Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Markets in turmoil
Investors full of panic
Can we ride it out?

- Fin.Org.UA

Новини

15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 15.12.2025
15:00 - "Гулівер"відновив роботу, але відкрилися ще не всі магазини
14:58 - В Міненерго пояснили, чому в регіонах України велика різниця у відключеннях світла
14:35 - Чи є підтвердженням достовірності реєстраційного номера дані про РНОКПП з ДРФО, внесені до е-паспорта або е-свідоцтва про народження?
14:35 - Митники протестували новий цифровий контроль у портах: що він дає логістиці
14:33 - Податкова знижка: які відомості повинна містити довідка про доходи фізичної особи, що надається податковим агентом?
14:32 - Внесення ФОПом – платником єдиного податку змін щодо відомостей до реєстру платників єдиного податку
14:30 - Про право на звільнення від податкових обов’язків юридичних і фізичних осіб, які постраждали від російської агресії
14:28 - Про подання заяви фізичною особою про застосування пільги із земельного податку
14:27 - Термін та особливості проведення перевірки з питань дотримання принципу «витягнутої руки»
14:26 - До уваги платників ПДВ!
14:25 - Порушення використання КОРО та/або РК: яка відповідальність застосовується контролюючим органом до СГ?
14:17 - Золото сягнуло семитижневого максимуму, срібло встановило рекорд
13:59 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
13:58 - Компенсація за знищене житло: Україна отримала останній транш від БРРЄ
13:38 - Мінекономіки завершує підготовку проєкту нового Трудового кодексу
13:35 - "Дія" запустила нову військову облігацію "Амвросіївка": яка дохідність
13:15 - АРМА прийняло в управління корпоративні права виробника мінералки
13:00 - Nestle запустила першу виробничу лінію на новій фабриці на Волині
12:59 - Роботу старого сховища на Чорнобильській АЕС визнали безпечною до 2035 року
12:55 - московія атакувала енергетику у кількох регіонах: є знеструмлення
12:50 - Як ми ігноруємо відходи від руйнувань
12:21 - Нетипово для початку грудня: в Україні почали знижуватись ціни на огірки
12:15 - Курс гривні до євро встановив новий історичний антирекорд
12:12 - "Репараційний кредит": на бюджетну підтримку піде 90 мільярдів євро
11:59 - Посилюється рівень інформаційної безпеки та кіберзахисту надавачів фінансових послуг
11:55 - московія шість годин бомбила вугільну шахту України: є постраждалі
11:47 - Скандальну блогерку оштрафували за рекламу азартних ігор у соцмережах
11:44 - Податковий календар на 15 грудня 2025 року
11:43 - Щодо стягнення податкового боргу


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32532
Австралійський долар28.1136
Така0.34515
Канадський долар30.655
Юань Женьміньбі5.981
Чеська крона2.0409
Данська крона6.6224
Гонконгівський долар5.4191
Форинт0.128816
Індійська рупія0.46665
Рупія0.0025346
Новий ізраїльський шекель13.1584
Єна0.27035
Теньге0.080944
Вона0.028572
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.3009
Мексиканське песо2.3379
Молдовський лей2.4818
Новозеландський долар24.4976
Норвезька крона4.173
Саудівський ріял11.245
Сінгапурський долар32.6576
Донг0.0016038
Ренд2.502
Шведська крона4.5432
Швейцарський франк53.007
Бат1.33765
Дирхам ОАЕ11.4884
Туніський динар14.4603
Єгипетський фунт0.8876
Фунт стерлінгів56.4213
Долар США42.1936
Сербський динар0.4215
Азербайджанський манат24.8168
Румунський лей9.7171
Турецька ліра0.9882
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.6584
Болгарський лев25.2914
Євро49.4678
Ларі15.6551
Злотий11.7143
Золото182572.97
Срібло2705.39
Платина74100.4
Паладій64262.96

Курси валют, встановлені НБУ на 15.12.2025