Верховна Рада України схвалила Закон "Про валюту і валютні операції" у другому читанні та в цілому

21.06 18:24 | НБУ


Національний банк України вітає рішення Верховної Ради України підтримати історичну реформу валютного регулювання. За схвалення Закону "Про валюту і валютні операції" у другому читанні та в цілому проголосували 228 народних депутати.

Це рішення парламентарів дає Україні можливість здійснити довгоочікуваний перехід від застарілого, репресивного та до свободи проведення валютних операцій без обмежень і підтверджує її спроможність бути частиною Європи.

"Закон "Про валюту і валютні операції" створить комфортні, прозорі та безпечні умови для ведення бізнесу в Україні і відкриє двері іноземним інвесторам. А українці отримають право інвестувати в цінні папери на глобальних ринках та розміщувати кошти на рахунках будь-яких банків світу", - підкреслив Голова Національного банку України Яків Смолій.

Схвалений Закон передбачає, що валютні обмеження будуть скасовані поступово і обережно і за наявності сприятливих макроекономічних умов, щоб не похитнути фінансову стабільність, до настання повної свободи проведення валютних операцій за принципом "дозволено все, що прямо не заборонено законом". Разом з тим, його прийняття дає Національному банку "зелене світло" для більш швидкої лібералізації валютного регулювання. Найбільш болісні обмеження, наприклад, щодо інвестування за кордон та зовнішньоекономічних операцій, будуть скасовані одразу після набуття чинності Законом.

Водночас, зауважив Голова Національного банку, Закон дозволить забезпечити цінову та фінансову стабільність і, відповідно, надійне бізнес середовище. Для цього схвалений Закон дає Національному банку можливість вчасно та ефективно реагувати на ознаки кризи і запобігати її розгортанню незалежно від її природи, відповідно до кращих практик центральних банків світу.

Зокрема, у Законі передбачено, що за наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, погіршення стану платіжного балансу України та інших кризових явищ, що загрожуватимуть фінансовій стабільності, Правління Національного банку зможе приймати рішення про первинне запровадження заходів захисту. Ці обмеження будуть мати тимчасовий характер - до шести місяців.

Також Закон визначає, що для продовження строку дії валютних обмежень або запровадження нового, якщо з дня припинення дії аналогічного попереднього минуло менше ніж шість місяців, наявність ознак кризових явищ повинна буде підтверджувати Рада Національного банку. Крім того, у Законі передбачено підзвітність та публічність Національного банку під час запровадження заходів захисту, продовження строку їх дії і оцінки результативності їх запровадження.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через сім місяців перехідного періоду з дня набрання ним чинності. У тому числі, шість місяців перехідного періоду триватиме доопрацювання нормативно-правових актів Національного банку, після чого Національний банк оприлюднить їх для завчасного ознайомлення громадськості. Цей Закон буде введено в дію через 30 днів після оприлюднення відповідних нормативно-правових актів.

 

Виступ Голови НБУ Якова Смолія щодо проекту Закону "Про валюту і валютні операції" №8152 під час пленарного засідання Верховної Ради України

Шановні народні депутати,

Закликаємо вас підтримати проект Закону "Про валюту і валютні операції".  Зараз ваші голоси здатні привести Україну до довгоочікуваної свободи проведення валютних операцій за європейським зразком. Валютні обмеження будуть поступово скасовані, і в решті решт бізнес та населення зможуть самостійно вирішувати, коли і як проводити валютні операції.

Дійсно, це не станеться за один день – ми будемо прибирати обмеження поступово і обережно, щоб не похитнути фінансову стабільність. Але прийняття закону дає "зелене світло" скасувати найбільш болісні обмеження одразу після набуття ним чинності. Наприклад, щодо інвестування за кордон та зовнішньоекономічних операцій.

Разом з тим, більша свобода у проведенні валютних операцій має іншу сторону – більшу вразливість економіки до різноманітних шоків, передбачити які зазвичай неможливо. У разі негараздів капітал набагато швидше втікає з країни, якщо його ніщо не обмежує. Наслідки зрозумілі – девальвація гривні і прискорення інфляції. А за ними – економічна та фінансова кризи.

Цінова та фінансова стабільність – пріоритет Національного банку. А недостатність антикризових повноважень обмежить можливості регулятора проводити швидку і масштабну валютну лібералізацію. Законопроект не передбачає розширення повноважень Національного банку. Він лише дає йому можливість вчасно та ефективно реагувати на ознаки кризи і запобігати її розгортанню незалежно від її природи.

Підхід "свобода плюс захищеність" – це стандартна практика центральних банків. Тому на важливості достатніх антикризових повноважень та інструментів Національного банку наголошують і міжнародні партнери України – МВФ, ЄБРР, Єврокомісія.

Ваша підтримка закону в такій редакції створить комфортні, прозорі та безпечні умови для ведення бізнесу в Україні і відкриє двері іноземним інвесторам. А українці подякують вам за право інвестувати в цінні папери на глобальних ринках та розміщувати кошти на рахунках будь-яких банків світу.

Дякую за увагу!

Добавить комментарий

Автор:

Введите Код, указанный на рисунке
 




Новини

09:40 - В Индонезии построят крупнейший в мире завод по производству нержавейки
09:40 - Благодаря пошлинам Дональда Трампа квартальная прибыль Nucor взлетела на 107%
09:40 - Европейский автопром с тревогой ждет подорожания стали из-за торговой войны ЕС и США
09:15 - Представники ГУ ДФС у Дніпропетровській області в ефірі телебачення Дніпропетровщини: «Актуальні питання щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»
09:13 - Фермерське господарство – «спрощенець» ІV групи не є платником рентної плати за воду
09:13 - Внесено зміни до порядку попереднього узгодження ціноутворення у контрольованих операціях
09:13 - Порядок відображення у фіскальних чеках сум заокруглень
09:12 - Порядок розрахунку показника ΣОвердрафт в СЕА ПДВ
09:12 - Протягом І півріччя 2018 року Центрами обслуговування платників Дніпропетровщини надано понад 200 тисяч адмін
09:11 - За півроку місцеві бюджети Дніпропетровщини одержали майже на 2 мільярди гривень більше ніж торік
09:11 - Уточнююча звітність платниками подається до дати початку проведення перевірки, яка вказана у копії наказу
09:10 - Сплата податку на нерухомість за житло, яке належить дитині-сироті
09:10 - До уваги платників ЄСВ!
09:10 - Податковий календар на 20 липня 2018 року
08:48 - “Энергоатом” впервые полностью перевел блок АЭС на топливо Westinghouse
08:48 - Транзит российской нефти через Украину упал на 7%
08:48 - Турецкие закупки украинского чугуна в январе-мае выросли на 58,5%
07:56 - Минюст купил для сотрудников полсотни квартир под Киевом по завышенным ценам
07:56 - Чехи купили у россиян три завода в Украине
07:56 - Суд подтвердил право Госпродпотребслужбы проводить проверки без предупреждения
07:56 - Аэропорт Василия Хмельницкого и Юрия Иванющенко увеличил пассажиропоток на 66%
07:20 - PepsiСo сообщает о значительных успехах в достижении целей устойчивого развития до 2025 года
07:20 - У ДФС розповіли представникам Посольства США в Україні про нові підходи з протидії контрабанді
07:04 - НБУ недооценил рост ВВП Украины во втором квартале
07:04 - Оптимальное время объявления конкурса по продаже “Центрэнерго” — сентябрь-октябрь
07:04 - СБУ заблокировала незаконный ввоз на территорию Украины авиационных деталей
07:04 - Не первая кнопка
07:04 - Скандальные “Гавриловские курчата” Евгения Сигала откажутся от могильников
07:04 - В Киеве дали старт Балтийско-Черноморскому транспортному коридору
07:04 - Появилось сразу два претендента на должность замглавы Минфина


Більше новин

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
BAVL0.29990.31890.29990.3189378966.00
CEEN15.43515.89714.60614.999650230.80
DNON196.5196.5196.5196.549125.00
DOEN2123.82123.5144844.30
HGAZ37503750375037503750.00
IFGRUS3027.33027.33027.33027.36054.60
KUBI4852445217420.00
KVBZ11.2611.4811.1511.4831462.00
LUAZ0.01350.01350.01350.0135540.00
SHCHZ0.50.50.50.590000.00
TATM14.49514.49514.314.4512984.20
UNAF102106.999105280201.00
USCB0.05690.05880.0550.05883912.00
UTLM0.140.140.140.1432200.00

Дані за 15.06.2018