Залучення бізнес-партнерів, підвищення якості підготовки фахівців, рання адаптація – перші результати впровадження дуальної форми у вищій освіті

28.09.2020 13:42 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Завершився перший етап пілотного проекту із впровадження дуальної форми здобуття освіти у закладах фахової передвищої та вищої освіти України.
МОН у співпраці з Представництвом Фонду ім.
Фрідріха Еберта в Україні та державною установою «Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти» підготувало Аналітичний звіт за результатами першого року його реалізації. Результати першого року реалізації пілотного проекту, який розпочався у жовтні 2019 року (наказ МОН) і до якого було залучено 44 заклади фахової передвищої та вищої освіти, підтвердили:  спроможність закладів освіти  здійснювати освітній процес за дуальною формою навчання у тісній співпраці з роботодавцями; доцільність удосконалення набутого досвіду і його поширення на національному рівні.  Відповідно до Концепції підготовки фахівців основними результатами впровадження дуальної форми здобуття освіти є:  розширення та удосконалення практичної спрямованості освітньої програми із збереженням достатнього рівня теоретичної підготовки;  забезпечення взаємозв’язку та взаємовпливу різних систем (освіта і виробництво, освіта і наука та наука і виробництво) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;  підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення підготовки кваліфікованих фахівців для національної економіки;  посилення ролі роботодавців та їх об’єднань у системі підготовки кваліфікованих фахівців від формування змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання; модернізація змісту освіти з метою приведення його до відповідності сучасному змісту професійної діяльності;  підвищення рівня конкурентоспроможності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння підвищенню рівня зайнятості молоді;  скорочення періоду адаптації випускників закладу освіти до професійної діяльності;  розроблення (оновлення) професійних стандартів/кваліфікаційних характеристик;  підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання. Партнерами закладів вищої та фахової передвищої освіти можуть виступати не тільки представники великого та середнього бізнесу, але й ФОПи 2-ої та 3-ої груп, що мають право наймати співробітників.
Такі партнерства можуть бути цікавими, особливо в регіонах із невеликими промисловими потужностями за відповідними спеціальностями: 051 Економіка; 071 Облік і оподаткування; 072 Фінанси, банківська справа та страхування; 073 Менеджмент; 075 Маркетинг; 076 Підприємництво, торгівля та біржова діяльність. Формування моделей дуальної форми здобуття освіти може бути різним – заклад освіти може самостійно прийняти рішення щодо її впровадження, до закладу можуть також звернутись роботодавці з ініціативою щодо її впровадження за спеціальностями, в яких вони зацікавлені, або здобувачі освіти, які навчаються за денною формою, за власним бажанням можуть обрати таку форму навчання. Основні причини, що спонукають здобувачів вищої освіти обирати дуальну форму навчання:  покращення якості практичної (професійної) підготовки;  офіційне працевлаштування за фахом;  наявність заробітної плати/фінансова самостійність;  підвищення конкурентоспроможності на ринку праці;  отримання першого робочого місця за спеціальністю;  рання адаптація до робочого місця;  можливість швидкого кар’єрного зростання.  Оцінюють знання, уміння, компетентності студентів представники закладу освіти та роботодавці. Однак існує низка проблем, які сьогодні стримують швидкість поширення дуальної форми на національному рівні: необізнаність бізнесу щодо можливостей соціального партнерства із закладами освіти; низька мотивація до змін; організація навчання на робочому місці під час карантину. Також існує певний виклик щодо оновлення методологій викладання, розроблення нових відповідних освітніх програм, навчальних планів, проектування змісту фахової передвищої та вищої освіти на основі комплексного підходу та системи дуальної форми навчання. Однак, не дивлячись на перешкоди, дуальна форма здобуття освіти впроваджується та розвивається і є одним із напрямів вибудовування соціального партнерства між закладами освіти, здобувачами освіти та роботодавцями.  Довідково  Дуальна форма здобуття вищої освіти – це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочому місці на підприємствах, в установах та організаціях для набуття певної кваліфікації на рівні  від 25% до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.  Нагадуємо, МОН пропонує для громадського обговорення проект стратегії розвитку вищої освіти України.

Додати коментар

Користувач:
email:





Bull or bear market?
It's hard to predict for sure
But risk brings reward

- Fin.Org.UA

Новини

09:15 - PrivatBank's USD 3 Billion Enforcement Action: From Judgment to Global Asset Recovery
09:00 - Енергокомітет Ради пропонує підвищити вимоги до "спиртового" бензину
08:35 - Уніфікований формат бізнес-планів: коли держава вчиться керувати бізнес-грантами розумно
08:30 - Рівні правила замість схем
08:00 - Конфлікт азійських гегемонів. Чому Китай вводить санкції проти Японії
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 28.11.2025
23:00 - Новини від Міністерства енергетики України
23:00 - Регуляторні акти Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 27 листопада: оновлений графік поїздів до Львова, найгірший сценарій на зиму
20:50 - Українська авіакомпанія виконала 450 протипожежних місій у Туреччині та Чорногорії
20:40 - Космічному агентству ЄС збільшили бюджет і доручили займатись обороною
20:20 - Аудитори розповіли, які кошти ризикує недоотримати держбюджет
20:02 - ВПК став причиною стрімкого зростання промислового виробництва в московії
19:40 - ФГВФО продовжив конкурс з пошуку інвесторів для "РВС Банку"
19:25 - Центробанк московія прогнозує поглиблення проблем у зв'язку із уповільненням зростання
19:05 - НБУ пояснив зростання інтересу українців до депозитів
18:55 - Країни-партнери виділили для України 22 мільйони євро на будівництво укриттів
18:45 - Вимкнення 3G від Київстар в деяких містах забезпечило зростання швидкості 4G до +68%
18:37 - UPG дозволили викупити ще 16 заправок Коломойського
18:20 - По всій Україні 28 листопада діятимуть графіки відключення електрики
18:15 - Уряд знайшов спосіб покращити зв’язок під час блекаутів
18:02 - Нацбанк показав курс долара і євро на п'ятницю 28 листопада
18:00 - У Києві відбувся IP LET Forum 2025 — головна подія року у сфері інтелектуальної власності 
17:55 - З посадовця Мін'юсту у дохід держави стягнули 3,3 мільйона гривень
17:45 - Бізнес закликає зробити безперервне перебронювання працівників критичних підприємств
17:45 - Ukraine's Regional Economies 2024-2025: An Analytical Overview of War-Induced Restructuring and Recovery
17:38 - Що дасть фактична заборона експорту брухту в ЄС
17:34 - Засідання Комісії
17:25 - Економіка Харківської області у 2024-2025 роках: аналіз стану, виклики та перспективи розвитку
17:24 - ОПЕК+ планує зберегти високий рівень видобутку нафти у 2026 році


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32459
Австралійський долар27.5371
Така0.34468
Канадський долар30.0454
Юань Женьміньбі5.9565
Чеська крона2.0226
Данська крона6.5437
Гонконгівський долар5.4244
Форинт0.128047
Індійська рупія0.47245
Рупія0.0025362
Новий ізраїльський шекель12.8841
Єна0.26982
Теньге0.081736
Вона0.028857
Ліванський фунт0.000471
Малайзійський ринггіт10.2125
Мексиканське песо2.2999
Молдовський лей2.4827
Новозеландський долар24.1132
Норвезька крона4.1427
Саудівський ріял11.2466
Сінгапурський долар32.5035
Донг0.0015998
Ренд2.4576
Шведська крона4.446
Швейцарський франк52.3549
Бат1.30895
Дирхам ОАЕ11.4879
Туніський динар14.3284
Єгипетський фунт0.8856
Фунт стерлінгів55.8337
Долар США42.1928
Сербський динар0.41642
Азербайджанський манат24.8164
Румунський лей9.6004
Турецька ліра0.9942
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.3536
Болгарський лев24.9869
Євро48.8719
Ларі15.627
Злотий11.5458
Золото175385.34
Срібло2253.03
Платина67849.4
Паладій60068.2

Курси валют, встановлені НБУ на 28.11.2025