Мінус 50, 5000 та 600 мільйонів
11.12.2019 22:40 | Александр Скичко
Сьогодні у нас було робоче засідання підкомітету з питань залізничного транспорту Комітету ВР з питань транспорту та інфраструктури. Ми його провели «в полях» і от що про це хочеться розповісти:
1. Центральний київський вокзал – збиткове підприємство. За минулий рік він у мінусі на понад 50 мільйонів гривень. У це складно повірити, якщо подивитися на пасажиропотік, кількість реклами і нерухомості, яка здається в оренду.
Виявляється, що орендна ставка на Київському вокзалі - 300 гривень за квадратний метр. Це важко назвати ринковою платою для такого розташування і такого трафіку. І це при тому, що у Києві оренда аналогічних торгових площ стартує від 800 гривень мінімум.
У нас з цього приводу була серйозна розмова і в найближчому майбутньому умови оренди комерційних площ будуть переглянуті.
З рекламою теж будемо розбиратися.
2. Після цього ми відвідали приміський вокзал. Оглянули електричку «Київ-Фастів» і сказати, що вона знаходиться в «убитому» стані – це не сказати нічого. Люди жалілися на те, що в поїздах брудно, холодно, двері у вагонах не зачиняються. Цим електричкам по 35 років, а розраховані вони на 20. Їхня безпека – під великим питанням.
При цьому додаткових поїздів не дають, графік незручний, вагонів тільки шість і у них постійна давка.
Проблема в тому, що «Укрзалізниця» не інвестує у рухомий склад і не ремонтує поїзди. З таким успіхом через три роки ми отримаємо купу металобрухту. Бо «Укрзалізниця» замість того, щоб інвестувати, звітує про свою прибутковість і нібито ефективність.
3. Після цього у Фастові ми відвідали локомотивно-ремонтне депо і перевірили в яких умовах там працюють люди. І це звичайно – жах! Це більше схоже на концтабір – холодно, старе обладнання, зарплата токаря 3-го розряду – 5 000 гривень.
При цьому 200 осіб керівного складу коштують «Укрзалізниці» 600 мільйонів гривень в рік. В середньому це 250 тисяч гривень в місяць на одну людину. Непогано, в порівнянні з токарем, який на холоді заробляє 5 тисяч, як вважаєте?
Це питання ми задали голові правління «Укрзалізниці» пану Євген Кравцов, на що отримали відповідь, що не він призначав собі зарплату. Мені не відомо, яка це школа менеджменту, але з огляду на все побачене сьогодні, виникає питання, чи це дійсно та реформа на яку ми так довго чекали? І чи називається ефективне управління?
Розбираємось...