Електронні послуги у будівництві - якісно новий рівень взаємодії громадян та бізнесу з органами держархбудконтролю
21.07.2017 11:40 | Fin.Org.UA за інформацією КМУ
20 липня у Житомирі відбувся публічний семінар «Електронні
послуги у містобудівній діяльності». В заході взяли участь представники Державної
архітектурно-будівельної інспекції України, Державного агентства з питань
електронного урядування, Житомирської облдержадміністрації та міської ради,
Координатора проектів ОБСЄ в Україні, а також бізнесу та громадськості.
На сьогодні у будівництві впроваджено низку електронних
послуг, якими громадяни та бізнес-структури можуть легко скористатися, а отже,
розпочати та завершити будівництво он-лайн. Відповідні сервіси доступні на
офіційному веб-порталі Держархбудінспекції
та Єдиному державному порталі адміністративних послуг.
Під час семінару було презентовано онлайн-реєстрацію
повідомлення про початок виконання будівельних робіт. Ця електронна послуга, як
і решта, дає можливість зекономити час і зусилля та є доступною 24 години на
добу/сім днів на тиждень.
Крім того, електронні форми документів з автоматичною
перевіркою та підказками зменшують ризик допущення помилок при їх заповненні.
Значно пришвидшується і процес розгляду документів від суб’єктів звернення,
результати надання послуги направляються заявнику також у електронному вигляді.
Ще одна перевага сучасних інформаційних технологій – максимальна прозорість та
унеможливлення будь-яких корупційних чинників.
«При електронному врядуванні мінімізується вплив чиновника,
спрощується процедура для людей. Не потрібно стояти у чергах та збирати купу
довідок. Це абсолютно новий та якісний рівень обслуговування громадян», –
відзначив заступник голови Житомирської облдержадміністрації Олексій Ясюнецький.
Заступник Голови Державного агентства з питань електронного
урядування Олексій Вискуб зауважив: «Сфера будівництва залишається непростою і
дуже гаряча дискусія семінару це підтверджує. Але, головне, що учасники
відмітили важливість автоматизації цих процесів та чекають на розвиток існуючих
й нові е-послуги. А плани в нас дуже амбіційні. Серед найближчих - реєстрація
повідомлення про початок без участі чиновника! Це буде перша така е-послуга».
Враховуючи зміни у містобудівному законодавстві, що набрали
чинності 10 червня поточного року, дещо змінилися процедури оформлення
дозвільних документів. Про новації розповів директор Департаменту
нормативно-правового забезпечення Державної архітектурно-будівельної інспекції
України Сергій Шевченко: «Законом України «Про внесення змін до деяких
законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності»
передбачено перехід від категорій складності об’єктів будівництва до класів
наслідків, від триступеневої дозвільної системи до двоступеневої – повідомлення
і дозвіл. Саме об’єкти незначного класу будуються на підставі повідомлення, а
це біля 80% будівництв України. Для середнього і значного класу обов’язковим є
отримання відповідного дозволу та проходження будівельної експертизи. Це усуває
можливість для маніпуляцій з категоріями складності та відповідно зведення незаконних
забудов».
Сергій Шевченко звернув увагу присутніх і на підвищенні
рівня відповідальності як забудовників, так і посадових осіб органів державного
архітектурно-будівельного контролю за прийняті рішення та видані дозволи.
Також Закон передбачає потужні механізми захисту порядних
забудовників та скорочення кола бюрократичних процедур, що разом з електронним
урядуванням дає «зелене світло» для якісного розвитку галузі.