Навіщо платити двічі

19.02.2019 16:42 | Укррудпром

Бизнес Цензор, 18 лютого 2019. Опубликовано 15:45 19 февраля 2019 года Про “євробляхи” та нові штрафи.

Я б ніколи не “сів” за цю статтю, якби не численні питання моїх знайомих-євробляхерів, щодо змін в законодавство України, які передбаченні Законом України “Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України”.

Вищезгаданим законодавчим актом вводяться нові “драконівські” штрафи для власників авто на іноземних номерах та для осіб, які фактично управляють таким транспортним засобом.

Будучи науковцем у галузі конституційного права, я вирішив поділитись із вами своїми роздумами, адже існує одне цікаве “але”:

“Якщо особа сплатила штраф за правопорушення, щодо прострочення термінів транзиту авто не номерах з іноземною реєстрацією, чи будуть до нього застосовуватись нові штрафи?”.

Данна стаття є баченням ситуації “на мій хлопський розум” (фразу вкрав у Миколи Вересня). Якщо проаналізувати положення законодавства України, необхідно наголосити на наступному.

Відповідно до частини 1 статті 58 Конституції України: “Закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом"якшують або скасовують відповідальність особи”.

У своєму рішенні від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99, Конституційний Суд України дійшов висновку, що до події чи факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Тобто, якщо особа вчинила правопорушення за “старим” законом, то і відповідати вона має за “старими” штрафами. Особа, може бути притягнена до відповідальності лише за законом, який діяв в момент вчинення правопорушення.

Якщо діяння, на момент вчинення було законне, або штраф був менше, то відповідальність має бути за “старим” законом та “тарифами”.

Положення статті 8 Кодексу України про адміністративні правопорушення, також зазначають, що особа, яка вчинила адміністративне правопорушення, підлягає відповідальності на підставі закону, що діє під час і за місцем вчинення правопорушення, а закони, які встановлюють або посилюють відповідальність за адміністративні правопорушення, зворотної сили не мають.

Також, частина 1 статті 61 Основного Закону нашої країни визначає ще один важливий принцип: “Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення”.

Отже, якщо особу вже було покарано за певне правопорушення, другий раз вона не може нести повторну відповідальність, не важливо за новим чи “старим” законом.

Міністерство юстиції України, виклало свою правову позицію (від 01.12.2003 р. №22-34-1465) в якій зазначено, що правопорушення припиняються притягненням винної у невиконанні особи до відповідальності.

Це означає, що правопорушення закінчило тривати в часі. Це важливо, адже зміни в законодавстві, які відбулися після факту притягнення до відповідальності, не можуть застосовуватись до такого правопорушення.

Отже, факт притягнення до відповідальності гарантує, що правопорушення не має триваючий характер, тобто воно вчинено і особа понесла відповідальність — крапка.

Давайте змоделюємо ситуацію, при якій, до набрання чинності вищезгаданим законом, який передбачає збільшення суми штрафів, особа була притягнена до відповідальності та сплатила штраф в розмірі 8500 грн, і продовжує далі їздити на своїй “блясі”.

Єдине зауваження — із відповідними доказами сплати штрафу. Ви можете спитати: “як таке можливо?”. Наводжу приклад із життя.

Громадянин України ввіз транзитом авто на литовських номерах. Прострочивши терміни, які передбачені статтею 95 Митного Кодексу України, він став правопорушником та винною особою, відповідно до положень статті 470 Митного кодексу України.

Через деякий час, винна особа пересікала кордон, але без “євробляхи”. При перетині кордону, працівниками митниці було виявлено правопорушення, були вчинені всі процесуальні дії, а особа була притягнена до відповідальності та сплатила штраф у розмірі 8 500 грн.

Що далі? Відповідно до вищезазначеного, особа не може бути повторно притягнена до відповідальності за вчинене правопорушення, за яке вона вже понесла відповідальність, за “старими” штрафними санкціями.

Звісно, ця ситуація не звільняє особу від нервів, пов"язаних із постійним поясненням працівникам правоохоронних органів всіх тонкощів даної ситуації, але це точно дешевше ніж нові штрафи в розмірі 170 000 грн.

Що ж робити, якщо Ви були притягнені до відповідальності та сплатили штраф за правопорушення (наприклад — прострочення терміну транзиту Вашої “бляхи”), як мінімум:

Вивчіть Ваші права, щоб бути готовими до аргументації.

Возіть із собою відповідні документи (хоча б копії) щодо притягнення Вас до відповідальності та сплати штрафу.

Надрукуйте та возіть із собою витяг статей 58 та 61 Конституції України, рішення КСУ (від 01.12.2003 р. №22-34-1465) та роз’яснення Мінюсту (від 12.2003 р. №22-34-1465).

Фіксуйте на реєстратор (чи інший засіб) дії працівників поліції, як доказ їхніх незаконних вимог чи діяльності. Источник: https://biz.censor.net.ua/m3111380

Сергій ПАНАСЮК, професор кафедри Українсько-американського університету Конкордія, доктор філософії у галузі права

Додати коментар

Користувач:
email:





Royal Exchange, home
Of insurance and underwriters
Risk management key

- Fin.Org.UA

Новини

07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 19.04.2024
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 18 квітня: покриття дефіциту бюджету, Raiffeisen Bank просять пришвидшити вихід з московія
20:45 - Meta представила ранні версії своєї нової моделі ШІ LLaMA 3
20:33 - Мексика під тиском США припиняє стимулювання китайських виробників електромобілів
20:04 - Україна отримала від німецьких партнерів енергетичне обладнання на майже мільйон євро
19:47 - У І кварталі до бюджету від приватизації надійшло понад 650 мільйонів
19:47 - Катерина Павліченко: За допомогою 38 машин, отриманих ДСНС від міжнародних партнерів, було розміновано понад 700 га територій
19:22 - У І кварталі Мінфін залучив понад $3 мільярди внутрішніх запозичень для покриття дефіциту бюджету
19:13 - московіянам почнуть відключати вхід в акаунти через Apple чи Google ID
19:06 - У Мінфіні відбулося третє засідання Міжвідомчої робочої групи з питань застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій
18:56 - "Схеми": Портнов з Іспанії переписав віллу під Києвом на дітей
18:44 - Виробники "Шахедів", металургія та автопромисловість: США та Британія ввели санкції проти Ірану
18:41 - Делегація МОЗ взяла участь у пояснювальній сесії Єврокомісії з питань захисту прав споживачів та охорони здоров’я
18:35 - "Укрнафта" змешить споживання електроенергії на АЗС
18:25 - Мінфін та Держфінмоніторинг працюють з міжнародними партнерами, щоб внести росію до «чорних» списків FATF та ЄС, – Денис Улютін
18:18 - Замість декларативних пільг — дієві інструменти для самореалізації ветеранів у цивільному житті, — Максим Кушнір
18:12 - "Мобілізаційний" закон: зміни для бізнесу та військовозобов’язаних осіб
18:07 - УЗ цьогоріч планує відремонтувати майже 1200 кілометрів колій
17:56 - Підписано Угоду про співробітництво в рамках проекту «Спільна архівна спадщина» з керівниками архівних служб країн Балтії, України та Польщі
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 18.04.2024
17:32 - "Укренерго" попереджає про можливі обмеження електроенергії для промислових споживачів
17:30 - Держаудитори перевірять ефективність роботи ДП «Укрдіпроважмаш»
17:28 - Посібник "Створення індустріальних парків та включення їх до Реєстру індустріальних парків"
17:21 - Німецький бізнес зацікавлений збільшувати інвестиції в ключові галузі української економіки, - Юлія Свириденко
17:20 - ФДМУ не зміг із першої спроби продати конфісковані квартири Сальдо і Шелкова
17:17 - Зустріч фінансового блоку G7: Сергій Марченко закликав пришвидшити розробку механізмів для спрямування активів рф на потреби України
17:00 - З 22 квітня в Києві відновиться платне паркування
16:48 - Німецький бізнес зацікавлений збільшувати інвестиції в ключові галузі української економіки, - Юлія Свириденко
16:38 - План США з випуску боргових зобов'язань під активи московія має юридичні ризики – ЄЦБ


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.5305
Канадський долар28.7995
Юань Женьміньбі5.4716
Чеська крона1.6729
Данська крона5.6663
Гонконгівський долар5.0568
Форинт0.107167
Індійська рупія0.47405
Рупія0.0024469
Новий ізраїльський шекель10.4752
Єна0.25658
Теньге0.088619
Вона0.028832
Мексиканське песо2.3361
Молдовський лей2.2125
Новозеландський долар23.4771
Норвезька крона3.6023
московський рубль0.42078
Сінгапурський долар29.1268
Ренд2.0799
Шведська крона3.6351
Швейцарський франк43.5804
Єгипетський фунт0.8193
Фунт стерлінгів49.3858
Долар США39.6037
Білоруський рубль14.3951
Азербайджанський манат23.2936
Румунський лей8.497
Турецька ліра1.2187
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.1599
Болгарський лев21.6154
Євро42.2789
Злотий9.769
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото94309.87
Срібло1126.34
Платина37223.12
Паладій40714.98

Курси валют, встановлені НБУ на 19.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861041.451041.451041.451041.45312435.00
227763995.04995.04995.04995.04221893.92
229025981.29981.29981.29981.29490645.00
229470917.22917.22917.22917.2291722.00
2302621049.581049.581049.581049.58209916.00
BAVL0.2250.2250.2250.22567500.00
CRSR061018.491019.181018.491019.1820373.25
USGK78454845484548454822740000.00

Дані за 18.04.2024