Марина Лазебна презентувала дорожню карту розвитку «гарячої лінії» 1547 з питань запобігання та протидії домашньому насильству
22.04.2021 21:36 | Fin.Org.UA за інформацією КМУСьогодні відбулося розширене засідання Комісії з питань координації взаємодії органів виконавчої влади щодо забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, присвячене питанню запобігання та протидії домашньому насильству.
Участь у засіданні взяли Перша леді України Олена Зеленська, Віце-прем’єр-міністр з питань європейської та євроатлантичної інтеграції Ольга Стефанішина, Урядова уповноважена з питань гендерної політики Катерина Левченко, Генеральний прокурор Ірина Венедіктова, представники міжнародних та громадських організацій.
Учасники наради обговорили стан запобігання та протидії домашньому насильству в Україні, зокрема, проведення координаційних заходів, стратегічні плани та покращення системи надання допомоги постраждалим особам, підвищення доступності до отримання послуг та інше.
Під час наради Міністр соціальної політики Марина Лазебна презентувала проект дорожньої карти щодо удосконалення роботи урядової «гарячої лінії» 1547 з питань запобігання та протидії домашньому насильству та насильству за ознакою статі.
Цей проект був розроблений Мінсоцполітики з метою налагодження системної роботи з реагування на випадки домашнього насильства.
Міністр соціальної політики наголосила: «Ми ставили собі два основних завдання для підвищення ефективності роботи урядової «гарячої лінії» 1547: на кожне звернення щодо домашнього насильства, торгівлі людьми, насильства за ознакою статі, насильства стосовно дітей реагування має бути ефективним, людина, яка опинилася в біді, має отримати допомогу.
Зокрема, психологічну; інформаційну та консультаційну; здійснення у разі необхідності екстреного виклику поліції, бригади швидкої медичної допомоги.
Робота «гарячої лінії» має бути забезпечена необхідними ресурсами: людьми відповідної кваліфікації, матеріально-технічним оснащенням».
Марина Лазебна прокоментувала ключові заходи Дорожньої карти за наступними напрямами:
- Проведення аналізу та постійного моніторингу даних, що надходять на гарячу лінію 15-47.
Це дасть можливість приймати ефективні управлінські рішення та покращувати якість надання послуг особам, які звертаються.
- Запровадження зворотного зв’язку від суб’єктів взаємодії про вжиті заходи щодо кожного звернення.
- Затвердження стандартних операційних процедур та інструкцій для консультантів щодо алгоритму дій у різних випадках – це дозволить відстежувати та оцінювати ефективність надання послуг та роботи гарячої лінії 15-47.
- Покращення технічного оснащення, спрямоване, в тому числі, на забезпечення конфіденційності та доступності послуг, організації можливості неголосового спілкування, встановлення звуконепроникних перегородок.
- Проведення постійних навчань консультантів, у тому числі формування навичок спілкування з дітьми різних вікових груп.
- Проведення регулярних супервізій та інтервізій для консультантів з метою запобігання їх професійному вигоранню.
- Популяризація лінії та підвищення поінформованості людей про її роботу.
- Регулярне оновлення даних про загальні та спеціалізовані служби підтримки постраждалих осіб для надання консультантами актуальних і достовірних контактів та адрес.
За перший рік роботи на «гарячу лінію» надійшло близько 29 тисяч звернень, у тому числі 10 тисяч - з питань домашнього насильства та насильства за ознакою статі.
Загалом у 2020 році до суб’єктів, що займаються питаннями протидії домашньому насильству, звернулося більше 211 тисяч людей, які отримали допомогу від держави.