Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Financial world turns
Invest, save, spend, and plan ahead
Money never sleeps

- Fin.Org.UA

Новини

15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 01.12.2025
14:50 - Україна планує затвердити нові техрегламенти виробництва транспорту
14:40 - "Енергоатом" сплатив до бюджету 40 мільярдів: компанію перевіряють після скандалу
14:25 - Армія московія завдала удар по енергооб'єкту на Сумщині, є поранений
14:10 - НБУ оновить регулювання діяльності "агрокредитного" фонду
13:55 - У Болгарії збудують завод флоат-скла, орієнтований на поставки в Україну
13:35 - В Україні меншає пропозицій роботи: які вакансії скорочують найсуттєвіше
13:20 - Житлові ваучери для ВПО: уряд повідомив, коли визначить механізм реалізації
13:05 - Китайські компанії захоплюють ключові ринки московії – розвідка
13:00 - 5 трендів, що змінюють агробізнес України
12:45 - Програма відновлення України: ще 9 проєктів громад отримають фінансування
12:40 - В Києві ліквідували мережу магазинів Vape shoper з нелегальними товарами
12:30 - Слова Генерального прокурора VS статистика ОГП: кому вірити?
12:29 - Майбутнє — за вітровою енергетикою: суд підтвердив законність будівництва ВЕС на полонині Руна
12:20 - В Україні запускають програму створення протипожежних дронів і роботів: які умови
12:05 - "Гулівер" остаточно перейшов у власність банків: АМКУ дав дозвіл
11:45 - В Україні побільшало підозрілих фінансових операцій: чого вони стосуються
11:42 - Застосування РРО в господарській одиниці: які документи необхідно зберігати суб’єкту господарювання на місці проведення розрахунків?
11:42 - Регулювання діяльності Фонду часткового гарантування кредитів у сільському господарстві буде оновлено
11:41 - До уваги платників рентної плати!
11:40 - Європейська бізнес асоціація змінила двох членів правління
11:39 - За об’єкти нерухомості власника – юридичної особи встановлені нульові ставки: чи подається податкова декларація з податку на нерухоме майно?
11:37 - Перехід права власності на транспортний засіб протягом звітного року: деякі особливості заповнення податкової декларації
11:32 - До уваги платників податку на прибуток підприємств!
11:30 - Держенергонагляд оцінив готовність електромереж до зими
11:26 - Юридична особа – сільськогосподарський товаровиробник отримав відсотки за депозитом, безповоротну/поворотну фінансову допомогу: чи виникає дохід?
11:25 - Умови, за яких вважається прийнятою контролюючим органом податкова звітність, у тому числі подана в електронному вигляді
11:19 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
11:18 - Чи підлягає оподаткуванню військовим збором сума орендної плати, що виплачується за договором оренди нерухомого (рухомого) майна?
11:16 - На яку ПСП має право платник ПДФО, який утримує двох і більше дітей віком до 18 років?


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32405
Австралійський долар27.587
Така0.34531
Канадський долар30.1469
Юань Женьміньбі5.9736
Чеська крона2.0232
Данська крона6.5462
Гонконгівський долар5.4302
Форинт0.128203
Індійська рупія0.47257
Рупія0.0025347
Новий ізраїльський шекель12.9571
Єна0.27074
Теньге0.082332
Вона0.028765
Ліванський фунт0.000472
Малайзійський ринггіт10.226
Мексиканське песо2.3039
Молдовський лей2.4862
Новозеландський долар24.1318
Норвезька крона4.1602
Саудівський ріял11.2661
Сінгапурський долар32.5724
Донг0.0016032
Ренд2.4686
Шведська крона4.46
Швейцарський франк52.4718
Бат1.31314
Дирхам ОАЕ11.5078
Туніський динар14.3411
Єгипетський фунт0.8872
Фунт стерлінгів55.8651
Долар США42.266
Сербський динар0.41663
Азербайджанський манат24.8594
Румунський лей9.6044
Турецька ліра0.9945
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4376
Болгарський лев24.9947
Євро48.8933
Ларі15.6408
Злотий11.5342
Золото176541.28
Срібло2276.8
Платина69025.03
Паладій60134.37

Курси валют, встановлені НБУ на 01.12.2025