ДПІ у Новокодацькому районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

15.08.2018 23:20 | Fin.Org.Ua

Звертаємо увагу! ДПІ у Новокодацькому районі м.Дніпра закликає вчасно сплатити податок на нерухомість
Нарахування суми податку на рухоме або нерухоме майно здійснюється контролюючим органом, після чого за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника надсилається податкове повідомлення-рішення.
Такі повідомлення – рішення складаються за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями. Якщо за наслідками перевірки контролюючий орган встановлює порушення норм законодавства щодо виконання платником податків свого податкового обов’язку з декількох податків та зборів, виноситься декілька ППР.
Для уникнення штрафних санкцій необхідно протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення сплатити нараховану суму податку.
У разі виникнення питань стосовно отриманого ППР платник має право звернутись до органів ДФС за місцем реєстрації.
Кожен платник, який володіє рухомим або нерухомим майном, повинен пам’ятати про необхідність сплати податку у строки визначені чинним законодавством.
 
Інформацію про стан розрахунків з бюджетом, отриману в приватній частині Електронного кабінету, можна використовувати в суді
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує щодо права платника податків використовувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, отриману через меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету, при адміністративному або судовому оскарженні рішень контролюючих органів тощо.
Відповідно до п.56.1 ст.56 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Під час процедури адміністративного оскарження обов’язок доведення того, що будь-яке нарахування, здійснене контролюючим органом у випадках, визначених ПКУ, або будь-яке інше рішення контролюючого органу є правомірним, покладається на контролюючий орган.
Обов’язок доведення правомірності нарахування або прийняття будь-якого іншого рішення контролюючим органом у судовому оскарженні встановлюється процесуальним законом (п.56.4 ст.56 ПКУ).
При цьому Електронний кабінет забезпечує змогу реалізації платниками податків прав та обов’язків, визначених ПКУ та нормативно-правовими актами, що прийняті на підставі та на виконання ПКУ, законами з питань митної справи, в тому числі шляхом, зокрема перегляду в режимі реального часу інформації про платника податків, що збирається, використовується та формується контролюючими органами у зв’язку з обліком платників податків та адмініструванням податків, зборів, митних платежів, здійсненням податкового контролю, в тому числі дані оперативного обліку податків та зборів (у тому числі дані інтегрованих карток платників податків) (п. 42. прим. 1. 2 ст. 42 прим. 1 ПКУ).
Меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету надає платнику податків з використанням електронного цифрового підпису, що сертифікований у будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, доступ до своїх особових рахунків із сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу.
При адміністративному або судовому оскарженні рішень контролюючих органів тощо платник податків має право використовувати інформацію про стан розрахунків з бюджетом, отриману через меню «Стан розрахунків з бюджетом» приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету.
 
За неповнолітнього власника податок на нерухоме майно сплачують батьки або усиновителі
ДПІ у Новокодацькому районі м. Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує щодо виконання обов’язку по сплаті податку на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у власності неповнолітньої особи.
Відповідно до ст.6 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947-III зі змінами та доповненнями правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття.
Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.
Згідно з п. 99.2 cт. 99 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 із змінами та доповненнями грошові зобов’язання неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
Батьки (усиновителі) неповнолітніх і неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.
 
Платники Дніпропетровщини задекларували за 2017 рік доходів на суму майже три мільярда гривень
Як зазначила в.о. начальника ГУ ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська, громадянами Дніпропетровської області та особами, які провадять незалежну професійну діяльність протягом 2018 року подано 43084 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік, що на 198 декларацій більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, у тому числі 3751 декларацій про отримані доходи у вигляді спадщини/дарування, 1209 декларацій про доходи від продажу рухомого та нерухомого майна, 272 декларації про отримання іноземних доходів, 23680 декларацій про отримані інші доходи, з яких не утримано податок на доходи фізичних осіб та 6344 декларації з метою отримання податкової знижки.
Загальна сума задекларованого доходу становить 2 млрд 883,2 млн грн., що на 353,6 млн грн більше, ніж у минулому році. До сплати нараховано   93,2 млн грн податку на доходи фізичних осіб та 12,6 млн грн військового збору.
Варто зазначити, що цьогоріч свої доходи задекларували 239 мільйонера (минулоріч – 189). Загальна сума задекларованого ними доходу склала                 1 млрд 344,2 млн грн. Сума податку на доходи фізичних осіб до сплати  складає 33,0 млн грн, сума війського збору – 3,6 млн грн.
 
Підприємці, які досягли пенсійного віку, не сплачують ЄСВ
Відповідно до Закону  України від 08 липня 2010 року N 2464-VI  «Про збір і облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон) фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали спрощену систему оподатковування, а також члени їх родин, які беруть участь  у здійсненні ними підприємницької діяльності, є платниками ЄСВ.
Однак, згідно із частиною 4 статті 4 Закону, фізичні особи - підприємці звільняються від сплати ЄСВ за себе, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами й одержують пенсію або соціальну допомогу. Такі особи можуть бути платниками єдиного внеску винятково за умови їх добровільної участі в системі загальнообов'язкового державного соціального страхування. Разом з тим за найманих робітників, у тому числі інвалідів або пенсіонерів за віком, сплата єдиного внеску підприємцями здійснюється на загальних підставах згідно з діючим законодавством.
 
Чи виникають зобов'язання з ПДВ у підприємства, що ліквідується, у разі повернення статутного капіталу засновнику майном у розмірі внеску?
Відповідно до п. 185.1 ст. 185 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташовано на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.
Постачання товарів – це будь-яке передання права на розпорядження товарами як власник, у тому числі обмін (пп. 14.1.191 ПКУ).
Отже, операція з повернення засновникам статутного капіталу майном у розмірі внеску, попередньо внесеного ними до статутного фонду юридичної особи, у разі їхнього виходу з-поміж засновників або учасників такої юридичної особи є об'єктом оподаткування податком на додану вартість і підлягає оподаткуванню на загальних підставах за основною ставкою.
 
Затверджено нові узагальнюючі податкові консультації  з оподаткування ПДВ
Наказом Міністерства фінансів України від 03 серпня 2018 року №673 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування податком на додану вартість» затверджено нові чотири узагальнюючі податкові консультації для платників ПДВ.

Щодо особливостей оподаткування ПДВ від'ємної різниці між ціною придбання (звичайною ціною) товару та ціною реалізації такого товару на експорт.

Консультація визначає, що у разі здійснення операції з експорту товару за ціною нижче ціни придбання (звичайної ціни) такого товару, нульова ставка ПДВ застосовується до такої операції в цілому, за умови підтвердження факту вивезення товарів у відповідному митному режимі належно оформленою митною деклараціє.

Щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів.

У консультації наведений перелік документів, які для цілей оподаткування ПДВ можуть підтвердити факт знищення або зруйнування внаслідок дії обставин непереборної сили та у інших випадках ліквідації без згоди платника податку, в тому числі при викраденні, основних виробничих або невиробничих засобів, а також у випадку ліквідації основних засобів у зв'язку з їх розібранням або перетворенням у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням. При цьому такі документи (копії документів) платник податку може подати контролюючому органу у загальновстановленому порядку за власною ініціативою або на запит контролюючого органу (або особисто платником податків, або уповноваженою на це особою, або поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення, або засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису).

Щодо оподаткування ПДВ операцій з отримання постійним представництвом нерезидента фінансування від головної компанії - нерезидента.

Консультація визначає, що кошти, що надходять на рахунок постійного представництва нерезидента в Україні від головної компанії-нерезидента, не є компенсацією вартості товарів/послуг, що постачаються таким представництвом, і не мають бути об'єктом оподаткування ПДВ при отриманні таких коштів, а тому постійне представництво нерезидента в Україні не визначає податкові зобов'язання з ПДВ та не враховує їх у загальному обсязі операцій для цілей обов'язкової реєстрації такого постійного представництва платником ПДВ.

Щодо оподаткування ПДВ операцій банків та інших фінансових установ з передачі у фінансовий лізинг майна, набутого ними у власність внаслідок звернення стягнення на таке майно.

Консультація визначає, що у випадку передачі у фінансовий лізинг майна, набутого банками або іншими фінансовими установами внаслідок звернення стягнення на таке майно, такі банки та інші фінансові установи: застосовують режим звільнення від оподаткування ПДВ на підставі абзацу 2 п. 197.12 ПКУ до частини вартості майна, за якою таке майно було набуте у власність в рахунок погашення зобов'язань за договором кредиту (позики); нараховують податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ПКУ, у разі якщо під час придбання банком такого майна суми ПДВ були включені до складу податкового кредиту;
нараховують податкові зобов'язання з ПДВ виходячи з бази оподаткування, визначеної як позитивна різниця між ціною постачання та ціною придбання такого майна з урахуванням вимог, визначених п. 189.15 ПКУ.
 
Оподаткування допомоги, отриманої фізичною особою на лікування
Повідомляємо, особливості оподаткування благодійної допомоги визначено п. 170.7 ст. 170 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ), відповідно до пп. 170.7.1 якого не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку благодійна, у тому числі гуманітарна допомога (далі - благодійна допомога), яка надходить на його користь у вигляді коштів або майна (безоплатно виконаної роботи, наданої послуги) та відповідає вимогам, визначеним цим пунктом.
Для цілей оподаткування благодійна допомога поділяється на цільову та нецільову.
Цільовою є благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.
При цьому до цільової благодійної відноситься допомога, порядок надання якої регламентується пп. 170.7.4 п. 170.4 ст. 170 ПКУ, відповідно до пп. "а" якого не включається до оподатковуваного доходу цільова благодійна допомога, що надається, зокрема, резидентами - юридичними особами у будь-якій сумі (вартості) закладу охорони здоров'я для компенсації вартості платних послуг з лікування платника податку у розмірах, що не перекриваються виплатами з фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування, у разі дотримання визначених вищезазначеним підпунктом умов.
Правові, організаційні, економічні та соціальні засади охорони здоров'я в Україні визначають Основи законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 року №2801-XII (далі - Основи), ст. 3 яких передбачено, що заклад охорони здоров'я - це юридична особа будь-якої форми власності та організаційно-правової форми або її відокремлений підрозділ, що забезпечує медичне обслуговування населення на основі відповідної ліцензії та професійної діяльності медичних (фармацевтичних) працівників.
Відповідно до ст. 36 Основ громадяни України можуть направлятися для лікування за кордон у разі необхідності надання того чи іншого виду медичної допомоги хворому та неможливості її надання в закладах охорони здоров'я України.
Водночас до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти або вартість майна (послуг), що надаються як допомога на лікування та медичне обслуговування платника податку або члена сім'ї фізичної особи першого ступеня споріднення, дитини, яка перебуває під опікою або піклуванням платника податку, за умови документального підтвердження витрат, пов'язаних із наданням зазначеної допомоги (у разі надання коштів), у тому числі, але не виключно, для придбання ліків, донорських компонентів, протезно-ортопедичних виробів, виробів медичного призначення для індивідуального користування інвалідів, за рахунок коштів благодійної організації або його роботодавця, в тому числі в частині витрат роботодавця на обов'язковий профілактичний огляд працівника згідно із Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб" та на вакцинацію працівника, спрямовану на профілактику захворювань в період загрози епідемій відповідно до Закону України "Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" за наявності відповідних підтвердних документів, крім витрат, що компенсуються виплатами з фонду загальнообов'язкового державного соціального медичного страхування (пп. 165.1.19 п. 165.1 ст. 165 Кодексу).
 
Отримання для дітей картки платника податків  з реєстраційним номером
Вже традиційно найпопулярнішою з адміністративних послуг залишається послуга видачі картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків.
Відповідно до п. 70.5 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29 вересня 2017 року №822 (далі – Положення №822), фізична особа незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), яка не включена до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), зобов’язана особисто або через представника подати до відповідного контролюючого органу облікову картку фізичної особи – платника податків за формою №1ДР (далі – Облікова картка №1ДР) (додаток 2 до Положення №822), яка є водночас заявою для реєстрації у Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу, який містить необхідні для реєстрації реквізити (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), дату народження, місце народження, місце проживання, громадянство). 
Відповідно до п. 4 розд. VII Положення №822 облікові картки № 1ДР малолітніх осіб (до 14 років) подаються одним із батьків (усиновителем, опікуном, піклувальником) за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу одного із батьків (усиновителя, опікуна, піклувальника).
Подати документи для проведення реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків/отримати картку платника податків, отримати консультацію щодо переліку необхідних документів або заповнення Облікової картки № 1ДР можна в Центрах обслуговування платників ДПІ(ОДПІ) ГУ ДФС у Дніпропетровській області. Інформація про Центри обслуговування платників розміщена у банері «Центри обслуговування» на головній сторінці субсайту «Територіальні органи ДФС у Дніпропетровській області»
 
Подання уточнюючої декларації для реалізації права ФО на податкову знижку
Відповідно до пп. 166.1.1 п. 166.1 ст. 166 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (пп.166.1.2 п.166.1 ст.166 ПКУ).
Якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься (пп. 166.4.3 п. 166.4 ст. 166 ПКУ).
Отже, якщо були виявлені документально підтверджені суми, що не були враховані при поданні річної податкової декларації, для реалізації свого права на податкову знижку платник податку може подати уточнюючу декларацію до 31 грудня включно наступного за звітним податкового року, оскільки право на податкову знижку надається лише за наслідками звітного податкового року.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 103.24 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
 
Майже 13,5 млрд.  гривень податкових платежів отримали  місцеві бюджети Дніпропетровщини з початку року
За сім місяців 2018 року до кошиків місцевих бюджетів Дніпропетровської області надійшло 13 млрд. 462,3 млн. гривень, що в порівнянні з минулим роком на 2 млрд. 277,3 млн. гривень, або на 20,4% більше. Про це повідомила в.о. начальника Головного управління ДФС у Дніпропетровській області Вікторія Каліногорська.
Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів Дніпропетровщини займає податок на доходи фізичних осіб – більше 58%, якого протягом січня – липня поточного року зібрано 7 млрд. 841,2 млн. гривень.
Плата за землю з юридичних та фізичних осіб теж у переліку бюджетоутворюючих податків і зборів для місцевих бюджетів області. Зокрема, юридичні особи сплатили 1 млрд. 962,4 млн. гривень, а фізичні особи – 180,1 млн. гривень цього платежу. Внесок дніпровських «спрощенців» до місцевих скарбниць – 1 млрд. 255,9 млн. гривень єдиного податку. Податок на прибуток підприємств склав 1 млрд. 19,7 млн. гривень.
 
Сплата земельного податку за ділянку в гаражно-будівельному кооперативі ветераном війни
Відповідно до пп.14.1.147 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України від               02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), плата за землю - обов’язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі (ст. 269 ПКУ).
Статтею 270 ПКУ визначено, що об’єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
Громадянам України за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування можуть передаватися безоплатно у власність або надаватися в оренду земельні ділянки, зокрема, для гаражного будівництва в межах норм, визначених Земельним кодексом.
Статтею 41 Земельного кодексу визначено, зокрема, що ГБК за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування земельні ділянки для гаражного будівництва передаються безоплатно у власність або надаються в оренду у розмірі, який встановлюється відповідно до затвердженої містобудівної документації.
Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування у межах повноважень або за результатами аукціону (ст.116 Земельного кодексу).
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України від 01 липня 2004 року №1952 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» зі змінами та доповненнями.
Підставою для нарахування земельного податку є дані Державного земельного кадастру (п.286.1 ст.286 ПКУ).
Від сплати земельного податку з фізичних осіб звільняються, зокрема, ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від                  22 жовтня 1993 року № 3551 «Про статус ветеранів, гарантії їх соціального захисту» зі змінами та доповненнями (пп.4 п.1 ст.281 ПКУ).
Звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб п.281.1 ст.281 ПКУ, поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм, зокрема для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 га.
Отже, якщо фізична особа має у власності земельну ділянку, яка надана для будівництва індивідуального гаража, і ця ділянка посвідчується свідоцтвом про право власності (державний акт на право власності), тільки в цьому випадку зазначені особи мають пільги щодо земельного податку відповідно до ст.281 ПКУ.
 
Чи є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ФО який має право власності на нежитлове  приміщення як ФОП?
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.
Пунктом 1 ст. 320 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-ІУ зі змінами і доповненнями (далі – ЦКУ) визначено, що власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом.
Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи. Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, в тому числі і нерухомого майна комерційного призначення, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 ЦКУ).
Оскільки ст. 266 ПКУ не визначено такого платника як фізична особа – підприємець, то такий платник – власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за нормами, передбаченими для фізичних осіб.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 106.01 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
 
Продаєте власну сільськогосподарську продукцію - не забудьте отримати в сільській раді довідку
Під час продажу власної сільськогосподарської продукції, треба мати довідку сільській ради. Відповідно до пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ), до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари.
При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.
Якщо розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці третьому цього підпункту, перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.
При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок, зазначених в абзацах другому та третьому цього підпункту. Форму «Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок» та Порядок її видачі (форма №3ДФ) затверджено Наказом Міндоходів України від 17 січня 2014 року № 32.
Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки. Довідка видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.
При продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати. Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.
У разі коли сума отриманого доходу перевищує 186150 грн., фізична особа зобов’язана надати органу державної податкової служби довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 186150 грн. Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню ПДФО та військовим збором на загальних підставах.
 
За сім місяців 2018 року юристи ДФС Дніпропетровщини
відстояли справи у судах на суму 1 млрд. 334,5 млн. грн.
Станом на 01.08.2018 на розгляді у судах перебувало 8516 справ на суму 10,8 млрд. грн.
Кількість справ, що знаходились на розгляді у судах у січні – липні поточного року у порівнянні з аналогічним періодом 2018 року зменшились на 1472 справи, по сумі - на 404,3 млн. грн.
Протягом 2018 року на користь органів державної фіскальної служби вирішено 569 справ на суму 1 млрд. 334,5 млн. грн.
За позовами платників податків до територіальних органів ГУ ДФС на користь органів ДФС вирішено 290 справ на суму 637,7 млн. грн., з них, 259 справ на суму 492,3 млн. грн. за позовами платників податків про визнання недійсними/нечинними податкових повідомлень – рішень.
За позовами територіальних органів ГУ ДФС до платників податків перебувало на розгляді 1529 справ на суму 2,4 млрд. грн., це позови щодо стягнення податкового боргу, визнання боржника банкрутом та приєднання кредиторських вимог в справах о визнання боржника банкрутами, надання дозволу на погашення суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі, накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку тощо. Розглянуто в судах різних інстанцій 285 справ на суму 697,3 млн. грн., на користь органів ДФС вирішено 279 справ на суму 696,8 млн. грн.
 
Щодо створення та діяльність сімейних фермерських господарств.
Президентом підписано Закон України від 10 липня 2018 року № 2497- VІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання cтворення та діяльності сімейних фермерських господарств».
Закон спрямований на отримання офіційного статусу сільським населенням, яке працює на своїй землі, що дозволить легально продавати свою продукцію і отримати соціальний захист та право на пенсію. Реалізація закону дозволить створити умови для започаткування сімейних фермерських господарств та детінізацїї підприємницької діяльності в аграрній сфері, що позитивно вплине на зростання надходжень до місцевих бюджетів від сплати податків і створення нових робочих місць на селі.
Документом вносяться зміни до Податкового кодексу України та законів України «Про фермерське господарство», «Про державну підтримку сільського господарства України», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».
Зміни передбачають віднесення до платників єдиного податку четвертої групи фізичних осіб - підприємців, які організували фермерське господарство, за умови відповідності сукупності певних критеріїв та визначення особливостей їх державної реєстрації/анулювання реєстрації, податкового обліку і звітності, сплати єдиного податку тощо. 
Закон набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
 
Проведення фактичної перевірки суб'єкта господарювання
Відповідно до п.п. до 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ), фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника.
Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Згідно з пунктом 82.3 статті 82 ПКУ тривалість фактичних перевірок не повинна перевищувати 10 діб, а продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 5 діб.
Подовження строку фактичної перевірки можливе за наявності заяви суб'єкта господарювання або у разі змінного режиму роботи чи підсумованого обліку робочого часу суб'єкта господарювання та/або його господарських об'єктів.
Звертаємо увагу, що відповідно до пункту 80.1 статті 80 ПКУ фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
 
Виправлення у формі № 1ДФ, якщо термін здачі ще не сплив
Відповідно до п. 4.4 Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року № 4, звітний новий податковий розрахунок за ф. № 1ДФ заповнюють у такому самому порядку, як і уточнюючий.
Він має містити інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюють. Коригування показників розділу I проводять таким чином:

для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і в графі 9 зазначити «1» — на виключення рядка;
для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і в графі 9 зазначити «0» — на введення рядка.

Для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, перший із яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий уносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» — рядок на виключення, а в другому — «0» — рядок на введення.
Показники підрозділу «Військовий збір» розділу ІІ коригують так:
для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації в рядку «Військовий збір — виключення****» повторюють усі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» — відображають правильну інформацію.
 
Повернення надміру сплачених сум податку на доходи  фізичних осіб
Відповідно до п. 43.3 ст. 43 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) обов'язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов'язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Платник податків подає заяву про повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов'язання та/або податкового боргу з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення у готівковій формі коштів за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Згідно з п. 43.5 ст. 43 ПКУ контролюючий орган не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення відповідних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов'язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до пп. 14.1.115 п. 14.1 ст. 14 ПКУ надміру сплачені грошові зобов'язання - суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету понад нараховані суми грошових зобов'язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
Отже, податковий агент має право повернути або врахувати в рахунок сплати наступних платежів тільки ту суму надміру сплаченого податку на доходи фізичних осіб, який був перерахований до бюджету понад суму грошових зобов'язань, граничний строк сплати якої настав на таку дату.
Єдиною звітністю, яка містить дані, зокрема, щодо сум перерахованого до бюджету податку на доходи фізичних осіб, є податковий розрахунок, форма та порядок якого затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13 січня 2015 року N 4.
Пунктом 1.2 розділу I порядку заповнення податкового розрахунку встановлено, що на підставі відомостей щодо сум утриманого та/або сплаченого податку, які зазначаються у податковому розрахунку, нарахування податкового зобов'язання не проводиться.
Таким чином, встановлення факту наявності у податкового агента надміру сплачених сум з податку на доходи фізичних осіб можливо виключно під час проведення документальної перевірки такого платника податку.
 
 Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на спільну власність
Відповідно до пп. 266.2.1 п.266.2 ст.262 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року                     № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.
Згідно з ст. 355 Цивільного кодексу України (далі - ЦКУ) майно, що є у власності двох або більше осіб (співвласників), належить їм на праві спільної власності (спільне майно).
Спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю (ст. 368 ЦКУ).
Співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними. Співвласники мають право уповноважити одного з них на вчинення правочинів щодо розпорядження спільним майном (ст. 369 ЦКУ).
Підпунктом 266.1.2 п.266.1 ст. 266 ПКУ визначено платників податку в разі перебування, зокрема, об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості у спільній частковій або спільній сумісній власності кількох осіб, зокрема якщо об’єкт житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділений в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом.
Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування, які перебувають у власності фізичної особи, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості (пп. 266.7.1 п.266,7 ст.266 ПКУ).
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку, обчисленого згідно з пп. 266.7.1 п.266.7 ст.266 ПКУ, та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком) (пп. 266.7.2 п.266.7 ст. 266 ПКУ).
Згідно з пп. 266.7.3 п.266.7 ст.266 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:

об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;


розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.

У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Таким чином, фізособи - співвласники житлової нерухомості, яка перебуває у їх спільній сумісній власності, але не поділена в натурі, можуть повідомити контролюючий орган про визначеного за їх згодою платника податку на нерухоме майно звернувшись з письмовою заявою за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника житлової нерухомості.
 
Отримані від банку проценти за користування коштами на рахунках,
не є доходом для спрощенців
ст.292 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) визначено про які види доходу платник єдиного податку має відзвітувати. Це дохід, отриманий протягом податкового (звітного) періоду в грошовій формі (готівковій та/або безготівковій); матеріальній або нематеріальній формі. При цьому до доходу не включаються отримані такою фізичною особою пасивні доходи у вигляді процентів, дивідендів, роялті, страхові виплати і відшкодування, а також доходи, отримані від продажу рухомого та нерухомого майна, яке належить на праві власності фізичній особі та використовується в її господарській діяльності. До пасивних доходів відносяться і доходи отримані у вигляді процентів на поточний або депозитний (вкладний) банківський рахунок.
Тож платники єдиного податку, в разі отримання від банку процентів, за користування коштами на рахунку як депозитному так і поточному, не включають такі кошти до доходу платника єдиного податку.
 
Які неприбуткові установи та організації можуть бути внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій?
Відповідно до п.п. 133.4.5 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових підприємств, установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру встановлює Кабінет Міністрів України.
Згідно з п.п. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПКУ неприбутковим підприємством, установою та організацією є підприємство, установа та організація (далі - неприбуткова організація), що одночасно відповідає таким вимогам:
утворена та зареєстрована в порядку, визначеному законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) містять заборону розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб. Для цілей цього абзацу не вважається розподілом отриманих доходів (прибутків) фінансування видатків, визначених п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ;
установчі документи якої (або установчі документи організації вищого рівня, на підставі яких діє неприбуткова організація відповідно до закону) передбачають передачу активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення). Положення цього абзацу не поширюється на об’єднання та асоціації об’єднань співвласників багатоквартирних будинків;
внесена контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.
Підпунктом 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПКУ встановлено, що доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
Доходи неприбуткових релігійних організацій використовуються також для здійснення неприбуткової (добродійної) діяльності, передбаченої законом для релігійних організацій, у тому числі надання гуманітарної допомоги, здійснення благодійної діяльності, милосердя.
Відповідно до п.п. 133.4.6 п. 133.4 ст. 133 ПКУ до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені:бюджетні установи; громадські об’єднання, політичні партії, творчі спілки, релігійні організації, благодійні організації, пенсійні фонди; спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб; житлово-будівельні кооперативи (з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому відповідно до закону здійснено прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом житлового будинку і такий житловий будинок споруджувався або придбавався житлово-будівельним (житловим) кооперативом), дачні (дачно-будівельні), садівничі та гаражні (гаражно-будівельні) кооперативи (товариства); об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, асоціації власників жилих будинків; професійні спілки, їх об’єднання та організації профспілок, а також організації роботодавців та їх об’єднання; сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи, кооперативні об’єднання сільськогосподарських обслуговуючих кооперативів; інші юридичні особи, діяльність яких відповідає вимогам п. 133.4 ст. 133 ПКУ.
Відповідне питання та відповідь на нього розміщене у категорії 102.04 Бази знань, що знаходиться на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України за посиланням http://zir.sfs.gov.ua у розділі: «ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ З БАЗИ ЗНАНЬ».
 
З початку року до бюджету надійшло 126,8 млрд грн єдиного внеску
Протягом січня-липня поточного року надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали 126,8 млрд грн. Це на 27,4 млрд грн., або на 27,6% більше січня-липня минулого року.
Зокрема, у липні 2018 року ДФС було забезпечено 19,1 млрд грн єдиного внеску. Порівняно з липнем 2017 року цей показник зріс на 4 млрд грн, або 26%.
Єдиний внесок засобами програмного забезпечення автоматично розподіляється Державною казначейською службою України за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування відповідно до визначених пропорцій та перераховується за призначенням – на рахунки, відкриті в Державній казначейській службі на ім’я фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування і пенсійного страхування. 
Нагадаємо, що за 2017 рік забезпечено надходження ЄСВ на рівні 180,8 млрд грн, що на 49,0 млрд грн більше, ніж за 2016 рік.
 
Контакт-центром ДФС надано відповіді на 547,2 тис. запитань платників податків
Протягом січня-липня 2018 року Контакт-центром ДФС надано 547,2 тис. відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Із загальної кількості відповідей 531,1 тис. надано у телефонному режимі, 14,4 тис. – електронною поштою і факсом, 1,7 тис. – із використанням автовідповідача.
Найчастіше платники зверталися з питань податку на додану вартість,  єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, податку на доходи фізичних осіб, податку на прибуток підприємств та єдиного податку для фізичних осіб – підприємців.
Для уникнення неоднозначного трактування положень законодавства всі відповіді надаються з використанням Бази знань - автоматизованої бази уніфікованих відповідей на запитання фізичних та юридичних осіб. Так, станом на 1 серпня цього  року База знань налічує 5,2 тис. актуальних уніфікованих запитань-відповідей.
База знань постійно оновлюється та підтримується в актуальному стані. За вказаний період платникам надано 131 консультацію у письмовій формі з використанням Бази знань.
Протягом січня-липня 2018 року з причини змін законодавства обмежено термін дії 954 запитань-відповідей та внесено 1132 їх нових редакцій.
Для зручності суб’єктів господарювання та громадян Базу знань розміщено на офіційному веб-порталі ДФС у розділі «Запитання-відповіді» Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу. Тому відвідувачі порталу можуть у будь-який зручний час самостійно знайти відповіді на питання, які їх цікавлять. Цією послугою з початку 2018 року скористалося майже 1,7 млн клієнтів.
У ЗІР функціонують розділи: «Необхідно знати», «Актуальні запитання», «Останні зміни в законодавстві», «Інтерактивна мапа», «Ставки податків і зборів», «Інформація з питань митної справи». Вони дозволяють користувачам ресурсу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних та місцевих податків і зборів, єдиного внеску та оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Також для користувачів ЗІР є можливість завантаження у форматі PDF відповідей на запитання з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань» та їх друк.
Користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру, а саме: на сторінці в розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з IVR Контакт-центру ДФС.
Крім того, для користувачів ресурсу в тестовому режимі працює система фіксації задоволеності платників податків інформаційно-довідковими послугами, яка дає можливість оцінити якість уніфікованих відповідей з розділу «Запитання-відповіді з Бази знань», залишити коментарі та пропозиції. Станом на 1.08.2018 користувачами ЗІР оцінено 113 актуальних відповідей на запитання, що містяться в Базі знань. Рівень задоволеності їх якістю склав 74,6%.
 
Представники ДФС вивчали міжнародний досвід виявлення озоноруйнівних речовин
В Україні сьогодні озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази, які здебільшого використовуються в якості замінників озоноруйнівних речовин, використовуються як спінювачі, розчинники та охолоджувачі у виробництві будівельних матеріалів, оборонній промисловості, атомній промисловості, секторах цивільної та промислової авіації, медичних та залізничних об’єктах тощо. Виробництво таких речовин в країні відсутнє, тому імпорт цих речовин та товарів, що їх містять, потребують якісного контролю та системи виявлення на кордоні країни.
З цією метою фахівці Департаменту податкових та митних експертиз ДФС взяли участь у низці семінарів та тренінгів для обміну досідом та ознайомлення з міжнародно визнаними методиками.
Так, зокрема, у рамках реалізації проекту Програми ООН «Початкова реалізація прискореного вилучення з обігу ГХФВ  в регіоні країн з перехідною економікою» (ГХФВ - гідрохлорфторвуглеці) представники ДПМЕ ДФС відвідали Спеціалізовану лабораторію м. Стамбул Регіонального управління з питань митниці та торгівлі Міністерства митниці і торгівлі Турецької Республіки.
Українські фахівці ознайомилися з практикою впровадження стандартів Європейського Союзу в експертній діяльності Спеціалізованої лабораторії м.Стамбул, з методами досліджень та сучасною приладною базою, що використовуються в експертних лабораторіях при проведенні досліджень товарів, в тому числі з метою виявлення озоноруйнівних речовин. Зазначимо, що у 2017 році ДФС за фінансової підтримки проекту ПРООН надано технічну допомогу та придбано сучане вимірювальне обладнання – два газові хроматомасспектрометри фірми «Shimadzu» для впровадження хроматомасспектрометричного методу виявлення озоноруйнівних речовин в роботу ДПМЕ ДФС. Саме таким методом здійснюється виялення ГХФВ та інших речовин, що можуть завдавати шкоди озоновому шару, в Спеціалізованій лабораторії Турецької Республіки.
У свою чергу представники Департаменту податкових та митних експертиз ДФС ознайомили турецьких колег  з напрямами досліджень та найбільш вагомими результатами експертиз, обговорили основні аспекти і проблемні питання, пов’язані з впровадженням методики дослідження встановлення якісного складу та масової частки озоноруйнівних речовин в товарах у рамках митного контролю та оформлення.
Одним з основних проблемних питань, що на сьогодні постає в Україні, є відсутність методики визначення кількісного вмісту озоноруйнівних речовин в товарах та відсутність стандартних зразків гідрохлорфторвуглеців та інших озоноруйнівних речовин, що необхідні для проведення даної експертизи. Також в Україні на нормативному рівні не визначено процедуру повернення виробнику чи постачальнику товарів, що містять заборонені чи обмежені до ввезення озоноруйнівні речовини, як це передбачено Монреальським протоколом. Вирішення цих питань частково потребує законодавчого врегулювання, а розробка відповідної методики наразі здійснюється в рамках проекту ПРООН.
Крім того, фахівець Департаменту податкових та митних  експертиз ДФС взяв участь у завершальному засіданні Ради проекту ПРООН «Початкова реалізація прискореного вилучення з обігу ГХФВ в регіоні країн з перехідною економікою», де ознайомився з результатами реалізації проекту в Республіці Узбекистан, практикою впровадження проектів по заміні ГХФВ на природні холодоагенти з нульовим потенціалом руйнування озонового шару (пропан, аміак) на базі державних установ та приватних підприємств Узбекистану, а також методами досліджень та сучасною приладною базою, що використовуються в лабораторії Державного митного комітету Республіки Узбекистан при проведенні досліджень товарів, у тому числі з метою виявлення озоноруйнівних речовин.
Враховуючи важливість сприяння міжнародному науково-технічному співробітництву в сфері досліджень і розробок, з метою регулювання і скорочення викидів речовин, що руйнують озоновий шар фахівці ДФС ознайомились з міжнародними методами і підходами виявлення озоноруйнівних речовин в товарах з використанням сучасного випробувального обладнання, практикою впровадження проектів по заміні ГХФВ на природні холодоагенти з нульовим потенціалом руйнування озонового шару (пропан, аміак).  
 Отримані досвід та навички є превентивними заходами по регулюванню  викидів  деяких гідрохлорфторвуглеців,  які  вже  вжиті і вживаються на національному і регіональному рівнях з метою охорони здоров'я людей і навколишнього середовища від шкідливих  наслідків,  які  виникають або можуть виникнути в результаті людської діяльності, що змінюють або здатні змінити озоновий шар.
 
У ДФС обговорили питання митного співробітництва України та Німеччини
ДФС та Федеральне міністерство фінансів Німеччини посилять співпрацю у митному напрямі. В.о. заступника Голови ДФС Віктор Кривіцький під час наради з представниками Федерального міністерства фінансів Німеччини та Посольства ФРН в Україні окреслив основні напрями реформування української митниці, над якими сьогодні працюють в ДФС, та відзначив важливість міжнародної співпраці.
«Досвід німецьких колег є дуже важливим у рамках тих інституційних реформ, які сьогодні відбуваються на митницях, саме тому ми зацікавлені у посиленні нашої взаємодії. Відзначу, що ДФС  вже має  позитивні результати від такої співпраці як у податковому, так і у митному напрямі», – відзначив Віктор Кривіцький.
Так, основним напрямом взаємодії з Митною кримінальною службою  ZKA є протидії контрабанді та митним правопорушенням. Дієвою та різноплановою є оперативна взаємодія, а також обмін інформацією та запитами про взаємну адміністративну допомогу.
Українські та німецькі митники співпрацюють у сферах протидії контрабанді наркотиків, викриття шахрайських схем поставки товарів, організації заходів з перекриття каналів незаконних поставок підакцизних товарів, розслідування фактів підробки документів (на транспортні засоби в частині зміни дати першої реєстрації) тощо.
Наприклад, тільки протягом останніх трьох місяців поточного року завдяки співпраці з митними органами Німеччини попереджено спроби незаконного ввезення в Україну 10 елітних транспортних засобів вартістю 0,5 млн. євро.
Крім того, завдяки співпраці з німецькими колегами було попереджено спробу контрабандного ввезення  в Україну партії кокаїну вагою  понад 4 кг, який переміщували з Латинської Америки (Сан Пауло, Бразилія) через ОАЕ в Україну (Одеса).
Вагомий вклад Митна кримінальна служба ФРН також надає у сфері удосконалення законодавства та приведення його у відповідність до діючих норм законодавства ЄС. Зокрема, німецька сторона надала методичну допомогу та рекомендації в підготовці нормативних документів з питань надання адміністративної допомоги в митних справах, представивши для використання національні нормативні документи.
Одним із найрезультативніших проектів у митному напрямі, які тривали в ДФС, став проект Twinning, одним із партнерів якого виступало Федеральне Міністерство фінансів Німеччини. Рекомендації, які були надані ДФС у рамках проекту, були враховані під час розробки Стратегічних ініціатив розвитку служби до 2020 року.
На сьогодні в ДФС працюють над реалізацією пілотного проекту «Проведення аналізу окремих робочих процесів Державної фіскальної служби України на базі Головного управління ДФС у м. Києві», а також проекту «Дуальна освіта» на базі Національного університету ДФС в м. Ірпінь за підтримки Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ). За словами представників ДФС, підтримка німецьких колег та їх консультативна допомога у реалізації зазначених проектів є дуже важливою для фіскальної служби.
У свою чергу німецькі експерти запевнили у готовності посилити співпрацю, зокрема, у напрямі протидії контрабанді та незаконному переміщенню товарів через митний кордон.
Довідково:
У січні-липні 2018 року обсяг товарообігу з Німеччиною займає 3 місце серед 216 країн-торговельних партнерів. Товарообіг складає 4 млрд грн, що на 15% більше, ніж за відповідний період минулого року.
Питома вага обсягу зовнішньої торгівлі між Україною та Німеччиною у поточному році складає 7% загального товарообігу України, який становить 57,6 млрд. дол. США.
 
Клієнтам Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС видано 554,8 тис. цифрових підписів
З початку 2018 року послугами Акредитованого центру сертифікації ключів при ДФС скористалось 197,9 тис. клієнтів. Їм безкоштовно видано 554,8 тис. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Найчастіше послугами центру, як і раніше, користуються фізичні особи – 140,6 тис. Вони отримали 291,6 посилених сертифікатів відкритих ключів.
Також з початку року 57,3 тис. юридичних осіб  отримали 263,2 тис. посилених сертифікатів.
Всього з початку діяльності Акредитованим центром сертифікації ключів при ДФС видано майже 6,7 млн. посилених сертифікатів відкритих ключів.
Нагадаємо, що Акредитований центр сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС – єдиний в Україні акредитований центр сертифікації ключів, який надає послуги електронного цифрового підпису усім без виключення суб’єктам господарювання, органам державної влади, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності та фізичним особам на безоплатній основі.
Посилені сертифікати відкритих ключів, видані центром, дають змогу звітувати в режимі он-лайн не лише до органів ДФС, а й до органів державної статистики України та Пенсійного фонду України.
 
За 7 місяців ДФС виявлено 4,2 тис. нелегальних найманців
З початку 2018 року органами ДФС під час перевірок суб’єктів господарювання на дотримання норм податкового законодавства порушення при виплаті заробітної плати та інших доходів встановлено в 47 відс. перевірених суб’єктів.
За результатами перевірок порушникам донараховано до сплати до бюджетів майже 607 млн грн податку на доходи фізичних осіб, 167 млн грн єдиного внеску та 26 млн грн військового збору.
За рахунок вжитих заходів податкового контролю було виявлено 4,2 тис. найманих осіб, праця яких використовувалась роботодавцем без оформлення трудових відносин.
Фахівці служби беруть участь у робочих групах з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створені за ініціативою місцевих органів виконавчої влади. Під час рейдів здійснюються обстеження виробничих, торгових  приміщень юридичних та фізичних осіб, місць здійснення підприємницької діяльності. Крім того, з роботодавцями проводиться роз’яснювальна робота щодо дотримання податкового законодавств. Завдяки цьому за 7 місяців цього  року роботодавцями додатково укладено 24,8 тис. трудових договорів з найманими працівниками.
За січень-липень 2018 року до державної реєстрації залучено 8,8 тис. громадян, які здійснювали підприємницьку діяльність не офіційно. До бюджетів додатково сплачено 9,3  млн. грн. податків та зборів та 10,6 млн. грн. єдиного внеску.
 
Євген Бамбізов: До плану-графіку планових перевірок на 2018 рік включено 235 експортерів лісоматеріалів
Для перекриття каналів незаконного вивезення лісоматеріалів ДФС організовано низку перевірок платників, діяльність яких пов’язана з вирубуванням лісів та експортом лісоматеріалів. Про це розповів в.о. заступника Голови ДФС Євген Бамбізов. 
За його словами, у рамках виконання доручення Кабміну щодо посилення заходів з протидії незаконному вивезенню лісоматеріалів, ДФС за даними інформаційних баз даних було сформовано перелік експортерів деревини. Так, протягом 2017 – І півріччя 2018 років експорт деревини (товарна група 44 згідно з УКТ ЗЕД) здійснювали майже 9 тис. суб’єктів господарювання, у тому числі 3,4 тис. СГ – юридичних осіб. 
«Для проведення комплексної перевірки таких експортерів до плану-графіка на 2018 рік включено 235 суб’єктів господарювання. У плановому порядку у поточному році вже перевірено 102 суб’єкта. Ще 133 будуть перевірені до кінця року, з яких у серпні – 60 платників», – зазначив Євген Бамбізов. 
Серед підприємств – експортерів, що перевірятимуться в рамках плану до кінця поточного року, 22 підприємства, підпорядковані Держлісагентству.
Крім того, працівників ДФС включено до усіх робочих груп для перевірок 76 суб’єктів господарювання – лісгоспів.
Загалом протягом 2017 – 2018 років органами ДФС було проведено 3,7 тис. документальних перевірок експортерів лісо/пиломатеріалів. За результатами контрольно-перевірочних заходів було донараховано 370 млн грн., зменшено від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток на 109 млн. грн., зменшено відшкодування ПДВ на суму 76 млн. грн., зменшено від’ємне значення ПДВ на суму 32 млн. гривень.
            Нагадаємо, що реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб’єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів допускається за наявності сертифіката про походження. При митному оформленні лісоматеріалів митниці ДФС керуються інформацією щодо стану деревини, яка зазначається у сертифікаті. Але основним ризиком при вивезенні лісоматеріалів є внесення недостовірних відомостей щодо характеристик товару до сертифікату про походження.
Для перевірки достовірності декларування заявлених до вивезення лісоматеріалів ДФС здійснюються такі заходи:
- розробляються регіональні профілі ризику або вводяться доповнення до існуючих профілів ризику;
- співставляються відомості, зазначені у сертифікаті про походження лісоматеріалів (розмір, вага, опис), фактичному товару, заявленому на експорт;
- забезпечується взаємодія з територіальними органами Держлісагентства;
- проводяться митні огляди за участі співробітників правоохоронних органів тощо.
 
Сергій Янчук: У 2018 році забезпечено скорочення податкового боргу на 9,8 млрд гривень
              За рахунок вжитих заходів протягом січня-липня поточного року підрозділами погашення боргу ДФС забезпечено скорочення податкового боргу та упереджено його зростання на 9,8 млрд. грн. Про це розповів директор Департаменту погашення боргу ДФС Сергій Янчук.
За його словами, скорочення відбулося переважно за рахунок надходження коштів – 4,9 млрд грн та списання безнадійного боргу, у тому числі за рішеннями судів та інших законних підстав – 1,5 млрд гривень.
«Якщо на початок 2018 року податковий борг складав 91,4 млрд грн, то вже на 1 серпня цього року сума боргу (без урахування новоствореного) мала скоротитися до 81,6 млрд грн. Для забезпечення надходження заборгованих коштів ДФС проводить низку заходів. Здійснюються не лише заходи примусового стягнення, але й, зокрема, індивідуальні консультації з платниками податків щодо напрацювання шляхів виходу підприємства з кризової ситуації по несплаті податків. Крім того, для компаній, які можуть виплатити борг, здійснюється реструктуризація заборгованих коштів», – зазначив Сергій Янчук.
Загалом із загальної суми погашеної заборгованості, станом на 1 серпня поточного року, надходження від боржників, які перебувають у процедурі банкрутства, склали майже 2,1 млрд. грн. Стягнуто коштів з банківських рахунків на суму 118,4 млн грн., за рахунок вилучення готівки – 2,2 млн грн, за рахунок коштів та майна органів управління державних та комунальних підприємств – 66,4 млн гривень.
Надходження від реалізації заставного майна склали 60,8 млнгрн.
Самостійно сплачено боржниками після проведення з ними упереджувальних заходів стягнення – 2,6 млрд гривень.
 
На Дніпропетровщині викрито «ремонтні» махінації на 5,3 млн гривень
Підрозділом боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом, ГУ ДФС у Дніпропетровській області спільно з регіональною прокуратурою встановлені факти можливого привласнення бюджетних коштів посадовцями одного з товариств з обмеженою відповідальністю Дніпропетровської області.
Як з’ясувалося, керівник зазначеного товариства, яке було залучено до виконання ремонтних робіт автомобільних доріг області, вирішив трохи заробити на отриманих коштах. Для легалізації незаконних доходів він перерахував бюджетні кошти у сумі 5,3 млн грн. на рахунки підприємства-постачальника, яке на підставі сфальсифікованих документів перерахувало їх на рахунки інших підприємств. При цьому останні фактично не могли реалізувати товари та послуги, за які отримали кошти.
Завідомо неправдиву інформацію щодо фінансово-господарських взаємовідносин посадовими особами товариства було внесено до офіційних документів та податкової звітності.
За вказаними фактами до Єдиного реєстру досудових розслідувань внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 209 КК України.
Здійснюється кримінальне провадження.
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Futures and options,
Derivatives and hedging,
Risk and reward tradeoffs.

- Fin.Org.UA

Новини

13:05 - Індустріальні парки: гайд для інвесторів
12:53 - Цифрові продукти та бізнес-акселератор для ветеранів: залучаємо кращі світові практики міжнародних партнерів
12:30 - Оштрафовано страхову компанію
12:20 - Ми побачили зрушення у питанні розблокування допомоги від США, – Денис Шмигаль
12:15 - Перевищення затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або їх відсутність: що з екологічним податком?
12:14 - До уваги ФОП на загальній системі оподаткування – платників ПДВ
12:12 - Уточнення показників податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: порядок заповнення рядка 2
12:11 - Перевищення затверджених лімітів на утворення та розміщення відходів або їх відсутність: що з екологічним податком?
12:11 - Порядок оподаткування одноразової страхової виплати, яка виплачується застрахованій особі за договором довгострокового страхування життя, яка дожила до закінчення строку договору
12:10 - До уваги ФОП на загальній системі оподаткування – платників ПДВ
12:09 - Податковий календар на 22 квітня 2024 року
12:09 - Уточнення показників податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки: порядок заповнення рядка 2
12:08 - Отримання відомостей про доходи у смартфоні
12:07 - Закон України № 3603: деякі зміни до Податкового кодексу України
12:06 - Сервіс «Пульс», державна установа «Урядовий контактний центр», «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА»: результати опрацювання інформації
12:06 - Енергетична ситуація в регіонах станом на 19 квітня
12:05 - Фізичні особи – платники плати за землю спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 97,6 млн грн
12:05 - Модернізація автомобільних пунктів пропуску: результати роботи проекту USAID
12:04 - Дніпропетровщина: надходження податку на прибуток до місцевих бюджетів зросли на понад 74,8 млн гривень
12:02 - Енергетична ситуація в регіонах на 19 квітня
11:57 - В Україні засіяно вже понад 2 млн гектарів ярих зернових і зернобобових
11:57 - Закон України № 3603: деякі зміни до Податкового кодексу України
11:55 - Сервіс «Пульс», державна установа «Урядовий контактний центр», «Гаряча лінія голови Дніпропетровської ОДА»: результати опрацювання інформації
11:54 - Німецький виробник БПЛА відкриє ще один завод в Україні: скільки дронів вироблятиме
11:50 - Мін’юст: Неплатників аліментів тепер зможуть мобілізувати
11:44 - Фізичні особи – платники плати за землю спрямували до місцевих бюджетів Дніпропетровщини понад 97,6 млн грн
11:43 - Дніпропетровщина: надходження податку на прибуток до місцевих бюджетів зросли на понад 74,8 млн гривень
11:39 - Благодійна та гуманітарна допомога під час дії воєнного стану: оподаткування неприбуткових організацій
11:38 - ЕНЕРГЕТИЧНА СИТУАЦІЯ В РЕГІОНАХ на 19 квітня: енергетики відновили електропостачання понад 26 тисячам споживачів; внаслідок негоди є знеструмлення на Херсонщині, Сумщині і Полтавщині
11:38 - Роз’яснювальна робота завжди на часі


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.5305
Канадський долар28.7995
Юань Женьміньбі5.4716
Чеська крона1.6729
Данська крона5.6663
Гонконгівський долар5.0568
Форинт0.107167
Індійська рупія0.47405
Рупія0.0024469
Новий ізраїльський шекель10.4752
Єна0.25658
Теньге0.088619
Вона0.028832
Мексиканське песо2.3361
Молдовський лей2.2125
Новозеландський долар23.4771
Норвезька крона3.6023
московський рубль0.42078
Сінгапурський долар29.1268
Ренд2.0799
Шведська крона3.6351
Швейцарський франк43.5804
Єгипетський фунт0.8193
Фунт стерлінгів49.3858
Долар США39.6037
Білоруський рубль14.3951
Азербайджанський манат23.2936
Румунський лей8.497
Турецька ліра1.2187
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.1599
Болгарський лев21.6154
Євро42.2789
Злотий9.769
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото94309.87
Срібло1126.34
Платина37223.12
Паладій40714.98

Курси валют, встановлені НБУ на 19.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861041.451041.451041.451041.45312435.00
227763995.04995.04995.04995.04221893.92
229025981.29981.29981.29981.29490645.00
229470917.22917.22917.22917.2291722.00
2302621049.581049.581049.581049.58209916.00
BAVL0.2250.2250.2250.22567500.00
CRSR061018.491019.181018.491019.1820373.25
USGK78454845484548454822740000.00

Дані за 18.04.2024