Мирослав Продан: Майже 90% товарів при експорті оформлюється за принципом «єдиного вікна»
16.02.2018 18:24 | Державна фіскальна служба України Сьогодні 89% митних оформлень товарів у режимі «експорт» вже здійснюється за принципом «єдиного вікна». У режимі «імпорт» ця кількість дещо менша та складає 69%. Про це повідомив в.о. Голови ДФС Мирослав Продан під час зустрічі з представниками Американської торговельною палати в Україні.
«Ми доопрацювали програмний продукт, в якому сьогодні працюють митники та всі суміжні служби, які представлені та здійснюють контроль в пунктах пропуску. І сьогодні платник податків за допомогою відповідного програмного забезпечення може в режимі он-лайн з телефону, планшету, чи іншого пристрою фактично здійснювати всі процеси митного оформлення не перебуваючи безпосередньо в пункті пропуску або на внутрішній митниці», - зазначив очільник ДФС.
Мирослав Продан також розповів, що ДФС вже вирішено проблему, спричинену необхідністю надсилання платниками одних і тих самих сканованих документів кілька разів. Саме на це було найбільше нарікань з боку платників. Відтепер документ, який вже подавався в інформаційну систему в сканованому вигляді, надавати не потрібно – варто лише вказати код, номер, дату документа та номер справи, до якої прикріплявся цей документ, і він буде доступним в інформаційній системі для відповідних контролюючих органів.
Крім того, запроваджено новий сервіс для декларантів – запит номеру справи в «єдиному вікні» для тих підприємств, які не отримали повідомлення про перетин кордону. Цей сервіс необхідно використовувати при ввезенні товарів морським або повітряним транспортом, а також при внутрішньому залізничному транзиті. Введено також і функцію подання заяви підприємством на здійснення митного оформлення за принципом «єдиного вікна» на основі декларації, яка ще не подавалася до митного оформлення, однак відомості про товари та транспортні засоби вже відомі.
«Останні зміни були прийняті Урядом буквально наприкінці січня. ДФС доопрацювала розроблений спеціальний програмно-інформаційний комплекс, інтегрований в автоматизовану систему митного оформлення «Інспектор». Основні нововведення, передбачені цими змінами, вже введено в експлуатацію»,– підкреслив очільник ДФС.
Мирослав Продан також зазначив, що ДФС готова до обговорення та покращення роботи сервісу та закликав бізнес долучитися до цієї роботи.
Не менш важливим питанням, яке викликало зацікавленість та широке обговорення серед бізнесу, стала робота автоматизованої системи моніторингу ризиків та блокування податкових накладних.
За словами Мирослава Продана, в ДФС на сьогодні очікують на ухвалення постанови, якою передбачено право фіскальної служби в подальшому встановлювати критерії оцінки ризиків для зупинки реєстрації податкових накладних. Постанова наразі в процесі обговорення, тому сьогодні ще є час для зняття всіх проблемних питань для того, щоб коли система поновить свою роботу, були збережені інтереси і бізнесу, і держави.
У свою чергу представники бізнесу відзначили важливість процесу вдосконалення критеріїв для покращення роботи системи і тому запропонували провести окрему зустріч для більш детального обговорення необхідних змін.
Очільник ДФС також звернув увагу присутніх на найближчі плани фіскальної служби. Так, у відомстві розраховують на прийнятті вже у першій половині цього року законопроекту щодо впровадження інституту уповноваженого економічного оператора. Крім того, вже здійснено підключення до глобальної системи контролю за контейнерними перевезеннями. Вже буквально 1 березня буде запущена перша припортова група на Одеській митниці. Така ж група працюватиме в «Борисполі».
Під час зустрічі представники бізнесу також звернули увагу на важливості роботи ДФС із запровадження нових сервісів в «Електронному кабінеті платника» та загалом сервісного обслуговування платників податків.