Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Ціна акцій росте,
Ринок – це безмежні можливості,
Інвестуй, бути успішним.

- Fin.Org.UA

Новини

20:51 - На Київщині коштом UNITED24 відбудують амбулаторію, значно пошкоджену росіянами ще на початку війни
20:36 - Нові можливості транскордонного та регіонального співробітництва: Уряд підтримав ратифікацію угод про фінансування низки програм ЄС
20:13 - Фонд підтримки енергетики України зібрав близько 410 мільйонів євро – Шмигаль
19:59 - ПриватБанк відстояв право власності на один з найбільших ТЦ у Дніпрі: намагались відсудити ексвласники
19:54 - Модернізуємо мережу ЗВО: реорганізація Донецького національного університету економіки та Придніпровської державної академії фізичної культури і спорту
19:46 - У КМДА не згодні з рішенням Мінкульту щодо колишньої Арки дружби народів
19:35 - Енергорегулятор виявив схему продажу електрики бізнесу за цінами для населення
19:27 - Уряд прийняв постанову про Раду громадського контролю при Національній службі здоров’я України
19:21 - Уряд підтримав запровадження експериментального проекту зі створення мережі стартап-шкіл — інкубаторів — акселераторів
19:14 - Уряд компенсує понад 110 млн грн прифронтовим громадам зменшення надходжень місцевих податків у І кварталі 2024 року
18:54 - Україна очікує надходження 1,5 мільярда євро в межах Ukraine Facility вже цього тижня 
18:52 - Наближаємося до членства ЄС: Україна вперше взяла участь у пояснювальній сесії Європейської комісії, присвяченій цифровізації
18:44 - Уряд зареєстрував новий індустріальний парк
18:36 - Укріплюємо фронт та кордони: Уряд виділив на будівництво фортифікацій ще понад 8 млрд грн
18:30 - Страхового брокера включено до реєстру
18:25 - Рада підтримала спрощення торгівлі вживаними авто
18:25 - Укріплюємо фронт та кордони: Уряд виділив на будівництво фортифікацій ще понад 8 млрд грн
18:20 - За координації Міненерго миколаївські енергетики отримали автовишки для ремонтних робіт
18:18 - Уряд перерозподілив 5,5 млрд грн для ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, спричинених рф, та зміцнення обороноздатності держави
18:16 - Уряд затвердив план перетворення держпідприємства «Гарантований покупець» в акціонерне товариство
18:14 - Мінекономіки оголосило конкурс на незалежного члена наглядової ради "Укренерго"
18:11 - Уряд затвердив проведення оглядів витрат держбюджету в окремих сферах у 2024 році
18:10 - Прем’єр-міністр закликав українців до заощадження електроенергії: Усі разом маємо допомогти енергетиці вистояти
18:06 - Уряд схвалив ратифікацію міждержавної українсько-японської Конвенції про усунення подвійного оподаткування
18:00 - Уряд затвердив план перетворення держпідприємства «Гарантований покупець» в акціонерне товариство
18:00 - Київстар ТБ надає безоплатний доступ до платформи для жителів Харкова та області
17:55 - Чотирьом небанківським фінансовим установам змінено обсяг ліцензій
17:52 - Уряд виділив понад 8 мільярдів на будівництво фортифікацій
17:52 - «Зроблено в Україні»: новий індустріальний парк «BORSCHIV» спеціалізуватиметься на глибокій переробці сільгосппродукції
17:51 - Прем’єр-міністр: Україна залучить додатково 100 млн євро від Ради Європи для відновлення медицини


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.5508
Канадський долар28.8843
Юань Женьміньбі5.4625
Чеська крона1.6736
Данська крона5.6645
Гонконгівський долар5.0519
Форинт0.107419
Індійська рупія0.47496
Рупія0.0024406
Новий ізраїльський шекель10.4725
Єна0.25572
Теньге0.089218
Вона0.028726
Мексиканське песо2.3137
Молдовський лей2.2177
Новозеландський долар23.4072
Норвезька крона3.6031
московський рубль0.42478
Сінгапурський долар29.0539
Ренд2.0586
Шведська крона3.642
Швейцарський франк43.4438
Єгипетський фунт0.8239
Фунт стерлінгів49.0668
Долар США39.586
Білоруський рубль14.3886
Азербайджанський манат23.2831
Румунський лей8.4927
Турецька ліра1.2149
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.0959
Болгарський лев21.6045
Євро42.262
Злотий9.7956
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото91151.91
Срібло1067.34
Платина35958.34
Паладій39599.46

Курси валют, встановлені НБУ на 24.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861043.471043.471043.471043.47968340.16
227763996.94996.94996.94996.94249235.00
229025983.2983.2983.2983.2294960.00
229470918.98918.98918.98918.98275694.00
CRSR061023.011023.011023.011023.012046.02
TATM4.644.644.644.641392.00

Дані за 23.04.2024