Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Greece, Spain, Italy,
Debt woes weigh on the markets,
Europeans hold breath.

- Fin.Org.UA

Новини

15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 27.11.2025
14:20 - В Україні понад половину боргів за комунпослуги закрили без їхнього стягнення
14:17 - ЄБРР надасть гарантію на 150 мільйонів під кредит EVA на логістичні хаби
14:00 - Інклюзивні робочі місця: бізнес отримав від держави 300 мільйонів гривень
13:40 - московія майже в 50 разів збільшила закупівлі бензину у Білорусі після ударів дронів по НПЗ
13:30 - В угоді між "Укрзалізницею" та Alstom мала бути локалізація – депутат
13:10 - Управління податковими ризиками – важливий напрямок роботи новітньої ДПС
13:10 - "Нова пошта" заявила про розсилку фейкових листів від нібито їхнього імені
13:09 - Як завантажити власний кваліфікований сертифікат відкритого ключа?
13:09 - Національний банк заборонив ТОВ “ФК “ОБМІН24” та ТОВ “ФК “ІКС ЧЕНДЖ” надання фінансових послуг через інтернет-сервіси та брендовані відділення “Obmin24” та “X-Change”
13:07 - Порядок та підстави відмови в реєстрації РРО
13:06 - Щодо порядку оформлення документальних перевірок дотримання платниками податкового, валютного та іншого законодавства
13:05 - Порушення норм щодо внесення місць зберігання до Єдиного реєстру місць зберігання: відповідальність
13:03 - Про особливості заповнення податкової звітності у разі здійснення платником звільнених від ПДВ деяких операцій
13:01 - До уваги суб’єктів ЗЕД!
13:00 - Як батько з сином відновлюють господарство у зруйнованому селі на Миколаївщині
12:59 - Чи є об’єктом оподаткування військовим збором cума грошового забезпечення, отриманого військовослужбовцями?
12:58 - В межах місяця резидентом Дія Сіті з працівником було розірвано гіг-контракт та укладено з ним трудовий договір: нарахування єдиного внеску
12:56 - Коли ФОП подає податкову декларацію з плати за землю
12:54 -  Заповнення поля «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати бюджетних/небюджетних платежів
12:52 - ЦОПи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області – безбар’єрний простір для отримання податкового сервісу
12:50 - Рентна плата: за спеціальне використання води платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету майже на 69,0 млн гривень
12:50 - Італія розширює розслідування щодо Meta через ШІ у WhatsApp
12:49 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини від юридичних осіб – платників єдиного податку надійшло понад 651,5 млн гривень
12:48 - Загальний фонд державного бюджету у січні – жовтні отримав від платників Дніпропетровщини понад 43,0 млрд грн податкових платежів
12:47 - Підсумки діяльності Офісу податкових консультантів
12:46 - Дієва комунікація – важливий інструмент взаємодії влади і бізнесу
12:44 - Дніпропетровщина: боротьба з нелегальним обігом пального
12:42 - «Податки захищають»: які податки сплачує Ганна, здаючи в оренду дві квартири
12:40 - Податок на землю: за 10 місяців третину земельного податку сплатили платники Дніпропетровщини та Києва


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32436
Австралійський долар27.4603
Така0.34564
Канадський долар30.014
Юань Женьміньбі5.9746
Чеська крона2.0254
Данська крона6.5537
Гонконгівський долар5.4384
Форинт0.128092
Індійська рупія0.47382
Рупія0.0025379
Новий ізраїльський шекель12.8893
Єна0.27031
Теньге0.081568
Вона0.028681
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.2262
Мексиканське песо2.3023
Молдовський лей2.4809
Новозеландський долар23.9876
Норвезька крона4.134
Саудівський ріял11.2772
Сінгапурський долар32.5776
Донг0.0016039
Ренд2.4664
Шведська крона4.4373
Швейцарський франк52.4147
Бат1.3124
Дирхам ОАЕ11.5167
Туніський динар14.3541
Єгипетський фунт0.8865
Фунт стерлінгів55.7666
Долар США42.2987
Сербський динар0.41706
Азербайджанський манат24.8787
Румунський лей9.6157
Турецька ліра0.9963
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4645
Болгарський лев25.0318
Євро48.9481
Ларі15.6621
Злотий11.5681
Золото175746.45
Срібло2210.53
Платина66134.86
Паладій59676.7

Курси валют, встановлені НБУ на 27.11.2025