Про застосування положень п. 139.3 ст. 139 Податкового кодексу України, у редакції, чинній до 01.01.2018

18.07.2018 11:56 | Fin.Org.Ua

Західно-Донбаська ОДПІ Головного управління ДФС у Дніпропетровській області інформує, що ДФС України про застосування положень п. 139.3 ст. 139 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у редакції, чинній до 01.01.2018 листом від 12.07.2018 №21197/7/99-99-15-02-02-17 (далі – лист ДФС № 21197), повідомила наступне.
У практичній діяльності платників було виявлено актуальне питання у процесі застосування Узагальнюючої податкової консультації щодо застосування положень п. 139.3 ст. 139 Кодексу стосовно порядку врахування перевищення резерву над розміром встановленого ліміту, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 03.04.2018 № 400 (далі – Консультація), яке стосується двох можливих варіантів розрахунку різниці між розміром резервів та лімітом у випадку перевищення резерву станом на 01 січня 2015 року, розрахованого згідно з  п. 21 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, що наведений у питанні 1 цієї Консультації.
З метою відпрацювання єдиного алгоритму для застосування п. 139.3 ст. 139 Кодексу Державна фіскальна служба України звернулася до Міністерства фінансів України листом від 05.06.2018 № 1640/4/99-99-15-02-02-13 для узгодження питання порядку розрахунку різниці між розміром резервів та лімітом у випадку наявності перевищення резерву станом на 01 січня 2015 року, розрахованого згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.
Після обговорення на засіданнях робочих груп, які створені при Міністерстві фінансів України, листом від 27.06.2018 № 11210-09-10/17443 Міністерство фінансів України (далі – лист МФУ № 11210-09-10/17443) висловило свою позицію, яка полягає у наступному.
Підпунктом 139.3.1 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, встановлено, що банки та небанківські фінансові установи, крім страхових компаній, недержавних пенсійних фондів, корпоративних інвестиційних фондів та адміністраторів недержавних пенсійних фондів, визнають для оподаткування резерв, сформований у зв’язку із знеціненням (зменшенням корисності) активів згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням вимог підпунктів 139.3.2 – 139.3.4 цього пункту.
Підпунктами 139.3.3 і 139.3.4 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, передбачено коригування (збільшення/зменшення) фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду для обчислення платниками податку на прибуток підприємств.
Так, зокрема, пп. 1 пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, встановлено порядок збільшення фінансового результату до оподаткування на суму перевищення розміру резерву станом на кінець податкового (звітного) періоду, над лімітом, 20 відсотків (на період з 01 січня 2015 року до         31 грудня 2015 року – 30 відсотків, на період з 01 січня 2016 року до 31 грудня    2018 року – 25 відсотків) сукупної балансової вартості активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву, збільшеної на суму резерву, за такими активами згідно з даними фінансової звітності за податковий (звітний) період.
Абзацом другим цього підпункту визначено, що коригування фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду не здійснюється у розмірі зазначеного перевищення резерву, що виникло у попередніх податкових (звітних) періодах.
Порядок коригування фінансового результату до оподаткування, визначений підпунктами 139.3.3 і 139.3.4 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018 Кодексу, був запроваджений у Кодексом починаючи з 01 січня 2015 року у зв’язку із зміною методологічного підходу визначення об’єкта оподаткування податком на прибуток підприємств за даними фінансової звітності, яка складається банками відповідно до вимог міжнародних стандартів фінансової звітності.
Таким чином, відповідно до п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу банки були зобов’язані здійснити перерахунок резерву у зв’язку із знеціненням (зменшенням корисності) активів станом на 01 січня          2015 року.
Резерв, сформований банком у зв’язку із зменшенням корисності активів згідно з вимогами міжнародних стандартів фінансової звітності станом на кінець 2014 року, у сумі, що не перевищує ліміт у розмірі 30 відсотків вартості, яка розраховується як сукупна балансова вартість активів, знецінення яких визнається шляхом формування резерву, збільшена на суму резерву за такими активами, згідно з даними фінансової звітності за 2014 рік, вважається резервом на 01 січня 2015 року, визнаним для оподаткування.
При цьому сума перевищення резерву над таким лімітом не змінює об’єкт оподаткування поточного або попередніх податкових (звітних) періодів, у тому числі не збільшує та не зменшує фінансовий результат до оподаткування, та вважається перевищенням резерву, що виникло у попередніх звітних (податкових) періодах.
Тож, положення абзацу другого пп. 1 пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, застосовуватиметься банками з урахуванням вимог    п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу щодо суми перевищення резерву над лімітом, яке вважається таким, що виникло у попередніх податкових (звітних) періодах станом на 01 січня 2015 року.
Таким чином, для розрахунку суми збільшення фінансового результату до оподаткування на підставі положення пп. 1 пп. 139.3.3 п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, у наступних податкових (звітних) періодах сума перевищення резерву над лімітом станом на кінець кожного з таких періодів порівнюється із перевищенням резерву, що виникло у попередніх податкових (звітних) періодах (включаючи перевищення резерву, розраховане згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу), не залежно від того, чи здійснювалось коригування фінансового результату до оподаткування у попередньому податковому (звітному) періоді.
Враховуючи висновок Міністерства фінансів України, викладений у листі МФУ № 11210-09-10/17443, для застосування положень п. 139.3 ст. 139 Кодексу у редакції, чинній до 01.01.2018, у наступних податкових (звітних) періодах у частині порядку врахування перевищення резерву над розміром встановленого ліміту та прикладу розрахунку різниці між розміром резервів та лімітом у випадку наявності перевищення резерву станом на 01 січня 2015 року (включаючи перевищення резерву, розраховане згідно з п. 21 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу), наведеного у питанні 1 Консультації, необхідно використовувати варіант розрахунку № 1, наведений у таблиці листа ДФС № 21197, як такий, що відповідає вимогам Кодексу.
Детальніше з листом ДФС № 21197 можна ознайомитись на офіційному              веб-порталі ДФС України за посиланням
 
http://sfs.gov.ua/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/72974.html
 

Додати коментар

Користувач:
email:





From Wall Street to Tokyo,
London to Hong Kong and back,
The financial world spins.

- Fin.Org.UA

Новини

20:35 - Ситуація в енергосистемі. Оперативна інформація на 19:00
20:15 - Apple вимагає від Telegram заблокувати низку каналів для користувачів з українськими SIM-картками
20:08 - Банки готові збільшити кредитування бізнесу та населення – НБУ
20:02 - Найдорожча технокомпанія Європи ASML офційно змінила гендиректора
19:29 - Три чверті роботодавців відчувають дефіцит кадрів в Україні – дослідження
19:17 - Патроне став віцепрезидентом ЄБРР. Хто очолив банк по Україні та Молдові
18:48 - Литва майже припинила імпорт зерна з московії та Білорусі
18:47 - Mercedes-Benz презентувала електричний G-Wagen
18:23 - Туреччина наростила закупівлі російської нафти до історичного рекорду
18:21 - Оновлено порядок здійснення безвиїзного нагляду та виїзних перевірок  фінансових установ з питань фінансового моніторингу, валютного та санкційного законодавства
18:10 - Байден підписав закон з 61 млрд доларів на підтримку України
18:07 - У Харкові запровадили нові проєкти для підтримки місцевого бізнесу
17:45 - Підсумки торгів цінними паперами на Українській біржі за 24.04.2024
17:18 - Україна підписала Меморандуми про взаємне визнання Дипломів / Свідоцтв фахівця моряків з Португалією та Грузією
17:04 - Мазепа про свою справу: проблема в "сірих зонах" законів, а не в вертикалі Зеленського
17:00 - Офіс генпрокурора після аудиту закрив п'яту частину справ проти бізнесу
16:47 - Boeing звітує про падіння доходів через скорочення поставок
16:35 - Центр розмінування ДССТ отримав 10 позашляховиків, закуплених німецькими партнерами за ініціативи Мінекономіки
16:31 - Автобуси тепер можуть обирати в "єЧерзі" час перетину кордону з Молдовою
16:24 - Держаудитслужба розпочала аудит Науково-дослідного інституту вогнетривів
16:14 - Мінветеранів обговорило з представниками ОВА та територіальних громад законопроєкт щодо засад ветеранської політики
16:06 - ДТЕК відновив електропостачання споживачів Святошинського району Києва
15:48 - Банкіри очікують зниження Нацбанком облікової ставки до 14%
15:48 - Справа про оборудки із землею: крім Сольського, підозру отримав його заступник
15:43 - Мін’юст: Урядовий законопроект про звернення ухвалений в першому читанні
15:30 - Курси валют, встановлені НБУ на 25.04.2024
15:27 - Як заробити на землі, маючи 1000 грн
15:27 - Данія – Україна: працюємо над розширенням співпраці з бізнесом у сферах експортної логістики, відновлення критичної інфраструктури та розвитком децентралізованої енергетики
15:25 - Енергетики обмежуватимуть ввечері енергопостачання для промисловості в усіх регіонах
15:22 - Ратифікація Угоди з Великою Британією про цифрову торгівлю сприятиме поглибленню участі України у глобальній економіці, - Юлія Свириденко


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.6704
Канадський долар28.8388
Юань Женьміньбі5.4473
Чеська крона1.6715
Данська крона5.6565
Гонконгівський долар5.0393
Форинт0.107269
Індійська рупія0.47372
Рупія0.0024433
Новий ізраїльський шекель10.4525
Єна0.25477
Теньге0.08896
Вона0.028811
Мексиканське песо2.3308
Молдовський лей2.2073
Новозеландський долар23.4185
Норвезька крона3.5966
московський рубль0.42673
Сінгапурський долар28.9955
Ренд2.057
Шведська крона3.6294
Швейцарський франк43.1667
Єгипетський фунт0.824
Фунт стерлінгів49.075
Долар США39.4716
Білоруський рубль14.347
Азербайджанський манат23.2159
Румунський лей8.4785
Турецька ліра1.2137
СПЗ (спеціальні права запозичення)51.9715
Болгарський лев21.5692
Євро42.1833
Злотий9.7656
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото91400.04
Срібло1070.47
Платина36045.86
Паладій40324.58

Курси валют, встановлені НБУ на 25.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861043.871043.871043.871043.872233881.80
2280431077.331077.331077.331077.33104501.01
2289101069.981069.981069.981069.9853499.00
229025983.59983.59983.59983.591827510.22
229470919.34919.34919.34919.34367736.00
2302621055.81055.81055.81055.8221718.00
CRSR061023.781023.781023.781023.785118.90
FSTF021014.051014.051014.051014.051014.05
USGK78454545454545454522725000.00
XS12141600016000160001600016000.00

Дані за 24.04.2024