Уряд підтримав законопроект, який дає «зелене світло» впровадженню проектів ДПП у дорожній галузі
20.01.2021 15:30 | Fin.Org.UA за інформацією КМУСьогодні, 20 січня, на своєму засіданні Уряд схвалив законопроект «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо врегулювання бюджетних відносин під час реалізації договорів, укладених в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійних договорів».
Він законодавчо врегульовує питання впровадження довгострокових бюджетних зобов’язань у рамках здійснення ДПП, тим самим даючи «зелене світло» реалізації перспективних проектів на умовах ДПП.
Про це повідомив Міністр інфраструктури Владислав Криклій.
«Впровадження перспективних проектів державно-приватного партнерства у дорожній галузі – один із головних пріоритетів для нашого Міністерства на цей рік.
Ми хочемо залучити приватних інвесторів на ринок українських автошляхів.
Для цього вже розроблена Перша програма ДПП у дорожній галузі, в рамках якої на першому етапі ми відновимо 6 потенційних пілотних ділянок доріг загальною протяжністю 1400 км.
Проте для її реалізації вкрай необхідне прийняття законопроекту щодо врегулювання умов та особливостей взяття довгострокових бюджетних зобов’язань у рамках здійснення державно-приватного партнерства.
Вдячний Уряду за підтримку цього рішення і дуже сподіваємось на якнайскоріше схвалення цього закону депутатами», - зазначив Владислав Криклій.
За його словами, законопроект передбачає можливість сплачувати за збудовану за рахунок приватних інвестицій інфраструктуру в розстрочку протягом 20-30 років.
При цьому оплата здійснюватиметься після завершення будівництва чи реконструкції автошляху та залежатиме від його подальшого якісного утримання.
«Дороги не будуть платними для громадян.
За інфраструктуру платитиме держава, але в розстрочку протягом 20-30 років.
Якщо дорога не утримуватиметься відповідно до встановлених стандартів, платіж інвестору з боку держави зменшується на відповідний розмір штрафів, що визначається договором», - пояснив Міністр.
Законопроект був розроблений Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за підтримки Групи Світового Банку на виконання пункту 54 Плану заходів з виконання Державної програми стимулювання економіки для подолання негативних наслідків, спричинених пандемією COVID-19, на 2020—2022 роки.
Нагадаємо, 29 жовтня 2020 року Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий Банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували Першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі: http://roadppp.in.ua.
Її суть полягає в залученні приватного фінансування для будівництва та утримання автомобільних доріг, а її реалізація дозволить залучити до 10 млрд доларів приватних інвестицій.
До програми було включено 21 ділянку автомобільних доріг сумарною протяжністю 4500 км.
Очікується, що вже у 2021 році будуть оголошені тендери на залучення приватного партнера по перших 3 проектах.
Довідково
Довгострокове зобов’язання в рамках здійснення державно-приватного партнерства (концесії) — зобов’язання державного партнера (концесієдавця) за договором, укладеним в рамках ДПП, відповідно до якого протягом поточного та/або майбутніх бюджетних періодів необхідно здійснити на користь приватного партнера (концесіонера) передбачені зазначеним договором платежі, зокрема плату за експлуатаційну готовність.