Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Crypto boom or bust,
Digital coins in demand,
Bitcoin mania.

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 18 вересня: ексрегіонал Іванющенко у розшуку, у московія зупиняються АЗС через "форс-мажори"
20:40 - Кремль розглядає податок на розкіш і дивіденди, щоб врятувати бюджет
20:30 - Компанія з данськими інвестиціями купує агрофірму на заході України
20:20 - московія готує "силовий" бюджет проти санкцій і падіння нафтових цін
19:50 - Поліція знову прийшла з обшуками в "Київтеплоенерго": компанія заявила про тиск та зрив роботи
19:15 - Запобігти можливому браку персоналу: "Київхліб" перезапускає магазини без продавців
18:55 - Нацбанк показав курс долара і євро на п'ятницю 19 вересня
18:45 - За рік великої приватизації держава продала чотири об’єкти
18:30 - Рада спростила ввезення транспорту як гуманітарної допомоги
18:30 - "Укрзалізниця" відновила живлення на пошкодженій ділянці
18:25 - Чи справді магазини "Ельдорадо" згортають роботу: відповідь компанії
18:15 - У вересні експорт зернових залізницею скоротився
17:55 - московія розглядає новий стрибок податків попри обіцянки Путіна
17:50 - 1,2 тисячі українських сімей скористалися програмами "єОселя": які регіони в лідерах
17:40 - "Головне - інтереси споживачів". Аптеки заперечують причетність до зупинки "Дарниці"
17:20 - Окупанти не платять зарплату робітникам заповідника "Аскания-Нова"
17:14 - Держава отримала понад 8,9 млрд грн від великої приватизації
17:12 - Закриття кордону Польщі з Білоруссю зупинило 90% залізничних поставок з Китаю до ЄС
17:10 - Доллар вновь избежал падения в пропасть. По крайней мере пока
17:00 - Аграрна євроінтеграція: відбувся вебінар щодо прогресу в гармонізації українського законодавства з ЄС
17:00 - Огірки в Україні дорожчають: за яку ціну їх можна купити
16:38 - Борг великих компаній московії сягнув трильйонів – українська розвідка
16:25 - Український бізнес закликає скасувати експортне мито на сою та ріпак
16:25 - Витік даних: Нотаріальна палата вимагає зупинити тестування е-Нотаріату
16:17 - АМКУ оштрафував агрокомпанію, яка купила право оренди ділянок на Волині
16:03 - Присутність росії на енергетичних ринках - системний ризик для світової безпеки - Світлана Гринчук
15:55 - В Києві ліквідували мережу нелегальних гральних залів
15:54 - Засідання Комісії
15:45 - Один з найбільших покупців нафти з московія: Китай наростив експорт нафтопродуктів
15:40 - Українці сплатили військового збору у 4 рази більше, ніж минулого року


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32026
Австралійський долар27.4387
Така0.33922
Канадський долар29.9403
Юань Женьміньбі5.8052
Чеська крона2.0077
Данська крона6.5356
Гонконгівський долар5.3038
Форинт0.125571
Індійська рупія0.46801
Рупія0.0024969
Новий ізраїльський шекель12.3492
Єна0.2799
Теньге0.076237
Вона0.029752
Ліванський фунт0.000461
Малайзійський ринггіт9.8296
Мексиканське песо2.2618
Молдовський лей2.4968
Новозеландський долар24.3615
Норвезька крона4.2141
Саудівський ріял10.9979
Сінгапурський долар32.2407
Донг0.0015637
Ренд2.3778
Шведська крона4.4374
Швейцарський франк52.2865
Бат1.29632
Дирхам ОАЕ11.2303
Туніський динар14.2784
Єгипетський фунт0.8558
Фунт стерлінгів56.1891
Долар США41.2488
Сербський динар0.41632
Азербайджанський манат24.264
Румунський лей9.6239
Турецька ліра0.9987
СПЗ (спеціальні права запозичення)56.7734
Болгарський лев24.9464
Євро48.785
Ларі15.1
Злотий11.4618
Золото151278.32
Срібло1725.9
Платина57448.03
Паладій47262.46

Курси валют, встановлені НБУ на 19.09.2025