Інтерв’ю Голови НАДС Костянтина Ващенка Національному інформаційному агентству України «Укрінформ» від 19 лютого 2018 року

20.02.2018 10:28 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ

Нестримний розвиток технологій, швидка зміна реалій, світогляду, парадигм і, навіть, цінностей навколо – докорінно змінюють і саме суспільство. А відтак – і підходи до ефективного управління ним. Міжнародний урядовий саміт, що відбувся днями в Дубаї, зібрав разом представників світових урядів, впливових міжнародних організацій, науковців, соціологів, експертів, бізнес-лідерів та меценатів, аби спробувати разом, через діалог та дискусію, знайти «універсальний рецепт» державного управління. А все задля того, аби кожна людина відчула себе щасливішою, більш захищеною та могла сама обирати своє майбутнє.
Про враження від амбітного міжнародного заходу, про нові підходи до розуміння функцій уряду та врядування кореспондент Укрінформу розпитала голову Національного агентства України з питань державної служби Костянтина Ващенка, який брав участь у роботі саміту.
- «Less Government more governess», тобто «менше уряду – більше врядування» – цей лозунг визначає одну з ключових тем, навколо яких точилося обговорення на Світовому урядовому саміті в Дубаї. Костянтине Олександровичу, зрозуміло, що спікери окреслили загальносвітові тенденції, однак як це можна інтерпретувати в українських реаліях?
- Government тут розуміється як набір інституцій, які реалізують певні державні функції: міністерства, відомства, органи місцевого самоврядування. Натомість governess включає у себе усіх стейкхолдерів, усіх, хто отримує ті чи інші послуги, на кого розповсюджується та чи інша політика. І у такому сенсі цей термін включає далеко не тільки уряд, а й інститути громадянського суспільства, бізнес, які мають бути більш активно залучені до формування політики, її реалізації, участі у підготовці рішень. Але, з іншого боку, і до відповідальності за їх впровадження. Громадянське суспільство, якщо ми говоримо про нього, має змінити стиль поведінки та свою роль в управлінському процесі – перейти від суто критичного ставлення, від позиції моніторингу та контролю, до спільної відповідальності у разі, якщо воно залучається до формування тієї чи іншої політики.
Спостерігаємо нині кризу моделей світового порядку та ідеологічних концептів, які були актуальні ще 10-20 років тому. У світі триває пошук нових моделей, і однозначних відповідей чи рецептів немає
А це і є ніщо інше як пошуки шляхів подолання викликів сучасного глобалізованого світу. Адже ми сьогодні спостерігаємо ситуацію, коли провідні економісти, соціологи та політологи визнають: ті моделі світового порядку, та ідеологічні концепти, які були актуальні ще 10-20 років тому, – сьогодні не дають ефективно вирішувати кризові ситуації та долати виклики, які перед нами постають. Починаючи із забезпечення глобальної безпеки, ефективності структур ООН, НАТО та інших інституцій, сформованих у повоєнний час. Чи сталі економічні теорії можуть запропонувати ефективні рішення для економічних криз? Ні. Тобто, сьогодні у світі іде пошук нових моделей, і однозначних відповідей чи рецептів немає. Вони шукаються, і один із них якраз полягає у необхідності залучення якомога більшого кола суспільних груп, груп інтересів до процесу формування політики у тій чи іншій сфері.
Україна намагається йти цим шляхом. Ключові реформи, які реалізуються у сферах охорони здоров"я, освіти чи державного управління – цей процес реалізується за активної участі громадськості, експертного середовища, науковців. Це робить сам процес реформ більш легітимним, прогнозованим та якісним, оскільки від самого початку він орієнтований на потреби тих, кого ця політика стосується, хто має отримати результат.
- Наскільки, за вашими оцінками, Україна залучена до цих світових тенденцій?
Україна намагається стати суб"єктом вироблення нових рецептів, рішень, моделей, що хвилюють зараз усі країни. Тут ми повинні займати проактивну позицію
- Навіть участь у саміті української делегації – підтвердження того, що Україна намагається активно брати у цьому участь. Так, ми не відіграємо провідних ролей, але намагаємося стати суб"єктом вироблення нових рецептів, рішень, моделей, що хвилюють зараз усі країни: проблеми бідності, соціальної нерівності, подолання економічних рецесій, безпекові проблеми, нового світового порядку. Ми повинні проактивну позицію тут займати, інакше будемо вимушені мати справу із тими рішеннями, які хтось уже без нас прийняв.
Ми маємо унікальну ситуацію, яка склалася після Революції Гідності. Її унікальність – у тому, що влада відчуває тиск, і тиск цей – дуже позитивний, який з одного боку не дає розслабитися, а з іншого – дає можливість залучати потенціал громадянського суспільства для підвищення якості державної політики. Були сформовані дуже серйозні очікування, пов"язані з реалізацією європейського вибору, остаточною відмовою від пострадянських способів управління державою. Виправдати ці очікування непросто, але рішення полягає в тому, щоб будувати політику на засадах активного діалогу. Яскравий приклад делегування повноважень – процес децентралізації в Україні, адже громадянське суспільство – це і є усі інститути, через які громадяни беруть участь в управлінні державою чи громадою. Тобто, об"єднані територіальні громади, утворені в процесі децентралізації, – це один із ключових інститутів громадянського суспільства, і те, що сьогодні відбувається бюджетна децентралізація і передача повноважень із центрального рівня на рівень територіальних громад, то це якраз кроки у бік не просто умовного залучення, а конкретної співпраці між державними інститутами та інститутами громадянськими задля ефективного вирішення тих питань, які хвилюють громадян.
Так само ми спостерігаємо активну участь громадськості у процесі проведення конкурсів на посади державної служби, її представники беруть участь у конкурсах на посади в державні структури і потрапляють до цих структур. І тут починається безпосередня реалізація питання відповідальності, адже ти приймаєш рішення стати на бік тих, хто у щоденному режимі намагається максимально ефективно працювати.
- Яка ідея з-поміж висловлених поважними спікерами та фахівцями під час дискусійних панелей відгукнулася вам найбільше? Чому саме? 
Кожна країна має орієнтуватися передовсім на людський вимір. Ідеологія «людиноцентризму» сьогодні має стати домінуючою
- Всі обговорення крутилися довкола одних і тих самих проблем. Ключова ідея, яка звучала майже від усіх спікерів, полягала в тому, що кожна країна, реалізовуючи ту чи іншу політику, має орієнтуватися, насамперед, не на якісь статистичні дані чи загальновідомі показники економічного розвитку, на кшталт ВВП, а на людський вимір. Наскільки окрема конкретна людина стала жити краще, наскільки підвищився її добробут, можливості для самореалізації – як в особистісному, так і в професійному плані. Тобто ідеологія «людиноцентризму» сьогодні має стати домінуючою. Із цим погодилися більшість учасників та спікерів під час дискусій у рамках Світового урядового саміту, згоден із цим і я.
Наталія Буквич. Дубай 

 
 

Додати коментар

Користувач:
email:





Серце б’ється швидко,
Подивись на свій портфель,
Збагатній просто так.

- Fin.Org.UA

Новини

11:53 - Представники Мінмолодьспорту розповіли про російські гібридні загрози
11:25 - Ситуація в енергосистемі станом на 28 березня
11:20 - Ціни на нафту зросли після переоцінки запасів нафти у США
11:17 - ВІДДІЛ КОМУНІКАЦІЙ З ГРОМАДСЬКІСТЮ УПРАВЛІННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (ТЕРИТОРІЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ - СОБОРНИЙ ТА ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОНИ М. ДНІПРА) ІНФОРМУЄ!
10:49 - УДП спустило на воду третю великотоннажну SLG-баржу
10:39 - Проект Демографічної стратегії України до 2040 року: Міністерство соціальної політики розпочинає процес публічних консультацій
10:29 - Відновлювальні роботи на енергетичних об'єктах тривають, – Руслан Слободян
10:16 - Удари по російських НПЗ: Росстат зафіксував обвал виробництва бензину
10:04 - ДТЕК інвестуватиме у проєкт систем зберігання електроенергії в Польщі
09:58 - Розвиток навичок проведення багаторівневого діалогу в процесі публічних консультацій для державних службовців
09:37 - Dell за рік звільнила 13 тисяч співробітників
09:30 - Платники єдиного податку (крім І групи) зобов’язані у разі здійснення розрахунків застосовувати РРО/ПРРО
09:29 - До уваги платників!
09:28 - У Німеччині розслідують причетність співробітників Siemens до порушення кримських санкцій
09:28 - Особливості декларування податку на прибуток підприємств банками у разі Отримання у звітному періоді збитків
09:27 - Мальовничі стежки в заповідниках більше не будуть трасами для джиперів: парламентський комітет підтримав урядовий законопроект
09:19 - ПФУ: Фінансування пенсій за березень завершено
09:18 - Порядок заповнення заяви про повернення суми бюджетного відшкодування
09:15 - Чи може платник податків отримати відповідь в Контакт-центрі ДПС на запитання щодо конкретної ситуації, яка стосується виключно даного платника податків в частині податкового законодавства та єдиного внеску?
09:15 - Оперативна інформація щодо наслідків ведення бойових дій російською федерацією та роботи піротехнічних підрозділів ДСНС України
09:07 - Податковий календар на 29 березня 2024 року
09:06 - Понад 5,8 млрд грн спрямували до загального фонду держбюджету платники Дніпропетровщини
09:05 - Працюємо разом на ефективний результат
09:00 - Податківці Дніпропетровщини продовжують комунікувати з ТОП-асоціаціями та бізнесом
09:00 - США ввели санкції проти компанії з московія за фінансування програми озброєнь КНДР
08:57 - Безкоштовні кваліфіковані сертифікати відкритих ключів від ДПС у січні – лютому отримали 179,6 тис. користувачів
08:35 - Питання підвищення тарифів на електроенергію наразі не розглядається, – Герман Галущенко
08:35 - EUR/USD. Сильный уровень сопротивления 1.0826 в центре внимания форекс трейдеров...
08:30 - Як оскаржити рішення МСЕК
08:10 - Питання підвищення тарифів на електроенергію наразі не розглядається – Герман Галущенко


Більше новин

ВалютаКурс
Австралійський долар25.5684
Канадський долар28.8383
Юань Женьміньбі5.4275
Чеська крона1.676
Данська крона5.6909
Гонконгівський долар5.0143
Форинт0.10739
Індійська рупія0.47047
Рупія0.0024729
Новий ізраїльський шекель10.7184
Єна0.25935
Теньге0.087203
Вона0.029084
Мексиканське песо2.3648
Молдовський лей2.2208
Новозеландський долар23.5207
Норвезька крона3.6331
московський рубль0.42512
Сінгапурський долар29.0982
Ренд2.0728
Шведська крона3.6884
Швейцарський франк43.2662
Єгипетський фунт0.8298
Фунт стерлінгів49.5049
Долар США39.2273
Білоруський рубль14.2583
Азербайджанський манат23.079
Румунський лей8.5371
Турецька ліра1.2156
СПЗ (спеціальні права запозичення)52.0016
Болгарський лев21.7001
Євро42.442
Злотий9.8329
Алжирський динар0.28321
Така0.3459
Вірменський драм0.094144
Домініканське песо0.65004
Іранський ріал0.00090593
Іракський динар0.029045
Сом0.42551
Ліванський фунт0.000425
Лівійський динар7.8762
Малайзійський ринггіт8.022
Марокканський дирхам3.7715
Пакистанська рупія0.13675
Саудівський ріял10.1456
Донг0.0015437
Бат1.05901
Дирхам ОАЕ10.3594
Туніський динар12.1956
Узбецький сум0.0030447
Новий тайванський долар1.20401
Туркменський новий манат10.8712
Сербський динар0.3516
Сомоні3.4733
Ларі14.3241
Бразильський реал7.6217
Золото85790.11
Срібло960.14
Платина34973.49
Паладій38086.57

Курси валют, встановлені НБУ на 28.03.2024

ТікерOpenMaxMinCloseVolume
1872071075.071075.071075.071075.07290268.90
2041501004.31004.31004.31004.335150.50
2262861032.051032.051032.051032.051204402.35
2288111122.081122.081122.081122.08224416.00
CRSR061001.481002.31001.481002.2250112.96

Дані за 27.03.2024