Більшість українських шкіл все ще не мають безбар’єрного доступу, - Лев Парцхаладзе
15.02.2019 16:24 | Fin.Org.UA за інформацією КМУЗа даними статистики, 74% загальноосвітніх навчальних закладів в Україні (11560 шкіл) мають безперешкодний доступ для дітей з інвалідністю, але тільки до першого поверху.
З них пандусами забезпечено 69% (10781 школа), кнопками виклику 23% (3664 школи), інформаційними вказівниками 18% (2864 школи).
Спеціально обладнані туалети для дітей з інвалідністю мають менше 5% шкіл (746).
Про це повідомив заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
«Сьогодні, за статистикою з областей, близько 74% всіх шкіл в Україні забезпечені безбар’єрним простором, але лише до першого поверху.
Що це означає? Що в цих закладах є безбар’єрний доступ до будівлі, пандус або підйомник на вході чи кнопки виклику допомоги, у деяких випадках інформаційні таблички.
Проте якщо розглядати статистику доступності шкіл до другого і вище поверху, то її мають лише одиниці.
Тобто більшість наших шкіл фактично не пристосовані для дітей з інвалідністю в повному обсязі, і у підсумку ці діти не мають можливості комфортно відвідувати звичайні школи.
Це потрібно змінювати!» – сказав заступник Міністра.
При цьому він зауважив, що в даному питанні є великий прогрес, відзначивши успішність впровадження проекту благодійного Фонду Порошенка та його голови Марини Порошенко зі створення інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) для дітей з особливими освітніми потребами та реалізацію проекту «Новий освітній простір», одним із головних принципів якого є безбар’єрність та інклюзія.
За останні 2 роки кількість закладів загальної середньої освіти з інклюзивними класами була збільшена у 2,5 раза – до 3788 шкіл у 2018 році.
А кількість учнів з особливими освітніми потребами зросла з 4180 до 11839 школярів.
Також для дітей з особливими освітніми потребами вже обладнано близько 500 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ).
Також наразі вже понад 300 шкіл та дитячих садків активно впроваджують принципи Нового освітнього простору.
«Освіта стає доступнішою для кожної дитини.
Це факт.
Проте потрібен комплексний підхід у всьому, щоб створювати дійсно комфортні та рівні умови для навчання для всіх у звичайних школах.
Для цього вже оновлені та вступили в дію восени минулого року нові державні будівельні норми щодо закладів освіти, які, окрім всього, передбачають обов’язкове створення доступності у школах при їх будівництві чи реконструкції.
І так має бути, якщо ми дійсно хочемо жити у сучасній європейській країні», - додав Лев Парцхаладзе.
Довідково
Новий освітній простір (#НОП) створюється у навчальних закладах України за 4 основними принципами: енергоефективність, сучасне обладнання, мотивуючий простір, безбар’єрність та інклюзія.
Мета – створення комфортних умов для якісного навчання дітей в Новій українській школі.
Проект ініційований Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки України та органами місцевого самоврядування.