Вступне слово Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана на засіданні Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року

19.06.2019 18:36 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

ГРОЙСМАН В.Б.
– Усіх вітаю! Сформовано порядок денний за пропозиціями урядових комітетів і відповідних міністерств. Перш за все, хотів би сказати про те, що вчора мав нагоду бути присутнім на Муніципальному форумі – форумі місцевого самоврядування, який вже в 15-й раз проходить в Україні, який об’єднує всі більшості територіальних громад, міст, селищ. Обговорили питання реального стану справ.
Хочу підкреслити, що нам вдалося за певний період часу (з 2014 – 2015 рр.) розпочати процес реальної децентралізації.
І сьогодні ми створили умови, коли кошти, які заробляють люди на місцях, ми залишаємо більшою частиною на місцях для того, щоб вони могли вирішувати свої питання, проблеми. Фактично сьогодні люди хочуть отримувати нову якість освіти, медицини, доріг і т.д.
    І це все вкладається в саму сутність самої реформи.
Тобто кошти, які формуються на місцях, залишаються на місцях, у людей.
І далі люди мають через своїх представників вирішувати, куди ці кошти краще витрачати. Але, з іншого боку, я почув учора, що є і певні занепокоєння того, а як буде далі, чи зможе далі функціонувати така нова система, яка дозволяє використовувати фінансові ресурси, коли не потрібно звертатися до центральної київської влади для того, щоб отримати якісь копійки на вирішення своїх питань. І тому глибоко переконаний у тому, що нам потрібно не просто продовжити, а й завершити цілісну систему місцевого самоврядування, яка передбачає ряд важливих питань. І сьогодні я хотів би сказати, що ми розпочинаємо обговорення змін до Конституції в частині децентралізації місцевого самоврядування.
Сьогодні цей документ буде оприлюднено на сайті Кабінету Міністрів України. Зрозуміло, що Кабінет Міністрів України не має права законодавчої ініціативи – внесення змін до Конституції.
Але широке і масове обговорення, більше того, ми напрацювали сам проект з експертним середовищем, дає нам можливість відстоювати цю позицію, тому що треба сьогодні децентралізацію захистити, не дати нікому зруйнувати ті механізми, які дали реально повноцінні фінансові ресурси і повноваження якраз на місцях. Проект Конституції буде передбачати: і створення виконкомів на місцях; і повсюдність місцевого самоврядування; і вирішить питання юрисдикції земель, які мають входити до об’єднаних громад і які управляються громадами, які створені.
Тому цей весь перелік питань є надзвичайно важливим і має бути врегульований тільки в Конституції. Чому Конституція важлива? Тому що сьогодні все те, що ми зробили, можливо фактично зруйнувати одним рішенням українського Парламенту.
Проголосувати зміни до Податкового кодексу і бюджет на 2020 рік просто побудувати на новій основі, яка виключить з процесу взагалі децентралізацію.
Цього допустити неможливо.
Тому Конституція це закріпить.
Звісно, нам потрібно буде в новому Парламенті, щоб критична маса депутатів, це 300 голосів, були за цю ідею.
Я думаю, що ми зможемо зробити. Наступне, про що говорять сьогодні голови громад, яких обирають люди, – про те, що в одних регіонах і районах ситуація відбувається набагато краще з об’єднанням, а в інших районах є величезні проблеми, і ці проблеми їм створюють якраз державні чиновники на місцях, райдержадміністрації, а подекуди і райради, які не дають можливості об’єднуватися громадам, ставати сильнішими. І тому ми вже декілька років проводимо, більше трьох років, чотири, саму децентралізацію, і фактично сьогодні постало питання про те, щоб оптимізувати чисельність тих державних чиновників, які працюють на територіях. Тому сьогодні я вніс пропозицію Уряду, і сподіваюсь на вашу підтримку, про скорочення чисельності райдержадміністрацій в Україні на 50% з 1 січня 2020 року.
Але за виключенням соціальних служб і за виключенням двох регіонів – Донецької і Луганської областей, оскільки там є спеціальні питання, там працюють ВЦА, а все те, що стосується соціальної служби, органів соціального захисту, то вони несуть надзвичайно важливу функцію соціального захисту і тому мають бути збережені.
Все інше має бути оптимізоване, і це рішення сьогодні буде прийнято. Крім того, ми вносимо до українського Парламенту і теж будемо наполягати на прийнятті цього рішення максимально швидко, наскільки це можливо, і його сутність якраз полягає в тому, що сьогодні великі міста мають нову систему і мають достатньо стрімке зростання своїх власних бюджетів.
Як вони використовують ці бюджети – це питання, яке потребує більших інструментів контролю з боку людей.
Бо бюджети в містах можуть мільярдними, а куди їх витрачати вирішує окрема група людей, які мають відношення до місцевої влади. Я би дуже хотів, щоб люди приймали безпосередньо участь у тому, куди ці кошти направляти: чи треба придбати новий громадський транспорт, чи треба побудувати новий громадський простір або треба вирішити проблему черг в дитсадочки, або створення нових поліклінік.
І тут дуже важливо, щоб цей механізм працював. Але є окрема категорія міст, які потребують нашої підтримки.
Насправді – ті, хто не об`єднався.
Я зараз говорю про те, що у нас є сотні міст в Україні – це районні центри і міста районного значення, які не мають такої суттєвої фінансової підтримки, яка їм необхідна. Тому ми ініціюємо закон, який дасть можливість до наступних виборів (тобто на весь 2020 рік) містам-районним центрам і містам районного значення (це невеликі містечка) дати статус об`єднаних територіальних громад. Це буде означати, що вони втратять залежність від районів, дасть їм більшої самостійності.
І кошти, які зараз концентрувалися на рівні району, вже будуть опущені на рівень цих невеличких міст. Це дасть їм можливість до процесу остаточного об"єднання (який ми розраховуємо, буде в 2020 році) почати вирішувати проблеми людей, почати будувати дороги, почати ремонтувати садочки і школи – вирішувати все те, що сьогодні конкретно цікавить людину. Але і окремо хотів би зазначити, що ми маємо і з державного бюджету їм допомогти.
Якщо ми направляємо певні фінансові інструменти, як правило, вони в більшості своїй потрапляють до великих міст, а маленькі залишаються недопідтриманими, я би так сказав. Тому я сьогодні хотів би дати доручення Міністерству регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ розробити і внести на наступне засідання Уряду механізми цільової підтримки малих міст, міст районних центрів і міст районного значення. Вважаю, що адекватною буде підтримка в рамках усіх програм державного фонду регіонального розвитку і соціально-економічного розвитку в розмірі біля 3 млрд грн.
Але це буде потребувати доопрацювання з Мінрегіоном і Мінфіном.
Я очікую на наступне засідання таких узгоджених пропозицій. Ще одна річ, про яку я хотів би сказати, і зможемо переходити до питань порядку денного. Я хотів би сказати про питання справедливості.
Ми вже не один місяць працюємо над тим (приблизно з лютого), щоб аналізувати питання тарифів.
І насправді тут є дві частини. З одної частини – це питання ціни на газ.
Я думаю, що українці багато про це знають.
І ми нещодавно приймали рішення для того, щоб привести до тями "Нафтогаз" і не дозволити їм завищувати ціни.
Слава Богу, що вони почули Уряд і на 700-800 грн знизили ціни вже в червні, а в липні вони будуть їх зменшувати ще більше.
Це дає можливість нам стримувати монополіста, використовуючи своє положення незамінності, завищувати ціни на газ.
І ми будемо йти далі, щоб поступово ціна на газ знижувалась. Але є інша величезна категорія платежів, які люди сьогодні сплачують.
Це не за газ.
Це за тепло і гарячу воду.
І насправді, коли ціна газу для всієї країни одна і та сама,  майже одна і та сама, то тепло у нас в різних містах коштує по-різному.
І йдеться про те, що, наприклад, в місті Кропивницькому ціна гігакалорії 2 тис.
129 грн.
У Луцьку – 1 тис.
847 грн, в місті Сміла – 2 тис.
300 грн, смт Зачепилівка Харківської області – 4 тис.
255 грн. Середній рівень тарифів, встановлених в містах, в Києві 1 тис.
600 грн, в Херсоні –              1 тис.
620, в Житомирі – 1 тис.
636, в Маріуполі – 1 тис.
683, в Тернополі – 1 тис.
746 грн. А є інші міста, в яких тариф ще менший, це Чернівці – 1 тис.
204 грн, Одеса – 1 тис.
229 грн, Івано-Франківськ – 1 тис.
312 грн, Вінниця – 1 тис.
375 грн, Запоріжжя – 1 тис.
485 грн. Фактично ми бачимо, що при однаковій ціні газу ціна на тепло – різниця вдвічі.
І я знаю, що мені можуть зараз розповідати про те, що різні котельні, різні труби, різні відстані, різні технологічні процеси. Я хочу сказати, що там, де в містах направляли кошти на енергомодернізацію, на створення нових сучасних котелень, систем регулювання, де заощаджували тепло на етапі транспортування, а не гріли повітря, то в таких містах ціна є більш справедливою, ніж в інших.
І очевидно, що коли людина отримує платіжку по 2 тис.
500 грн, коли може отримувати 1 тис.
300 грн або 1 тис.
400 грн, а їй нікуди піти навіть жалітися на цю тему, вона просто має йти і платити, і покривати безгосподарність там, де її вже декілька років не повинно бути, тому що ми з вами прийняли рішення, направили і збільшили місцеві бюджети в 4 рази.
Натомість замість того, щоб дати людям в деяких громадах нормальне тепло, нормальну гарячу воду по прийнятній ціні, ми бачимо зовсім інше – тепло втридорога, а людям замилюють очі, побудувавши фонтанчик, туйку або відремонтувавши 100 метрів дороги так-сяк. Я вважаю, що не для цього ми створювали умови, а умови ми створювали для того, щоб людей, які живуть у громадах, поважали.
І тут дійсно це не є можливістю центральної влади – побудувати нові котельні, а саме місцевої влади. І тому я даю зараз доручення Мінрегіону, Мін"юсту про те, щоб внести на наступне засідання Уряду питання про економічно обґрунтоване обмеження цін на тепло і гарячу воду в країні, яке вступить в дію з наступного опалювального сезону. У всіх є шість місяців для того, щоб ще раз проінвентаризувати свою систему виробництва тепла, транспортування, і гарячої води, і зробити висновки.
Бо якщо цього не зробити, ми ніколи в цьому питанні не поставимо крапку.
Всі будуть мотивовані на те, що скільки більше поставиш, люди все рівно заплатять.
Вони ж не можуть піти, як в магазин, купити тут буханку хліба або в іншому магазині.
Тут теплокомуненерго поставили тобі тепло, дали рахунок – і ти маєш за нього платити.
І це є несправедливість. Тому я очікую підготовчої роботи в цьому питанні і внесення рішень, які дозволять захистити людей і відновити справедливість.
Я вважаю, що таким рішенням можна досягти зменшення цін на тепло в наступному опалювальному сезоні при рівних умовах на 15-20%, цін саме на тепло.
І це є принципово важливим.
Тому що люди в багатоповерхівках не споживають багато газу на підігрів їжі і т.д.
Найбільше споживається газу на підготовку тепла, яке подається в будинки. І я вважаю, що наше завдання сьогодні – створити механізми захисту таких людей, і це об"єктивні механізми, тому що вони відновлюють справедливість. Тому я просив би підготувати, провести узгоджувальні наради і внести ці пропозиції на засідання Уряду.

Додати коментар

Користувач:
email:





Відкриваєм термінал,
Знову грає сто цифр,
Купуєм, продаем.

- Fin.Org.UA

Новини

11:53 - Відділ комунікацій з громадськістю управління інформаційної взаємодії (територія обслуговування: Новокодацький, Чечелівський та Центральний район міста Дніпра)
11:49 - Енергетична ситуація в регіонах на 24 квітня: через негоду на Хмельниччині знеструмлено 23 населених пункти
11:36 - У Кам’янському відкрилася школа після реконструкції, проведеної за підтримки ЄІБ
11:31 - Банки очікують зростання кредитування та вперше з початку повномасштабної війни прогнозують підвищення якості портфеля – Опитування про умови банківського кредитування
11:28 - Опитування про умови банківського кредитування, ІІ квартал 2024 року
11:14 - У яких випадках реєстраційна заява за формою № 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу?
11:13 - Праця неповнолітніх: що необхідно знати
11:11 - Оновлено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами
11:10 - Листування з контролюючими органами через Електронний кабінет
11:09 - єЧерга для автобусів: на пунктах пропуску з Молдовою кожен автобус зможе обрати час перетину кордону
11:09 - Загальний фонд держбюджету протягом першого кварталу поточного року отримав від платників Дніпропетровщини понад 9,5 млрд гривень
11:07 - За користування надрами платники спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 15,8 млн грн рентної плати
11:06 - В Україні офіційно з'явилася професія “Фахівець із супроводу ветеранів війни та демобілізованих осіб”
11:02 - Мінветеранів за підтримки Польщі планує відкрити центри психосоціальної підтримки у Житомирській області
11:00 - До уваги ФОПів – платнків єдиного податку першої – третьої груп!
10:59 - Мінветеранів обговорило з громадськістю законопроект щодо засад ветеранської політики
10:59 - До уваги платників податку на прибуток підприємств!
10:51 - Робота з незаконним обігом підакцизних товарів триває
10:49 - На порядку денному – незаконний обіг підакцизних товарів
10:47 - Ситуація в енергосистемі станом на 24 квітня
10:40 - Україна долучилася до Коаліції високих амбіцій щодо припинення забруднення пластиком
10:22 - Листування з контролюючими органами через Електронний кабінет
10:17 - Україна, в якій хочеться жити: Міністерство соціальної політики презентувало демографічну стратегію — 2040
10:06 - “Зроблено в Україні”: аграрії можуть отримати часткову компенсацію вартості сільгосптехніки 44 вітчизняних виробників
09:43 - До уваги платників податку на прибуток підприємств!
09:41 - Праця неповнолітніх: що необхідно знати
09:39 - До уваги ФОПів – платників єдиного податку першої – третьої груп!
09:38 - У яких випадках реєстраційна заява за формою № 1-ПДВ подається не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку календарного кварталу?
09:37 - Пенсійний фонд України: Станом на 23 квітня профінансовано на пенсійні виплати 55,7 млрд грн
09:34 - Оновлено Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.5508
Канадський долар28.8843
Юань Женьміньбі5.4625
Чеська крона1.6736
Данська крона5.6645
Гонконгівський долар5.0519
Форинт0.107419
Індійська рупія0.47496
Рупія0.0024406
Новий ізраїльський шекель10.4725
Єна0.25572
Теньге0.089218
Вона0.028726
Мексиканське песо2.3137
Молдовський лей2.2177
Новозеландський долар23.4072
Норвезька крона3.6031
московський рубль0.42478
Сінгапурський долар29.0539
Ренд2.0586
Шведська крона3.642
Швейцарський франк43.4438
Єгипетський фунт0.8239
Фунт стерлінгів49.0668
Долар США39.586
Білоруський рубль14.3886
Азербайджанський манат23.2831
Румунський лей8.4927
Турецька ліра1.2149
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.0959
Болгарський лев21.6045
Євро42.262
Злотий9.7956
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото91151.91
Срібло1067.34
Платина35958.34
Паладій39599.46

Курси валют, встановлені НБУ на 24.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861043.471043.471043.471043.47968340.16
227763996.94996.94996.94996.94249235.00
229025983.2983.2983.2983.2294960.00
229470918.98918.98918.98918.98275694.00
CRSR061023.011023.011023.011023.012046.02
TATM4.644.644.644.641392.00

Дані за 23.04.2024