Верховна Рада України схвалила Закон "Про валюту і валютні операції" у другому читанні та в цілому

21.06 18:24 | НБУ


Національний банк України вітає рішення Верховної Ради України підтримати історичну реформу валютного регулювання. За схвалення Закону "Про валюту і валютні операції" у другому читанні та в цілому проголосували 228 народних депутати.

Це рішення парламентарів дає Україні можливість здійснити довгоочікуваний перехід від застарілого, репресивного та до свободи проведення валютних операцій без обмежень і підтверджує її спроможність бути частиною Європи.

"Закон "Про валюту і валютні операції" створить комфортні, прозорі та безпечні умови для ведення бізнесу в Україні і відкриє двері іноземним інвесторам. А українці отримають право інвестувати в цінні папери на глобальних ринках та розміщувати кошти на рахунках будь-яких банків світу", - підкреслив Голова Національного банку України Яків Смолій.

Схвалений Закон передбачає, що валютні обмеження будуть скасовані поступово і обережно і за наявності сприятливих макроекономічних умов, щоб не похитнути фінансову стабільність, до настання повної свободи проведення валютних операцій за принципом "дозволено все, що прямо не заборонено законом". Разом з тим, його прийняття дає Національному банку "зелене світло" для більш швидкої лібералізації валютного регулювання. Найбільш болісні обмеження, наприклад, щодо інвестування за кордон та зовнішньоекономічних операцій, будуть скасовані одразу після набуття чинності Законом.

Водночас, зауважив Голова Національного банку, Закон дозволить забезпечити цінову та фінансову стабільність і, відповідно, надійне бізнес середовище. Для цього схвалений Закон дає Національному банку можливість вчасно та ефективно реагувати на ознаки кризи і запобігати її розгортанню незалежно від її природи, відповідно до кращих практик центральних банків світу.

Зокрема, у Законі передбачено, що за наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, погіршення стану платіжного балансу України та інших кризових явищ, що загрожуватимуть фінансовій стабільності, Правління Національного банку зможе приймати рішення про первинне запровадження заходів захисту. Ці обмеження будуть мати тимчасовий характер - до шести місяців.

Також Закон визначає, що для продовження строку дії валютних обмежень або запровадження нового, якщо з дня припинення дії аналогічного попереднього минуло менше ніж шість місяців, наявність ознак кризових явищ повинна буде підтверджувати Рада Національного банку. Крім того, у Законі передбачено підзвітність та публічність Національного банку під час запровадження заходів захисту, продовження строку їх дії і оцінки результативності їх запровадження.

Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію через сім місяців перехідного періоду з дня набрання ним чинності. У тому числі, шість місяців перехідного періоду триватиме доопрацювання нормативно-правових актів Національного банку, після чого Національний банк оприлюднить їх для завчасного ознайомлення громадськості. Цей Закон буде введено в дію через 30 днів після оприлюднення відповідних нормативно-правових актів.

 

Виступ Голови НБУ Якова Смолія щодо проекту Закону "Про валюту і валютні операції" №8152 під час пленарного засідання Верховної Ради України

Шановні народні депутати,

Закликаємо вас підтримати проект Закону "Про валюту і валютні операції".  Зараз ваші голоси здатні привести Україну до довгоочікуваної свободи проведення валютних операцій за європейським зразком. Валютні обмеження будуть поступово скасовані, і в решті решт бізнес та населення зможуть самостійно вирішувати, коли і як проводити валютні операції.

Дійсно, це не станеться за один день – ми будемо прибирати обмеження поступово і обережно, щоб не похитнути фінансову стабільність. Але прийняття закону дає "зелене світло" скасувати найбільш болісні обмеження одразу після набуття ним чинності. Наприклад, щодо інвестування за кордон та зовнішньоекономічних операцій.

Разом з тим, більша свобода у проведенні валютних операцій має іншу сторону – більшу вразливість економіки до різноманітних шоків, передбачити які зазвичай неможливо. У разі негараздів капітал набагато швидше втікає з країни, якщо його ніщо не обмежує. Наслідки зрозумілі – девальвація гривні і прискорення інфляції. А за ними – економічна та фінансова кризи.

Цінова та фінансова стабільність – пріоритет Національного банку. А недостатність антикризових повноважень обмежить можливості регулятора проводити швидку і масштабну валютну лібералізацію. Законопроект не передбачає розширення повноважень Національного банку. Він лише дає йому можливість вчасно та ефективно реагувати на ознаки кризи і запобігати її розгортанню незалежно від її природи.

Підхід "свобода плюс захищеність" – це стандартна практика центральних банків. Тому на важливості достатніх антикризових повноважень та інструментів Національного банку наголошують і міжнародні партнери України – МВФ, ЄБРР, Єврокомісія.

Ваша підтримка закону в такій редакції створить комфортні, прозорі та безпечні умови для ведення бізнесу в Україні і відкриє двері іноземним інвесторам. А українці подякують вам за право інвестувати в цінні папери на глобальних ринках та розміщувати кошти на рахунках будь-яких банків світу.

Дякую за увагу!

Добавить комментарий

Автор:

Введите Код, указанный на рисунке
 




Новини

12:00 - “Укрзализныця” отремонтировала 5 польских рельсовых автобусов для рейсов в “Борисполь”
12:00 - Василий Хмельницкий застроит “Довженко-центр” жильем
12:00 - Нардепы готовы переписать Конституцию, чтобы сделать Украину “фермерской”
12:00 - Суд снова отказал Ощадбанку в аресте имущества телеком-монополии Рината Ахметова
11:08 - “Укрнафта” продала на аукционе менее трети выставленного газа
11:08 - В преддверии акции протеста в Мариуполе 29 сентября “Метинвест” остановил доменнную печь “Азовстали”
11:08 - Украина увеличила запасы газа в хранилищах до 15,8 млрд кубометров
10:44 - За 8 місяців поточного року платники сплатили 19 млрд грн єдиного податку
10:31 - Платником єдиного податку ІІІ групи не подана заява щодо зміни видів діяльності: наслідки
10:30 - Обмеження щодо граничної суми готівкових розрахунків поширюється і на внески до статутного фонду
10:30 - Визначення бази оподаткування збором за місця для паркування транспортних засобів
10:29 - Оновлено форми заяв про державну реєстраці платників податків
10:29 - Податковий календар на 25 вересня 2018 року
10:28 - Платникам Дніпропетровщини протягом 2018 року відшкодовано з бюджету майже 2 млрд гривень ПДВ
10:16 - Зона турбулентности
10:16 - Благодаря Ринату Ахметову тарифы на водоснабжение в Киеве вырастут на 17%
10:16 - Вопрос Донбасса опять расколет Раду
10:16 - Китай: администрация Трампа нанесла урон двухсторонним отношениям и угрожает свободной мировой торговле
10:16 - Окружение нардепа Максима Микитася получило еще 103 млн гривен на стройку в Чернобыльской зоне
09:24 - Юрист Дональда Трампа предлагал покрыть судебные издержки советника украинских олигархов
09:24 - Гендиректор Levi Strauss: как я спас от стагнации легендарный бренд
09:24 - Петра Порошенко лишили звания почетного гражданина Вероны
09:24 - “Нафтогаз” продолжает “вымывать” средства из “Укртрансгаза”
09:24 - Чемпионат мира по конному спорту выиграла лошадь беглого Александра Онищенко
08:36 - Волновой анализ - Эксперты Freshforex: EUR/USD.Инициатива перешла к продавцам.
08:36 - Волновой анализ - Эксперты Freshforex: GBP/USD. Медвежья ярость.
08:36 - Волновой анализ - Эксперты Freshforex: USD/JPY. Заход на коррекцию.
08:36 - Анализ маржинальных уровней - Эксперты Freshforex: EURUSD: среднесрочные покупки в приоритете
08:36 - Анализ маржинальных уровней - Эксперты Freshforex: GBPUSD: смена среднесрочной тенденции и направления торговли
08:36 - Анализ маржинальных уровней - Эксперты Freshforex: USDJPY: среднесрочные покупки в приоритете


Більше новин

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
BAVL0.29990.31890.29990.3189378966.00
CEEN15.43515.89714.60614.999650230.80
DNON196.5196.5196.5196.549125.00
DOEN2123.82123.5144844.30
HGAZ37503750375037503750.00
IFGRUS3027.33027.33027.33027.36054.60
KUBI4852445217420.00
KVBZ11.2611.4811.1511.4831462.00
LUAZ0.01350.01350.01350.0135540.00
SHCHZ0.50.50.50.590000.00
TATM14.49514.49514.314.4512984.20
UNAF102106.999105280201.00
USCB0.05690.05880.0550.05883912.00
UTLM0.140.140.140.1432200.00

Дані за 15.06.2018