Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





The market is high
Stocks are soaring up above
Investors happy

- Fin.Org.UA

Новини

14:40 - "Чебурнет": у московія перебої з дротовим інтернетом, працюють лише сайти з держсписку
13:39 - Суд відібрав у підприємства будівлю Національної академії статистики
12:32 - Hyundai оголошує інвестиції в Південній Кореї на 86 мільярдів доларів
11:24 - Прокуратура не змогла примусово виселити компанію з "Батьківщини-Мати"
10:58 - Україна домовилась за постачання газу із Греції: із фінансуванням допоможуть
10:00 - На Одещині знеструмлення після атаки московія
09:46 - Зеленський анонсував кадрові зміни у енергетиці на тлі аудиту
09:05 - День працівників сільського господарства України
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 16.11.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
18:15 - Попри збільшення мита, московія збільшила експорт добрив до ЄС
17:55 - На Чернігівщині світло повернули половині споживачів
17:30 - "Каолінова справа" на 190 мільйонів гривень: прокурори завершили розслідування
17:28 - Микола Колісник: На Чернігівщині триває ліквідація наслідків атаки на енергетичні об’єкти. Світло вже повернули половині споживачів
16:58 - московіяни знову знищили склад одного з найбільших фармдистриб’юторів країни
16:45 - "Лукойл" віддав аеропорту Кишинева паливний термінал
16:15 - Перезавантаження держпідприємств: Зеленський розповів, як воно відбудеться
15:55 - АМКУ на 11 мільйонів гривень оштрафував продавців дієтичних добавок
14:50 - «Зимова тисяча»: як підтримати українських виробників
14:32 - "Пакунок школяра": Мінсоцполітики закриває прийом заяв
13:48 - "Зимова підтримка" поклала "Дію", але півмільйона українців заявки вже подали
13:30 - Розвалювався на льоту: у московії екстрено посадили літак
12:55 - Падіння акцій технологічних компаній підігріло розмови про "бульбашку" ШІ
12:30 - Залучення інвестицій для відбудови енергосектору: результати другого дня ReBuild Ukraine 2025
12:00 - Естонія виділяє 3,5 мільйона євро на Starlink для України
11:00 - Закордонні активи "Лукойлу": США відтермінували санкції
10:10 - "Зимова підтримка" стартувала, але поки лише у застосунку "Дія"
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 15.11.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:20 - Через московитський обстріл ЗАЕС знову під загрозою


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32316
Австралійський долар27.4326
Така0.34392
Канадський долар29.9874
Юань Женьміньбі5.9242
Чеська крона2.0245
Данська крона6.5591
Гонконгівський долар5.4091
Форинт0.127308
Індійська рупія0.47376
Рупія0.0025166
Новий ізраїльський шекель12.9844
Єна0.27309
Теньге0.08021
Вона0.028996
Ліванський фунт0.000469
Малайзійський ринггіт10.1726
Мексиканське песо2.2898
Молдовський лей2.4855
Новозеландський долар23.9031
Норвезька крона4.1768
Саудівський ріял11.2113
Сінгапурський долар32.3676
Донг0.0015955
Ренд2.4566
Шведська крона4.4589
Швейцарський франк53.3126
Бат1.29784
Дирхам ОАЕ11.4463
Туніський динар14.3259
Єгипетський фунт0.8909
Фунт стерлінгів55.4033
Долар США42.0423
Сербський динар0.41787
Азербайджанський манат24.7279
Румунський лей9.6323
Турецька ліра0.9932
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.282
Болгарський лев25.0341
Євро48.9835
Ларі15.5401
Злотий11.5704
Золото172932.59
Срібло2177.5
Платина65248.39
Паладій59181.68

Курси валют, встановлені НБУ на 17.11.2025