє найшвидше зростання хмарного бізнесу за роки
20:15 - Канада хоче забрати вантажний літак московія і подарувати його Україні
20:10 - В "Укренерго" показали графіки відключень на 1 листопада
19:47 - Канада надає Україні 10 мільйонів канадських доларів для відновлення та захисту енергетичної інфраструктури напередодні зими
19:45 - Орбан просить США зробити виняток для Угорщини в санкціях на російську нафту


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32226
Австралійський долар27.383
Така0.3432
Канадський долар29.8634
Юань Женьміньбі5.8868
Чеська крона1.9902
Данська крона6.4824
Гонконгівський долар5.3908
Форинт0.124754
Індійська рупія0.4719
Рупія0.0025188
Новий ізраїльський шекель12.8963
Єна0.27184
Теньге0.079094
Вона0.02933
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт10.0011
Мексиканське песо2.2585
Молдовський лей2.4624
Новозеландський долар23.9457
Норвезька крона4.1538
Саудівський ріял11.1707
Сінгапурський долар32.1853
Донг0.0015921
Ренд2.4154
Шведська крона4.4313
Швейцарський франк52.1179
Бат1.2965
Дирхам ОАЕ11.4055
Туніський динар14.2167
Єгипетський фунт0.8869
Фунт стерлінгів54.9167
Долар США41.8924
Сербський динар0.41298
Азербайджанський манат24.6397
Румунський лей9.5182
Турецька ліра0.9963
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.8833
Болгарський лев24.7562
Євро48.4088
Ларі15.4499
Злотий11.3727
Золото168557
Срібло2055
Платина66848.96
Паладій61549.15

Курси валют, встановлені НБУ на 03.11.2025