Співвласник АТБ Геннадій Буткевич побудував щебеневий завод. На що він розраховує під час війни

05.10.2022 17:25 | Укррудпром

Незважаючи на війну та відсутність активного будівництва доріг, в Україні з’явився новий завод із виробництва щебеню. Навіщо BGV Group Management вклала в нього $22 млн?

Інвестгрупа співвласника АТБ Геннадія Буткевича BGV Group Management відкрила новий щебеневий завод у Житомирській області. Орієнтовні інвестиції — $22 млн. Кошти витратили на придбання і підготовку кар’єра, будівництво заводу та нової залізничної гілки з автоматизованою системою навантаження у вагони, повідомив Forbes член ради директорів BGV Group Management Сергій Войцеховський.

Компанія “Гранітний кар’єр” розміщена у селі Жеревці Житомирської області. За даними YouControl, власники — Валентина Буткевич (дружина Геннадія Буткевича), Олександр Настенко та Віталій Якимено (батько голови підкомітету з питань охорони і раціонального використання надр парламентського комітету з питань екологічної політики та природокористування Павла Якименка).

Подружжя Буткевичів станом на 2021 рік контролювало 15 спецдозволів на користування надрами, розповів Forbes Володимир Бойко, засновник видання NADRA.info, яке спеціалізується на темі видобутку з українських надр. У жовтні 2021 року компанія “Трайдент Геоінвест Україна” Геннадія Буткевича планувала взяти участь у приватизаційному конкурсі на “Об’єднану гірничо-хімічну компанію”. Проте він не відбувся, оскільки фірма Буткевича виявилася єдиною учасницею аукціону, повідомляли “Наші гроші”.

 

Навіщо новий щебеневий завод

Після 24 лютого в Україні зупинилося “Велике будівництво” доріг і мостів. Завмерло і будівництво житла. Це основні споживачі щебеню. “Обсяги будівництва впали у 100 разів”, — метафорично казав Forbes засновник KAN Development Ігор Ніконов.

Під час “Великого будівництва” щебеневі заводи були завантажені в середньому на 70%, каже власник дорожньої компанії “Автострада” (у групу входить Бехівський гранітний кар’єр у Житомирській області) Максим Шкіль. Зараз — приблизно на 10%.

 

 

Головні гравці ринку щебеню — “Юнігран” Ігоря Наумця, група “Технобуд” Олександра Скрипника, група COMSPEC Юрія Біжана, а також група Сергія Корявченкова, до якої входить Рижівський гранітний кар’єр у Полтавській області. У 2021 році в Україні було вироблено понад 73 млн т щебеню, свідчать дані Державної служби статистики. У 2022 році щебеневі заводи вироблять приблизно 10 млн т щебеню, прогнозує президент Всеукраїнської спілки виробників будматеріалів Костянтин Салій.

Навіщо Геннадій Буткевич побудував завод, якщо немає попиту? Він почав цей проєкт до повномасштабного наступу російських військ. Лише на виробництво обладнання необхідно від восьми місяців до півтора року, каже власник щебеневої компанії “Юнігран” Ігор Наумець. На доставку та монтаж треба ще приблизно рік, додає він. “Тобто на все будівництво потрібно було щонайменше три роки. Гадаю, Геннадій Буткевич почав планувати збудувати завод років пять тому”, — продовжує Наумець.

“У нас був вибір: або заморозити будівництво, або добудовувати і відкривати”, — підтверджує Сергій Войцеховський.

У BGV Group Management передбачають будівельний бум після війни. “Під час “Великого будівництва” ефективні підприємства з виробництва щебеню були завантажені на 100%”, — каже Сергій Войцеховський. У компанії розраховують постачати щебінь великим дорожнім компаніям та забудовникам.

До війни BGV Group Management планувала окупити інвестиції за пять — сім років. Нині сподівається, що після війни строк зменшиться.

Термінового відновлення на деокупованих територіях потребують 29 108 приватних будинків та 6674 багатоповерхових будинки, вказується у плані Fast Recovery, розробленому Офісом президента. Через війну на кінець вересня в Україні зруйновано 322 мости та 25 000 км автомобільних доріг, казав раніше Forbes перший заступник голови “Укравтодору” Андрій Івко.

“Відновлення всієї зруйнованої інфраструктури потребуватиме мінімум чотири роки та 970 млрд грн”, — додав він. Нещодавно парламент повернув акцизи на паливо — головний наповнювач Державного дорожнього фонду.

FB-сторінка Кирила Тимошенко

Проблема в логістиці

Новий щебеневий завод працюватиме на столичному ринку, де вже конкурують кілька потужних гравців, каже Максим Шкіль. Коростенський щебзавод, підприємство “Юніграна”, Малинський кар’єр чи Бехівський гранітний кар’єр мають перевагу — вони ближче до Києва, каже Максим Шкіль. Завдяки цьому їхня продукція дешевша, вважає він.

Наразі відпускна ціна на новому заводі на найбільш популярний вид щебеню становить 240 грн/т. Він розміщений приблизно на 40 км далі від Києва, ніж завод Максима Шкіля. Для покупця вони обійдуться у додаткові 150 грн/т, якщо буде використовуватися автотранспорт, і 40—50 грн/т, якщо продукція доправлятиметься залізницею, розповідає Максим Шкіль.

У BGV Group Management розуміють цей конкурентний недолік. Тому ми побудували залізничний вузол, каже Сергій Войцеховський. “Ми будемо робити ставку на залізничну доставку”, — пояснює він.

Надалі Геннадій Буткевич планує використовувати власний щебінь для виробництва продукції з доданою вартістю. Якщо у щебеню маржа заробітку становить декілька відсотків, то в бетонних та модульних конструкціях, тротуарній плитці це десятки відсотків, каже Войцеховський. “Зараз ми ведемо переговори щодо налагодження схожого виробництва з німецькими та американськими партнерами”, — додає він.

Дмитро УЛЯНИЦЬКИЙ 

Додати коментар

Користувач:
email:





Capital market trends
Influence the economy
And the society

- Fin.Org.UA

Новини

21:50 - Новини 18 березня: Кабмін виділив додаткові 5 мільярдів на дрони, ЄС дасть кошти на військову підтримку України
21:41 - Родичів екс-глави метро Брагінського знайшли в тендерах на сотні мільйонів: Кличко відреагував
21:08 - Офіцерське звання за 40 днів: Міноборони запроваджує нову систему навчання для мобілізованих медиків
20:47 - З початку року банки видали іпотек "єОселя" на 3 мільярди
20:29 - Українське транзитне зерно заповнює лише 10% потужностей польських портів — аналітик
20:13 - Звіт про повторне відстеження результативності наказу Міністерства економіки України від 28.07.2022 № 2362 "Про внесення змін до визначень та позначень основних одиниць SI", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.08.2022 за № 915/38251
20:08 - Наказ Мінекономіки від 14.03.2024 № 6757 «Про затвердження плану розроблення технічних регламентів на 2024 рік»
20:07 - Через доступ ігроманів до азартних ігор КРАІЛ оштрафувала 4 онлайн-казино на 14 мільйонів
19:57 - ОГТСУ та оператор ГТС Молдови розроблятимуть спільні послуги для замовників з ЄС
19:46 - STICKER_CMYK
19:44 - Коментар МЗС України щодо доповіді Незалежної міжнародної комісії ООН з розслідування порушень в Україні
19:41 - STICKER_RGB
19:35 - Міноборони пояснило, що таке реєстр «Оберіг» і для чого він потрібен
19:33 - Sony призупиняє виробництво PlayStation VR2 через слабкий попит
19:01 - Світові ціни на какао досягли рекорду, також дорожчають кава та цукор
19:00 - За тиждень мережі АЗС збільшили ціни на бензин та дизпальне на понад гривню
18:41 - Одній небанківській фінансовій установі анульовано ліцензію, двом – змінено обсяг ліцензій
18:40 - Міністри країн ЄС погодили 5 мільярдів євро для допомоги Україні зброєю на 2024 рік
18:20 - Клієнти ПриватБанку зможуть отримувати SWIFT-перекази в польських злотих та євро без комісії
17:57 - SkyUp отримала реєстрацію у світовій системи оцінки безпеки IOSA
17:57 - Укрзалізниця запускає новий міжнародний маршрут Прага – Чоп
17:55 - Делегація ОГТСУ обговорила створення спільного продукту з представниками Vestmoldtransgaz та Міненерго Молдови
17:50 - "Укрзалізниця" запускає новий маршрут до Праги
17:48 - Мінінфраструктури: 170 фахівців пройшли навчання, як виявляти та запобігати ризикам корупції
17:48 - До 11 небанківських фінансових установ застосовано заходи впливу
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 18.03.2024
17:20 - Власник брендів Reserved і Sinsay відкидає обвинувачення у фіктивному виході з московія
16:59 - Національний банк оскаржить судові рішення стосовно застосування заходу впливу до ТОВ "ФК ЛЕО"
16:55 - Аукціони на Prozorro цьогоріч поповнили бюджети на майже 700 мільйонів
16:50 - Затримки швидкопсувних товарів на кордоні сягнули 7 діб - ЕВА


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.5984
Канадський долар28.7921
Юань Женьміньбі5.4145
Чеська крона1.6852
Данська крона5.6921
Гонконгівський долар4.9844
Форинт0.107456
Індійська рупія0.47006
Рупія0.0024831
Новий ізраїльський шекель10.6735
Єна0.26126
Теньге0.086648
Вона0.029222
Мексиканське песо2.3308
Молдовський лей2.203
Новозеландський долар23.7354
Норвезька крона3.6727
московський рубль0.42352
Сінгапурський долар29.1267
Ренд2.0618
Шведська крона3.7515
Швейцарський франк44.0987
Єгипетський фунт0.8261
Фунт стерлінгів49.63
Долар США38.9744
Білоруський рубль14.1663
Азербайджанський манат22.9356
Румунський лей8.5382
Турецька ліра1.2065
СПЗ (спеціальні права запозичення)51.8788
Болгарський лев21.7043
Євро42.447
Злотий9.8443
Алжирський динар0.28321
Така0.3459
Вірменський драм0.094144
Домініканське песо0.65004
Іранський ріал0.00090593
Іракський динар0.029045
Сом0.42551
Ліванський фунт0.000425
Лівійський динар7.8762
Малайзійський ринггіт8.022
Марокканський дирхам3.7715
Пакистанська рупія0.13675
Саудівський ріял10.1456
Донг0.0015437
Бат1.05901
Дирхам ОАЕ10.3594
Туніський динар12.1956
Узбецький сум0.0030447
Новий тайванський долар1.20401
Туркменський новий манат10.8712
Сербський динар0.3516
Сомоні3.4733
Ларі14.3241
Бразильський реал7.6217
Золото84151.19
Срібло983.4
Платина36071.2
Паладій41305.07

Курси валют, встановлені НБУ на 19.03.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
227763982.82982.82982.82982.82529739.98
CRSR061041.421041.421041.421041.4244781.06

Дані за 18.03.2024