Дмитро Донець: Кількість скарг на податкові повідомлення-рішення значно скоротилася
31.05.2016 18:32 | Міністерство доходів і зборів України Протягом 2016 року у зв’язку зі створенням «Офісу аудиту на рівні територіальних органів» фактично запроваджено одноступеневу процедуру адміністративного оскарження для найбільш матеріальних скарг за результатами планових перевірок. Тобто скарги на рішення Головних управлінь скеровуються до центрального апарату ДФС. Про це повідомив директор департаменту адміністративного оскарження та судового супроводження Дмитро Донець.
За його словами, завдяки запровадженню одноступеневої процедури адміноскарження забезпечується уніфікований підхід до всіх платників податків, які, у свою чергу, отримують високоякісний сервіс за рахунок всебічного та своєчасного розгляду скарг. Крім того, спрощено та скорочено процедуру адміністративного оскарження, прискорено її закінчення та узгодження рішення контролюючого органу.
Так, протягом квітня поточного року територіальними органами ДФС розглянуто 803 скарги на 1029 податкових повідомлень-рішень на загальну суму 2,0 млрд. грн. Це на третину менше, ніж прогнозувалося на 2016 рік. Із надісланих скарг за результати розгляду задоволено 21,2 відс. по кількості та 4 відс. по сумі.
До центрального апарату за цей період надійшло 696 скарг на 1068 повідомлень-рішень на суму 3,9 млрд. грн. З них задоволено 12,6 відс. скарг по кількості та 18,2 відс. – по сумі.
Взагалі ж у 2015 році головними управліннями було розглянуто понад 15 тис. скарг (майже 22,4 тис. рішень) на загальну суму 36,8 млрд. грн., ДФС – 8,3 тис. (13,2 тис. рішень) на суму 22,2 млрд. грн.
«Скорочення кількості скарг дозволило здійснити перерозподіл навантаження на одного працівника ДФС. Так, протягом січня-квітня поточного року навантаження на одного працівника підрозділу адміністративного оскарження та судового супроводження центрального апарату зменшилось в середньому з 19 до 14 скарг на місяць (в порівнянні з аналогічним періодом минулого року). Це не лише забезпечило рівність кількості розгляду скарг, але й сприяло усуненню випадків неякісного їх розгляду. В той же час, запровадження одноступеневої процедури на законодавчому рівні надало б нам можливість скоротити чисельність працівників підвідомчих підрозділів адміністративного оскарження та витрати на їх утримання, що дуже важливо сьогодні під час процесів реформування та оптимізації роботи служби», – підкреслив Дмитро Донець.