Огляд торговельної політики Швейцарської Конфедерації та Князівства Ліхтенштейн

28.05.2022 04:30 | Міністерство економіки України

У багатьох виступах членів СОТ відзначалися сприятливі економічні умови та позитивні тенденції економічного розвитку Швейцарії та Ліхтенштейну, незважаючи на негативний вплив пандемії COVID-19. Маючи невеликий розмір внутрішнього ринку, Швейцарія та Ліхтенштейн відносяться до групи країн з найвищим рівнем доходу на душу населення і мають найбільш інноваційні та конкурентоспроможні економіки. Досягнення такого результату забезпечує інтеграція у світову економіку через просування відкритості торгівлі та інновацій, інвестиційну політику, диверсифіковану структуру економіки, соціальну та політичну стабільність, наявність високопрофесійних кадрових ресурсів тощо.
Згадувалися і структурні виклики, які є спільними для обох країн, зокрема проблеми, пов’язані із старінням населення, низьким рівнем зростання продуктивності, необхідністю пристосування до нових умов цифрової економіки, зміною клімату, гендерною рівністю, значним обсягом заборгованості домашніх господарств, високими цінами та недостатнім рівнем конкуренції в окремих секторах. На розв’язання деяких із зазначених проблем спрямовані довгострокові стратегії, нещодавно прийняті або переглянуті Швейцарією та Ліхтенштейном.
Віталися заходи, що реалізуються Швейцарією та Ліхтенштейном у різних сферах для створення більш відкритого та сучасного торговельного й інвестиційного середовища, а саме: спрощення та цифровізація митних процедур; скасування експортних субсидій на сільськогосподарську продукцію; заплановане скасування ввізних мит на промислові товари з 1 січня 2024 року; скасування деяких обмежень імпорту, що застосовувалися через державні торговельні підприємства; зміни законодавства про захист прав інтелектуальної власності; прийняття Ліхтенштейном нового закону про блокчейн-технології (Blockchain Act), яким вперше у світі встановлено правила управління економікою “токенів” (“token economy”).
Водночас, як і під час попереднього Огляду, члени СОТ висловлювали занепокоєння щодо застосування специфічних ставок ввізного мита (залежно від ваги товарів), збереження високого рівня внутрішньої підтримки та тарифного захисту у сільськогосподарському секторі, обмеження розвитку конкуренції у секторі роздрібної торгівлі тощо. Деякі члени СОТ висловлювали пропозиції щодо підвищення прозорості тарифного режиму.
У виступах багатьох членів СОТ, у тому числі і представника України, зазначалося про основні аспекти двосторонніх торговельних та економічних відносин з Швейцарією та Ліхтенштейном і наголошувалося на наявності потенціалу для подальшого розвитку. При цьому згадувалися угоди про вільну торгівлю, підписані з Швейцарією та Ліхтенштейном, або наміри проведення переговорів щодо їх укладення.
Зокрема, у виступі представника української делегації було зазначено про те, що у 2021 році обсяги двосторонньої торгівлі між Україною та Швейцарією зросли майже удвічі у порівнянні з попереднім роком і досягли 3,6 млрд. дол. США. Обсяги торгівлі з Ліхтенштейном також поновили тенденцію зростання і збільшилися до 1,9 млн. дол. США (на 7,4 відсотка у порівнянні з 2020 роком). Було наголошено на заінтересованості України у подальшому розвитку двостороннього співробітництва з Швейцарією та Ліхтенштейном, незважаючи на кризову ситуацію, викликану військовою агресією рф на території України, а також висловлено вдячність за підтримку та допомогу Україні, що надаються зазначеними країнами під час війни. У цьому зв’язку було також згадано важливість розвитку подальшої співпраці і через Європейську асоціацію вільної торгівлі (ЄАВТ).
Слід зазначити, що у виступах делегацій Швейцарії, Ліхтенштейну, Канади, Австралії, ЄС, Японії, Великої Британії, Ісландії було висловлено рішуче засудження військової агресії рф проти України та зазначено про її численні негативні наслідки, у тому числі на світову торгівлю в цілому, а також на діяльність СОТ зокрема.
Всього Швейцарією та Ліхтенштейном було завчасно отримано понад 450 письмових запитань від різних членів СОТ, у тому числі від України.
Направлені від України запитання стосувалися: наявних обмежень торгівлі, що застосовуються Швейцарією, та планів їх скасування; можливостей розширення переліку сільськогосподарської продукції, на яку надаються тарифні поступки згідно з Угодою про сільське господарство між Україною та Швейцарською Конфедерацією, укладеною на додаток до Угоди про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ; планів щодо покращення преференційних умов з торговельними партнерами, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, зважаючи на заплановане Швейцарією скасування з 1 січня 2024 року ввізних мит на промислові товари; специфічних ставок ввізних мит; змін законодавства про податок на додану вартість; внутрішньої підтримки сільського господарства; системи квот на молочну продукцію та цукор; ініціатив з підтримки малого та середнього бізнесу тощо.
Довідково: Одним із запитань України до Ліхтенштейну було питання щодо можливостей участі іноземних стартапів та малих і середніх підприємств у інвестиційному Саміті (the Investor Summit Liechtenstein), який щорічно організовується Урядом Ліхтенштейну у взаємодії з численними європейськими партнерами і допомагає стартапам і підприємствам, які шукають можливості для фінансування, встановити зв’язки та представити свої компанії перед інвесторами, які, в свою чергу, мають нагоду дізнатися про нові потенційні напрями інвестування.
Ліхтенштейном було надано відповідь, що іноземні стартапи та малі і середні підприємства можуть також брати участь у зазначеному Саміті на таких же самих умовах, як і компанії Ліхтенштейну.
З програмою та умовами участі у цьогорічному інвестиційному Саміті, який проходитиме в Ліхтенштейні 8 червня 2022 року, можна ознайомитися за посиланням:
З більш детальною інформацією щодо проведення шостого спільного Огляду торговельної політики Швейцарії та Ліхтенштейну можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де також є доступними для завантаження звіти, підготовлені урядами зазначених країн та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/425 і WT/TPR/S/425), та інші матеріали щодо торговельної політики цих членів СОТ.

Додати коментар

Користувач:
email:





Regulation rules
SEC monitoring closely
Preventing frauds

- Fin.Org.UA

Новини

12:14 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
12:02 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
11:01 - Яка відповідальність передбачена за несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи фізичною особою?
10:59 - Шановні платники податків! Звертаємо Вашу увагу
10:58 - Чи може юридична особа – платник єдиного податку 3 групи застосовувати спрощену систему оподаткування при наданні фінансової допомоги?
10:57 - Хто сплачує МПЗ у разі, якщо у звітному році орендар – ФОП, який користувався земельною ділянкою на підставі договору оренди, з середини року передав її у суборенду іншій ФОП – суборендарю?
10:56 - Понад 7,9 млрд грн єдиного внеску спрямували платники Дніпропетровщини до державних цільових фондів
10:54 - За якими кодами бюджетної класифікації сплачується акцизний податок?
10:53 - До уваги сільськогосподарських товаровиробників – юридичних осіб, які планують обрати четверту групу платників єдиного податку!
10:51 - Акцизний податок з ввезених товарів: платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету на понад 50,4 млн гривень
10:07 - “Добродія Фудз” передала близько 1150 упаковок безглютенових пластівців WOWOATS для членів Української Спілки Целіакії
09:10 - Контроль за обігом підакцизної продукції та сплатою акцизного податку: результати роботи податківців Дніпропетровщини
09:09 - Засідання тимчасової робочої групи Громадської ради: питання ліцензування та контролю за виробництвом і обігом підакцизних товарів
09:07 - Чи може юридична особа – платник єдиного податку 3 групи застосовувати спрощену систему оподаткування при наданні фінансової допомоги?
09:05 - Хто сплачує МПЗ у разі, якщо у звітному році орендар – ФОП, який користувався земельною ділянкою на пі
09:05 - Яка відповідальність передбачена за несвоєчасне подання податкової декларації про майновий стан і доходи фізичною особою?
09:04 - За якими кодами бюджетної класифікації сплачується акцизний податок?
09:02 - До уваги сільськогосподарських товаровиробників – юридичних осіб, які планують обрати четверту групу платників єдиного податку!
09:00 - Чи можна подавати звіт про КІК без річної декларації про майновий стан і доходи, якщо така декларація не обов’язкова до подання?
08:58 - Акцизний податок з ввезених товарів: платники Дніпропетровщини поповнили загальний фонд держбюджету на понад 50,4 млн гривень
08:57 - Понад 7,9 млрд грн єдиного внеску спрямували платники Дніпропетровщини до державних цільових фондів
08:57 - Держенергонагляд: Економне споживання електроенергії в пікові години навантаження енергосистеми є важливим, – Руслан Слободян
08:56 - Порядок отримання Витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та цільовими фондами в Електронному кабінеті
08:55 - Шановні платники податків! Звертаємо Вашу увагу!
08:48 - Оперативна інформація ДСНС щодо наслідків ведення бойових дій російською федерацією та щодо роботи піротехнічних підрозділів
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 23.04.2024
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:56 - Держспецзв'язку: росіяни пошкодили телевізійну вежу у Харкові
21:20 - Для відновлення ТЕС ДТЕК потрібно 350 мільйонів доларів: де шукатимуть кошти
21:10 - Кубраков відреагував на чутки про свою відставку


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.6107
Канадський долар29.0031
Юань Женьміньбі5.4923
Чеська крона1.6747
Данська крона5.6707
Гонконгівський долар5.0768
Форинт0.107323
Індійська рупія0.47718
Рупія0.0024497
Новий ізраїльський шекель10.5614
Єна0.25707
Теньге0.089281
Вона0.02884
Мексиканське песо2.3282
Молдовський лей2.2288
Новозеландський долар23.5002
Норвезька крона3.6128
московський рубль0.42575
Сінгапурський долар29.1904
Ренд2.0815
Шведська крона3.6476
Швейцарський франк43.6343
Єгипетський фунт0.8263
Фунт стерлінгів48.9915
Долар США39.7836
Білоруський рубль14.4605
Азербайджанський манат23.3994
Румунський лей8.5037
Турецька ліра1.2228
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.2735
Болгарський лев21.6462
Євро42.3118
Злотий9.7987
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото93184.33
Срібло1093.85
Платина36707.13
Паладій40190.59

Курси валют, встановлені НБУ на 23.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861043.071043.071043.071043.071063931.40
227763996.56996.56996.56996.56298968.00
229025982.82982.82982.82982.82982820.00
229470918.63918.63918.63918.63459315.00
2302621054.881054.881054.881054.88210976.00
CRSR061022.251022.251021.451022.2544976.60
USGK78457645764576457622880000.00

Дані за 22.04.2024