З якими проблемами підприємці йдуть до омбудсмена

05.08.2020 21:24 | Укррудпром

Економічна правда, 31 липня 2020. Опубликовано 15:16 05 августа 2020 года На що найчастіше скаржився бізнес під час карантину?

У другому кварталі Рада бізнес-омбудсмена отримала від підприємців 385 скарг і закрила 297 справ. Серед них скарги на дії правоохоронних органів, податківців, карантинні обмеження та чимало інших питань.

Податкові питання

Уперше за п"ять років діяльності найпоширенішим предметом звернень до Ради бізнес-омбудсмена (17%) стало включення підприємств до списку ризикових платників податків.

Ми отримали 64 скарги з цього приводу, що на третину більше проти першого кварталу 2020 року та в чотири рази більше проти другого кварталу 2019 року.

Разом з тим, кількість оскаржень результатів податкових перевірок у другому кварталі 2020 року зменшилася на 39% проти першого кварталу 2020 року.

Передусім, це стало наслідком мораторію на податкові перевірки, запровадженого з 18 березня по 31 травня 2020 року, щоб підтримати бізнес та допомогти йому впоратися з карантинними обмеженнями.

Уряд встановив мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок, за винятком перевірок, пов"язаних з бюджетним відшкодуванням ПДВ. Таке зниження кількості звернень з ключового предмета звернень значно вплинуло на загальну кількість скарг підприємців у другому кварталі 2020 року.

Кількість звернень щодо “класичного” блокування податкових накладних, які мали тенденцію до зниження протягом 2019-2020 років, значно зросла: +179% (з 19 до 53) проти попереднього кварталу та +61% (з 33 до 53) проти 2019 року.

Порівняно з першим кварталом 2020 року підприємці направили нам удвічі менше скарг про невиконання податковою судових рішень з реєстрації накладних. Проте кількість таких скарг (21) все ще доволі велика.

Порівняно з першим кварталом 2020 року ми отримали більше звернень щодо електронного адміністрування ПДВ та припинення реєстрації платників ПДВ, але вдвічі менше — стосовно податкових кримінальних справ.

Дії правоохоронних органів

У другому кварталі 2020 року підприємці 48 разів скаржилися на порушення з боку правоохоронців: в абсолютних цифрах це на два кейси менше проти першого кварталу 2020 року. Водночас ми спостерігали збільшення кількості звернень щодо окремих предметів скарг і навіть державних органів.

Хоча загальна кількість скарг на дії Нацполіції зменшилася на 9% (з 32 у першому кварталі 2020 року до 29 у другому кварталі 2020 року), головним чином, через зменшення кількості звернень, пов"язаних з її процесуальними зловживаннями, число скарг на бездіяльність поліції зросло на 25% (з 8 до 10).

Компанії менше скаржилися на дії прокуратури. Зокрема, порівняно з першим кварталом 2020 року ми отримали на третину менше звернень (шість проти дев"яти) щодо процесуальних зловживань цього державного органу.

Навпаки — кількість скарг бізнесу на дії СБУ зросла на 75% проти першого кварталу 2020 року і на 133% — проти другого кварталу 2019 року. Однак в абсолютних цифрах збільшення кількості скарг з цього приводу було не таким значним: з чотирьох до семи та з трьох до семи звернень відповідно.

Скарги щодо карантинних обмежень

У другому кварталі 2020 року ми продовжили отримувати скарги від бізнесу, пов"язані з карантинними обмеженнями в контексті COVID-19.

* Уряд продовжив строк оскарження результатів перевірок до кінця карантину, проте в систему ДПС не були внесені відповідні технічні зміни, тому скарги підприємців відхилялися автоматично.

* Кабмін затвердив право на отримання допомоги з безробіття для ФОП, які не платили єдиний соціальний внесок (2 782 грн за період до чотирьох місяців, коли вони не отримували доходу під час карантину).

Норма стосується ФОП, які є пенсіонерами за віком або особами з інвалідністю. Проте, як повідомила наша скаржниця, ця норма не працювала.

* ФОП, які закрилися на час карантину, зіткнулися з проблемою: до кінця 2020 року вони не зможуть поновити бізнес на спрощених умовах оподаткування.

Це системні проблеми, які стосуються багатьох підприємців. Щоб їх вирішити, необхідно або змінити програмне забезпечення, або розробити інструкції для держслужбовців, або навіть внести зміни до законодавства. Ми взяли скарги в роботу, комунікуємо з держорганами і моніторимо виконання рекомендацій.

З початком пандемії нам вдалося вирішити деякі давні проблеми. Так, два виробники антисептиків, які ще у 2018 році подали заявку на перереєстрацію   дезінфекційних засобів, нарешті отримали необхідні документи. За сприяння Ради на полицях з"явився такий важливий в час карантину товар.

Марчін СВЄНЧІЦЬКИЙ, бізнес-омбудсмен

Додати коментар

Користувач:
email:





Гроші – папірці,
Але на них ґрунтується
Економіка.

- Fin.Org.UA

Новини

14:07 - Чи надсилається платнику рішення про автоматичне врахування таблиці даних платника ПДВ?
14:06 - Туристичний збір: фізичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини майже 7,9 млн гривень
14:05 - Терміни та порядок отримання першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів
14:04 - Сучасні інструменти управління комплаєнс-ризиками
14:02 - Про принципи Національної стратегії доходів до 2030 року
14:01 - Податкова знижка: чи подаються до контролюючого органу разом із податковою декларацією про майновий стан і доходи копії документів, інформація щодо яких наявна в базах даних ДПС?
14:00 - Надомна/дистанційна робота: обов’язок роботодавця
13:59 - Леся Карнаух: З початку року до бюджету надійшло понад 13,2 млрд грн «податку на Google»
13:57 - Інформаційні джерела Головного управління ДПС у Дніпропетровській області – оперативне доведення актуальної податкової інформації до платників
13:56 - Закон України № 4536: основні новації для фізичних осіб – платників податків
13:55 - За яким кодом бюджетної класифікації сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?
13:53 - За видобування природного газу від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету надійшло понад 385,5 млн грн рентної плати
13:41 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - МІСТО ДНІПРО) ІНФОРМУЄ!
13:29 - Внесено запис до ЄДР про припинення юридичної особи: протягом якого строку подається остання податкова декларація платника єдиного податку третьої групи (ЮО)?
13:28 - Подання податкової декларації про майновий стан і доходи через Електронний кабінет: які документи для підтвердження інформації про податкову адресу може додати платник?
13:27 - Про деякі особливості заповнення податкової декларації податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки
13:26 - Про нарахування резидентом Дія Сіті єдиного внеску працівнику, який працює у нього за сумісництвом, якщо розмір нарахованої заробітної плати (доходу) менше мінімального
13:24 - До уваги комунальних унітарних підприємств!
13:22 - Податкова знижка: чи подаються до контролюючого органу разом із податковою декларацією про майновий стан і доходи копії документів, інформація щодо яких наявна в базах даних ДПС?
13:21 - Електронний кабінет: порядок подання одним із батьків Облікової картки за ф. № 1ДР/заяви за ф. № 5ДР для неповнолітньої особи
13:19 - Пальне реалізується у споживчій тарі ємністю до 5 літрів: чи потрібно суб’єкту господарювання отримувати ліцензію?
13:18 - Чи надсилається платнику рішення про автоматичне врахування таблиці даних платника ПДВ?
13:17 - За видобування природного газу від платників Дніпропетровщини до загального фонду держбюджету надійшло понад 385,5 млн грн рентної плати
13:15 - Туристичний збір: фізичні особи спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини майже 7,9 млн гривень
13:12 - Дніпропетровщина: територіальні громади від платників ПДФО отримали майже 21,9 млрд гривень
13:11 - Вони забезпечують добробут громад і продовольчу стійкість країни
13:10 - Терміни та порядок отримання першої та другої квитанцій при надсиланні електронних документів
13:08 - ПДФО забезпечує 33 % надходжень зведеного бюджету: 507,8 млрд грн за 10 місяців
13:07 - Леся Карнаух: З початку року до бюджету надійшло понад 13,2 млрд грн «податку на Google»
12:53 - Дослідження ДІЛА та Kantar: лише кожна сьома українка оцінює своє здоров'я як відмінне


Більше новин

ВалютаКурс
Алжирський динар0.32316
Австралійський долар27.4326
Така0.34392
Канадський долар29.9874
Юань Женьміньбі5.9242
Чеська крона2.0245
Данська крона6.5591
Гонконгівський долар5.4091
Форинт0.127308
Індійська рупія0.47376
Рупія0.0025166
Новий ізраїльський шекель12.9844
Єна0.27309
Теньге0.08021
Вона0.028996
Ліванський фунт0.000469
Малайзійський ринггіт10.1726
Мексиканське песо2.2898
Молдовський лей2.4855
Новозеландський долар23.9031
Норвезька крона4.1768
Саудівський ріял11.2113
Сінгапурський долар32.3676
Донг0.0015955
Ренд2.4566
Шведська крона4.4589
Швейцарський франк53.3126
Бат1.29784
Дирхам ОАЕ11.4463
Туніський динар14.3259
Єгипетський фунт0.8909
Фунт стерлінгів55.4033
Долар США42.0423
Сербський динар0.41787
Азербайджанський манат24.7279
Румунський лей9.6323
Турецька ліра0.9932
СПЗ (спеціальні права запозичення)57.282
Болгарський лев25.0341
Євро48.9835
Ларі15.5401
Злотий11.5704
Золото172932.59
Срібло2177.5
Платина65248.39
Паладій59181.68

Курси валют, встановлені НБУ на 17.11.2025