Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





The market's impact
Reverberates through the world
A global dance floor

- Fin.Org.UA

Новини

11:17 - СБУ арештувала в Одесі судно "тіньового" флоту московія
11:11 - "Неоднозначне становище": "Укренерго" заборгувало "Укргідроенерго" 10 мільярдів
11:00 - Велика ілюзія малого бізнесу
10:51 - Банки України показали актуальний курс валют на 10 грудня
10:43 - Брифінг заступника Міністра енергетики Миколи Колісника про стан енергосистеми на 10 грудня
10:35 - Щодо подання заяв про бажання отримувати документи через Електронний кабінет
10:33 - До уваги ФОП – платників єдиного податку другої групи, які були мобілізовані або підписали контракт на проходження військової служби!
10:32 - Про критерії визнання осіб пов’язаними за рахунок економічного зв’язку
10:30 - Несплата (несвоєчасна сплата) авансового внеску з податку на прибуток підприємств при виплаті дивідендів (частини чистого прибутку) в період дії воєнного стану: чи є відповідальність?
10:30 - Світовий банк вперше інвестує у дві українські страхові компані
10:29 - До уваги суб’єктів господарювання роздрібної торгівлі – платників акцизного податку!
10:27 - На які види готівкових розрахунків не поширюється обмеження щодо граничних сум готівкових розрахунків?
10:26 - Юридична особа є власником нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці, права на яку у такої особи не оформлені: чи сплачується земельний податок?
10:24 - Що відноситься до стаціонарного джерела забруднення атмосфери?
10:19 - Щодо подання заяви іноземною компанією про взяття на облік/зняття з обліку як платника податку на прибуток підприємств зі статусом податкового резидента України
10:15 - Протягом якого терміну необхідно сплатити оскаржені в судовому порядку, донараховані згідно з актом перевірки, суми грошового зобов’язання?
10:13 - Щодо накладення електронної печатки або удосконаленої електронної печатки юридичною особою – постачальником (продавцем) при реєстрації ПН/РК
10:12 - Чи має право суб’єкт господарювання зареєструвати нову КОРО, якщо правоохоронними органами були вилучені всі касові документи?
10:11 - Видача фіскального чека, в якому відсутні обов’язкові реквізити: відповідальність
10:10 - У цифрову епоху електронний ключ став невід'ємним інструментом для бізнесу та громадян
10:10 - Більшість великих індійських НПЗ почали активно скуповувати нафту московія
10:09 - Загальний фонд держбюджету від платників Дніпропетровщини з вироблених товарів отримав понад 295,7 млн грн акцизного податку
10:08 - Більш ніж 83 тисячі РРО/ПРРО зареєстровано на Дніпропетровщині
10:06 - Плата за землю: від платників Дніпропетровщини до місцевих бюджетів надійшло понад 6,9 млрд гривень
10:05 - Робочий візит очільника податкової служби Дніпропетровщини до м. Кривого Рогу – ефективна комунікація зміцнює податкову дисципліну
10:05 - 64% українців планують спрямувати частину новорічного бюджету на благодійність – Deloitte
10:04 - Є питання до податкової? Тепер до Контакт-центру ДПС можна звернутися і за мобільними номерами
09:40 - В Україні зріс попит на автобуси та буси: що найчастіше купували у листопаді
09:30 - Нафта "завмерла" і стежить за переговорами щодо миру в Україні
09:00 - 78% відсотків біженців з України працевлаштувались у Польщі


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32436
Австралійський долар28.0016
Така0.34508
Канадський долар30.4664
Юань Женьміньбі5.9707
Чеська крона2.0233
Данська крона6.5728
Гонконгівський долар5.4207
Форинт0.127946
Індійська рупія0.46922
Рупія0.0025295
Новий ізраїльський шекель13.1283
Єна0.26982
Теньге0.081794
Вона0.028725
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.2537
Мексиканське песо2.3086
Молдовський лей2.4831
Новозеландський долар24.4075
Норвезька крона4.1686
Саудівський ріял11.2415
Сінгапурський долар32.5291
Донг0.0015998
Ренд2.473
Шведська крона4.5056
Швейцарський франк52.3048
Бат1.32424
Дирхам ОАЕ11.4858
Туніський динар14.3776
Єгипетський фунт0.886
Фунт стерлінгів56.1888
Долар США42.1838
Сербський динар0.418
Азербайджанський манат24.8111
Румунський лей9.6453
Турецька ліра0.9906
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.4757
Болгарський лев25.1049
Євро49.0935
Ларі15.6491
Злотий11.6055
Золото177390.05
Срібло2475.54
Платина69661.91
Паладій62308.43

Курси валют, встановлені НБУ на 10.12.2025