Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





У бізнесі йдеться
Не про гроші, а про людей
Так що тримайтеся!

- Fin.Org.UA

Новини

13:02 - Податкова знижка за навчання: які документи подаються з податковою декларацією про майновий стан і доходи?
13:00 - Яка інформація зазначається у заяві про проставлення апостиля, що подається до ДПС?
12:58 - Алгоритм дій для подання заяв про бажання/відмову отримувати документ через Електронний кабінет
12:57 - Підстави для проведення фактичної перевірки
12:55 - Чи відноситься спирт коньячний, плодовий, зерновий дистилят до спирту етилового в розумінні ПКУ?
12:53 - До уваги юридичних осіб!
12:51 - До яких видів доходів застосовується ставка військового збору 1,5 відсотка?
12:49 - Чи передбачена відповідальність за перевищення встановлених лімітів залишку готівки в касах підприємства?
12:47 - Які витрати можна включити до податкової знижки?
12:35 - Платники Дніпропетровщини за видобування залізних руд спрямували до місцевих бюджетів понад 1,7 млрд грн рентної плати
12:33 - Плата за землю: місцеві бюджети Дніпропетровщини отримали від фізичних осіб майже 665,2 млн гривень
12:32 - До місцевих бюджетів Дніпропетровщини за операціями з роздрібної торгівлі алкогольними напоями надійшло понад 546,5 млн грн акцизного податку
12:30 - Практика розподілу ведення діяльності між декількома суб’єктами господарювання – штучне «дроблення бізнесу»
12:29 - Дроблення бізнесу – це ухилення від сплати податків!
12:27 - «Дроблення бізнесу» - недоотримані кошти бюджетами
12:26 - Консультаційний центр: підтримка платників Криворізького та Дніпровського районів
12:24 - ДПС затвердила план-графік документальних планових перевірок на 2026 рік: фокус – на високих податкових ризиках
12:22 - Переробна промисловість та торгівля забезпечили майже 35% надходжень до бюджету
11:35 - На Харківщині відновили енерго- та теплопостачання після ворожої атаки
11:00 - У різдвяну ніч московія знову атакувала енергоооб'єкти України: є знеструмлення в кількох областях
10:35 - Брифінг державного секретаря Міністерства енергетики України Сергія Суярка про стан енергосистеми станом на ранок 25 грудня
10:30 - Армія московія вкотре поцілила по портовій інфраструктурі Одещини: є загиблий та поранені
10:00 - Вживані авто з-за кордону віком до 5 років: які моделі обирають українці
09:00 - Вітаємо з Різдвом Христовим!
08:30 - Корекція на ринку криптовалют: на довго?
08:00 - Економіка Різдва: як ціни на індиків викрили проблеми Трампа з інфляцією
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 25.12.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини від Міністерства енергетики України
19:20 - Порт "Південний" відновив роботу після витоку олії


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32619
Австралійський долар28.2517
Така0.34491
Канадський долар30.8144
Юань Женьміньбі6.0092
Чеська крона2.0471
Данська крона6.6517
Гонконгівський долар5.4212
Форинт0.127458
Індійська рупія0.46956
Рупія0.0025144
Новий ізраїльський шекель13.2339
Єна0.2702
Теньге0.082071
Вона0.0291
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.4174
Мексиканське песо2.3547
Молдовський лей2.5017
Новозеландський долар24.6011
Норвезька крона4.2112
Саудівський ріял11.239
Сінгапурський долар32.8303
Донг0.0016021
Ренд2.5347
Шведська крона4.5998
Швейцарський франк53.5188
Бат1.35801
Дирхам ОАЕ11.4774
Туніський динар14.5716
Єгипетський фунт0.886
Фунт стерлінгів56.9228
Долар США42.1541
Сербський динар0.42318
Азербайджанський манат24.7922
Румунський лей9.7608
Турецька ліра0.9838
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.7856
Болгарський лев25.3971
Євро49.6828
Ларі15.6416
Злотий11.7914
Золото189330.5
Срібло3051.17
Платина97517.19
Паладій76893.72

Курси валют, встановлені НБУ на 25.12.2025