Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bonds steady and slow
Guaranteed income in sight
Retirement secured

- Fin.Org.UA

Новини

21:00 - Новини 30 червня: нафта дешевшає, "Сбербанк" очікує тяжкі часи для економіки московія
20:50 - Частка непрацюючих кредитів в банках України продовжує скорочуватись
20:26 - Китай зміцнює позиції на Кубі, залишаючи Росію позаду
20:15 - Суд відхилив вимогу "Ковальської" скасувати рішення АМКУ щодо купівлі заводів CRH
19:53 - Продажі алюмінію з московія до Китаю підскочили на понад 50%
19:20 - На замміністра енергетики НАБУ склало протокол за ненадання інформації про міжнародну допомогу
18:56 - Долар переживає найгірший старт року з 1973 року на тлі політики Трампа
18:32 - До двох кредитних спілок застосовано заходи впливу
18:30 - Танкер із мільйоном барелів нафти вибухнув після візиту до московії
18:15 - Відтепер в "Дії" можна замінити техпаспорт
17:59 - Схвалено Білу книгу з управління ESG-ризиками у фінансовому секторі
17:47 - "Сбербанк" закликав готуватися до складних часів в економіці московія
17:40 - Україна отримала другий транш від Канади близько 1,7 мільярд доларів в межах ERA
17:35 - Мінекономіки та DFC провели зустріч з міжнародними фінансовими організаціями та партнерами щодо функціонування Інвестиційного фонду відбудови
17:20 - Як втрачаються податки від споживання тютюнових та нікотиновмісних виробів
17:12 - Засідання Комісії
17:10 - США дозволили фінансування російської АЕС в Угорщині попри санкції
17:05 - На Черкащині незаконно видобували каоліни: збитки державі – 190 мільйонів
16:48 - ПриватБанк продасть "безнадійні" кредити на понад п’ять мільярдів гривень
16:45 - Абрамовичу загрожує втрата до 96% від інвестицій в американську сталь
16:21 - Держпідтримка не рятує вугільну галузь московія від гострої кризи
16:20 - В Україні лохина вдвічі дорожча, ніж торік: що буде з цінами далі
16:01 - Шмигалю передали подання про призначення голови БЕБ на тлі можливих змін в уряді
16:01 - Польський нафтовий гігант відмовився від російських постачань
15:45 - Отримуйте перевірену інформацію з офіційних ресурсів Комісії швидко та доступно
15:33 - Повідомлення про учасника індустріального парку "Сигнівка"
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025
15:15 - "Чорноморка" відкриє ресторани у Литві та Угорщині
15:13 - Китай продемонстрував свою зброю, яка спричиняє блекаут
15:12 - Торгові переговори США і Канади підняли Волл-стріт до рекордів


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32311
Австралійський долар27.2899
Така0.34022
Канадський долар30.5669
Юань Женьміньбі5.8312
Чеська крона1.9793
Данська крона6.5656
Гонконгівський долар5.3221
Форинт0.122569
Індійська рупія0.48719
Рупія0.0025727
Новий ізраїльський шекель12.3881
Єна0.28948
Теньге0.080396
Вона0.030838
Ліванський фунт0.000467
Малайзійський ринггіт9.923
Мексиканське песо2.2175
Молдовський лей2.4728
Новозеландський долар25.3263
Норвезька крона4.1415
Саудівський ріял11.1395
Сінгапурський долар32.7831
Донг0.0016008
Ренд2.3508
Шведська крона4.3967
Швейцарський франк52.4135
Бат1.28451
Дирхам ОАЕ11.3758
Туніський динар14.4473
Єгипетський фунт0.8424
Фунт стерлінгів57.2704
Долар США41.7788
Сербський динар0.41808
Азербайджанський манат24.5714
Румунський лей9.6516
Турецька ліра1.0501
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3997
Болгарський лев25.0472
Євро48.9856
Ларі15.3474
Злотий11.5478
Золото136996.03
Срібло1500.34
Платина56721.41
Паладій48106.2

Курси валют, встановлені НБУ на 01.07.2025