«Відкритий е-квиток Житомира»: створено першу візуалізацію роботи громадського транспорту
25.04.2019 16:06 | Міністерство інфраструктури України25 Квітня 2019, 15:35Сьогодні, 25 квітня 2019 року, Міністерством інфраструктури України разом з Державним агентством електронного урядування і Житомирською міською радою представлено першу візуалізацію роботи комунального громадського транспорту на основі відкритих даних «Відкритий е-квиток Житомира», яка демонструє потенціал використання відкритих даних по е-квитку у прийнятті зважених і прозорих рішень для покращення роботи транспорту в містах і зниження корупційних ризиків. Проект реалізовано Агенцією журналістики даних у межах проекту USAID/UK aid «Прозорість і підзвітність у державному управлінні та послугах/ TAPAS».
«7 травня 2019 року виповнюється два роки з моменту набуття чинності Закону про е-квиток, який було ініційовано Міністерством інфраструктури України. Вісім українських міст уже впроваджують електронний квиток, серед них: Біла Церква, Вінниця, Дніпро, Житомир, Київ, Львів, Тернопіль і Харків. Житомир був серед першопроходьців у запровадженні е-квитка. І став першим містом в Україні, яке відкрило дані про е-квиток у громадському транспорті. Це означає, що будь-хто може безкоштовно завантажити дані та проаналізувати їх. Подібна прозорість дозволяє покращити роботу громадського транспорту, а також обмежує корупційні ризики», - прокоментував подію міністр інфраструктури України Володимир Омелян.
За словами Фаріда Сафарова, в.о. генерального директора Директорату цифрової інфраструктури на транспорті Міністерства інфраструктури, в інтерактивній візуалізації «Відкритий е-квиток Житомира» зібрано інформацію щодо виконання графіків руху транспорту, щоденного обсягу виручки від продажу квитків, найпопулярніших міських маршрутів і зупинок, напрямків пересування мешканців містом.
«Для створення інструменту було проаналізовано дані по 18 тролейбусним, 2 автобусним і 1 трамвайному маршруту КП "Житомирське трамвайно-тролейбусне управління", у тому числі й інформацію про понад 5 млн транзакцій по е-квитку. Сервіс дозволяє проаналізувати цей масив даних у розрізі понад 120 транспортних засобів та 400 зупинок», - підсумав Євген Катков, координатор реформи з впровадження електронного квитка в Офісі підтримки реформ при Міністерстві інфраструктури.
Катерина Оніліогву, керівник напряму відкритих даних проекту USAID/UK aid «Прозорість та підзвітність в державному управлінні та послугах/TAPAS», зазначила, що «Відкритий е-квиток Житомира» демонструє переваги впровадження е-квитка і відкриття даних по ньому для інших міст, що вже впроваджують чи планують впроваджувати е-квиток.
Серед основних переваг:
Зниження ризиків корупції. Візуалізація даних по е-квитку дає можливість кожному переглянути, чи виконуються графіки руху, чи не відхиляється транспорт від маршрутів, скільки поїздок здійснено та яка кількість коштів надійшла від продажу квитків. Несподіване зниження виручки може свідчити про недобросовісну роботу кондукторів або про те, що пасажирів на маршруті “позбирала” маршрутка, яка навмисне відхилилася від графіку руху.Економія бюджетних коштів. Завдяки аналізу даних Житомиру вдалося відкоригувати графіки маршрутів відповідно до реальних пасажиропотоків, це принесло економію в 500 - 600 тис. грн на місяць.Покращення якості послуг. Дані важливі під час планування нових маршрутів і графіків руху, а також визначення оптимальної кількості рухомого складу, формування комфортних для пасажирів та економічно ефективних графіків руху. А візуалізація допомагає громадянам самостійно аналізувати, які маршрути є найбільш популярними, де і коли є найбільший пік пасажирів і, відповідно, за потреби вимагати у влади збільшення кількості транспорту на маршруті.