ДПІ у Центральному районі м.Днпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує

17.07.2018 12:09 | Fin.Org.Ua

ДПІ у Центральному районі м.Дніпра нагадує про переваги отримання легальної заробітної плати
Сьогодні в Україні значно поширене таке явище, як використання найманої праці громадян без оформлення трудових відносин або виплата нелегальної заробітної плати.
Тому, днями фахівці ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області завітали на центральний  ринок у м. Дніпрo «Озерка» та поспілкувалися з підприємцми та реалізаторами.
 
Податківці нагадали місцевим працедавцям і найманим працівникам, що неоформлений трудовий договір є не лише грубим порушенням трудового законодавства, а й у подальшому тягне за собою низку проблем для самого працівника.
Заробітна плата офіційно працевлаштованого працівника, про яку щомісячно та в повному обсязі звітує роботодавець і з якої здійснюється сплата єдиного соціального внеску, забезпечує працівника повним соціальним захистом, гарантованим державою, а період роботи – зараховується в повному обсязі до стажу, який буде разом із розміром заробітної плати враховуватися при нарахуванні пенсійної виплати.
Серед переваг офіційного працевлаштування:
- сплачені із заробітної плати страхові внески – це гідна пенсія в майбутньому, страхові виплати в зв’язку з тимчасовою непрацездатністю (оплата лікарняних листів, відпустки по вагітності та пологах), у зв’язку з настанням нещасного випадку на виробництві, у зв’язку з настанням безробіття;
 
- гарантії з боку роботодавця по дотриманню норм трудового законодавства: встановлення тривалості робочого часу, надання оплачуваної відпустки, створення належних умов праці на робочому місці, вирішення питань охорони праці і т.д.;
 
- можливість захисту законом прав та інтересів працівників та розгляду трудових спорів, що виникають між працівником та роботодавцем, у судовому порядку.
 
Водночас нагадуємо, що  кожен працівник має можливість проконтролювати відображення особових даних та розмір заробітної плати, задекларованої роботодавцем, звернувшись до територіального органу Пенсійного фонду України з копією паспорта та ідентифікаційним кодом.
 
Завдяки вжитих заходів фахівцями фіскальної служби району протягом першого півріччя 2018 року від платників Центрального району м.Дніпра до бюджетів усіх рівнів надійшло 304 674,4 тис.грн. податку на доходи з фізичних осіб.
Додаткові надходження до бюджету від легалізації зайнятості населення з податку на доходи фізичних осіб із заробітної плати складають понад 18,4 тис. грн., військового збору- 1,8тис.грн. та з єдиного соціального внеску  22,5 тис. грн.
Постійно здійснюється моніторинг рівня виплати заробітної плати найманим працівникам підприємствами та установами та проводяться заслуховування керівників підприємств, які відносяться до групи ризикових. Внаслідок проведеної роботи в січні-червні п.р. рівень заробітної плати підвищили 120 суб’єктів  господарської діяльності. До бюджету  додатково  надійшло майже 85,1 тис.грн. ПДФО, 8,2 тис.грн. військового збору та  105,5  тис.грн. єдиного внеску.
Місцева громада Центрального району м.Дніпра отримали майже  на 68,2 млн.грн. больше податкових платежів
Протягом січня -червня 2018 року до місцевого бюджету Центрального району м.Дніпра  надійшло 360,9 млн. гривень податкових платежів, які адмініструють ДПІ у Центральному районі м.Дніпра. Це на 23,3 відсотки більше аналогічних показників минулого року.
Додаткові 68,2 млн. гривень податків до місцевих бюджетів проти минулорічних показників забезпечено за рахунок заходів з детінізації економіки та завдяки покращенню процесів адміністрування, а також шляхом постійного діалогу з представниками соціально відповідального бізнесу, - наголошують в  ДПІ у Центральному районі м.Дніпра
«Ситуація зі сплатою податків до бюджетів усіх рівнів стабільна і прогнозована, а динаміка надходжень відповідає соціально-економічним тенденціям в регіоні. Разом з тим, суттєвий ріст сплати податків – це, безумовно, наслідок активної позиції представників виконавчої влади та органів місцевого самоврядування в питанні легалізації праці та впорядкування відносин з землевласниками та землекористувачами», - зазначає в.о. заступника начальника ДПІ Омельченко Євгеній Анатолійович.
Посадовець підкреслив, що у кожній громаді варто детально аналізувати наявні ресурси для оподаткування, переконувати всіх без винятку підприємливих осіб реєструвати свою діяльність, а найманих працівників погоджуватися лише на офіційне робоче місце.  
«Така активна позиція кожного мешканця громади – це завжди додаткові кошти на розвиток території і гарантовані державою виплати у разі втрати працездатності чи виходу на пенсію. Тож, лише дбаючи про інтереси держави та громади сьогодні, громадяни можуть розраховувати на  підтримку в майбутньому», - підсумував Євгеній Анатолійович.
Оперативним управлінням ГУ ДФС у Дніпропетровській області припинено діяльність конвертаційного центру
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра інформує, що в  рамках операції «Рубіж-2018» внесено відомості в ЄРДР за ч. 1 ст. 205 КК України стосовно посадових осіб підприємства м Дніпра.
Проведеними розшуковими і перевірочними заходами встановлено підприємство-імпортер, яке як платник податків, знаходилося в м. Києві та використовувало схему діяльності центру мінімізації митних платежів. Суть схеми полягала у використанні товарів прикриття, а саме імпортувалися товари широкого споживання, по кожній митної декларації декларувалася велика кількість товарних позицій, що розрізняються за ваговими і ціновими характеристиками, з різним податковим навантаженням. У той же час реалізація ввезеного товару декларувалася не в повному обсязі. В результаті були неправомірно сформовані суми ліміту ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ в розмірі 52,7 млн. грн.
З метою подальшого незаконного формування податкового кредиту з ПДВ підприємствам транзитно-конветраційних груп і реального сектора економіки вказане підприємство перереєстрували в м Дніпро - змінили адресу реєстрації, директора та засновника.
З метою попередження поширення схемного податкового кредиту, упередження нанесення державі збитків у вигляді несплати податків, на підставі постанови суду у кримінальному провадженні накладено арешт на активи підприємства - суми ліміту ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ на загальну суму 52,7 млн. грн.
В даний час проводяться слідчі дії щодо осіб, причетних до скоєння кримінального злочину з метою пред'явлення підозри за статтями 28, 191, 205, 366 КК України.
 
 
Оновлено спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності»
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 10.07.2018 вийшло оновлення спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» до версії 1.26.9.0.
 Перелік змін та доповнень (версія 1.26.9.0) (станом на 10.07.2018)
Внесення змін до існуючих документів:

У зв’язку зі зміною електронних форматів і для забезпечення приймання та автоматизованої обробки фінансової звітності банків, яка є додатком до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною, відповідно до п. 46.2 ст. 46 розділу І Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями, внесено зміни до документів:

 J0902203 – Звіт про фінансовий стан (Баланс);
►J0902303 – Звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати);
 J0902603 – Звіт про зміни у власному капіталі (Звіт про власний капітал);
 J0902703 – Звіт про рух грошових коштів за прямим методом;
 J0902803 – Звіт про рух грошових коштів за непрямим методом;
 J0903701 – Проміжний скорочений звіт про прибутки і збитки та інший сукупний дохід (Звіт про фінансові результати).

Для формJ0112816, J0152816, J0182804 «Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств» в графі 2 таблиці надано можливість зазначити код нерезидента.
З метою повної реалізації вимог наказу Міністерства фінансів України від 23.03.2018 № 381 внесено зміни до наступних документів:

 F0200420, J0200520 – Додаток 1 «Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)»;
 F/J 0215220 – Додаток 2 «Довідка про суму від’ємного значення звітного (податкового) періоду, яка зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (Д2)».
Інформація розміщена на офіційному  веб-порталі ДФС України за посиланням:http://sfs.gov.ua/spetsializovane-klientske-program/
 
Оформлюємо податкову знижку на навчання
Станом на 1 липня цього року своє право на податкову знижку задекларували 67 громадянин Центрального району м.Дніпра, загальна сума до повернення складає                          145,4 тис.грн. грн., з них 80 відс., або 54 декларацій  подали мешканці району, які торік сплачували за навчання. Повернуто 67 громадянам на суму 145,4 тис.гривень податку на доходи фізичних осіб.
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області нагадує, що отримати відшкодування (податкову знижку) за видатками на освіту, отриману в 2017 календарному році, можна до 31 грудня 2018 року включно.
Податкову знижку може отримати громадянин України з офіційно підтвердженим доходом, який оплачує середню спеціальну або вищу освіту за себе або не працюючого члена сім'ї першого ступеня споріднення (батьки, чоловік/дружина, діти).
Громадяни України, які отримують офіційну заробітну плату і оплачують навчання, мають право на компенсацію до 18% його вартості.
Податкова знижка - це витрати платника податків, пов'язані з придбанням товарів (робіт, послуг), на суму яких дозволено зменшити його річний оподатковуваний дохід.
Витрати на навчання за кордоном в розрахунок податкової знижки не включаються.
Приватним підприємцям податкова знижка не надається.
У разі відсутності зауважень, сума компенсації має надійти на вказаний рахунок протягом 60 днів.
Звертаємо увагу громадян, якщо не скористатись правом на податкову знижку за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступний податковий рік не переноситься.
 
Сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» В ДПІ у Центральному районі м.Дніпра
На запитання платників відповідала начальник відділу обслуговування платників ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області Іщенко Світлана Василівна.
Платників податків цікавило, чи має право здійснювати платежі без ідентифікаційного номера, фізична особа, яка через свої релігійні та інші переконання відмовляється від прийняття ідентифікаційного номера.
Світлана Василівна наголосила на тому, що фізична особа, яка через свої релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, зобов’язана особисто подати до відповідного контролюючого органу Повідомлення за формою № 1П, яке є водночас заявою для обліку в окремому реєстрі Державного реєстру, та пред’явити паспорт або документ, на підставі якого оформлюється паспорт вперше. У разі зміни прізвища, імені чи по батькові особа, крім паспорта, пред’являє свідоцтво про шлюб (за наявності), свідоцтво про розірвання шлюбу (за наявності), свідоцтво про зміну імені (за наявності).
Під час телефонного зв’язку Світлана Василівна акцентувала увагу платників податків на тому, що після приймання Повідомлення контролюючим органом здійснюється перевірка щодо наявності реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі за реєстраційним номером облікової картки платника податків або в окремому реєстрі Державного реєстру – за серією та/або номером паспорта.
Вона звернула увагу на те, що тільки після отримання підтвердження щодо можливості внесення відмітки за зверненням фізичної особи, яка подала Повідомлення, відповідний контролюючий орган вносить до паспорта у формі книжечки відмітку про право здійснювати будь-які платежі за серією та/або номером паспорта.
Також підкреслила, що датою взяття на облік в окремому реєстрі Державного реєстру вважається дата внесення відмітки до паспорта.
 
З початку року платники податків Центрального району м.Дніпра отримали понад 6 тисяч адміністративних послуг
Протягом січня-червня 2018 року фахівцями центру обслуговування платників при  ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області надано  67920 послуг, у тому числі адміністративних - 6001.
 
Найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків, внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків. На 01.07.2018 року таких послуг надано 1065.
Друге та третє місце за популярністю посіли послуги з видачі відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків та отримання довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету. Цих послуг протягом першого півріччя поточного року надано 1025 та 610 відповідно.
Крім того, надано 551 Витягів з реєстру платників єдиного податку, здійснено реєстрацію 311 платників єдиного податку юридичних та фізичних осіб-підприємців, зареєстровано 436 книг обліку доходів та книгу  обліку доходів і витрат платникам єдиного податку.
Протягом січня  - червня    2018 року зареєстровано 391 реєстраторів розрахункових операцій, 995 книг обліку розрахункових операцій, зареєстровано 228 розрахункових книжок.
 
Працівниками центру обслуговування платників при ДПІ протягом звітного періоду п. року  видано 370 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями  та на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами.
Нагадаємо, що для зручності платників кожна послуга має інформаційну картку, в якій  зазначено інформацію про суб’єкта, що надає адміністративну послугу, нормативно-правові акти, які це регламентують, та умови її отримання.
Так, зокрема, з інформаційної картки платники можуть дізнатися про перелік документів, необхідних для отримання довідки, порядок та спосіб їх подання, термін її видачі, способи отримання результату тощо.
 
Майже півтора мільйона разів платники скористались Загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом ДФС
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  інформує, що протягом І півріччя 2018 року платники податків скористались Загальнодоступним інформаціно-довідковим ресурсом (ЗІР) 1,4 млн разів та самостійно у зручний для себе час отримали необхідну інформацію за допомогою цього електронного сервісу ДФС.
На сьогоднішній день у ЗІР функціонують 13 розділів, серед яких:
- «Запитання-відповіді з Бази знань»,
- «Необхідно знати»,
- «Актуальні запитання»,
- «Останні зміни в законодавстві»,
- «Інтерактивна мапа»,
- «Ставки податків та зборів»,
- «Інформація з питань митної справи» тощо.
Користувачам ресурсу мають змогу оперативно та у зручній формі отримувати актуальну інформацію щодо змін у податковому, митному та іншому законодавстві, контроль за додержанням якого покладено на ДФС, термінів подання звітності та сплати податків (зборів), ставок загальнодержавних, місцевих податків і зборів та єдиного внеску, а також оподаткування товарів в залежності від обраного митного режиму тощо.
Крім того, для користувачів ресурсу в тестовому режимі працює система фіксації задоволеності платників податків інформаційно-довідковими послугами, яка дає можливість оцінити якість уніфікованих відповідей, розміщених у розділі «Запитання-відповіді з Бази знань».
Станом на 1 липня 2018 року користувачами ЗІР оцінено 111 актуальних відповідей. Рівень задоволеності їх якістю склав 73,6 відсотка.
Також користувачі мережі Інтернет можуть використовувати ЗІР у якості комутатора зв’язку з оператором Контакт-центру ДФС, а саме: у розділі ЗІР «Контакт-центр ДФС» розташовано номер телефону: «0-800-501-007», при натисканні на який в комунікаційних пристроях (телефон, планшет) або комп’ютерах відбувається з’єднання з автовідповідачем Контакт-центру ДФС.
Нагадуємо, що інформація, розміщена в ЗІР, щоденно актуалізується. Доступ до інформації обмежень не має.
Скористатись ЗІР можна через офіційний веб-портал ДФС (вкладка «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс») або безпосередньо через пошукову систему в Інтернет мережі, зазначивши назву ресурсу (докладно про користування ЗІР у розділі «Про ресурс»).
З порушенням терміну на території України знаходиться 57,9 тис авто з іноземною реєстрацію, ввезених у 2018 році в режимі «транзит»
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  інформує, що з початку 2018 року в Україну було ввезено 146,8 тис. транспортних засобів особистого користування з іноземною реєстрацією в режимі «транзит», 465,9 тис. – у режимі «тимчасового ввезення».
З авто, ввезених цього року в режимі «транзит», 57,9 тис. транспортних засобів з іноземною реєстрацією знаходяться в Україні з порушенням терміну. Наразі немає статистики з «тимчасового ввезення», оскільки термін перебування цих авто ще не завершився.
Звертаємо увагу, що в той же час основними імпортерами нових легкових автомобілів в Україну у січні – червні 2018 року ввезено 35,5 тис. автомобілів, з яких сплачено майже 7 млрд грн митних платежів.
Протягом 2017 року основними імпортерами в Україну було ввезено 79,5 тис. нових легкових автомобілів, з яких сплачено 15,6 млрд грн митних платежів.
Наразі ДФС готова підтримати зміни до законодавства, які забезпечать врегулювання ситуації з автомобілями з іноземною реєстрацією в Україні.
Нагадаємо, що порядок тимчасового ввезення громадянами транспортних засобів особистого користування на митну територію України визначено статтею 380 Митного кодексу України.
Відповідальність за перевищення строків тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування встановлено ст. 481 Митного кодексу України.
Крім цього, у випадках перевищення встановлених ст. 95 Митного кодексу України строків транзитних перевезень автомобілів, митницями розглядається питання щодо складання у відношення особи, яка везла автомобіль, протоколу про порушення митних правил за ознаками правопорушення, передбаченого ст.470 Митного кодексу України.
Загалом протягом січня-червня 2018 року митницями ДФС у відношенні фізичних осіб за ст. 470 Митного кодексу України (порушення термінів транзиту) складено 14 223 протоколи про порушення митних правил. За цими протоколами митницями ДФС накладено адміністративні стягнення у вигляді штрафів на суму майже 92 млн грн.
За ст. 481 Митного кодексу України (порушення термінів тимчасового ввезення) – складено 3 749 протоколів з сумою штрафів 49 млн гривень.
Платники податків Центрального району м.Дніпра сплатили більше 48 мільйона гривень плати за землю
Протягом шести місяців 2018 року від власників землі та землекористувачів бюджету Центрального району м.Дніпра надійшло 48,5 млн грн  плати за землю.  
Вагому частку надходжень у вигляді плати за землю, а це майже 92 відсотки, сплатили власники земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувачі - юридичні особи. Від них до бюджету надійшло 44,6 млн гривень. Ще  3,8 млн грн перерахували фізичні особи.
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що відповідно до ст. 281 Податкового кодексу України від сплати земельного податку з фізичних осіб звільняються: інваліди першої і другої груп; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком) та ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22.10.1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії соціального захисту»; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
Відповідно до оновленої редакції абзацу першого п. 281.2 ст. 281 Податкового кодексу звільнення від сплати податку за земельні ділянки для відповідної категорії фізичних осіб поширюється на земельні ділянки за кожним видом використання у межах граничних норм.
Таким чином, з 01.01.2018 скасовано обмеження застосування пільги до однієї ділянки зі сплати земельного податку фізичними особами.
Так, у разі якщо фізична особа, визначена пунктом 281.1 статті 281 Кодексу, має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року подає письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання / зміну земельної ділянки для застосування пільги.
Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву (п. 281.4 ст.281 ПКУ).
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області наголошує на необхідності своєчасної сплати до бюджету земельного податку та орендної плати за землю, адже ці кошти спрямовуються до місцевого бюджету та йдуть на розвиток району, вирішення соціально-економічних питань.
Право платника ПДВ на бюджетне відшкодування
 
Протягом 6 місяців 2018 року платникам податків Центрального району м.Дніпра відшкодовано 5153,3тис. грн податку на додану вартість. Порівняно з відповідним періодом минулого року сума відшкодування зросла на  101,7 тис грн.
Надходження ПДВ у першому півріччі п.р. склали 225,9млн.грн., що на 157,2 млн.грн. більше в порівнянні з відповідним періодом минулого року .
У ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомили, що пунктом 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України встановлено, що сума податку, яка підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При цьому, нормою п. 200.4 ст. 200 Кодексу зазначено, що при від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з п. 200.1 цієї статті, така сума:
а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 1.3 ст. 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації,
а в разі відсутності податкового боргу -
б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 1.3 ст. 200 1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету,
в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Таким чином, за умов дотримання норм пп. б) п. 200.4 ст. 200 Кодексу, платники податку мають право у податковій декларації з ПДВ задекларувати суму від’ємного значення, яка підлягає бюджетному відшкодуванню.
 
За І півріччя цього року на Дніпропетровській митниці ДФС здійснено зовнішньоторговельних операцій на суму близько 101,9 млрд. гривень
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що упродовж 6 місяців 2018 року зовнішньоекономічні операції у зоні діяльності Дніпропетровської митниці ДФС здійснювали понад сім тисяч суб’єктів господарювання. Вони перемістили через митний кордон України товарів на суму близько 101,9  млрд. грн. З цієї кількості імпортовано товарів на суму близько 49,1 млрд. грн., експортовано – понад 52,8 млрд. грн., що становить відповідно 48% (імпорт) та 52% (експорт) загального обсягу зовнішнього товарообміну. Порівняно з аналогічним періодом 2017 року імпорт збільшився на 14,3%, а експорт – збільшився на 9,1%.
У 2018 році підприємці переважно експортували товари до Польщі (17,2%), Росії (14,1%), Китаю (12,5%). Серед основних експортних товарів були: залізна руда, прокат, труби сталеві. А імпорт товарів здійснювали з Росії (32,9%), Китаю (9,2%), Німеччини (8,9%). Серед основних імпортних товарів – вугілля, промислове устаткування, фармацевтична продукція.
 До місцевого бюджету Центрального району м.Дніпра мобілізовано понад 304 млн. грн. ПДФО
Податок на доходи фізичних осіб традиційно залишається одним з основних джерел наповнення місцевих бюджетів. У I півріччі 2018 року надходження з ПДФО склали понад 61,9 відс. від загальних надходжень до місцевих скарбниць Миколаївщини.
Як повідомив перший заступник начальника ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області Петерс В’ячеслав Ігорович, у I півріччі 2018 року до Зведеного бюджету України від платників Центрального району м.Дніпра надійшло 304,7 млн.грн. податку на доходи фізичних осіб, в т.ч. до  місцевого бюджету мобілізовано ПДФО  у сумі 223,6 млн.грн., що на 40,8 млн. грн. або на 22 відс. більше, ніж у відповідному періоді 2017 року.
За словами В’ячеслава Ігоровича, позитивних результатів у надходженні ПДФО вдалося досягти завдяки вжиттю активних заходів з легалізації праці та контролю за дотриманням роботодавцями чинного законодавства щодо виплати заробітної плати.
 
Про зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу сільськогосподарських товаровиробників, що відповідно до абзацу четвертого пп. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI зі змінами та доповненнями, наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 16.03.2018 № 142 (зареєстрований у Міністерстві юстиції України  03.04.2018 за № 398/31850) (далі – наказ № 142), який набрав чинності 04.05.2018, внесено зміни до наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26.12.2011 № 772, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 06.04.2012 за № 510/20823 (зі змінами) (далі – наказ № 772).
Наказом № 142 приведено у відповідність до чинного законодавства норми при визначенні частки сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік з метою набуття і підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи – сільськогосподарського товаровиробника, а саме:

у графі 3 пп. 3.1 п. 3 Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва, затвердженого наказом № 772, слова та цифри «719 «Інші доходи від операційної діяльності», на якому обліковуються суми ПДВ, які залишаються у розпорядженні суб’єктів спеціального режиму оподаткування, встановленого статтею 209 розділу V Податкового кодексу України» замінено словами та цифрами «718 «Дохід від безоплатно одержаних оборотних активів», на який зараховується бюджетна дотація для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції відповідно до статті 16-1 Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України».

 
Набрав чинності Закон України «Про валюту і валютні операції»
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області повідомляє, що 07.07.2018 набрав чинності Закон України від 21.06.2018 № 2473-VIII «Про валюту і валютні операції» (далі – Закон № 2473).
Закон № 2473 визначає правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов’язки суб’єктів валютних операцій і уповноважених установ та встановлює відповідальність за порушення ними валютного законодавства.
Метою Закону № 2473 є забезпечення єдиної державної політики у сфері валютних операцій та вільного здійснення валютних операцій на території України.
Законом № 2473 визнано такими, що втратили чинність з дня введення в дію цього Закону:
1) Декрет Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю»;
2) Закон України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»;
3) Постанова Верховної Ради України від 23.09.1994 № 187/94-ВР «Про порядок введення в дію Закону України «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті»».
У зв’язку з набранням чинності Законом № 2473 з дня введення його в дію відповідно до п. 4 розділу XV «Перехідні положення» Конституції України припиняється дія:
1) Указу Президента України від 18.06.1994 № 319 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» (зі змінами);
2) Указу Президента України від 16.03.1995 № 227 «Про заходи щодо нормалізації платіжної дисципліни в народному господарстві України» (зі змінами);
3) Указу Президента України від 21.01.1998 № 41 «Про запровадження режиму жорсткого обмеження бюджетних видатків та інших державних витрат, заходи щодо забезпечення надходження доходів до бюджету і запобігання фінансовій кризі» (зі змінами);
4) Указу Президента України від 27.06.1999 № 734 «Про врегулювання порядку одержання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів та застосування штрафних санкцій за порушення валютного законодавства».
Закон № 2473 опубліковано в офіційному виданні «Голос України» від 06.07.2018 № 121.
Відповідно до ст. 16 «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 2473 цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через сім місяців з дня набрання ним чинності, тобто 07.02.2019.
Внесено зміни до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області інформує, що 26.06.2018 набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 13.06.2018 № 496 (далі – Постанова № 496), якою внесено зміни до Порядку технічного обслуговування та ремонту реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05 2004 № 601 (далі – Порядок).
Зокрема, змінами, внесеними Постановою № 496:
► п. 11 Порядку викладено у такій редакції: «Роботи з введення реєстраторів в експлуатацію виконуються центром сервісного обслуговування відповідно до вимог експлуатаційних документів у строк, що не перевищує трьох діб з дати його інформування ДФС про резервування фіскального номера реєстратора.
Інформація про резервування фіскального номера до центру сервісного обслуговування надсилається ДФС засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів із зазначенням обов’язкових реквізитів електронних документів у день резервування фіскального номера реєстратора в інформаційній системі ДФС територіальним органом ДФС, де проводиться реєстрація реєстратора»;
► п. 13 Порядку викладено у такій редакції: «Після закінчення робіт з введення реєстратора в експлуатацію представник центру сервісного обслуговування робить запис в експлуатаційних документах, складає довідку про опломбування реєстратора та акт введення його в експлуатацію за формою згідно з додатком 1. По одному примірнику довідки та акта залишаються в центрі сервісного обслуговування і надаються користувачеві. Один примірник таких документів надсилається центром сервісного обслуговування засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів із зазначенням обов’язкових реквізитів електронних документів до територіального органу ДФС, де проводиться реєстрація реєстратора»;
► п.50 Порядку викладено у такій редакції: «У разі укладення, розірвання, припинення дії або внесення змін до договору між центром сервісного обслуговування та користувачем про технічне обслуговування та ремонт реєстраторів не пізніше дати набрання чинності відповідним правочином центр сервісного обслуговування повинен повідомити про це територіальному органу ДФС за місцем реєстрації реєстратора такого користувача».
Порядок доповнено розділом такого змісту: «Ведення реєстру екземплярів реєстраторів розрахункових операцій», в якому п. 59 встановлено:
► «Виробники (постачальники) не пізніше дня поставки реєстратора надсилають ДФС України інформацію про такий екземпляр реєстратора, яка повинна містити дані про найменування моделі (модифікації) реєстратора, сферу його застосування та версію внутрішнього програмного забезпечення (згідно з Державним реєстром реєстраторів розрахункових операцій), унікальний (серійний) номер реєстратора, дату виготовлення, гарантійний строк зберігання, гарантійний строк експлуатації, строк служби реєстратора, складові частини реєстратора згідно із сертифікатом відповідності та конструкторсько-технологічною документацією виробника, комплект поставки.
На підставі зазначеної інформації ДФС України веде реєстр екземплярів реєстраторів розрахункових операцій у порядку, визначеному Міністерством фінансів України».
Постанову № 496 опубліковано в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» від 26.06.2018 № 119.
З 17 липня 2018 року запроваджуються нові коефіцієнти нормативної грошової оцінки землі
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області звертає увагу, що з 17.07.2018 набирає чинності наказ Мінагрополітики та продовольства України від 27.03.2018 № 162 (далі – Наказ № 162), яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Мінагрополітики та продовольства України від 25.11.2016 № 489.
Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0.
Наказ № 162 опубліковно у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.04.2018 № 30.
 Про сплату земельного податку за земельні ділянки під багатоквартирним будинком
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  інформує, що актуальні питання щодо оподаткування землі під багатоквартирним будинком роз'яснено в узагальнюючих податкових консультаціях, що затверджені наказом Мінфіну від 6 липня 2018 року № 602.
Документ роз'яснює про справляння плати за землю у разі оренди площі у багатоквартирному будинку, про сплату земельного податку власником нерухомого майна, що розташоване на земельній ділянці, права на яку у такої особи не оформлені, та щодо справляння земельного податку з фізичних осіб – підприємців платників єдиного податку.
Зокрема, визначається, що безпосереднім платником плати за землю під багатоквартирним будинком виступає особа, щодо якої здійснено реєстрацію державних прав на земельну ділянку під будинком та прибудинкову територію (установа або організація, яка здійснює управління багатоквартирним будинком державної або комунальної власності; об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, яке є суб’єктом реєстрації відповідно до рішення співвласників).
Особу, яка володіє нерухомим майном, що розташоване на земельній ділянці, права на яку для такої особи не оформлені, не можна вважати платником земельного податку в розумінні статті 269 Податкового кодексу України до моменту виникнення відповідних прав такої особи на цю земельну ділянку відповідно до запису, сформованого у Державному земельному кадастрі у порядку визначеному законом.
Щодо фізичної особи – підприємця – платника єдиного податку, який використовує будівлі (споруди), їх частини, для провадження господарської діяльності, визначено, що при оформленні відповідно до вимог законодавства своїх права на земельну ділянку під такими об'єктами земельний податок не повинен сплачуватися. Разом з тим, ПКУ не передбачає звільнення від земельного податку для фізичної особи підприємця – платника єдиного податку у випадку, коли обов’язок по сплаті податку виникає у нього як у співвласника багатоквартирного будинку у складі витрат на управління.
Детальніше з документом можна ознайомитися за посиланням наказ № 602 «Про затвердження узагальнюючих податкових консультацій з деяких питань оподаткування плати за землю»,
 
Діє нова форма для подання запиту на отримання публічної інформації
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  повідомляє, що удосконалено форму для подання запиту на отримання публічної інформації. Зокрема, передбачено можливість обрання запитувачем способу отримання інформації (документів) на запит на отримання публічної інформації шляхом проставлення у такому запиті відмітки «ознайомлення з документами в спеціальному місці розпорядника інформації».
Відповідний наказ Міністерства фінансів України від 04.05.2018 №468 «Про затвердження Порядку організації роботи та взаємодії між структурними підрозділами органів Державної фіскальної служби при складанні, поданні та опрацюванні запитів на отримання публічної інформації та Форми для подання запиту на отримання публічної інформації, що знаходиться у володінні органів Державної фіскальної служби» набрав чинності 26.06.2018.
Також наказом визначається порядок відшкодування витрат на копіювання та/або друк документів, що надаються за запитом на отримання публічної інформації, розпорядником якої є органи Державної фіскальної служби.
Так, орган ДФС надає за вимогою запитувача 10 перших сторінок документа безкоштовно одночасно з повідомленням про необхідність відшкодування витрат на виготовлення копій решти документів, крім документів, якщо вони надаються на вимогу запитувачу виключно на електронну пошту.
Крім того, передбачено, що дія цього наказу не поширюється на відносини у сфері звернень громадян та адвокатських запитів, які регулюються Законом України «Про звернення громадян» та Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» відповідно.
Також наказом закріплено електронну адресу, на яку до ДФС направляється запит на отримання публічної інформації:publicinfo@sfs.gov.ua, яка на сьогодні функціонує відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації».
 
Термін реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  нагадує, що строки реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) визначено п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – ПКУ).
З 03 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 09 листопада 2017 року № 2198-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стабілізації розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії України» (далі – Закон № 2198), яким запроваджено, зокрема, зміни в строках реєстрації в ЄРПН податкових накладних та зміни в термінах формування податкового кредиту.
Так, викладено у новій редакції абзац вісімнадцятий п. 201.10 ст. 201 ПКУ, відповідно до якого платник податку має право зареєструвати в ЄРПН податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 01 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до п. 200 прим.1.3 ст. 200 прим. 1 ПКУ.
Водночас Законом № 2198 надано можливість платникам податку включати до податкового кредиту суми податку, зазначені у податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН, протягом 1095 календарних днів з дати їх складення.
Слід зазначити, що згідно з п. 198.6 ст. 198 ПКУ не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування.
При цьому якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму ПДВ на підставі отриманих податкових накладних/розрахунків коригування, зареєстрованих в ЄРПН, таке право зберігається за ним протягом 1095 календарних днів з дати їх складення.
Суми податку, сплачені (нараховані) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в ЄРПН з порушенням строку реєстрації, включаються до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому їх зареєстровано в ЄРПН, але не пізніше ніж через 1095 календарних днів з дати складення податкових накладних/розрахунків коригування, у тому числі для платників податків, які застосовують касовий метод.
Таким чином, платник ПДВ за умови дотримання вищезазначених вимог може зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування в ЄРПН, складені починаючи з 01 липня 2015 року протягом 1095 календарних днів з дати їх складання.
Про реалізацію пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  інформує, що ДФС України розпочата реалізація пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій (далі – РРО).
Так, бізнес очікують зміни щодо РРО, які дозволять спростити та здешевити процес, а також покращити умови ведення господарської діяльності.
Реалізація експериментального проекту триватиме до 31 грудня 2019 року, під час якого буде досліджено інноваційні розробки, новітні моделі програмних та/або програмно-технічних комплексів, можливість їх застосування для здійснення розрахункових операцій, прийнято рішення щодо доцільності їх впровадження у промислову експлуатацію та подальшого застосування суб’єктами господарювання. Зазначене сприятиме популяризації використання відповідних комплексів бізнесом, у зв’язку з тим, що використання окремих моделей надасть можливість здійснювати віддалений контроль за розрахунками та обігом товарів на підприємстві.
Таке рішення створить передумови для демонополізації ринку засобів для реєстрації розрахункових операцій, спростить умови їх введення в експлуатацію та використання, зменшить витрати підприємців на їх придбання та обслуговування.
З 19.06.2018 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України (далі – КМУ) від 13.06.2018 № 472 (далі – Постанова № 472), якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для реєстрації розрахункових операцій (далі – Порядок).
Порядком передбачено, що учасниками експериментального проекту є виробники (постачальники) та користувачі новітніх моделей комплексів, зокрема удосконалених комп’ютерно-касових систем, які виявили заінтересованість щодо участі в експериментальному проекті.
При цьому організаційне супроводження експериментального проекту здійснюється Міжвідомчою робочою групою, утвореною Міністерством фінансів України (далі – Мінфін) протягом 15 днів після набрання чинності Постановою № 472.
Також Порядком зазначено, що до новітніх моделей комплексів застосовуються на період проведення експериментального проекту вимоги, затверджені постановами КМУ від18.02.2002 № 199 «Про затвердження вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування» і від 02.03.2016 № 149 «Про вимоги щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для окремих сфер застосування» з урахуванням таких особливостей, що програмні комплекси повинні забезпечувати, зокрема:
►виконання розрахункової операції та передачі контрольно-звітної інформації до системи обліку даних в режимі реального часу;
► друкування розрахункових та інших звітних документів;
► збереження даних про опис товарів, фіскальної інформації, даних, на основі яких формуються розрахункові документи та звіти про розрахункові операції;
► використання електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» для здійснення технологічних операцій;
► використання технології, розробленої Національним банком України, або електронно-цифрового підпису з дотриманням вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» для захисту від підміни та модифікації даних реєстраторів.
Результати проведеного пілотного проекту будуть узагальнені фахівцями ДФС України з урахуванням пропозицій, поданих територіальними органами ДФС, центрами сервісного обслуговування, користувачами новітніх моделей та передані для подальшої роботи до Мінфіну.
Позитивні результати експерименту дозволять впровадити новітні РРО у промислову експлуатацію та сприятимуть їх застосуванню платниками податків поряд з традиційними моделями касових апаратів.
Нагадуємо, що інноваційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt, розроблена ДФС України, передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею.
Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм.
Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».
Всі кейси цієї системи безкоштовні для її користувачів та не потребують абонентської плати за користування.
Постанова № 472 опублікована в «Урядовому кур’єрі» від 19.06.2018 № 114.
Постанова № 472 розміщена на офіційному веб-порталі ДФС України за посиланням: http://sfs.gov.ua/p…/postanovi-kabinetu-ministr/72935.html
Земля у «єдинника»: чи потрібно сплачувати земельний податок
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  інформує, що фізична особа – підприємець – платник єдиного податку використовує у своїй господарській діяльності земельну ділянку під належними йому на праві власності нежитловими будівлями. Чи потрібно в такому випадку сплачувати земельний податок?
Відповідно до ст. 81 Земельного кодексу громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами.
Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування у межах повноважень або за результатами аукціону (ст. 116 Земельного кодексу).
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону № 1952 (ст. 126 цього Кодексу).
Відповідно пп. 4 п. 297.1 ст. 297 Податкового кодексу платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на майно (в частині земельного податку), крім земельного податку за земельні ділянки, що не використовуються платниками єдиного податку першої – третьої груп для провадження господарської діяльності та платниками єдиного податку четвертої групи для ведення сільськогосподарського товаровиробництва.
При цьому не можуть бути платниками єдиного податку першої – третьої груп фізичні особи – підприємці, які надають в оренду земельні ділянки,  загальна площа яких перевищує 0,2 га, житлові приміщення та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 100 м2, нежитлові приміщення (споруди, приміщення) та/або їх частини, загальна площа яких перевищує 300 м2(пп. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу).
Отже, якщо фізична особа – підприємець має земельну ділянку під належними йому на праві власності нежитловими будівлями та використовує її для провадження підприємницької діяльності, то така особа (платник єдиного податку першої – третьої груп) із урахуванням пп. 291.5.3 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу звільняється від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності із земельного податку.
Термін подання декларації про доходи підприємцями у разі переходу із загальної на спрощену систему оподаткування
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  повідомляє, що відповідно до п. 177.5 ст. 177 розд. IV Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фізичні особи - підприємці подають до контролюючого органу податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – податкова декларація) за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПКУ для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб.
Згідно з п.п. 177.5.1 п. 177.5 ст. 177 ПКУ авансові платежі з податку на доходи фізичних осіб розраховуються платником податку самостійно згідно з фактичними даними, зазначеними у Книзі обліку доходів і витрат, кожного календарного кварталу та сплачуються до бюджету до 20 числа місяця, наступного за кожним календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня). Авансовий платіж за четвертий календарний квартал не розраховується та не сплачується.
Якщо результатом розрахунку авансового платежу за відповідний календарний квартал є від’ємне значення, то авансовий платіж за такий період не сплачується.
Фізичні особи - підприємці, які зареєстровані протягом року в установленому законом порядку або перейшли із спрощеної системи оподаткування на загальну систему оподаткування, подають податкову декларацію за результатами звітного кварталу, в якому розпочата така діяльність або відбувся перехід на загальну систему оподаткування (п.п. 177.5.2 п. 177.5 ст. 177 ПКУ).
Підпунктом 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПКУ визначено, що податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків), протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Податкові декларації подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п.п. 49.18.5 п. 49.18 ст. 49 ПКУ).
Відповідно до п.п. 177.5.3 п. 177.5 ст. 177 ПКУ остаточний розрахунок податку на доходи фізичних осіб за звітний податковий рік здійснюється платником самостійно згідно з даними, зазначеними в річній податковій декларації, з урахуванням сплаченого ним протягом року податку на доходи фізичних осіб на підставі документального підтвердження факту його сплати.
Згідно з п. 57.1 ст. 57 ПКУ платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених ПКУ.
Надмірно сплачені суми податку підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку або поверненню платнику податку в порядку, передбаченому ПКУ.
Враховуючи вищезазначене, фізична особа – підприємець, яка протягом року перейшла із загальної на спрощену систему оподаткування:
подає квартальну податкову декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем кварталу, в якому здійснила перехід та сплачує авансовий платіж з податку на доходи фізичних осіб до 20 числа місяця, наступного за календарним кварталом (до 20 квітня, до 20 липня і до 20 жовтня);
подає річну податкову декларацію про майновий стан і доходи протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, та здійснює остаточний розрахунок з податку на доходи фізичних осіб протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПКУ для подання податкової декларації.
З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися уЗагальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 104.09).
 
Повідомлення про прийняття працівника на роботу
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  нагадує, що повідомлення про прийняття працівника на роботу подається до початку роботи працівника за формою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу».
Повідомлення про прийняття працівника на роботу подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором в  один із таких способів:
- засобами електронного зв'язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п'ятьма особами.
Фінансові санкції застосовуються Управлінням Держпраці та її територіальними органами на підставі постанов, що винесені в ході планової чи позапланової перевірки роботодавця. Виконання таких постанов покладається на Державну виконавчу службу.
Заповнюємо правильно реквізити на платіжних документах
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  нагадує, що наказом Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 затверджено Порядок заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.08.2015 за N974/27419 .
Порядок №666 регламентує та наводить приклади заповнення поля «Призначення платежу» розрахункового документа при сплаті (стягненні), зокрема, податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів.
Сплата за кожним видом платежу та за кожним видом сплати має оформлятися платником податку окремим документом на переказ.
У разі заповнення поля "Призначення платежу" з порушенням вимог, визначених у цьому Порядку №666, документ на переказ приймається до виконання. При цьому вважається, що платник податків сплачує грошове зобов'язання з кодом виду сплати «101».
Перелік кодів видів сплати, які вказуються платником податків в полі "Призначення платежу" розрахункового документа наведено в додатку до цього Порядку №666 (зі змінами і доповненнями, внесеними наказом Міністерства фінансів України від 05.09.2016 № 811).
Поряд з цим, з метою уникнення помилкового перерахування платниками податків при сплаті платежів до бюджетів, нарахування штрафних санкцій та пені за порушення правил сплати (перерахування) податків, при заповненні документів на переказ необхідно вірно вибирати реквізити бюджетних рахунків та дотримуватись правил заповнення поля "Призначення платежу" розрахункового документа з використанням кодів видів сплати, наведених в додатку до Порядку №666 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 05.09.2016 №811).
 
 
Чи можливо включити до податкової знижки витрати на лікування?
 
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  повідомляє, що відповідно до п.1 розд.ХІХ Податкового кодексу України, платники податку зможуть скористатися правом на податкову знижку по витратах, понесених на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї І ступеня споріднення, у разі набуття чинності закону про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування.
Станом на 1 січня 2018 року закон про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування не набув чинності, тому податкова знижка по витратах, понесених платником податку на користь закладів охорони здоров’я для компенсації вартості платних послуг з лікування такого платника податку або члена сім’ї І ступеня споріднення (п.п.166.3.4 п.166.3 ст.166 ПКУ), за наслідками 2017 року платникам не надається.
 
Приватним підприємцям – спрощенцям на замітку: 19 липня останній день сплати єдиного соціального внеску за ІІ квартал 2018 року
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  повідомляє, що платники єдиного внеску, зазначені у п. 4 частини першої ст. 4 цього Закону, зокрема фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, зобов’язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок (абзац третій частини восьмої ст. 9 Закону про ЄСВ).
Фізичні особи - підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, можуть сплачувати єдиний внесок у вигляді авансового платежу у розмірі, який самостійно визначили, до 20 числа кожного місяця поточного кварталу. При цьому суми єдиного внеску, сплачені у вигляді авансових платежів, враховуються платником при остаточному розрахунку, який здійснюється ним за календарний квартал, до 20 числа місяця, що настає за кварталом, за який сплачується єдиний внесок.
Слід пам’ятати, останній день сплати єдиного соціального внеску за ІІ квартал 2018 року приватними підприємцями - платниками єдиного податку – 19 липня поточного року.
Зазначена категорія платників самостійно обчислює для себе суму єдиного внеску, яка не може бути менше мінімального страхового внеску на місяць.
Затверджено нове Положення про організацію бухгалтерського обліку та контролю для банків України
ДПІ у Центральному районі м.Дніпра ГУ ДФС у Дніпропетровській області  інформує, що 07.07.2018 набрала чинності постанова Правління Національного банку України від 04.07.2018 № 75, якою затверджено Положення про організацію бухгалтерського обліку, бухгалтерського контролю під час здійснення операційної діяльності в банках України (далі – Положення).
Відповідно до вищевказаного Положення банк зобов’язаний забезпечити:
►документування всіх операцій, що здійснюються його відокремленими підрозділами (складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку);
► своєчасне, повне та достовірне відображення в регістрах бухгалтерського обліку всіх операцій, які здійснюють його відокремлені підрозділи;
► дотримання відокремленими підрозділами вимог облікової політики банку;
► виконання відокремленими підрозділами потрібних процедур внутрішнього контролю;
► формування та зберігання відокремленими підрозділами первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, звітів відповідно до вимог законодавства України;
► формування звітності в розрізі відокремлених підрозділів;
► надання інформації в розрізі відокремлених підрозділів банку зовнішнім користувачам (Національному банку України, органам статистики та іншим органам відповідно до вимог законодавства України).
Постанову № 75 розміщено на головній сторінці офіційного інтернет-представництва Національного банку України у вкладинці «Офіційне опублікування нормативно-правових актів» за посиланням:https://bank.gov.ua/uk/publish/category?cat_id=8804895
 
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Український ринок
Із бурхливими коливаннями –
Треба знати правила.

- Fin.Org.UA

Новини

09:31 - До уваги платників, які мають можливість своєчасно виконувати свої податкові обов’язки!
09:30 - Як заповнюється податкова декларація платника єдиного податку – ФОПа у разі виправлення самостійно виявлених помилок з податкового зобов’язання?
09:28 - Порядок внесення змін до деяких облікових даних юридичних осіб та їх відокремлених підрозділів, відомості щодо яких містяться в ЄДР
09:27 - Як змінилися терміни бюджетного відшкодування ПДВ у зв’язку з прийняттям Закону України № 3603?
09:26 - В які строки фізична особа має право на проведення звірки даних, використаних контролюючим органом для розрахунку загального МПЗ?
09:24 - Юридичні особи поповнили місцеві скарбниці Дніпропетровщини транспортним податком майже на 2 млн гривень
09:24 - Дніпропетровщина: від фізичних осіб місцеві бюджети отримали понад 2 млн грн туристичного збору
09:22 - Щодо сплати ПДВ при продажу товарів/послуг через закордонні маркетплейси
09:21 - Інформаційний лист № 4/2024: 30+ питань платників податків щодо звітності в режимі Дія Сіті. Частина ІІ
07:35 - Фінансовий астрологічний прогноз на 25.04.2024
07:22 - Коментар пресслужби МЗС щодо запитів, які стосуються обслуговування громадян в ДП «Документ»
00:00 - Новини від Міністерства енергетики України
21:00 - Новини 24 квітня: справа Сольського, ТРЦ "Гулівер" хочуть передати в управління АРМА
20:49 - Усіх абонентів у Києві, Одесі та Хмельницькому заживили, у Харкові діють обмеження – Міненерго 
20:47 - Єврокомісія пропонує запровадити санкції проти суден, які перевозять військову техніку з КНДР до московія – Reuters
20:35 - Ситуація в енергосистемі. Оперативна інформація на 19:00
20:15 - Apple вимагає від Telegram заблокувати низку каналів для користувачів з українськими SIM-картками
20:08 - Банки готові збільшити кредитування бізнесу та населення – НБУ
20:02 - Найдорожча технокомпанія Європи ASML офційно змінила гендиректора
20:00 - СИТУАЦІЯ В ЕНЕРГОСИСТЕМІ. Оперативна інформація на 19:00
19:29 - Три чверті роботодавців відчувають дефіцит кадрів в Україні – дослідження
19:17 - Патроне став віцепрезидентом ЄБРР. Хто очолив банк по Україні та Молдові
18:59 - Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у І кварталі 2024 року
18:50 - Експерти Консультативної Ради при Міністерстві економіки України вітають прогрес щодо запуску програми Ukraine Facility
18:48 - Литва майже припинила імпорт зерна з московії та Білорусі
18:47 - Mercedes-Benz презентувала електричний G-Wagen
18:23 - Туреччина наростила закупівлі російської нафти до історичного рекорду
18:21 - Оновлено порядок здійснення безвиїзного нагляду та виїзних перевірок  фінансових установ з питань фінансового моніторингу, валютного та санкційного законодавства
18:10 - Байден підписав закон з 61 млрд доларів на підтримку України
18:07 - У Харкові запровадили нові проєкти для підтримки місцевого бізнесу


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.6704
Канадський долар28.8388
Юань Женьміньбі5.4473
Чеська крона1.6715
Данська крона5.6565
Гонконгівський долар5.0393
Форинт0.107269
Індійська рупія0.47372
Рупія0.0024433
Новий ізраїльський шекель10.4525
Єна0.25477
Теньге0.08896
Вона0.028811
Мексиканське песо2.3308
Молдовський лей2.2073
Новозеландський долар23.4185
Норвезька крона3.5966
московський рубль0.42673
Сінгапурський долар28.9955
Ренд2.057
Шведська крона3.6294
Швейцарський франк43.1667
Єгипетський фунт0.824
Фунт стерлінгів49.075
Долар США39.4716
Білоруський рубль14.347
Азербайджанський манат23.2159
Румунський лей8.4785
Турецька ліра1.2137
СПЗ (спеціальні права запозичення)51.9715
Болгарський лев21.5692
Євро42.1833
Злотий9.7656
Алжирський динар0.29133
Така0.35452
Вірменський драм0.099159
Домініканське песо0.66115
Іранський ріал0.00092851
Іракський динар0.029769
Сом0.43587
Ліванський фунт0.000436
Лівійський динар8.0586
Малайзійський ринггіт8.2657
Марокканський дирхам3.8465
Пакистанська рупія0.14042
Саудівський ріял10.3982
Донг0.0015718
Бат1.07729
Дирхам ОАЕ10.6188
Туніський динар12.4776
Узбецький сум0.0030882
Новий тайванський долар1.221
Туркменський новий манат11.1421
Сербський динар0.36025
Сомоні3.561
Ларі14.9113
Бразильський реал7.2282
Золото91400.04
Срібло1070.47
Платина36045.86
Паладій40324.58

Курси валют, встановлені НБУ на 25.04.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
2262861043.871043.871043.871043.872233881.80
2280431077.331077.331077.331077.33104501.01
2289101069.981069.981069.981069.9853499.00
229025983.59983.59983.59983.591827510.22
229470919.34919.34919.34919.34367736.00
2302621055.81055.81055.81055.8221718.00
CRSR061023.781023.781023.781023.785118.90
FSTF021014.051014.051014.051014.051014.05
USGK78454545454545454522725000.00
XS12141600016000160001600016000.00

Дані за 24.04.2024